Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Biblioteka WWFiF
(9)
Autor
Odowska-Szlachcic Bożenna
(3)
Binkuńska Ewa
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Dudek Sandra
(1)
Förder Gabrielle (1958- )
(1)
Kamińska Barbara (logopedia)
(1)
Koneberg Ludwig (1947- )
(1)
Król Maria (medycyna)
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Okrzesik Dariusz
(1)
Piotrowska-Madej Klaudia
(1)
Półtorak Agata
(1)
Roch Tom
(1)
Sabik Magdalena
(1)
Szczypczyk Anna
(1)
Winczewski Piotr
(1)
Wodzikowska Joanna
(1)
Wysocka Marta (logopedia)
(1)
Żychowicz Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(2)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Pedagodzy specjalni
(2)
Fizjoterapeuci
(1)
Nauczyciele
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Gry i zabawy
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Dzieci
(1)
Dzieci z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Fizjoterapia dziecięca
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Mowa
(1)
Prozodia
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Stopa płaska
(1)
Terapia manualna
(1)
Układ nerwowy ośrodkowy
(1)
Gatunek
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
10 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborn)
Bibliogr. s. [148]-152. Indeks.
Sygnatura czytelni BWF: X H 73
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111567 (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 3254 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 5849 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mózgowe porażenie dziecięce / Maria Król. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010. - 290, [1] s. : il. ; 21 cm.
(Ksiega Pytan i Odpowiedzi)
U dolu okł.: Czy można wyleczyć dziecko z mózgowego porażenia dziecięcego? W jaki sposób poprawić pracę uszkodzonego mózgu? Jak uczyć dziecko z porażeniem mózgowym?
Bibliogr. s. 271-[282].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 134908 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 6469 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Publ. stanowi uzupełnienie książki pt. "Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego" (Gdańsk 2010).
Bibliogr. s. 42-[43].
Dla terapeutów integracji sensorycznej, specjalistów pracujących z dziećmi ze sprzężonymi zaburzeniami oraz rodziców.
Sygnatura czytelni BWF: VII O 28,1
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 6542 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Publ. stanowi uzupełnienie książki pt. "Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego" (Gdańsk 2010).
Bibliogr. s. 86-[88].
Dla terapeutów integracji sensorycznej, specjalistów pracujących z dziećmi ze sprzężonymi zaburzeniami oraz rodziców.
Sygnatura czytelni BWF: VII O 28,2
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 6543 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 290-296.
Dla terapeutów zajęciowych, nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagogów specjalnych, fizjoterapeutów, terapeutów SI oraz studentów tych kierunków, a także rodziców dzieci z trudnościami w zakresie małej motoryki.
TEORETYCZNE PODSTAWY DIAGNOZY I TERAPII RĘKI U DZIECI ANATOMIA KOŃCZYNY GÓRNEJ Zakresy ruchomości stawów obręczy barkowej i kończyny górnej Budowa ręki Mięśnie ręki ROZWÓJ MOTORYCZNY I NAPIĘCIE MIĘŚNIOWE Prawa rozwojowe Napięcie mięśniowe Wpływ obniżonego napięcia mięśniowego na rozwój małej motoryki Kontrola motoryczna POSTAWA CIAŁA Cechy prawidłowej i nieprawidłowej postawy ciała Najczęstsze rodzaje wad postawy ciała u dzieci Pozycja ciała w trakcie pracy stolikowej Czynniki wpływające na pozycję siedzącą1 Pozycja siedząca przy komputerze Stabilizacja posturalna Stabilizacja kończyny górnej Stabilizacja obręczy barkowej Funkcja stabilizacyjna i manipulacyjna ręki WPŁYW PERCEPCJI CZUCIOWEJ NA MAŁĄ MOTORYKĘ Propriocepcja Zmysł dotyku WPŁYW PERCEPCJI WZROKOWEJ NA MAŁĄ MOTORYKĘ Zmysł wzroku Percepcja wzrokowa Funkcje wzroku a pisanie Ruchy gałek ocznych Widzenie obuoczne i przestrzenne Konwergencja Akomodacja Fiksacja Pole widzenia KOORDYNACJA BILATERALNA I LATERALIZACJA Koordynacja bilateralna Lateralizacja MANIPULACJA Manipulacja jedną ręką Manipulacja oburącz - cięcie CHWYTY RĘKI Rozwój chwytu Funkcjonalne chwyty ręki ROZWÓJ GRAFOMOTORYKI Rozwój chwytu pisarskiego Prymitywne chwyty narzędzia pisarskiego Przejściowe chwyty pisarskie Dojrzałe chwyty pisarskie Etapy rozwoju rysunku i grafomotoryki Zabawy paluszkowe Przygotowanie motoryczne do pisania Część II. SMART HAND MODEL© - SHM© DIAGNOZA WEDŁUG SHM© Wywiad i obserwacja Analiza aktywności Czynniki w analizie czynności Przykładowa analiza czynników fizycznych w trakcie czynności rysowania - chwyt prawidłowy Przykładowa analiza czynników fizycznych w trakcie czynności rysowania - chwyt nieprawidłowy Wykonanie prób diagnostycznych Ocena ruchomości w stawach obręczy barkowej i kończynie górnej Ocena rozwoju dużej i małej motoryki Ocena reakcji posturalnych i napięcia mięśniowego oraz poglądowe badanie postawy ciała Ocena percepcji czuciowej Orientacyjne badanie funkcji wzrokowych Próby poziomu percepcji wzrokowej i sprawności manualnej Próby lateralizacji Próby manipulacji Próby cięcia TERAPIA WEDŁUG SHM© Postępowanie diagnostyczne terapeutyczne PRZYKŁADY ĆWICZEŃ WYKORZYSTYWANYCH W TRAKCIE TERAPII SHM© . Ćwiczenia dużej motoryki i rozwijające reakcje równoważne Ćwiczenia postawy ciała przygotowujące do pracy stolikowej Ćwiczenia stabilizacyjne Zasady ćwiczeń stabilizacyjnych Ćwiczenia doskonalące stabilizację posturalną Ćwiczenia doskonalące stabilizację obręczy barkowej Ćwiczenia doskonalące funkcję stabilizacyjną i manipulacyjną rąk Ćwiczenia percepcji czuciowej (propriocepcja i dotyk) Zasady ćwiczeń percepcji czuciowej Ćwiczenia rozwijające percepcję czuciową Masy plastyczne wykorzystywane w terapii Ćwiczenia percepcji wzrokowej Ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową Ćwiczenia rozwijające ruchomość gałek ocznych Ćwiczenia koordynacji bilateralnej i lateralizacji Ćwiczenia rozwijające koordynację bilateralną Ćwiczenia lateralizacji Ćwiczenia rozwijające dominację półkulową Ćwiczenia manipulacji Ćwiczenia wstępne Ćwiczenia doskonalące wzorce manipulacji Ćwiczenia rozwijające umiejętność cięcia Aktywności kształtujące prawidłowy chwyt i sprawność rąk Ćwiczenia rozwijające grafomotorykę Zabawy paluszkowe Ćwiczenia i zabawy wpływające na rozwój pisania w aspekcie motorycznym Ćwiczenia wprowadzające do pisania KARTY BADANIA SHM© Kwestionariusz wywiadu Ocena ruchomości w stawach obręczy barkowej i kończynie górnej Karta rozwoju dużej i małej motoryki Ocena reakcji posturalnych i napięcia mięśniowego Ocena percepcji czuciowej Orientacyjna ocena funkcji wzrokowych Próby poziomu percepcji wzrokowej i sprawności manualnej Próby lateralizacji Próby umiejętności manipulacyjnych Próby umiejętności cięcia ĆWICZENIA WEDŁUG SHM© Percepcja wzrokowa: stałość figury i tła Percepcja wzrokowa: spostrzeganie figury i tła Percepcja wzrokowa: stałość spostrzegania Percepcja wzrokowa: stałość spostrzegania. Cięcie: linie proste Percepcja wzrokowa: spostrzeganie położenia przedmiotów w przestrzeni Percepcja wzrokowa: spostrzeganie położenia przedmiotów w przestrzeni Percepcja wzrokowa: spostrzeganie stosunków przestrzennych. Cięcie: linie proste i faliste Percepcja wzrokowa: spostrzeganie stosunkówprzestrzennych Percepcja wzrokowa: koordynacja wzrokowo-ruchowa Percepcja wzrokowa: koordynacja wzrokowo-ruchowa Ruchomość gałek ocznych Ruchy sakkadowe Akomodacja Cięcie linii prostych i falistych Cięcie linii prostych, łamanych i falistych Gimnastyka paluszkowa Gimnastyka paluszkowa Rozwój pisania w aspekcie motorycznym Rozwój pisania w aspekcie motorycznym Wprowadzenie do pisania Zestaw ćwiczeń „Zimowe harce dające krzepę”
Sygnatura czytelni BWF: XI E 168
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 155634 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dla rodziców oraz terapeutów dzieci z autyzmem.
Sygnatura czytelni BWF: X H 161
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7136 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 253-[267].
Zróżnicowane sposoby definiowania postawy ciała Anatomiczna budowa stopy Istota płaskostopia Metodyka przeciwdziałania niewydolności mięśniowej stóp Przyjmowanie prawidłowej sylwetki Rozwijanie zdolności motorycznych Zaangażowanie rodziców dziecka w korygowanie jego postawy ciała Pogłębianie wiedzy ucznia o stwierdzonej u niego wadzie Inspirowanie wychowanka do zaangażowania się w ćwiczenia Część praktyczna Przygody psów Porozmawiajmy o zwierzętach W krainie ptaków Prace w domu Nadeszła zima Świat techniki Fantastyczna kraina Poznajemy rośliny Wszystko o samochodach Na wakacje!
Sygnatura czytelni BWF: XI C 8
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145561 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8077 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Nazwy autorów na stronach 24-35.
Bibliografia na stronach 585-686. Indeks.
Hipotezy powstania języka a problem prozodii Language origin hypotheses and prosody Protojęzyk, hipotezy powstania jeżyka i problem prozodii Język naturalny - wokalizacje i gesty Współczesne koncepcje pantomimiczne i multimodalne Prozodia - pozostałość muzycznego protojęzyka Koncepcja „nagiej prozodii” (ang. barephonology) Perspektywy rozwoju badań nad prozodią w nauce o ewolucji języka Nauczanie prozodii w starożytności Teaching prosody in antiguity Wprowadzenie - terminologia prozodyczna starożytnych Greków i Rzymian Prozodia w pismach teoretycznych Cycerona i Kwintyliana Antyczne szkolnictwo a nauczanie prozodii Prozodia a gestykulacja Prosody and gesticulation Komunikacja multimodalna Gestykulacja w ewolucji jeżyka i w rozwoju indywidualnym 1.2.Funkcje gestów w wypowiedzi mówionej 1.3. Prozodia i gestykulacja w komunikacie i w komunikacji 1.4. Gestykulacja a diagnostyka i terapia zaburzeń mowy i języka Prozodia mowy a muzyka Speech prosody and musie 5.Prozodia mowy i melodia śpiewu 6. Kompetencje muzyczne a kompetencje językowo-prozodyczne 7. Neurobiologiczne mechanizmy przetwarzania prozodii i muzyki 8. Zastosowanie muzyki w terapii zaburzeń mowy 9. Pauza i milczenie - ich miejsce i funkcje w zachowaniach komunikacyjnych Position and functions of pause and silence in communicational behaviours 9.1. Formalna i funkcjonalna charakterystyka pauzy 9.2. Milczenie, przemilczenie i pauza w kontekście zachowań językowych i komunikacyjnych Problemy związane z badaniem sylaby Problems with syllable analysis Sylaba fonetyczna Sylaba fonologiczna Podział na sylaby Teoria sonorności Kwestia rytmicznej typologii języków w świetle badań nad wzorcami czasowymi i rytmem wypowiedzi w języku polskim Rhythmic classification of languages in view of temporal patterns and rhythm in Polish Zasoby językowe i narzędzia wykorzystywane w akustycznej i audytywnej analizie zjawisk prozodycznych Linguistic resources and tools used for acoustic and auditory analysis of prosodic phenomena 1.5.Charakter materiału badawczego 1.6. Anotacja nagrań mowy 1.7. Analiza akustyczna i eksploracja anotacji nagrań mowy zaburzonej . 1.8. Zarządzanie danymi i współdzielenie zasobów 1.9. Zakończenie Melodia wypowiedzi nacechowanych emocjonalnie - analiza akustyczna Melody of emotional utterances and its acoustic analysis 10. Użyteczne w opisie melodii mowy parametry akustyczne 11. Melodia mowy - ustalenia terminologiczne i rola w ekspresji emocji 12. Kontury melodyczne wypowiedzi nacechowanych i nienacechowanych emocjonalnie 13. Melodia mowy w wypowiedziach nienacechowanych emocjonalnie 14. Melodia wypowiedzi nacechowanych radością 15. Melodia wypowiedzi nacechowanych smutkiem 16. Melodia wypowiedzi nacechowanych złością 17. Modele konturów melodycznych radości, smutku i złości Neurobiologiczne uwarunkowania zjawisk prozodycznych Neurobiological determinants of prosodic phenomena 9.3.Prozodyczne sprawności człowieka w perspektywie teorii ewolucji 9.4. Mózgowe korelaty sprawności prozodycznych 9.5. Hierarchiczna organizacja prozodii 9.6. Prozodia a płeć mózgu 9.7. Sprawności prozodyczne w badaniach klinicznych Potrzeby badawcze a praktyka logopedyczna Fizjologiczne podstawy prozodii Physiological foundations of prosody 1.10.Mechanizm powstawania głosu 1.11.RolaOUN 297 Rozwój kompetencji prozodycznych u dzieci Prosody development in children 18.Percepcja prozodii w pierwszych dwóch latach życia 19.Ekspresja prozodii we wczesnym dzieciństwie 20.Rozwój prozodii emocjonalnej 21.Struktura informacyjna i akcent zdaniowy 22.Prozodia pragmatyczna - intonacja 23.Prozodia gramatyczna - zaznaczanie granic frazy Wpływ uszkodzenia narządu słuchu na odbiór prozodii mowy Impact of hearing impairment on prosody perception 9.8.Uszkodzenie narządu słuchu a sprawności prozodyczne 9.9.Prozodia w percepcji dzieci z niedosłuchem prelingwalnym - badania własne Rozwój prozodii mowy u implantowanych dzieci z głuchotą prelingwalną Development of speech prosody in prelingually deaf children with cochlear implant Prozodia a komunikacja Głuchota prelingwalna a deficyt prozodyczny 1.12.Uwarunkowania rozwoju prozodii u dzieci z głuchotą prelingwalną - aspekty technologiczne i rehabilitacyjne 1.13. Rozwój prozodii u dzieci z głuchotą prelingwalną - badania własne 1.14. Podsumowanie - refleksje surdologopedyczne Zaburzenia prozodii u osób z prawopółkulowymi uszkodzeniami mózgu 367 Prosody disorders in people with right hemisphere brain damage 24.Uszkodzenie prawej półkuli mózgu - deficyty funkcji językowych i komunikacyjnych 25. Zaburzenia prozodii mowy w uszkodzeniach prawej półkuli mózgu - prozodia emocjonalna i lingwistyczna 26. Propozycja zadań pomocnych w ocenie i diagnozie zaburzeń prozodii mowy osób z pragnozją - opracowanie własne Zaburzenia prozodii w dyzartrii Disordered prosody in dysarthria 9.10.Zaburzenia organizacji prozodycznej wypowiedzi w typach klinicznych dyzartrii 9.11. Ocena aspektów suprasegmentalnych w diagnozie pacjentów z dyzartrią 9.12. Zaburzenia w płaszczyźnie suprascgmentalnej ciągu fonicznego w przypadkach dyzartrii w mózgowym porażeniu dziecięcym Tempo mówienia i tempo artykulacji w dyskursie zaburzonym Speaking and articulation rates in speech disorders Tempo artykulacji i tempo mówienia jako kategorie badawcze dyskursu zaburzonego Tempo artykulacji i tempo mówienia wypowiedzi dziecięcych Tempo artykulacji i tempo mówienia w oligofazji Tempo artykulacji i tempo mówienia w zaburzeniach ze spektrum autyzmu Tempo artykulacji i tempo mówienia osób w okresie późnej starości Prozodia w zaburzeniach głosu Prosody in voice disorders 1.15.Fonacja a zjawiska prozodyczne 1.16.Zjawiska prozodyczne podlegające zaburzeniom w dysfunkcjach głosu 1.17.Objawy dysfonii a zaburzenia warstwy prozodycznej wypowiedzi 1.18. Zaburzenia prozodii w dysfunkcjach głosu o podłożu organicznym pierwotnym i wtórnym 1.19.Nieprawidłowości prozodii w zaburzeniach głosu typu dysplastycznego 1.20. Zaburzenia prozodii w nieprawidłowościach głosu o charakterze czynnościowym 1.21.Zaburzenia prozodii w dysfunkcjach głosu o podłożu neurologicznym 1.22.Zaburzenia prozodii w dysfunkcjach głosu o podłożu psychicznym METODY I TECHNIKI USPRAWNIANIA PROZODII ZABURZONEJ. DOSKONALENIE SPRAWNOŚCI PROZODYCZNYCH Usprawnianie odbioru i ekspresji prozodii - programy terapeutyczne Therapeutic programs for improving prosody perception and expression 27.Programy powstałe i stosowane w praktyce za granicą 28.Programy polskie 29. Program Usprawniający Percepcję Prozodii Mowy i Program Usprawniający Ekspresję Prozodii Mowy - propozycje programów autorskich Rytmiczno-Ruchowa Rehabilitacja Głosu - program nauki emisji i terapii zaburzeń głosu z elementami Metody Akcentów Rhythm and Movement Voice Rehabilitation: vocal pedagogy and therapy of voice disorders programme with elements of Accent Method 9.13.Metoda Akcentów 9.14.Rytmiczno-Ruchowa Rehabilitacja Głosu 9.15.Ćwiczenia głosowe prozodii O potrzebie kształtowania świadomości prozodycznejwśródstudentów logopedii (na przykładzie wyodrębniania miejsca padania akcentuw usłyszanym wyrazie) Need for shaping prosodic awareness among speech and language students. A case study of lexical stress determination Rola prozodii w logopedii Poziom świadomości prozodycznej studentów logopediina przykładzie wskazywania miejsca akcentu - wyniki badań własnych Cechy prozodyczne a style wokalne kazań Prosodic features and sermon vocal styles Pojęcie kazania Cechy prozodyczne i ich rola w komunikacji międzyludzkiej 30.Wpływ cech prozodycznych na style wokalne kazań 31.Optymalny wzorzec zachowania wokalnego kaznodziei Praca nad prozodią w logopedii artystycznej Prosody in speech training Prozodia w wybranych publikacjachz zakresu kultury żywego Praca nad prozodią w logopedii artystycznej „Słowo brzmi ciągle i ciągle jest w mchu”. Owymowie w nowym teatrze Theworddoes not stop sounding nor does it stop moving' - on pronunciation in new theatr Prozodia w teatrze nowej fali Prozodia w praktyce dydaktycznej - wystąpienia publiczne i medialne Teaching prosody for public and media appearances 1.23.Fraza Pauza 32.Akcent 33.Tempo 34.Rytm 35.Intonacja
Sygnatura czytelni BWF: VII K 101
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8574 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności