C++ (język programowania)
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(173)
Forma i typ
Książki
(173)
Publikacje fachowe
(45)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(126)
tylko na miejscu
(65)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(127)
Biblioteka WB
(10)
Biblioteka Międzywydziałowa
(1)
Biblioteka WEiZ
(1)
Magazyn
(3)
Biblioteka WEAiI
(51)
Autor
Grębosz Jerzy
(18)
Stroustrup Bjarne (1950- )
(9)
Piwko Łukasz
(8)
Szeremiota Przemysław
(8)
Koncewicz-Krzemień Jowita
(6)
Górczyński Robert
(5)
Lippman Stanley B
(5)
Żmijewski Tomasz
(5)
Czaja Krzysztof
(4)
Liberty Jesse
(4)
Majczak Adam
(4)
Mincer-Daszkiewicz Janina
(4)
Stasiewicz Andrzej
(4)
Chodkowska-Gyurics Agnieszka
(3)
Drozdek Adam
(3)
Hadała-Mikołajczuk Ewa
(3)
Josuttis Nicolai M
(3)
Jońca Rafał
(3)
Kamiński Bogdan
(3)
Kolczyński Piotr
(3)
Meryk Radosław
(3)
Neibauer Alan R
(3)
Prata Stephen
(3)
Savitch Walter
(3)
Sutter Herb
(3)
Szpoton Rafał
(3)
Tyrowicz Bożena
(3)
Walczak Tomasz (tłumacz)
(3)
Alexandrescu Andrei
(2)
Barteczko Krzysztof
(2)
Bielecki Jan (1942-2001)
(2)
Bismor Dariusz (1970- )
(2)
Bąbol Krzysztof
(2)
Dadan Michał
(2)
Davis Stephen R. (1956- )
(2)
Eckel Bruce (1957- )
(2)
Gaddis Tony
(2)
Janusz Jacek
(2)
Kisilewicz Jerzy (1947- )
(2)
Kniat Jan
(2)
Korbaś Grzegorz Paweł
(2)
Kubiak Mirosław J
(2)
Matlak Michał
(2)
Moch Wojciech
(2)
Pancewicz Marcin
(2)
Rajca Piotr (1970- )
(2)
Rao Siddhartha
(2)
Rusek Jan
(2)
Sedgewick Robert (1946- )
(2)
Senczyk Jaromir
(2)
Steć Przemysław
(2)
Stroustrup Bjarne
(2)
Szczepaniak Mikołaj
(2)
Vandevoorde David
(2)
Williams Anthony (informatyka)
(2)
Abrahams David
(1)
Alexander Rene
(1)
Allain Alex
(1)
Allison Chuck
(1)
Anggoro Wisnu
(1)
Banach Zbigniew
(1)
Barkakati Nabajyoti
(1)
Bensley Graham
(1)
Besta Piotr
(1)
Boone Barry
(1)
Borowik Bogdan
(1)
Borowik Wanda
(1)
Bradski Gary R
(1)
Browning J. Burton
(1)
Bulka Bov
(1)
Băncilă Marius
(1)
Błaszczyk Adam
(1)
Cadenhead Rogers
(1)
Chomicz Paweł
(1)
Cieślak Krzysztof
(1)
Coplien James O
(1)
Curulak Arkadiusz
(1)
Czajka Tomasz
(1)
Czarnocki Piotr
(1)
Dattatri Kayshav
(1)
Deitel Harvey M
(1)
Deitel Paul J
(1)
Dewhurst Stephen C
(1)
Dickheiser Michael J. (1970- )
(1)
Diks Krzysztof
(1)
Dobrzański Jarosław
(1)
Ezust Alan
(1)
Ezust Paul
(1)
Farbaniec Dawid
(1)
Filo Grzegorz
(1)
Gaczkowski Piotr
(1)
Galowicz Jacek
(1)
Ganczarski Janusz
(1)
Garbacz Bartłomiej
(1)
Garcia-Ruiz Miguel Angel
(1)
Gasiński Karol
(1)
Gonera Paweł
(1)
Grażyński Andrzej
(1)
Gurtovoy Aleksey
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(36)
2000 - 2009
(70)
1990 - 1999
(48)
Okres powstania dzieła
2001-
(53)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(173)
Język
polski
(173)
Odbiorca
Programiści
(15)
Szkoły wyższe
(5)
Elektronicy
(1)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2038)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
C++ (język programowania)
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1013)
Turystyka
(953)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(874)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(761)
Technika
(743)
Konstrukcje budowlane
(727)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Piłka nożna
(696)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(667)
Marketing
(638)
Architektura
(637)
Innowacje
(620)
Naprężenia i odkształcenia
(614)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(508)
Praca
(503)
Zarządzanie jakością
(497)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(496)
Analiza matematyczna
(495)
Dzieci
(491)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Przedsiębiorstwo
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Modele matematyczne
(465)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(429)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(383)
Banki
(379)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(4)
Gatunek
Podręcznik
(90)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Podręczniki akademickie
(9)
Podręczniki
(4)
Poradnik
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(2)
Opracowanie
(1)
Poradniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(51)
Inżynieria i technika
(2)
Matematyka
(1)
173 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90215, 82656, 82140, 82139 L (4 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Tworzenie programów zgodnych z duchem języka C++ [...].
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108771 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Functional programming in C++ : how to improve your C++ programs using functional techniques.
Na okładce logo wydawnictwa oryginału Manning Publications Co.
Indeks.
Rozdział 1. Wprowadzenie do programowania funkcyjnego 17 1.1. Co to jest programowanie funkcyjne? 18 1.1.1. Związek z programowaniem obiektowym 19 1.1.2. Praktyczny przykład porównania programowania imperatywnego i deklaratywnego 20 1.2. Funkcje czyste 24 1.2.1. Unikanie stanu mutowalnego 27 1.3. Myślenie w sposób funkcjonalny 29 1.4. Korzyści wynikające z programowania funkcyjnego 31 1.4.1. Zwięzłość i czytelność kodu 32 1.4.2. Współbieżność i synchronizacja 33 1.4.3. Ciągła optymalizacja 33 1.5. Przekształcanie C++ w funkcyjny język programowania 34 1.6. Czego nauczysz się w trakcie czytania tej książki? 36 Rozdział 2. Pierwsze kroki z programowaniem funkcyjnym 39 2.1. Funkcje używające innych funkcji? 40 2.2. Przykłady z biblioteki STL 42 2.2.1. Obliczanie średnich 42 2.2.2. Zwijanie 45 2.2.3. Przycinanie łańcucha 48 2.2.4. Partycjonowanie kolekcji na podstawie predykatu 50 2.2.5. Filtrowanie i transformacja 52 2.3. Problemy ze składaniem algorytmów STL 53 2.4. Tworzenie własnych funkcji wyższego rzędu 55 2.4.1. Otrzymywanie funkcji w postaci argumentów 55 2.4.2. Implementacja z pętlami 56 2.4.3. Rekurencja oraz optymalizacja przez rekurencję ogonową 57 2.4.4. Implementacja przy użyciu zwijania 61 Rozdział 3. Obiekty funkcyjne 63 3.1. Funkcje i obiekty funkcyjne 64 3.1.1. Automatyczna dedukcja typu zwracanego 64 3.1.2. Wskaźniki do funkcji 67 3.1.3. Przeciążanie operatora wywołania 68 3.1.4. Tworzenie generycznych obiektów funkcyjnych 70 3.2. Wyrażenia lambda i domknięcia 73 3.2.1. Składnia wyrażenia lambda 74 3.2.2. Co się kryje wewnątrz wyrażenia lambda? 75 3.2.3. Tworzenie dowolnych zmiennych składowych w wyrażeniach lambda 77 3.2.4. Uogólnione wyrażenia lambda 79 3.3. Tworzenie obiektów funkcyjnych, które są jeszcze bardziej zwięzłe niż wyrażenia lambda 80 3.3.1. Obiekty funkcyjne operatorów w bibliotece STL 83 3.3.2. Obiekty funkcyjne operatorów w innych bibliotekach 84 3.4. Opakowywanie obiektów funkcyjnych przy użyciu std::function 86 Rozdział 4. Tworzenie nowych funkcji na podstawie istniejących 89 4.1. Częściowe stosowanie funkcji 90 4.1.1. Ogólny sposób zamiany funkcji dwuargumentowych na jednoargumentowe 92 4.1.2. Użycie std::bind do wiązania wartości z określonymi argumentami funkcji 95 4.1.3. Zamienianie ze sobą argumentów funkcji dwuargumentowej 97 4.1.4. Użycie std::bind z funkcjami mającymi więcej argumentów 98 4.1.5. Użycie wyrażeń lambda jako alternatywy dla std::bind 101 4.2. Rozwijanie: inny sposób podejścia do funkcji 103 4.2.1. Rozwijanie funkcji w prostszy sposób 104 4.2.2. Użycie rozwijania podczas dostępu do bazy danych 106 4.2.3. Rozwijanie a częściowe stosowanie funkcji 109 4.3. Złożenie funkcji 110 4.4. Podnoszenie funkcji - kolejne podejście 113 4.4.1. Odwracanie elementów par w kolekcji 116 Rozdział 5. Czystość: unikanie stanu mutowalnego 119 5.1. Problemy ze stanem mutowalnym 120 5.2. Funkcje czyste i przejrzystość referencyjna 122 5.3. Programowanie bez efektów ubocznych 125 5.4. Stan mutowalny i niemutowalny w środowisku współbieżnym 129 5.5. Duże znaczenie kwalifikatora const 132 5.5.1. Logiczna i wewnętrzna zgodność z deklaracją const 134 5.5.2. Optymalizacja funkcji składowych dla zmiennych tymczasowych 136 5.5.3. Pułapki związane z użyciem słowa kluczowego const 138 Rozdział 6. Wartościowanie leniwe 141 6.1. Wartościowanie leniwe w C++ 142 6.2. Wartościowanie leniwe jako technika optymalizacyjna 145 6.2.1. Sortowanie kolekcji przy wykorzystaniu wartościowania leniwego 145 6.2.2. Wyświetlanie elementów w interfejsach użytkownika 147 6.2.3. Przycinanie drzew rekurencyjnych przez buforowanie wyników funkcji 148 6.2.4. Programowanie dynamiczne jako forma wartościowania leniwego 150 6.3. Uogólnione zapamiętywanie 152 6.4. Szablony wyrażeń i leniwe łączenie łańcuchów 155 6.4.1. Czystość i szablony wyrażeń 159 Rozdział 7. Zakresy 163 7.1. Wprowadzenie do zakresów 165 7.2. Tworzenie widoków danych tylko do odczytu 166 7.2.1. Użycie funkcji filter z zakresami 166 7.2.2. Użycie funkcji transform z zakresami 167 7.2.3. Wartościowanie leniwe wartości zakresów 168 7.3. Mutowalność zmiennych w zakresach 170 7.4. Używanie zakresów ograniczonych i nieskończonych 172 7.4.1. Użycie zakresów ograniczonych do optymalizacji obsługi zakresów wejściowych 172 7.4.2. Tworzenie zakresów nieskończonych przy użyciu wartowników 173 7.5. Używanie zakresów do obliczania częstości pojawiania się słów 175 Rozdział 8. Funkcyjne struktury danych 179 8.1. Niemutowalne listy łączone 180 8.1.1. Dodawanie i usuwanie elementów z początku listy 180 8.1.2. Dodawanie i usuwanie elementów z końca listy 181 8.1.3. Dodawanie i usuwanie elementów z wnętrza listy 182 8.1.4. Zarządzanie pamięcią 183 8.2. Niemutowalne struktury danych podobne do wektorów 185 8.2.1. Wyszukiwanie elementu w drzewie trie 187 8.2.2. Dołączanie elementów w drzewie trie 189 8.2.3. Aktualizacja elementów w drzewie trie 191 8.2.4. Usuwanie elementów z końca drzewa trie 192 8.2.5. Inne operacje i całkowita wydajność drzewa trie 192 Rozdział 9. Algebraiczne typy danych i dopasowywanie do wzorców 195 9.1. Algebraiczne typy danych 196 9.1.1. Typy sumy uzyskiwane poprzez dziedziczenie 197 9.1.2. Typy sumy uzyskiwane dzięki uniom i typowi std::variant 200 9.1.3. Implementacja określonych stanów 204 9.1.4. Szczególny typ sumy: wartości opcjonalne 205 9.1.5. Użycie typów sumy w celu obsługi błędów 207 9.2. Modelowanie dziedziny za pomocą algebraicznych typów danych 212 9.2.1. Rozwiązanie najprostsze, które czasami jest niewystarczające 213 9.2.2. Rozwiązanie bardziej zaawansowane: podejście zstępujące 214 9.3. Lepsza obsługa algebraicznych typów danych za pomocą dopasowywania do wzorców 215 9.4. Zaawansowane dopasowywanie do wzorców za pomocą biblioteki Mach7 218 Rozdział 10. Monady 221 10.1. Funktory pochodzące od nie Twojego rodzica 222 10.1.1. Obsługa wartości opcjonalnych 223 10.2. Monady: więcej możliwości dla funktorów 226 10.3. Proste przykłady 229 10.4. Składane zakresy i monady 231 10.5. Obsługa błędów 234 10.5.1. Typ std::optionaljako monada 234 10.5.2. Typ expectedjako monada 236 10.5.3. Monada Try 237 10.6. Obsługa stanu przy użyciu monad 238 10.7. Monada współbieżnościowa i kontynuacyjna 240 10.7.1. Typ future jako monada 242 10.7.2. Implementacja wartości przyszłych 244 10.8. Składanie monad 245 Rozdział 11. Metaprogramowanie szablonów 249 11.1. Zarządzanie typami w czasie kompilacji 250 11.1.1. Debugowanie typów dedukowanych 252 11.1.2. Dopasowywanie do wzorców podczas kompilacji 254 11.1.3. Udostępnianie metainformacji o typach 257 11.2. Sprawdzanie właściwości typu w czasie kompilacji 258 11.3. Tworzenie funkcji rozwiniętych 261 11.3.1. Wywoływanie wszystkich obiektów wywoływalnych 263 11.4. Tworzenie języka dziedzinowego 265 Rozdział 12. Projektowanie funkcyjne systemów współbieżnych 273 12.1. Model aktora: myślenie komponentowe 274 12.2. Tworzenie prostego źródła wiadomości 278 12.3. Modelowanie strumieni reaktywnych w postaci monad 281 12.3.1. Tworzenie ujścia w celu odbierania wiadomości 283 12.3.2. Transformowanie strumieni reaktywnych 286 12.3.3. Tworzenie strumienia z określonymi wartościami 288 12.3.4. Łączenie strumienia strumieni 289 12.4. Filtrowanie strumieni reaktywnych 290 12.5. Obsługa błędów w strumieniach reaktywnych 291 12.6. Odpowiadanie klientowi 293 12.7. Tworzenie aktorów ze stanem mutowalnym 297 12.8. Tworzenie systemów rozproszonych z użyciem aktorów 298 Rozdział 13. Testowanie i debugowanie 301 13.1. Czy program, który się kompiluje, jest poprawny? 302 13.2. Testy jednostkowe i funkcje czyste 304 13.3. Testy generowane automatycznie 305 13.3.1. Generowanie przypadków testowych 306 13.3.2. Testowanie oparte na właściwościach 307 13.3.3. Testy porównawcze 309 13.4. Testowanie systemów współbieżnych opartych na monadach 311
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 161
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148509 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry s. tyt. i okł.: Poznaj metody programowania stosowane przez profesjonalistów.
U dołu s. tyt. i okł.: Koncepcje programowania obiektowego [...].
Bibliogr. s. [775]-777. Indeks.
Streszczenie: Książka przedstawia metody programowania obiektowego stosowane przez profesjonalistów. Opisuje techniki obiektowe w kontekście rzeczywistych problemów, przed jakimi stają twórcy oprogramowania podczas codziennej pracy.
Dla początkujących, jak i zaawansowanych programistów C++.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111800 (1 egz.)
Książka
W koszyku
C++ dla bystrzaków / Stephen R. Davis ; przekład: Michał Sternik. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 460 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Dla Bystrzaków)
(Septem)
Tytuł oryginału: C++ for dummies.
Wydanie 7. odnosi się do oryginału.
Na okładce: W prostocie tkwi siła. Wprowadzenie do języka C++; programowanie funkcjonalne; używanie klas nadrzędnych i dziedziczenia.
Indeks.
CZĘŚĆ I: PODSTAWY PROGRAMOWANIA W C++ 25 Rozdział 1: Pierwszy program w C++ 27 Pojęcia dotyczące języka C++ 28 Instalacja Code::Blocks 29 Windows 29 Ubuntu Linux 32 Macintosh 34 Tworzenie pierwszego programu w C++ 37 Tworzenie projektu 38 Wprowadzanie kodu w języku C++ 39 Korzystanie ze ściągawki 41 Budowanie programu 42 Uruchamianie programu 43 Przeglądanie programu z komentarzami 44 Analiza struktury programów w C++ 45 Opatrywanie kodu źródłowego komentarzami 45 Tworzenie programów z instrukcji C++ 46 Deklaracja zmiennych 47 Generowanie wyjścia programu 48 Obliczanie wyrażeń 48 Przechowywanie wyników wyrażenia 48 Pozostała część programu Conversion 49 Rozdział 2: Stałe deklarowanie zmiennych 51 Deklaracja zmiennych 52 Deklarowanie różnych typów zmiennych 52 Przegląd ograniczeń liczb całkowitych w C++ 53 Rozwiązywanie problemu zaokrągleń 54 Ograniczenia liczb zmiennoprzecinkowych 55 Deklarowanie typów zmiennych 57 Typy stałych 58 Zakres typów liczbowych 59 Znaki specjalne 60 Szerokie ładunki na autostradzie typu Char 61 Czy te obliczenia są logiczne? 62 Wyrażenia mieszane 63 Deklaracje automatyczne 64 Rozdział 3: Operacje matematyczne 67 Wykonywanie prostych obliczeń binarnych 68 Dekomponowanie wyrażeń 69 Określanie kolejności operacji 69 Wykonywanie operacji jednoargumentowych 70 Korzystanie z operatorów przypisania 72 Rozdział 4: Operacje logiczne 75 Po co wykonujemy operacje logiczne? 76 Korzystanie z prostych operatorów logicznych 76 Przechowywanie wartości logicznych 77 Używanie logicznych zmiennych typu int 79 Zawiłości wykonywania operacji logicznych na zmiennych zmiennoprzecinkowych 79 Wyrażanie liczb binarnych 81 System liczb dziesiętnych 81 Inne systemy liczbowe 82 System liczb binarnych 82 Wykonywanie bitowych operacji logicznych 84 Operatory jednobitowe 84 Używanie operatorów bitowych 86 Prosty test 86 Rozdział 5: Sterowanie przepływem programu 89 Sterowanie przepływem programu za pomocą instrukcji rozgałęzienia 90 Wykonywanie pętli 92 Wykonywanie pętli, gdy warunek jest prawdziwy 92 Wykorzystanie autoinkrementacji i autodekrementacji 94 Pętle for 95 Unikanie budzącej strach pętli nieskończonej 98 Pętla for zależna od zakresu 98 Instrukcje zarządzania pętlami 99 Zagnieżdżanie instrukcji sterujących 102 Przełączanie na inny temat? 104 CZĘŚĆ II: PROGRAMOWANIE W C++ Z WYKORZYSTANIEM FUNKCJI 107 Rozdział 6: Tworzenie funkcji 109 Pisanie i używanie funkcji 110 Definiowanie funkcji 112 Definiowanie funkcji sumujSekwencje() 112 Wywoływanie funkcji sumujSekwencje() 113 Dziel i rządź 113 Funkcje w szczegółach 113 Funkcje proste 114 Funkcje z argumentami 115 Przeciążanie funkcji 117 Definiowanie prototypów funkcji 119 Argumenty domyślne 120 Przekazywanie przez wartość i przekazywanie przez referencję 122 Typy przechowywania zmiennych 123 Rozdział 7: Przechowywanie sekwencji w tablicach 125 Szeregowanie argumentów w tablicach 126 Korzystanie z tablic 127 Inicjowanie tablic 130 Sięganie poza zakres tablicy 131 Pętle bazujące na zakresach 131 Definiowanie i używanie tablic w tablicach 132 Korzystanie z tablic znaków 133 Tworzenie tablicy znaków 133 Tworzenie ciągu znaków 134 Manipulowanie ciągami znaków 136 Niektóre funkcje biblioteki standardowej 138 Miejsce dla ciągów złożonych z szerokich znaków 139 Rozdział 8: Wskaźniki w C++ 141 Rozmiar zmiennej 141 Czym jest adres? 143 Operatory adresu 143 Używanie wskaźników 145 Używanie różnych typów wskaźników 146 Przekazywanie wskaźników do funkcji 147 Przekazywanie przez wartość 147 Przekazywanie wartości wskaźnikowych 148 Przekazywanie przez referencję 148 Zmienne stałe 149 Korzystanie ze sterty 151 Ograniczony zasięg 151 Analiza problemu zakresu ważności 152 Użycie sterty 153 Rozdział 9: Drugie spojrzenie na wskaźniki w C++ 155 Definiowanie operacji na wskaźnikach 155 Użycie wskaźników w tablicach 156 Użycie operatorów do adresu tablicy 158 Operacje wskaźnikowe na ciągach znaków 159 Uzasadnienie użycia wskaźników 161 Stosowanie operatorów do wskaźników innych typów niż char 161 Porównanie wskaźnika z tablicą 162 Wskaźnik null 164 Deklaracja i użycie tablic wskaźników 165 Wykorzystanie tablic ciągów znaków 166 Dostęp do argumentów funkcji main() 168 Rozdział 10: Preprocesor C++ 173 Co to jest preprocesor? 173 Dołączanie plików 174 #Definiowanie 177 A może by tak nie definiować? 180 Wyliczeniowy typ danych 181 Dołączanie warunkowe z użyciem instrukcji #if 183 Obiekty zdefiniowane wewnętrznie 184 Typedef 186 CZĘŚĆ III: WPROWADZENIE DO KLAS 187 Rozdział 11: Programowanie obiektowe 189 Abstrakcyjne kuchenki mikrofalowe 189 Przygotowanie funkcjonalnego nachos 190 Przygotowywanie nachos w sposób obiektowy 191 Klasyfikacja kuchenki mikrofalowej 191 Po co klasyfikujemy przedmioty? 192 Rozdział 12: Klasy w C++ 195 Wprowadzenie do klas 195 Kształt klasy 196 Dostęp do elementów klasy 197 Aktywacja obiektów 197 Symulowanie rzeczywistych obiektów 198 Po co zawracać sobie głowę funkcjami składowymi? 198 Dodawanie funkcji składowej 199 Wywoływanie funkcji składowych 200 Dostęp do pól z funkcji składowej 202 Ustalanie zakresu 203 Definiowanie funkcji składowych w klasie 204 Umieszczanie funkcji składowych poza klasą 206 Przeciążanie funkcji składowych 208 Rozdział 13: Wskazywanie na obiekty 211 Deklarowanie tablic obiektów 211 Deklarowanie wskaźników do obiektów 212 Dereferencja wskaźnika obiektu 213 Wskazywanie w kierunku strzałek 214 Przekazywanie obiektów do funkcji 214 Wywoływanie funkcji z wartością obiektu 215 Wywoływanie funkcji ze wskaźnikiem na obiekt 216 Wywoływanie funkcji za pomocą operatora referencji 217 Po co przejmować się wskaźnikami i referencjami? 218 Zwracanie do sterty 219 Alokowanie obiektów ze sterty 220 Kiedy kompilator alokuje za Ciebie pamięć? 220 Listy 221 Wykonywanie innych operacji na listach 222 Wykorzystanie list w programie DaneListyJed 223 Promyk nadziei: lista kontenerów w bibliotece C++ 226 Rozdział 14: Chronione elementy składowe klasy 227 Ochrona składowych 227 Dlaczego potrzebujesz składowych chronionych? 228 Jak działają składowe chronione? 228 Po co chronić składowe klasy? 230 Ochrona wewnętrznego stanu klasy 230 Używanie klasy z ograniczonym interfejsem 231 Dostęp do elementów chronionych z zewnątrz 231 Rozdział 15: "Po co mnie tworzysz, skoro za chwilę chcesz mnie zniszczyć?" 235 Tworzenie obiektów 236 Korzystanie z konstruktorów 237 Konstruowanie pojedynczego obiektu 237 Konstruowanie wielu obiektów 238 Konstruowanie dupleksu 239 Dekonstrukcja obiektu 241 Do czego służy destruktor? 241 Praca z destruktorami 242 Rozdział 16: Argumenty przekazywane przez konstruktor 247 Wyposażenie konstruktorów w argumenty 248 Korzystanie z konstruktora 248 Przeciążanie konstruktora 250 Automatyczne konstruktory domyślne 253 Konstruowanie składowych klasy 255 Konstruowanie składowej typu złożonego 255 Konstruowanie składowej, która jest stałą 261 Rekonstrukcja kolejności konstruowania 261 Kolejność konstrukcji obiektów lokalnych 262 Obiekty statyczne są konstruowane tylko raz 262 Wszystkie obiekty globalne są konstruowane przed funkcją main() 263 Obiekty globalne są konstruowane bez określonej kolejności 264 Składowe są konstruowane w kolejności, w jakiej zostały zadeklarowane 265 Destruktory niszczą obiekty w kolejności odwrotnej do kolejności ich tworzenia 265 Konstruowanie tablic 265 Konstruktory jako forma konwersji 266 Rozdział 17: Konstruktory kopiujący i przenoszący 269 Kopiowanie obiektu 269 Do czego służy konstruktor kopiujący? 270 Korzystanie z konstruktora kopiującego 270 Automatyczny konstruktor kopiujący 272 Kopiowanie głębokie i kopiowanie płytkie 273 Obiekty tymczasowe 277 Trwałe unikanie obiektów tymczasowych 279 Konstruktor przenoszący 280 Rozdział 18: Składowe statyczne: czy zmiękczacz tkanin może pomóc? 283 Definiowanie składowej statycznej 284 Do czego służą składowe statyczne? 284 Używanie składowych statycznych 284 Odwoływanie się do składowych statycznych 285 Przypadki użycia składowych statycznych 287 Deklarowanie statycznych funkcji składowych 287 O czym to w ogóle jest? 290 CZĘŚĆ IV: DZIEDZICZENIE 293 Rozdział 19: Dziedziczenie 295 Czy potrzebuję dziedziczenia? 297 Jak dziedziczy klasa? 297 Używanie podklasy 299 Konstruowanie podklasy 299 Niszczenie podklasy 301 Dziedziczenie konstruktorów 301 Relacja MA 302 Rozdział 20: Wirtualne funkcje składowe. Czy są realne? 303 Do czego jest potrzebny polimorfizm? 306 Jak działa polimorfizm? 307 Kiedy funkcja nie jest wirtualna? 308 Wirtualne rozważania 310 Rozdział 21: Faktoryzacja klas 313 Faktoryzacja 314 Implementacja klas abstrakcyjnych 318 Opisywanie koncepcji klasy abstrakcyjnej 318 Tworzenie klasy konkretnej z klasy abstrakcyjnej 320 Przekazywanie klas abstrakcyjnych 320 CZĘŚĆ V: BEZPIECZEŃSTWO 323 Rozdział 22: Czy zaakceptujesz nowy operator przypisania? 325 Porównanie operatorów z funkcjami 326 Wstawianie nowego operatora 327 Tworzenie płytkich kopii to poważny problem 327 Przeciążanie operatora przypisania 329 Przeciążenie operatora indeksu 333 Konstruktor i operator przenoszący 334 Rozdział 23: Strumienie wejścia-wyjścia 337 Jak działa strumień wejścia-wyjścia? 338 Domyślne obiekty strumienia 338 Strumienie wejścia-wyjścia 340 Tryby otwierania 341 Hej, pliku, w jakim jesteś stanie? 342 Czy możesz mi pokazać przykład? 343 Inne metody klas obsługi strumieni 346 Bezpośrednie czytanie i zapisywanie strumieni 348 Zarządzanie formatem 350 O co chodzi z endl? 351 Umieszczanie wskaźnika w pliku 352 Korzystanie z podklas klasy stringstream 353 Manipulowanie manipulatorami 356 Rozdział 24: Obsługa błędów - wyjątki 359 Uzasadnienie dla nowego mechanizmu obsługi błędów 361 Działanie mechanizmu wyjątków 362 Czym można rzucać? 365 Uwaga, przechodzę! 367 Rozdział 25: Dziedziczenie wielokrotne 369 Mechanizm dziedziczenia wielokrotnego 370 Jak sobie poradzić z niejasnościami dotyczącymi dziedziczenia? 371 Dziedziczenie wirtualne 372 Konstruowanie obiektów dziedziczenia wielokrotnego 378 Wyrażanie sprzecznych opinii 379 Rozdział 26: Szablony w C++ 381 Uogólnianie funkcji do szablonu 382 Szablony klas 384 Wskazówki dotyczące korzystania z szablonów 387 Instancje szablonów zewnętrznych 388 Implementowanie listy inicjalizacyjnej 388 Rozdział 27: Standaryzacja w bibliotece STL 391 Kontener typu string 392 Iterowanie po listach 397 Przeglądanie listy 398 Operacje na całej liście 400 Czy możesz mi pokazać przykład? 400 Rozdział 28: Pisanie bezpiecznego kodu 403 Motywy działania hakerów 404 Na czym polega wstrzyknięcie kodu? 406 Przykładowe wstrzyknięcie SQL 406 Unikanie wstrzykiwania kodu 408 Przepełnianie bufora dla zabawy i zysku 409 Czy mogę zobaczyć przykład? 410 Hakerskie wykorzystanie przepełnienia bufora 412 Unikanie przepełnienia bufora - pierwsza próba 416 Unikanie przepełnienia bufora - druga próba 418 Kolejna zaleta klasy string 420 Dlaczego nie zawsze należy używać klasy string? 422 CZĘŚĆ VI: DEKALOGI 425 Rozdział 29: Dziesięć sposobów na zapobieganie błędom 427 Włączaj wszystkie ostrzeżenia i komunikaty o błędach 427 Koduj w jasnym i spójnym stylu 428 Ograniczaj widoczność 429 Dodawaj komentarze do kodu w trakcie pisania 430 Wykonuj krok po kroku każdą ścieżkę przynajmniej raz 431 Unikaj przeciążania operatorów 431 Zarządzaj stertą systematycznie 431 Używaj wyjątków do obsługi błędów 432 Deklaruj wirtualne destruktory 432 Unikaj dziedziczenia wielokrotnego 434 Rozdział 30: Dziesięć sposobów na ochronę programów przed hakerami 435 Nie zakładaj niczego w odniesieniu do danych wprowadzanych przez użytkowników 436 Obsługuj awarie z wdziękiem 437 Zapisuj logi programu 438 Postępuj zgodnie z dobrymi zasadami wytwarzania oprogramowania 439 Wdrożenie kontroli wersji 440 Bezpiecznie uwierzytelniaj użytkowników 441 Zarządzaj zdalnymi sesjami 444 Zaciemniaj swój kod 445 Podpisz swój kod za pomocą certyfikatu cyfrowego 448 Użyj bezpiecznego szyfrowania wszędzie tam, gdzie jest to konieczne 449
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 192
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149926 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 89863 L, 89864, 89865 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95884 L (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry s. tyt. i okł.: 99 najczęściej popełnianych błędów w języku C++.
U dołu okł.: Unikanie typowych i złożonych pułapek w języku C++. Tworzenie uniwersalnego i łatwiejszego w utrzymaniu kodu. Zaawansowane techniki programowania w C++. Niuanse języka C++.
Bibliogr. s. [259]. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108765 L (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Poznaj nowoczesne metody tworzenia gier komputerowych. Wykorzystaj najefektywniesze techniki oferowane przez C++. Popraw czytelność kodu i wydajność programów. Zastosuj wzorce projektowe.
Na stronie tytułowej: Wydanie 2 - dotyczy oryginału.
Bibliografia przy rozdziale. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118223 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109380, 109379 L (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Data Structures and Algorithms in C++ / Adam Drozdek. - 2nd ed. - Pacific Grove : Brooks/Cole, 2001. - XVIII, [2], 650 s. : rys. ; 24 cm.
Bibliogr.s. 624 - 625
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Z 7834 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Z 7872 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oznaczenie t. 1 zostało wprowadzone po ukazaniu się t. 2.
Bibliogr. s. [621]-625. Indeks.
Sygnatura czytelni BWB: B 2613
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105224 N (1 egz.)
Biblioteka WB
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 2613 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109316 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie 2. odnosi się do oryginału.
Na okładce nazwa wydawnictwa oryginału: Prentice Hall.
Okładka: Najlepsze wzorce dla C++ i QT!
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem internetowym wydawnictwa podanym w książce.
Bibliografia na stronach [629]-630. Netografia na stronie 630. Indeks.
Dla wszystkich programistów C++.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 138706 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
C++20 : laboratorium / Dawid Farbaniec. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 261, [3] strony : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 260-261.
Rozdział 1. Schemat blokowy i pseudokod (15) 1.1. Infekcja plików przez wirusy komputerowe (15) Rozdział 2. Kod źródłowy programu i kompilacja (19) CZĘŚĆ 2. C++, CZYLI POZNAJ JĘZYK HAKERÓW Rozdział 3. NOT-A-VIRUS.Viral. Hello.MSVC++ (23) Rozdział 4. Budowanie i uruchamianie projektu (27) Rozdział 5. Komentarze w języku C++ (38) Rozdział 6. Typy danych, zmienne i stałe (40) 6.1. Zmienne (41) 6.2. Stałe (45) 6.3. Zakresy zmiennych (46) Rozdział 7. Typy podstawowe (50) 7.1. Inicjalizacja (50) 7.2. Typy całkowitoliczbowe (52) 7.3. Typy zmiennoprzecinkowe (56) 7.4. Typy znakowe (59) 7.5. Typ logiczny (62) 7.6. Typ wyliczeniowy (63) 7.7. Typ void (65) Rozdział 8. Definiowanie własnych nazw typów (66) Rozdział 9. Dedukcja typu (68) Rozdział 10. Rzutowanie i konwersja typów (71) 10.1. static_cast (75) 10.2. const_cast (76) 10.3. dynamic_cast (78) 10.4. reinterpret_cast (79) Rozdział 11. Napisy (82) 11.1. Surowe napisy (85) Rozdział 12. Struktury (86) 12.1. Pola bitowe (89) Rozdział 13. Unie (91) Rozdział 14. Instrukcje sterujące przepływem (94) 14.1. Instrukcja warunkowa if (94) 14.2. Instrukcja warunkowa switch (99) 14.3. Grupowanie warunków (101) Rozdział 15. Pętle (104) 15.1. Instrukcja for (104) 15.2. Instrukcja while (107) 15.3. Instrukcja do-while (110) 15.4. Instrukcje break i continue (111) 15.5. Instrukcja goto (112) Rozdział 16. Operatory (115) 16.1. Operatory logiczne i bitowe (117) 16.2. Inkrementacja i dekrementacja (119) 16.3. Operator ternarny (121) 16.4. Priorytety operatorów (122) 16.5. Przeciążanie operatorów (127) Rozdział 17. Tablice i wskaźniki (130) 17.1. Tablice w stylu języka C (130) 17.2. Kontener std::array (132) 17.3. Wskaźniki do tablic (134) 17.4. Wskaźniki void oraz nullptr (137) 17.5. Referencje (odwołania) (138) 17.6. Inteligentne wskaźniki (142) Rozdział 18. Funkcje (150) 18.1. Definiowanie funkcji (151) 18.2. Argumenty i zwracanie wartości (157) 18.3. Argumenty domyślne (164) 18.4. Przeciążanie funkcji (167) 18.5. Funkcje i zmienne inline (168) 18.6. Wskaźnik na funkcję (173) 18.7. Funkcje ze zmienną liczbą argumentów (177) 18.8. Wyrażenia lambda (180) 18.9. Koprocedury (ang. coroutines) (183) Rozdział 19. Klasy i obiekty (188) 19.1. Klasy i obiekty (189) 19.2. Operator dostępu (191) 19.3. Modyfikatory dostępu (193) 19.4. Słowo kluczowe this (195) 19.5. Składowe statyczne (196) 19.6. Konstruktor i destruktor (198) 19.7. Klasy pochodne i zagnieżdżone (204) 19.8. Elementy stałe, zmienne i ulotne (208) 19.9. Jawne usuwanie funkcji (209) 19.10. Przeciążanie operatorów w klasach oraz trójdrożny operator porównania () (210) 19.11. Przyjaciele (213) 19.12. Funkcje wirtualne (213) 19.13. Klasy abstrakcyjne (217) Rozdział 20. Przestrzenie nazw (220) 20.1. Tworzenie przestrzeni nazw (220) 20.2. Dyrektywa using (222) 20.3. Aliasy przestrzeni nazw (223) Rozdział 21. Szablony (224) 21.1. Szablony zmiennych (224) 21.2. Szablony klas (226) 21.3. Szablony funkcji (229) 21.4. Szablony w wyrażeniach lambda (229) 21.5. Wymagania nazwane (słowo kluczowe "concept") (229) Rozdział 22. Obsługa wyjątków (236) 22.1. Blok try-catch (236) 22.2. Rzucanie wyjątku (238) CZĘŚĆ 3. PRZYKŁADOWA APLIKACJA W C++/WINRT DLA UNIVERSAL WINDOWS PLATFORM Rozdział 23. Witaj, świecie C++/WinRT! (243) 23.1. MainPage.xaml (244) 23.2. MainPage.cpp (246) 23.3. Uruchomienie rozwiązania (248) Rozdział 24. Nauka C++, co dalej? (251)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152058 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język C++ / Tony Gaddis ; tłumaczenie: Patryk Wierzchoń, Andrzej Watrak. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2019. - 1408 stron : ilustracje ; 25 cm.
(Owoce Programowania)
Tytuł oryginału: Starting out with C ++ from control structures through objects.
Wydanie 9. odnosi się do oryginału.
Na książce także ISBN oryginału.
Indeks.
Rozdział 1. Wprowadzenie do komputerów i programowania 29 1.1. Dlaczego tworzymy oprogramowanie? 29 1.2. Systemy komputerowe: sprzęt i oprogramowanie 31 1.3. Programy i języki programowania 37 1.4. Z czego składa się program? 43 1.5. Przyjmowanie danych, ich przetwarzanie i wynik 47 1.6. Proces programowania 48 1.7. Programowanie proceduralne i obiektowe 52 Rozdział 2. Wprowadzenie do języka C++ 57 2.1. Elementy programu w języku C++ 57 2.2. Obiekt cout 61 2.3. Dyrektywa #include 66 2.4. Zmienne, literały i wyrażenia przypisania 67 2.5. Identyfikatory 71 2.6. Typy danych liczb całkowitych 73 2.7. Typ char 78 2.8. Klasa string w C++ 82 2.9. Typy danych liczb zmiennoprzecinkowych 84 2.10. Typ danych bool 87 2.11. Określanie rozmiaru typu danych 88 2.12. Więcej o inicjowaniu zmiennych i przypisywaniu wartości 90 2.13. Zasięg zmiennych 92 2.14. Operatory arytmetyczne 93 2.15. Komentarze 100 2.16. Stałe nazwane 102 2.17. Styl programowania 105 Rozdział 3. Wyrażenia i interaktywność 115 3.1. Obiekt cin 115 3.2. Wyrażenia matematyczne 121 3.3. Gdy pomylisz jabłka z pomarańczami: konwersja typów 129 3.4. Przepełnienie i zaniżenie 132 3.5. Rzutowanie typów 133 3.6. Wielokrotne przypisania i przypisania łączone 136 3.7. Formatowanie wyjścia 140 3.8. Operacje na znakach i obiekcie string 149 3.9. Więcej matematycznych funkcji bibliotecznych 155 3.10. Rzecz o debugowaniu: ręczne śledzenie programu 161 3.11. Rozwiązywanie problemu: analiza przypadku 162 Rozdział 4. Podejmowanie decyzji 181 4.1. Operatory relacji 181 4.2. Instrukcja if 186 4.3. Rozszerzanie instrukcji if 194 4.4. Instrukcja if/else 197 4.5. Zagnieżdżone struktury warunkowe 200 4.6. Instrukcja if/else if 207 4.7. Flagi 212 4.8. Operatory logiczne 213 4.9. Sprawdzanie przedziału liczbowego za pomocą operatorów logicznych 220 4.10. Menu 222 4.11. Rzecz o inżynierii oprogramowania: walidacja wejścia użytkownika 224 4.12. Porównywanie typów char i string 226 4.13. Operator warunkowy 230 4.14. Instrukcja switch 233 4.15. Więcej o blokach i zasięgu zmiennych 241 Rozdział 5. Pętle i pliki 261 5.1. Operatory inkrementacji i dekrementacji 261 5.2. Wprowadzenie do pętli: pętla while 266 5.3. Walidacja wejścia za pomocą pętli while 273 5.4. Liczniki 275 5.5. Pętla do-while 276 5.6. Pętla for 281 5.7. Obliczanie sumy bieżącej 291 5.8. Wartownik 293 5.9. Rzecz o inżynierii oprogramowania: której pętli użyć? 295 5.10. Pętle zagnieżdżone 296 5.11. Zastosowanie plików do przechowywania danych 298 5.12. Temat dodatkowy: przerywanie i kontynuowanie pętli 318 Rozdział 6. Funkcje 335 6.1. Rzecz o inżynierii oprogramowania: programowanie modułowe 335 6.2. Definicja i wywoływanie funkcji 336 6.3. Prototypy funkcji 344 6.4. Przekazywanie danych do funkcji 346 6.5. Przekazywanie danych przez wartość 350 6.6. Rzecz o inżynierii oprogramowania: zastosowanie funkcji w programie sterowanym przez menu 352 6.7. Instrukcja return 356 6.8. Zwracanie wartości z funkcji 357 6.9. Zwracanie wartości boolowskiej 365 6.10. Zmienne lokalne i globalne 367 6.11. Statyczne zmienne lokalne 374 6.12. Argumenty domyślne 378 6.13. Zastosowanie wskaźników jako parametrów 381 6.14. Przeciążanie funkcji 386 6.15. Funkcja exit() 390 6.16. Funkcje wirtualne i sterowniki 392 Pytania i ćwiczenia kontrolne 394 Rozdział 7. Tablice i wektory 409 7.1. Tablica jako zbiór wartości 409 7.2. Dostęp do elementów tablicy 411 7.3. Brak kontroli zakresów w języku C++ 422 7.4. Zakresowa pętla for 425 7.5. Przetwarzanie zawartości tablicy 429 7.6. Rozwiązywanie problemu i projektowanie programu: tablice równoległe 437 7.7. Tablice w argumentach funkcji 440 7.8. Tablice dwuwymiarowe 450 7.9. Tablice o trzech i większej liczbie wymiarów 457 7.10. Rozwiązywanie problemu i projektowanie programu: analiza przypadku 459 7.11. Wprowadzenie do typu STL vector 461 Rozdział 8. Przeszukiwanie i sortowanie tablic 489 8.1. Rozwiązywanie problemu i projektowanie programu: wprowadzenie do algorytmów wyszukiwania danych 489 8.2. Rozwiązywanie problemu i projektowanie programu: analiza przypadku 496 8.3. Rozwiązywanie problemu i projektowanie programu: wprowadzenie do algorytmów sortowania 502 8.4. Rozwiązywanie problemu i projektowanie programu: analiza przypadku 512 8.5. Sortowanie i przeszukiwanie wektorów (kontynuacja podrozdziału 7.11) 520 Rozdział 9. Wskaźniki 529 9.1. Uzyskiwanie adresu zmiennej 529 9.2. Zmienne wskaźnikowe 531 9.3. Relacja pomiędzy tablicą a wskaźnikiem 538 9.4. Działania na wskaźnikach 542 9.5. Inicjowanie wskaźników 543 9.6. Porównywanie wskaźników 545 9.7. Wskaźniki jako argumenty funkcji 546 9.8. Dynamiczne przydzielanie pamięci 554 9.9. Wskaźniki jako wyniki funkcji 558 9.10. Inteligentne wskaźniki i zapobieganie wyciekom pamięci 565 9.11. Rozwiązywanie problemu i projektowanie programu: analiza przypadku 569 Rozdział 10. O znakach, C-ciągach i więcej o klasie string 581 10.1. Sprawdzanie znaków 581 10.2. Zmiana wielkości liter 585 10.3. C-ciągi 588 10.4. Standardowe funkcje przetwarzające C-ciągi 592 10.5. Funkcje konwertujące ciągi i liczby 602 10.6. Rozwiązywanie problemu i projektowanie programu: tworzenie własnych funkcji przetwarzających C-ciągi 609 10.7. Więcej o klasie string 614 10.8. Rozwiązywanie problemu i projektowanie programu: analiza przypadku 627 Rozdział 11. Dane strukturalne 637 11.1. Typy abstrakcyjne 637 11.2. Struktury 639 11.3. Dostęp do składników struktury 642 11.4. Inicjowanie struktury 645 11.5. Tablice struktur 648 11.6. Inżynieria oprogramowania: struktury zagnieżdżone 651 11.7. Struktury jako argumenty funkcji 654 11.8. Struktury jako wyniki funkcji 657 11.9. Wskaźniki do struktur 659 11.10. Inżynieria oprogramowania: kiedy stosować kropkę, strzałkę i gwiazdkę? 662 11.11. Typy wyliczeniowe 664 Rozdział 12. Zaawansowane operacje na plikach 687 12.1. Operacje na plikach 687 12.2. Formatowanie danych wyjściowych 693 12.3. Umieszczanie obiektów plikowych w argumentach funkcji 695 12.4. Dokładniejsze sprawdzanie błędów 697 12.5. Funkcje do odczytywania i zapisywania danych 700 12.6. Inżynieria oprogramowania: praca z wieloma plikami 707 12.7. Pliki binarne 709 12.8. Tworzenie rekordów danych za pomocą struktur 714 12.9. Swobodny dostęp do plików 718 Rozdział 13. Wprowadzenie do klas 739 13.1. Programowanie proceduralne i obiektowe 739 13.2. Wprowadzenie do klas 746 13.3. Definiowanie instancji klasy 751 13.4. Po co są prywatne elementy? 763 13.5. Inżynieria oprogramowania: rozdzielenie specyfikacji i implementacji klasy 764 13.6. Metody śródwierszowe 770 13.7. Konstruktory 772 13.8. Umieszczanie wartości w argumentach konstruktorów 778 13.9. Destruktory 784 13.10. Przeciążanie konstruktora 788 13.11. Metody prywatne 793 13.12. Tablice obiektów 794 13.13. Rozwiązywanie problemu i projektowanie programu: przykład programowania obiektowego 798 13.14. Programowanie obiektowe: symulowanie rzutów kostką za pomocą obiektów 805 13.15. Projektowanie kodu obiektowego: język UML 808 13.16. Projektowanie kodu obiektowego: dobór klas i określanie ich przeznaczenia 811 Rozdział 14. Więcej o klasach 837 14.1. Instancje klasy i statyczne elementy członkowskie 837 14.2. Klasy zaprzyjaźnione 844 14.3. Przypisanie obiektowe 849 14.4. Konstruktor kopiujący 850 14.5. Przeciążanie operatorów 856 14.6. Konwersja typów 882 14.7. Agregacja obiektów 884 14.8. Projektowanie kodu obiektowego: współpraca klas 889 14.9. Programowanie obiektowe: symulacja gry Cho-Han 893 14.10. Referencje do r-wartości i przenoszenie danych 903 Rozdział 15. Dziedziczenie klas, polimorfizm i funkcje wirtualne 925 15.1. Co to jest dziedziczenie klas? 925 15.2. Chronione elementy członkowskie i dostęp do klasy 933 15.3. Konstruktory i destruktory w klasach bazowych i pochodnych 940 15.4. Redefiniowanie funkcji klasy bazowej 952 15.5. Hierarchia klas 956 15.6. Polimorfizm i metody wirtualne 962 15.7. Abstrakcyjne klasy bazowe i funkcje czysto wirtualne 977 15.8. Wielodziedziczenie klas 984 Rozdział 16. Wyjątki i szablony 1003 16.1. Wyjątki 1003 16.2. Szablony funkcji 1021 16.3. Inżynieria oprogramowania: od czego zacząć definiowanie szablonów funkcji? 1027 16.4. Szablony klas 1027 Rozdział 17. Biblioteka STL 1041 17.1. Wprowadzenie do biblioteki STL 1041 17.2. Podstawowe informacje o kontenerach i iteratorach STL 1042 17.3. Klasa vector 1053 17.4. Klasy map, multimap i unordered_map 1066 17.5. Klasy set, multiset i unordered_set 1091 17.6. Algorytmy 1099 17.7. Wprowadzenie do obiektów funkcyjnych i wyrażeń lambda 1120 Rozdział 18.Listy łączone 1137 18.1. Wprowadzenie do list łączonych 1137 18.2. Operacje na listach łączonych 1139 18.3. Szablon listy łączonej 1155 18.4. Odmiany listy łączonej 1166 18.5. Standardowe kontenery list i forward_list 1166 Rozdział 19. Stosy i kolejki 1177 19.1. Wprowadzenie do stosów 1177 19.2. Stosy dynamiczne 1193 19.3. Kontener stack 1203 19.4. Wprowadzenie do kolejek 1205 19.5. Kolejki dynamiczne 1216 19.6. Kontenery deque i queue 1223 Rozdział 20. Rekurencja 1231 20.1. Wprowadzenie do rekurencji 1231 20.2. Rozwiązywanie problemów za pomocą rekurencji 1235 20.3. Rozwiązywanie problemu i projektowanie programu: rekurencyjna funkcja gcd() 1242 20.4. Rozwiązywanie problemu i projektowanie programu: zadania rekurencyjne 1243 20.5. Rozwiązywanie problemu i projektowanie programu: rekurencyjne operacje na listach łączonych 1245 20.6. Rozwiązywanie problemu i projektowanie programu: rekurencyjna funkcja wyszukiwania binarnego 1248 20.7. Rozwiązywanie problemu i projektowanie programu: Wieże Hanoi 1250 20.8. Rozwiązywanie problemu i projektowanie programu: algorytm sortowania szybkiego 1254 20.9. Rozwiązywanie problemu i projektowanie programu: algorytm wyszukiwania wyczerpującego 1258 20.10. Rozwiązywanie problemu i projektowanie programu: rekurencja a iteracja 1260 Rozdział 21. Drzewa binarne 1265 21.1. Definicja i zastosowanie drzew binarnych 1265 21.2. Operacje przeszukiwania drzewa binarnego 1269 21.3. Szablon klasy do obsługi drzewa binarnego 1285 Dodatek A. Zestaw znaków ASCII 1295 Dodatek B. Hierarchia operatorów 1299 Dodatek C. Odpowiedzi do punktów kontrolnych 1307 Dodatek D. Odpowiedzi do pytań i ćwiczeń kontrolnych 1343
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 134
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148055 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Standard Version of Starting out with C++ / Tony Gaddis. - 4th ed. - El Granada : Scott/Jones Publ. Comp., 2004. - XXXI, [1], 1420 s. : rys., tab. ; 25 cm + dysk optyczny (CD-ROM).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Z 8030 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce także ISBN oryginału.
Indeks.
Rozdział 1. Nowe funkcje w C++17 (21) Użycie strukturalnych wiązań do rozpakowania wartości zwrotnej (22) Ograniczanie zasięgu zmiennej do konstrukcji if i switch (26) Zalety stosowania nowych reguł inicjalizacji z użyciem składni opartej na nawiasach (29) Umożliwienie konstruktorowi automatycznego określenia typu klasy szablonu (31) Użycie wyrażenia constexpr-if do uproszczenia decyzji podejmowanych podczas kompilacji (33) Włączenie bibliotek w postaci samych nagłówków z użyciem osadzonych zmiennych (37) Implementowanie za pomocą wyrażeń fold przydatnych funkcji pomocniczych (40) Rozdział 2. Kontenery STL (47) Magazyn danych znajdujących się obok siebie (48) Magazyn danych w postaci listy (49) Drzewo wyszukiwania (49) Tabela wartości hash (50) Adapter kontenera (50) Użycie stylu usuń - wymaż w kontenerze std::vector (50) Usuwanie w czasie O(1) elementów z nieposortowanego kontenera std::vector (54) Uzyskanie bezpiecznego dostępu do egzemplarzy std::vector (58) Sortowanie egzemplarzy std::vector (60) Efektywne i warunkowe wstawianie elementów do kontenera std::map (63) Stosowanie nowej semantyki podpowiedzi podczas wstawiania elementów za pomocą std::map::insert (66) Efektywne modyfikowanie kluczy elementów std::map (69) Użycie kontenera std::unordered_map z niestandardowymi typami danych (73) Filtrowanie duplikatów w danych wejściowych użytkownika i wyświetlanie ich w kolejności alfabetycznej za pomocą kontenera std::set (76) Implementowanie za pomocą kontenera std::stack prostego kalkulatora RPN (79) Implementowanie za pomocą kontenera std::map licznika częstotliwości występowania słów (85) Implementowanie za pomocą kontenera std::set narzędzia pomocniczego przeznaczonego do wyszukiwania bardzo długich zdań w tekście (88) Implementowanie za pomocą kontenera std::priority_queue listy rzeczy do zrobienia (93) Rozdział 3. Iteratory (97) Kategorie iteratorów (99) Tworzenie własnego zakresu, który można iterować (101) Tworzenie własnych iteratorów zgodnych z kategoriami iteratora STL (104) Użycie adapterów iteratora do wypełniania ogólnych struktur danych (107) Implementowanie algorytmów w kategoriach iteratorów (110) Iteracja w drugą stronę za pomocą adaptera iteratora odwrotnego (114) Zakończenie działania iteratora w zakresie za pomocą wartownika iteratora (116) Automatyczne sprawdzanie kodu iteratora (119) Tworzenie własnego adaptera iteratora łączenia na zakładkę (123) Rozdział 4. Wyrażenia lambda (131) Definiowanie funkcji opartej na wyrażeniu lambda (133) Dodawanie polimorfizmu poprzez opakowanie wyrażenia lambda egzemplarzem std::function (138) Łączenie funkcji za pomocą konkatenacji (141) Tworzenie skomplikowanych predykatów z logiczną koniunkcją (144) Wywoływanie wielu funkcji dla tych samych danych wejściowych (146) Implementowanie funkcji transform_if() za pomocą algorytmu std::accumulate i wyrażeń lambda (150) Generowanie w trakcie kompilacji iloczynu kartezjańskiego par dla dowolnych danych wejściowych (155) Rozdział 5. Podstawy algorytmów biblioteki STL (161) Kopiowanie elementów między kontenerami (163) Sortowanie kontenera (167) Usuwanie określonych elementów z kontenera (171) Przekształcanie zawartości kontenera (174) Wyszukiwanie elementów w uporządkowanych i nieuporządkowanych wektorach (176) Ograniczanie za pomocą std::clamp wartości wektora do określonego zakresu liczbowego (182) Wyszukiwanie za pomocą std::search wzorca w ciągu tekstowym i wybór optymalnej implementacji (186) Próbkowanie ogromnego wektora (189) Generowanie permutacji sekwencji danych wejściowych (193) Implementowanie narzędzia łączenia słowników (195) Rozdział 6. Zaawansowane przykłady użycia algorytmów biblioteki STL (199) Implementowanie klasy drzewa trie za pomocą algorytmów STL (201) Implementowanie za pomocą drzewa trie generatora sugestii danych wejściowych używanych podczas wyszukiwania (206) Implementowanie wzoru przekształcenia Fouriera za pomocą algorytmów STL (211) Obliczanie błędu sumy dwóch wektorów (218) Implementowanie procedury generującej dane ASCII dla zbioru Mandelbrota (221) Opracowanie własnego algorytmu - podział danych (227) Połączenie użytecznych algorytmów biblioteki STL - zbieranie danych (231) Usuwanie nadmiarowych białych znaków znajdujących się między słowami (235) Kompresja i dekompresja ciągów tekstowych (238) Rozdział 7. Ciągi tekstowe, klasy strumieni i wyrażenia regularne (243) Tworzenie, konkatenacja i przekształcanie ciągów tekstowych (245) Usuwanie białych znaków z początku i końca ciągu tekstowego (248) Komfortowe użycie klasy std::string bez kosztów związanych z tworzeniem obiektów std::string (251) Odczyt wartości z danych wejściowych dostarczonych przez użytkownika (254) Zliczanie wszystkich słów w pliku (258) Formatowanie danych wyjściowych za pomocą manipulatorów strumienia wejścia - wyjścia (260) Inicjalizacja skomplikowanych obiektów na podstawie pliku źródłowego (266) Wypełnianie kontenera za pomocą iteratorów std::istream (269) Proste wyświetlanie danych za pomocą iteratorów std::ostream (273) Przekierowywanie sekcji kodu do pliku danych wyjściowych (277) Tworzenie własnych klas ciągu tekstowego za pomocą dziedziczenia po klasie std::char_traits (281) Tokenizowanie danych wejściowych za pomocą biblioteki wyrażeń regularnych (287) Wygodne formatowanie liczb w locie w zależności od kontekstu (291) Przechwytywanie na podstawie błędów std::iostream wyjątków możliwych do odczytania (293) Rozdział 8. Klasy narzędziowe (297) Konwertowanie między różnymi jednostkami czasu za pomocą std::ratio (298) Konwertowanie między bezwzględnymi i względnymi wartościami czasu za pomocą std::chrono (304) Bezpieczne sygnalizowanie awarii za pomocą typu std::optional (307) Użycie funkcji wraz z krotkami (311) Szybkie opracowywanie struktur danych za pomocą std::tuple (313) Zastąpienie void* przez std::any dla zwiększenia bezpieczeństwa typu (320) Przechowywanie różnych typów za pomocą std::variant (323) Automatyczna obsługa zasobów za pomocą std::unique_ptr (329) Automatyczna obsługa współdzielonej pamięci na stercie za pomocą std::shared_ptr (333) Praca ze słabymi wskaźnikami do współdzielonych obiektów (338) Uproszczenie obsługi zasobów przestarzałych API za pomocą sprytnych wskaźników (342) Współdzielenie różnych wartości składowych tego samego obiektu (345) Generowanie liczb losowych i wybór odpowiedniego silnika do generowania tego rodzaju liczb (348) Generowanie liczb losowych i umożliwienie bibliotece STL określenia szczegółów rozkładu (354) Rozdział 9. Programowanie równoległe i współbieżność (361) Automatyczne stosowanie programowania równoległego w kodzie utworzonego za pomocą standardowych algorytmów (363) Uśpienie programu na podany okres czasu (369) Uruchamianie i zatrzymywanie wątków (371) Przeprowadzanie bezpiecznego pod względem wyjątków nakładania blokady współdzielonej za pomocą std::unique_lock i std::shared_lock (375) Zapobieganie zakleszczeniom dzięki stosowaniu algorytmu std::scoped_lock (381) Synchronizacja jednoczesnego użycia algorytmu std::cout (384) Bezpieczne odkładanie inicjalizacji za pomocą std::call_once (388) Przesunięcie zadania do wykonywania w tle za pomocą std::async (390) Implementacja wzorca producent - konsument za pomocą std::condition_variable (395) Implementacja wzorca producent - konsument za pomocą std::condition_variable (400) Równoległe generowanie za pomocą std::async danych ASCII dla zbioru Mandelbrota (406) Implementacja za pomocą std::future niewielkiej biblioteki automatycznej programowania równoległego (410) Rozdział 10. System plików (419) Implementowanie programu przeprowadzającego normalizację ścieżki dostępu (420) Pobieranie kanonicznej ścieżki dostępu na podstawie względnej ścieżki dostępu (423) Wyświetlanie wszystkich plików znajdujących się w danym katalogu (426) Implementowanie programu wyszukującego dane i działającego podobnie jak narzędzie grep (431) Implementowanie programu automatycznie zmieniającego nazwy plików (434) Implementowanie programu obliczającego wielkość katalogu (437) Obliczanie danych statystycznych dotyczących typów plików (440) Implementowanie narzędzia zmniejszającego wielkość katalogu poprzez zastąpienie powielonych plików dołączeniami symbolicznymi (442)
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII A 81
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146340 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
C++ : wykorzystaj potęgę aplikacji graficznych / Janusz Ganczarski, Mariusz Owczarek. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2008. - 446, [1] strona : ilustracje ; 24 cm + dysk optyczny (CD-ROM).
Na okładce : Napisz wieloplatformowe programy w C++, jak korzystać z biblioteki wxWidgets oraz Qt?, w jaki sposób implementować obsługę zdarzeń w aplikacjach?, jak budować aplikacje sieciowe i bazodanowe?
CD-ROM zawiera środowisko programistyczne oraz biblioteki graficzne, potrzebne do stworzenia, uruchomienia i testowania opisanych w książce programów, pliki z gotowymi kodami źródłowymi opisywanych przykładów.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 120790 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności