158660
Book
In basket
Rewolucja w uczeniu / Gordon Dryden, Jeannette Vos ; przekład Bożena Jóźwiak. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 2022. - 516 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Przyszłość Natychmiastowa komunikacja Świat bez granic ekonomicznych Cztery etapy prowadzące do wspólnej gospodarki światowej Handel i nauka przez Internet Nowe społeczeństwo usługowe Nowe sposoby wypoczynku | Zmiana form wykonywania pracy zawodowej Wzrost znaczenia kobiet Docenienie wspaniałych możliwości naszego mózgu | Kulturowy nacjonalizm | Rosnące szeregi klasy niższej | Aktywne starzenie się populacji | Metoda „zrób to sam" znowu w modzie | Przedsiębiorstwo wspólne | Triumf jednostki | Trzynaście kroków wiodących do stworzenia społeczeństwa ludzi uczących się | Rola elektronicznych środków komunikacji | Uczmy się korzystać z komputera i Internetu | Konieczność edukacji rodzicielskiej | Priorytety opieki zdrowotnej we wczesnym dzieciństwie | Programy rozwojowe dla wczesnego dzieciństwa [ Na każdym etapie można nadrobić opóźnienia w nauce | Dostosowywanie sposobu nauczania do indywidualnego stylu przyswajania wiedzy | Nauczanie, jak się uczyć i jak myśleć | Czego zatem należy nauczać w szkole? | Uczenie się na czterech poziomach| Gdzie więc powinniśmy się uczyć? | Otwarty umysł i jasne wyrażanie myśli | Poznaj swój zadziwiający mózg Jesteś właścicielem najpotężniejszego komputera | Neurony, dendryty, komórki glejowe oraz system izolacji | Wiele różnych „ośrodków inteligencji" | Dwie półkule mózgowe | Jak nasz mózg przechowuje informacje | Cztery odrębne częstotliwości | Twój mózg zasilany jest tlenem i składnikami odżywczymi | Proste wskazówki na temat diety korzystnej dla mózgu | Znaczenie inteligencji emocjonalnej | Ciało i umysł jako jedność | Przewodnik samouka | Bierz przykład ze sportowców | Nie bój się marzyć i wyobraź sobie swoją przyszłość | Wyznaczaj sobie konkretne cele i terminy ich realizacji Szybko znajdź entuzjastycznie nastawionego doradcę Zacznij od stworzenia ogólnego obrazu | Pytaj! | Szukaj głównej zasady | Znajdź trzy najlepsze książki napisane przez praktyków, którzy odnieśli sukces w danej dziedzinie | Naucz się na nowo, jak czytać — tym razem szybciej, lepiej, z większą łatwością | Podczas nauki korzystaj z obrazu i dźwięku | Ucz się przez działanie | Nie rób liniowych notatek, tylko mapy skojarzeń [ łatwe sposoby przypomnienia sobie tego, czego się nauczyliśmy | Naucz się sztuki osiągania stanu jednoczesnej gotowości i odprężenia Stosuj skojarzenia jako punkty zaczepienia dla pamięci | Baw się, graj w gry | Ucz innych | Zapisz się na kurs przyspieszonego uczenia Jak myśleć, by znajdować wspaniałe pomysły Nowy program uczenia siebie i innych twórczego myślenia | Zdefiniuj problem | Zdefiniuj idealne rozwiązanie i wyobraź je sobie | Zbierz wszystkie fakty | Przełam schemat | Wyjdź poza swoją dziedzinę | Baw się różnymi kombinacjami | Używaj wszystkich zmysłów | Wyłącz się i pozwól, by wszystko się „przetrawiło" | Odpręż się, słuchając muzyki lub obcując z naturą | Prześpij się z tym | Eureka! Jest! | Sprawdź poprawność swojego pomysłu | Prawidłowy start Co należy zrobić, aby twoje dziecko było lepsze i mądrzejsze | Najważniejsze lata Jak wzbogacać inteligencję dziecka od chwili jego urodzenia do ukończenia dziesięciu lat | Rozwój krok po kroku | Kieruj się zdrowym rozsądkiem | Wykorzystuj wszystkie zmysły Szkołą może być cały świat | Wspaniała sztuka porozumiewania się | Rodzice w roli pierwszych nauczycieli | Rodzice w ośrodkach przedszkolnych | Szkoła powinna kontynuować radosne podejście do nauki Tajemnica efektywnej nauki Jak stworzyć system szkolnictwa nastawiony na sukces | Prawdziwa nauka — szybka i zabawna Wskazówki dla nauczycieli i instruktorów nowego stulecia | Właściwy stan ducha i umysłu | Czynniki decydujące o dobrej prezentacji | Myślenie o tym, czego się nauczyliśmy, i przechowywanie wiadomości w głębszych pokładach pamięci Aktywizacja dostępu do zapamiętanego materiału | Stosuj to, czego się nauczyłeś | Powtarzaj, oceniaj i świętuj | sączymy wszystko razem | Eksperyment szkoły podstawowej Simon Guggenheim School | Płynna konwersacja po francusku w osiem tygodni | Nauka języka obcego w wojsku w rekordowo krótkim czasie | Nauczyciel stosujący metody zintegrowanego przyspieszonego nauczania |
Co przeszkadza w szerszym wykorzystaniu przełomowych odkryć? Rób to stylowo Jak rozpoznać własny styl uczenia się i wykorzystać różne rodzaje inteligencji | Określenie własnego stylu uczenia się Jak przyswajamy informacje | Jak porządkujemy i przetwarzamy informacje | Warunki, które wpływają na naszą zdolność uczenia się | Potrzeby fizyczne i biologiczne uwarunkowania wpływające na zdolność uczenia się | Jak określić styl uczenia się preferowany przez uczniów | Twój styl pracy | Cztery typy stylów myślenia | Implikacje dla szkół i poszczególnych osób | Co robić, gdy późno zaczynamy? Najlepsze światowe programy nadrabiania zaległości — co sprawia,że przynoszą dobre rezultaty | Dwie podstawowe zasady: zadbanie o połączenie umysł—ciało oraz umysł—mózg Specjalistyczna kinezjologia | Modele Domana, Palmera, Niklassonów i Hartiganów | Metoda „piłki, patyczka i ptaszka" | Nadrabianie zaległości w ortografii | „Pisanie po plecach" w wypadku problemów z rozróżnianiem liter | Nowozelandzkie innowacje w nauczaniu | Czterominutowy program nauki czytania | Program palcowo-fonetyczny | TARP — nauka czytania wspomagana nagraniem z kasety magnetofonowej Nauczanie rówieśnicze | Metoda „patrz i słuchaj" | Nowozelandzki program Reading Recovery | Indywidualne słowa podstawowe | Początki szkolnej matematyki | Nadrabianie zaległości za pomocą komputera | Program matematyczny SEED | Programy nadrabiania opóźnień dla osób niepełnosprawnych | Zapobiegamy porzucaniu szkół przez młodzież Jak sprawić, by nauka miała większą siłę przyciągania niż narkotyki i grupy przestępcze | Metody japońskiego biznesu jako sposób na poprawę funkcjonowania szkół | Nauka zintegrowana wykorzystuje cały świat jako klasę | Nauka zespołowa i metody oparte na przedstawianiu ogólnego obrazu Sześciotygodniowe kursy pozwalające stopniowo odnieść sukces | SuperCamp scala wszystkie elementy w spójną całość | Planowanie szkół przyszłości Dwanaście kroków wiodących ku zmianie państwowych systemów szkolnictwa. Szkoły jako działające przez cały rok ośrodki wiedzy i źródła informacji, z których członkowie miejscowej społeczności korzystają przez całe życie Ustalić, czego oczekuje klient | Zagwarantować klientowi zadowolenie z rezultatów | Zaspokoić potrzeby uczniów o różnych stylach uczenia się i oddziaływać na wszystkie rodzaje inteligencji | Stosować najlepsze światowe metody nauczania | Inwestować w najważniejsze bogactwo — nauczycieli | Niech każdy uczeń stanie się nauczycielem | W programie nauczania uwzględnić cztery elementy | Zmienić system oceniania | Korzystać z najnowszych technologii | Traktować całą społeczność jako źródło umożliwiające zdobywanie wiedzy | Każdemu przysługuje prawo wyboru | Przyszłość świata biznesu Ogromne możliwości rozwoju dla „uczącej się organizacji" | Możliwości stwarzane przez multimedia | Metody przyspieszonego uczenia jako produkt handlowy | Sprzedaż usług i szkoleń wraz z produktem | Przedsiębiorstwo jako ucząca się organizacja | Szkoły podstawowe i średnie jako przedsiębiorstwa handlowe | Zrób to! Każdy kraj może przewodzić rewolucji w uczeniu, możesz i ty | Singapurski model scentralizowanego przywództwa | Zdecentralizowany model nowozelandzki | Nowe wzorce szwedzkie | Najlepsze sposoby zdobywania dyplomu | Style zarządzania firmą | Model rozdawnictwa | Model sprzedaży przez Internet | Sposoby połączenia sfery biznesu z możliwościami multimediów i pracą nauczycieli | Wzorzec fundacji | Model międzynarodowej konferencji | Model uczącej się organizacji | Model „skupiska" | Chiński model powrotu do korzeni | Stwórz własny wzorzec szkoły przyszłości
Sygnatura czytelni BWF: X B 104
Availability:
Biblioteka WWFiF
Copies are only available in the library: sygn. 155137 N (1 egz.)
Notes:
Tytuł oryginału: Learning revolution, 1993
General note
Tytuł oryginału: The learning revolution.
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 497-503. Indeks.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności