Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(59)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(55)
E-booki
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Czasopisma
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(52)
dostępne
(28)
Placówka
Wypożyczalnia
(28)
Biblioteka WWFiF
(52)
Autor
Tauber Roman Dawid (1945- )
(11)
Mucha-Szajek Ewa
(7)
Siwiński Wiesław (1934- )
(7)
Dziedzic Ewa
(4)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(4)
Biczysko Władysław
(3)
Bosiacki Stefan
(3)
Sancewicz-Kliś Anna
(3)
Werner Zbigniew T
(3)
Cymańska-Garbowska Barbara
(2)
Gospodarek Jerzy
(2)
Harding Keith
(2)
Henderson Paul
(2)
Jedlińska Maja
(2)
Lewandowska Agnieszka
(2)
Mikuta Beata
(2)
Sidorkiewicz Marta
(2)
Steblik-Wlaźlak Barbara
(2)
Tokarz-Kocik Anna
(2)
Świątkowska Monika
(2)
Anan'ev Dmitrij Vâčeslavovič
(1)
Banaszak Ewa
(1)
Bartusiak Irena
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Bojarska Maria (1937- )
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Borzyszkowski Jacek
(1)
D'Amico Vito
(1)
Dołowy Anna
(1)
Dziedzic Ewa. Dictionary of tourism and hotel trade
(1)
Gardzińska Anna
(1)
Gniedziejko Marcin
(1)
Grell Janusz
(1)
Grell Janusz S
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Hołodnik Daria
(1)
Jagusiewicz Andrzej
(1)
Januszewska Małgorzata
(1)
Jaremen Daria
(1)
Jedlińska Maja. Wörterbuch der Touristik und Hotellerie
(1)
Kaj Stanisław H
(1)
Kienzler Iwona (1956- )
(1)
Klementowski Kazimierz
(1)
Konieczna-Domańska Anna
(1)
Kowalczyk Mariusz
(1)
Kozierkiewicz Roman
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Kuc Małgorzata
(1)
Legienis Henryk
(1)
Legierska Urszula
(1)
Lipecki Krzysztof
(1)
Lisowski Michał
(1)
Makowska-Iskierka Marzena
(1)
Marczak Aneta
(1)
Matuszewski Krzysztof
(1)
Mańkowski Tomasz
(1)
Medlik Slavoj
(1)
Meyer Beata
(1)
Mikułowski Bogdan
(1)
Milewska Mariola
(1)
Milewski Dawid
(1)
Nalazek Mirosław
(1)
Obodyński Daniela
(1)
Orłowska Joanna
(1)
Pawlicz Adam
(1)
Perechuda Kazimierz
(1)
Puczkowski Benedykt
(1)
Puorto Simone
(1)
Rudnicki Michał
(1)
Rudnicki Michał (ekonomia)
(1)
Sallmann Natasza
(1)
Sawicka Beata
(1)
Sawińska Agnieszka
(1)
Schulz Fred
(1)
Siwińska Wiesława
(1)
Szostak Daniel
(1)
Szwichtenberg Aleksander
(1)
Szymański Łukasz
(1)
Szymczak Iwona
(1)
Tkaczyk Małgorzata
(1)
Tokarz Anna
(1)
Travaglini Armando
(1)
Wojciechowska Jolanta
(1)
Woliński Robert
(1)
Wyrzykowski Jerzy
(1)
Włodarczyk Bogdan
(1)
Łucki Zbigniew
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(45)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(64)
Język
polski
(62)
angielski
(1)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Szkoły zawodowe
(1)
Temat
Hotelarstwo
(59)
Turystyka
(50)
Gastronomia
(20)
Odpoczynek
(10)
Usługi turystyczne
(6)
Agroturystyka
(5)
Kultura fizyczna
(5)
Uzdrowiska
(5)
Biura podróży
(4)
Czas wolny od pracy
(3)
Ekoturystyka
(3)
Gastronomia hotelowa
(3)
Krajoznawstwo
(3)
Młodzież
(3)
Sport
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Dzieci
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Jakość produktu
(2)
Kalkulacja kosztów
(2)
Marketing elektroniczny
(2)
Osoby starsze
(2)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(2)
Przewozy turystyczne
(2)
Studenci
(2)
Turystyka kongresowa
(2)
Turystyka morska
(2)
Usługi
(2)
Wychowanie fizyczne pozaszkolne
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Backpacking (forma podróżowania)
(1)
Benchmarking (metoda)
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dwory
(1)
Dzieci niepełnosprawne intelektualnie
(1)
Ekonomika
(1)
Gimnastyka
(1)
Gimnastyka Pilates
(1)
Gospodarka kapitalistyczna
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry sportowe
(1)
Góry Słonne
(1)
Internet
(1)
Jakość życia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Karta wyników kompleksowa
(1)
Katastrofy ekologiczne
(1)
Kempingi
(1)
Koszykówka
(1)
Koła krajoznawczo-turystyczne
(1)
Marketing terytorialny
(1)
Microsoft Office (oprogramowanie)
(1)
Model biznesowy
(1)
NUDYZM
(1)
Napoje bezalkoholowe
(1)
Naturyzm
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
New Age (ruch kulturowy)
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Obiekty i urządzenia sportowe
(1)
Obiekty i urządzenia turystyczne
(1)
Ochrona przyrody
(1)
Odżywianie prawidłowe
(1)
Orienteering [orientacja sportowa] (sport)
(1)
Ośrodki odnowy biologicznej
(1)
Pamięć zbiorowa
(1)
Piloci wycieczek
(1)
Podatek od towarów i usług
(1)
Podróże służbowe
(1)
Popyt
(1)
Professional Congress Organizer (firma)
(1)
Programy komputerowe
(1)
Przewozy pasażerskie kolejowe
(1)
Przyprawy
(1)
Rezerwaty i parki narodowe
(1)
Ruch olimpijski
(1)
Siwiński, Wiesław (1934- )
(1)
Siłownie (sport.)
(1)
Sponsoring
(1)
Sportowcy
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Statystyka
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Turystyka górska
(1)
Turystyka historyczna
(1)
Turystyka kulturowa
(1)
Turystyka miejska
(1)
Turystyka pielgrzymkowa
(1)
Turystyka piesza
(1)
Turystyka rowerowa
(1)
Turystyka wodna
(1)
Turystyka zagraniczna
(1)
Turystyka zdrowotna
(1)
Uczniowie
(1)
Więźniowie
(1)
Wojsko
(1)
Wycieczki
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Litwa
(2)
Polska
(2)
Bałtyk (Polska ; wybrzeże)
(1)
Białoruś
(1)
Euroregion Bug
(1)
Londyn (Wielka Brytania ; miasto)
(1)
Szwajcaria
(1)
Warszawa (Polska ; miasto)
(1)
Gatunek
Słowniki angielsko-polskie
(6)
Słowniki terminologiczne
(6)
Słowniki polsko-angielskie
(5)
Podręcznik
(3)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(3)
Podręczniki akademickie
(2)
Słowniki niemiecko-polskie
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki
(1)
Słowniki polsko-niemieckie
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Podróże i turystyka
(5)
Zarządzanie i marketing
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
64 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 299-329.
Dla pracowników naukowych i studentów zajmujących się marketingiem i turystyką, właścicieli, kadry kierowniczej oraz pracowników przedsiębiorstw turystycznych.
Współpraca między przedsiębiorstwami – istota, cechy, przesłanki Definicja współpracy przedsiębiorstw Cechy współpracy warunkujące kryteria jej klasyfikacji Cechy współpracy Kryteria klasyfikacji współpracy Motywy i korzyści podejmowania współpracy przez przedsiębiorstwa Teoretyczne podstawy współpracy podmiotów na rynku usług hotelarskich Wybrane teorie współpracy użyteczne na rynku usług hotelarskich Teoria kosztów transakcyjnych – podstawa współpracy na poziomie relacji Teoria zależności zasobowej – podstawa współpracy na poziomie przedsiębiorstwa Teoria sieci – podstawa współpracy na poziomie sieci przedsiębiorstw Formy współpracy obiektów świadczących usługi hotelarskie Outsourcing Franchising Klastry Partnerstwo strategiczne Alianse strategiczne Identyfikacja czynników determinujących relację obiektów świadczących usługi hotelarskie z serwisami zakupów grupowych w obliczu zmieniających się uwarunkowań ich działalności Obiekty świadczące usługi hotelarskie i ich cechy warunkujące współpracę Złożoność usługi hotelarskiej Istota obiektów świadczących usługi hotelarskie Klasyfikacja i kategoryzacja obiektów świadczących usługi hotelarskie Wpływ rozwoju internetu na kanały dystrybucji obiektów świadczących usługi hotelarskie Pojęcie dystrybucji usług hotelarskich. Ewolucja systemów dystrybucji na rynku usług hotelarskich Implikacje funkcjonowania internetowych kanałów dystrybucji na rynku turystycznym Rozwój internetowych kanałów dystrybucji determinantą zmian w handlu elektronicznym Zmieniająca się rola pośrednika w internetowych systemach dystrybucji usług hotelarskich Serwisy zakupów grupowych jako partner w zakresie dystrybucji usług hotelarskich Działalność serwisów zakupów grupowych na rynku e-commerce Czynniki sukcesu serwisów zakupów grupowych jako narzędzia e-commerce Cykl życia serwisów zakupów grupowych na tle innych internetowych kanałów dystrybucji Klasyfikacja uwarunkowań współpracy obiektów świadczących usługi hotelarskie z serwisami zakupów grupowych Metodyka badań empirycznych Cele, hipotezy i założenia badawcze Przesłanki prowadzenia badań o charakterze jakościowym i ilościowym Proces badawczy Etapy prowadzonych badań Triangulacja metod badawczych Monitoring ofert Wywiady Sondaż diagnostyczny Metody analizy danych empirycznych Ograniczenia procesu badawczego a jakość przeprowadzonych badań. Charakterystyka badanych zbiorowości Uwarunkowania współpracy obiektów świadczących usługi hotelarskie z serwisami zakupów grupowych w zakresie dystrybucji usług w sieci Stymulanty i destymulanty nawiązywania relacji z serwisami zakupów grupowych przez obiekty świadczące usługi hotelarskie Identyfikacja czynników predysponujących obiekty świadczące usługi hotelarskie do podejmowania współpracy z serwisami zakupów grupowych Identyfikacja czynników charakteryzujących serwisy zakupów grupowych determinujących podejmowanie współpracy przez obiekty świadczące usługi hotelarskie Warunki współpracy i ich wpływ na kształtowanie renty relacyjnej Ocena współpracy z serwisami zakupów grupowych i ich znaczenie wśród innych kanałów dystrybucji usług w sieci stosowanych przez obiekty świadczące usługi hotelarskie
Sygnatura czytelni BWF: XII L 86
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151536 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8554 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okładce: Do nowej podstawy programowej.
Bibliografia, wykaz aktów prawnych.
Dla uczniów szkół ponadpodstawowych (obszar turystyczno-gastronomiczny) do nauki zawodów technik hotelarstwa, technik obsługi turystycznej, technik turystyki wiejskiej.
Wprowadzenie do prawa w turystyce i hotelarstwie Podstawowe pojęcia związane z turystyką i hotelarstwem Źródła prawa turystycznego Obsługa ruchu turystycznego Podstawy prawne świadczenia usług turystycznych Wymagania związane z prowadzeniem działalności gospodarczej jako organizator turystyki i pośrednik turystyczny Przewodnicy turystyczni i piloci wycieczek Podstawy prawne świadczenia usług hotelarskich Ogólne zasady działalności hotelarskiej Kategoryzacja obiektów hotelarskich Wymagania prawne dla hoteli Wymagania prawne dla moteli Wymagania prawne dla pensjonatów Wymagania prawne dla kempingów (campingów) i pól biwakowych Wymagania prawne dla domów wycieczkowych Wymagania prawne dla schronisk młodzieżowych Wymagania prawne dla schronisk Wymagania prawne dla obiektów innych niż hotelarskie Wymagania prawne w zakresie dostosowania obiektów hotelarskich dla osób niepełnosprawnych ewidencja obiektów hotelarskich Regulaminy w obiektach hotelarskich Wymagania sanitarne, przeciwpożarowe oraz inne, dotyczące świadczenia usług hotelarskich Ochrona klienta Transport w turystyce Prawo przewozowe Transport powietrzny Parkowanie Paszporty i wizy Paszporty Wizy Ubezpieczenia w turystyce Gastronomia Rodzaje placówek gastronomicznych Wymagania prawne względem usług gastronomicznych prowadzonych w obiektach hotelarskich charakterystyka usług gastronomicznych w obiektach hotelarskich Systemy zapewniające bezpieczeństwo zdrowotne żywności Wymagania prawne dotyczące lokali gastronomicznych.
Sygnatura czytelni BWF: XII G 20
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7999 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla menedżerów hoteli i obiektów turystycznych, kierowników i pracowników biur podróży, studentów hotelarstwa i turystyki, pracowników branży gastronomicznej, osób zajmująch się cateringiem, polskich pracowników zatrudnionych w zagranicznych obiektach hotelowych i gastronomicznych, jak również pracowników działów finansowo-księgowych.
Sygnatura czytelni BWF: XII A 11
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7381 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 3011 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7003 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zaw. słownik terminów turystycznych.
Bibliogr. przy rozdz. i na s. [260]-267. Indeks.
Dla studentów kierunku turystyka i rekreacja oraz praktyków gospodarczych działających w sektorze turystyki.
Sygnatura czytelni BWF: XII J 52
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 120372 N, 120373 (2 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 5222 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7345 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 3052 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Benchmarking doskonałości hoteli historycznych / Kazimierz Perechuda, Daria Hołodnik. - Wydanie 1. - Warszawa : CeDeWu, 2019. - 125 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 113-115.
Wymiary i odniesienia benchmarkingu doskonałości Benchmarking doskonałości jako metoda obrazowania przestrzeni Benchmarking wirtualny: kreowanie przestrzeni turystyki pałacowo-zamkowej Benchmarking sieciowy - analiza kluczowych kontekstów Benchmarking procesowy - analiza kreowania wartości dodanej dla klienta Modelowanie benchmarkingu doskonałości hoteli historycznych Wiedza gorąca turystów w benchmarkingu doskonałości hoteli historycznych Meandry benchmarkingu doskonałości w hotelach historycznych Doskonałość benchmarkingu wirtualnego Doskonałość benchmarkingu sieciowego Doskonałość benchmarkingu procesowego Benchmarkingowe modele biznesu hoteli historycznych w Szwajcarii Benchmarki Hotelu Masson Benchmarki wirtualne Benchmarki sieciowe Benchmarki procesowe Benchmarki klasztoru Klosterhotel St. Petersinsel Benchmarki wirtualne Benchmarki sieciowe Benchmarki procesowe Benchmarki Grandhotelu Giessbach Benchmarki wirtualne Benchmarki sieciowe Benchmarki procesowe Pałac Wartegg Benchmarki wirtualne Benchmarki sieciowe Benchmarki procesowe Hotel Château Béla Benchmarki wirtualne Benchmarki sieciowe Benchmarki procesowe Benchmarkingowe modele biznesu hoteli historycznych w Polsce Etapy modelowania biznesu hoteli historycznych Benchmarking powierzchowny Pałac Jedlinka Pałac Jugowice Benchmarking na obrzeżach Pałac Wiechlice Benchmarking zasysający Zamek Książ (benchmarking „z pozoru zasysający") Pałac Staniszów ProHarmonia (Lądek Zdrój) Falowanie piękna - niuansowanie energii w hotelach pałacowych Energie a pola znaczeń w hotelach pałacowych Energia fizyczna Energia mentalna Energia emocjonalna Energia spirytualna
Sygnatura czytelni BWF: V G 84(1)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 1640-6818 ; nr 496)
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 19)
Zaw. mat. z V Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Kadry w gospodarce turystycznej", Szczecin, Berlin, 28-30 maja 2008 r. - inf. ze wstępu i ze s. internet. org.
Sygnatura czytelni BWF: K 4/08
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 5157 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 5289, F 5396 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109606, 109604 N (2 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 2754 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. 635)
Na s. tyt. także t. 709, oznaczający nr kolejny serii Rozprawy i Studia, do nru 74 wydawanej przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Szczecinie.
Bibliogr. s. [221]-226.
Sygnatura czytelni BWF: XII E 39
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 124488 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 4722 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 4581 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografia = Monograph / Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu, ISSN 1859-1546 ; t. 3)
Tyt. równol. : New Trends in Physical Culture and Tourism in the Context of Hotel Industry and Gastronomy.
Zaw. mat. z Konferencji Naukowej "Nowe tendencje w kulturze fizycznej, turystyce i ich związki z hotelarstwem i gastronomią", Poznań, 5 grudnia 2007 r. - inf. ze s. internet. org.
Bibliogr. przy ref.
Sygnatura czytelni BWF: K 10/07
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 120327 L, 120419, 120420 (3 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 5220 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ryzyko motywacyjne w hotelarstwie związane jest z tym, że pracodawcy w branży hotelarskiej, dysponując określonymi zasobami ludzkimi, nie mogą być do końca pewni korzyści, które dzięki tym zasobom osiągną. Wynika to m.in. z niemożności dokładnego określenia a priori wartości wszystkich rezultatów pracy zatrudnionych osób, a także efektów działań podejmowanych w stosunku do pracowników, w tym rezultatów przyjętych sposobów motywowania. Ryzyko motywacyjne jest słabo rozpoznane w literaturze przedmiotu, brakuje praktycznych rozwiązań, jak takie ryzyko mierzyć i jak je redukować. Nowatorski charakter niniejszej rozprawy wynika przede wszystkim z podjętej próby transferu dotychczasowej wiedzy o ryzyku na obszar personalny na poziomie mezoekonomicznym (w branży hotelarskiej) i na poziomie mikroekonomicznym (w przedsiębiorstwie hotelarskim), ze szczególnym uwzględnieniem rodzajów ryzyka generowanych na skutek działań motywacyjnych. Głównym celem monografii jest poznanie roli systemu motywacyjnego w ogra¬niczaniu ryzyka personalnego w hotelarstwie. W realizacji tak postawionego celu głównego mają pomóc sformułowane cele szczegółowe: • rozpoznanie podstawowych źródeł ryzyka personalnego w hotelarstwie, • identyfikacja stanu motywacji pracowniczej i poziomu ryzyka personalnego w przedsiębiorstwach hotelarskich, • egzemplifikacja działań motywacyjnych i cząstkowych rodzajów ryzyka w działalności hotelarskiej na podstawie studiów przypadków. Celem metodycznym pracy jest opracowanie modelu redukcji ryzyka personal¬nego w hotelarstwie opartego na działaniach motywacyjnych. Celem aplikacyjnym jest przeprowadzenie diagnozy oraz dostarczenie mate¬riałów i wniosków, a także narzędzi (modeli), możliwych do wykorzystania przez przedsiębiorców do budowania kapitału ludzkiego w hotelarstwie i ograniczania ryzyka motywacyjnego. Ze wstępu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
"Najsławniejsi hotelarze wszech czasów" to chyba najbardziej kompleksowa na świecie pozycja książkowa dedykowana osobistościom hotelarstwa, mającym wkład w rozwój profesji jak i całego przemysłu gościnnego. W trzydziestu sześciu rozdziałach opowiedziano niezwykłe historie czterdziestu jeden hotelarzy: budowniczych, konstruktorów, deweloperów, właścicieli i menedżerów hoteli, szefów kuchni i gastronomii, kreatorów nowych konceptów, marek hotelowych i twórców całych łańcuchów. Z książki dowiemy się, jak powstały koporacje i sieci hotelowe m.in. Ritz, Hilton, Marriott, Radisson, Holiday Inn, Oberoi, Sheraton, Accor, Four Seasons, Days Inn, Residence Inn, Howard Johnson's, Hyatt, Best Western, Trust Houses Forte itp. Sporo miejsca poświęcono prawdziwym pionierom branży, którzy odeszli już w zapomnienie, a niewątpliwie podnieśli rangę zawodu hotelarza i poprawili prestiż przemysłu. Książka "Najsławniejsi hotelarze wszech czasów" to hołd oddany legendom światowego hotelarstwa, które na trwałe zapisały się na kartach historii. SPIS TREŚCI: 1. Johannes Baur - prekursor zawodowego hotelarstwa 2. Henry Flagler - budowniczy hoteli na Florydzie 3. George Pullman - konstruktor hoteli na kołach 4. Franz Josef Bucher - hotelarz i władca szczytów 5. Fred Harvey - dżentelmen, który ucywilizował Dziki Zachód 6. William Waldorf Astor i John Jacob IV - bogaci fundatorzy luksusowych hoteli 7. Wilhelmina Skogh - wielka dama szwedzkiego hotelarstwa 8. Cesar Ritz - król hotelarzy i hotelarz królów 9. Auguste Escoffier - cesarz szefów kuchni 10. George Boldt - geniusz hotelowego zarządzania 11. Braci Sarkies - hotelowi kolonizatorzy Azji 12. George Nungovich - Napoleon egipskiego przemysłu hotelarskiego 13. Anton Bon - pionier szwajcarskiej turystyki 14. Anna Sacher - królowa austriackiego hotelarstwa 15. Ellsworth Statler - największy innowator wśród hotelarzy 16. Oskar Tschirky - Oskar z Waldorfa 17. Karl Baehler - potentat hotelowy Egiptu 18. Lucius Boomer - ojciec chrzestny Waldorf-Astorii bis 19. Conrad Hilton - pionier globalizacji w hotelarstwie 20. Albert Steigenberger - ambasador niemieckiej tradycji grand-hoteli 21. Merile Key Guertin - Mr. Motel czyli ikona marki Best Western 22. Ernest Henderson - człowiek, który stworzył Sheratona 23. Howard Johnson - gospodarz autostrad 24. Mohan Singh Oberoi - pierwszy hotelarz Indii 25. John Willard Marriott - lider amerykańskiego przemysłu gościnnego 26. Charles Forte - baron brytyjskiego hotelarstwa 27. Kemmons Wilson - jeden z tysiąca, który wpłynął na XX wiek 28. Curtis Carlson - mistrz dywersyfikacji 29. John Q. Hammons - legendarny deweloper hotelowy 30. Jay Pritzker - inicjator hoteli atrium i łańcucha Hyatt 31. Isadore Sharp - hotelarz na cztery pory roku 32. Jack DeBoer - ojciec koncepcji hoteli na wydłużony pobyt 33. Bill Marriott Jr. - wielki pasjonat hotelarstwa i szef wielomarkowej korporacji 34. Cecil B. Day - hotelarz z misją 35. Paul Dubrule i Gerard Pelisson - architekci europejskiego hotelarstwa sieciowego 36. Ian Schrager - guru hoteli boutique
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja jest dziesiątym tomem w serii „Warsztaty z Geografii Turyzmu” wydawanej przez Wydział Nauk Geograficznych Uniwersytetu Łódzkiego. Zawiera teksty z zakresu trzech działów wiedzy: krajobrazu, krajoznawstwa i turystyki. Lektura tych prac uzmysławia wielość relacji, jakie zachodzą między wymienionymi dziedzinami - zarówno w obszarze poznawczym, dydaktycznym, jak i badawczym. Duża część artykułów zaprezentowanych w tej monografii (z działów: krajobraz i krajoznawstwo) została przygotowana na VII Kongres Krajoznawstwa Polskiego, który miał się odbyć w 2020 roku w Łodzi, ale z powodu pandemii wywołanej koronawirusem został przeniesiony na rok 2022. Opublikowane tutaj prace stanowią więc jedną z form upamiętnienia tego wydarzenia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejsza monografia dotyczy bardzo ważnego i aktualnego problemu wynikającego ze starzenia się społeczeństwa w krajach emitujących ruch turystyczny, w tym w Polsce, i związanych z tym problemów dostosowania usług do potrzeb turystów seniorów. Autorki prezentują najnowsze zagadnienia związane z tendencjami i rozwojem rynku usług hotelarskich, odnoszą się do nowych trendów, zmian pokoleniowych, nowych potrzeb turystów seniorów, a także ich podziału na różne segmenty. (…) Poruszana w monografii tematyka może być interesująca dla różnych kręgów odbiorców reprezentujących zarówno stronę praktyczną rynku usług hotelarskich, jak też osób pragnących poszerzyć swoją wiedzę teoretyczną na ten temat. Z recenzji prof. nadzw. UEP dr hab. Agnieszki Niezgody Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zamieszczone w zeszycie artykuły, które są efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych w różnych ośrodkach akademickich, zawierają wiele ciekawych poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W zgromadzonych tu publikacjach Czytelnik może znaleźć sporo oryginalnych ujęć teoretycznych dotyczących prawnych aspektów promocji zatrudnienia osób bezrobotnych, metod poradnictwa zawodowego i pośrednictwa pracy, zasad i przepisów prawnych ochrony własności intelektualnej oraz kierunków rozwoju edukacji w zakresie ergonomii i ochrony środowiska w sektorze turystycznym i energetycznym. Głównym celem tej publikacji jest zebranie wybranych, ważniejszych elementów, które decydują o efektywnym i kreatywnym zarządzaniu zasobami materialnymi i niematerialnymi w przedsiębiorstwie. Zeszyt ten może posłużyć jako skrótowy, lecz pełen wnikliwych spostrzeżeń podręcznik i przewodnik po zagadnieniach produktywności, ergonomii oraz ochrony pracy. Problematyka zawarta w artykułach ergonomicznych została zaprezentowana na II Międzynarodowym Kongresie Ergonomii w Poznaniu w 2015 roku, zorganizowanym przez Polskie Towarzystwo Ergonomiczne i Politechnikę Poznańską. Teksty te są rezultatem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, jak również stanowią pokłosie ożywionej dyskusji odbywającej się w trakcie obrad Kongresu, prezentując wiele interesujących informacji. (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności