Kierownicy działów kadrowo-płacowych
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Biblioteka Międzywydziałowa
(1)
Biblioteka WEiZ
(1)
Autor
Binda Albert
(1)
Fiszer Hanna
(1)
Kozak Zbigniew (organizacja i zarządzanie)
(1)
Leśnikowska-Marciniak Monika
(1)
Liksza Joanna
(1)
Marciniak Jarosław
(1)
Szakiewicz Iwona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1864)
Menedżerowie
(246)
Programiści
(184)
Przedsiębiorcy
(105)
Fizjoterapeuci
(100)
Kierownicy działów kadrowo-płacowych
(-)
Inżynierowie
(84)
Inżynierowie budownictwa
(78)
Informatycy
(74)
Lekarze
(57)
Technikum
(49)
Nauczyciele
(43)
Szkoły zawodowe
(43)
Prawnicy
(39)
Urzędnicy
(37)
Szkoły średnie
(34)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(31)
Pracownicy naukowi
(29)
Księgowi
(28)
Specjaliści ds. marketingu
(25)
Architekci
(23)
Ekonomiści
(23)
Pracodawcy
(20)
Biegli rewidenci
(19)
Logistycy
(19)
Analitycy ekonomiczni
(18)
Psycholodzy
(18)
Rzeczoznawcy budowlani
(18)
Specjaliści ds. kadr
(17)
Elektrycy
(16)
Inwestorzy indywidualni
(15)
Ortopedzi
(15)
Lekarze rodzinni
(14)
Adwokaci
(13)
Budowlani
(13)
Doradcy personalni
(13)
Radcy prawni
(13)
Rodzice
(13)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(12)
Sportowcy
(12)
Studenci
(12)
Analitycy danych
(11)
Nauczyciele akademiccy
(11)
Rehabilitanci
(11)
Inspektorzy bhp
(10)
Szkoły ponadgimnazjalne
(10)
Handlowcy
(9)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(9)
Pedagodzy
(9)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(9)
Pracownicy samorządowi
(9)
Psychoterapeuci
(9)
Dietetycy
(8)
Dyrektorzy HR
(8)
Inspektorzy budowlani
(8)
Pracownicy banków
(8)
Szkoły branżowe I stopnia
(8)
Sędziowie
(8)
Terapeuci zajęciowi
(8)
Zarządcy nieruchomości
(8)
Aplikanci
(7)
Coachowie
(7)
Dzieci
(7)
Elektronicy
(7)
Farmaceuci
(7)
Inżynierowie środowiska
(7)
Policjanci
(7)
Szkoły policealne
(7)
18+
(6)
Administratorzy systemów
(6)
B1 (poziom biegłości językowej)
(6)
Dorośli
(6)
Logopedzi
(6)
Menedżerowie produkcji
(6)
Monterzy urządzeń energii odnawialnej
(6)
Neurolodzy
(6)
Politycy
(6)
Specjaliści ds. controllingu
(6)
Strażacy
(6)
Testerzy oprogramowania komputerowego
(6)
Doradcy finansowi
(5)
Dziennikarze
(5)
Elektrycy budowlani
(5)
Energetycy
(5)
Kardiolodzy
(5)
Kierownicy budów
(5)
Kierownicy projektów
(5)
Masażyści
(5)
Młodzież
(5)
Pracownicy socjalni
(5)
Spedytorzy
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
A2 (poziom biegłości językowej)
(4)
Cudzoziemcy
(4)
Dietetycy i żywieniowcy
(4)
Doradcy zawodowi
(4)
Ekolodzy
(4)
Graficy
(4)
Główni księgowi
(4)
Inżynierowie elektrycy
(4)
Kierowcy zawodowi
(4)
Temat
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Dobre praktyki
(1)
Pozapłacowe świadczenia pracownicze
(1)
Płaca
(1)
Stanowisko pracy
(1)
Wartościowanie pracy
(1)
Świadczenia pracownicze
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(2)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronie 233.
I. Istota wynagradzania i model Total Rewards Nowoczesne systemy wynagrodzeń wspierają strategię biznesową Ewolucja idei wynagradzania – świat zmierza do modelu Total Rewards Model i schemat procesu budowy systemu wynagrodzeń Opis stanowiska podstawą budowy rozwiązań HR Podstawowe zasady budowy systemów wynagradzania Cel tworzenia opisów stanowisk pracy Zakres formularza/opisu stanowiska pracy Cele i metody budowania struktury stanowisk Przykładowy opis stanowiska pracy Wartościowanie stanowisk Cel wartościowania stanowisk pracy. Metodyka wartościowania stanowisk opracowana przez Charlesa Beadaux Metodyka wartościowania stanowisk opracowana przez Edwarda Haya Metoda Wartościowania UMEWAP – przykład uniwersalnej metody analityczno -punktowej. Metody wartościowania – uniwersalne czy szyte na miarę 6. Uproszczone metody wartościowania na przykładzie metody klasyfikacyjnej DBM Proces wartościowania stanowisk Wybór optymalnej metody wartościowania stanowisk i odpowiednie komunikowanie Budowa nowoczesnych taryfikatorów Próba definicji pojęcia taryfikator i taryfikacja pracy Po co budujemy taryfikatory? Taryfikator pracy a taryfikator płac Ile kategorii zaszeregowania powinien mieć taryfikator? Taryfikator tradycyjny lub liniowy versus dwuwymiarowa mapa stanowisk Przegląd rynku Problemy związane z porównaniami rynkowymi Jak wybrać organizację wzorcową i rynek odniesienia? Aktualność i wiarygodność danych. Rozkład wynagrodzeń i jego miary Źródła danych rynkowych. Analiza i zastosowanie danych z przeglądu rynku Polityka wynagrodzeń i rynkowe tabele lub siatki płac Tabela płac zasadniczych Siatki płac zasadniczych Polityka płac versus praktyka firmowa (lub rynkowa) płac Zasady konstruowania tabel płac zasadniczych Polityki i tabele płac zasadniczych dla taryfikatorów w formie map stanowisk 7. Dobre praktyki versus „życie” Wdrażanie polityk i tabel płac zasadniczych Systemy płac zmiennych System premiowy MBO. Zarządzanie przez cele (Management by Objectives) Mierzalność celów celów (scorecard) Krzywe premiowe Okresy rozliczeniowe Dobre praktyki w stosowaniu premii MBO Najczęściej popełniane błędy w stosowaniu premii MBO System premiowy dla sprzedaży Idea systemu premiowego dla sprzedaży: nagradzamy za wyniki (ang. pay for performance). Role sprzedażowe Premia czy prowizja Schemat wynagradzania sił sprzedaży Sales by objectives (SBO) – system premiowy dla sprzedaży System premiowy dla produkcji Formy wynagradzania pracowników produkcji Cele systemu premiowego dla pracowników na stanowiskach produkcyjnych Mechanizmy premiowe dla pracowników produkcji Case study igus – dlaczego system premii zespołowej sprawdził się w organizacji? System premiowy dla kadry zarządzającej Jaki cel ma osiągnąć system premiowy kadry zarządzającej? Rodzaje systemów premiowych dla kadry zarządzającej: Benefity Finansowanie benefi tów Różnice pokoleniowe a benefity Praktyki rynkowe Kreowanie Unikatowej Propozycji Sprzedaży 6. Budowanie świadczeń dodatkowych Wdrażanie świadczeń dodatkowych. Komunikacja świadczeń dodatkowych Efektywność polityki wynagradzania Kiedy polityka wynagradzania jest efektywna oraz jak efektywność weryfikować i wyrażać wskaźnikami Czym jest kapitał ludzki dla organizacji Kontroling personalny jako podstawowe narzędzie zarządzania polityką wynagradzania i pomiaru jej efektywności Podstawowe wskaźniki HR Proces budowy skutecznego systemu pomiaru efektywności HR Bariery oraz ryzyka w mierzeniu efektywności HR Nowoczesne technologie w zarządzaniu wynagrodzeniami i wynikami pracy. Systemy informatyczne Algorytmy, uczenie maszynowe, sztuczna inteligencja Chmury obliczeniowe Boty Przykłady zastosowań technologii IT w systemach motywacyjnych i monitoringowych Regulacje prawne w wynagrodzeniach Wprowadzanie wewnętrznych regulacji płacowych Wpływ regulacji prawnych na kształt systemów wynagradzania Regulacje prawne a składniki wynagrodzenia pracownika Rozwiązania stosowane przez pracodawców w zakresie innych świadczeń związanych z pracą Szczególny charakter wynagrodzenia za pracę i zasady jego ochrony
Sygnatura czytelni BWZ: II A 46
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6291 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Meritum)
Na okładce: Edytowalne wzory dostępne na stronie internetowej.
Indeks.
Rozdział I. Funkcja personalna w organizacji 1. Charakter i istota funkcji personalnej 2. Podział kompetencji w firmach w odniesieniu do zarządzania ludźmi - przykłady rozwiązań (dziat personalny, zarząd, menedżerowie) 3. Strategia personalna organizacji 4. Przykłady strategii personalnych Rozdział II. Administracja i obsługa kadrowa 1. Administracja i obsługa jako punkt wyjścia dla HR 2. Omówienie najważniejszych kwestii związanych z administracją kadrową - podstawy prawne 3. Standardy obsługi kadrowej 4. Standardy pracy kadrowej/ standardy stanowisk 5. Regulaminy jako podstawa polityki kadrowej organizacji 6. Przykłady regulacji podstawowych w praktyce kadrowej 7. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych 8. Administracja i obsługa kadrowa a potrzeby i rola kierowników w tym obszarze Rozdział III. Analiza i planowanie zatrudnienia 1. Analiza i planowanie zatrudnienia w systemie HR współczesnej organizacji 2. Czynniki wpływające na plan zatrudnienia 3. Analiza stanu zatrudnienia - dlaczego jest niezbędna 4. Budżetowanie - podejście do planowania kosztów zatrudnienia i HR 5. Opisy stanowisk jako podstawowe narzędzie w pracy kadrowej 6. Plan zatrudnienia-narzędzie "kadrowe" i narzędzie "kierownicze" 7. Procedura planowania zatrudnienia 8. Wdrożenie planu zatrudnienia Rozdział IV. Pozyskiwanie pracowników - rekrutacja 1. Pozyskiwanie/ dobór pracowników w systemie HR współczesnej organizacji 2. Co umożliwia sprawne pozyskiwanie i dobór pracowników 3. Rekrutacja wewnętrzna i zewnętrzna - porównanie 4. Wptyw przepisów prawnych na proces rekrutacji 5. Procedura rekrutacyjna 6. Konkurs na stanowisko - zastosowanie w rekrutacji 7. Rozmowy kwalifikacyjne w praktyce rekrutacji 8. Przykładowy zestaw pytań do rozmów kwalifikacyjnych wraz z komentarzem 9. Pozostałe metody stosowane w rekrutacji pracowników 10. Zasady ostatecznego wyboru kandydata 11. Błędy w procesie rekrutacji - występujące w praktyce, niezależnie od stosowanych narzędzi 12. Przykład wypełnionego dokumentu - raportu podsumowującego obszar HR rekrutacja - w danym roku 13. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych Rozdział V. Adaptacja i integracja 1. Adaptacja i integracja pracowników w systemie HR współczesnej organizacji 2. Kontekst zespołowy procesu adaptacji zawodowej i podmioty realizujące proces adaptacji 3. Adaptacja i integracja pracowników a "budowanie" lojalności 4. Adaptacja pokoleniowa 5. Procedura adaptacyjna 6. Zakończenie procesu adaptacji zawodowej w firmie 7. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych Rozdział VI. Motywacja placowa i pozapłacowa - wprowadzenie 1. Motywacja płacowa i pozapłacowa w systemie HR współczesnej organizacji 2. Wynagradzanie pracowników-podstawy prawne 3. Podstawowe pojęcia związane z systemem wynagrodzeń 4. Tworzenie i doskonalenie systemów wynagrodzeń 5. Wewnętrzna analiza wynagrodzeń - punkt wyjścia do poprawy systemu motywacji 6. Stosowane motywatory w praktyce polskich przedsiębiorstw 7. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych Rozdział VII. Wynagrodzenie stałe i wartościowanie stanowisk pracy 1. Charakterystyka wynagrodzenia podstawowego - płacy zasadniczej 2. Zmiana wynagrodzeń - zasady 3. Taryfikatory w zarządzaniu płacą zasadniczą 4. Wartościowanie stanowisk 5. Wybrane metodologie wartościowania 6. Przykład zastosowania Metody Profilowej Wartościowania Stanowisk Pracy 7. Przykład wartościowania stanowisk metodą analityczno-punktową uproszczoną Rozdział VIII. Systemy premiowania 1. Premiowanie - czym jest premia 2. Prowizje i nagrody w systemie premiowania pracowników 3. Tworzenie i wdrażanie systemu premiowania 4. Kafeteryjne systemy wynagrodzeń 5. Przykłady systemów premiowania Rozdział IX. Szkolenia i rozwój zawodowy 1. Szkolenia i rozwój pracowników w systemie HR współczesnej organizacji 2. Aspekty prawne związane z nowymi przepisami dotyczącymi szkoleń 3. Planowanie szkoleń 4. Rozwój zawodowy pracowników 5. Standardy i dobre praktyki szkoleniowe a szkolenia wewnętrzne 6. Mentoring i coaching jako narzędzia w procesie rozwoju pracowników 7. Mobilność pracowników jako alternatywa dla awansów 8. Przykłady dokumentów z obszaru szkoleń i rozwoju 9. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych Rozdział X. Ocena pracowników 1. Oceny w systemie HR współczesnej organizacji 2. Procedura/regulamin ocen okresowych 3. Kryteria oceniania 4. Konsekwencje ocen 5. Rozmowy oceniające 6. Przykład kompleksowego systemu ocen 7. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych Rozdział XI. Racjonalizacja zatrudnienia 1. Działania optymalizacyjne w systemie HR współczesnej organizacji 2. Podmioty zaangażowane w proces zmian 3. Relacje kierownik-pracownicy w procesie restrukturyzacji 4. Rola i zadania działu personalnego w przygotowywaniu organizacji na zmiany 5. Analizy-punkt wyjścia 6. Zestawienie obecnej struktury zatrudnienia z potrzebami - analiza przerostów zatrudnienia, niedoborów w zatrudnieniu oraz luki kompetencyjnej 7. Określenie koniecznych zmian ilościowych oraz jakościowych w zatrudnieniu w poszczególnych jednostkach organizacyjnych 8. Narzędzia ułatwiające optymalizację zatrudnienia - przykłady formularzy do analiz i ocen Rozdział XII. Redukcja zatrudnienia 1. Zakończenie współpracy z pracownikiem w systemie HR współczesnej organizacji 2. Komunikacja-najważniejszy element procesu zwolnień 3. Rozmowy ze zwalnianymi pracownikami-wskazówki 4. Outplacement - program osłonowy dla zwalnianych pracowników 5. Korzyści z outplacementu 6. Organizacja i przebieg programu outplacementu 7. Usługi składające się na program outplacementu 8. Skuteczność pomocy indywidualnej w programach outplacementu 9. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych Rozdział XIII. Kontrola i audyt procesów HR 1. Kontrola i audyt w systemie HR współczesnej organizacji 2. Funkcja kontrolna działu personalnego 3. Analiza ryzyka kadrowego firmy - sposoby i zasady postępowania 4. Przygotowanie systemu controllingu personalnego w firmie 5. Miary i wskaźniki w systemie controllingu HR 6. Wdrożenie systemu controllingu w organizacji 7. Pojęcie audytu funkcji personalnej w organizacji 8. Cele audytu funkcji personalnej 9. Korzyści z audytu funkcji personalnej 10. Zarządzanie zasobami ludzkimi a System Zarządzania Jakością w organizacji 11. Przykład zawartości kompleksowego raportu rocznego - obszar zatrudnienia w organizacji Rozdział XIV. Budowa wizerunku pracodawcy i marketing personalny 1. Marketing wewnętrzny i zewnętrzny w systemie HR współczesnej organizacji 2. Podstawowe pojęcia związane z wizerunkiem pracodawcy 3. Budowa przewag wizerunkowych w wybranych obszarach HR 4. Rekrutacja i oddziaływanie na ogólny rynek pracy 5. Współpraca z uczelniami i szkołami 6. Budowa specyficznych przewag w wizerunku pracodawcy 7. Współpraca HR z PR w obszarze wizerunkowym 8. Charakter zaangażowania HR w budowanie wizerunku 9. Rekomendacje dla współpracy HR z różnymi grupami podmiotów w organizacji 10. Współpraca i zasady komunikacji HR - ze związkami zawodowymi 11. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych Rozdział XV. Trendy HR 1. Wymagania wobec działów personalnych - tendencje 2. HR - dla menedżerów i "z menedżerami" 3. Szczególne wymagania wobec menedżera HR 4. HR-właściciel i kreator procedur 5. HR a porządek prawny organizacji i kwestia zapewnienia zgodności 6. Informatyzacja procesów HR 7. Zarządzanie wiekiem jako wyzwanie dla HR 8. Różnorodność kontra specjalizacja 9. HRBP - podejście biznesowe i organizacyjne 10. Przyszłość HR w naszych realiach
Sygnatura czytelni BMW: VI E 247 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146186 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności