Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(46)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(26)
Artykuły
(20)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(19)
dostępne
(12)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(12)
Biblioteka Międzywydziałowa
(8)
Biblioteka WEiZ
(5)
Biblioteka WWFiF
(6)
Magazyn
(1)
Autor
Drogosz-Zabłocka Elżbieta
(2)
Alejziak Bożena
(1)
Andrzejczak Aldona
(1)
Baszyński Adam
(1)
Bednarski Marek
(1)
Bochniak Marzena
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Cabak Anna
(1)
Cavlak Ugur
(1)
Dumała Andrzej
(1)
Fijałkowska Agnieszka
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Gilga Krystyna
(1)
Gmoch Ryszard
(1)
Gotlib Joanna
(1)
Grodek Grzegorz
(1)
Gutek Władysław
(1)
Horodeński Ryszard (1927- )
(1)
Iwanowska-Maćkowiak Mariola
(1)
Janev Stefan
(1)
Juruś Jerzy
(1)
Kalinowska-Sufinowicz Baha
(1)
Kmieć Stanisław
(1)
Konferencja Naukowa "Edukacja zawodowa elektryków" (4 ; 1997 ; Bielsko-Biała)
(1)
Kozłowski Andrzej
(1)
Kozłowski Tomasz
(1)
Krupińska Grażyna
(1)
Kubiciel-Lodzińska Sabina (1980- )
(1)
Kunicka Irena
(1)
Kuryło Aneta
(1)
Kłobuszewska Małgorzata
(1)
Maksymowska Ewa
(1)
Melosik Zbyszko
(1)
Migdałek Jacek
(1)
Mikina Agnieszka
(1)
Międzynarodowa Interdyscyplinarna Konferencja "Jakość kształcenia - kompetencje nauczycieli" (10 ; 2001 ; Kamień Śląski)
(1)
Możdżeńska Danuta
(1)
Musialik Wanda (1957- )
(1)
Netka Kazimierz
(1)
Nikowska Anna
(1)
Oleś Piotr (1955- )
(1)
Owczarz Marzenna
(1)
Patora Roman
(1)
Pielachowski Józef (1940- )
(1)
Piosik Romuald
(1)
Piotrowski Marian
(1)
Pisz Zdzisław
(1)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(1)
Poszytek Paweł
(1)
Rymarz Małgorzata
(1)
Sadowska-Snarska Cecylia
(1)
Sitek Włodzimierz
(1)
Sobolewska Zofia
(1)
Stasiowski Jędrzej
(1)
Stefanicka Arleta
(1)
Stobińska Katarzyna
(1)
Strykowska Justyna
(1)
Strykowski Wacław (1942- )
(1)
Szuma Karolina
(1)
Urbańska-Golec Elżbieta
(1)
Walczak Dominika
(1)
Werwicka Monika
(1)
Wiśniewski Zenon (1950- )
(1)
Zahorska Marta
(1)
Zając Maria
(1)
Zgaiński Jan
(1)
Zwierzyńska Joanna
(1)
Łaguna Mariola
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Śmietański Roman
(1)
Żuk Daniela
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(6)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(47)
Temat
Kształcenie
(12)
Kształcenie ustawiczne
(11)
Kształcenie zawodowe
(11)
Nauczyciele
(6)
Rynek pracy
(6)
Szkolenie zawodowe
(6)
Doskonalenie zawodowe
(5)
Edukacja
(4)
Podnoszenie kwalifikacji
(4)
Polska
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Bezrobocie
(3)
Menedżerowie
(3)
Pracownicy
(3)
Szkolnictwo zawodowe
(3)
2007-2013
(2)
Demografia
(2)
Kwalifikacje zawodowe
(2)
LLL
(2)
Nauczanie dorosłych
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Opieka społeczna
(2)
Oświata
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Polityka zatrudnienia
(2)
Praca
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Rozwój gospodarczy
(2)
Rozwój zawodowy
(2)
Szkolnictwo
(2)
Zarządzanie
(2)
Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha (Kraków)
(1)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Aktywność zawodowa
(1)
Algorytm subwencji
(1)
BHP
(1)
Badania naukowe
(1)
Bezrobotni
(1)
Biologia
(1)
CEDEFOP [European Centre for the Development of Vocational Training]
(1)
CPVO [Community Plant Variety Office]
(1)
CdT [Translation Centre for the Bodies of the European Union]
(1)
Cechy (rzemiosło)
(1)
Centrum Tłumaczeń dla Organów Unii Europejskiej
(1)
Chemia
(1)
Cyganie
(1)
Czynniki decyzyjne
(1)
Doradca zawodowy
(1)
Dotacje unijne
(1)
Dzieci niepełnosprawne
(1)
Dziedzictwo przemysłowe
(1)
EAR [European Agency for Reconstruction]
(1)
EEA [European Environment Agency]
(1)
EFSA [European Food Safety Authority]
(1)
EMCDDA [European Monitoring Center for Drugs and Drug Addiction]
(1)
EMEA [European Agency for the Evaluation of Medicinal Products]
(1)
ETF [European Training Foundation]
(1)
EU-OSHA [European Agency for Safety and Health at Work]
(1)
EUMC [European Monitoring Centre on Racism and Xenophobia]
(1)
EURES
(1)
EUROFOUND [European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions]
(1)
Edukacja dorosłych
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja szkolna
(1)
Ekonomia edukacji
(1)
Elektrycy
(1)
Erasmus
(1)
Etnografia organizacji
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Europejska Agencja Bezpieczenstwa i Higieny Pracy
(1)
Europejska Agencja Oceny Produktów Medycznych
(1)
Europejska Agencja Odbudowy
(1)
Europejska Agencja Środowiska
(1)
Europejska Fundacja Poprawy Warunków Życia i Pracy
(1)
Europejska Fundacja do Spraw Szkoleń
(1)
Europejski Fundusz Społeczny
(1)
Europejski Urząd Bezpieczenstwa Żywności
(1)
Europejskie Centrum Monitoringu Narkotyków i Uzależnienia Narkotykowego
(1)
Europejskie Centrum Monitoringu Rasizmu i Ksenofobii
(1)
Europejskie Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego
(1)
Europejskie standardy kształcenia zawodowego
(1)
Firmy zagraniczne
(1)
Fizjoterapia
(1)
Formy kształcenia
(1)
Globalizacja
(1)
Grafitti (sztuka)
(1)
Grundtvig
(1)
Imigracja
(1)
Informatyka
(1)
Infrastruktura informatyczna
(1)
Infrastruktura społeczna
(1)
Innowacyjność nauki
(1)
Instytucje europejskie
(1)
Integracja europejska
(1)
Inwestycja w wiedzę
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Jakość życia
(1)
Jean Monet
(1)
Jednostki samorządu terytorialnego (JST)
(1)
KWALIFIKACJE ZAWODOWE
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Japonia
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Informatory
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
Transport i logistyka
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Unia Europejska
(10)
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(7)
Kultura Fizyczna
(2)
Transport, Spedycja, Logistyka
(1)
47 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Programy edukacyjne i zawodowe w Unii Europejskiej / Mariola Iwanowska-Maćkowiak. - Stan prawny kwiecień 2006 r. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2006. - XI, [1], 247 s. : il. ; 21 cm.
(Beck InfoBiznes)
Na okł.: Edukacja europejska w szkole, studia europejskie, podnoszenie kwalifikacji zawodowych, vademecum dla szkół, uczelni, pracowników i pracodawców.
Sygnatura czytelni BMW: VI Y 12 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: V D 51
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 117426 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 2725 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 110762 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 1956 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 118807 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 4831 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografia / Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha, ISSN 2082-7202 ; nr 50)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 294-339.
ROZDZIALI. MŁODZIEŻ STUDENCKA JAKO PRZEDMIOT BADAŃ 1.1.Przegląd teoretycznych koncepcji młodzieży 1.2.Młodzi dorośli - kryteria dorosłości 1.3.Zmiany i zadania rozwojowe młodych dorosłych 1.4.Aktywność własna jako podstawa i skutek zmian rozwojowych 1.5.Młodzież akademicka - charakterystyczne cechy grupy ROZDZIAŁ 2. DZIAŁALNOŚĆ AUTOKREACYJNA DOROSŁEJ MŁODZIEŻY 2.1.Znaczenie działań autokreacyjnych studentów dla realizacji zadań rozwojowych 2.2.Konstruowanie tożsamości oraz autoidentyfikacja w procesie autokreacji 2.2.1.Koncepcja siebie 2.2.2.Samoocena jako aspekt wartościujący (oceniający) obrazu „ja" 2.2.3.Cele i wartości oraz ich znaczenie dla autoidentyfikacji 2.2.4.Plany życiowe 2.3.Motywacja i aspekt rozwojowy zachowań autoidentyfikacyjnych 2.4.Struktura przebiegu procesu autokreacji oraz jego uwarunkowania 2.5.Działalność autokreacyjna a rozwój zawodowy 2.6.Obszary działalności autokreacyjnej, czyli edukacja formalna, pozaformalna i nieformalna a rozwój zawodowy 2.7.Zainteresowania jako czynnik rozwoju osobowości ROZDZIAŁ 3. PRZEGLĄD WYBRANYCH KONCEPCJI ROZWOJU ZAWODOWEGO 3.1.Teorie cech i czynnika (Frank Parsons, John L. Holland) 3.2.Teorie psychodynamiczne (Anne Roe) 3.3.Teorie rozwoju/rozwojowe (Donald E. Super, Eli Ginzberg, Sol W. Gin¬zburg) 3.4.Teorie kognitywne i społeczne/poznawczo-społeczne (John D. Krum-boltz, David V. Tiedeman, Robert 0'Hara) 3.5.Planowanie ścieżki kariery zawodowej według Marka Suchara ROZDZIAŁ 4. METODOLOGICZNE UWARUNKOWANIA BADAŃ WŁASNYCH 4.1.Działalność autokreacyjna młodzieży studenckiej. Uzasadnienie po¬trzeby badań 4.2.Cele i problematyka badawcza 4.3.Zmienne i wskaźniki 4.4.Metody, techniki oraz narzędzia badawcze 4.5.Dobór próby badawczej. Teren i organizacja badań 4.6.Charakterystyka próby badawczej ROZDZIAŁ 5. EDUKACJA FORMALNA I POZAFORMALNA A DZIAŁALNOŚĆ AUTOKREACYJNA MŁODZIEŻY STUDENCKIEJ 5.1.Ścieżka edukacyjna studentów „turystyki i rekreacji" a planowanie kariery zawodowej 5.2.Motywy podejmowania studiów a aspiracje edukacyjne absolwentów szkół średnich 5.3.Motywy wyboru kierunku studiów „turystyka i rekreacja" 5.3.1.Motywy poznawcze 5.3.2.Motywy społeczne 5.3.3.Motywy prestiżowe 5.3.4.Motywy pragmatyczne 5.3.5.Motywy wyboru kierunku studiów ze względu na doświadcze¬nie edukacyjne respondentów na poziomie wyższym 5.3.6.Motywy wyboru kierunku studiów a płeć 5.3.7.Motywy wyboru kierunku studiów a typ szkoły 5.3.8.Motywy wyboru kierunku studiów a oceny w szkole 5.3.9.Motywy wyboru kierunku studiów a wykształcenie rodziców 5.3.10.Motywy wyboru kierunku a rok studiów 5.4.Ponowny wybór kierunku studiów „turystyka i rekreacja 5.5.Planowanie przyszłości zawodowej przez studentów „turystyki i rekre¬acji" 5.5.1.Plany zawodowe studentów a doświadczenie edukacyjne 5.5.2.Plany zawodowe studentów a płeć 5.5.3.Plany zawodowe studentów a typ szkoły 5.5.4.Plany zawodowe studentów a oceny w szkole 5.5.5.Plany zawodowe studentów a wykształcenie rodziców 5.5.6.Plany zawodowe studentów a rok studiów 5.5.7.Plany zawodowe studentów a staż praktyk 5.5.8.Plany zawodowe studentów a ponowny wybór tego samego kierunku 5.5.9. Plany zawodowe studentów a podejście do planowania swojej przyszłości 5.6.Doskonalenie siebie w zakresie edukacji formalnej 5.6.1.Podjęcie drugiego kierunku studiów przez studentów „turystyki i rekreacji" 5.6.2.Uczestnictwo studentów w wymianach międzynarodowych związanych z edukacją i pracą 5.6.3.Doskonalenie znajomości języków obcych jako kluczowej kompetencji na turystycznym rynku pracy 5.6.4.Praktyki zawodowe a kształtowanie umiejętności zawodowych 5.7.Działalność autokreacyjna studentów „turystyki i rekreacji" w zakresie edukacji pozaformalnej, czyli kursy i szkolenia jako forma doskonalenia zawodowego 5.7.1.Kursy zrealizowane w trakcie edukacji szkolnej 5.7.2.Kursy zrealizowane w miejscu pracy 5.7.3.Kursy zrealizowane samodzielnie 5.7.4.Dokumenty potwierdzające kwalifikacje ROZDZIAŁ 6. EDUKACJA NIEFORMALNA A DZIAŁALNOŚĆ AUTOKREACYJNA MŁODZIEŻY STUDENCKIEJ 6.1.Praca zawodowa jako forma działalności autokreacyjnej 6.2.Staż zawodowy studentów „turystyki i rekreacji" 6.3.Staż pracy zawodowej oraz praktyk a motywy wyboru kierunku „tury¬styka i rekreacja" 6.4.Charakterystyka stanowisk pracy podejmowanych przez studentów „turystyki i rekreacji" 6.5.Przykłady opisów ścieżek rozwoju zawodowego studentów „turystyki i rekreacji" 6.6.Praca zawodowa a doskonalenie kompetencji w opinii badanych studentów 6.6.1.Kompetencje zawodowe 6.6.2.Kompetencje społeczne 6.6.3.Kompetencje osobiste 6.6.3.1.Samodzielność, odpowiedzialność 6.6.3.2.Umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach 6.6.3.3.Cierpliwość, wytrwałość, otwartość 6.6.3.4.Sumienność, dyscyplina, punktualność 6.6.4.Kompetencje menadżerskie 6.7.Uczestnictwo w wolontariacie jako forma działalności autokreacyjnej 6.8.Potrzeby, jakie spełnia praca zawodowa dla młodzieży studenckiej 6.9.Zadowolenie z dotychczasowej kariery zawodowej młodzieży stu¬denckiej 6.10.Zainteresowania młodzieży akademickiej studiującej na kierunku „tu¬rystyka i rekreacja" 6.10.1.Zainteresowania poznawcze 6.10.2.Zainteresowanie rekreacją ruchową i sportem 6.10.3.Zainteresowanie rozwojem osobistym 6.10.4.Zainteresowania rozrywkowo-społeczne 6.10.5.Zainteresowania studentów a motywy wyboru kierunku „tury¬styka i rekreacja" 6.10.6.Zainteresowania a plany zawodowe studentów
Sygnatura czytelni BWF: XII Ą 160
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154261 E N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 112333 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. E 3069 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera mat. z X Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Informatyczne przygotowanie nauczycieli : potrzeby, przemiany, perspektywy", Kraków, 19-20 kwietnia 2007 r. - inf. o impr. ze s. internet. org.
Bibliogr. przy ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118385 L (1 egz.)
E-book
W koszyku
Przedmiotem monografii jest sytuacja osób młodych na polskim rynku pracy na tle innych państw, a także możliwości udoskonalenia polityki państwa wobec tej grupy osób. Zakres czasowy przedstawianych analiz statystyczno-ekonomicznych obejmuje lata 2004-2022. Dla dokonania szerszego porównania sytuacji osób młodych w Polsce z wykorzystaniem danych statystycznych wybrano jeszcze pozostałe kraje członkowskie Unii Europejskiej, Wielką Brytanię, z krajów EFTA: Islandię Norwegię, Szwajcarię, jeden kraj kandydujący do UE – Turcję, a także Stany Zjednoczone Ameryki Północnej, Japonię oraz Rosję. Przyjęto hipotezę badawczą, że na sytuację osób młodych na rynku pracy wpływa korzystnie implementacja systemu dualnego do kształcenia zawodowego na poziomie makroekonomicznym z wykorzystaniem zintegrowanych kompleksowych działań państwa w ramach polityki edukacyjnej, zatrudnienia i rynku pracy. System dualny zapewnia płynne przejście z systemu edukacji na rynek pracy. Monografia ma charakter teoretyczno-empiryczny. Otwiera ją wprowadzenie w problematykę osób młodych na rynku pracy, omówienie procesu przejścia z systemu edukacji na rynek pracy, aktywizacji zawodowej osób młodych, a także ekonomiczno-społecznych konsekwencji niewykorzystania zasobów pracy młodzieży. Dalej przedstawiono współczesne teorie bezrobocia oraz dyskryminacji na rynku pracy wraz z interpretacją sytuacji osób młodych według każdej z koncepcji. Sytuacja osób młodych na rynku pracy w Polsce i w innych państwach ukazana została w oparciu o dane statystyczne. Przedmiotem rozważań są również oczekiwania osób młodych wobec pierwszej pracy w świetle wyników badań ankietowych, a przede wszystkim wyników badań własnych przeprowadzonych z udziałem osób studiujących na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu w latach 2007, 2013 i 2019 na próbach badawczych o łącznej liczebności 616 osób. Monografia zawiera istotne uzupełnienie w postaci prezentacji i oceny pożądanych kierunków zmian polityki państwa na rzecz usprawnienia aktywizacji zawodowej osób młodych, w tym w ramach polityki edukacyjnej, zatrudnienia i rynku pracy. Uwzględniając doświadczenia Japonii, Finlandii i Niemiec, przedstawiono tu model zmian w polityce państwa wobec osób młodych w Polsce.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Europejska / Urząd Komitetu Integracji Europejskiej ; 22)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108860 L (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności