Gierszewska Grażyna
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(15)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(15)
E-booki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
tylko na miejscu
(13)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Biblioteka Międzywydziałowa
(3)
Biblioteka WEiZ
(9)
Biblioteka WWFiF
(1)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Gierszewska Grażyna
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Meryk Radosław
(78)
Górczyński Robert
(77)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Temat
Zarządzanie strategiczne
(9)
Planowanie strategiczne
(5)
Przedsiębiorstwa
(5)
Burza mózgów (metoda)
(2)
Globalizacja
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Twórczość
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie ryzykiem
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(5)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(1)
17 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie przez jakość / John Bank ; tł. Andrzej Teodorowicz. - Wyd 1, nakł. 2 / red. nauk. Grażyna Gierszewska.. - Warszawa : Gebethner i Ska, Wydawnictwo, 1997. - XX, 236 s. : il. ; 21 cm.
(Podstawy Zarządzania)
Tyt. oryg.: The essence of Total Quality Management.
Indeks.
Dla menedżerów oraz studentów kierunku zarządzania.
Sygnatura czytelni BWZ: IX H 16
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95266, 95265 (2 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 1193 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ JAKO PARADYGMAT ZARZĄDZANIA N.O Zarządzanie wiedzą jako nowy paradygmat w gospodarce 4.0 (Mieczysław Morawski) 1.Gospodarka 4.0 2.Zarządzanie wiedzą 4.0 Algorytmizacja procesów biznesowych a wiedza ukryta. Zarządzanie procesa- mi N.O (Grzegorz Kluj, Sylwia Sysko-Romańczuk) 1.Technologia, wiedza ukryta i procesy w zarządzaniu 2.Opis procesów jako narzędzie absorpcji wiedzy ukrytej 3.Machinę reengineering jako metoda algorytmizacji wiedzy ukrytej Zarządzanie procesami N.O już wystartowało - zamiast podsumowania Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie N.O (Danuta Rojek) 1.Pojęcie i klasyfikacja innowacji - od J.A. Schumpetera do współczesności 2.Proces innowacyjny 3.Koncepcja otwartej innowacji 4.Otwarta innowacja jako przedmiot opracowań i badań naukowych 5.Czynniki wspierające realizację otwartej innowacji - w kierunku przedsiębior¬stwa N.O 6.Jak otwiera się innowacje w przedsiębiorstwie 4.0? Dobre praktyki japońskiej spółki Fujifilm (Fujifilm Corporation) Czynniki sukcesu startupów jako wehikułów innowacji (Agnieszka Skala) 1.Co to są startupy? 2.Które startupy są dobre? ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM Kierowanie ludźmi w gospodarce N.O (Małgorzata Sidor-Rządkowska) 1.Zarządzanie 4.0, zarządzanie 5.0 czy zarządzanie N.O? 2.Przywództwo a zarządzanie. Jak rozstrzygnąć stary spór w świecie VUCA? 3.Sytuacyjny styl przywództwa - remedium na problemy związane z kierowaniem ludźmi (?) 4.Paradoksy przywództwa 5.Coachingowy styl zarządzania - moda czy konieczność? Zarządzanie kapitałem intelektualnym w przedsiębiorstwie N.O (Grażyna Gierszewska) 1.Dominująca rola postępu technologicznego w zmianach 2.Znaczenie kapitału intelektualnego w społeczeństwie informacyjnym 3.Czy ten fragment artykułu jest na temat? 4.Kapitał intelektualny a sztuczna inteligencja 5.Sceptycyzm pomoże nam zrozumieć sztuczną inteligencję czy nie? 6.Źródła wiedzy i techniki jej pozyskiwania a przedsiębiorstwo N.O Rola konfliktów w przedsiębiorstwie N.O (MichalJaksa) 1.Ewolucja podejścia wobec konfliktów 2.Przyczyny konfliktu jako źródło informacji o konflikcie 3.Wykorzystanie konfliktów jako potencjału organizacji Funkcjonowanie i budowanie zespołów w przedsiębiorstwie N.O (Agnieszka Bitkowska) 1.Zarządzanie projektowe i procesowe w przedsębiorstwie N.O 2.Istota zespołów w przedsiębiorstwie N.O 3.Zespoły projektowe w przedsiębiorstwie N.O 4.Zespoły procesowe w przedsiębiorstwie N.O Osiąganie doskonałości organizacyjnej (Jolanta Jurczak) 1.Istota doskonalenia i osiągania doskonałości organizacyjnej 2.Modele doskonałości w zarządzaniu przedsiębiorstwem 3.Zastosowanie modeli i programów doskonałości w praktyce 4.Osiąganie doskonałości organizacyjnej OTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA N.O Koncepcja zdolności dynamicznych jako odpowiedź na zmiany zachodzące na rynku (Liliana Hawrysz) 1.Zdolności dynamiczne i operacyjne 2.Znaczenie zdolności dynamicznych dla organizacji Synergia interesariuszy edukacji i rynku pracy. System edukacji N.O (Marta Ponikowska, Sylwia Sysko-Romańczuk) 1.Kompetencje przyszłości generowane przez system edukacji N.O 2.Kształt systemu edukacji N.O 3.Kim są interesariusze systemu edukacji N.O i rynku pracy? 4.Jak osiągnąć synergię interesariuszy edukacji i rynku pracy? 5.Kompetencje przyszłości generowane przez system edukacji N.O Nowe oblicza zarządzania ryzykiem jako konsekwencja rosnącej zmienności otoczenia (Witold Skomra) 1.Zagrożenia nieprzewidywalne 2.Zagrożenia związane z podatnością 3.Ryzyko związane z nieskutecznością systemów monitorowania 4.Zagrożenia wynikające ze współzależności 5.Zagrożenia wynikające ze współzależności globalnych (systemy złożone - Systems ofSystems) 6.Zarządzanie kryzysowe w przedsiębiorstwie N.O Interdyscyplinarna ocena społecznego oddziaływania przedsiębiorstw N.O (Tadeusz A. Grzeszczyk) 1.Teorie oceny 2.Wyzwania ewaluacji społecznego oddziaływania przedsiębiorstw N.O 3.Integracja systemów oceny 4.Interdyscyplinarne systemy oceny społecznego wpływu przedsiębiorstw na otoczenie
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 392 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX A 115
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 149183, 148995 (2 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148994 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6137 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115056 (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 2486 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-[311].
Dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach wszystkich typów, słuchaczy szkół zarządzania, uczestników kursów menedżerskich oraz menedżerów.
Sygnatura czytelni BWZ: IX I 21
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93984 L (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 1422 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95193 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96442, 108068 (2 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 691 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102923 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [241]-243.
Sygnatura czytelni BMW: VI F 60 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: V G 52
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 125478 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 125479 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Euromanagement)
Bibliogr. s. [255]-261.
Sygnatura czytelni BWZ: IX I 14
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105546 L (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 1037 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie i Inżynieria Produkcji)
Bibliogr. s. [323]-335. Indeks.
Dla obecynch i przyszłych menedżerów.
Przedsiębiorstwo i jego funkcje na rynku 1.1. Podmiot gospodarczy i jego otoczenie 1.2. Relacja rynek producenta – rynek konsumenta 1.3. Czynniki wpływające na proces zmian w przedsiębiorstwie 1.3.1. Procesy globalizacji i regionalizacji 1.3.2. Postęp techniczny i technologiczny 1.3.3. Wymagania proekologicznego działania i społeczna odpowiedzialność organizacji 1.3.4. Czynniki wewnętrzne wpływające na zmiany w przedsiębiorstwie 1.4. Restrukturyzacja gospodarki i przedsiębiorstwa 1.5. Przedsiębiorstwo tradycyjne a przedsiębiorstwo wirtualne — warunki sprawnego działania Rola strategii w zarządzaniu przedsiębiorstwem 2.1. Wybrane koncepcje zarządzania strategicznego 2.2. Zintegrowany proces zarządzania strategicznego 2.2.1. Analiza strategiczna 2.2.2. Formułowanie strategii 2.2.3. Wdrażanie strategii — organizacja, kontrola i ocena 2.3. Podmiotowy aspekt formułowania strategii 2.4. Poziomy strategii 2.5. Wizja, misja i cele strategiczne przedsiębiorstwa 2.6. Kulturowe uwarunkowania zarządzania strategicznego Analiza strategiczna makrootoczenia przedsiębiorstwa 3.1. Analiza makrootoczenia 3.1.1. Jak należy definiować otoczenie przedsiębiorstwa? 3.1.2. Zdefiniowanie makrootoczenia organizacji 3.2. Składniki makrootoczenia 3.2.1. Otoczenie ekonomiczne 3.2.2. Otoczenie technologiczne 3.2.3. Otoczenie polityczno-prawne 3.2.4. Otoczenie społeczne 3.2.5. Otoczenie demograficzne 3.2.6. Otoczenie międzynarodowe Metody prognozowania zjawisk w makrootoczeniu 4.1. Istota prognozowania zjawisk w otoczeniu 4.2. Metody prognozowania zjawisk w makrootoczeniu 4.3. Metody heurystyczne 4.4. Metody scenariuszowe 4.5. Badania foresightowe 4.6. Metody foresightowe 4.6.1. Skanowanie otoczenia 4.6.2. Wywiad technologiczny 4.6.3. Ankiety problemowe 4.6.4. Prognozowanie geniusza 4.6.5. Technologie krytyczne (kluczowe) 4.6.6. Mapa drogowa technologii Analiza otoczenia konkurencyjnego 5.1. Model konkurencji M.E. Portera 5.2. Bariery wejścia i wyjścia z sektora 5.3. Relacje sektor a jego klienci 5.4. Relacje sektor a jego dostawcy 5.5. Rywalizacja między konkurentami i mapa grup strategicznych Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa 6.1. Zasoby przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej 6.2. Kluczowe czynniki sukcesu 6.3. Bilans strategiczny 6.4. Cykl życia produktu, technologii, organizacji i sektora 6.5. Łańcuch wartości Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa 7.1. Metody portfelowe 7.2. Analiza SWOT 7.3. Benchmarking Formułowanie i wybór strategii 8.1. Proces formułowania strategii przedsiębiorstwa 8.1.1. Planowanie strategii 8.1.2. Podejście oparte na wizji (przedsiębiorcze) 8.1.3. Strategie wyłaniające się (emergentne) 8.2. Strategie konkurencji — model strategii M.E. Portera 8.3. Strategie dywersyfikacji 8.3.1. Istota i przesłanki dywersyfikacji działalności przedsiębiorstwa 8.3.2. Rodzaje strategii dywersyfikacji 8.3.3. Dywersyfikacja a specjalizacja 8.4. Strategia kooperencji 8.5. Alianse strategiczne 8.5.1. Formy aliansów strategicznych 8.6. Fuzje i przejęcia 8.6.1. Istota i rodzaje fuzji/przejęć 8.6.2. Motywy fuzji/przejęć 8.6.3. Taktyki obronne przed wrogim przejęciem 8.6.4. Najczęstsze przyczyny niepowodzeń i sukcesów fuzji/przejęć Wdrażanie strategii 9.1. Istota wdrażania strategii 9.2. Strategiczne programy funkcjonalne 9.3. Strategiczna (zrównoważona) karta wyników 9.4. Model strategicznego działania 9.5. General Management Navigator 9.6. Model syntezy strategii 9.7. Strategia „błękitnego oceanu” 9.8. Czynniki warunkujące efektywne wdrażanie strategii 9.9. Kontrola wdrażania strategii 9.10. Kontroling strategiczny Współczesne koncepcje zarządzania a zarządzanie strategiczne 10.1. Business Process Reengineering 10.2. Outsourcing, offshoring i lean management 10.3. Zarządzanie wiedzą 10.4. Organizacja ucząca się 10.5. Organizacja inteligentna
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 790 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX I 76
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 137454, 143079, 137452, 137453, 137456, 143080 (6 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 134671 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 4720 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [8].
Zawiera materiały Konferencji "Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi", Warszawa, 15-16 listopada 2000 r.
U góry okł.: Inicjatywa Personel XXI wieku.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100460 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116182, 116181, 116180 (3 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 2601 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podstawy Zarządzania)
Tyt. oryg. : The Essence of Management Creativity.
Bibliogr.s. 263
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106338 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podstawy Zarządzania)
Tyt. oryg. : The Essence of Management Creativity.
Bibliogr.s. 263
Sygnatura czytelni BWZ: IX D 63
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95571 (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 1142 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101122 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka jest I tomem serii „Zarządzanie strategiczne” Zarządzanie strategiczne jest dyscypliną dojrzałą. Nie jest jednak metodą doskonałą i wymaga uczenia się. Szacunek dla badaczy i praktyków budzi fakt, że poszukują oni nowych form diagnozowania i projektowania długookresowej działalności gospodarczej oraz wyjaśnienia przyczyn leżących u podstaw przewagi konkurencyjnej i sukcesu organizacji. I to dla różnych przedsiębiorstw. Te zagadnienia przedstawiono w pierwszym tomie podręcznika. Pokazano też bogate instrumentarium metod analiz strategicznych, powszechnie uznawanych za trudne i pracochłonne, a w opinii niektórych czytelników za dostępne tylko dla praktyków w wielkich korporacjach i ich sztabów strategów. Podręcznik jest skierowany dla studentów, co nie wyklucza jako odbiorców przedstawicieli małych i średnich organizacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka jest II tomem serii „Zarządzanie strategiczne” W drugim tomie podręcznika zaprezentowano wybrane metody służące do sprawdzenia, jakie zasoby i sposoby budowania potencjału strategicznego organizacji są najbardziej skuteczne. Wybrano nie tylko sprawdzone i skuteczne narzędzia analizy strategicznej wnętrza przedsiębiorstwa, ale ukazano także ich różnorodność. Omówiono m.in. macierze portfelowe, których celem jest stworzenie zrównoważonych aktywów organizacji, oraz ogólną ideę analizy portfelowej służącej do diagnozy otoczenia i rynku oraz wnętrza organizacji istniejącego w przedsiębiorstwie portfela produkcji, aż do zbudowania portfela docelowego. Następnie zapoznano czytelników ze Zrównoważoną (Strategiczną) Kartą Wyników, która jest uważana za jeden z najpopularniejszych modeli pomiaru wydajności biznesowej i zarządzania pomiarem osiągnięć wydajności. SKW podkreśla potrzebę integracji finansowych i niefinansowych miar wyników, z jednoczesnym powiązaniem strategii i pomiaru wyników, a cztery jej perspektywy: finansowa, klienta, procesów wewnętrznych, rozwoju, pozwalają na ocenę realizacji strategii z różnych punktów widzenia i uwzględnienie interesów wszystkich grup zaangażowanych w działalność przedsiębiorstwa. Kolejnym omawianym w opracowaniu narzędziem analizy poprawności działań podejmowanych przez przedsiębiorstwo w celu wytworzenia wartości i budowania przewagi konkurencyjnej jest łańcuch wartości. Założeniem podstawowym modelu łańcucha wartości jest podział działalności przedsiębiorstwa na strategicznie istotne czynności, aby móc określić miejsca powstawania kosztów i zysków oraz potencjalne źródła przewag konkurencyjnych. Łańcuch wartości to sekwencja działań przekształcania zasileń, technologii i pracy ludzi na produkty finalne. Składa się on z funkcji podstawowych i pomocniczych oraz marży (zysku). Działalność podstawowa może być przedprodukcyjna, produkcyjna i sprzedaży, natomiast działalność pomocnicza koncentruje się w każdym przedsiębiorstwie na innych elementach. Kolejna zaprezentowana metoda to bilans strategiczny przedsiębiorstwa, czyli „teoretycznie prosta” metoda oceny potencjału strategicznego, wymagająca jednak skrupulatnego przestrzegania założeń analizy, czyli: wyodrębnienia obszarów analizy potencjału, określenia czynników/elementów organizacyjnych w ramach poszczególnych obszarów, zdefiniowania skali ocen i charakteru oceny, wyszczególnienie kluczowych czynników sukcesu w obszarach oceny itp. Następnie omówiono analizę SWOT, czyli metodę integrującą wszystkie istotne informacje uzyskane w trakcie diagnozowania organizacji i szacowania zmian w otoczeniu w procesie zmierzającym do sformułowania strategii. Jest to metoda bardzo trudna, gdyż wymaga udzielenia odpowiedzi dotyczących profilu działalności przedsiębiorstwa, zakresu jego działania, określenia klientów i ich potrzeb oraz orientacji naczelnego kierownictwa organizacji. Niezbędna jest też identyfikacja makrootoczenia i otoczenia konkurencyjnego organizacji oraz ich ocena w kategoriach szans i zagrożeń. To są podstawy do dokonania diagnozy oraz oceny słabych i mocnych stron organizacji, a także określenia wewnętrznych zasobów przedsiębiorstwa, którymi będzie ono dysponowało w przyszłości. Kolejnym krokiem jest sformułowanie wariantów strategicznych oraz określenie działań i taktyk, które musi podjąć przedsiębiorstwo, aby zrealizować cele strategiczne. Całościowy plan strategiczny wieńczy analizę. Ponieważ zarządzanie strategiczne jest procesem formułowania i wdrażania strategii, w którym wyróżnia się: etap analizy strategicznej, etap oceny pozycji strategicznej przedsiębiorstwa oraz zdefiniowanie lub redefiniowanie misji oraz strategii i ustalenie celów strategicznych, końcowym etapem jest formułowanie i wybór strategii oraz jej wdrażanie. Z tego powodu podręcznik wieńczą modele strategii. Zaprezentowano modele „klasyczne” – strategie konkurencji M.E. Portera, macierz H. Ansoffa – oraz zbiór różnych strategii zbudowanych według kryterium pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa w sektorze i prognozy jego wzrostu. Pokazano także poszukiwania nowych rozwiązań w budowaniu przyszłości przedsiębiorstwa, odwołując się do metafor strategicznych i opisując modele strategii „nieoczywistych”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności