Sorting
Source
Library Catalogue
(225)
IBUK Libra
(7)
Form of Work
Książki
(225)
Publikacje naukowe
(14)
E-booki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
only on-site
(209)
available
(107)
unavailable
(6)
Branch
Wypożyczalnia
(108)
Biblioteka Międzywydziałowa
(48)
Biblioteka WWFiF
(165)
Author
Gajdzica Zenon
(9)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(8)
Franczyk Anna
(7)
Klinik Anna
(7)
Krajewska Katarzyna (nauki pedagogiczne)
(7)
Rottermund Jerzy
(7)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(7)
Kierczak Urszula
(6)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(4)
Bielski Janusz (1924-1996)
(4)
Cytowska Beata (1964- )
(4)
Gajda Janusz (1933- )
(4)
Fuks Agata
(3)
Grabowski Henryk (1935- )
(3)
Głażewski Michał
(3)
Kowalski Mirosław (pedagogika)
(3)
Leppert Roman
(3)
Madejski Eligiusz (wychowanie fizyczne)
(3)
Nowicka Agnieszka
(3)
Ochonczenko Helena
(3)
Węglarz Józef (1900-1980)
(3)
Węglińska Maria (1936- )
(3)
Świrko-Pilipczuk Janina
(3)
Arusztowicz Barbara
(2)
Borowska-Beszta Beata (1966- )
(2)
Bąbka Jarosław
(2)
Gaweł Anna
(2)
Janikowska-Siatka Maria
(2)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(2)
Jąder Mariola
(2)
Korzeniowska Wiesława
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(2)
Miłkowska Grażyna
(2)
Murzyn Andrzej
(2)
Sikorski Wiesław
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Skorupa Joanna
(2)
Smołalski Antoni
(2)
Stawarski Andrzej
(2)
Szczygieł Beata
(2)
Szybist Joanna
(2)
Tanaś Maciej
(2)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława (1954- )
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Węglińska Maria
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Śliwerski Wojciech
(2)
Adrjan Beata
(1)
Banach Czesław (1931- )
(1)
Banasiak Anna
(1)
Bardi Luciano
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Bilińska-Suchanek Ewa
(1)
Blada Ewa
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bodanko Anatol
(1)
Bryndal Agnieszka
(1)
Brühlmeier Artur
(1)
Buława-Halasz Joanna
(1)
Bąkowski Wojciech
(1)
Błajet Piotr
(1)
Carlgren Frans (1925- )
(1)
Całek Grzegorz
(1)
Chromiec Elżbieta
(1)
Chromiec Jan Jakub
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Ciepaj Marian (1944- )
(1)
Ciesielska Małgorzata
(1)
Czajkowska Małgorzata
(1)
Czapiga Alina
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Dauber Heinrich (1944- )
(1)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(1)
Dybek Halina
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dyrda Beata (1968-2014)
(1)
Dyrda Piotr
(1)
Dzionek Elżbieta
(1)
Ejsmont Marek
(1)
Fajfer-Kruczek Ilona
(1)
Flanczewska-Wolny Maria
(1)
Glej Sandra
(1)
Gnitecki Janusz
(1)
Gorczyca Piotr Wacław
(1)
Gordzelewska Beata
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Gribble David (1932- )
(1)
Grochmal-Bach Bożena
(1)
Grudzińska Zofia
(1)
Grzybek Renata
(1)
Grzybowski Przemysław
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł
(1)
Gładyszewska-Cyculko Joanna
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(1)
Huryło Lucyna
(1)
Ignazi Piero
(1)
Jankowski Dzierżymir (1932- )
(1)
Janota Janusz
(1)
Year
2020 - 2025
(3)
2010 - 2019
(57)
2000 - 2009
(153)
1990 - 1999
(19)
Time Period of Creation
2001-
(19)
Country
Poland
(232)
Language
Polish
(231)
English
(15)
Czech
(1)
German
(1)
Slovak
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(3)
Logopedzi
(1)
Masażyści
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Subject
Pedagogika
(35)
Dzieci niepełnosprawne
(26)
Niepełnosprawni
(25)
Wychowanie
(22)
Wychowanie fizyczne
(16)
Pedagogika specjalna
(15)
Kształcenie integracyjne
(11)
Nauczanie
(9)
Szkolnictwo
(9)
Dzieci w wieku przedszkolnym
(7)
Edukacja zdrowotna
(7)
Nauczyciele
(7)
Rehabilitacja medyczna
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Wychowanie przedszkolne
(7)
Dzieci niepełnosprawne intelektualnie
(6)
Niepełnosprawni umysłowo
(6)
Dzieci
(5)
Gry edukacyjne
(5)
Integracja społeczna
(5)
Kształcenie
(5)
Myślenie twórcze
(5)
Rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym
(5)
Uczniowie
(5)
Dziecko autystyczne
(4)
Gry i zabawy
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Metody nauczania
(4)
Promocja zdrowia
(4)
Terapia zajęciowa
(4)
Animaloterapia
(3)
Arteterapia
(3)
Dzieci chore
(3)
Dzieci niepełnosprawne ruchowo
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Humanizm (postawa)
(3)
Internet
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Multimedia
(3)
Muzykoterapia
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Postawy
(3)
Praca dyplomowa
(3)
Psychoterapia
(3)
Socjalizacja
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Agresywność
(2)
Akrobatyka
(2)
Alkoholizm
(2)
Antropologia filozoficzna
(2)
Antropologia społeczna
(2)
Autystycy
(2)
Banki
(2)
Choroby kręgosłupa
(2)
Choroby narządu ruchu
(2)
Dogoterapia
(2)
Domy pomocy społecznej
(2)
Dzieci zdolne
(2)
Geragogika specjalna
(2)
Gerontologia
(2)
Innowacje
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Jakość życia
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Klasy integracyjne
(2)
Kultura
(2)
Masaż
(2)
Metoda projektów
(2)
Młodzież niepełnosprawna intelektualnie
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Olimpiady Specjalne
(2)
Osoby starsze
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pedagogika waldorfska
(2)
Personalizm
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Psychologia
(2)
Rehabilitacja społeczna
(2)
Socjologia
(2)
Stopy (metalurg.)
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Twórczość
(2)
Wielokulturowość
(2)
Wizualizacja (psychol.)
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Autonomia (filozofia)
(1)
Autorewalidacja
(1)
Autyzm
(1)
Bioetyka
(1)
Bourdieu, Pierre (1930-2002)
(1)
Centra kulturalne
(1)
Chemia
(1)
Chemicy
(1)
Subject: time
2001-
(9)
1901-
(4)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1701-
(2)
1801-
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(6)
Japonia
(1)
Tarnowskie Góry (Polska ; region)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Genre/Form
Podręczniki akademickie
(18)
Podręcznik
(9)
Poradniki
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Podręczniki
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Encyklopedie
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Raport z badań
(2)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół średnich
(2)
Bibliografie
(1)
Biografia
(1)
Programy nauczania dla gimnazjów
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Rozprawa habilitacyjna
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Edukacja i pedagogika
(6)
Medycyna i zdrowie
(6)
Historia
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Psychologia
(2)
Chemia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
232 results Filter
No cover
Book
In basket
Masaż klasyczny / Marek Kowalcze. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2018. - 178, [2] strony : ilustracja, fotografie ; 24 cm.
Bibliografia na stronie [180].
Podstawy teoretyczne masażu klasycznego Rys historyczny masażu Ogólny rys historii masażu . Rys historyczny masażu klasycznego Warunki wykonywania masażu klasycznego Sylwetka masażysty . Środki poślizgowe Gabinet masażu Założenia i koncepcje masażu klasycznego Teoria pobudzenia układu krążenia . Możliwy wpływ masażu na organizm Podział masażu Dawkowanie masażu Techniki masażu klasycznego . Rodzaje technik Zasady wykonywania technik . Techniki głaskania Techniki rozcierania Techniki ugniatania Techniki wibracji Podstawowe wskazania i przeciwwskazania . Wskazania Przeciwwskazania . Przebieg zabiegu : czynności wykonywane przed zabiegiem : czynności wykonywane w trakcie zabiegu czynności wykonywane po zabiegu 1. Masaż palców 2. Masaż śródręcza 3. Masaż stawu nadgarstkowego 4. Masaż przedramienia 5. Masaż stawu łokciowego 6. Masaż ramienia 7. Masaż barku - strony zewnętrznej 8. Masaż grzbietu 9. Masaż karku 10. Masaż stopy 11. Masaż stawu skokowego 12. Masaż podudzia - strony przednio-bocznej 13. Masaż podudzia - strony tylnej 14. Masaż stawu kolanowego 15. Masaż uda - strony przedniej 16. Masaż uda - strony tylnej 17. Masaż pośladka 18. Masaż brzucha 19. Masaż mięśnia piersiowego większego 20. Masaż mięśni międzyżebrowych 21. Masaż szyi 22. Masaż twarzy 23. Masaż głowy
Sygnatura czytelni BWF: VII G 148
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 147342 N, 147343 N (2 egz.)
Biblioteka WWFiF
Copies are only available in the library: sygn. F 8263 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(W Przestrzeni Niepełnosprawności ; t. 3)
Bibliografia, netografia przy większości prac.
Mateusz Penczek, Anida Szafrańska Zaburzenia ze spektrum autyzmu, schizofrenia i funkcjonowanie społeczne Bogumiła Bobik Wybrane aspekty diagnozy pedagogicznej zaburzeń zachowania u dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną Marta Niemiec Diagnozowanie sytuacji rodzinnej osób z niepełnosprawnością - obszary, problemy, aspekty etyczne Iwona Wendreńska Użyteczność zogniskowanego wywiadu grupowego w badaniu pedagogów specjalnych jako uczących się podmiotów Edyta M. Nieduziak Rola rodziców i asystentów w przygotowaniu dorosłych osób z autyzmem do zatrudnienia Tomasz Kasprzak Badania nad rolami społecznymi osób głuchoniewidomych w Polsce i Republice Czeskiej Daria Rajda-Marek Udział rodziców we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci z niepełnosprawnością słuchową
Sygnatura czytelni BWF: X H 244
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 147381 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Copies are only available in the library: sygn. F 8275 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach [351]-389.
Podstawy teoretyczne i metodologiczne badań nad komunikacją Obszary badawcze komunikacji  Pojęcie i cechy komunikowania Podstawowe tradycje teorii komunikacji Tradycja socjopsychologiczna Tradycja cybernetyczna Retoryka Arystotelesa Tradycja semiotyczna w komunikacji Tradycja socjokulturowa Tradycja krytyczna Tradycja fenomenologiczna Teorie opisujące proces komunikacji interpersonalnej Symboliczny interakcjonizm Teoria kodów Basila Bernsteina  Perspektywa dialektyczna Leslie Baxter i Barbary Montgomery Podejście systemowe w badaniach komunikowania Teoria wymiany społecznej Idee Ervinga Goffmana Teoria integracji i dezintegracji społecznej Teoria oceny społecznej Muzafera Sherifa Teoria interpersonalnego oszustwa Teorie stosunków społecznych Analiza transakcyjna Wybrane teorie komunikowania międzykulturowego w zarysie Komunikacja a płeć Dialekty rodzajowe Teoria akulturacji Komunikowanie się w organizacji jako przykład komunikowania międzykulturowego i grupowego Teoria tożsamości społecznej Teoria systemów informacyjnych w organizacji Teorie komunikowania masowego Perspektywy i tradycje w teorii komunikowania masowego Spojrzenie na funkcjonowanie mediów z perspektywy teorii agenda-setting Teoria użytkowania i korzyści, czyli co ludzie robią z mediami Teoria przynależności a kształtowanie więzi społecznych w Internecie Nowe media w aspekcie teorii determinizmu komunikacyjnego Marshalla McLuhana Teoria konektywistyczna Agresja i przemoc w Internecie Teorie wyjaśniające powstawanie uzależnień od nowych technologii informacyjnych  Teoria społecznego uczenia a uzależnienia Teorie środowiskowe podkreślające rolę rodziny w kształtowaniu uzależnień Zespół uzależnienia od Internetu (Internet addiction disorder - IAD) Założenia teorii autoprezentacji Teoria tożsamości jako próba wyjaśnienia zachowania autoprezentacyjnego użytkowników przestrzeni wirtualnej Założenia metodologiczne prowadzonych badań Paradygmat i strategia badawcza Perspektywa badawcza  Organizacja i charakterystyka terenu badań Komunikacja w wybranych środowiskach - dyskusja i interpretacja w świetle wyników badań własnych Komunikacja w rodzinie Jakość komunikacji interpersonalnej w rodzinie Jakość komunikacji między małżonkami a poziom satysfakcji małżeńskiej Konflikty w małżeństwie Relacje rodziców i dzieci w badanych rodzinach Komunikacja między rodzeństwem Konflikty między rodzeństwem  Relacje pomiędzy seniorami rodu a wnukami i własnymi dziećmi Komunikacja w rodzinach zrekonstruowanych Komunikacja w rodzinach nomadycznych Komunikacja interpersonalna w małżeństwach międzykulturowych Komunikowanie się w organizacjach i instytucjach Proces komunikowania się jako kluczowy element kultury organizacji Kultura organizacyjna w korporacjach w świetle wypowiedzi osób badanych Opinie o komunikacji studenci - nauczyciele Mobbing jako komunikacja destrukcyjna Inne bariery komunikacyjne w organizacji Konflikty w miejscu pracy   Specyfika komunikacji w wojsku Komunikacja interpersonalna w środowisku wojskowym  Konflikty występujące w środowisku wojskowym Relacje w oddziale i komunikacja międzykulturowa żołnierzy biorących udział w misjach pokojowych Wojska Polskiego Komunikacja w świecie wirtualnym Komunikacja interpersonalna z wykorzystaniem nowych mediów Portale społecznościowe jako miejsce wirtualnych spotkań różnych grup społecznych Facebook jako najpopularniejszy portal społecznościowy Portale randkowe jako miejsce spotkań użytkowników w różnym wieku Relacje interpersonalne dorosłych na czatach Blogi jako forma wyrażania siebie w Internecie Funkcjonowanie grup wsparcia w Internecie Telefon komórkowy jako narzędzie komunikacji ludzi w różnym wieku Uzależnienie od telefonu komórkowego.
Sygnatura czytelni BMW: XII A 43 @
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. E 5717, 144629 N (2 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. 144628 N (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 102624 (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Copies are only available in the library: sygn. F 3396 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 101-[102].
Sygnatura czytelni BWF: X H 76 ; X H 199
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 104259 (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Copies are only available in the library: sygn. F 3395, F 1675 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliografia strony 487-493.
Przedmiot i zadania dydaktyki kształcenia ogólnego Dydaktyka ogólna i dydaktyki szczegółowe Przedmiot i funkcje dydaktyki Podstawowe pojęcia dydaktyczne Tendencje w dydaktyce współczesnej Metody badań dydaktycznych Proces badania naukowego Metody badań dydaktycznych Techniki badań dydaktycznych Metody jakościowe w badaniach dydaktycznych Wartości i cele kształcenia ogólnego Rola wartości w teorii i praktyce kształcenia Wartości jako przedmiot badań aksjologii Rodzaje i hierarchiczność wartości Związek wartości z celami kształcenia Cele kształcenia ogólnego Źródła i podstawy celów kształcenia ogólnego Podstawy pedagogiczne i koncepcje celów kształcenia ogólnego Taksonomiczne ujęcia celów kształcenia ogólnego Uszczegóławianie celów kształcenia Znaczenie świadomości celów kształcenia w procesie edukacji Treści kształcenia ogólnego Funkcje, modele, ujęcia i rodzaje programów kształcenia Interdyscyplinarne podstawy programów kształcenia Kryteria i teorie doboru treści do programów kształcenia Autorskie programy kształcenia Kanon kształcenia ogólnego Proces kształcenia ogólnego Podstawy filozoficzne i psychologiczne procesu kształcenia Proces kształcenia jako zintegrowany proces nauczania i uczenia się Ogniwa procesu kształcenia Uświadomienie uczniom celów i zadań kształcenia Poznawanie nowych faktów Nabywanie nowych pojęć Poznawanie prawidłowości i systematyzowanie wiedzy Przechodzenie od teorii do praktyki Wykonywanie zadań praktyczno-wytwórczych Sprawdzanie i ocena osiągnięć Integracja procesów nauczania i wychowania Kształcenie wielostronne Przesłanki fizjologiczne i psychologiczne Podstawy teorii kształcenia wielostronnego Podawanie i przyswajanie wiedzy Działalność odkrywcza w szkole Eksponowanie i przeżywanie wartości Organizowanie i realizowanie działania praktycznego Proces samokształcenia Wdrażanie do samokształcenia Zasady kształcenia Pojęcie, geneza i klasyfikacja zasad kształcenia Charakterystyka zasad kształcenia Przegląd zasad kształcenia wybranych autorów Realizacja zasad w procesie kształcenia Metody kształcenia Różne aspekty nauczania Podział metod nauczania Metody podające Metody problemowe Burza mózgów Metoda sytuacyjna inscenizacji symulacyjna Metody eksponujące praktyczne Nauczanie programowane Funkcje metod nauczania Kryteria doboru metod nauczania Metody uczenia się Metody recepcyjne heurystyczne, badawcze ekspresyjne ćwiczebne Formy organizacji kształcenia System klasowo-lekcyjny Lekcja jako podstawowa forma kształcenia Struktura lekcji Typy lekcji i ich charakterystyka Rodzaje toków lekcyjnych Tok lekcji podającej Tok lekcji problemowej ćwiczeniowej eksponującej Zajęcia w klasach łączonych Formy organizacyjne pracy uczniów Praca jednostkowa zbiorowa Praca grupowa Nauka domowa uczniów Dydaktyczne zajęcia pozalekcyjne Wycieczki szkolne Środki dydaktyczne w kształceniu ogólnym Klasyfikacja środków dydaktycznych Środki wzrokowe słuchowe wzrokowo-słuchowe (audiowizualne) Środki dydaktyczne w procesie kształcenia Planowanie i organizacja pracy dydaktycznej Rodzaje planów nauczycielskich Przygotowanie rzeczowe i metodyczne do lekcji Kontrola wykonania planu Niepowodzenia w nauce szkolnej Rodzaje niepowodzeń w nauce szkolnej i ich skutki Przyczyny niepowodzeń w nauce szkolnej Przezwyciężanie niepowodzeń w nauce Sprawdzanie i ocenianie wyników procesu kształcenia Metody sprawdzania Testy osiągnięć szkolnych Jakościowe badania wyników kształcenia Ocena w procesie kształcenia Ocenianie wewnątrzszkolne Ocenianie zewnętrzne Innowacje dydaktyczne a unowocześnianie procesu kształcenia Praca z uczniem zdolnym Podmiotowość w edukacji Kształtowanie zdolności twórczych w procesie kształcenia Uczenie się w świetle raportów edukacyjnych
Sygnatura czytelni BWF: X B 61
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka WWFiF
Copies are only available in the library: sygn. 157113 N (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka WWFiF
Copies are only available in the library: sygn. F 6430 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. [91]-92.
Dla studentów kierunków pedagogicznych.
Sygnatura czytelni BWF: X J 63
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka WWFiF
Copies are only available in the library: sygn. F 5295 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 110821, 141959 (2 egz.)
Biblioteka WWFiF
Copies are only available in the library: sygn. F 3058 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 113269, 113267 N (2 egz.)
Biblioteka WWFiF
Copies are only available in the library: sygn. F 3558 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Dla studentów pedagogiki, nauczycieli wychowania fizycznego, a także nauczycieli akademickich.
Rozdział 1. Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogiczna Rozdział 2. Kultura fizyczna 2.1. Zagadnienia terminologiczne 2.2. Wzory kultury fizycznej na przestrzeni dziejów 2.3. Formy uczestnictwa w kulturze fizycznej Rozdział 3. Wychowanie fizyczne 3.1. Pojęcie wychowania 3.2. Istota wychowania fizycznego 3.3. Ewolucja poglądów dotyczących istoty i celów wychowania fizycznego 3.4. Teoretyczne podstawy fizycznego wychowania 3.5. Cechy wychowania 3.6. Teoretyczne podstawy fizycznego kształcenia 3.7. Błędy w procesie wychowania Rozdział 4. Cele wychowania fizycznego 4.1. Aksjologiczne podstawy celów wychowania fizycznego 4.2. Znaczenie wartości w edukacji szkolnej 4.3. Definicje wartości w kontekście różnych dziedzin nauki 4.4. Klasyfikacja wartości – podział dychotomiczny wartości 4.5. Istota i znaczenie celów wychowania 4.6. Funkcje celów wychowania 4.7. Rodzaje celów wychowania fizycznego 4.8. Kompetencje ucznia Rozdział 5. Czynniki, środki i warunki wychowania fizycznego Rozdział 6. Funkcje ruchu 6.1. Ruch jako czynnik stymulujący 6.2. Ruch jako czynnik adaptacyjny 6.3. Ruch jako czynnik kompensacyjny i korekcyjny Rozdział 7. Rozwój fizyczny człowieka 7.1. Pojęcie rozwoju fizycznego i jego uwarunkowania 7.2. Ocena rozwoju fizycznego 7.3. Kontrola stanu fizycznego dzieci i młodzieży 7.4. Zmiany w postawie ciała 7.5. Metody oceny postawy ciała 7.6. Charakterystyka rozwoju fizycznego i motorycznego dzieci i młodzieży Rozdział 8. Motoryczność ludzka 8.1. Przejawy motoryczności 8.2. Interpretacja podstawowych pojęć związanych z motorycznością 8.3. Diagnoza sprawności motorycznej 8.4. Diagnoza uzdolnień ruchowych 8.5. Diagnostyka czynnościowa wydolności fizycznej 8.6. Zasady i metody rozwoju sprawności motorycznej Rozdział 9. Metody kształcenia i wychowania fizycznego 9.1. Klasyfikacja metod wychowania fizycznego 9.2. Opis metod wychowania fizycznego 9.3. Formy organizacyjne ćwiczeń 9.4. Metody kształtowania zdolności motorycznych 9.5. Metody oddziaływań wychowawczych Rozdział 10. Uwarunkowania efektywności pracy pedagogicznej nauczyciela wychowania fizycznego 10.1. Model nauczyciela-wychowawcy w literaturze pedagogicznej 10.2. Kompetencje pedagogiczne nauczyciela 10.3. Inne uwarunkowania efektywności pracy pedagogicznej nauczyciela 10.4. Styl oddziaływania wychowawczego 10.5. Wychowawca fizyczny jako promotor zdrowia 10.6. Model nauczyciela efektywnego Rozdział 11. Przygotowanie nauczyciela do zawodu Rozdział 12. Rozwój zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego 12.1. Fazy w rozwoju zawodowym nauczycieli 12.2. Kilka uwag na temat kształcenia nauczycieli do współczesnych potrzeb edukacyjnych Rozdział 13. Aktywność fizyczna ucznia w czasie wolnym 13.1. Pojęcie czasu wolnego – próba definicji 13.2. Funkcje czasu wolnego 13.3. Aktywność fizyczna w czasie wolnym 13.4. Techniki organizowania czasu wolnego 13.5. Formy rekreacji 13.6. Zachowania prozdrowotne 13.7. Wycieczka turystyczna jako jedna w form zagospodarowania czasu wolnego
Sygnatura czytelni BWF: X C 72
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 146365 N, 132222, 132221 N (3 egz.)
Biblioteka WWFiF
Copies are only available in the library: sygn. F 6713 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka WWFiF
Copies are only available in the library: sygn. F 7360 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Subject
Bibliogr. s. [239]-249.
Dla nauczycieli, trenerów, zawodników, menedżerów, psychologów, dziennikarzy, kibiców oraz badaczy.
Sygnatura czytelni BWF: IX Ą 101
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka WWFiF
Copies are only available in the library: sygn. F 6996 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 147-[156].
Sygnatura czytelni BWF: X H 170
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka WWFiF
All copies are currently on loan: sygn. F 7544 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 99176 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliografia strony [133]-143.
Terapia i zaburzenia rozwoju Terapia w andragogice specjalnej Terapia pedagogiczna Andragogika specjalna Terapia zajęciowa Terapia wspierająca Ergoterapia Teoretyczne modele konceptualizowania niepełnosprawności Model Studiów nad Potencjałem Człowieka Model Studiów Publicznych Model Studiów Kulturowych Model Studiów Etycznych i Filozoficznych Model Studiów Technologicznych Kulturowy model niepełnosprawności Niepełnosprawność jako kultura Kultura jako przestrzeń konstruująca niepełnosprawność Kulturotwórcze konteksty habilitacji osób dorosłych z niepełnosprawnością Akulruracja i poznawanie kultury osób z zaburzeniami rozwoju Lingwistyczna ewolucja pojęcia niepełnosprawność intelektualna Zaburzenia rozwoju Echa ekspresji. Kulturoterapia w andragogice specjalnej Kulturoterapia Antropologiczne i kulturowe wątki terapii osób z niepełnosprawnością Kulturoterapia Formy i dziedziny kulturoterapii Terapia przez sztukę ekspresywną Arteterapia Choreoterapia Dramaterapia Muzykoterapia Fototerapia Filmoterapia Tworzenie filmu jako terapia Terapia przez pisanie twórcze Pisanie dziennika jako terapia Terapia przez narrację i pisanie twórcze Koncepcja terapii przez twórczość A. Wojciechowskiego Terapia przez narrację i pisanie twórcze Narracja i pisanie wpływ Intymność Interakcyjność Indywidualny plan terapii Zajęcia terapeutyczne Codzienność terapeutyczna Pedagogiczne uwikłanie.
Sygnatura czytelni BWF: IV J 61
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka WWFiF
Copies are only available in the library: sygn. F 8020 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliografia na stronach [231]-254.
Kontekstualne i historyczne rozważania nad niepełnosprawnością Kontekst i historia. Szkic światowych i europejskich koncepcji i działań wobec osób niepełnosprawnych od prehistorii po nazistowskie Niemcy lat 1933-1945, Rosję XVII wieku i czas poststalinowski w Związku Radzieckim Shandar I: Neandertalczyk z niepełnosprawnością -prehistoria Grecki teras, rzymskie monstrum, hinduski Dor od Boga i arabski Umysł, który jest w niebie, podczas gdy ich większa część mieszka wśród zwykłych śmiertelników - starożytność Wieki „odmieńców" - średniowiecze, renesans i oświecenie „Słabi na umyśle" i osoby „z defektami" na przełomie XIX i XX wieku Lebens unwertes Leben - nazistowskie Niemcy (1933-1945) „Jurodiwyje" i „ubogi" w Rosji carskiej. Niepełnosprawni weterani wojenni i inni czasów stalinowskich i poststalinizmu w Związku Radzieckim Kulturowe i naukowe reprezentacje niepełnosprawności w zarysie „Aspi", „W-skersi", „kultura Dnia Świstaka", „kultura otwartego serca" i inni bez logo. Kultury niepełnosprawności Naukowe deskrypcje niepełnosprawności i zaburzeń rozwoju „Defekt umysłowy", „słabość na umyśle" i niepełnosprawność intelektualna w opisach naukowych od Alfreda Franka Tredgolda do Ruth Luckasson Współczesne koncepcje teoretyczne opisujące życie osób z niepełnosprawnością Koncepcja eugeniki Sir Francisa Galtona, Charlesa Davenporta i Henry'ego Goddarda Koncepcja normalizacji Neilsa Erika Banka-Mikkelsena i Bengta Nirjego Koncepcja waloryzacji roli społecznej Wolfa Wolfensbergera Koncepcja deinstytucjonalizacji Roberta L. Schalocka i innych badaczy Self-adwokatura i koncepcja niezależnego życia Eda Robertsa Koncepcja jakości życia Roberta L Schalocka Koncepcja brokeringu kulturowego w rehabilitacji Mary Ann Jeżewski Koncepcja habilitacji kulturowej osób dorosłych z zaburzeniami rozwoju Beaty Borowskiej-Beszty
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 144799 N (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 99108, 99111, 99110, 99109 (4 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. na s. [303]-322. Netogr. s. 322.
Niepełnosprawność i autyzm. Teoria i badania  Niepełnosprawność – analiza pojęcia i postawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych Autyzm – ujęcie wielopłaszczyznowe Historia rehabilitacji osób autystycznych w Polsce Pedagog specjalny jako terapeuta osoby autystycznej Dorosła osoba autystyczna – „obywatel niewidzialny” Charakterystyka osoby autystycznej  Teoretyczne modele uczestnictwa społecznego osób autystycznych Współczesny model niepełnosprawności Wybrane koncepcje społecznego uczestnictwa osób autystycznych: integracja, inkluzja, normalizacja Rzeczywiste usytuowanie społeczne osób autystycznych – wykluczenie i marginalizacja Możliwości zmian uczestnictwa społecznego osób autystycznych Problemy aktywizacji i rehabilitacji zawodowej i społecznej osób autystycznych Autonomia, rzecznictwo i niezależne życie osób autystycznych Teoria społeczna Pierre’a Bourdieu jako rama badawcza rehabilitacji osób autystycznych Habitus jako mechanizm modelujący Przemoc symboliczna jako przemoc poza kontrolą świadomości Kapitał  Doksa jako zakorzeniony stan pewności Pole Krytyka teorii społecznej Pierre’a Bourdieu Założenia metodologii badań własnych Charakterystyka badań jakościowych Fenomenografia jako perspektywa badawcza Wywiad Ograniczenia wywiadu Projekt badawczy Rehabilitacja społeczna i zawodowa dorosłych osób autystycznych – wyniki badań własnych Rehabilitacja społeczna i zawodowa dorosłych osób autystycznych w opiniach terapeutów Rozumienie sensu rehabilitacji społecznej i zawodowej przez terapeutów Ocena warunków rehabilitacji społecznej i zawodowej w opiniach terapeutów Subiektywne koncepcje roli terapeuty w rehabilitacji społecznej i zawodowej dorosłych osób autystycznych Rozumienie własnych działań w rehabilitacji społecznej i zawodowej Ocena własnych działań w rehabilitacji społecznej i zawodowej Ocena i rozumienie przez terapeutów funkcjonowania dorosłych osób autystycznych w wybranych rolach społecznych Osoby autystyczne w wybranych rolach społecznych – doświadczenia terapeutów Samodzielne życie Pełnienie ról społecznych Pełnienie ról zawodowych Spędzanie czasu wolnego Konstruowanie wizerunku osoby autystycznej w świetle doświadczeń terapeutów Teoria społeczna Pierre’a Bourdieu w badaniu rehabilitacji społeczno-zawodowej osób autystycznych Habitus terapeutów a rehabilitacja społeczno-zawodowa osób autystycznych Habitus terapeutów a budowanie kapitału symbolicznego i sukcesu społecznego osób autystycznych Habitus a ukryty program rehabilitacji Władza symboliczna terapeutów Postulaty rehabilitacyjne w świetle teorii społecznej Pierre’a Bourdieu. 
Sygnatura czytelni BWF: X H 224
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka WWFiF
Copies are only available in the library: sygn. F 7984 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 119930 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności