Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(224)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(224)
Publikacje naukowe
(14)
E-booki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(209)
dostępne
(105)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(106)
Biblioteka Międzywydziałowa
(48)
Biblioteka WEiZ
(3)
Biblioteka WWFiF
(164)
Autor
Gajdzica Zenon
(9)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(8)
Franczyk Anna
(7)
Klinik Anna
(7)
Krajewska Katarzyna (nauki pedagogiczne)
(7)
Rottermund Jerzy
(7)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(7)
Kierczak Urszula
(5)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Bielski Janusz (1924-1996)
(4)
Cytowska Beata (1964- )
(4)
Gajda Janusz (1933- )
(4)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(3)
Fuks Agata
(3)
Grabowski Henryk (1935- )
(3)
Głażewski Michał
(3)
Kowalski Mirosław (pedagogika)
(3)
Leppert Roman
(3)
Madejski Eligiusz (wychowanie fizyczne)
(3)
Nowicka Agnieszka
(3)
Ochonczenko Helena
(3)
Węglarz Józef (1900-1980)
(3)
Węglińska Maria (1936- )
(3)
Arusztowicz Barbara
(2)
Borowska-Beszta Beata (1966- )
(2)
Bąbka Jarosław
(2)
Gaweł Anna
(2)
Janikowska-Siatka Maria
(2)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(2)
Jąder Mariola
(2)
Korzeniowska Wiesława
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(2)
Miłkowska Grażyna
(2)
Murzyn Andrzej
(2)
Sikorski Wiesław
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Skorupa Joanna
(2)
Smołalski Antoni
(2)
Stawarski Andrzej
(2)
Szczygieł Beata
(2)
Szybist Joanna
(2)
Tanaś Maciej
(2)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława (1954- )
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Węglińska Maria
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Śliwerski Wojciech
(2)
Świrko-Pilipczuk Janina
(2)
Adrjan Beata
(1)
Banach Czesław (1931- )
(1)
Bardi Luciano
(1)
Belzyt Joanna
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Bilińska-Suchanek Ewa
(1)
Blada Ewa
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bodanko Anatol
(1)
Bryndal Agnieszka
(1)
Brühlmeier Artur
(1)
Buława-Halasz Joanna
(1)
Bąkowski Wojciech
(1)
Błajet Piotr
(1)
Carlgren Frans (1925- )
(1)
Chromiec Elżbieta
(1)
Chromiec Jan Jakub
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Ciepaj Marian (1944- )
(1)
Ciesielska Małgorzata
(1)
Czajkowska Małgorzata
(1)
Czapiga Alina
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Dauber Heinrich (1944- )
(1)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(1)
Dybek Halina
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dyrda Beata (1968-2014)
(1)
Dyrda Piotr
(1)
Dzionek Elżbieta
(1)
Ejsmont Marek
(1)
Fajfer-Kruczek Ilona
(1)
Flanczewska-Wolny Maria
(1)
Glej Sandra
(1)
Gnitecki Janusz
(1)
Gorczyca Piotr Wacław
(1)
Gordzelewska Beata
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Gribble David (1932- )
(1)
Grochmal-Bach Bożena
(1)
Grudzińska Zofia
(1)
Grzybek Renata
(1)
Grzybowski Przemysław
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł
(1)
Gładyszewska-Cyculko Joanna
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(1)
Huryło Lucyna
(1)
Ignazi Piero
(1)
Jankowski Dzierżymir (1932- )
(1)
Janota Janusz
(1)
Jaworska Teresa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(57)
2000 - 2009
(152)
1990 - 1999
(19)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(228)
Język
polski
(227)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Logopedzi
(1)
Masażyści
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
Pedagogika
(35)
Dzieci niepełnosprawne
(26)
Niepełnosprawni
(25)
Wychowanie
(22)
Wychowanie fizyczne
(16)
Pedagogika specjalna
(15)
Kształcenie integracyjne
(11)
Szkolnictwo
(9)
Nauczanie
(8)
Dzieci w wieku przedszkolnym
(7)
Edukacja zdrowotna
(7)
Nauczyciele
(7)
Rehabilitacja medyczna
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Wychowanie przedszkolne
(7)
Dzieci niepełnosprawne intelektualnie
(6)
Niepełnosprawni umysłowo
(6)
Dzieci
(5)
Gry edukacyjne
(5)
Integracja społeczna
(5)
Kształcenie
(5)
Myślenie twórcze
(5)
Rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym
(5)
Uczniowie
(5)
Dziecko autystyczne
(4)
Gry i zabawy
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Metody nauczania
(4)
Promocja zdrowia
(4)
Terapia zajęciowa
(4)
Animaloterapia
(3)
Arteterapia
(3)
Dzieci chore
(3)
Dzieci niepełnosprawne ruchowo
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Humanizm (postawa)
(3)
Internet
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Multimedia
(3)
Muzykoterapia
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Postawy
(3)
Praca dyplomowa
(3)
Psychoterapia
(3)
Socjalizacja
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Agresywność
(2)
Akrobatyka
(2)
Alkoholizm
(2)
Antropologia filozoficzna
(2)
Antropologia społeczna
(2)
Autystycy
(2)
Banki
(2)
Choroby kręgosłupa
(2)
Choroby narządu ruchu
(2)
Dogoterapia
(2)
Domy pomocy społecznej
(2)
Dzieci zdolne
(2)
Geragogika specjalna
(2)
Gerontologia
(2)
Innowacje
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Jakość życia
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Klasy integracyjne
(2)
Kultura
(2)
Masaż
(2)
Metoda projektów
(2)
Młodzież niepełnosprawna intelektualnie
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Olimpiady Specjalne
(2)
Osoby starsze
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pedagogika waldorfska
(2)
Personalizm
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Psychologia
(2)
Rehabilitacja społeczna
(2)
Socjologia
(2)
Stopy (metalurg.)
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Twórczość
(2)
Wielokulturowość
(2)
Wizualizacja (psychol.)
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Autonomia (filozofia)
(1)
Autorewalidacja
(1)
Autyzm
(1)
Bioetyka
(1)
Bourdieu, Pierre (1930-2002)
(1)
Centra kulturalne
(1)
Chemia
(1)
Chemicy
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-
(4)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1701-
(2)
1801-
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Japonia
(1)
Tarnowskie Góry (Polska ; region)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(18)
Podręcznik
(7)
Podręczniki
(6)
Poradniki
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Encyklopedie
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Raport z badań
(2)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół średnich
(2)
Bibliografie
(1)
Biografia
(1)
Programy nauczania dla gimnazjów
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Rozprawa habilitacyjna
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Medycyna i zdrowie
(6)
Edukacja i pedagogika
(5)
Historia
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Psychologia
(2)
Chemia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
228 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80768 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 2257 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Bibliografia na stronach [448]-480. Indeksy.
U źródeł pozoru w edukacji Użyteczność pojęcia działań pozornych jako kategorii analitycznej. Egzemplifikacje z obszaru edukacji (i nie tylko) Maria Dudzikowa Wstępnie zarysowane pole znaczeniowe Zarys koncepcji działań pozornych Jana Lutyńskiego i pytania o jej aktualność „Pełzający chaos” jako kontekst działań pozornych dzisiaj Egzemplifikacje mechanizmów działań pozornych w obszarze edukacji Spektakularne działania pozorne „na jałowym biegu” Rzekomo pragmatyczne konsultacje w aksjologicznej scenerii Zasada di Lampedusy w reformowaniu edukacji Rewolucje w edukacji, czyli „spanie w szafie na stojąco Podwójny pozór w edukacji na przykładzie koncepcji Paula Freire’a Hanna Kostyło Czym jest pozór w edukacji Pozór po raz pierwszy: edukacja bankowa Pozór po raz drugi: blokada instytucjonalna Pozór w polskiej edukacji Polski pozór po raz pierwszy: edukacja bankowa Polski pozór po raz drugi: blokada samorządności Pozory sprawstwa reform oświatowych w III RP Bogusław Śliwerski Polityka oświatowa jako sfera niewidzialnych sprawców dobra i zła Strategie zarządzania reformami oświatowymi w III R P Standardy moralne czy standardy wymagań? O moralnych aspektach pozoru w szkole Maria Groenwald Nowe szaty cesarza. O przejawach fikcji w szkolnej edukacji Edukacyjne szaty i ich wytwórcy Celebrowanie pozoru Pozór w szkole a moralność Edukacyjne show Nie widzieć nagości cesarza? Przeciw pozorowi Podmiotowość z deklaracji i w praktyce Zofia Agnieszka Kłakówna Pozór regulacji prawnych dotyczących organów społecznych w szkole Violetta Kopińska Pierwszy pozór - konstrukcja prawna organów społecznych w szkole Drugi pozór - funkcjonowanie organów społecznych w szkole Egzemplifikacje działań pozornych Nauczyciel w przestrzeni illusio Karina Knasiecka-Falbierska Illusio i reguły gry Nauczyciel w polu edukacji Zdeprecjonowanie zawodu nauczyciela i wywoływanie negatywnego stosunku opinii publicznej Nie przekreślajcie nas Walka o szkoły nie tylko w interesie nauczycieli Kto na nowej maturze zyskuje, a kto traci Profesjonalna kadra Doniesienia o aktywności Szkoła w świecie pozoru Piotr Kołodziej Czego musimy się dowiedzieć Fundament reformy Przez pryzmat fikcji Zmiana edukacyjnego paradygmatu Czas na „radykalną” zmianę Bez lejka się nie obejdzie Sprawcy i ofiary Douglas niestety się mylił Podstawa programowa dla klas I-III szkoły podstawowej jako punkt wyjścia działań pozornych Iwona Kopaczyńska Podstawa programowa jako źródło edukacyjnej mentalności Pozorowanie budowania uczącej się wspólnoty Pozorowanie indywidualnego rozwoju Pozorowanie aktywności poznawczej z tresurą w tle Neoliberalne źródła pozorowania edukacji Ofiary i sprawcy działań pozornych w edukacji wczesnoszkolnej Kody bezmyślności, czyli gdy programy układane są pod klucz egzaminacyjny Marek Piotrowski Specyfika działań pozornych w nauczaniu przedmiotów ścisłych Działania pozorne są istotne dla realizacji jakiegoś ważnego społecznie celu Działania pozorne nie realizują istotnie ważnych celów Nieprzydatność działań pozornych jako wiedza prywatna Rzeczywista funkcja działań polegająca na samym ich istnieniu - definicja kodów bezmyślności Działania pozorne a element fikcji odnoszący się do ich przebiegu lub c e lu Recepta Nauczanie problemowe versus kody bezmyślności Zmiany w systemie oceniania szkół i uczniów Obiektywizm i sprawiedliwość - (nie)wygodne kategorie szkolnego oceniania Grażyna Szyling Sprawiedliwość oceniania - kategoria (nie)obecna Sprawiedliwość oceniania - kategoria (nie)wygodna Obiektywizm oceniania - ku rzeczywistości założeniowej Obiektywizm oceniania - kategoria (nie)wygodna Konkluzje i szanse Kwiatek do kożucha. Pozór w edukacji plastycznej Urszula Szuścik Miejsce sztuki w procesie tworzenia habitusu ucznia Edukacja artystyczna. Niezbędna? Potrzebna? Zbyteczna? Bernadeta Didkowska Ewolucja programów kształcenia plastycznego Podstawy programowe dla programu edukacji plastycznej 289 Edukacja plastyczna dzisiaj O nieszkodliwości wagarowania. Konsumpcyjne uwikłania ofiar i/lub sprawców pozoru w edukacji szkolnej Mirosława Cylkowska-Nowak Co się stało z edukacją w Polsce w ostatnich dekadach Społeczeństwo konsumpcji i edukacja (Pozorna) nieobecność wagarowania w polskiej edukacji do 2000 ro k u Pozór w definiowaniu wagarowania i wagarowiczów (Pozorne) poszukiwanie sprawców, czyli penalizacja wagarowania Spektakl pozorów wokół poszukiwania sprawców wagarowania przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w 2006 roku Fikcja rodzi fikcję, czyli o działaniach pozornych po 2006 roku Zmiany regulaminów szkolnych Administrowanie nieobecnościami Angażowanie rodziców Programy wychowawcze i profilaktyczne Uczniowskie działania pozorne - między powinnością a konsumpcją Lepsze to niż zamulanie w domu? Krótka rzecz o wyćwiczeniu ucznia w kulturze pozoru Alicja Korzeniecka-Bondar Szkoła drugim domem? Czy to jest normalne, czy to poważne, czy to pożyteczne Kto nie wykorzystuje chwili, ten nie wykorzystuje życia Po co i dla kogo są rady szkoły? Spojrzenie z dwudziestoletniej perspektywy Marek Mencel Po co są rady szkoły? Dla kogo są rady szkoły, czyli pozorowanie szkolnej demokracji? Zmierzch szkolnej demokracji? Optymalny model rady szkoły Co poszczególne agendy mogłyby zrobić dla rady szkoły W jaki sposób rady szkoły urzeczywistniają (urzeczywistniały) demokrację Zakończenie czy nadzieja na reaktywację Integracja rodziców i nauczycieli jako przykład edukacyjnej iluzji Krzysztof Polak.. Edukacyjny chłam, czyli jak pozorowaniem sukcesów szkoły ratują się przed likwidacją Dariusz Chętkowski Kreatywność i innowacyjność Piekło to in n i Elity Państwo się zwija Zatrudnianie na dniówkę albo fu c h ę Tak to się wszystko zaczyna... O misji przedszkola Natalia Bednarska Misja dokumentów zwanych misją Analiza przykładowych misji warszawskich przedszkoli Cel jako ideał Cel jako funkcja Cel jako zamierzenie Rzeczywisty czy (i) iluzoryczny obraz dyskursu edukacyjnego w przedszkolu Magdalena Grochowalska Wyznaczniki dyskursu edukacyjnego Od budowania wiedzy i kompetencji do dominowania Poszukiwanie iluzji w praktyce komunikacyjnej Normatywne myślenie o rozwoju w praktykach dyskursywnych Komu/czemu służy iluzja Śpiewać każdy może..., czyli kto może być wychowawcą w internacie i bursie szkolnej. Zagrożenia wynikające ze zmian przepisów oświatowych Beata Zięba-Kołodziej Internaty i bursy - odległe sobie planety Kto może być wychowawcą w internacie i bursie? Stan prawny i wątpliwości praktyka Specyficzna sytuacja wychowanków internatów i burs szkolnych Sylwetka wychowawcy w kontekście potrzeb wychowanków placówek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148431 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Masaż klasyczny / Marek Kowalcze. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2018. - 178, [2] strony : ilustracja, fotografie ; 24 cm.
Bibliografia na stronie [180].
Podstawy teoretyczne masażu klasycznego Rys historyczny masażu Ogólny rys historii masażu . Rys historyczny masażu klasycznego Warunki wykonywania masażu klasycznego Sylwetka masażysty . Środki poślizgowe Gabinet masażu Założenia i koncepcje masażu klasycznego Teoria pobudzenia układu krążenia . Możliwy wpływ masażu na organizm Podział masażu Dawkowanie masażu Techniki masażu klasycznego . Rodzaje technik Zasady wykonywania technik . Techniki głaskania Techniki rozcierania Techniki ugniatania Techniki wibracji Podstawowe wskazania i przeciwwskazania . Wskazania Przeciwwskazania . Przebieg zabiegu : czynności wykonywane przed zabiegiem : czynności wykonywane w trakcie zabiegu czynności wykonywane po zabiegu 1. Masaż palców 2. Masaż śródręcza 3. Masaż stawu nadgarstkowego 4. Masaż przedramienia 5. Masaż stawu łokciowego 6. Masaż ramienia 7. Masaż barku - strony zewnętrznej 8. Masaż grzbietu 9. Masaż karku 10. Masaż stopy 11. Masaż stawu skokowego 12. Masaż podudzia - strony przednio-bocznej 13. Masaż podudzia - strony tylnej 14. Masaż stawu kolanowego 15. Masaż uda - strony przedniej 16. Masaż uda - strony tylnej 17. Masaż pośladka 18. Masaż brzucha 19. Masaż mięśnia piersiowego większego 20. Masaż mięśni międzyżebrowych 21. Masaż szyi 22. Masaż twarzy 23. Masaż głowy
Sygnatura czytelni BWF: VII G 148
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 147342 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8263 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(W Przestrzeni Niepełnosprawności ; t. 3)
Bibliografia, netografia przy większości prac.
Mateusz Penczek, Anida Szafrańska Zaburzenia ze spektrum autyzmu, schizofrenia i funkcjonowanie społeczne Bogumiła Bobik Wybrane aspekty diagnozy pedagogicznej zaburzeń zachowania u dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną Marta Niemiec Diagnozowanie sytuacji rodzinnej osób z niepełnosprawnością - obszary, problemy, aspekty etyczne Iwona Wendreńska Użyteczność zogniskowanego wywiadu grupowego w badaniu pedagogów specjalnych jako uczących się podmiotów Edyta M. Nieduziak Rola rodziców i asystentów w przygotowaniu dorosłych osób z autyzmem do zatrudnienia Tomasz Kasprzak Badania nad rolami społecznymi osób głuchoniewidomych w Polsce i Republice Czeskiej Daria Rajda-Marek Udział rodziców we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci z niepełnosprawnością słuchową
Sygnatura czytelni BWF: X H 244
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 147381 (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8275 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [351]-389.
Podstawy teoretyczne i metodologiczne badań nad komunikacją Obszary badawcze komunikacji  Pojęcie i cechy komunikowania Podstawowe tradycje teorii komunikacji Tradycja socjopsychologiczna Tradycja cybernetyczna Retoryka Arystotelesa Tradycja semiotyczna w komunikacji Tradycja socjokulturowa Tradycja krytyczna Tradycja fenomenologiczna Teorie opisujące proces komunikacji interpersonalnej Symboliczny interakcjonizm Teoria kodów Basila Bernsteina  Perspektywa dialektyczna Leslie Baxter i Barbary Montgomery Podejście systemowe w badaniach komunikowania Teoria wymiany społecznej Idee Ervinga Goffmana Teoria integracji i dezintegracji społecznej Teoria oceny społecznej Muzafera Sherifa Teoria interpersonalnego oszustwa Teorie stosunków społecznych Analiza transakcyjna Wybrane teorie komunikowania międzykulturowego w zarysie Komunikacja a płeć Dialekty rodzajowe Teoria akulturacji Komunikowanie się w organizacji jako przykład komunikowania międzykulturowego i grupowego Teoria tożsamości społecznej Teoria systemów informacyjnych w organizacji Teorie komunikowania masowego Perspektywy i tradycje w teorii komunikowania masowego Spojrzenie na funkcjonowanie mediów z perspektywy teorii agenda-setting Teoria użytkowania i korzyści, czyli co ludzie robią z mediami Teoria przynależności a kształtowanie więzi społecznych w Internecie Nowe media w aspekcie teorii determinizmu komunikacyjnego Marshalla McLuhana Teoria konektywistyczna Agresja i przemoc w Internecie Teorie wyjaśniające powstawanie uzależnień od nowych technologii informacyjnych  Teoria społecznego uczenia a uzależnienia Teorie środowiskowe podkreślające rolę rodziny w kształtowaniu uzależnień Zespół uzależnienia od Internetu (Internet addiction disorder - IAD) Założenia teorii autoprezentacji Teoria tożsamości jako próba wyjaśnienia zachowania autoprezentacyjnego użytkowników przestrzeni wirtualnej Założenia metodologiczne prowadzonych badań Paradygmat i strategia badawcza Perspektywa badawcza  Organizacja i charakterystyka terenu badań Komunikacja w wybranych środowiskach - dyskusja i interpretacja w świetle wyników badań własnych Komunikacja w rodzinie Jakość komunikacji interpersonalnej w rodzinie Jakość komunikacji między małżonkami a poziom satysfakcji małżeńskiej Konflikty w małżeństwie Relacje rodziców i dzieci w badanych rodzinach Komunikacja między rodzeństwem Konflikty między rodzeństwem  Relacje pomiędzy seniorami rodu a wnukami i własnymi dziećmi Komunikacja w rodzinach zrekonstruowanych Komunikacja w rodzinach nomadycznych Komunikacja interpersonalna w małżeństwach międzykulturowych Komunikowanie się w organizacjach i instytucjach Proces komunikowania się jako kluczowy element kultury organizacji Kultura organizacyjna w korporacjach w świetle wypowiedzi osób badanych Opinie o komunikacji studenci - nauczyciele Mobbing jako komunikacja destrukcyjna Inne bariery komunikacyjne w organizacji Konflikty w miejscu pracy   Specyfika komunikacji w wojsku Komunikacja interpersonalna w środowisku wojskowym  Konflikty występujące w środowisku wojskowym Relacje w oddziale i komunikacja międzykulturowa żołnierzy biorących udział w misjach pokojowych Wojska Polskiego Komunikacja w świecie wirtualnym Komunikacja interpersonalna z wykorzystaniem nowych mediów Portale społecznościowe jako miejsce wirtualnych spotkań różnych grup społecznych Facebook jako najpopularniejszy portal społecznościowy Portale randkowe jako miejsce spotkań użytkowników w różnym wieku Relacje interpersonalne dorosłych na czatach Blogi jako forma wyrażania siebie w Internecie Funkcjonowanie grup wsparcia w Internecie Telefon komórkowy jako narzędzie komunikacji ludzi w różnym wieku Uzależnienie od telefonu komórkowego.
Sygnatura czytelni BMW: VI Y 101 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: XII A 41
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144629 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 144628 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5717 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wiedzieć Więcej ; 2)
Tyt. oryg. : Il Parlamento Europeo.
Sygnatura czytelni BMW: VI M 13(2) (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 112019 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111315 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 5033 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [141]-145. Netogr. s. 145-146.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 129823 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na książce wyłącznie błędny ISBN pierwszego z wyd.
Indeks.
Dla studentów kierunków innych niż filozofia.
Sygnatura czytelni BWF: III C 13
Sygnatura czytelni BWZ: XII A 7
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 125551 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 3629 (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 6134 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 283-311.
1. Pedagogika krytyczna źródłem analiz edukacji  1.1. Krytyczna nauka o wychowaniu: między opisem a zaangażowaniem  1.2. Pedagogika radykalna Henry’ego A. Giroux  1.3. Foucaultowskie inspiracje analityką rządzenia  2. W stronę społeczeństwa postdyscyplinarnego  2.1. Społeczeństwo dyscyplinarne – punkt wyjścia  2.2. Postpanoptikon i jego odmiany  2.3. Przechwytywanie czasu i pragnień jednostek  3. Szkoła wyższa w orbicie neoliberalnych wpływów  3.1. Neoliberalizm jako ekonomiczny i kulturowy kontekst kształcenia w szkołach wyższych  3.2. Popyt na uniwersytecką wiedzę  3.3. Neoliberalne oczekiwania wobec szkoły wyższej  4. Transformacja i neoliberalne reformy szkolnictwa wyższego w Polsce  4.1. Zmiany pola i reguł gry w szkolnictwie wyższym  4.2. Przebieg zmian i reform w szkolnictwie wyższym po 1989 roku  4.2.1. Okres pierwszy: reorientacja systemowa  4.2.2. Okres drugi: boloński  4.2.3. Okres trzeci: czas urzędników i ekspertów  4.2.4. Okres czwarty: kontynuacja neoliberalnej polityki akademickiej  5. Postdyscyplinarny uniwersytet? Między (o)presją a autonomią    5.1. (O)presja wobec uniwersytetu  5.2. Autonomia szkoły wyższej w Polsce w dyskursie ekspercko-urzędniczym  5.2.1. Założenia i podejście badawcze do analizy dyskursu  5.2.2. Pojęcie autonomii szkół wyższych  5.2.3. Formacje wiedzy dotyczącej autonomii szkoły wyższej – wyniki analizy dyskursu  5.3. Krytyczne spojrzenie na współczesny program edukacji akademickiej – (dla)czego wykłada się w szkole wyższej?  6. Studenci wobec kształcenia i szkoły wyższej  6.1. Metodologiczne podstawy badań własnych    6.1.1. Cele i problematyka badań    6.1.2. Problemy badawcze – zmienne i ich wskaźniki  6.1.3. Procedura badawcza – metody, techniki i narzędzia badawcze  6.1.4. Charakterystyka doboru próby i teren badań – organizacja badań    6.2. Charakterystyka składników strukturalnych procesu kształcenia – według badanych studentów  6.3. Koncentracja na sobie czy koncentracja na innych? Świat wartości badanych studentów 6.4. Studenckie wzorce reagowania wobec uczelni: w poszukiwaniu krytycznego myślenia i refleksyjnego działania  6.5. Wnioski z badań – ku paradygmatowi postdyscyplinarnemu dydaktyki akademickiej  Załącznik nr 1. Zadania i procedury w procesie dydaktycznym w jednej ze szkół wyższych o statusie akademickim  Załącznik nr 2. Liczba osób zaangażowanych w wewnętrzne systemy jakości kształcenia na przykładzie wybranych uczelni w Polsce w roku akademickim 2017/2018 Załącznik nr 3. Narzędzie do badania postaw studentów wobec kształcenia i szkoły wyższej Załącznik nr 4. Narzędzie do badania preferencji wartości studentów  Załącznik nr 5. Definicje wartości w modelu klasycznym i zmodyfikowanym według Shaloma H. Schwartza 
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150577 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zaw. wykaz adresów ośrodków, poradni oraz stowarzyszeń działających na rzecz osób z zespołem Downa.
Bibliogr. przy rozdz.
Sygnatura czytelni BWF: X H 98
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F 5341 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zaw. fragmenty tekstów z zakresu pedagogiki kultury.
Bibliogr. s. 207-218.
Sygnatura czytelni BWF: X Ą 90
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 6316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 126708 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Dla słuchaczy szkół wyższych, specjalności pedagogicznych i nauczycielskich oraz dla akademickich nauczycieli pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 128490 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza praca ma na celu ukazanie roli edukacji (także edukacji dorosłych) w pokonywaniu kryzysu życiowego, jakim jest utrata wzroku, na przykładzie życia osoby ociemniałej. Dla mnie jako pedagoga, absolwentki Podyplomowego Studium Edukacji Dorosłych oraz Studiów Podyplomowych z Tyflopedagogiki, jest to szansa poznania czynników, które mogą mieć wpływ na podjęcie nauki przez osoby dorosłe, zwłaszcza osoby niepełnosprawne, wśród których tylko kilkanaście procent ma średnie lub wyższe wykształcenie, a wskaźnik bezrobocia jest bardzo wysoki. Coraz większa liczba niepełnosprawnych podejmuje naukę na poziomie pomaturalnym i wyższym, a każda z tych osób ma specyficzne i bardzo indywidualne potrzeby, uświadomienie i zrozumienie których pomoże w lepszej współpracy kadry uczącej i dorosłych uczniów niepełnosprawnych. Do niedawna większość osób niepełnosprawnych kończyła swoją edukację na poziomie szkoły zawodowej, nie mając możliwości dalszego kształcenia. Tym bardziej kategoria „dorosłych uczniów niepełnosprawnych” jest nowym zjawiskiem dla specjalistów edukacji dorosłych. Badania biografii edukacyjnych dorosłych osób niepełnosprawnych pozwalają na poznanie biegu ludzkiej edukacji: etapów, genezy, motywacji, roli rodziny, szkoły i kształcenia poza instytucjami, skutków i wpływu na całość osobowości uczącego się oraz jego życiowy sukces. Biografia ukazuje jednostkę jako istotę edukującą się, dla której edukacja i uczenie się są pomocne w przezwyciężaniu kryzysu życiowego i stawaniu się „bardziej człowiekiem”, z uwagi na to, że procesy edukacyjne związane z rozwojem wpisane są w istotę człowieczeństwa. Niniejsza praca jest również próbą przybliżenia sylwetki osoby, dla której edukacja jest celem życia. Pisząc biografię edukacyjną, chciałam pokazać Człowieka, pokazać więcej niż dwa wymiary, które dostrzega większość osób pełnosprawnych, myśląc o osobach niepełnosprawnych – wymiar bohatera albo pacjenta. Chciałam pokazać osobę zaradną, ambitną, inteligentną, ciekawą świata i zarażoną bakcylem edukacji, który – mam nadzieję – jest nieuleczalny (por. Belzyt, 2002). Praca ta jest także w pewnej mierze próbą zmierzenia się z własnym doświadczeniem życiowym – badaczki i wolontariuszki osoby niewidomej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Oddajemy do rąk książkę, która powstała w wyniku prac zespołu instruktorskiego. Mamy nadzieję będzie ona pomocą w pracy wychowawczej w różnych pionach metodycznych. Połączyliśmy zagadnienia mowy nienawiści i Druha Wicka celowo. Uważamy, że działalność Patrona harcerstwa może stać się przykładem dla naszych zuchenek, zuchów, harcerek, harcerzy instruktorek i instruktorów w podejmowaniu pracy nad własnym rozwojem, w tym pracy nad umiejętnością nadawania rzeczywistości innych narracji. Narracji zbudowanych o braterstwo i szacunek do drugiego człowieka. Jeszcze nie tak dawno, różni specjaliści rozdzielali nasze rzeczywistości na świat realny i wirtualny, twierdząc, że żyjemy w nich oddzielnie. Jednak już teraz wiemy, że znaczna część z nas, a zwłaszcza dzieci i młodzieży żyje równocześnie w obu światach, które się wzajemnie przeplatają, uzupełniają. Tak naprawdę dopiero poznajemy mechanizmy tej rzeczywistości, pojawiają się nowe zachowania, mody, standardy, również zachowania nieporządne. Do jednych z nich należy „mowa nienawiści”, która niestety występuje też wśród braci harcerskiej. W 2019 roku Druhna Naczelniczka ZHP i Druh Przewodniczący ZHP zwrócili uwagę na to zjawisko. hm Anna Nowosad w opublikowanym rozkazie zaakcentowała: „Zło i przemoc przybierają różne formy. Jedną z nich jest agresja słowna. Możemy podjąć działania, które taką agresję w naszym otoczeniu ograniczą, a nawet zupełnie wyeliminują… Podejmijcie stojące przed nami wyzwanie – wyeliminujmy z naszych zachowań mowę nienawiści.” hm Dariusz Supeł w swym liście podkreślił: “Słowami potrafimy wyrażać miłość, przyjaźń, radość, dobroć, zaufanie, poważanie, zrozumienie i szacunek dla drugiego człowieka. Mamy tyle pięknych słów, wyrzućmy, więc te złe i raniące.”
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ruch Open Access zdobywa rosnącą popularność, pojawia się jednak wokół niego wiele mitów i niekoniecznie uzasadnionych nadziei. Celem tej książki jest przyjrzenie się temu zjawisku i jego ocena z punktu widzenia polskiego badacza. W tym celu w pierwszym rozdziale zastanowimy się nad przyczynami powstania tego ruchu, a następnie w rozdziale drugim sprecyzujemy, czym jest Open Access oraz pokrewne inicjatywy, często mylnie z nim utożsamiane. Rozdział trzeci będzie analizą ruchu otwartego dostępu z punktu widzenia różnych grup interesu związanych z nauką. Wreszcie rozdziały czwarty i piąty skoncentrują się na praktycznych aspektach publikowania artykułów w otwartym dostępie z punktu widzenia polskiego badacza. W rozdziale szóstym dokonamy krótkiego podsumowania informacji o ruchu Open Access. Impuls poleca ebooki
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja omawia badania zrealizowane przez Instytut Medycyny Pracy w Łodzi na losowej próbie ponad 1200 nauczycieli szkół publicznych z całego kraju. W książce przedstawiono wyniki aktualnej diagnozy stanu pozytywnych (salutogennych) i negatywnych (stresorów) czynników środowiska pracy nauczycieli. Dane uzupełniono o analizę jakości relacji nauczyciel – uczeń, także w zakresie przemocy w tym wymiarze. Omówiono również konsekwencje oddziaływania warunków pracy na nauczycieli, w tym poziom wypalenia zawodowego. Publikacja zawiera także propozycje praktycznych rozwiązań w kwestii redukcji ujemnego wpływu środowiska pracy nauczyciela na jego dobrostan. Niniejsza książka na podstawie wyników aktualnych reprezentatywnych badań na dużej próbie nauczycieli opisuje, jak spostrzegają oni pozytywne i negatywne czynniki występujące w ich miejscu pracy. Podjęto w niej dyskusję na temat związków między warunkami pracy nauczyciela a relacją nauczyciel – uczeń. Ponieważ z założenia prezentowana publikacja ma mieć wymiar praktyczny, czytelnika zainteresowanego metodologią zrealizowanych badań odsyłamy do aneksu, gdzie przedstawiono podstawowe informacje dotyczące schematu badawczego, doboru próby i zastosowanych narzędzi. […] Pragniemy, aby głównymi odbiorcami książki były osoby zajmujące się planowaniem i organizacją pracy nauczycieli na różnych poziomach – od systemowego po zarządzanie konkretną placówką oświatową. Staraliśmy się zatem uzyskać kompromis – przedstawiamy rzetelne dane naukowe jednak w przystępnej formie, świadomie rezygnując z niektórych dyskusji teoretycznych czy bardziej skomplikowanych metod analizy uzyskanych wyników. […] […] Struktura książki obejmuje rozdziały wprowadzające do zagadnień stresorów i czynników salutogennych w środowisku pracy oraz rozwiązań na rzecz wspierania dobrostanu nauczyciela w środowisku pracy. W kolejnych rozdziałach omówiono wpływ warunków pracy na nauczyciela, uwzględniając zarówno negatywne (np. poziom wypalenia zawodowego), jak i pozytywne (np. chęć ponownego wyboru zawodu) konsekwencje. Następnie dokładnie scharakteryzowano poszczególne stresory psychospołeczne w środowisku pracy. Każdy z rozdziałów dotyczących tego tematu zawiera krótkie wprowadzenie teoretyczne i odniesienie do wcześniejszych badań. Przedstawiono w nich także wybrane wyniki naszych badań i zaproponowano rozwiązania praktyczne mające na celu zapobieganie negatywnym skutkom oddziaływania określonego stresora w środowisku pracy, jego eliminację bądź redukcję. Podjęto także problematykę przemocy w relacji nauczyciel – uczeń i jej powiązania ze stanem psychospołecznych warunków pracy nauczyciela. Następnie, zachowując podobną strukturę, omówiono salutogenne elementy środowiska pracy. W rozwiązaniach praktycznych skoncentrowano się na tym, jak wspierać pozytywne aspekty środowiska pracy nauczycieli. Osobny rozdział poświęcono fizycznym warunkom pracy nauczycieli, które także, chociaż w ograniczonym zakresie, były diagnozowane w naszych badaniach prezentowanych w niniejszej publikacji. Książkę zamykają rozważania ukazujące, jak działania na rzecz dobrostanu nauczycieli mogą być realizowane w formie dobrze zaplanowanego, ustrukturyzowanego programu promocji zdrowia. […] Jacek Pyżalski Dorota Merecz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności