Retoryka
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(11)
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Biblioteka WEiZ
(6)
Biblioteka WWFiF
(5)
Autor
Lemmermann Heinz
(3)
Sierocka Beata
(3)
Andruszko Robert
(1)
Barłowska Maria
(1)
Birkenbihl Vera F
(1)
Bocheńska Katarzyna
(1)
Bogdan Małgorzata Maria
(1)
Brożek Mieczysław
(1)
Budzyńska-Daca Agnieszka
(1)
Kohout Jaroslav
(1)
Kwiatkowska Dorota
(1)
Kwintylian Marek Fabiusz
(1)
Lewiński Piotr H. (1963- )
(1)
Quintilianus Marcus Fabius
(1)
Raczyński Krzysztof
(1)
Stelmach Waldemar
(1)
Słotwińska Izabela
(1)
Theobald Theo
(1)
Trojanowski Mariusz (ekonomia)
(1)
Wierzbicka Elżbieta
(1)
Wiszniewski Andrzej
(1)
Wolański Adam
(1)
Załęska Maria (filologia)
(1)
Zdunkiewicz-Jedynak Dorota (1962- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2038)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Retoryka
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(953)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(873)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(760)
Technika
(743)
Konstrukcje budowlane
(727)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Piłka nożna
(690)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(667)
Marketing
(638)
Architektura
(637)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(613)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(508)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(495)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Przedsiębiorstwo
(467)
Psychologia
(467)
Modele matematyczne
(465)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(429)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Poradniki
(3)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(2)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 452-455 i przy rozdziale. Indeks.
Dla studentów filologii polskiej, dziennikarstwa i politologii, socjologii, marketingu i reklamy.
Ustalanie tezy głównej Rozpoznawanie kwestii szczegółowej i ogólnej Formułowanie kwestii szczegółowej i ogólnej Sformułowanie tezy Funkcjonalne sformułowanie tezy Formułowanie propozycji Rodzaje retoryczne Rozpoznawanie rodzajów retorycznych Rodzaje retoryczne wobec gatunków użytkowych Funkcjonowanie rodzajów retorycznych Harmonia rodzajów retorycznych Stosowanie rodzajów retorycznych Recenzja Mowa sądowa Autoprezentacja Ustalenie status sprawy . Status w różnych rodzajach retorycznych Status jako narzędzie analizy argumentacji . Status w opracowaniu tematu wystąpienia Stan sprawy i argumentacja Status w analizie dyskusji Status i „trudne pytania” Audytorium retoryczne Dostosowanie mowy do audytorium Bierna analiza audytorium Mówca i audytorium Kreowanie audytorium Ocena problemu z punktu widzenia słuchacza Językowe wykładniki obecności słuchaczy Mówca w różnych sytuacjach retorycznych Relacja między nadawcą a odbiorcą Specyfika komunikacji medialnej Zwracanie się do słuchaczy . Rodzaje dowodów Rodzaje argumentów Źródła argumentów . Rodzaje sylogizmów Przesłanki Rodzaje wnioskowań Entymemat Elementy niejawne w komunikacji Odnajdywanie presupozycji Argumenty oparte na dedukcji i indukcji1.5.11. Przykłady nierówne Wnioskowania indukcyjne Argument z autorytetu Analiza dowodzeń Topika Identyfikacja toposów Toposy z porównania Ambiwalencja toposu Rozpoznawanie toposów Topika dyspozycyjna Złote myśli Topos i wspólnota świata Stereotypy Prezentacja mówcy Argumenty odwołujące się do różnych rodzajów przekonywania Kreowanie ethosu 1 Ja mówcy a sytuacja urzędowa Praktyka kreowania wizerunku Emocje w perswazji Rozpoznawanie emocji Językowe wykładniki emocji Waloryzacja pozytywna Emocje przeżywane Emocje w perswazji dzieci Emocje w dyskursie politycznym Emocje i ich wykładniki w dyskursie politycznym Pathos w przemówieniach inauguracyjnych Nadużywanie emocji Amplifikacja Sposoby amplifikacji Amplifikacja w tekstach komicznych Amplifikacja pośrednia . Zastosowanie amplifikacji Amplifikacja w pochwale . Praktyczne wykorzystanie amplifikacji Amplifikacja elokucyjna Pozasłowne środki amplifikacji Toposy – źródło amplifikacji Loci communes w amplifikacji Amplifikacja i deprecjacja przez porównanie Porządek mowy Rodzaje wstępów Formuła autorskiej skromności Toposy tematyczne Przyczyna pisania Rekomendacja podmiotu retorycznego . „Granice toposu” Wstęp bez topiki?. Opowiadanie w rodzaju sądowym Opowiadanie jako autokreacja Kreowanie opowiadań Opowiadanie nieciągłe . Autobiografia jako uwiarygodnienie Narracje w polityce Argumentacja Rozplanowanie treści Porządki argumentacyjne Budowanie argumentów Odnajdywanie schematów argumentacyjnych Błędy argumentacyjne Ocena poprawności i siły argumentu Struktura argumentu Analiza argumentów Debata szkoleniowa Debata – zapis rozmowy Refutacja Opinia i wątpienie Przeciwne poglądy Polemika do polemiki Płaszczyzny sporu Argumenty erystyczne Funkcjonowanie argumentów erystycznych Argumenty erystyczne i nieerystyczne Tworzenie argumentów erystycznych Różne „oblicza” perswazji Krytyka personalnaKompozycja klamrowa Miejsca wspólne zakończenia a sytuacja retoryczna Przesłanie do audytorium Elokucja Cechy wysłowienia Poprawność Błędy w reklamie Jasność i zawartość informacyjna tekstu „Prosto i jasno” Klarowne formułowanie myśli Język specjalistyczny i zrozumiałość Dobitność i precyzja w definiowaniu Waloryzacja Stosowność a relacja między nadawcą i odbiorcą Wyrażanie ocen Językowy wyraz stereotypów Stosowność zewnętrzna Styl i odbiorca Naruszenia stosowności Ozdobność Osiąganie ozdobności stylu Gatunki użytkowe Wybrane gatunki użytkowe Teksty prasowe Styl kancelaryjny Komentarz prasowy Publicystyka i retoryka Argumentacja w komentarzach prasowych . Tropy Peryfraza Mówiąc omownie Hiperbola Metaforyczne definicje Metafory obrazowe Obrazowość Porównanie metaforyczne Tropy i ich funkcje Perswazyjne wykorzystanie tropów Środki stylistyczne i wartościowanie Ocena funkcjonalności metafory . Funkcjonowanie metafor Funkcje metafory i metonimii . Analiza funkcji metafor „Siła” metafory Wyrażanie ocen i emocji . FiguryRozpoznawanie figur słów Tworzenie figur retorycznych Solecyzm Pytanie retoryczne Stosowanie pytań retorycznych Funkcje enumeracji Figury powtórzeń Funkcjonowanie figur retorycznych Rozpoznawanie figur myśli Figuralność i jej brak Funkcje figur retorycznych Figury kontaktu Figury miejsca i czasu Okres retorycznyProblem zdefiniowania okresu retorycznego . Retardacja sensu Problem spójności okresu w języku polskim Kolon i komma Rozpoznawanie okresu retorycznego Budowa periodu Rozpoznawanie cech okresu retorycznego Periodyczna budowa sentencji Wystąpienie – przygotowanie i wygłoszenie Słowo żywe Rozpoznawanie tekstów mówionych i pisanych Różnicowanie charakteru wypowiedzi Przekształcanie tekstu mówionego w pisany Przekształcanie tekstu pisanego w mówiony Cechy tekstów mówionych Techniki zapamiętywania Repetitio (Powtarzanie) Associatio (Kojarzenie) Immaginatio (Wyobraźnia, wizualizacja) . Mowa ciała Komunikacja niewerbalna a reguła stosowności Wywieranie wrażenia na innych Funkcje układów gestyczno-mimicznych Po co nam ręce Mimika a emocje Znaczenie gestów Wyrażanie emocji Funkcje adaptatorów Wyrażanie siebiePozycje ciała Pozycja ciała a wiarygodność Dominacja i uległość Co mówi o Tobie Twoje ciało Synchronizacja interakcyjna Budowanie płaszczyzny porozumienia Znaczenie ubioru Stereotypowe postrzeganie stroju Stosowność stroju Ethos a powierzchowność Wygłoszenie Etap przygotowań Ciało i postawa Poszukiwanie napięć „Relaksacja Jacobsona” „Drzewo” „Ratunek – oddech” „Szeptane Aaaa” SOS w sytuacji tremy Głos, mowa, wygłoszenie Przygotowanie ciała do ćwiczeń Prawidłowy oddech Przepona Wdech i wydech Ćwiczenia fonacyjne i rezonacyjne (głosowe)– budzenie głosu Eksperymenty głosowe Doskonalenie brzmienia Skuteczność w głosie – autodiagnoza Głos w służbie logiki Intencja przekazu w głosie Własny tekst Modulacja głosu Pauzowanie Artykulacja i dykcja Ćwiczenia wyrazistości wymowy samogłosek Ćwiczenia wyrazistości wymowy spółgłosek Wygłoszenie mowy
Sygnatura czytelni BWZ: XV C 3
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154048 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154047 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia Umysłu)
Tyt. oryg. : Das 30-Tage-Trainings-Programm Kommunikation und Rhetorik.
Sygnatura czytelni BWF: V D 27
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 3150 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Szkoła Dziś i Jutro)
Bibliogr.s. [104]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117384 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, ISSN 0239-6009 ; nr 135)
Bibliografia na stronach [133]-140. Indeksy.
Komunikacja interpersonalna w turystyce Rozważania nad komunikacją interpersonalną w obsłudze ruchu turystycznego CHARAKTERYSTYKA ZAWODU PRZEWODNIKA TURYSTYCZNEGO - PRZYKŁADY ZE ŚWIATA Geneza, struktura i metaforyka przewodnictwa turystycznego Wyzwania w zawodzie przewodnika turystycznego Metody pracy przewodników z różnych stron świata Jakość w usługach przewodnickich Misja przewodnika turystycznego RETORYKA W KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ Charakterystyka perswazji Charakterystyka kanałów komunikowania KOMUNIKOWANIE INTERPERSONALNE PODCZAS WYCIECZKI TURYSTYCZNEJ - UJĘCIE SYSTEMOWE Analiza wystąpień przewodników Omówienie i interpretacja wyników Techniki i taktyki komunikacyjne stosowane przez przewodników Obszary działań przewodnika determinujące skupienie uwagi grupy wycieczkowej Zachowania turystów stanowiące ocenę przekazu przewodnika
Sygnatura czytelni BWF: XII Ą 156
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8543 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Wyd. 4 dotyczy oryg.
Na s. tyt. i okł.: Jak mówić dobrze i przekonująco: cenne rady dla mówców. Pełna sala: jak radzić sobie z tremą. Słowo w biznesie: skuteczna komunikacja dla menedżerów. Mowa czyni cuda: jak prowadzić negocjacje.
Bibliogr. s. [249]-251.
Sygnatura czytelni BWZ: IX F 45
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116151 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 2509 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. oryg. : Lehrbuch der Rhetorik.
Bibliogr.s. [237] - 239
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106273, 93892, 93891 N (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt. : ćwiczenia wstępne, prace przygoto- wawcze, główne zasady sztuki retorycznej.
Tyt. oryg. : Lehrbuch der Rhetorik.
Bibliogr.s. [237] - 239
Sygnatura czytelni BWF: V D 16
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 2066 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 88225, 88221, 88222, 88217 L, 88223, 88224, 88219, 88226, 88220 (9 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Retoryka reklamy / Piotr H. Lewiński. - Wyd. 2 zm. i uzup. - Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2008. - 274 s. : il. ; 23 cm.
(Acta Universitatis Wratislaviensis, ISSN 0239-6661 ; no 3065)
Bibliogr. s. [258]-271. Indeks.
Sygnatura czytelni BWZ: VI C 40
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 3144 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Źródeł do Historii Wychowania)
Tyt. oryg. : [Institutions Oratoroae Libri XII]
Bibliogr.s. 62 - [63]
Sygnatura czytelni BWF: II D 53
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 2661 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 261 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109507 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Droga do Sukcesu)
Jakie są nasze motywacje? Wyznaczanie osobistych celów Alter ego mówcy Główne elementy postaci Różne rodzaje prezentacji Rozpaczliwe szukanie okazji do przemawiania Co właściwie chcemy powiedzieć? Zacznij od publiczności Opracuj szablony Aktualność Aktywne zbieranie informacji i dane statystyczne Indywidualność Używanie cytatów Czas zacząć pisać... teraz! Gruby skrypt Mówienie z pamięci Notatki i podpowiedzi Pisanie w PowerPoincie Pięć etapów dobrego pisania Potęga opowiadania historii Korzyści z opowiadania historii Gromadzenie opowieści Jak opowiadać historię Jak się posługiwać humorem Stosowność Czy jesteś zabawny? Planowanie a spontaniczność Czego oczekiwać, kiedy wygłaszamy zabawną kwestię Żarty a anegdoty Co zrobić, kiedy humor zawiedzie Sztuka wyolbrzymiania Pomoce wizualne i inne narzędzia Narzędzia zaawansowane technicznie Narzędzia prostsze technicznie Próby Technika wykonywania prób Wskazówki ułatwiające zapamiętywanie Znaleźć własny głos Siła Ton Pasja Tempo Hmiee... Falstarty Negatywny start Najlepsze wskazówki dotyczące błyskotliwych początków Zakończenie powinno być zdecydowane... Optymistyczne... Zwarte... Pełne pasji... Brawa Jak sobie radzić z tremą Racjonalizacja Kontrola Rozumienie Budowanie pewności siebie Antidotum na tremę - lista kontrolna Mowa ciała Jak sobie radzić z publicznością Obawy publiczności Rozwijanie umiejętności Interakcje z publicznością Jak odpowiadać na pytania Wady Wskazówki pomagające w odniesieniu sukcesu Praktyczne aspekty przygotowań Przepisowy ubiór Sprzęt Gdy zbliża się ta chwila Ostateczne odliczanie Nie spodziewałem się tego! Prezentacja bez narzędzi Przezwyciężanie strachu przed obnażeniem Przygotowanie się na sukces Zaawansowane techniki pamięciowe Opracowanie standardowego materiału Zaawansowana interakcyjność Kłopot z informacjami zwrotnymi Czy to niebezpieczne? Czy to przydatne? Wachlarz technik interakcyjnych Rozgrzewka przed interakcją Sprawozdanie z postępów Jesteś swoim najlepszym sędzią Analiza nagrań wideo Przyjaciele a zazdrośni koledzy Reakcja publiczności Kolejne zaproszenia Formalne informacje zwrotne Pewność siebie pod presją Budowanie pewności siebie Wartość dodana Struktura Perswazja Przygotowanie prezentacji pod presją Redagowanie Poza najlepszą praktyką Przedstawianie Narzędzia pracy Postać Częstotliwość Znajomość
Sygnatura czytelni BWZ: XII A 91
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6225 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentacje i wystąpienia w biznesie : istota, uwarunkowania, badania / Mariusz Trojanowski. - Wydanie 1. - Warszawa : PWN, 2019. - 345, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 315-332.
Istota prezentacji i wystąpień publicznych Komunikacja w biznesie Retoryka jako podstawa współczesnych prezentacji i wystąpień Załozenia zastosowania oraz formy prezentacji wystąpień Uwarunkowania skutecznych prezentacji i wystąpień publicznych personalne organizacyjne komunikacyjne Wykorzystanie programu multimedialnego w prezentacji (na przykładzie programu Power Point)
Sygnatura czytelni BWZ: XII A 74
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5919 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Praktyczny Pomocnik Studenta)
Zaw. wybrane rozdz. publikacji "Polszczyzna na co dzień" (2006) pod red. M. Bańki.
Indeks.
Dla studentów kierunków filologicznych.
Sygnatura czytelni BWZ: XII I 12
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 3311 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 224.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85299 L, 85300 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności