C# (język programowania)
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(73)
Forma i typ
Książki
(73)
Publikacje fachowe
(27)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(52)
dostępne
(27)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(27)
Biblioteka WB
(3)
Biblioteka Międzywydziałowa
(1)
Biblioteka WEAiI
(50)
Autor
Lis Marcin
(5)
Meryk Radosław
(5)
Moch Wojciech
(5)
Rajca Piotr
(5)
Albahari Ben
(4)
Baron Bernard
(4)
Kolańska-Płuska Joanna
(4)
Walczak Tomasz (tłumacz)
(4)
Albahari Joseph
(3)
Hubisz Jakub
(3)
Liberty Jesse
(3)
Lippert Eric
(3)
Skeet Jon
(3)
Walczak Tomasz
(3)
Dyl Paweł
(2)
Evjen Bill
(2)
Greene Jennifer (1971- )
(2)
Griffiths Ian (1973- )
(2)
Górczyński Robert
(2)
Hadała-Mikołajczuk Ewa
(2)
Hanselman Scott
(2)
Jakóbik Ireneusz
(2)
Janusz Jacek
(2)
Kubiak Mirosław J
(2)
Lachowski Lech
(2)
Matulewski Jacek (1972- )
(2)
Michaelis Mark
(2)
Orłowski Sławomir
(2)
Pałczyński Marek
(2)
Piwko Łukasz
(2)
Price Mark J
(2)
Rader Devin (1976- )
(2)
Spałek Dariusz
(2)
Stellman Andrew
(2)
Suma Łukasz
(2)
Troelsen Andrew W
(2)
Adams Matthew (1957- )
(1)
Aroraa Gaurav
(1)
Banach Zbigniew
(1)
Baranowski Maciej (tłumacz)
(1)
Bienkiewicz Tomasz
(1)
Boduch Adam
(1)
Bond Jeremy Gibson
(1)
Borkowski Lech
(1)
Borowik Barbara
(1)
Borycki Dawid (1982- )
(1)
Bąbol Krzysztof
(1)
Callaway John
(1)
Chłosta Paweł
(1)
Cleary Stephen
(1)
Cole Matt R
(1)
Darie Cristian
(1)
Drayton Peter
(1)
Dziubak Tomasz
(1)
Farbaniec Dawid
(1)
Ferrone Harrison
(1)
Gońka Krzysztof
(1)
Grabek Maciej
(1)
Grabis Janusz
(1)
Górska Ewa
(1)
Gąciarz Tomasz
(1)
Hejsberg Andres
(1)
Hilyard Jay
(1)
Hunt Clayton
(1)
Jamro Marcin
(1)
Jamsa Kris
(1)
Japikse Philip
(1)
Jeffries Ron (1939- )
(1)
Jezierski Maciej
(1)
Jones Allen
(1)
Kaczmarek Daniel
(1)
Kempa Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Khan Ovais Mehboob Ahmed
(1)
Leper Bartosz
(1)
Likness Jeremy
(1)
MacDonald Brian
(1)
Magennis Troy
(1)
Matulewski Jacek
(1)
Mayo Joseph
(1)
Merrill Brad
(1)
Metsker Steven John
(1)
Miles Rob S. (1957- )
(1)
Miłkowski Marcin (1976- )
(1)
Mojica Jose
(1)
Nesteruk Dmitri
(1)
Otocki Rafał
(1)
Pancewicz Marcin
(1)
Pawłaszek Rafał
(1)
Perry Brandon
(1)
Perry Stephen C
(1)
Petzold Charles (1953- )
(1)
Połomski Marcin (elektrotechnik)
(1)
Rak Tomasz
(1)
Ross Ewa
(1)
Ross Jacek
(1)
Ruvalcaba Zak
(1)
Rybarczyk Andrzej
(1)
Rychlicki-Kicior Krzysztof
(1)
Schmidt Łukasz
(1)
Stokłosa Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(21)
Okres powstania dzieła
2001-
(34)
Kraj wydania
Polska
(71)
Stany Zjednoczone
(2)
Język
polski
(71)
angielski
(2)
Odbiorca
Programiści
(12)
Szkoły wyższe
(3)
Poziom podstawowy
(1)
Poziom zaawansowany
(1)
Poziom średniozaawansowany
(1)
Projektanci aplikacji multimedialnych, animacji i gier komputerowych
(1)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2038)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
C# (język programowania)
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1013)
Turystyka
(953)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(874)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(761)
Technika
(743)
Konstrukcje budowlane
(727)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Piłka nożna
(699)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(667)
Marketing
(638)
Architektura
(637)
Innowacje
(620)
Naprężenia i odkształcenia
(614)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(516)
Inwestycje
(508)
Praca
(503)
Zarządzanie jakością
(497)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(496)
Analiza matematyczna
(495)
Dzieci
(491)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Przedsiębiorstwo
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Modele matematyczne
(465)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(429)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(383)
Banki
(379)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(10)
Gatunek
Podręcznik
(41)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Podręczniki
(5)
Poradnik
(5)
Opracowanie
(3)
Monografia
(1)
Poradniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(34)
Matematyka
(4)
Inżynieria i technika
(2)
73 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Na okł.: Wykorzystaj rewolucję sieciową i twórz nowatorskie aplikacje!
Indeks.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 51
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 132982 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału : Gray Hat C#: creating and automating security tools.
Indeks.
Książka jest przeznaczona dla specjalistów do spraw bezpieczeństwa, którzy chcą korzystać z języka C# w takich zadaniach jak fuzzowanie, skanowanie w poszukiwaniu luk zabezpieczeń i analiza złośliwego oprogramowania.
Dlaczego należy ufać Mono? BŁYSKAWICZNY KURS JĘZYKA C# Wybór środowiska IDE Prosty przykład Wprowadzenie do klas i interfejsów Tworzenie klasy Tworzenie interfejsu Tworzenie podklas klasy abstrakcyjnej i implementacja interfejsu Powiązanie wszystkiego z metodą Main() Uruchamianie metody Main() Metody anonimowe Przypisywanie delegata do metody Aktualizacja klasy Firefighter Tworzenie argumentów opcjonalnych Aktualizacja metody Main() Uruchomienie zaktualizowanej metody Main() Integracja z bibliotekami natywnymi FUZZING. WYKORZYSTANIE XSS ORAZ INIEKCJI SQL Konfigurowanie maszyny wirtualnej Dodawanie sieci wirtualnej „tylko do hosta" Tworzenie maszyny wirtualnej Uruchamianie maszyny wirtualnej z obrazu ISO z systemem BadStore Iniekcje SQL Skrypty krzyżowe Fuzzing żądań GET z wykorzystaniem fuzzera mutacyjnego Preparowanie parametrów i testowanie luk Budowanie żądań HTTP Testowanie fuzzowanego kodu Fuzzowanie żądań POST Pisanie fuzzera żądania POST Rozpoczyna się fuzzing Fuzzowanie parametrów Fuzzowanie danych w formacie JSON Konfigurowanie wrażliwego urządzenia Przechwytywanie wrażliwych żądań JSON Tworzenie fuzzera JSON Testowanie fuzzera JSON Wykorzystywanie iniekcji SQL Wykorzystywanie eksploita bazującego na instrukcji UNION ręcznie Wykorzystywanie eksploita bazującego na instrukcji UNION programowo Wykorzystywanie luk SQL typu Boolean-blind FUZZOWANIE PUNKTÓW KOŃCOWYCH SOAP Konfiguracja wrażliwych punktów końcowych Parsowanie pliku WSDL Tworzenie klasy dla dokumentu WSDL Podstawowe metody parsowania Klasy dla typu SOAP i parametrów Tworzenie klasy SoapMessage definiującej przesyłane dane Implementacja klasy reprezentującej części komunikatu Definiowanie operacji portu za pomocą klasy SoapPortType Implementacja klasy zawierającej operacje na porcie Definiowanie protokołów używanych w powiązaniach SOAP Kompilacja listy operacji węzłów potomnych Znajdowanie usług SOAP w portach Automatyczne fuzzowanie punktów końcowych SOAP pod kątem wrażliwości na iniekcje SQL Fuzzowanie pojedynczych usług SOAP Fuzzowanie portów SOAP HTTP POST Fuzzowanie portu XML usługi SOAP Uruchomienie fuzzera PISANIE ŁADUNKÓW TYPU CONNECT-BACK, BIND I METASPLOIT Tworzenie ładunku Connect-Back Strumień sieci Uruchomienie polecenia Uruchomienie ładunku Wiązanie ładunku Odbieranie danych, uruchamianie poleceń i zwracanie wyników Uruchamianie poleceń ze strumienia Wykorzystanie protokołu UDP do ataku na sieć Kod dla komputera docelowego Kod napastnika Uruchamianie ładunków typu Metasploit x86 i x86-64 za pomocą języka C# Konfigurowanie frameworka Metasploit Generowanie ładunków Wykonywanie natywnych ładunków systemu Windows jako kodu niezarządzanego Uruchamianie natywnych ładunków w systemie Linux AUTOMATYZACJA SKANERA NESSUS REST i API systemu Nessus Klasa NessusSession Wykonywanie żądań HTTP Wylogowanie i sprzątanie Testowanie klasy NessusSession Klasa NessusManager Wykonywanie skanowania Nessus AUTOMATYZACJA N EXPOSE Instalacja Nexpose Aktywacja i testowanie Żargon Nexpose Klasa NexposeSession Metoda ExecuteCommand() Wylogowanie i zniszczenie sesji Znajdowanie wersji interfejsu API Korzystanie z Nexpose API Klasa NexposeManager Automatyzacja skanowania słabych punktów Tworzenie lokalizacji z aktywami Rozpoczynanie skanowania Tworzenie raportu na temat lokalizacji w formacie PDF i usuwanie lokalizacji Kompletowanie rozwiązania Rozpoczęcie skanowania Generowanie raportu i usuwanie lokalizacji Uruchamianie automatyzacji AUTOMATYZACJA OPENVAS Instalacja systemu OpenVAS Budowanie klas Klasa OpenVaSSession Uwierzytelnianie na serwerze OpenVAS Tworzenie metody do uruchamiania poleceń OpenVAS Odczytywanie komunikatu z serwera Konfiguracja strumienia TCP do wysyłania i odbierania poleceń Walidacja certyfikatów i odśmiecanie Odczytywanie wersji OpenVAS Klasa OpenVASManager Pobieranie konfiguracji skanowania i tworzenie celów Opakowanie automatyzacji Uruchamianie automatyzacji AUTOMATYZOWANIE PROGRAMU CUCKOO SANDBOX Konfigurowanie Cuckoo Sandbox Ręczne uruchamianie API systemu Cuckoo Sandbox Uruchamianie API Sprawdzanie stanu środowiska Cuckoo Tworzenie klasy CuckooSession Metody ExecuteCommand() do obsługi żądań http Tworzenie wieloczęściowych danych H TTP za pomocą metody GetMultipartFormData() Przetwarzanie danych z pliku za pomocą klasy FileParameter Testowanie klasy CuckooSession i klas pomocniczych Klasa CuckooManager Metoda CreateTask() Szczegóły zadania i metody tworzenia raportów Tworzenie abstrakcyjnej klasy Task Sortowanie i tworzenie różnych typów klas Połączenie elementów ze sobą Testowanie aplikacji AUTOMATYZACJA SQLMAP Uruchamianie sqlmap Interfejs API REST programu sqlmap Testowanie API programu sqlmap za pomocą curl Tworzenie sesji dla programu sqlmap Tworzenie metody do wykonywania żądań GET Wykonywanie żądania POST Testowanie klasy obsługi sesji Klasa SqlmapManager Lista opcji sqlmap Tworzenie metod realizujących skanowanie Nowa metoda Main() Raport ze skanowania Automatyzowanie pełnego skanu sqlmap Integracja sqlmap z fuzzerem SOAP Dodanie obsługi żądań GET do fuzzera SOAP Dodanie obsługi żądań POST do programu sqlmap Wywoływanie nowych metod AUTOMATYZACJA CLAMAV Instalacja programu ClamAV Natywna biblioteka ClamaAV kontra demon sieciowy clamd Automatyzacja z wykorzystaniem natywnych bibliotek ClamAV Pomocnicze enumeracje i klasy Dostęp do funkcji natywnej biblioteki ClamAV Kompilacja silnika programu ClamAV Skanowanie plików Sprzątanie Testowanie programu przez skanowanie pliku EICAR Automatyzacja z wykorzystaniem demona clamd Instalacja demona clamd Uruchamianie demona clamd Tworzenie klasy obsługi sesji dla demona clamd Tworzenie klasy menedżera demona clamd Testowanie z wykorzystaniem demona clamd AUTOMATYZACJA METASPLOIT Uruchamianie serwera RPC instalacja Metasploitable Pobranie biblioteki MSGPACK instalowanie menedżera pakietów NuGet w środowisku MonoDevelop Instalacja biblioteki MSGPACK Dodanie referencji do biblioteki MSGPACK Klasa MetasploitSession Tworzenie metody Execute() dla żądań HTTP i interakcje z biblioteką MSGPACK Przekształcanie danych odpowiedzi z formatu MSGPACK Testowanie klasy sesji Klasa MetasploitManager Scalamy komponenty w całość Uruchamianie eksploita Interakcje z powłoką Pobieranie powłok AUTOMATYZACJA ARACHNI Instalacja Arachni Interfejs API REST systemu Arachni Tworzenie klasy Arachni HTTPSession Tworzenie klasy ArachniHTTPManager Połączenie klas sesji i menedżera RPC systemu Arachni Ręczne uruchamianie mechanizmu RPC Klasa ArachniRPCSession Metody pomocnicze operacji ExecuteCommand() Metoda ExecuteCommand() Klasa ArachniRPCManager Scalamy komponenty w całość DEKOMPILACJA I INŻYNIERIA WSTECZNA ZARZĄDZANYCH ZESTAWÓW Dekompilacja zestawów zarządzanych Testowanie dekompilatora Wykorzystanie narzędzia monodis do analizowania zestawu CZYTANIE GAŁĘZI REJESTRU W TRYBIE OFFLINE Struktura gałęzi rejestru Pobieranie gałęzi rejestru Czytanie gałęzi rejestru Klasa do parsowania pliku gałęzi rejestru Tworzenie klasy reprezentującej klucze węzłów Implementacja klasy do przechowywania kluczy wartości Testowanie biblioteki Zrzucanie klucza Boot Metoda GetBootKey() Metoda GetValueKey() Metoda GetNodeKey() Metoda StringToByteArray() Uzyskanie klucza rozruchowego Weryfikacja klucza rozruchowego
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII E 94
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145855 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Core)
Na s. tyt. i okł.: Doskonałe źródło wiedzy dla wszystkich programistów C# [...].
U góry okł. : C# 2.0.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 149
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 115300 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Programowanie Microsoft Windows w języku C# / Charles Petzold ; [tł. Ewa Hadała-Mikołajczuk et al.]. - Warszawa : Wydawnictwo RM, 2002. - XXI, [1], 1161 s. : il. ; 25 cm + dysk optyczny (CD-ROM).
Płyta CD zawiera kod źródłowy do wszystkich przykładów zaprezentowanych w książce.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109014 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: C# 7.1 and .NET Core 2.0 - modern cross-platform development .
Indeks.
Rozdział 1. Cześć, C#! Witaj, .NET Core 27 Konfigurowanie środowiska programistycznego 28 Używanie innych IDE dla języka C# 29 Instalowanie na wielu platformach 30 Instalowanie Microsoft Visual Studio 2017 30 Instalowanie Microsoft Visual Studio Code 33 Instalowanie Visual Studio for Mac 37 Poznawanie .NET 38 Poznawanie .NET Framework 39 Poznawanie projektów Mono i Xamarin 39 Poznawanie .NET Core 40 Poznawanie .NET Standard 42 Poznawanie .NET Native 43 Porównanie technologii .NET 43 Pisanie i kompilowanie kodu przy użyciu narzędzi wiersza poleceń z .NET Core 44 Pisanie kodu za pomocą prostego edytora tekstu 44 Tworzenie i kompilowanie aplikacji za pomocą narzędzi wiersza poleceń .NET Core 46 Naprawianie błędów kompilacji 48 Poznawanie języka pośredniego 49 Pisanie i kompilowanie kodu za pomocą Visual Studio 2017 49 Pisanie kodu w Visual Studio 2017 50 Kompilowanie kodu za pomocą Visual Studio 2017 53 Poprawianie pomyłek z listy błędów 54 Dodawanie istniejących projektów do Visual Studio 2017 55 Automatyczne formatowanie kodu 56 Eksperymentowanie z interaktywnym C# 57 Inne przydatne okna 59 Pisanie i kompilowanie kodu w Visual Studio Code 60 Pisanie kodu w Visual Studio Code 60 Kompilowanie kodu w Visual Studio Code 61 Automatyczne formatowanie kodu 62 Pisanie i kompilowanie kodu za pomocą Visual Studio for Mac 62 Następne kroki 65 Zarządzanie kodem źródłowym przy użyciu platformy GitHub 65 Używanie systemu Git w Visual Studio 2017 66 Używanie systemu Git w Visual Studio Code 68 Praktyka i ćwiczenia 69 Ćwiczenie 1.1 - sprawdź swoją wiedzę 69 Ćwiczenie 1.2 - ćwicz C# gdzie się da 70 Ćwiczenie 1.3 - dalsza lektura 70 CZĘŚĆ I. C# 7.1 71 Rozdział 2. Mówimy w C# 73 Poznawanie podstaw języka C# 73 Używanie Visual Studio 2017 74 Używanie Visual Studio Code w systemach macOS, Linux i Windows 76 Gramatyka języka C# 78 Słownictwo języka C# 79 Pomoc przy pisaniu kodu 81 Czasowniki jako metody 82 Rzeczowniki to typy, pola i zmienne 83 Ujawnienie wielkości słownika języka C# 84 Deklarowanie zmiennych 86 Nazywanie zmiennych 87 Literały 87 Przechowywanie tekstu 88 Przechowywanie liczb 88 Przechowywanie wartości logicznych 93 Typ object 93 Typ dynamic 94 Zmienne lokalne 94 Zapisywanie wartości null w typach wartości 96 Poznawanie typów referencyjnych z wartością null 96 Zapisywanie wielu wartości w tablicy 98 Dokładniejsze poznawanie aplikacji konsoli 99 Wyświetlanie informacji dla użytkownika 99 Pobieranie danych od użytkownika 100 Importowanie przestrzeni nazw 100 Uproszczone korzystanie z konsoli 101 Odczytywanie parametrów i praca z tablicami 102 Działania na zmiennych 106 Eksperymenty z operatorami jednoargumentowymi 107 Eksperymentowanie z operatorami arytmetycznymi 108 Porównania i operatory logiczne 109 Praktyka i ćwiczenia 109 Ćwiczenie 2.1 - sprawdź swoją wiedzę 109 Ćwiczenie 2.2 - poznaj wielkości i zakresy liczb 109 Ćwiczenie 2.3 - dalsza lektura 110 Rozdział 3. Sterowanie przepływem i konwertowanie typów 113 Instrukcje wyboru 113 Visual Studio 2017 113 Visual Studio Code w systemach macOS, Linux i Windows 114 Instrukcja if 114 Instrukcja switch 115 Instrukcje iteracji 118 Instrukcja while 118 Instrukcja do 119 Instrukcja for 119 Instrukcja foreach 120 Rzutowanie i konwertowanie między typami 121 Rzutowanie z liczby na liczbę 121 Używanie typu Convert 123 Zaokrąglanie liczb 123 Konwersja z dowolnego typu na ciąg znaków 124 Konwertowanie obiektu binarnego na ciąg znaków 124 Parsowanie ciągów znaków z liczbami, datami i czasem 126 Obsługa wyjątków podczas konwertowania typów 127 Instrukcja try 127 Przechwytywanie wszystkich wyjątków 128 Przechwytywanie wybranych wyjątków 129 Wykrywanie przepełnień 130 Instrukcja checked 130 Instrukcja unchecked 131 Gdzie znaleźć pomoc 132 Microsoft Docs i MSDN 133 Przejdź do definicji 133 Stack Overflow 134 Google 134 Subskrybowanie blogów 136 Wzorce projektowe 136 Praktyka i ćwiczenia 138 Ćwiczenie 3.1 - sprawdź swoją wiedzę 138 Ćwiczenie 3.2 - pętle i przepełnienia 138 Ćwiczenie 3.3 - pętle i operatory 139 Ćwiczenie 3.4 - obsługa wyjątków 139 Ćwiczenie 3.5 - dalsza lektura 140 Rozdział 4. Pisanie, debugowanie i testowanie funkcji 141 Tworzenie funkcji 141 Tworzenie funkcji wypisującej sekwencję mnożenia 142 Pisanie funkcji zwracającej wartość 144 Pisanie funkcji matematycznych 146 Debugowanie tworzonego programu 149 Tworzenie aplikacji z celowym błędem 149 Tworzenie punktu przerwania 150 Pasek narzędzi debugowania 151 Okna debugowania 152 Krokowe wykonywanie kodu 154 Dostosowywanie punktów przerwania 155 Protokołowanie błędów 156 Używanie typów Debug i Trace 157 Przełączanie poziomów śledzenia 160 Testy jednostkowe 162 Tworzenie biblioteki klas wymagającej testowania w Visual Studio 2017 162 Tworzenie projektu testów jednostkowych w Visual Studio 2017 163 Tworzenie biblioteki klas wymagającej testowania w Visual Studio Code 164 Tworzenie testów jednostkowych 166 Uruchamianie testów jednostkowych w Visual Studio 2017 167 Uruchamianie testów jednostkowych w Visual Studio Code 168 Praktyka i ćwiczenia 170 Ćwiczenie 4.1 - sprawdź swoją wiedzę 170 Ćwiczenie 4.2 - tworzenie funkcji z wykorzystaniem debugowania i testów jednostkowych 170 Ćwiczenie 4.3 - dalsza lektura 171 Rozdział 5. Tworzenie własnych typów w programowaniu obiektowym 173 Rozmowy o programowaniu obiektowym 174 Tworzenie bibliotek klas 174 Tworzenie biblioteki klas w Visual Studio 2017 175 Tworzenie biblioteki klas w Visual Studio Code 175 Definiowanie klasy 176 Tworzenie obiektów 177 Zarządzanie wieloma projektami w Visual Studio Code 180 Dziedziczenie po System.Object 181 Przechowywanie danych w polach 182 Definiowanie pól 182 Zapisywanie wartości za pomocą słowa kluczowego enum 184 Zapisywanie wielu wartości za pomocą kolekcji 187 Tworzenie pól statycznych 188 Tworzenie stałych pól 189 Tworzenie pól tylko do odczytu 190 Inicjowanie pól w konstruktorach 190 Nadawanie polom domyślnego literału 191 Tworzenie i wywoływanie metod 193 Łączenie wielu wartości za pomocą krotki 194 Sterowanie przekazywaniem parametrów 197 Przeciążanie metod 198 Parametry opcjonalne i nazywane 198 Sposoby przekazywania parametrów 200 Dzielenie klas na części 202 Kontrola dostępu za pomocą właściwości i indekserów 203 Definiowanie właściwości tylko do odczytu 203 Definiowanie właściwości z możliwością przypisania 204 Definiowanie indekserów 205 Praktyka i ćwiczenia 206 Ćwiczenie 5.1 - sprawdź swoją wiedzę 206 Ćwiczenie 5.2 - dalsza lektura 207 Rozdział 6. Implementowanie interfejsów i dziedziczenie klas 209 Konfigurowanie biblioteki klas i aplikacji konsoli 210 Visual Studio 2017 210 Visual Studio Code 210 Definiowanie klas 212 Upraszczanie metod za pomocą operatorów 213 Implementowanie działań w metodzie 213 Implementowanie działań za pomocą operatora 214 Definiowanie funkcji lokalnych 216 Wywoływanie i obsługa zdarzeń 217 Wywoływanie metod za pomocą delegatów 217 Definiowanie zdarzeń 218 Implementowanie interfejsów 220 Typowe interfejsy 220 Porównywanie obiektów podczas sortowania 221 Wykorzystywanie typów generycznych 225 Tworzenie typu generycznego 225 Tworzenie generycznej metody 227 Zarządzanie pamięcią za pomocą typów referencyjnych i typów wartości 228 Definiowanie typu kategorii struct 229 Zwalnianie niezarządzanych zasobów 230 Wymuszanie wywołania metody Dispose 232 Dziedziczenie klas 233 Rozbudowywanie klasy 233 Ukrywanie elementów 234 Pokrywanie elementów klasy 235 Blokowanie dziedziczenia i pokrywania 236 Polimorfizm 237 Rzutowanie w ramach hierarchii dziedziczenia 238 Rzutowanie niejawne 238 Rzutowanie jawne 238 Obsługa wyjątków rzutowania 239 Dziedziczenie i rozbudowywanie typów .NET 240 Dziedziczenie po wyjątku 240 Rozszerzanie typów, po których nie można dziedziczyć 241 Praktyka i ćwiczenia 244 Ćwiczenie 6.1 - sprawdź swoją wiedzę 244 Ćwiczenie 6.2 - tworzenie hierarchii dziedziczenia 244
CZĘŚĆ II. .NET CORE 2.0 I .NET STANDARD 2.0 247 Rozdział 7. Poznawanie typów .NET Standard 249 Zestawy i przestrzenie nazw 249 Bazowe biblioteki klas i CoreFX 250 Poznawanie zależnych zestawów 251 Związki między zestawami i przestrzeniami nazw 252 Związki słów kluczowych języka C# z typami .NET 257 Wieloplatformowe współdzielenie kodu z bibliotekami klas .NET Standard 258 Tworzenie biblioteki klas .NET Standard 2.0 259 Pakiety NuGet 260 Metapakiety 261 Czym są frameworki? 263 Stabilizowanie zależności 263 Publikowanie własnych aplikacji 265 Tworzenie aplikacji konsoli do publikacji 265 Publikowanie za pomocą Visual Studio 2017 w systemie Windows 266 Publikowanie za pomocą Visual Studio Code w macOS 269 Przygotowywanie własnych pakietów NuGet 270 Poznawanie poleceń narzędzia dotnet 270 Dodawanie odwołania do pakietu 271 Tworzenie pakietu dla NuGet 273 Testowanie pakietu 277 Przenoszenie kodu z .NET Framework do .NET Core 278 Co można przenieść? 279 Co należy przenieść? 279 Różnice między .NET Framework i .NET Core 280 Korzystanie z programu .NET Portability Analyzer 280 Używanie bibliotek spoza .NET 280 Praktyka i ćwiczenia 282 Ćwiczenie 7.1 - sprawdź swoją wiedzę 282 Ćwiczenie 7.2 - dalsza lektura 282 Rozdział 8. Używanie typów biblioteki .NET Standard 285 Praca z liczbami 285 Praca z wielkimi liczbami całkowitymi 286 Praca z liczbami zespolonymi 286 Praca z tekstem 287 Odczytywanie długości ciągu znaków 287 Odczytywanie znaków z ciągu 288 Dzielenie ciągu znaków 288 Pobieranie części ciągu znaków 288 Poszukiwanie tekstu w ciągu 289 Inne elementy klasy string 289 Wydajne tworzenie ciągów znaków 290 Dopasowywanie wzorców za pomocą wyrażeń regularnych 291 Praca z kolekcjami 293 Wspólne funkcje wszystkich kolekcji 294 Poznawanie kolekcji 295 Praca z listami 297 Praca ze słownikami 298 Sortowanie kolekcji 299 Używanie specjalizowanych kolekcji 300 Używanie kolekcji niezmiennych 300 Praca z zasobami sieciowymi 301 Praca z adresami URI, serwerami DNS i adresami IP 301 Pingowanie serwera 302 Praca z typami i atrybutami 303 Numery wersji zestawów 304 Odczytywanie metadanych zestawu 304 Tworzenie własnych atrybutów 306 Inne możliwości refleksji 308 Internacjonalizacja kodu 308 Globalizacja aplikacji 308 Praktyka i ćwiczenia 310 Ćwiczenie 8.1 - sprawdź swoją wiedzę 310 Ćwiczenie 8.2 - wyrażenia regularne 311 Ćwiczenie 8.3 - metody rozszerzające 311 Ćwiczenie 8.4 - dalsza lektura 311 Rozdział 9. Praca z plikami, strumieniami i serializacją 313 Praca z systemem plików 313 Obsługa środowisk i systemów plików na wielu platformach 314 Obsługa napędów 316 Praca z katalogami 318 Praca z plikami 320 Praca ze ścieżkami 321 Odczytywanie informacji o pliku 322 Zarządzanie plikami 323 Odczytywanie i zapisywanie w strumieniach 324 Zapisywanie do strumieni tekstowych i XML 327 Zwalnianie zasobów plików 329 Kompresowanie strumieni 331 Kodowanie tekstu 333 Kodowanie ciągu znaków jako tablicy bajtów 333 Kodowanie i dekodowanie tekstu w plikach 336 Serializacja obiektów 337 Serializacja do formatu XML 337 Deserializacja danych z formatu XML 340 Dostosowywanie formatu XML 340 Serializowanie do formatu JSON 341 Serializowanie w innych formatach 342 Praktyka i ćwiczenia 342 Ćwiczenie 9.1 - sprawdź swoją wiedzę 342 Ćwiczenie 9.2 - serializowanie do formatu XML 343 Ćwiczenie 9.3 - dalsza lektura 344 Rozdział 10. Ochrona danych i aplikacji 345 Poznawanie słownictwa związanego z ochroną 345 Klucze i wielkości kluczy 346 Wektor inicjujący i wielkość bloku 347 Sól 347 Generowanie kluczy i wektorów inicjujących 348 Szyfrowanie i rozszyfrowywanie danych 349 Szyfrowanie symetryczne algorytmem AES 350 Funkcje skrótu 354 Obliczanie skrótu za pomocą algorytmu SHA256 356 Podpisywanie danych 358 Podpisywanie za pomocą SHA256 i RSA 359 Testowanie i kontrolowanie podpisów 360 Generowanie liczb losowych 361 Generowanie liczb losowych na potrzeby gier 362 Generowanie liczb losowych dla kryptografii 363 Testowanie generatora losowego klucza lub wektora inicjującego 363 Uwierzytelnianie i autoryzacja użytkowników 364 Implementowanie uwierzytelniania i autoryzacji 366 Testowanie autoryzacji i uwierzytelniania 367 Ochrona funkcji aplikacji 369 Praktyka i ćwiczenia 370 Ćwiczenie 10.1 - sprawdź swoją wiedzę 370 Ćwiczenie 10.2 - ochrona danych za pomocą szyfrowania i funkcji skrótu 370 Ćwiczenie 10.3 - ochrona danych przez rozszyfrowywanie 371 Ćwiczenie 10.4 - dalsza lektura 371 Rozdział 11. Praca z bazami danych przy użyciu Entity Framework Core 373 Nowoczesne bazy danych 373 Używanie przykładowej relacyjnej bazy danych 374 Microsoft SQL Server 375 SQLite 379 Konfigurowanie EF Core 383 Wybieranie dostawcy danych EF Core 383 Łączenie z bazą danych 384 Definiowanie modeli EF Core 387 Konwencje w EF Core 387 Atrybuty EF Core 387 Płynne API EF Core 388 Tworzenie modelu w EF Core 388 Zapytania do modelu EF Core 393 Protokołowanie w EF Core 395 Dopasowywanie wzorców za pomocą instrukcji Like 399 Definiowanie globalnych filtrów 400 Wzorce ładowania w EF Core 401 Manipulowanie danymi w EF Core 404 Wstawianie encji 404 Aktualizowanie encji 405 Usuwanie encji 406 Grupowanie kontekstów baz danych 407 Transakcje 407 Jawne definiowanie transakcji 408 Praktyka i ćwiczenia 409 Ćwiczenie 11.1 - sprawdź swoją wiedzę 409 Ćwiczenie 11.2 - eksportowanie danych z wykorzystaniem różnych formatów serializacji 410 Ćwiczenie 11.3 - przeglądanie dokumentacji EF Core 410 Rozdział 12. Odczytywanie danych i manipulowanie nimi za pomocą LINQ 411 Tworzenie zapytań LINQ 411 Rozbudowa sekwencji za pomocą klas wyliczeniowych 412 Filtrowanie encji za pomocą metody Where 412 Sortowanie encji 417 Filtrowanie według typu 418 Praca ze zbiorami 420 Używanie LINQ z EF Core 421 Projekcje encji w metodzie Select 422 Tworzenie modelu danych EF Core 422 Łączenie i grupowanie 425 Agregowanie sekwencji 428 Upiększanie składni 429 Używanie wielu wątków w równoległych zapytaniach LINQ 430 Tworzenie własnych metod rozszerzających dla LINQ 433 Praca z LINQ to XML 436 Generowanie danych XML za pomocą LINQ to XML 437 Odczytywanie danych XML za pomocą LINQ to XML 437 Praktyka i ćwiczenia 438 Ćwiczenie 12.1 - sprawdź swoją wiedzę 438 Ćwiczenie 12.2 - zapytania LINQ 439 Ćwiczenie 12.3 - dalsza lektura 439 Rozdział 13. Poprawianie wydajności i skalowalności za pomocą wielozadaniowości 441 Monitorowanie wydajności i wykorzystania zasobów 442 Ocena wydajności typów 442 Monitorowanie wydajności i zużycia pamięci 443 Procesy, wątki i zadania 448 Asynchroniczne uruchamianie zadań 449 Synchroniczne uruchamianie wielu operacji 450 Asynchroniczne uruchamianie wielu operacji z wykorzystaniem zadań 451 Oczekiwanie na zadania 453 Kontynuowanie pracy w innym zadaniu 454 Zadania zagnieżdżone i potomne 455 Synchronizowanie dostępu do wspólnych zasobów 456 Używanie wspólnego zasobu w wielu wątkach 457 Nakładanie na zasoby wzajemnie wykluczającej blokady 459 Jak działa instrukcja lock 459 Tworzenie operacji atomowych 461 Stosowanie innych rodzajów synchronizacji 462 Słowa kluczowe async i await 462 Poprawianie reakcji aplikacji konsoli 463 Poprawianie reakcji aplikacji z interfejsem graficznym 464 Poprawianie skalowalności aplikacji i serwisów WWW 465 Często używane typy pozwalające na pracę wielowątkową 465 Instrukcja await w bloku catch 465 Praktyka i ćwiczenia 466 Ćwiczenie 13.1 - sprawdź swoją wiedzę 466 Ćwiczenie 13.2 - dalsza lektura 466 CZĘŚĆ III. MODELE APLIKACJI 469 Rozdział 14. Tworzenie witryn WWW przy użyciu ASP.NET Core Razor Pages 473 Tworzenie w sieci WWW 473 Protokół HTTP 473 Tworzenie oprogramowania dla sieci WWW po stronie klienta 477 ASP.NET Core 478 Klasyczna ASP.NET kontra ASP.NET Core 479 Tworzenie projektu ASP.NET Core w Visual Studio 2017 480 Tworzenie projektu ASP.NET Core w Visual Studio Code 480 Przeglądanie pustego szablonu projektu ASP.NET Core 480 Testowanie pustej witryny 483 Włączanie plików statycznych 484 Włączanie plików domyślnych 487 Technologia Razor Pages 487 Włączanie technologii Razor Pages 487 Definiowanie strony Razor 488 Używanie wspólnego układu w wielu stronach Razor 489 Używanie plików code-behind w stronach Razor 492 Używanie Entity Framework Core z ASP.NET Core 494 Tworzenie modelu encji dla firmy Northwind 494 Tworzenie bazy danych Northwind dla witryny 502 Konfigurowanie Entity Framework Core jako serwisu 502 Manipulowanie danymi 504 Ćwiczenie 14.1 - tworzenie witryny obsługującej dane 507 Ćwiczenie 14.2 - dalsza lektura 507 Rozdział 15. Tworzenie aplikacji WWW przy użyciu ASP.NET Core MVC 509 Konfigurowanie witryny ASP.NET Core MVC 509 Tworzenie witryny ASP.NET Core MVC 510 Przegląd szablonu projektu ASP.NET Core MVC 513 Migrowanie bazy danych 515 Testowanie witryny ASP.NET Core MVC 517 Mechanizm uwierzytelniania systemu ASP.NET Identity 519 Poznawanie mechanizmów ASP.NET Core MVC 520 Rozruch ASP.NET Core 520 Czym jest domyślna ścieżka 522 Kontrolery ASP.NET Core MVC 522 Modele ASP.NET Core MVC 523 Widoki ASP.NET Core MVC 525 Przekazywanie parametrów przy użyciu wartości ścieżki 532 Przekazywanie parametrów za pomocą ciągu znaków zapytania 534 Ćwiczenie 15.1 - poprawianie skalowalności przez poznawanie i implementowanie asynchronicznych metod akcji 536 Ćwiczenie 15.2 - dalsza lektura 537 Rozdział 16. Tworzenie usług i aplikacji WWW przy użyciu ASP.NET Core 539 Tworzenie serwisów w technologii ASP.NET Core Web API 539 Kontrolery ASP.NET Core 540 Tworzenie projektu ASP.NET Core Web API 540 Tworzenie serwisu internetowego dla bazy danych Northwind 544 Tworzenie repozytorium danych dla encji 545 Dokumentowanie i testowanie serwisów przy użyciu narzędzia Swagger 551 Testowanie żądań GET za pomocą przeglądarki 551 Testowanie żądań POST, PUT i DELETE w narzędziu Swagger 553 Instalowanie pakietu Swagger 553 Testowanie żądań GET w narzędziu Swagger 554 Testowanie żądań POST za pomocą narzędzia Swagger 557 Tworzenie aplikacji SPA przy użyciu biblioteki Angular 561 Szablon projektu Angular 561 Wywoływanie serwisu Northwind 565 Testowanie wywołań serwisu z komponentu Angular 568 Używanie innych szablonów projektów 569 Instalowanie dodatkowych pakietów z szablonami 570 Praktyka i ćwiczenia 570 Ćwiczenie 16.1 - aplikacje React i Redux 571 Ćwiczenie 16.2 - dalsza lektura 572 Rozdział 17. Tworzenie aplikacji dla Windowsa przy użyciu XAML i Fluent Design 575 Poznawanie nowoczesnej platformy Windows 576 Universal Windows Platform 576 System Fluent Design 577 XAML Standard 1.0 578 Tworzenie nowoczesnej aplikacji dla Windowsa 579 Włączanie trybu dewelopera 580 Tworzenie projektu UWP 580 Przeglądanie typowych kontrolek i akrylowych pędzli 584 Oświetlenie ujawniające 586 Instalowanie dodatkowych kontrolek 589 Używanie zasobów i szablonów 590 Współdzielenie zasobów 591 Zmiana szablonu kontrolki 592 Wiązanie danych 594 Wiązanie do elementów 594 Wiązanie do źródła danych 595 Tworzenie aplikacji przy użyciu Windows Template Studio 606 Instalowanie Windows Template Studio 606 Wybieranie typu projektu, frameworka, stron i funkcji 607 Poprawianie ustawień projektu 610 Poprawianie wybranych widoków 610 Testowanie działania aplikacji 612 Praktyka i ćwiczenia 613 Ćwiczenie 17.1 - dalsza lektura 613 Rozdział 18. Tworzenie aplikacji mobilnych przy użyciu XAML i Xamarin.Forms 615 Xamarin i Xamarin.Forms 615 W jaki sposób Xamarin.Forms rozbudowuje platformę Xamarin 616 Najpierw mobilne, najpierw chmura 616 Tworzenie aplikacji mobilnej za pomocą Xamarin.Forms 617 Dodawanie SDK systemu Android 617 Tworzenie rozwiązania Xamarin.Forms 618 Tworzenie modelu 620 Tworzenie interfejsu do wybierania numerów telefonów 624 Tworzenie widoków listy klientów i szczegółowych danych klienta 627 Testowanie aplikacji mobilnej w systemie iOS 632 Dodawanie pakietów NuGet w celu wywołania serwisu REST 637 Pobieranie listy klientów z serwisu 638 Ćwiczenie 18.1 - dalsza lektura 640 Rozdział 1. Cześć, C#! Witaj, .NET Core! 643 Rozdział 2. Mówimy w C# 644 Rozdział 3. Sterowanie przepływem i konwertowanie typów 645 Rozdział 4. Pisanie, debugowanie i testowanie funkcji 647 Rozdział 5. Tworzenie własnych typów w programowaniu obiektowym 648 Rozdział 6. Implementowanie interfejsów i dziedziczenie klas 650 Rozdział 7. Poznawanie typów .NET Standard 651 Rozdział 8. Używanie typów biblioteki .NET Standard 652 Rozdział 9. Praca z plikami, strumieniami i serializacją 654 Rozdział 10. Ochrona danych i aplikacji 655 Rozdział 11. Praca z bazami danych przy użyciu Entity Framework Core 656 Rozdział 12. Odczytywanie danych i manipulowanie nimi za pomocą LINQ 658 Rozdział 13. Poprawianie wydajności i skalowalności za pomocą wielozadaniowości 659
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 120
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146930 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce i na stronie tytułowej : Wydanie VI dotyczy oryginału.
Na okładce także nazwa wydawcy oryginału: Packt.
Sterowanie przepływem i konwertowanie typów Pisanie, debugowanie i testowanie funkcji Tworzenie własnych typów w programowaniu obiektowym Implementowanie interfejsów i dziedziczenie klas Poznawanie używanie typow .NET Praca z plikami, strumieniami i serializacją Praca z bazami danych przy użyciu Enfinity Framework Core Odczytywanie danych i manipulowanie nimi za pomocą LINQ Poprawianie wydajności i skalowalności za pomocą wielozadaniowości Praktyczne aplikacje w jezyku C# i w .NET Tworzenie witryn www przy użyciu ASP.NET Core Razor Pages Tworzenie aplikacji www przy użyciu ASP.NET Core MVC Tworzenie i używanie serwisów sieciowych Tworzenie interfejsów użytkownika w technologii Blazor
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 205
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153000 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Unity i C# : podstawy programowania gier / Ewa Ross, Jacek Ross. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 174, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Indeks.
Programowanie w C# i Unity — szybki start Instrukcja instalacji programów Unity i Visual Studio Unity i Visual Studio — pierwsze uruchomienie i utworzenie pierwszego projektu Utworzenie pierwszego projektu Okna Unity oraz wstawienie pierwszych obiektów na scenę Zasoby i prefabrykaty Wstawienie obiektów na scenę Modyfikacja obiektów poprzez okno inspektora Uruchomienie gry Podstawowe komponenty: Transform, Collider, Renderer i Rigidbody Komponent Transform Komponent Renderer Komponent Collider Komponent Rigidbody 4 Unity i C#. Podstawy programowania gier Pierwszy własny skrypt C# i pierwszy własny komponent Dodanie własnego komponentu Kod źródłowy komponentu Komentarze w kodzie programu Dodanie parametru do komponentu Komponent a klasa Funkcje. Specjalne funkcje komponentów Unity. Użycie funkcji OnCollisionEnter Obiekty i pobieranie komponentów jako obiektów. Zmiana parametrów i pól obiektu Bardziej zaawansowany sposób wykonania zadania (opcjonalnie) Kompilacja projektu w Unity Porady i pomoc w poruszaniu się po programach Unity i Visual Studio Mam otwarte Unity, ale nie widać sceny i obiektów Nie umiem otworzyć Visual Studio tak, aby otwierało mój projekt i moje pliki źródłowe Zadanie 1. Rozbudowa projektu ObjectClicker — część I Lekcja 2. Informacja, algorytm, kompilacja . Informacja a algorytm W świecie komputerów informacja jest wszystkim W świecie komputerów programista jest najważniejszy Sposób zapisu informacji to też informacja Algorytm. Główna rola programisty polega na zapisaniu algorytmu w języku programowania Algorytm Pieczenie ciasta Algorytm obliczania pola powierzchni koła Zapis algorytmu w schemacie blokowym na przykładzie algorytmu gry 3-5-8 Zapis algorytmu gry 3-5-8 w pseudokodzie Dokumentacja oraz procesy tworzenia gier Metody tworzenia gier i programów Role w projekcie Dokumentacja projektowa Kompilacja projektu w Unity i Visual Studio, biblioteki, pliki projektu Kompilacja projektu w Unity Pliki bibliotek Kompilacja kodu źródłowego w Visual Studio Samodzielne utworzenie dokumentacji projektowej gry Lekcja 3. Typy danych, zmienne, funkcje i klasy Jak manipulować obiektami na scenie 3D w Unity Przybornik narzędzi Przyciąganie podczas przesuwania Szybkie debugowanie zmiennych w Unity i VS Typy danych i zmienne Rzutowanie zmiennych Lekcja 4. Instrukcje warunkowe Instrukcje warunkowe — część I Projekt JakimJestemTypem — część I ProjektRosliny — część I Programowanie w Unity Dziedziczenie klas Tworzenie nowych obiektów Złożenia wywołań metod i pól Słowo kluczowe this Rzutowanie typów obiektowych 6 Unity i C#. Podstawy programowania gier Instrukcje warunkowe Zagnieżdżanie warunków Operator ! Programowanie komponentów Unity Funkcje Update i OnGUI Zmiana pozycji obiektu sceny w hierarchii obiektów GameObject.Find Gra 3-5-8 Deklaracja i używanie tablic Pętle for i foreach Pętla for Przykłady pętli for Ćwiczenie pętli for Pętla foreach Ćwiczenie pętli foreach Projekt ObjectClicker— część V Pętla while Projekt ObjectClicker — część VI — wersja z pętlą while Gra MicroAbrix Lekcja 7. Cykl życia obiektów, przestrzenie nazw, instrukcja switch, typ string, debugowanie Konstruktory i przeciążanie metod Konstruktory. Cykl życia obiektów Przeciążanie metod Widoczność zmiennych Widoczność zmiennych wewnątrz bloków Pola klasy Inne sposoby przekazywania parametrów: out i ref Pola statyczne klasy Przestrzenie nazw Instrukcja switch Instrukcje break i continue Typ string Typy danych string i char Metody i pola klasy String Klasa StringBuilder Konwersja liczb na tekst i odwrotnie Debugowanie w Visual Studio Podłączenie Visual Studio do gry uruchomionej w Unity Stos wywołań Podgląd i modyfikacja wartości zmiennych Kontynuacja wykonania programu po pułapce Projekt FixMe1 Lekcja 8. Typ enum. Użycie gotowego kodu Typ wyliczeniowy — Enum Typ enum Rzutowanie typu enum Wyszukiwanie i użycie dokumentacji technicznej. Wykorzystanie gotowego kodu Pomoc techniczna Unity i Visual Studio Uzyskiwanie pomocy w internecie 8 Unity i C#. Podstawy programowania gier Zakup zasobów. Unity Asset Store Wady i zalety używania gotowego kodu
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 204
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153057 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu strony tytułowej i okładki: Poznaj techniki budowania interfejsów użytkownika dla aplikacji Windows. Opanuj język C# i wykorzystaj możliwości programowania obiektowego. Zaprojektuj interfejs użytkownika, wykorzystując język XAML. Zaimplementuj mechanizmy obsługi plików i wymiany danych.
Bibliografia strona [283]. Indeks.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 18
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 118222 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
C# in depth / Jon Skeet ; [foreword by Eric Lippert]. - 3rd ed. - Shelter Island, NY : Manning, cop. 2014. - XXX, 582 s. ; 24 cm.
Indeks.
Preparing for the journey The changing face of C# development Core foundations building on C#1 C#2 Solving the issues of C#1 Parameterized typing with generics Saying nothing with nullable types Fast-tracked delegates Implementing iterators the easy way Concluding C#2 the final features C#3 Revolutionazing data acces Cutting fluff with a smart compiler Lambda expressions and ezpressions trees Extensuon methods Query expressions and LINQ to Objects LINQ beyond collections C#4 Playing nicely with others Minor changes to simplify come Dynamic binding in a stanic language C#5 Asynchrony made simple Asynchrony with async/await C#5 bonus features and closing thoughts.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Z 8740 (1 egz.)
Książka
W koszyku
C# od podszewki / Jon Skeet ; [tł.: Janusz Grabis]. - Gliwice : Helion, cop. 2012. - 630 s. : il. ; 24 cm.
U góry s. tyt. i okł.: Poznaj najstarsze zakamarki C#!
Na s. tyt. i okł.: Wyd. 2 - dotyczy wyd. oryg.
Indeks.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 53
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 134228 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
C# od podszewki / Jon Skeet, przekład Tomasz Walczak. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 530 stron : ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginalny: C# in Depth.
Wydanie 4. odnosi się do oryginału.
Dla programistów C#, którzy znają podstawy tego języka i zależy im na dogłębnym zrozumieniu ważnych pojęć i przyswojeniu różnych sposoób myślenia o pozornie znanych zagadnieniach.
CZĘŚĆ 1. KONTEKST JĘZYKA C# 29 Rozdział 1. Przetrwają najbystrzejsi 31 1.1. Ewoluujący język 31 1.1.1. System typów pomocny w dużej i małej skali 32 1.1.2. Jeszcze bardziej zwięzły kod 34 1.1.3. Prosty dostęp do danych w technologii LINQ 38 1.1.4. Asynchroniczność 38 1.1.5. Równowaga między wydajnością a złożonością 40 1.1.6. Przyspieszona ewolucja - używanie podwersji 41 1.2. Ewoluująca platforma 42 1.3. Ewoluująca społeczność 43 1.4. Ewoluująca książka 44 1.4.1. Wyjaśnienia na różnym poziomie 45 1.4.2. Przykłady, w których wykorzystano projekt Noda Time 45 1.4.3. Terminologia 46 CZĘŚĆ 2. C# 2 - 5 49 Rozdział 2. C# 2 51 2.1. Typy generyczne 52 2.1.1. Wprowadzenie z użyciem przykładu - kolekcje przed wprowadzeniem typów generycznych 52 2.1.2. Typy generyczne ratują sytuację 55 2.1.3. Jakie elementy mogą być generyczne? 59 2.1.4. Wnioskowanie typu argumentów określających typ w metodach 60 2.1.5. Ograniczenia typów 62 2.1.6. Operatory default i typeof 64 2.1.7. Inicjowanie typów generycznych i ich stan 67 2.2. Typy bezpośrednie przyjmujące wartość null 69 2.2.1. Cel - reprezentowanie braku informacji 69 2.2.2. Wsparcie w środowisku CLR i platformie - struktura Nullable 70 2.2.3. Obsługa dostępna w języku 74 2.3. Uproszczone tworzenie delegatów 80 2.3.1. Konwersje grupy metod 81 2.3.2. Metody anonimowe 81 2.3.3. Zgodność delegatów 83 2.4. Iteratory 84 2.4.1. Wprowadzenie do iteratorów 85 2.4.2. Leniwe wykonywanie 86 2.4.3. Przetwarzanie instrukcji yield 87 2.4.4. Znaczenie leniwego wykonywania 88 2.4.5. Przetwarzanie bloków finally 89 2.4.6. Znaczenie obsługi bloku finally 92 2.4.7. Zarys implementacji 93 2.5. Mniej istotne mechanizmy 98 2.5.1. Typy częściowe 98 2.5.2. Klasy statyczne 100 2.5.3. Inny poziom dostępu do getterów i setterów właściwości 101 2.5.4. Aliasy przestrzeni nazw 101 2.5.5. Dyrektywy pragma 103 2.5.6. Bufory o stałej wielkości 104 2.5.7. Atrybut InternalsVisibleTo 105 Rozdział 3. C# 3 - technologia LINQ i wszystko, co z nią związane 107 3.1. Automatycznie implementowane właściwości 108 3.2. Niejawne określanie typów 108 3.2.1. Terminologia związana z typami 109 3.2.2. Zmienne lokalne z typowaniem niejawnym (var) 110 3.2.3. Tablice z niejawnym typowaniem 112 3.3. Inicjalizatory obiektów i kolekcji 113 3.3.1. Wprowadzenie do inicjalizatorów obiektów i kolekcji 113 3.3.2. Inicjalizatory obiektów 115 3.3.3. Inicjalizatory kolekcji 116 3.3.4. Zalety inicjowania za pomocą jednego wyrażenia 118 3.4. Typy anonimowe 118 3.4.1. Składnia i podstawy działania 119 3.4.2. Typ generowany przez kompilator 121 3.4.3. Ograniczenia 122 3.5. Wyrażenia lambda 123 3.5.1. Składnia wyrażeń lambda 124 3.5.2. Przechwytywanie zmiennych 126 3.5.3. Drzewa wyrażeń 133 3.6. Metody rozszerzające 135 3.6.1. Deklarowanie metody rozszerzającej 136 3.6.2. Wywoływanie metod rozszerzających 136 3.6.3. Łączenie wywołań metod w łańcuch 138 3.7. Wyrażenia reprezentujące zapytania 140 3.7.1. Wyrażenia reprezentujące zapytania są przekształcane z kodu C# na inny kod C# 140 3.7.2. Zmienne zakresu i identyfikatory przezroczyste 141 3.7.3. Kiedy stosować poszczególne składnie w LINQ? 142 3.8. Efekt końcowy - technologia LINQ 143 Rozdział 4. Zwiększanie współdziałania z innymi technologiami 145 4.1. Typowanie dynamiczne 146 4.1.1. Wprowadzenie do typowania dynamicznego 146 4.1.2. Dynamiczne operacje poza mechanizmem refleksji 151 4.1.3. Krótkie spojrzenie na zaplecze 156 4.1.4. Ograniczenia i niespodzianki związane z typowaniem dynamicznym 160 4.1.5. Sugestie dotyczące użytkowania 164 4.2. Parametry opcjonalne i argumenty nazwane 166 4.2.1. Parametry o wartościach domyślnych i argumenty z nazwami 167 4.2.2. Określanie znaczenia wywołań metody 168 4.2.3. Wpływ na wersjonowanie 170 4.3. Usprawnienia w zakresie współdziałania z technologią COM 172 4.3.1. Konsolidacja podzespołów PIA 172 4.3.2. Parametry opcjonalne w COM 174 4.3.3. Indeksery nazwane 175 4.4. Wariancja generyczna 176 4.4.1. Proste przykłady zastosowania wariancji 176 4.4.2. Składnia wariancji w deklaracjach interfejsów i delegatów 178 4.4.3. Ograniczenia dotyczące wariancji 179 4.4.4. Wariancja generyczna w praktyce 181 Rozdział 5. Pisanie kodu asynchronicznego 185 5.1. Wprowadzenie do funkcji asynchronicznych 187 5.1.1. Bliskie spotkania asynchronicznego stopnia 187 5.1.2. Analiza pierwszego przykładu 189 5.2. Myślenie o asynchroniczności 190 5.2.1. Podstawy asynchronicznego wykonywania kodu 191 5.2.2. Konteksty synchronizacji 192 5.2.3. Model działania metod asynchronicznych 193 5.3. Deklaracje metod asynchronicznych 195 5.3.1. Typy wartości zwracanych przez metody asynchroniczne 196 5.3.2. Parametry metod asynchronicznych 197 5.4. Wyrażenia await 197 5.4.1. Wzorzec awaitable 198 5.4.2. Ograniczenia dotyczące wyrażeń await 200 5.5. Opakowywanie zwracanych wartości 202 5.6. Przepływ sterowania w metodzie asynchronicznej 203 5.6.1. Na co kod oczekuje i kiedy? 203 5.6.2. Przetwarzanie wyrażeń await 205 5.6.3. Używanie składowych zgodnych ze wzorcem awaitable 208 5.6.4. Wypakowywanie wyjątków 208 5.6.5. Ukończenie pracy metody 211 5.7. Asynchroniczne funkcje anonimowe 216 5.8. Niestandardowe typy zadań w C# 7 217 5.8.1. Typ przydatny w 99,9% przypadków - ValueTask 217 5.8.2. 0,1% sytuacji - tworzenie własnych niestandardowych typów zadań 220 5.9. Asynchroniczne metody main w C# 7.1 222 5.10. Wskazówki dotyczące korzystania z asynchroniczności 223 5.10.1. Jeśli jest to akceptowalne, używaj ConfigureAwait, aby nie przechwytywać kontekstu 223 5.10.2. Włączanie przetwarzania równoległego dzięki uruchomieniu wielu niezależnych zadań 225 5.10.3. Unikaj łączenia kodu synchronicznego z asynchronicznym 226 5.10.4. Wszędzie, gdzie to możliwe, zezwalaj na anulowanie operacji 226 5.10.5. Testowanie kodu asynchronicznego 227 Rozdział 6. Implementacja asynchroniczności 229 6.1. Struktura wygenerowanego kodu 231 6.1.1. Metoda kontrolna - przygotowania i pierwszy krok 233 6.1.2. Struktura maszyny stanowej 235 6.1.3. Metoda MoveNext() (ogólny opis) 238 6.1.4. Metoda SetStateMachine i taniec z opakowywaniem maszyny stanowej 240 6.2. Prosta implementacja metody MoveNext() 241 6.2.1. Kompletny konkretny przykład 241 6.2.2. Ogólna struktura metody MoveNext() 243 6.2.3. Zbliżenie na wyrażenia await 245 6.3. Jak przepływ sterowania wpływa na metodę MoveNext()? 247 6.3.1. Przepływ sterowania między wyrażeniami await jest prosty 247 6.3.2. Oczekiwanie w pętli 248 6.3.3. Oczekiwanie w bloku try/finally 250 6.4. Kontekst wykonania i przekazywanie kontekstu 253 6.5. Jeszcze o niestandardowych typach zadań 254 Rozdział 7. Dodatkowe mechanizmy z C# 5 257 7.1. Przechwytywanie zmiennych w pętlach foreach 257 7.2. Atrybuty z informacjami o jednostce wywołującej 259 7.2.1. Podstawowe działanie 259 7.2.2. Rejestrowanie informacji w dzienniku 261 7.2.3. Upraszczanie implementacji interfejsu INotifyPropertyChanged 261 7.2.4. Przypadki brzegowe dotyczące atrybutów z informacjami o jednostce wywołującej 263 7.2.5. Używanie atrybutów z informacjami o jednostce wywołującej w starszych wersjach platformy .NET 269 CZĘŚĆ 3. C# 6 271 Rozdział 8. Odchudzone właściwości i składowe z ciałem w postaci wyrażenia 273 8.1. Krótka historia właściwości 274 8.2. Usprawnienia automatycznie implementowanych właściwości 276 8.2.1. Automatycznie implementowane właściwości przeznaczone tylko do odczytu 276 8.2.2. Inicjalizowanie automatycznie implementowanych właściwości 277 8.2.3. Automatycznie implementowane właściwości w strukturach 279 8.3. Składowe z ciałem w postaci wyrażenia 281 8.3.1. Jeszcze prostsze obliczanie właściwości tylko do odczytu 281 8.2.2. Metody, indeksery i operatory z ciałem w postaci wyrażenia 284 8.3.3. Ograniczenia dotyczące składowych z ciałem w postaci wyrażenia w C# 6 286 8.3.4. Wskazówki dotyczące używania składowych z ciałem w postaci wyrażenia 287 Rozdział 9. Mechanizmy związane z łańcuchami znaków 291 9.1. Przypomnienie technik formatowania łańcuchów znaków w .NET 292 9.1.1. Proste formatowanie łańcuchów znaków 292 9.1.2. Niestandardowe formatowanie z użyciem łańcuchów znaków formatowania 293 9.1.3. Lokalizacja 295 9.2. Wprowadzenie do literałów tekstowych z interpolacją 299 9.2.1. Prosta interpolacja 299 9.2.2. Łańcuchy znaków formatowania w literałach tekstowych z interpolacją 300 9.2.3. Dosłowne literały tekstowe z interpolacją 300 9.2.4. Obsługa literałów tekstowych z interpolacją przez kompilator (część 1.) 302 9.3. Lokalizacja z użyciem typu FormattableString 302 9.3.1. Obsługa literałów tekstowych z interpolacją przez kompilator (część 2.) 303 9.3.2. Formatowanie obiektu typu FormattableString z użyciem określonych ustawień regionalnych 305 9.3.3. Inne zastosowania typu FormattableString 306 9.3.4. Używanie typu FormattableString w starszych wersjach platformy .NET 310 9.4. Zastosowania, wskazówki i ograniczenia 311 9.4.1. Programiści i maszyny, ale raczej nie użytkownicy końcowi 311 9.4.2. Sztywne ograniczenia literałów tekstowych z interpolacją 314 9.4.3. Kiedy można stosować literały tekstowe z interpolacją, ale nie należy tego robić? 315 9.5. Dostęp do identyfikatorów za pomocą operatora nameof 317 9.5.1. Pierwsze przykłady stosowania operatora nameof 317 9.5.2. Standardowe zastosowania operatora nameof 319 9.5.3. Sztuczki i kruczki związane z używaniem operatora nameof 322 Rozdział 10. Szwedzki stół z funkcjami do pisania zwięzłego kodu 325 10.1. Dyrektywa using static 325 10.1.1. Importowanie składowych statycznych 326 10.1.2. Metody rozszerzające i dyrektywa using static 329 10.2. Usprawnienia inicjalizatorów obiektów i kolekcji 331 10.2.1. Indeksery w inicjalizatorach obiektów 331 10.2.2. Używanie metod rozszerzających w inicjalizatorach kolekcji 335 10.2.3. Kod testów a kod produkcyjny 339 10.3. Operator ?. 340 10.3.1. Proste i bezpieczne dereferencje właściwości 340 10.3.2. Szczegółowe omówienie operatora ?. 341 10.3.3. Obsługa porównań logicznych 342 10.3.4. Indeksery i operator ?. 344 10.3.5. Skuteczne używanie operatora ?. 344 10.3.6. Ograniczenia operatora ?. 346 10.4. Filtry wyjątków 346 10.4.1. Składnia i semantyka filtrów wyjątków 347 10.4.2. Ponawianie operacji 352 10.4.3. Zapis danych w dzienniku jako efekt uboczny 354 10.4.4. Pojedyncze, specyficzne filtry wyjątków 355 10.4.5. Dlaczego po prostu nie zgłaszać wyjątków? 355 CZĘŚĆ 4. C# 7 I PRZYSZŁE WERSJE 357 Rozdział 11. Łączenie danych z użyciem krotek 359 11.1. Wprowadzenie do krotek 360 11.2. Literały i typy krotek 361 11.2.1. Składnia 361 11.2.2. Wnioskowanie nazw elementów w literałach krotek (C# 7.1) 364 11.2.3. Krotki jako zbiory zmiennych 365 11.3. Typy krotek i konwersje 369 11.3.1. Typy literałów krotek 369 11.3.2. Konwersje z literałów krotek na typy krotek 371 11.3.3. Konwersja między typami krotek 374 11.3.4. Zastosowania konwersji 377 11.3.5. Sprawdzanie nazw elementów przy dziedziczeniu 377 11.3.6. Operatory równości i nierówności (C# 7.3) 378 11.4. Krotki w środowisku CLR 379 11.4.1. Wprowadzenie do typów System.ValueTuple 379 11.4.2. Obsługa nazw elementów 380 11.4.3. Implementacje konwersji krotek 381 11.4.4. Tekstowe reprezentacje krotek 382 11.4.5. Standardowe porównania na potrzeby sprawdzania równości i sortowania 383 11.4.6. Strukturalne porównania na potrzeby sprawdzania równości i sortowania 384 11.4.7. Krotki jednowartościowe i duże krotki 386 11.4.8. Niegeneryczna struktura ValueTuple 387 11.4.9. Metody rozszerzające 387 11.5. Alternatywy dla krotek 388 11.5.1. System.Tuple 388 11.5.2. Typy anonimowe 388 11.5.3. Typy nazwane 389 11.6. Zastosowania i rekomendacje 389 11.6.1. Niepubliczne interfejsy API i kod, który można łatwo modyfikować 390 11.6.2. Zmienne lokalne 390 11.6.3. Pola 392 11.6.4. Krotki i typowanie dynamiczne nie współdziałają dobrze ze sobą 393 Rozdział 12. Podział krotek i dopasowywanie wzorców 395 12.1. Podział krotek 396 12.1.1. Podział na nowe zmienne 397 12.1.2. Używanie podziału do przypisywania wartości istniejącym zmiennym i właściwościom 399 12.1.3. Szczegóły podziału literałów krotek 403 12.2. Podział typów innych niż krotki 403 12.2.1. Metody instancji odpowiedzialne za podział obiektów 403 12.2.2. Odpowiedzialne za podział metody rozszerzające a przeciążanie metod 404 12.2.3. Obsługa wywołań Deconstruct w kompilatorze 406 12.3. Wprowadzenie do dopasowywania wzorców 407 12.4. Wzorce dostępne w C# 7.0 409 12.4.1. Wzorce stałych 409 12.4.2. Wzorce typów 410 12.4.3. Wzorzec var 413 12.5. Używanie wzorców razem z operatorem is 414 12.6. Używanie wzorców w instrukcjach switch 416 12.6.1. Klauzule zabezpieczające 417 12.6.2. Zasięg zmiennej ze wzorca w klauzulach case 418 12.6.3. Kolejność przetwarzania w instrukcjach switch opartych na wzorcu 420 12.7. Przemyślenia na temat zastosowań opisanych mechanizmów 421 12.7.1. Wykrywanie możliwości podziału obiektów 422 12.7.2. Wykrywanie możliwości dopasowywania wzorców 422 Rozdział 13. Zwiększanie wydajności dzięki częstszemu przekazywaniu danych przez referencję 425 13.1. Przypomnienie - co wiesz o słowie kluczowym ref? 427 13.2. Zmienne lokalne ref i referencyjne zwracane wartości 429 13.2.1. Zmienne lokalne ref 430 13.2.2. Instrukcja return ref 435 13.2.3. Operator warunkowy ?: i wartości z modyfikatorem ref (C# 7.2) 437 13.2.4. Modyfikator ref readonly (C# 7.2) 438 13.3. Parametry in (C# 7.2) 440 13.3.1. Zgodność wstecz 441 13.3.2. Zaskakująca modyfikowalność parametrów in - zmiany zewnętrzne 442 13.3.3. Przeciążanie metod z użyciem parametrów in 444 13.3.4. Wskazówki dotyczące parametrów in 444 13.4. Deklarowanie struktur tylko do odczytu (C# 7.2) 446 13.4.1. Wprowadzenie - niejawne kopiowanie zmiennych tylko do odczytu 446 13.4.2. Modyfikator readonly dla struktur 449 13.4.3. Serializowane dane w XML-u są z natury przeznaczone do odczytu i zapisu 450 13.5. Metody rozszerzające z parametrami ref i in (C# 7.2) 451 13.5.1. Używanie parametrów ref i in w metodach rozszerzających, aby uniknąć kopiowania 451 13.5.2. Ograniczenia dotyczące metod rozszerzających z pierwszym parametrem ref lub in 453 13.6. Struktury referencyjne (C# 7.2) 454 13.6.1. Reguły dotyczące struktur referencyjnych 455 13.6.2. Typ Spani wywołanie stackalloc 456 13.6.3. Reprezentacja struktur referencyjnych w kodzie pośrednim 460 Rozdział 14. Zwięzły kod w C# 7 463 14.1. Metody lokalne 463 14.1.1. Dostęp do zmiennych w metodach lokalnych 465 14.1.2. Implementowanie metod lokalnych 468 14.1.3. Wskazówki dotyczące użytkowania 473 14.2. Zmienne out 476 14.2.1. Wewnątrzwierszowe deklaracje zmiennych na potrzeby parametrów out 476 14.2.2. Zniesione w C# 7.3 ograniczenia dotyczące zmiennych out i zmiennych generowanych we wzorcach 477 14.3. Usprawnienia w literałach liczbowych 478 14.3.1. Dwójkowe literały całkowitoliczbowe 478 14.3.2. Separatory w postaci podkreślenia 479 14.4. Wyrażenia throw 480 14.5. Literał default (C# 7.1) 481 14.6. Argumenty nazwane w dowolnym miejscu listy argumentów (C# 7.2) 482 14.7. Dostęp private protected (C# 7.2) 484 14.8. Drobne usprawnienia z C# 7.3 484 14.8.1. Ograniczenia typów generycznych 484 14.8.2. Usprawnienia w wyborze wersji przeciążonych metod 485 14.8.3. Atrybuty pól powiązanych z automatycznie implementowanymi właściwościami 486 Rozdział 15. C# 8 i kolejne wersje 489 15.1. Typy referencyjne przyjmujące wartość null 490 15.1.1. Jaki problem rozwiązują typy referencyjne przyjmujące wartość null? 490 15.1.2. Zmiana działania typów referencyjnych w kontekście wartości null 491 15.1.3. Poznaj typy referencyjne przyjmujące null 492 15.1.4. Działanie typów referencyjnych przyjmujących null w czasie kompilacji i w czasie wykonywania kodu 493 15.1.5. Operator "a niech to" 496 15.1.6. Wrażenia z wprowadzania typów referencyjnych przyjmujących null 498 15.1.7. Przyszłe usprawnienia 500 15.2. Wyrażenia switch 504 15.3. Rekurencyjne dopasowywanie wzorców 506 15.3.1. Dopasowywanie z użyciem właściwości we wzorcach 507 15.3.2. Wzorce oparte na podziale 507 15.3.3. Pomijanie typów we wzorcach 508 15.4. Indeksy i przedziały 509 15.4.1. Typy i literały Index i Range 510 15.4.2. Stosowanie indeksów i przedziałów 511 15.5. Lepsza integracja asynchroniczności 512 15.5.1. Asynchroniczne zwalnianie zasobów z użyciem instrukcji using await 512 15.5.2. Asynchroniczne iteracje z użyciem instrukcji foreach await 514 15.5.3. Asynchroniczne iteratory 517 15.6. Funkcje, które nie znalazły się w wersji zapoznawczej 518 15.6.1. Domyślne metody interfejsu 518 15.6.2. Typy rekordowe 520 15.6.3. Krótki opis jeszcze innych funkcji 521 15.7. Udział w pracach 523 Dodatek A. Funkcje języka wprowadzone w poszczególnych wersjach 525
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 190
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149924 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody numeryczne w elektrotechnice / Dariusz Spałek. - Gliwice : Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, 2020. - 335, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 328-331. Indeks.
1. WYBRANE ZAGADNIENIA METOD NUMERYCZNYCH13 1.2.Rozwiązywanie układów równań liniowych14 1.3.Wartości i wektory własne25 1.4.Obliczanie wartości wielomianów i szeregów36 1.5.Rozwiązywanie równań i układów równań nieliniowych46 1.6.Interpolacja73 1.7.Aproksymacja. Metoda najmniejszych kwadratów80 1.8.Różniczkowanie numeryczne84 1.9.Całkowanie numeryczne86 1.10. Ekstremum warunkowe funkcji wielu zmiennych93 1.11. Rozwiązywanie równań różniczkowych zwyczajnych96 2. METODY RESZT WAŻONYCH109 2.2.Podstawowe równanie metod reszt ważonych109 2.3.Metody kolokacji: punktowa i przedziałowa112 2.4.Metoda Galerkina115 2.5.Metoda najmniejszych kwadratów116 2.6.Porównanie metod reszt ważonych119 2.7.Warunki brzegowe Neumanna i Hankela123 3. METODA RÓŻNIC SKOŃCZONYCH127 3.2.Podstawowe równanie metody różnic skończonych128 3.3.Równanie falowo-dyfuzyjne - obszar jednowymiarowy, stan nieustalony131 3.4.Równanie Helmholtza - obszar dwuwymiarowy135 3.5.Metoda różnic skończonych - wady i zalety146 4. METODA ELEMENTÓW SKOŃCZONYCH147 4.2.Podstawowe równanie metody elementów skończonych149 4.3.Metoda elementów skończonych w ujęciu wariacyjnym152 4.4.Metoda elementów skończonych w ujęciu Galerkina154 4.5.Metoda elementów skończonych - obszar jednowymiarowy156 4.6.Metoda elementów skończonych - obszar dwuwymiarowy164 4.7.Metoda elementów skończonych - obszar anizotropowy i niejednorodny183 4.8.Metoda elementów skończonych - wady i zalety192 5. METODA ELEMENTÓW BRZEGOWYCH193 5.2.Podstawowe równanie metody elementów brzegowych196 5.3.Postaci rozwiązań fundamentalnych202 5.4.Metoda elementów brzegowych - obszar jednowymiarowy207 5.5.Metoda elementów brzegowych - obszar dwuwymiarowy212 5.6.Metoda elementów brzegowych - wady i zalety228
Sygnatura czytelni BWEAiI: IX Ż 37
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150107 (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150106 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Head first C#: a learner's guide to real-world programming with Visual C# and .NET.
Na stronie tytułowej, okładce i grzbiecie nazwa wydawnictwa oryginału: O'Reilly.
Na okładce: Rozpocznij przygodę z C# i platformą .NET!
Na okładce: Wydanie drugie obejmuje C# i .NET 4.0 oraz Visual Studio 2010.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 130123 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 120416, 118450 (2 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 120415 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nowa Biblioteka Programisty)
Na okł. i grzb. tyt.: Język C# i platforma .NET.
Na okł.: Pełny przewodnik po platformie .NET i języku C# [...].
Tyt. oryg.: C# and .NET Platform.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105229 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
C# 6.0 and the .NET 4.6 Framework / Andrew Troelsen, Philip Japikse. - 7th ed. - New York : Apress, cop. 2015. - LXXIII, [1], 1625 s. : il. ; 26 cm.
Indeks.
l: lntroducing C# and the .NET Platform 1: The Philosophy of .NET 2: Building C# Applications ll: Core C# Programming 3: Core C# Programming Constructs 4: Core C# Programming Constructs lll: Object-0riented Programming with C# 5: Understanding Encapsulation 6: Understanding lnheritance and Polymorphism 7: Understanding Structured Exception Handling 8: Working with lnterfaces lV: Advanced C# Programming 9: Collections and Generics. 10: Delegates, Events, and Lambda Expressions 11: Advanced G# Language Features 12: LINQ to Obiects 13: Understanding 0biect Lifetime. Part V: Programming With .NET Assemblies 14: Building and Gonfiguring Glass Libraries 15: Type Reflection, Late Binding, and Attribute-Based Programming. 16: Dynamic Types and the Dynamic Language Runtime 17: Processes AppDomains, and 0biect Contexts. 18: Understanding CIL and the Role of Dynamic Assemblies. Part VI: lntroducing thg .NET Base Glass Libraries. 19: Multithreaded, Parallel, and Async Programming 20: File l/0 and Obiect Serialization. 21: ADO.NET Part l: The Connected Layer. 22: ADO.NET Part ll: The Disconnected Layer 23: ADO.NET Part lll: Entity Framework 24: lntroducing LINQ to XML25: lntroducing Windows Communication Foundation Part Vll: Windows Presentation Foundation 26: lntroducing Windows Presentation Foundation and X4ML. 27 Programming with WPF Controls. 28: WPF Graphics Rendering Services 29: WPF Resources, Animations, Styles, and Templates. 30: Notifications, Commands, Validation, and MWM Part VIII: ASP.NET 31: lntroducing ASP.NET Web Forms 32: ASP.IIET Web Controls Master Pages, and Themes. 33: ASP.I,|ET State Management Techniques.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Z 8739 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 131461, 130944 N (2 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Dla niecierpliwych: asynchroniczność i pętla równoległa Programowanie asynchroniczne. Operator await i modyfikator async (nowość języka C# 5.0 i platformy .NET 4.5) Klasa Parallel z biblioteki TPL (nowość platformy .NET 4.0) Równoległa pętla For Przerywanie pętli Monte Carlo Obliczenia bez użycia dodatkowych wątków Przeniesienie obliczeń do osobnego wątku Wątki, procesy i domeny aplikacji Usypianie bieżącego wątku Przerywanie działania wątku (Abort) Wstrzymywanie i wznawiane działania wątku Wątki działające w tle Zmiana priorytetu wątku Użycie wielu wątków i problemy z generatorem liczb pseudolosowych Pamięć lokalna wątku i bezpieczeństwo wątku Czekanie na ukończenie pracy wątku (Join) Sekcje krytyczne (lock) Przesyłanie danych do wątku Pula wątków Jeszcze raz o sygnalizacji zakończenia pracy wątków Operacje atomowe Tworzenie wątków za pomocą System.Threading. Timer i imitacja timera w wątku z wysokim priorytetem Zmienne w aplikacjach wielowątkowych Atrybut ThreadStatic Opóźniona inicjacja i zmienne lokalne wątku Volatile Więcej o synchronizacji wątków. Blokady i sygnały Problem ucztujących filozofów Problem czytelników i pisarzy Komunikacja między wątkami. Problem producenta i konsumenta Sygnalizacja za pomocą metod Monitor.Pulse i Monitor. Wait EventWaitHandle i AutoResetEvent Bariera Synchronizacja wątków z różnych procesów. Muteksy i semafory nazwane Kontrola ilości instancji aplikacji Mutex Semafor Wątki a interfejs użytkownika Wątki robocze w aplikacjach desktopowych Przygotowanie projektu aplikacji oraz danych wejściowych Wykorzystanie wątków w długotrwałych metodach zdarzeniowych Synchronizacja wątków z interfejsem użytkownika w aplikacjach Windows Forms 1Background Worker Synchronizacja wątków z komponentami Windows Presentation Foundation Projekt graficznego interfejsu użytkownika Implementacja metod zdarzeniowych Bezpieczny dostęp do kontrolek WPF Kontekst synchronizacji Groźba zagłodzenia wątku interfejsu i asynchroniczna zmiana stanu współdzielonych zasobów Dane przekazywane do zadań Dane zwracane przez zadania Przykład: test liczby pierwszej Synchronizacja zadań Przykład: sztafeta zadań Przerywanie zadań Stan zadania Fabryka zadań Planista i zarządzanie kolejkowaniem zadań Ustawienia zadań Klasa Parallel. Zrównoleglanie pętli Równoległa pętla for Równoległa pętla foreach Metoda Invoke Ustawienia pętli równoległych. Klasa ParallelOptions Przerywanie pętli za pomocą CancelationToken Kontrola wykonywania pętli Synchronizacja pętli równoległych. Obliczanie π metodą Monte Carlo Partycjonowanie danych Synchronizacja zadań Blokady (lock) Sygnały (Monitor.Pulse i Monitor.Wait) Bariera Dane w programach równoległych Praca ze zbiorami danych w programowaniu równoległym Współbieżne struktury danych Kolekcja ConcurrentBag Współbieżne kolejka i stos Praca z BlockingCollection Własna kolekcja współbieżna Agregacja Agregacje dla kolekcji równoległych i PLINQ - zrównoleglone zapytania LINQ Przykład zapytania PLINQ Jak działa PLINQ? Kiedy PLINQ jest wydajne? Metody przekształcające dane wynikowe Przerywanie zapytań Metoda ForAll Synchronizacja kontrolek interfejsu z zadaniami Zadania w aplikacjach Windows Forms Zadania w aplikacjach WPF Aktualizacja interfejsu z wykorzystaniem operatora await Analiza aplikacji wielowątkowych. Debugowanie i profilowanie Okno wątków (Threads) Okno zadań równoległych (Parallel Tasks) Okno stosów równoległych (Parallel Stacks) Okno równoległego śledzenia zmiennych (Parallel Watch) Concurrency Visualizer Widok Wykorzystanie CPU Widok Wątki Widok Rdzenie Profilowanie aplikacji zewnętrznych Znaczniki Wstęp do CCR i DSS Instalacja środowiska Microsoft Robotics Możliwe problemy z uruchomieniem środowiska Robotics Kompilacja i uruchamianie projektów dołączonych do książki CCR i DSS w pigułce Czujniki i urządzenia - tworzenie pierwszej usługi Serwisy partnerskie Skalowalne rozwiązanie dla systemów rozproszonych na bazie technologii CCR i DSS Opóźnione uruchamianie Uruchamianie obliczeń na klastrze Wprowadzenie do Reactive Extensions Zarządzanie sekwencjami zdarzeń Programowanie reaktywne IObservable IObserver Dualizm interaktywno-reaktywny Obserwator - wzorzec projektowy Platforma Rx Biblioteki Rx Gramatyka Rx Jak korzystać z interfejsów w Rx? Subskrypcje LINQ do zdarzeń Zimne i gorące obserwable Współbieżność w Rx Zarządzanie równoległością Interfejs I Scheduler Planiści Metody SubscribeOn i ObserveOn Słowo o unifikacji Przykłady użycia technologii Rx w aplikacjach WPF Rysowanie z użyciem Rx Wyszukiwarka CUDA w .NET Konfiguracja środowiska dla CUDAfy.NET Pierwsze kroki Hello World, czyli pierwszy program CUDAfy.NET Emulator GPU Własności GPU Przekazywanie parametrów do kerneli Operacje na pamięci globalnej karty graficznej Pomiar czasu wykonania Dostęp zwarty do pamięci globalnej i pamięć współdzielona 386 Generator liczb pseudolosowych FFTnaGPU BLAS Biblioteka TPL w WinRT Struktura Spin Wait Usypianie wątków Pula wątków ThreadPoolTimer Podobieństwa Przenośna biblioteka Dobre praktyki programowania aplikacji wielowątkowych Sekcje krytyczne i zakleszczenia Wyścig Słowo kluczowe volatile i kontrola pętli wykonywanej w ramach funkcji wątku Bezpieczeństwo wątków a konstruktory i pola statyczne Menadżer pakietów NuGet Instalacja NuGet Korzystanie z NuGet 425
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 95
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145660 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106211 L (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kody źródłowe kolejnych kroków tworzenia przykładowej aplikacji dostępne są pod adresem podanym na s. red.
Indeks.
Dla osób posiadających pewną wiedzę ogólną na temat programowania, baz danych i omawianego języka.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ź 30
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 140404 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności