Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(486)
IBUK Libra
(17)
Forma i typ
Książki
(297)
Artykuły
(185)
E-booki
(17)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Czasopisma
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(225)
dostępne
(179)
wypożyczone
(19)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(193)
Biblioteka WB
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(73)
Biblioteka WEiZ
(131)
Biblioteka WWFiF
(11)
Magazyn
(17)
Biblioteka WEAiI
(1)
Autor
Michalski Dariusz
(12)
Gierszewska Grażyna
(8)
Barowicz Marek
(7)
Romanowska Maria (1947- )
(7)
Greber Tomasz
(6)
Holik Urszula
(6)
Perechuda Kazimierz
(6)
Ehrlich Andrzej
(5)
Sadowska Beata
(5)
Antoszkiewicz Jan Daniel
(4)
Durlik Ireneusz
(4)
Janiszewski Adam
(4)
Nazarko Joanicjusz
(4)
Penc Józef (1939-2017)
(4)
Zawadzka Ludmiła (1943- )
(4)
Ćwiklicki Marek
(4)
Bieda Jolanta
(3)
Bieniok Henryk
(3)
Chodakowska Ewa
(3)
Dittmann Paweł (1950- )
(3)
Grudzewski Wiesław Maria (1933- )
(3)
Guryn Halina
(3)
Imai Masaaki (1930- )
(3)
Jabłoński Adam
(3)
Jabłoński Marek
(3)
Jakubiec Izabela
(3)
Kopczyński Tomasz
(3)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(3)
Martyniak Zbigniew (1936-2002)
(3)
Michalski Robert
(3)
Mynarski Stefan
(3)
Obłój Krzysztof (1954- )
(3)
Pawlak Zbigniew
(3)
Penc-Pietrzak Ilona
(3)
Radzikowski Władysław (1929-2001)
(3)
Stronka Dariusz
(3)
Łopalewski Piotr
(3)
Aczel Amir D
(2)
Antoszkiewicz Jan Daniel (1937- )
(2)
Bakalarz Dariusz
(2)
Bednarski Lech (1929-2006)
(2)
Berliński Lechosław (1944- )
(2)
Bernais Jolanta
(2)
Biernat Janusz
(2)
Brzozowski Maciej
(2)
Cywiński Grzegorz
(2)
Czakon Wojciech
(2)
Czerwiński Zbigniew
(2)
Dudycz Tadeusz (1961- )
(2)
Egeman Marian (1940- )
(2)
Fazlagić Amir
(2)
Gmerski Marek
(2)
Hejduk Irena (1949- )
(2)
Ingram Jolanta
(2)
Jaworski Jacek
(2)
Kieżun Witold (1922- )
(2)
Knosala Ryszard (1949- )
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Kołata Kinga
(2)
Kraus Maciej
(2)
Kraśnicka Teresa
(2)
Kunasz Marek
(2)
Latusek Wojciech
(2)
Lipski Dariusz
(2)
Malara Zbigniew
(2)
Maślanka Paweł
(2)
Mikuła Bogusz (1966- )
(2)
Nowicki Adam (1944- )
(2)
Obora Hubert
(2)
Opolski Krzysztof
(2)
Pacana Andrzej
(2)
Pawlak Marek (1955- )
(2)
Potocki Arkadiusz
(2)
Proctor Tony
(2)
Pruszczyńska Beata
(2)
Sałbut Bartosz
(2)
Sekuła Zofia
(2)
Sielicki Leszek
(2)
Skotnicka Bożena (zarządzanie)
(2)
Skrzypek Elżbieta
(2)
Stewart Dorothy M
(2)
Sumiński Mariusz
(2)
Szarucki Marek
(2)
Tatara Tadeusz
(2)
Tondos Kamil
(2)
Waśniewski Tadeusz (1928-2003)
(2)
Weiss Elżbieta (1950- )
(2)
Wereda Magdalena
(2)
Wolniak Radosław
(2)
Wrzesiewski Tomasz
(2)
Łucki Zbigniew (1938- )
(2)
Łuczkiewicz Grzegorz
(2)
Żabicki Damian
(2)
Abell Derek F
(1)
Adamczuk Ewelina
(1)
Adamczyk Tomasz
(1)
Afanas'ev Viktor Grigor'evič (1922-1994)
(1)
Albigowski Marek
(1)
Alot Zbigniew
(1)
Anklewicz Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(41)
2010 - 2019
(178)
2000 - 2009
(179)
1990 - 1999
(80)
1980 - 1989
(9)
1970 - 1979
(14)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(72)
Kraj wydania
Polska
(502)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(501)
angielski
(2)
Odbiorca
Menedżerowie
(6)
Szkoły wyższe
(5)
Doktoranci
(1)
Inwestorzy indywidualni
(1)
Kontrolerzy jakości
(1)
Nauczyciele
(1)
Policjanci
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownicy wiedzy
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Strażacy
(1)
Urzędnicy
(1)
Żołnierze
(1)
Temat
Zarządzanie
(190)
Przedsiębiorstwa
(90)
Zarządzanie jakością
(59)
Zarządzanie strategiczne
(33)
Zarządzanie ryzykiem
(27)
Zarządzanie projektami
(26)
Metody zarządzania
(20)
Benchmarking (metoda)
(19)
Organizacja
(16)
Zarządzanie wiedzą
(15)
Systemy informatyczne zarządzania
(14)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(14)
Controlling
(13)
Ryzyko finansowe
(13)
System zarządzania jakością
(13)
Innowacje
(11)
Logistyka gospodarcza
(11)
Metody pomiaru
(11)
Pomiar ryzyka
(11)
Zarządzanie finansami
(11)
Badania operacyjne
(10)
Controlling ryzyka
(10)
Ekonomia
(10)
Controlling antykryzysowy
(9)
Planowanie strategiczne
(9)
Reengineering (metoda)
(9)
Zarządzanie innowacjami
(9)
Zarządzanie przedsiębiorstwem
(9)
Analiza strategiczna
(8)
Hoshin kanri (metoda)
(8)
Marketing
(8)
Metoda 360 stopni
(8)
Metody statystyczne
(8)
Produkcja
(8)
Zarządzanie produkcją
(8)
Analiza ryzyka
(7)
Ekonometria
(7)
Inwestycje
(7)
Just in Time (metoda)
(7)
Metoda FEPA
(7)
Motywacja pracy
(7)
Opłacalność inwestycji
(7)
Organizacja pracy
(7)
Outsourcing
(7)
Przedsiębiorstwo
(7)
Przemysł
(7)
Ryzyko
(7)
Szczupłe zarządzanie
(7)
Zarządzanie organizacją
(7)
Business Process Reengineering (metoda)
(6)
Doskonalenie jakości
(6)
Informatyka
(6)
Jakość
(6)
Menedżerowie
(6)
Metoda Monte Carlo
(6)
Metoda drzewa zdarzeń ETA
(6)
Metody kontroli
(6)
Realizacja projektu
(6)
TQM
(6)
Total Quality Management
(6)
Zarządzanie firmą
(6)
Definiowanie niezgodności
(5)
Efektywność ekonomiczna
(5)
ISO 9000 (norma)
(5)
Konkurencja
(5)
Matematyka
(5)
Metoda 5S
(5)
Metoda FMEA
(5)
Metody szacowania kosztów
(5)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(5)
Statystyka
(5)
Sterowanie procesami
(5)
Strategia cenowa
(5)
Zarządzanie przez jakość
(5)
Zarządzanie zapasami
(5)
Analiza danych
(4)
Analiza procesu
(4)
Analiza scenariuszowa
(4)
Badania marketingowe
(4)
Burza mózgów (metoda)
(4)
Controlling procesów
(4)
Controlling produkcji
(4)
Controlling projektów
(4)
Controlling strategiczny
(4)
Cybernetyka
(4)
Efektywność
(4)
Finansowanie inwestycji
(4)
Foresight (metoda prognozowania)
(4)
Jakość produktu
(4)
Karty kontrolne
(4)
Komunikowanie marketingowe
(4)
Media społecznościowe
(4)
Metoda 8D
(4)
Metody
(4)
Metody nauczania
(4)
Metodyka projektowa
(4)
Ochrona środowiska
(4)
Organizacje
(4)
Organizacje uczące się
(4)
Planowanie finansowe
(4)
Temat: czas
2001-
(13)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Opole (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Szwajcaria
(1)
Związek Radziecki
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(52)
Podręczniki akademickie
(31)
Podręcznik
(15)
Poradniki
(15)
Podręczniki
(12)
Materiały konferencyjne
(10)
Opracowanie
(7)
Monografia
(5)
Materiały pomocnicze
(3)
Poradnik
(2)
Księgi pamiątkowe
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Wytyczne
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(39)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(35)
Inżynieria i technika
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(183)
Unia Europejska
(2)
503 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Szczególnym obszarem zmian w organizacji jest zarządzanie. Jego podstawowym zadaniem jest zapewnienie osiągania celów instytucji z poszanowaniem zasady racjonalnego gospodarowania. Zarządzanie jest sztuką i równocześnie grą ekonomiczną, w której uczestniczy społeczna strona organizacji, a jej tłem są warunki występujące w otoczeniu instytucji. Zarządzanie jest również procesem rozwiązywania problemów, których geneza i treść są odmienne od tych wyzwań, jakie w przeszłości stawiano organizacjom. Zmieniło się przede wszystkim ich otoczenie, które jest coraz bardziej dynamiczne i mniej przewidywalne. Nacisk na prowadzenie działalności w skali globalnej, pojawienie się nowych technologii, systematyczne skracanie cyklu życia produktów, wzrost agresywności konkurencji – to najważniejsze zjawiska radykalnie zmieniające środowisko funkcjonowania współczesnych organizacji. Rosnąca presja czasu, konieczność większej elastyczności działania oraz odmienność charakteru problemów stojących przed zarządzającymi stymulują konieczność wprowadzania innowacji w zarządzaniu oraz odmiennego postrzegania organizacji – jako sztucznego bytu przeznaczonego do zaspokojenia indywidualnych i zbiorowych potrzeb. Przykłady tych innowacji przedstawiono w prezentowanej książce. Składa się na nią piętnaście artykułów. Ich treść jest dość różnorodna, a równocześnie odzwierciedlająca najbardziej aktualne zmiany w sposobie postrzegania współczesnych organizacji i aplikacji nowych rozwiązań dotyczących metod zarządzania, struktur organizacyjnych oraz architektury procesów zarządczych. Na szczególną uwagę zasługują rozważania poświęcone procesowemu podejściu do innowacji w przedsiębiorstwie oraz społecznym i etycznym aspektom wdrażania nowych koncepcji, metodom i praktykom zarządzania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Współczesne przedsiębiorstwa funkcjonują w bardzo złożonym i zmiennym otoczeniu. Działają na rynku globalnej konkurencji, wobec czego coraz bardziej istotne dla nich staje się poszukiwanie nowoczesnych, a nierzadko nowatorskich rozwiązań, które mogą mieć wpływ na poprawę ich konkurencyjności. Globalny rynek nie oznacza jedynie zagrożeń związanych z globalną konkurencją. Menedżerowie mogą korzystać ze zdobyczy nauki i praktyki zarządzania niemal z całego świata. Efektami tych możliwości są – z jednej strony – nakręcające się spirale innowacyjności (aby być liderem, trzeba zawsze wyprzedzać konkurentów), a z drugiej strony – poprzez stosowanie benchmarkingu i kopiowanie sprawdzonych rozwiązań w skali globalnej tworzy się swoista moda na niektóre metody zarządzania. Przykładem takim może być moda na Bussines Process Reengineering z lat 90. XX wieku, a obecnie coraz większa moda na kaizen i inne związanie z nim koncepcje zarządzania [Krasiński 2010, s. 111], mające swój początek w Japonii. Można stwierdzić, że japońskie metody zarządzania są w Polsce znane. Dowodzą tego liczne publikacje: tłumaczenia Imaia czy Likera, ale także polskich autorów, m.in. Ćwiklickiego czy Martyniaka. Istnieje też wiele praktycznych przykładów stosowania japońskich metod zarządzania w polskich oddziałach japońskich przedsiębiorstw, m.in. w Toyota Motor Manufacturing Poland, Toyota Motor Industries Poland, Toshiba, NSK Steering Systems, a więc głównie w oddziałach przedsiębiorstw branży motoryzacyjnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111572 L (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podręcznik akademicki przeznaczony dla studentów ekonomii i zarządzania oraz kierunków inżynierskich, w szczególności studiujących na specjalnościach związanych z zarządzaniem produkcją. Grupa autorów pod przewodnictwem Kazimierza Szatkowskiego omawia proces zarządzania produkcją w trakcie działalności badawczej, przygotowania prototypów, uruchomienia produkcji, kontrolowania jakości. Przedstawione zostały systemy informatyczne, które pomagają w realizacji wymienionych etapów. Książka w przystępny sposób wyjaśnia najbardziej skomplikowane zagadnienia. Wszystkie rozdziały zawierają zdjęcia i rysunki, które ułatwią wykorzystanie informacji w praktyce.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podejmowanie decyzji stanowi nieodłączny element pracy każdego menedżera i wiąże się z rozwiązywaniem problemów zarządzania. W trakcie procesu decyzyjnego menedżerowie stykają się z trudnymi wyzwaniami co do wyboru metod adekwatnych do rozstrzygnięcia powstałej sytuacji decyzyjnej. Wykorzystanie najbardziej sprawnych metod jest istotnym wyzwaniem i to nie tylko ze względu na różnorodność czynników opisujących problemy zarządzania, ale także z powodu dużej liczby metod możliwych do zastosowania. W monografii poruszono problematykę z zakresu metodologii nauk o zarządzaniu. Zaproponowano autorską koncepcję doboru metod w rozwiązywaniu problemów zarządzania. Zidentyfikowano oraz przeanalizowano problem zarządzania w ewolucji teorii oraz metodologii nauk o zarządzaniu. Dokonano przeglądu metod rozwiązywania problemów zarządzania w świetle krajowej i zagranicznej literatury przedmiotu. Zaprezentowano podstawy metodologiczne koncepcji doboru metod w rozwiązywaniu problemów zarządzania. Opracowano modele idealne (według G. Nadlera) koncepcji doboru metod w rozwiązywaniu problemów zarządzania. Przedstawiono zasady wykorzystania i rozwoju wspomnianej koncepcji w metodologii apragmatycznej i pragmatycznej nauk o zarządzaniu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka zawiera materiały do ćwiczeń do przedmiotu – Zarządzanie zasobami ludzkimi – wykładanego na kierunkach: zarządzanie i marketing, socjologia i psychologia społeczna oraz na studiach menedżerskich. Jej treść jest dokładnie dostosowana do podręcznika o tym samym tytule i stanowi doskonałe jego uzupełnienie w procesie dydaktycznym. Zawiera zestawy studiów przypadków oraz ćwiczeń grupowych i indywidualnych. Jej zaletą jest również ukazanie problematyki zarządzania ludźmi z dwóch perspektyw – od strony pracodawcy i służb personalnych oraz od strony kandydatów do pracy i pracowników.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rola wiedzy w zarządzaniu współczesnymi organizacjami − funkcjonującymi w dynamicznej, złożonej, nieprzewidywalnej rzeczywistości globalnych rynków − jest bezdyskusyjna. Dzisiaj zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej w coraz większym stopniu zależy nie od tradycyjnych zasobów – jak praca, ziemia czy kapitał – ale właśnie od zasobów wiedzy. Zarówno w teorii, jak i w praktyce zarządzania rozwijane są koncepcje i metody zorientowane na identyfikację zasobów wiedzy w organizacji, intensyfikację procesów weryfikacji wiedzy organizacyjnej i jej rozwoju oraz na wykorzystanie wiedzy do zwiększania konkurencyjności organizacji. W prezentowanym tomie zawarto szesnaście opracowań, których autorzy – badacze z ośrodków naukowych z całego kraju oraz praktycy zarządzania − analizują znaczenie czynnika wiedzy dla współczesnych organizacji: ich funkcjonowania, rozwoju, osiągania przewagi konkurencyjnej i szeroko rozumianego sukcesu. Przedmiotem większości tekstów są takie koncepcje, metody i systemy zorientowane na wiedzę, jak: • metody zarządzania wiedzą, • systemy zarządzania wiedzą, • organizacja ucząca się i inteligentna, • zdolność uczenia się przedsiębiorstwa, • organizacja zwinna, • organizacja odporna na kryzys. Dominują teksty o charakterze empirycznym; w artykułach przytoczono badania zrealizowane w Polsce w organizacjach różniących się typem działalności, wielkością i formą własności, a także w klastrach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podręcznik jest przeznaczony do ćwiczeń z „podstaw zarządzania produkcją”, dlatego nie przewidziano komputerowego wspomagania zajęć. W toku zajęć dopuszcza się jednak stosowanie własnych „narzędzi” obliczeniowych, np. odpowiednio przygotowanych arkuszy MS Excel. Autorzy przewidują, że wiedza zdobyta dzięki przygotowanym ćwiczeniom będzie podstawą do studiowania zarządzania produkcją na bardziej zaawansowanym poziomie, z wykorzystaniem narzędzi do modelowania procesów i systemów produkcyjnych, symulacji oraz pracy z przemysłowymi aplikacjami systemów klasy ERP. Wybór materiału do skryptu został dokonany pod kątem przedstawienia podstawowych metod stosowanych w zarządzaniu produkcją. Ćwiczenia 1, 2, 3 i 4 dotyczą decyzji o charakterze strategicznym odnośnie do asortymentowo-ilościowego planu produkcji przedsiębiorstwa, przy czym zagadnienie to jest rozpatrywane pod względem charakterystyki rynku zbytu, wykorzystania dostępnych zasobów produkcyjnych i optymalizacji funkcji celu oraz struktury produkcyjnej dopasowanej do planu produkcji. W ćwiczeniach 5–10 przedstawiono różne modele zarządzania produkcją na poziomie taktycznym i operacyjnym: planowanie według cyklu produkcyjnego, planowanie potrzeb materiałowych w warunkach popytu zależnego (metoda MRP), planowanie zaopatrzenia w warunkach popytu niezależnego (system min-max ze stałym okresem dostawy i stałą wielkością dostawy), zarządzanie produkcją w trybie JIT z wykorzystaniem kart kanban, zarządzanie produkcją z wykorzystaniem reguł priorytetu oraz planowanie przedsięwzięć z wykorzystaniem metod sieciowych. Ćwiczenia 11 i 12 stanowią uzupełnienie tych zagadnień o problemy organizacji montażu. Ćwiczenie 13 zostało poświęcone budowie i wykorzystaniu wskaźnika OEE (Overall Equipment Effectiveness) do oceny i poprawy efektywności maszyn i urządzeń. Ćwiczenie 14 pokazuje dwa przeciwstawne podejścia do usprawniania procesów produkcyjnych (kaizen i re-engineering) oraz uczy identyfikować operacje tworzące wartość, operacje nietworzące wartości lecz umożliwiającej jej tworzenie oraz straty. Każde ćwiczenie jest opracowane w identycznym układzie, który zawiera: cel ćwiczenia; wprowadzenie teoretyczne (opis problemu, definicje podstawowych pojęć, opis metody i wykaz literatury); sformułowanie zadania; zestawy danych do wykonania ćwiczenia (tak aby zróżnicować zadania wykonywane przez poszczególnych studentów); rozwiązanie przykładowego zadania z odpowiednim komentarzem.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Studentów Politechniki Wrocławskiej. Konferencje = Papers of the Students of the Wrocław University of Technology. Conferences)
Temat
Cukrownia "Małoszyn" (Malczyce) Dzierżoniowskie Zakłady "Diora" Fabryka "Wagon" (Ostrów Wielkopolski) Jaroszowskie Zakłady Surowców Ogniotrwałych (Jaroszów) Świdnicka Fabryka Pomp Krotoszyńska Kolej Dojazdowa Energoelektronika Technika mikroprocesorowa Napęd elektryczny Sterowanie polowo zintegrowane Ładunki przestrzenne Dielektryki Statistics Energy Analyzis (metoda) Linie wysokiego napięcia Sprzężenie elektromagnetyczne Polimery Badania tribologiczne Zgrzewanie tarciowe Friction Stir Welding (metoda) Pompy wirowe Maszyny przepływowe Elektrownie wodne Systemy elektroenergetyczne Systemy ciepłownicze Agregatyzacja Żużlowanie Paliwa Popioły Kotły parowe Parametry nadkrytyczne Paleniska niskoemisyjne Promieniowanie słoneczne Kolektory słoneczne Blackout Współzapłon Biomasa Biopaliwa Holownik parowy "Nadbór" Automatyka Roboty i manipulatory Technika Żelazka Kolej balonowa Maszyny obrachunkowe Lokomobile parowe Komunikacja miejska Infrastruktura miejska Kompensatory dyspersji kaskadowe Siatki Bragga światłowodowe Fotografia cyfrowa Antena mikropasmowa Sonoluminescencja Światłowody zintegrowane Rezonatory piezoelektryczne Mikroskopia sił atomowych Światłowody fotoniczne dwójłomne Włókna fotoniczne Oświetlenie Light-Emitting Diode Field Programmable Gate Arrays (układ logiczny) Procesory rekonfigurowalne Samochody Stacje obsługi pojazdów Szczupłe zarządzanie. Metoda Monte Carlo Instrumenty pochodne Sekwencje quasi-losowe Wzór Blacka-Scholes Społeczeństwo obywatelskie Virtual Students Exchange (projekt) Informatyzacja
Tyt. z dod. s. tyt. : The 3rd Students' Scientific Conference "Man, Civilization, Future" : Papers. Vol. 2
Tyt. grzb. : III Konferencja Naukowa Studentów : referaty. T. 2.
U góry okł. : Nauka, kultura, sport.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 111975 LE (1 egz.)
E-book
W koszyku
Jest to pierwsza tego typu książka na rynku wydawniczym w Polsce. W sposób kompleksowy omawia zagadnienia metodologiczne w zakresie wykorzystania metod badawczych w naukach o zarządzaniu i jakości. Stanowi efekt dziesięcioletniej pracy Autorów w zakresie metodologii nauk o zarządzaniu i jakości, oparty na zrealizowanych grantach finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki, prezentacjach referatów na konferencjach krajowych i międzynarodowych. Część badawcza dotycząca analizy dorobku międzynarodowego w zakresie metodologii nauk o zarządzaniu została zrealizowana w ramach w projektu badawczego pt. „Influence of organisation and management methodology on new theory development: The perspective of basic and applied research” realizowanego przez Marka Szaruckiego w School of Management, University College London, w ramach Programu im. Bekkera „Średniookresowa mobilność naukowców” finansowanego przez Narodową Agencję Wymiany Narodowej (NAWA), grant nr PPN/BEK/2018/1/00429/U/00001. Monografia może być wykorzystywana przez studentów kierunków biznesowych, którzy są zainteresowani tą problematyką. Z pewnością zainteresuje młodych adeptów budowania warsztatu naukowego i badawczego, doktorantów wszystkich form kształcenia na studiach III stopnia. Z uwagi na podjęty problem badawczy omawiane zagadnienia będą stanowić również swoisty przewodnik dla praktyków zarządzania, zwłaszcza menedżerów wyższego szczebla i wszystkich tych, którzy w swej aktywności zawodowej nieustannie szukają nowych pomysłów rozwiązywania problemów zarządzania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Przewodnik ma być przydatny wszystkim kandydatom przygotowującym rozprawy doktorskie w dyscyplinie nauk o zarządzaniu oraz początkującym promotorom rozpraw. W Polsce wszystkie doktoraty mają taką samą naturę naukową, stawiane im są te same oczekiwania, zróżnicowanie polega tylko na dwóch różnych ścieżkach formalnego dochodzenia do uzyskania efektów uczenia się (tzn. wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych) oczekiwanych od doktora nauk: ścieżka szkoły doktorskiej lub ścieżka eksternistyczna. Jako że doktorat eksternistyczny w sensie naukowym nie różni się od doktoratów opracowywanych w ramach studiów w szkole doktorskiej, to książka ta może być wsparciem dla wszystkich kandydatów do stopnia doktora w naukach o zarządzaniu, a prawdopodobnie i w innych dyscyplinach dziedziny nauk społecznych. Autor przedstawia ten Przewodnik jako owoc swych doświadczeń z prowadzenia doktoratów przygotowywanych w trybie eksternistycznym oraz rezultat przemyśleń w konsekwencji licznych obserwacji i dyskusji prowadzonych w toku konferencji i seminariów poświęconych opiece promotorskiej i przygotowywaniu rozpraw doktorskich. Wywód nie ma charakteru wykładu z zakresu metodologii nauk, jest zbiorem porad jak opracować typową rozprawę z zakresu nauk o zarządzaniu. Dotyczą one tego: - jak sprawnie poradzić sobie z nadaniem prawidłowego kształtu rozprawie, - jak wykorzystać dorobek zawodowy kandydata, - jak prowadzić w tekście rozprawy dyskusję naukową, - co to są: metodologia, metodyka, metody, narzędzia i techniki badawcze, - dlaczego istotny jest tytuł i streszczenie rozprawy? - czemu tak ważne jest ustalenie luki naukowej, którą rozprawa ma wypełnić, - co to są i czemu służą cele, hipotezy, pytania badawcze, - jak uporać się z zakresem podmiotowym, przedmiotowym, czasowym i przestrzennym pola badawczego, - jak zaplanować proces badawczy, - jakie pułapki czyhają na doktoranta, - co ma zawierać podsumowanie, - jak przygotować bibliografię i jak cytować źródła.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zastanawiasz się, jak skutecznie zarządzać swoim czasem, osiągając przy tym zamierzone cele? Poniższy e-book stanowi pełen przewodnik po skutecznych technikach i narzędziach, które pomogą ci w opanowaniu umiejętności zarządzania sobą w czasie. W publikacji odkryjesz esencję zarządzania sobą w czasie, zrozumiesz mechanizmy prokrastynacji i dowiesz się, dlaczego wielozadaniowość nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Sprawdź swoje zdolności dzięki dołączonemu testowi wielozadaniowości. Poznaj także "złodziei czasu", którzy skradają twoją produktywność. Kluczowym elementem tego e-booka jest zestawienie 21 praktycznych technik i metod, które możesz zacząć stosować natychmiast. To narzędzie jest nie tylko doskonałym dodatkiem do codziennej praktyki, ale także cennym zasobem dla trenerów, wykładowców i specjalistów w zakresie edukacji, którzy poszukują merytorycznych narzędzi w pracy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka jest I tomem serii „Zarządzanie strategiczne” Zarządzanie strategiczne jest dyscypliną dojrzałą. Nie jest jednak metodą doskonałą i wymaga uczenia się. Szacunek dla badaczy i praktyków budzi fakt, że poszukują oni nowych form diagnozowania i projektowania długookresowej działalności gospodarczej oraz wyjaśnienia przyczyn leżących u podstaw przewagi konkurencyjnej i sukcesu organizacji. I to dla różnych przedsiębiorstw. Te zagadnienia przedstawiono w pierwszym tomie podręcznika. Pokazano też bogate instrumentarium metod analiz strategicznych, powszechnie uznawanych za trudne i pracochłonne, a w opinii niektórych czytelników za dostępne tylko dla praktyków w wielkich korporacjach i ich sztabów strategów. Podręcznik jest skierowany dla studentów, co nie wyklucza jako odbiorców przedstawicieli małych i średnich organizacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W prezentowanych artykułach przedstawiono wciąż jeszcze słabo rozpoznane i nie najlepiej praktycznie rozwiązywane problemy funkcjonowania przedsiębiorstw ery postindustrialnej. Autorzy przyjęli założenie, że rozwój gospodarki postindustrialnej (w obszarze społecznym określanej jako społeczeństwo informacyjne) wnosi znaczące zmiany niemal w każdym wymiarze zarządzania i organizacji pracy. Powszechne staje się wykorzystanie nowoczesnych technologii informatycznych, automatyzacji i robotyzacji w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Wymaga to zastosowania nowych zasad i metod zarządzania oraz aplikacji analizy technicznej, zarządzania przez innowacje, zarządzania projektami innowacyjnymi, współtworzenia wartości z organizacjami zewnętrznymi w zakresie logistyki, wiedzy, wspólnych usług. Jeszcze większe zmiany obserwuje się w obszarze organizacji pracy. Relację człowiek–materia zastępuje relacja człowiek–informacja lub człowiek–człowiek w sektorze usług. Informacja i wiedza stają się zasadniczym czynnikiem wytwórczym i produktem zarazem. Dematerializacja pracy powoduje, że można ją wykonać w różnych miejscach i w różnym czasie. Zmieniające się stosunki i warunki pracy, a w szczególności formy zatrudnienia i czasu pracy, systemy wynagradzania, charakter pracy, wymagają kreatywności, innowacyjności, zaangażowania, stałego uczenia się. Problematyka artykułów składających się na ten Zeszyt koncentruje się wokół kwestii metodycznych, a więc wyceny i prezentacji wartości nieruchomości gruntowych, planowania i wykorzystania nowoczesnych technologii w przedsiębiorstwach, korzystania z ulg podatkowych przez przedsiębiorców, koncepcji zarządzania energią w przedsiębiorstwie, oceny płynności finansowej przedsiębiorstwa na podstawie rachunku przepływów pieniężnych, koncepcji doskonalenia i rekonstrukcji systemu czasu pracy w przedsiębiorstwie, analizy wpływu fizycznych czynników środowiska pracy na obciążenia pracą pracownika czy sposobu wykorzystania środowiska przyrodniczego przy projektowaniu wnętrz biurowych. Warto podkreślić, że w artykułach uwzględniono rezultaty empirycznych badań własnych Autorów. Z tego powodu mogą stanowić interesującą i pożyteczną pozycję zarówno dla teoretyków, jak i studentów czy praktyków.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Atrakcyjność sensoryczna żywności stanowi jeden z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe. Eksponowanie walorów organoleptycznych, odwoływanie się w kampaniach promocyjnych do przyjemnych doświadczeń zmysłowych związanych ze spożywaniem bądź użytkowaniem dóbr konsumpcyjnych ma na celu skłonienie konsumenta do podjęcia decyzji o zakupie. Wszystkie informacje dotyczące właściwości produktu, w tym jego cech organoleptycznych, muszą być prawdziwe i uzasadnione. Jakość sensoryczna jest przedmiotem zainteresowania zarówno producentów, jak i instytutów badawczych oraz ośrodków akademickich. Rolą tych ostatnich jest wspieranie otoczenia gospodarczego w zakresie dostarczania i rozwijania narzędzi badawczych, a także kształcenie przyszłych menedżerów, przygotowanych do podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów. Znajomość metod badawczych służących ocenie jakości w kontekście posiadania umiejętności interpretowania wyników badań jest decydująca dla efektywności procesu decyzyjnego. Oddajemy do rąk studentów materiały dydaktyczne, które pomocne będą w realizacji ćwiczeń z analizy sensorycznej oraz konsumenckiej oceny produktu. Opracowanie składa się z siedmiu rozdziałów, poświęconych metodom badań sensorycznych, zarówno analitycznych, jak i konsumenckich. Rozdział pierwszy, stanowiący wprowadzenie do tematyki badań sensorycznych, zawiera definicję pojęcia analiza sensoryczna oraz charakterystykę podstawowych wymagań związanych z prowadzeniem badań sensorycznych. Pozostałe rozdziały poświęcone zostały szczegółowej charakterystyce metod analizy sensorycznej. Składają się one z wprowadzenia teoretycznego oraz opisu wykonania zadań o charakterze praktycznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN: 1509-4995 W numerze [Contents] Janusz T. Hryniewicz: Teoria „centrum–peryferie” w epoce globalizacji [The Core–Periphery Theory in the Time of Globalisation], s. 5–27; Marta Lackowska: Nowe interpretacje teoretyczne polityki wielkomiejskiej [New Theoretical Interpretations of the Urban Politics], s. 28–49; Maciej Smętkowski: Konwergencja wewnątrzregionalna w europejskich makroregionach metropolitalnych [Intraregional Convergence in European Metropolitan Macro-regions], s. 50–76; Piotr Rosik, Marcin Stępniak, Rafał Wiśniewski: Dojazdy do pracy do Warszawy i Białegostoku – alternatywne podejścia metodologiczne [Commuting to Warsaw and Bialystok – Alternative Methodological Approaches], s. 77–98; Adam Gendźwiłł: Bezpartyjni prezydenci miast i ich znaczenie dla lokalnej polityki [Non-partisan Mayors and Their Impact on Local Politics], s. 99–120; Dariusz Reśko: Przedsiębiorczość transgraniczna w wybranych jednostkach terytorialnych pogranicza polsko-słowackiego [Trans-border Entrepreneurship in Selected Territorial Units of the Polish-Slovakian Border], s. 121–132. RECENZJE Maciej Nowak: Katarzyna Wlaźlak, Rozwój regionalny jako zadanie administracji publicznej, s. 133–136. Periodyk wydawany przez Wydawnictwo Naukowe Scholar Sp. z o.o. wraz z Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych UW.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Głównym obszarem analizy, któremu poświęcono największą liczbę publikacji, były determinanty potencjału innowacyjnego przedsiębiorstw, ze zwróceniem uwagi na uwarunkowania kulturowo-organizacyjne innowacyjności przedsiębiorstw, profesjonalizm i kompetencje pracownicze, nowoczesność struktury TI w zakresie e-learningu i nauczaniu zdalnym oraz wysokość nakładów na badania i rozwój i ich efektywność. Prezentowane w artykułach dane z badań wykazały, że wspomniane uwarunkowania i czynniki mają istotny wpływ na potencjał innowacyjny przedsiębiorstw, a tym samym na ich działalność innowacyjną, mierzoną liczbą wprowadzonych innowacji. Kolejny nurt badań opisanych w trzech artykułach dotyczy ekonomicznych i ergonomicznych aspektów kształtowania stosunków i warunków pracy w przedsiębiorstwie i gospodarce. Przegląd wyników badań na te tematy oraz badania własne, empiryczne autorów artykułów umożliwiły sformułowanie propozycji doskonalenia warunków pracy oraz szczegółowe zalecenia i metody zwiększania dobrostanu pracowników. Przedstawiono m.in.: niedogodności pracy stanowiska montażowego i sposoby ich niwelacji; przyczyny i skutki mobbingu, opisano przy tym profil mobbera oraz wskazano sposoby ograniczenia tego zjawiska, zaprezentowano również koncepcję ergonomicznej analizy i rekonstrukcji systemu czasu pracy w przedsiębiorstwie. Kolejny nurt analizy oscyluje wokół badania procesu jakości obsługi klienta oraz procesu obsługi reklamacji. Dla celów budowy wzorca obu tych procesów wykorzystano m.in. metodę servqual oraz wskazania normy PN-ISO 10002: 2006. Odrębną grupę stanowią publikacje z zakresu finansów i turystyki. Pozytywnie zweryfikowano tezę, że hotele butikowe stanowią atrakcyjną ofertę noclegową dla wymagających turystów. W kwestii inwestycji finansowych dokonano oceny zyskowności różnych strategii inwestowania na giełdach Europy Środkowo-Wschodniej.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Jest to seria: WIEDZA W KAPSUŁCE z tematem przewodnim pt: zarządzanie produkcją. Materiał ciekawy do powtórki przed egzaminem na studiach z tejże tematyki. Jest to skrócona forma opracowanych pojęć, takich jak: przemysł, technologia, produkcja, planowanie, cykl życia, strategia wejścia, priorytety konkurencyjne, techniczne, konstrukcyjne, organizacyjne. Przygotowanie produkcji, norma zużycia materiałów, metody pomiaru czasu pracy, technologiczność konstrukcji, operacja technologiczna, cykl produkcyjny, cyklogram, zapasy w przedsiębiorstwie, struktura zapasów, typy produkcji, specjalizacja przedmiotowa i produkcja potokowa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności