Edukacja ekonomiczna
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Biblioteka WEiZ
(2)
Autor
Borys Tadeusz (1945- )
(1)
Buczyńska Teresa
(1)
Burgiel Aleksandra
(1)
Chełpa Stanisław
(1)
Domiter Małgorzata
(1)
Drelich-Skulska Bogusława
(1)
Forsberg Jorn
(1)
Grzega Urszula
(1)
Guzowska Małgorzata (ekonomia)
(1)
Kieżel Ewa
(1)
Kulczycki Kamil
(1)
Kurczewska Agnieszka (ekonomia)
(1)
Marciszewska Anna
(1)
Małysa-Kaleta Agata Barbara
(1)
Mierzejewska-Majcherek Janina (1960- )
(1)
Parker Martin (1962- )
(1)
Poskrobko Bazyli
(1)
Rey Łukasz
(1)
Rostkowska Iwona
(1)
Rostkowski Tomasz
(1)
Smyczek Sławomir
(1)
Sobiecki Roman
(1)
Sobiecki Roman (1954- )
(1)
Sowa Izabela (ekonomia)
(1)
Zrałek Jolanta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Nauczyciele akademiccy
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2037)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Edukacja ekonomiczna
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(872)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(741)
Konstrukcje budowlane
(726)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Piłka nożna
(672)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(612)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(507)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Przedsiębiorstwo
(466)
Internet
(464)
Modele matematyczne
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(428)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Esej
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
8 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera mat. z VII Międzynarodowej Konferencji "Edukacja dla zrównoważonego rozwoju", Piechowice, 18-21 października 2009 r. październik 2009 r. - inf. z Przemowiy. Dokładna data impr. na s. internet. org.
Bibliogr. przy ref.
Dla wykładowców i doktorantów kierunków ekonomicznych uczelni wyższych, studentów i słuchaczy studiów podyplomowych, decydentów zajmujących się edukacją i rozwojem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 125408 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okł.: Przebieg zajęć, przykładowe testy sprawdzające, wymagania na ocenę.
Dla nauczycieli uczących przedmiotu elementy ekonomii w szkołach średnich lub policealnych, a także na studiach licencjackich.
Sygnatura czytelni BWZ: I D 49(2)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 4730 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Marketing)
Bibliografia, netografia na stronach 235-244. Indeks.
Dla pracowników naukowych i naukowo-dydaktycznych reprezentujących takie kierunki jak: ekonomia, finanse, zarządzanie, oraz dla studentów tych kierunków, jak też dla doktorantów.
Wiedza ekonomiczna polskich konsumentów jako podstawa podejmowania i racjonalizacji decyzji konsumpcyjnych Wiedza ekonomiczna konsumentów – istota i źródła Wiedza ekonomiczna jako podstawa podejmowania decyzji przez konsumentów Wiedza ekonomiczna polskich konsumentów, jej gromadzenie i wykorzystanie w procesach decyzyjnych − wyniki badań pierwotnych Ocena poziomu wiedzy ekonomicznej polskich konsumentów i jej źródła wykorzystywane w procesach decyzyjnych Aktywność informacyjna konsumentów w procesie decyzyjnym Skłonność konsumentów do poszukiwania i wykorzystania wiedzy a rodzaj nabywanych produktów Autoocena zachowań i decyzji podejmowanych przez konsumentów Determinanty poziomu wiedzy konsumentów, źródeł jej pozyskiwania i kierunków wykorzystania – wyniki badań Wiedza konsumentów o zjawiskach gospodarczych i jej wykorzystanie w procesach decyzyjnych Wiedza o zjawiskach gospodarczych w działaniach rynkowych konsumentów a racjonalność ich zachowań Źródła, poziom oraz pozyskiwanie wiedzy o zjawiskach gospodarczych przez polskich konsumentów – wyniki badań pierwotnych Identyfikacja i charakterystyka źródeł wiedzy o zjawiskach gospodarczych wykorzystywanej przez polskich konsumentów Subiektywna ocena poziomu wiedzy konsumentów o zjawiskach gospodarczych Gotowość konsumentów do poszerzania wiedzy o zjawiskach gospodarczych Wiedza finansowa polskich konsumentów Wiedza finansowa konsumentów – istota i kategorie pokrewne Obszary badań wiedzy finansowej konsumentów Charakterystyka i ocena wiedzy finansowej polskich konsumentów – wyniki badań Subiektywna ocena wiedzy finansowej polskich konsumentów Obiektywny poziom wiedzy finansowej polskich konsumentów Źródła wiedzy finansowej polskich konsumentów Postawy polskich konsumentów wobec wiedzy finansowej Internet jako źródło wiedzy konsumentów i jego wpływ na procesy nabywcze Możliwości wykorzystywania Internetu w procesach nabywczych Przejawy wpływu Internetu na proces nabywczy Częstotliwość podejmowania wybranych czynności w ramach procesu nabywczego Typologia zachowań badanych konsumentów – procedura Charakterystyka wyodrębnionych typów konsumentów Sposoby wykorzystywania wiedzy z Internetu Konsumowanie bez posiadania (non-ownership consumption) jako przejaw racjonalizacji spożycia Istota i przejawy konsumowania bez posiadania Przyczyny i determinanty rozwoju konsumpcji bez posiadania Konsumowanie bez posiadania wśród polskich konsumentów Częstotliwość zachowań konsumpcyjnych związanych z pożyczaniem i wynajmem Znajomość rozwiązań z zakresu KBP wśród Polaków Postawy Polaków wobec KBP i powiązanych z nim koncepcji Gotowość polskich konsumentów do zaangażowania się w KBP Zrównoważona konsumpcja a racjonalizacja zachowań konsumentów Zrównoważona konsumpcja jako element zrównoważonego rozwoju gospodarczego Ekonomiczna koncepcja człowieka i jego racjonalność w kontekście zrównoważenia Racjonalizacja zachowań i jej wpływ na powstanie attitude-behaviour gap Przejawy zrównoważonej konsumpcji w zachowaniach polskich konsumentów – rezultaty badań pierwotnych Przejawy zrównoważonej konsumpcji w zachowaniach konsumentów – operacjonalizacja modelu Postawy konsumentów wobec zrównoważonej konsumpcji Częstość występowania zrównoważonych zachowań Wysiłek związany ze zrównoważonymi zachowaniami Postrzeganie wpływu zrównoważonych zachowań na stan środowiska i otoczenia społecznego Racjonalność konsumpcji w Polsce po 25 latach transformacji Pojęcie i kryteria oceny racjonalności konsumpcji Istota konsumpcji racjonalnej w ujęciu makroekonomicznym Kryteria i mierniki racjonalności konsumpcji Zmiany w konsumpcji w Polsce w okresie transformacji Dynamika i struktura wydatków na spożycie ostateczne w sektorze gospodarstw domowych Zróżnicowanie konsumpcji w jednostkach naturalnych Ocena racjonalności konsumpcji po 25 latach transformacji gospodarczej Kwestionariusz „Wiedza ekonomiczna konsumentów”Kwestionariusz „Trendy w zachowaniach konsumentów”.
Sygnatura czytelni BWZ: IV C 52
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5803 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105561 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94280 L (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 233-249.
Rozdział 1. Edukacja w zakresie przedsiębiorczości w strukturach akademickich. 1.1. Kontekst historyczno-polityczny rozwoju edukacji w zakresie przedsiębiorczości. 1.2. Ewolucja celów i obszaru badań edukacji w zakresie przedsiębiorczości. 1.3. Droga edukacji w zakresie przedsiębiorczości do legitymizacji naukowej. 1.4. Instytucjonalizacja edukacji w zakresie przedsiębiorczości. 1.5. Perspektywa krytyczna: słabości i wyzwania dalszego rozwoju edukacji w zakresie przedsiębiorczości. Rozdział 2. Teoretyczne ramy kształcenia w zakresie przedsiębiorczości. 2.1. Teorie oraz modele uczenia się i ich wpływ na kształcenie w zakresie przedsiębiorczości. 2.2. Teoretyczne podstawy kształcenia w zakresie przedsiębiorczości. 2.3. Koncepcja uczenia się przez doświadczenie i jej rola w edukacji w obszarze przedsiębiorczości. 2.4. Kształcenie w zakresie przedsiębiorczości a przedsiębiorcze uczenie się. Rozdział 3. Specyfika dydaktyki przedsiębiorczości. 3.1. Rola nauczyciela i ucznia w dydaktyce przedsiębiorczości. 3.2. Treści kształcenia w ramach zajęć z przedsiębiorczości. 3.3. Wybrane podejścia do kształcenia w zakresie przedsiębiorczości. 3.4. Odigogika – nowa koncepcja w edukacji w obszarze przedsiębiorczości. 3.5. Efekty kształcenia z zakresu przedsiębiorczości i ocena jego skuteczności. 3.6. Akademia Przedsiębiorczości – ilustracja praktyczna kształcenia w zakresie przedsiębiorczości. Rozdział 4. Etyczny wymiar edukacji w zakresie przedsiębiorczości. 4.1. Rola etyki w przedsiębiorczości i kształceniu w jej obszarze. 4.2. Tworzenie wartości jako naczelna koncepcja edukacji w zakresie przedsiębiorczości. 4.3. Odpowiedzialność przedsiębiorcza. 4.4. Roztropność w edukacji w zakresie przedsiębiorczości. Zakończenie. W kierunku syntezy teorii, praktyki kształcenia i etyki w edukacji w zakresie przedsiębiorczości. Suplement. Droga do napisania monografii, czyli zbiór refleksji dotyczących tego, jakiej przedsiębiorczości potrzebujemy. Załącznik. Treści kształcenia w ramach modułów teoretycznych Akademii Przedsiębiorczości Uniwersytetu Łódzkiego z komentarzem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154993 N, 154994 N (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Co się dzieje w szkołach biznesu Rozdział 2. Nauczanie kapitalizmu Rozdział 3. Co jest nie tak z menedżmentem? Rozdział 4. Co jest nie tak ze szkołą biznesu? Rozdział 5. Szkoła biznesu i uniwersytet Rozdział 6. Czym właściwie jest „menedżment"? Rozdział 7. Szkoła organizowania Rozdział 8. Polityka organizowania Rozdział 9. Czego pragną studenci? Rozdział 10. Szkoła biznesu jutra
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154821 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja)
U góry strony tytułowej i okładki: Pierwszy w Polsce.
Bibliografia przy rozdziałach.
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Co motywuje człowieka do pracy? Jakie potrzeby ma człowiek? Jak rozumieć: ekonomiczny, społeczny i psychologiczny motyw pracy? Jaki wpływ na zaspokajanie potrzeb ma aktywność zawodowa człowieka? Jakie czynniki są konieczne w procesie gospodarowania? Jaka jest rola pracy i przedsiębiorczości? Jaka jest rola kapitału? Jaka jest rola ziemi? Kto to jest człowiek przedsiębiorczy? Czym jest przedsiębiorczość? Jakie cechy wyróżniają postawy przedsiębiorcze? Dlaczego warto być przedsiębiorczym? Czy jesteś osobą przedsiębiorczą? Które z cech przedsiębiorczych posiadasz? Które cechy chcesz nabyć? W czym przejawia się Twoja przedsiębiorczość? Kto i co może pomóc w rozwoju przedsiębiorczości? Jak nauka w szkole i studia pomagają w kształtowaniu postaw przedsiębiorczych? Jaką pomoc można uzyskać z Krajowego Systemu Usług dla małych i średnich przedsiębiorstw? Jakiej pomocy może udzielić państwo? Czy gospodarstwo domowe sprzyja przedsiębiorczości? Co to znaczy, że gospodarstwo domowe jest podmiotem gospodarczym? Jak racjonalnie gospodarować budżetem w gospodarstwie domowym? Jakie są przejawy postaw przedsiębiorczych członków rodziny? Co to znaczy inwestować w siebie? Co to jest kapitał ludzki? Jakie są formy inwestowania w człowieka? Jak obliczyć efektywność inwestycji w człowieka? Dlaczego „przezorny zawsze ubezpieczony"? Jaki jest sens ubezpieczeń? Jakie są rodzaj e ubezpieczeń? Gdzie można się ubezpieczyć? Przykładowe zadania dla ucznia Literatura pomocnicza do wykonania ćwiczeń KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA Dlaczego ludzie powinni porozumiewać się? Na czym polega komunikacja interpersonalna? Co wpływa na sprawne porozumiewanie się? Dlaczego i jak należy słuchać? Jak „mówić" bez słów? Jakie są formy komunikacji niewerbalnej? Na czym polega „mowa ciała"? Jak interpretować , język ciała"? Co przeszkadza w skutecznym porozumiewaniu się? Jakie bariery utrudniają skuteczne porozumiewanie się? Jakie są źródła barier komunikacyjnych? Jak pokonywać bariery porozumiewania się? Kiedy lepiej pracować zespołowo? Na czym polega efekt synergii? Jakie są cele i zasady pracy zespołowej? Kiedy praca zespołowa ma przewagę nad indywidualną? Czy potrafisz zorganizować pracę zespołu? Jakie cechy powinien posiadać lider? Czy każdy człowiek może być liderem? Jak zorganizować pracę zespołu? Jak pozytywnie zaprezentować siebie? Jaka jest rola pozytywnego myślenia i samoakceptacji w życiu człowieka? Jakie informacje o sobie wpływają na pozytywną autoprezentację? W jaki sposób można dokonać pozytywnej autoprezentacji? RYNEK Co to znaczy, że rynek kieruje gospodarką? Jakie cechy posiada rynek? Jakie funkcje pełni rynek? Na czym polega działanie mechanizmu rynkowego? Kto ustala cenę towaru? Jakie funkcje pełni cena? Na jakiej podstawie można ustalić cenę? Co to jest cena monopolowa? Co to jest elastyczność: popytu, podaży? Co to jest elastyczność cenowa popytu? Co to jest elastyczność dochodowa i elastyczność mieszana popytu? Co to jest elastyczność cenowa podaży? Jak poziom dochodu wpływa na strukturę wydatków? Na czym polega działanie prawa Engla? Co to są paradoksy: Giffena i Veblena? Czy można określić hierarchię wydatków? Jak zarobić na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie? Po co jest giełda? Jak funkcjonuje giełda? Jak zarabiać na giełdzie? FIRMA Skąd firma bierze pieniądze na działalność? Jaki majątek posiada firma? Co to jest amortyzacja środków trwałych? Z jakich źródeł firma finansuje majątek? Co to jest: koszt, przychód, dochód? Jakie są rodzaje kosztów? Jakie są źródła przychodów? Jak obliczyć dochód? Do czego potrzebna jest firmie rachunkowość? Jakie funkcje pełni rachunkowość? Jakie są podstawowe zasady rachunkowości? Po co firma sporządza bilans oraz rachunek zysków i strat? Jak ocenić kondycję finansową firmy? Co to jest rentowność firmy? Do czego są potrzebne wskaźniki płynności finansowej? Na jakiej podstawie firma określa sytuację zadłużeniową? Czy potrafisz ocenić kondycję finansową firmy? Jak obliczyć wskaźniki rentowności? Jak obliczyć wskaźniki płynności? Jak obliczyć wskaźniki zadłużenia? Co to znaczy, że „pieniądz robi pieniądz"? Co to jest koszt alternatywny? W co można inwestować? Które inwestycje są najkorzystniejsze? Jak rozpocząć działalność gospodarczą w Polsce? Dlaczego decydujemy się na uruchomienie działalności gospodarczej? Jak znaleźć pomysł na dobry interes? Gdzie i jak zarejestrować działalność gospodarczą? W jakiej formie można prowadzić działalność gospodarczą? W jakiej formie prawnej można prowadzić działalność gospodarczą? Spółka czy firma jednoosobowa - od czego zależy wybór odpowiedniej formy? Jak założyć spółkę? Do czego potrzebny jest biznesplan? Jaki jest sens planowania działalności firmy? Z jakich elementów składa się biznesplan? Co decyduje o powodzeniu przedsięwzięcia biznesowego? Czy potrafisz opracować biznesplan? Jaki masz pomysł na biznes? Skąd wiesz, że to może być dobry interes? Jak zamierzasz zrealizować swój pomysł? Jak skutecznie sprzedać towar? Co to znaczy być konkurencyjnym na rynku? Jak przeprowadzić badanie rynku? Przykład badania rynku z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety Jakie czynniki wpływają na konkurencyjność produktu (firmy)? KARIERA ZAWODOWA Czy potrafisz zaplanować swoją karierę zawodową? Jaki jest sens planowania własnej kariery zawodowej? Co powinien zawierać plan własnej kariery zawodowej? Od czego zależy skuteczność wdrażania planu własnej kariery zawodowej? Jak skutecznie ubiegać się o pracę? Gdzie poszukiwać informacji o miejscach pracy? Co robić aby pracodawcy dowiedzieli się o Twojej ofercie? Co decyduje o skutecznym poszukiwaniu pracy? Czy potrafisz przygotować list motywacyjny i CV? W jakim celu przygotowuje się list motywacyjny i CV? Jakie elementy powinien zawierać list motywacyjny? Jakie informacje w CV są najważniejsze? Czy wiesz jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej? O czym powinno się wiedzieć przed pójściem na rozmowę kwalifikacyjną? Jak zachowywać się podczas rozmowy kwalifikacyjnej? Czy można pytać o wysokość wynagrodzenia? Na jakiej podstawie możesz podjąć pracę? Czy wolno pracować bez umowy o pracę? Czy prawo pracownika jest obowiązkiem pracodawcy? Czy można rozwiązać umowę w dowolnym czasie? Na czym polega mobilność siły roboczej? Co decyduje o mobilności siły roboczej? Dlaczego mobilność zwiększa szansę na rynku pracy? Czy warto być mobilnym? Czy potrafisz stworzyć miejsce pracy dla siebie? Co to znaczy „dać komuś wędkę, a nie rybę"? Jak rozumieć zdanie: „najskuteczniejszą formą pomocy jest pomoc sobie samemu"? Co trzeba zrobić w celu samozatrudnienia? Dlaczego praca i biznes powinny być etyczne? Jakie normy decydują o etyce pracy i biznesu? Jakie są przejawy nieetycznej walki konkurencyjnej? Jak eliminować działania nieetyczne z pracy i biznesu? PAŃSTWO W GOSPODARCE Dlaczego państwo powinno być aktywne w gospodarce? Czy rynek może rozwiązać problemy socjalne społeczeństwa? Czy rynek może rozwiązać problemy bezrobocia? Jaką rolę w gospodarce powinno odgrywać państwo? Jak mierzyć efekty gospodarki w skali państwa? Jak liczy się Produkt Krajowy i Narodowy Brutto (PKB i PNB)? Co decyduje o wzroście poziomu dobrobytu całego społeczeństwa? Czy wolny czas ma swoją cenę? Dlaczego należy płacić podatki? Czy bez podatków może funkcjonować państwo? Kto, za co i komu płaci podatki? Na czym polega restrykcyjna polityka fiskalna państwa? Czy potrafisz wypełnić deklarację podatkową PIT? Czy w deklaracji podatkowej PIT, CIT można pominąć niektóre przychody? Czy każdy koszt działalności gospodarczej jest kosztem uzyskania przychodów? Jakie wydatki można odliczyć od przychodów, dochodów lub podatku? Na co wydaje się pieniądze z budżetu? Na co państwo wydaje pieniądze ze swojego budżetu? Na co samorząd wydaje pieniądze ze swojego budżetu? Skąd państwo bierze pieniądze, kiedy dochody budżetowe są mniejsze od wydatków? Do czego potrzebne są banki? Czy gospodarka może funkcjonować bez banków? Po co jest bank centralny? Czy oszczędzać i pożyczać można tylko w banku? Ile pieniądza powinno być w obiegu? Dlaczego ludzie „gonią" za pieniądzem? Co to jest pieniądz plastikowy? Co się dzieje, jeśli w obiegu jest za dużo pieniędzy? Jak skutecznie walczyć z bezrobociem? Dlaczego bezrobocie j est ogromnym problemem społeczno-ekonomicznym? Kto i jak może walczyć z bezrobociem? Czy bezrobocie można zlikwidować całkowicie? INTEGRACJA I GLOBALIZACJA Co to jest bilans płatniczy kraju? Dlaczego kraje handlują ze sobą? Do czego potrzebny jest kurs walutowy? Po co sporządza się bilans płatniczy kraju? W jakim celu istnieje Unia Europejska? Jakie są główne cele Unii Europejskiej? Czy Unia Europejska jest „nowym" państwem? Dlaczego połowę budżetu Unia przeznacza na rolnictwo? Co Polska zyskuje, a co traci na integracji z UE? Czy Polska mogłaby rozwijać się bez przynależności do Unii Europejskiej? Jakich korzyści Polska może spodziewać się poprzez wejście do Unii? Jakie koszty wiążą się z przystąpieniem do Unii? Na czym polega proces globalizacji gospodarki? Co to jest globalizacja gospodarki? Jakie są przyczyny i skutki globalizacji? Czym różnią się globalizacja i integracja? DOKUMENTY POTRZEBNE PRZY UBIEGANIU SIĘ O PRACĘ Przykład życiorysu zawodowego Części składowe listu motywacyjnego Schemat rozmieszczenia elementów listu motywacyjnego Schemat podania o pracę
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144869 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności