Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(527)
IBUK Libra
(43)
Forma i typ
Artykuły
(262)
Książki
(262)
Publikacje naukowe
(65)
E-booki
(44)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Publikacje fachowe
(17)
Czasopisma
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(184)
dostępne
(148)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(158)
Biblioteka Międzywydziałowa
(70)
Biblioteka WEiZ
(96)
Biblioteka WWFiF
(9)
Magazyn
(11)
Biblioteka WEAiI
(3)
Autor
Fazlagić Amir
(18)
Polak Andrzej
(9)
Knosala Ryszard (1949- )
(7)
Jabłoński Marek
(6)
Krok Ewa
(6)
Jabłoński Adam
(5)
Perechuda Kazimierz
(5)
Strojny Mariusz
(5)
Berłowski Paweł
(4)
Fazlagić Jan
(4)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(4)
Morawski Mieczysław
(4)
Skrzypek Elżbieta
(4)
Adamska Małgorzata
(3)
Ambroziak Dariusz
(3)
Banasiak Jakub
(3)
Bukowski Marcin
(3)
Dymek Łukasz
(3)
Fronczyk Krzysztof
(3)
Guryn Halina
(3)
Głodek Paweł
(3)
Kopycińska Danuta
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Król Lech C
(3)
Leja Krzysztof
(3)
Lewicka Maria
(3)
Malik Krzysztof (1964- )
(3)
Moszkowicz Mieczysław
(3)
Patalas-Maliszewska Justyna
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Sosińska-Kalata Barbara
(3)
Sońta Monika
(3)
Adamczyk Justyna
(2)
Barabasz Krystyna
(2)
Borys Tadeusz
(2)
Cackowski Zdzisław (1930- )
(2)
Chmielewski Krzysztof (historia sztuki)
(2)
Chodyński Andrzej
(2)
Chrostowski Aleksander
(2)
Czarnota Jerzy Lech
(2)
Dudzik-Lewicka Irena
(2)
Fazlagić Amir Jan
(2)
Gierszewska Grażyna
(2)
Gregor Bogdan (1943- )
(2)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(2)
Gręziak Zbigniew
(2)
Howaniec Honorata
(2)
Izmałkowa Julia
(2)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(2)
Kalińska-Kula Magdalena
(2)
Kiełtyka Leszek (1953- )
(2)
Klimek-Michno Katarzyna
(2)
Kotarbiński Jacek
(2)
Kowalczyk Adam
(2)
Kozielski Robert
(2)
Krawczyk Jarosław (1955- )
(2)
Kuzel Marcin
(2)
Lis Marcin (organizacja i zarządzanie)
(2)
Michna Anna
(2)
Mikuła Bogusz
(2)
Nikowska Anna
(2)
Nowakowska Aleksandra
(2)
Paliszkiewicz Joanna Olga
(2)
Pietrzyk Sylwester
(2)
Przygodzki Zbigniew
(2)
Radomski Wojciech
(2)
Rudolf Tomasz
(2)
Rzewuska Małgorzata
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Skrzypek Elżbieta (1952- )
(2)
Stachowicz-Stanusch Agata
(2)
Stanusch Maciej
(2)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(2)
Szpak Dariusz
(2)
Szuwarzyński Andrzej
(2)
Waszkielewicz Wiesław
(2)
Winter Tomasz
(2)
Wiśniewska Magdalena
(2)
Zbiegień-Maciąg Lidia
(2)
Zieliński Kazimierz (ekonomia)
(2)
Świgoń Marzena
(2)
Abramowicz Witold
(1)
Abramowicz Witold (1954- )
(1)
Adamus Agnieszka
(1)
Alouf Joseph
(1)
Aluchna Maria
(1)
Antonowicz Alicja (ekonomia)
(1)
Antonowicz Dominik
(1)
Antosik Wojciech
(1)
Azembski Robert (1964- )
(1)
Baczyńska Anna
(1)
Bagiński Jan (1949- )
(1)
Baker Julian
(1)
Bakkers Silvia
(1)
Bal-Woźniak Teresa
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Banach Artur
(1)
Barani Katarzyna
(1)
Bartnicka Joanna
(1)
Bartol Wiktor
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(41)
2010 - 2019
(259)
2000 - 2009
(235)
1990 - 1999
(12)
1980 - 1989
(14)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(84)
Kraj wydania
Polska
(563)
Kiribati
(2)
nieznany (us)
(2)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(554)
angielski
(13)
niemiecki
(1)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(17)
Menedżerowie
(4)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownicy wiedzy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
Zarządzanie wiedzą
(227)
Gospodarka oparta na wiedzy
(78)
Wiedza o kliencie
(67)
Wiedza
(52)
Innowacje
(35)
Zarządzanie
(31)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(28)
Komunikacja marketingowa
(24)
Przedsiębiorstwa
(24)
Bazy danych
(21)
Analiza danych
(19)
Społeczeństwo informacyjne
(19)
Zarządzanie jakością
(19)
Big Data
(18)
Nauka
(18)
Insight
(17)
Informacja marketingowa
(16)
Kapitał intelektualny
(16)
Systemy informatyczne zarządzania
(15)
Organizacje uczące się
(14)
Transfer wiedzy
(14)
Zbiory danych osobowych
(13)
Popularyzacja wiedzy
(12)
Szkolenia
(12)
Szkolnictwo wyższe
(12)
Przedsiębiorstwo
(11)
Badania marketingowe
(10)
Dane rynkowe
(10)
Handel elektroniczny
(10)
Internet
(10)
Kultura organizacyjna
(10)
Zasoby ludzkie
(10)
Controlling wiedzy
(9)
Zarządzanie informacją
(9)
Badania konsumenckie
(8)
Edukacja
(8)
Informatyka
(8)
Inżynieria produkcji
(8)
Konkurencja
(8)
Organizacja ucząca się
(8)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(8)
Knowledge management
(7)
Pomiar kapitału intelektualnego
(7)
Pracownicy
(7)
Produkcja
(7)
Produktywność (ekonomia)
(7)
Przedsiębiorczość (postawa)
(7)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(7)
Zarządzanie strategiczne
(7)
Ekonomia
(6)
Mapy wiedzy
(6)
Marketing
(6)
Menedżerowie
(6)
Nauczanie on-line
(6)
Obsługa klienta
(6)
Personalizacja
(6)
Przedsiębiorstwa internetowe
(6)
Rozwój gospodarczy
(6)
Rozwój regionalny
(6)
Transfer technologii
(6)
Wiedza o kulturze
(6)
Zachowania konsumenckie
(6)
BAZY WIEDZY
(5)
Baza wiedzy o klientach
(5)
Efektywność ekonomiczna
(5)
Experiential marketing
(5)
Gospodarka
(5)
Informatyzacja
(5)
Marketing doświadczeń
(5)
Marketing internetowy
(5)
Menedżer
(5)
Nauczyciele
(5)
Organizacje
(5)
Potrzeby klientów
(5)
Relacje z klientami
(5)
Rynek pracy
(5)
Społeczność internetowa
(5)
Targetowanie behawioralne
(5)
Usługi
(5)
Zarządzanie projektami
(5)
Balanced Scorecard
(4)
Crowdsourcing
(4)
Decyzje
(4)
Dystrybucja wiedzy
(4)
Gospodarka elektroniczna
(4)
Innowacyjność
(4)
Inwestycje
(4)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(4)
Kapitał ludzki
(4)
Kultura organizacji
(4)
Logistyka gospodarcza
(4)
Media społecznościowe
(4)
Motywacja
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Organizacja
(4)
Outsourcing
(4)
Pomiar wiedzy
(4)
Przedsiębiorczość
(4)
Przydatność zawodowa
(4)
Rozwój zrównoważony
(4)
Temat: czas
2001-
(55)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
2001-0
(2)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(33)
Białoruś
(1)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Lublin (Polska ; region)
(1)
Mazury (Polska ; region)
(1)
Niemcy
(1)
Nysa (Polska ; miasto)
(1)
Podlaskie, województwo (Polska ; region)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szczecin (Polska ; region)
(1)
Słowacja
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Zabrze (woj. śląskie)
(1)
Łódź (Polska ; region)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Monografia
(33)
Praca zbiorowa
(28)
Materiały konferencyjne
(12)
Materiały pomocnicze
(12)
Podręczniki akademickie
(12)
Opracowanie
(11)
Artykuł z czasopisma fachowego
(9)
Podręcznik
(9)
Raport z badań
(5)
Encyklopedie
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Podręczniki dla szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Poradnik
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Przedsiębiorczość akademicka
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(56)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(24)
Inżynieria i technika
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(7)
Nauka i badania
(6)
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Transport i logistyka
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(228)
Unia Europejska
(16)
Kultura Fizyczna
(14)
Transport, Spedycja, Logistyka
(3)
Architektura i Budownictwo
(1)
570 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Editorial We are happy to offer our readers English translations of selected papers published in Issues 1, 2 and 3 of The Sociological Review (Przegląd Socjologiczny)from 2008. The presented issue is not, therefore, thematically consistent. On the contrary, our aim is to demonstrate the diversity of our interests.We begin with a program article by F. Schütze, wherein the author indicates the benefits of the application of interpretative biography analysis in European studies. The text is accompanied by an article by K. Waniek, which illustrates the pro et contra of international social integration. The subsequent articles concern sociological description of local communities. M. Halamska presents a review of studies, in which she discusses the strengths and weaknesses of social capital in the Polish countryside, while A. MichalskaŻyła analyzes the issue of identification with one’s native city. Recently, numerous countries, including members of the European Union, have begun to incorporate the notion of the knowledge-based society into their programs. In spite of the rapidly growing number of publications, the issue is still rather ambiguous. First, L. Zienkowski offers a review in which the issues concerning the problem of the ‘knowledge-based economy’ are organized. Next, M. Zemło proposes a critical view of the knowledge-based society from the perspective of the sociology of knowledge. European integration, social capital and knowledge-based society – these are the keywords of this issue of The Review. These are also the keywords of the current debate within the Polish and international sociological milieu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rola wiedzy w zarządzaniu współczesnymi organizacjami − funkcjonującymi w dynamicznej, złożonej, nieprzewidywalnej rzeczywistości globalnych rynków − jest bezdyskusyjna. Dzisiaj zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej w coraz większym stopniu zależy nie od tradycyjnych zasobów – jak praca, ziemia czy kapitał – ale właśnie od zasobów wiedzy. Zarówno w teorii, jak i w praktyce zarządzania rozwijane są koncepcje i metody zorientowane na identyfikację zasobów wiedzy w organizacji, intensyfikację procesów weryfikacji wiedzy organizacyjnej i jej rozwoju oraz na wykorzystanie wiedzy do zwiększania konkurencyjności organizacji. W prezentowanym tomie zawarto szesnaście opracowań, których autorzy – badacze z ośrodków naukowych z całego kraju oraz praktycy zarządzania − analizują znaczenie czynnika wiedzy dla współczesnych organizacji: ich funkcjonowania, rozwoju, osiągania przewagi konkurencyjnej i szeroko rozumianego sukcesu. Przedmiotem większości tekstów są takie koncepcje, metody i systemy zorientowane na wiedzę, jak: • metody zarządzania wiedzą, • systemy zarządzania wiedzą, • organizacja ucząca się i inteligentna, • zdolność uczenia się przedsiębiorstwa, • organizacja zwinna, • organizacja odporna na kryzys. Dominują teksty o charakterze empirycznym; w artykułach przytoczono badania zrealizowane w Polsce w organizacjach różniących się typem działalności, wielkością i formą własności, a także w klastrach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tematyka prezentowanego zbioru opracowań jest stosunkowo szeroka i zróżnicowana, co może wywoływać wrażenie pewnej przypadkowości i eklektyczności ich doboru. Właściwość ta jest jednak trwałym, trudnym do uniknięcia, elementem tożsamości nauk o przedsiębiorstwie, jest warunkiem odpowiednio wszechstronnego, całościowego poznawania natury przedsiębiorstwa oraz mechanizmów rządzących jego powstawaniem i rozwojem. Dwa początkowe opracowania (J. Czupiała i G. Osbert-Pociechy) mają charakter stosunkowo ogólny i traktują o ważnych tendencjach i warunkach rozwoju współczesnego zarządzania. Kolejne trzy opracowania (Cz. Zająca, D. Tenety-Skwiercz, A. Sokołowskiej) poświęcone są nabierającej znaczenia problematyce społecznej odpowiedzialności biznesu. Wspólnym mianownikiem kolejnej grupy artykułów (K. Grzesik, A. Pietroń-Pyszczek, A. Jagody, A. Cierniak-Emerych) jest spojrzenie z różnych perspektyw na miejsce człowieka w organizacji (przedsiębiorstwie) oraz na pełnione przezeń i wobec niego funkcje. Przedmiotem kolejnych trzech opracowań (M. Trenkner, M. Morawskiego, E. Tabaszewskiej) jest wyjątkowo nośna współcześnie problematyka zarządzania wiedzą, przy czym opracowanie M. Trenkner jest granicznym między tym i poprzednim obszarem przedmiotowym. Trzy dalsze artykuły (Sz. Kłopockiego, A. Połomskiej-Jesionowskiej, M. Kwiecińskiej) podejmują doniosłe zagadnienia więzi międzyorganizacyjnych w sferze gospodarczej i pozagospodarczej. Dla ostatnich czterech opracowań trudno znaleźć wspólny mianownik, przy czym one także znakomicie mieszczą się w jakże rozległej tematyce nauki o przedsiębiorstwie. Autorzy, przyjmując w pełni odpowiedzialność za treść i sposób prezentacji poruszanych zagadnień, będą wdzięczni Czytelnikom za wszelkie, kierowane pod ich adresem uwagi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja przybliża możliwości zastosowania nowych technologii w naukach społecznych i humanistycznych. W swoich tekstach badacze i praktycy prezentują w sposób przekrojowy, a zarazem systematyczny, jak można korzystać z różnych popularnych programów z rodziny CAQDAS podczas prowadzenia badań rozmaitymi metodami i z zastosowaniem wielu narzędzi badawczych. Czytelnik otrzymuje bardzo rzetelną wiedzę opartą na wieloletnim doświadczeniu ekspertów. Książka powinna zaspokoić oczekiwania zarówno niedoświadczonych użytkowników oprogramowania, jak i wytrawnych badaczy, którzy dzięki niej mogą nieco zrewidować swój warsztat badawczy i odnaleźć świeży powiew inspiracji. W doskonały sposób łączy analizy teoretyczne wybranych zagadnień z walorem praktycznym ich zastosowania. Może być traktowana jako swoisty przewodnik po metodach i technikach służących odkrywaniu wiedzy w procesie analizy danych jakościowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rozprawa naukowa niezbędna dla informatologów, naukoznawców i bibliotekarzy. Publikacja darmowa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Publikacja darmowa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia prezentuje wyniki badań dotyczących wybranych problemów zarządzania niematerialnymi zasobami organizacji, w szczególności zarządzania informacją, wiedzą i kapitałem intelektualnym, z perspektywy małych i średnich przedsiębiorstw oraz jednostek samorządu terytorialnego. Ważną rolę w tym opracowaniu odgrywają wielowymiarowe dociekania autorów dotyczące jakości życia różnych podmiotów (mieszkańców, gospodarstw domowych i przedsiębiorstw) i jej aspektów, takich jak praca, dochody i ich rozdysponowanie czy poziom zaspokojenia potrzeb oraz ryzyko działalności gospodarczej. Rozdziały, opracowane przez przedstawicieli najbardziej liczących się w Polsce ośrodków naukowych, mają charakter teoriopoznawczy oraz empiryczny. Książka kierowana jest zarówno do przedstawicieli środowisk naukowych, studentów, jak i praktyków zarządzania zainteresowanych rozwojową problematyką zarządzania niematerialnymi zasobami przedsiębiorstwa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W publikacji przedstawiono istotne aspekty teoretyczne i praktyczne związane z procesem generowania innowacji w relacji uczelnia ‒ przedsiębiorca. Uwzględniono w niej możliwości współpracy przedsiębiorców z uczelniami w zakresie transferu technologii za pośrednictwem centrów transferu technologii i spółek celowych uczelni oraz relacje z tym związane. Podkreślono rolę brokerów innowacji jako ekspertów łączących środowiska uczelniane i biznesowe w związku z transferem technologii. Odniesiono się do zagadnienia wyceny wartości rynkowej nowych technologii. Omówiono zastosowanie skali oceny poziomów gotowości technologii w procesie generowania innowacji. Przybliżono ogólny zarys zagadnienia praw własności przemysłowej i zastosowania badań patentowych. Przedstawiono możliwości ochrony wyników B+R za pośrednictwem tajemnicy przedsiębiorstwa (know-how). Przeanalizowano wybrane ryzyka w poszczególnych fazach procesu generowania innowacji. Scharakteryzowano istotne warunki umów stosowanych w procesie transferu technologii, w szczególności umów licencyjnych. Zaprezentowano przykładowe modele opłat licencyjnych oraz wybrane warunki negocjacji umów komercjalizacyjnych. Pokazano proces komercjalizacji wyników B+R z perspektywy przedsiębiorcy i uczelni wyższej. Przybliżono ogólne zasady świadczenia usług badawczych na rzecz przedsiębiorców. Opisano przywileje podatkowe związane z B+R dedykowane przedsiębiorcom, ze szczególnym uwzględnieniem centrów badawczo-rozwojowych. Wskazano na podstawowe korzyści komercjalizacji dla uczelni i przedsiębiorców. Podano przykłady dobrych praktyk w zakresie komercjalizacji wyników B+R z uczelni wyższych do przedsiębiorstw oraz ich wdrożenie do działalności gospodarczej i/lub w efekcie na rynek.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka przedstawia wyniki przedsięwzięcia badawczego, którego przedmiotem stały się znaczenia nadawane pracy oraz samookreślenia tożsamości podmiotów pracy. Kontrastywna fenomenografia uzupełniona Krytyczną Analizą Dyskursu pozwala określić ponadindywidualne sensy pracy, a także prześledzić przekształcenia się znaczeń pracy w cyklu życia. Badania osadzone są w paradygmacie krytycznym pedagogiki, a także inspirowane są rozwiązaniami przyjmowanymi w studiach kulturowych. Główny zamysł książki – do czego nawiązuje tytuł – polega na zbudowaniu dystansu względem tradycyjnej pedagogiki pracy, która redukuje funkcje szkoły do odpowiadania na zapotrzebowania rynku pracy. Zderzenie założeń paradygmatu konserwatywnego w pedagogice pracy ze znaczeniami nadawanymi pracy nie pozostawia wątpliwości, iż główny problem na styku człowiek-wychowanie-praca jest problemem demokratycznej kontroli nad gospodarką w ogóle, a miejscem pracy w szczególności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 W numerze: Wojciech Kulesza : A co ja robię tu? Teoria poziomu identyfikacji działania dwadzieścia lat później [What am I doing here? Action Identification Theory twenty years later], s. 197–209; Monika Wróbel : O transferze emocji i nastrojów między ludźmi – mechanizm i psychologiczne wyznaczniki zarażenia afektywnego [On the transfer of emotions and moods between people – the mechanism and psychological determinants of affective contagion], s. 210–230; Irena Pilch : Makiawelista wśród ludzi. Nowe badania [A Machiavellian among people. New research], s.231–242; Katarzyna Jaśko, Małgorzata Kossowska : Wpływ wartości na rozumienie pojęcia demokracji [Values and understanding of the concept of democracy], s. 243–257; Jarosław Piotrowski, Magdalena Żemojtel-Piotrowska : Wnioskowanie o bliskości względem „ja” na podstawie myślenia o innym człowieku w kategoriach sprawnościowych i moralnych [Effects of moral and competence categories on estimation of distance between self and others], s. 258–270.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja przybliża aktualne wyzwania i perspektywy dla polityki ekonomicznej, zarówno w wymiarze krajowym, jak i międzynarodowym. Związane są z one otwartą i wolnorynkową gospodarką, z pozytywnymi i negatywnymi konsekwencjami globalizacji i liberalizacji stosunków ekonomicznych. Z jednej strony, wiąże się to z dynamicznym rozwojem innowacji, nowoczesnych technologii, budową gospodarki opartej na wiedzy, zmianami strategii funkcjonowania podmiotów gospodarczych dla uzyskania wyraźnej przewagi konkurencyjnej na światowych rynkach. Z drugiej natomiast, to relatywnie dużo większa łatwość w przenoszeniu zagrożeń o charakterze społeczno-gospodarczym pomiędzy gospodarkami, regionami i państwami, wynikającymi z nierównomiernym ich rozwojem, dysproporcją poziomu zamożności społeczeństw, ich struktury demograficznej oraz wyczerpywaniem się podstawowych zasobów naturalnych określających ich podstawy egzystencji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zasób wiedzy podmiotów funkcjonujących na rynku jest niedoskonały i zróżnicowany. W książce przedstawiono możliwości działań niwelujących asymetrię wiedzy dotyczącej żywności, zarówno po stronie producenta, jak i konsumenta. Część empiryczna poświęcona została aktywności informacyjnej klienta, czyli poszukiwaniu i analizie informacji o produkcie na poszczególnych etapach procesu decyzyjnego oraz przekazywaniu takich informacji innym konsumentom. Celem pracy jest ustalenie zależności między poziomem wiedzy konsumentów a ich aktywnością informacyjną oraz związków tej zależności z asymetrią wiedzy między konsumentami a producentami żywności. Badania prowadzono od grudnia 2014 do kwietnia 2015 r. w Wielkopolsce. Zastosowano podejście interdyscyplinarne, ponieważ podjęta tematyka wywodzi się z zagadnień mikroekonomicznych (z ekonomiki informacji), w mniejszym stopniu analizowane kwestie odnoszą się do teorii ryzyka i niepewności, czerpią również z innych obszarów nauki: zarządzania czy ekonomii behawioralnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W niniejszym numerze czasopisma Czytelnik może zapoznać się z artykułami o dosyć szerokim przekroju tematycznym. Dotyczą one zarówno problematyki o charakterze makroekonomicznym, takiej jak bezrobocie czy polityka fiskalna, jak i zagadnień szczegółowych, związanych z poziomem wynagrodzeń, wynalazczością, kapitałem niematerialnym. Pierwszy z tekstów, autorstwa M. Maziarza, zawiera krytyczny przegląd najnowszych badań związanych z kwestią cięć budżetowych i prezentuje wyniki analizy literatury kliometrycznej poświęconej problemowi wysokiego długu publicznego, zjawiska obecnie charakterystycznego dla wielu krajów. W kolejnym opracowaniu, zatytułowanym Stopa bezrobocia – mankamenty pomiaru i próba ich eliminacji, D. Głuszczuk i A. Raszkowski podejmują próbę odpowiedzi na pytanie, jak można zwiększyć wiarygodność statystyk poziomu zatrudnienia. W tym kontekście wskazują przede wszystkim na trudność ujednolicenia definicji osoby bezrobotnej i pracującej oraz wynikające z tego rozbieżności wartości obliczanych wskaźników. Zagadnieniom związanym z wysokością wynagrodzeń poświęcone zostały trzy kolejne artykuły. K. Natalii skupia się na metodach wyznaczania funkcji wynagrodzeń, a także na sposobach szacowania okresu i stopy zwrotu inwestycji w wyższe wykształcenie. Przedstawia wady i zalety poszczególnych metod i proponuje w tym zakresie rozwiązania jego zdaniem najbardziej efektywne. M. Szczepanik analizuje z kolei wpływ wykształcenia wyższego na wysokość płac w sektorze przedsiębiorstw w Polsce. Podchodzi do tego zagadnienia na poziomie makroekonomicznym, badając korelację liniową pomiędzy zmiennymi. Przedmiotem opracowania A. Wieczorek jest polityka zmiennych składników wynagrodzeń w domach maklerskich. Autorka stawia sobie za cel przybliżenie bieżących regulacji dotyczących sposobów wynagradzania kadry kierowniczej najwyższego szczebla w instytucjach tego typu i bada, w jakim stopniu domy maklerskie w Polsce wdrożyły nowe przepisy. W kolejnym artykule M. Wachowska omawia znaczenie ośrodków akademickich dla poziomu wynalazczości polskich przedsiębiorstw. Stara się wskazać, w jakim zakresie wynalazki opierają się na wiedzy uniwersyteckiej i czy firmy, które korzystają z tego rodzaju wiedzy, stają się bardziej innowacyjne. Autorka stosuje w tym celu metodę tzw. cytowań patentowych. Z kolei Ł. Cywiński i R. Harasym poruszają kwestię inwestycji w kapitał niematerialny w gospodarkach średnio rozwiniętych. Celem ich badania jest pomiar tego rodzaju inwestycji w Polsce i porównanie wyników z rezultatami innych krajów europejskich. J. Ząbkowicz, w przedostatnim opracowaniu niniejszego numeru, stara się zwrócić uwagę na dokonujący się proces przewartościowania hierarchii zadań przypisanych w Unii Europejskiej usługom użyteczności publicznej. W tym kontekście wskazuje również na różnice w podejściach do tej kwestii władz unijnych oraz krajów członkowskich. Podkreślony został także wymiar tego rodzaju usług jako instrumentu inwestowania w zdolności rozwojowe i konkurencyjność Wspólnoty. F. Kapusta z kolei w swoim artykule ukazuje miejsce i rolę zbóż w gospodarce Polski na początku XXI wieku oraz przedstawia wyniki analizy zmian powierzchni upraw zbóż oraz rozmiarów i struktury ich produkcji w latach 1938-2013. Podejmuje również próbę wykonania bilansów zbóż oraz określenia samowystarczalności Polski w tym zakresie, a także dokonuje charakterystyki przemian w przeznaczeniu zbóż i w zakresie interwencji państwa na rynku tego dobra. Ufam, że Czytelnik odnajdzie wśród prezentowanych tekstów takie, które go zainteresują, i w imieniu Komitetu Redakcyjnego życzę inspirującej lektury. Wawrzyniec Michalczyk
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zasoby niematerialne organizacji od czasu publikacji Barneya znajdują się w centrum zainteresowania badaczy zajmujących się zarządzaniem, a zwłaszcza zarządzaniem strategicznym. Zasobowa teoria firmy ewoluuje wraz z licznymi badaniami odwołującymi się do jej założeń. Początkowo zainteresowania poznawcze ukierunkowane były głównie na zasób wiedzy i organizacyjne uczenie się, a aktualnie eksplorowane są intensywniej pozostałe zasoby, szczególnie kapitał relacyjny. Ukierunkowanie badań na wnętrze organizacji i endogeniczne uwarunkowania jej funkcjonowania, strategii i zmian tworzy fundamenty pozwalające na lepsze zrozumienie istoty organizacji i mechanizmów, które w niej tkwią, wspomagając bądź ograniczając potencjał rozwoju. Niniejsza publikacja jest wyrazem nieustającego wysiłku badaczy, skierowanego na wyjaśnianie rzeczywistości organizacyjnej z perspektywy zasobów. Artykuły zostały pogrupowane pod kątem merytorycznym, tworząc jednorodne problemowo części: 1. Wiedza i organizacyjne uczenie się oraz kultura organizacyjna, 2. Reputacja, marki, relacje, 3. Ludzie w organizacji: postawy, przywództwo, 4. Zachowania organizacji i w organizacji. Autorzy postawili wiele ważnych poznawczo pytań. Podjęli także wątki metodyczno-metodologiczne. Ale myślą przewodnią opracowania są paradoksy oraz paradygmaty odnoszone do poszczególnych obszarów problemowych. Liczymy, że lektura tego zbioru będzie inspiracją do stawiania kolejnych pytań badawczych, do rozwijania istniejących teorii, do konstruowania zaleceń aplikacyjnych, do prowadzenia badań empirycznych i w końcu stanie się inspiracją do rozwijania nauki o zarządzaniu w sposób satysfakcjonujący zarówno akademików, jak i praktyków. Życząc owocnej lektury, dziękujemy Autorom za wysiłek włożony w przygotowanie publikacji, a Recenzentom za zaangażowanie na rzecz ich jakości. Ewa Stańczyk-Hugiet, Joanna Kacała
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
We współczesnych organizacjach spotykają się cztery pokolenia pracowników. Każde z nich ukształtowały różne warunki społeczne, gospodarcze, historyczne, etyczne i kulturowe. Generacje posiadają odmienne systemy wartości, potrzeby i oczekiwania, różne nawyki oraz przyzwyczajenia. Efektywne zarządzanie tak różnorodnym kapitałem ludzkim jest wyzwaniem dla menedżerów. Kluczowe jest skoncentrowanie się na potencjale drzemiącym w każdym pokoleniu, nie zaś na barierach wynikających z różnic między nimi. Takie podejście umożliwia zarządzającym czerpanie korzyści z różnorodności w miejscu pracy. Książka łączy walory monografii naukowej i praktycznego przewodnika. Wskazując rozwiązania przydatne w procesie zarządzania zróżnicowanym wiekowo kapitałem ludzkim, może stanowić inspirację dla menedżerów personalnych oraz właścicieli przedsiębiorstw a także dla badaczy i studentów podejmujących tematykę zarządzania multigeneracyjnego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Praca wieloaspektowa, ukazująca zagadnienia kapitału ludzkiego i innowacyjności z punktu widzenia ich efektywnego wykorzystania w gospodarce i zarządzania przedsiębiorstwami. Autorzy omawiają te zagadnienia z różnego punktu widzenia, poczynając od polityki państwa w tym zakresie, poprzez instytucjonalne i organizacyjne uwarunkowania (jak sfera organizacyjna kapitału ludzkiego i innowacji, konsekwencje spóźnionych reform edukacji i nauki, niedopasowania szkolnictwa wyższego i nauki do potrzeb praktyki itp.), a kończąc na kierunkach i zakresie ich doskonalenia. Książka jest polecana wszystkim, którzy poszukują odpowiedzi na pytanie o sprawne rządzenie i zarządzanie rozwojem dla lepszej przyszłości oraz o warunki bezstronnej debaty naukowej i publicznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Jeszcze w latach 70. ubiegłego wieku pojęcia innowacji, a tym bardziej gospodarki opartej na wiedzy używane były sporadycznie. Operowano raczej terminem „postęp ekonomiczny”, którego składowymi były: postęp techniczny i postęp organizacyjny. Postęp ekonomiczny oznaczał postępowe zmiany w procesach gospodarczych, w których eksponowano przede wszystkim procesy produkcyjne. Wprowadzenie pojęcia innowacji istotnie zmieniło dotychczasowe, tradycyjne podejście do owych „postępowych zmian w procesach gospodarczych” i stało się zalążkiem innego myślenia o wdrażaniu nowości w procesach wytwórczych. Przede wszystkim zaś innowacja, w sensie przedmiotowym, nie odnosi się tylko do działalności wytwórczej. Pole innowacji obejmuje zmiany w znacznie szerszym obszarze i odnosi się do rozlicznych dziedzin działalności człowieka, łącznie z takimi dziedzinami, jak: służba zdrowia, wojskowość, nauczanie itp. Drugą istotną zmianą w omawianym zagadnieniu jest rozszerzenie analiz innowacji o związaną z nimi wiedzę i edukację. Współcześnie jest to bardzo znaczący nurt badań, który dotyczy gospodarki jako całości (gospodarka oparta na wiedzy) oraz układu mikroekonomicznego(zarządzanie wiedzą). Nurt ten został wzbogacony badaniami przedsiębiorczości jako czynnika wzrostu i rozwoju struktur ekonomicznych. Obejmuje on badania przedsiębiorczości zewnętrznej oraz przedsiębiorczości wewnętrznej, tzn. przedsiębiorczości, z którą spotykamy się w ramach różnych instytucji gospodarczych. W prezentowanej pracy czytelnik znajdzie również rozważania na temat przedsiębiorczości rozproszonej, do której należy zaliczyć grona przemysłowe, parki technologiczne czy też przedsiębiorczość w układzie regionalnym. Dodajmy, że sygnalizowane problemy są rozpatrywane z punku widzenia wielu zagadnień, ważnych szczególnie dla naszej gospodarki. Są nimi: partycypacja bezpośrednia, zaufanie jako zasób gospodarczy, rynek UE i efektywność procesów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności