Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(35)
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Biblioteka Międzywydziałowa
(8)
Biblioteka WEiZ
(1)
Biblioteka WWFiF
(27)
Autor
Milewski Stanisław (1956- )
(4)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(2)
Kamińska Barbara (logopedia)
(2)
Knapp Julie
(2)
Kranowitz Carol Stock
(2)
Kuczkowski Jerzy
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Turnbull Carolline
(2)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Badorrek-Hinkelmann Anna
(1)
Banaszkiewicz Agnieszka
(1)
Bidzan Mariola
(1)
Bieleninik Łucja
(1)
Biernat Wojciech
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Blotevogel Monica
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Brzoznowski Wojciech
(1)
Błeszczyński Jacek Jarosław
(1)
Cieszyńska Joanna
(1)
Cieślik Elżbieta (tłumacz)
(1)
Decker-Voigt Hans-Helmut
(1)
Domagała Aneta
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Hitzeler Marion
(1)
Hyman Bruce M
(1)
Jabłońska-Brudło Joanna
(1)
Jatkowska Joanna
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kamrowska Joanna Angelika
(1)
Karaszewski Bartosz
(1)
Kazek Beata
(1)
Komarnicka Jolanta
(1)
Konieczny Tadeusz
(1)
Kowalczyk Kamil
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Luchowski Maciej
(1)
Majcher Karolina
(1)
Majewska Jolanta (pedagogika)
(1)
Majewski Andrzej (1954- )
(1)
Markiet Karolina
(1)
Markowska Dorota (pedagogika)
(1)
McWilliams Nancy
(1)
Mierzejewska Beata
(1)
Mikaszewski Bogusław
(1)
Narożny Waldemar
(1)
Niesłuchowski Wiesław
(1)
Nosko-Goszczycka Magdalena
(1)
Nowicki Tomasz
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Orlikowska Aleksandra
(1)
Pedrick Cherry
(1)
Poławska Katarzyna
(1)
Przewoźny Tomasz
(1)
Resch Franz
(1)
Sakowicz-Burkiewicz Monika
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Schulte-Markwort Michael (1956- )
(1)
Sher Barbara
(1)
Sitek Emilia J
(1)
Skoniecka Aneta
(1)
Skorek Andrzej
(1)
Sorensen Patricia
(1)
Speck Otto (1926- )
(1)
Starzyńska Anna
(1)
Stegemann Thomas (1972- )
(1)
Stodulski Dominik
(1)
Straßmeier Walter (1938- )
(1)
Szabuniewicz Stanisław
(1)
Szulman-Wardal Aleksandra
(1)
Szurowska Edyta
(1)
Tomczak Hanna
(1)
Tretiakow Dmitry
(1)
Truszkowska-Wojtkowiak Maria
(1)
Walencik-Topiłko Anna
(1)
Whitcomb-Marsh Wendela
(1)
Wiśniewska Marta (pedagogika)
(1)
Wojciechowska Justyna
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Wolf Jacek
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Wysocka Marta (logopedia)
(1)
Zyśk Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(27)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(31)
Odbiorca
Logopedzi
(2)
Lekarze
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Dziecko autystyczne
(5)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(5)
Logopedia
(5)
Autyzm
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Gry i zabawy
(3)
Dzieci niepełnosprawne
(2)
Dzieci z zaburzeniami mowy
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Mowa
(2)
Stosowana analiza zachowania
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Arteterapia
(1)
Blended learning
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dzieci niepełnosprawne intelektualnie
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Kinezyterapia
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kręgosłup
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nauczanie on-line
(1)
Nerwica natręctw
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niepełnosprawni ruchowo
(1)
Otorynolaryngologia
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Prozodia
(1)
Psychologia
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Ruchy
(1)
Socjologia
(1)
Stres zawodowy
(1)
Terapia plastyczna
(1)
Terapia psychodynamiczna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zmysły
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Poradniki
(3)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla chorych i niepełnosprawnych
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(7)
Psychologia
(6)
Edukacja i pedagogika
(5)
Językoznawstwo
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
31 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 135015 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 6958 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 431-484.
1.Izabela Chojnicka, Maja de Ines, Joanna Kwasiborska-Dudek Zaburzenie ze spektrum autyzmu - kryteria diagnostyczne, uwarunkowania genetyczne i neurobiologiczne 2.Danuta Emiluta-Rozya, Dorota Lipiec, Izabela Więcek-Poborczyk Komunikacja niewerbalna i werbalna dzieci z ASD oraz dzieci rozwijających się prawidłowo - uściślenia terminologiczne 3.Danuta Emiluta-Rozya, Dorota Lipiec, Izabela Więcek-Poborczyk Zaburzenia komunikacji niewerbalnej i werbalnej u dzieci z ASD - porównanie z normatywnym rozwojem komunikacji społecznej 4.Danuta Emiluta-Rozya, Joanna Kwasiborska-Dudek Opóźniony rozwój mowy czy zaburzony rozwój komunikacji werbalnej i niewerbalnej u dzieci z ASD - diagnozowanie i formy zaburzeń komunikacji w ASD 5.Olga Jauer-Niworowska Próba porównania zachowań językowych i komunikacyjnych osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz osób z zaburzeniem ze spektrum autyzmu 6.Marlena Kurowska Diagnoza różnicowa niedokształcenia mowy pochodzenia korowego i niedokształcenia mowy w autyzmie 7.Angelika Łasocha Diagnoza rozumienia mowy osób z ASD ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi - propozycja modelu badania 8.Maja de Ines ASD a niedosłuch, neuropatia słuchowa i centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego - zależności, współwystępowanie, różnicowanie 9.Maja de Ines ASD a epilepsja 10.Dominika Lisiecka Zaburzenia czynności jedzenia u dzieci ze spektrum autyzmu 11.Marta Wiśniewska Znaczenie procesów przetwarzania sensorycznego w rozwoju komunikacji dzieci z ASD 12.Joanna Kwasiborska-Dudek ESDM (Early Start Denver Model) - wielospecjalistyczna metoda wczesnej interwencji dla małych dzieci z ASD 13.Angelika Łasocha Praca logopedyczna z małym dzieckiem ze spektrum autyzmu - podstawowe cele i strategie pracy 14.Aleksandra Karwowska Terapia logopedyczna dziecka z ASD z nadwrażliwością lub podwrażliwością dotykową obszaru orofacjalnego 15.Angelika Łasocha Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się (AAC) w pracy nad rozwojem mowy i komunikacji dzieci z ASD 16.Aleksandra Karwowska Wykorzystanie gestów obrazujących ruchy artykulatorów ©GORA w terapii logopedycznej dziecka z ASD 17.Angelika Łasocha Etyka w gabinecie logopedy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149793 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 132494 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 6742 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 360-383. Indeksy.
Dla terapeutów oraz uczestników kursów psychologii klinicznej, terapii, poradnictwa, psychiatrii, pracy socjalnej i pielęgniarstwa.
Czym jest terapia psychoanalityczna ? Ewolucja „klasycznej" techniki psychoanalitycznej Niektóre konsekwencje medykalizacji psychoanalizy w Stanach Zjednoczonych PSYCHOANALIZA I TERAPIE PSYCHOANALITYCZNE Psychoanaliza Freuda Współczesne koncepcje procesu psychoanalitycznego MOJA ORIENTACJA Pluralizm psychoanalityczny Terapia psychoanalityczna a inne podejścia Psychoanalityczna wrażliwość CIEKAWOŚĆ I ADMIRACJA ZŁOŻONOŚĆ IDENTYFIKACJA I EMPATIA SUBIEKTYWNOŚĆ I DOPASOWANIE SIĘ DO AFEKTU PRZYWIĄZANIE WIARA Przygotowanie terapeuty KWESTIE ORIENTACYJNE O popełnianiu błędów O byciu sobą O jak najlepszym wykorzystaniu superwizji TERAPIA DLA TERAPEUTY INNE CENNE PODWALINY PRAKTYKI Przygotowanie klienta ZAPEWNIANIE BEZPIECZEŃSTWA Bezpieczeństwo fizyczne Bezpieczeństwo emocjonalne ZAPOZNAWANIE PACJENTA Z PROCESEM TERAPEUTYCZNYM Świadoma zgoda Postępowanie z wczesnymi przeszkodami w pełnym uczestnictwie w terapii Zachęcanie do spontanicznej, szczerej, wyrażającej emocje wypowiedzi Zalecanie kozetki Wprowadzenie do pracy nad przeniesieniem Granice 1: rama terapeutyczna KILKA OGÓLNYCH OBSERWACJI NA TEMAT TERAPEUTÓW I G R A N IC Rama i odstępstwa od niej Różnice psychologiczne między klientem a terapeutą SPECYFICZNE GRANICE I ICH NIETRWAŁOŚĆ Prywatność i nienaruszalność Czas Pieniądze Odwoływanie spotkań Dostępność SZTUKA ODMAWIANIA SŁUCHANIE Style słuchania MÓWIENIE Ułatwianie procesu terapeutycznego Postępowanie z oporem w autoekspresji ODDZIAŁYWANIA NA STYL TERAPEUTYCZNY Charakterystyka pacjenta Faza terapii Osobowość terapeuty INTEGROWANIE TERAPII PSYCHOANALITYCZNEJ Z INNYMI PODEJŚCIAMI WŁADZA I MIŁOŚĆ Władza w roli terapeuty Słuchanie psychoanalityczne i władza terapeutyczna Opór przed uznaniem własnej władzy terapeutycznej Wzmacnianie pacjenta Miłość Granice 2: dylematy PRZYPADKI I MNIEJ LUB BARDZIEJ NIEWINNE ZDARZENIA Przypadkowe spotkania Niebezpieczeństwa i gratyfikacje związane z zawodem NIEBEZPIECZEŃSTWA ZWIĄZANE Z ZAWODEM Praktyczne kwestie dotyczące odpowiedzialności zawodowej Wyczerpanie afektywne i pośrednia traumatyzacja Poczucie winy: racjonalne i irracjonalne Problematyczne relacje z innymi Praca po godzinach Uzależnienie od autentyczności Wrodzy albo niewrażliwi specjaliści Narcystyczne dodawanie sobie splendoru Strata GRATYFIKACJE Ustawiczne i osobiście istotne uczenie się Dobrze się starzeć i dłużej żyć Gratyfikacje płynące z pomagania Troska o siebie TROSKA O ID Sen i wypoczynek Zdrowie Finanse Sublimacje Zabawa TROSKA O EGO Nieustanna edukacja psychologiczna Prywatność Autoekspresja TROSKA O SUPEREGO Dobre traktowanie rodziny Odsłanianie swojej pracy Zarządzanie ryzykiem Dobre traktowanie kolegów po fachu Uczciwość...
Sygnatura czytelni BWF: IV J 67
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8357 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7577 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
AAC dla każdego : poradnik dla rodziców i terapeutów / Magdalena Nosko-Goszczycka. - Wydanie 1. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019. - 151 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 119-122.
Mamo, tato, ja się komunikuję Mity dotyczące AAC Słownik terminów AAC i prezentacja pierwszych pomocy Przegląd wybranych programów komunikacyjnych Pierwsze AAC-owe kroki dla rodzica . Pierwsze AAC-owe kroki dla terapeuty Zabawy komunikacyjne Pomoce terapeutyczne, które możesz zrobić sam Komiks Koniec, a może początek
Sygnatura czytelni BWF: IV B 12
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8413 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI [Sensory Integration])
Zawiera Słowniczek ważniejszych pojęć.
Bibliogr. s. 221-223. Netogr. s. [224].
Dla pedagogów specjalnych i specjalistów terapii pedagogicznej, terapeutów SI, psychologów, logopedów, studentów kierunków pedagogicznych oraz rodziców dzieci z trudnościami w uczeniu się.
Sygnatura czytelni BMW: VI Ź 76 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: X H 162
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 136585 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7219 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7039 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 6924 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
U dołu okł. : "Książka zawiera optymalne zestawy ćwiczeń leczniczych" (Artur Dziak).
Bibliogr. s. 124-[126]. Netogr. s. [126].
Sygnatura czytelni BWF: VII J 80
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 6535 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 273-288. Indeks.
Sygnatura czytelni BWF: IX Ą 107
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7165 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 293-295.
Wstęp do dorosłości (Rozłóż mapę) Podstawy komunikacji (On to, ona tamto) Radzenie sobie w sytuacjach społecznych (Unikanie przeszkód) Radzenie sobie z problemami sensorycznymi (Kiedy po prostu już nie mogę) Zainteresowania i wzorce zachowań (Kultura geeków) Manieryzmy (Niech żyją dziwactwa) Mieszkanie. Własne miejsce Opuszczamy gniazdo (Potrafisz latać!) Samodzielne mieszkanie (Pan na włościach) Życie z innymi (Nowa rodzina) Niezależność. Święty Graal dorosłości Zarządzanie czasem (Zapanuj nad nim) Kwestie transportowe (Jedź, dokąd chcesz) Zarządzanie pieniędzmi (Bądź swoim bankierem) Samodzielne radzenie sobie z problemami (Koniec z udręką) Samorzecznictwo (Mów prawdę) Ujawnienie się (Mówić czy nie mówić?) Rozrywka. Czasami to tylko zabawa Kluby i grupy (Zabawa z innymi) Samotna rozrywka (Kto powiedział. że zabawa to sport zespołowy?) Przyjaźń (Zasady)223 Randki i intymność (To nie film) Praca. Utrzymanie domu Gotowi do pracy (Każdy szuka kogoś z umiejętnościami) Jak dobrze wypaść na rozmowie (Pewność siebie) Masz pracę! I co dalej? (Jak odnieść sukces) Z perspektywy. Wszystko razem Ostatnie wskazówki (Jesteście gotowi!)
Sygnatura czytelni BWF: X H 271
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8663 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 155-167.
Rekomendacje w obszarze diagnozy i terapii metodą integracji sensorycznej Podstawy teoretyczne diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych Klasyfikacja zaburzeń przetwarzania sensorycznego według LucyJ. Miller Zaburzenia samoregulacji według Klasyfikacji diagnostycznej zaburzeń psychicznych i rozwojowych w okresie niemowlęctwa i wczesnego dziecińtwa DC: 0-3 R Reaktywność, aktywność i progipobudzenia neuronalnego . . Przestymulowanie Model czterech kwadrantów Winnie Dunn Dynamiczny model procesów sensorycznych i pasmo optymalnego zaangażowania w ocenie pacjentów z zaburzeniami modulacji Model STEP-SI jako próba rozumowania klinicznego w zaburzeniach modulacji Zabawa jako prymarna terapia Model STEP-SI - całościowe rozumowaniekliniczne Dieta sensoryczna (DS) Cele diety sensorycznej Składowe diety sensorycznej Programy aktywności sensorycznych (PAS) Krótka charakterystyka wybranych zaburzeń integracji sensorycznej Diagnoza w kierunku ustalenia diety sensorycznej - poznanie profilu sensorycznego pacjenta 55 Praktyczne sugestie odnośnie do stosowania diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych Hiperreaktywność i hiporeaktywność Cechy pacjentów hiperreaktywnych i hiporeaktywnych Cele terapii pacjentów hiperreaktywnych i hiporeaktywnych . . Dieta sensoryczna a zachowania trudne Obraz i przyczyny zachowań trudnych Pojęcie zacienienia diagnostycznego Obserwacja i ocena zachowań trudnych Stosowane interwencje Perspektywa zachowań trudnych w integracji sensorycznej... Strukturalizacja czasu i przestrzeni, komunikacja alternatywna oraz programy czujności Proponowane wytyczne do pracy nad zachowaniami trudnymi z osobami z niepełnosprawnością intelektualną Programy aktywności sensorycznych w ramach diety sensorycznej a współpraca z rodzicami i specjalistami Efektywność stosowania diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych Wspierające środowisko sensoryczne a samoreguiacja Jak uczyć świadomości własnych stanów behawioralnych i kształtować zdolność do autoregulacji Programy czujności - strategie interwencyjne wspomagające procesy modulacji Nisza sensoryczna - strefa ciszy i komfortu Jakie warunki powinna spełniać nisza sensoryczna? Praktyczne rozwiązania podczas stosowania programów aktywnośdsensorycznych i diety sensorycznej w domu oraz w placówce Warunki domowe Warunki placówki Konstruowanie programów aktywności sensorycznych i diet sensorycznych dla grup uczniów (grupy przedszkolne i klasy szkolne) Program DS i PAS dla uczniów klasy IV szkoły podstawowej specjalnej, ze szczególnym uwzględnieniem dwóch uczniów z rozpoznaniem zespołu kruchego chromosomu X (FraX) Programy DS i PAS dla pacjentów z różnymi rozpoznaniami Sensoryczne przerwy 5 na 5 Aktywności posturalne z wykorzystaniem krzesła Sensoryczne sety Pomoc doraźna Aktywności proprioceptywne (ciężka praca mięśni) Aktywności wyciszające Interwencja terapeutyczna w przypadku pacjentów dorosłych . Programy domowe zgodne ze zidentyfikowanym profilem sensorycznym Zaburzenia posturalne Zaburzenia modulacji Sprzęt oraz drobne pomoce terapeutyczne ułatwiające realizację programów aktywności sensorycznych oraz diety sensorycznej Wybrany sprzęt ułatwiający realizację DS i PAS dla niemowląt Drobne pomoce terapeutyczne ułatwiające realizację DS i PAS dla dzieci, młodzieży i dorosłych Problemy codzienne i propozycje rozwiązań Jak realizować programy aktywności sensorycznych i dietę sensoryczną w codziennych czynnościach Przykład diagnozy oraz propozycja interwencji
Sygnatura czytelni BWF: IV B 1
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8802 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Stanowi kontynuację publikacji pt.: Zmysły w komunikacji : wszystkie zmysły prowadzą do mózgu. - Gdańsk, 2016.
Bibliografia przy artykułach.
ZMYSŁY W PROCESIE KOMUNIKACJI Bernadeta Niesporek-Szamburska O zmyśle dotyku w komunikacji i w języku dzieci i dorosłych Danuta Pluta-Wojciechowska Metafora - niezwykły „zmysł" człowieka CZYNNIKI PROCESU KOMUNIKACJI Joanna Soboń Przegląd teorii pochodzenia jąkania w świetle praktyki logopedycznej Marta Korendo Zmysły w komunikacji - znaczenie rozwoju percepcji wzrokowej, słuchowej oraz poznania wielozmysłowego dla prawidłowego budowania systemu językowego Karina Szafrańska Kompetencje językowe i komunikacyjne - uwarunkowania procesu komunikacji WSPARCIE W PROCESIE KOMUNIKACJI Ewa Małachowska Wieloaspektowość diagnozy z perspektywy dotychczasowych ustaleń naukowych Magdalena Szczepara-Fabian Prawidłowe procesy przetwarzania sensorycznego jako podwaliny tak zwanych umiejętności szkolnych i dobrej sprawności językowej Joanna Marta Olejasz Omówienie badań nad rozwojem i wspomaganiem umiejętności komunikacyjnych
Sygnatura czytelni BWZ: XII A 42
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144643 N, 144644 (2 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5722 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Naz. aut. na s. [271].
Bibliogr. przy rozdz.
Sygnatura czytelni BWF: X H 169
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7538 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 379-422. Indeks.
Aneta Domagała, Emilia Sitek Choroba Alzheimera w świetle aktualnych kryteriów diagnostycznych Kryteria diagnostyczne choroby Alzheimera Rekomendacje odnośnie do rozpoznawania choroby Alzheimera w praktyce klinicznej . Udział logopedy w diagnozie i terapii w przypadku choroby Alzheimera 41 Emilia Sitek Obraz kliniczny i diagnostyka różnicowa choroby Alzheimera o późnym i wczesnym początku Diagnostyka różnicowa choroby Alzheimera o późnym początku Diagnostyka różnicowa choroby Alzheimera o wczesnym początku Emilia Sitek Mowa w chorobie Alzheimera Anomia Kompetencja fonologiczna w chorobie Alzheimera Kompetencja semantyczna w chorobie Alzheimera Kompetencja syntaktyczna w chorobie Alzheimera Profil tak zwanej afazji alzheimerowskiej Ogólna charakterystyka zaburzeń dyskursu narracyjnego i konwersacyjnego w chorobie Alzheimera Aneta Domagała Zaburzenia językowych sprawności systemowych w chorobie Alzheimera. Charakterystyka na materiale języka polskiego Zaburzenia sprawności leksykalno-semantycznych Sprawności gramatyczne - fleksja i składnia Aneta Domagała Zaburzenia sprawności dialogowych w chorobie Alzheimera. Charakterystyka na materiale języka polskiego Logicznotreściowa struktura dialogu Egzemplifikacja zjawisk niepożądanych. Zjawisko pętli Aneta Domagała Zaburzenia sprawności monologowych w chorobie Alzheimera. Charakterystyka na materiale języka polskiego Zaburzenia wypowiedzi w formie opisu . Zaburzenia wypowiedzi w formie opowiadania Aneta Domagała Zaburzenia językowej sprawności społecznej i sytuacyjnej w chorobie Alzheimera. Charakterystyka na materiale języka polskiego Zaburzenia językowej sprawności społecznej. Na przykładzie relacji: logopeda - pacjent Zaburzenia językowej sprawności sytuacyjnej. Miejsce i czas interakcji Emilia Sitek Komunikacja pisemna w chorobie Alzheimera Czytanie Pisanie Narracyjne wypowiedzi pisemne Specyfika zaburzeń pisma we wzrokowym wariancie choroby Alzheimera Specyfika zaburzeń pisma w językowym wariancie choroby Alzheimera Diagnoza zaburzeń pisma w chorobie Alzheimera Emilia Sitek Neuropsychologiczna diagnoza funkcji poznawczych i językowych w chorobie Alzheimera Wywiad Ocena przesiewowa funkcji poznawczych Neuropsychologiczna ocena funkcji poznawczych Emilia Sitek Diagnostyka różnicowa afazji pierwotnej postępującej w przebiegu choroby Alzheimera Etapy postępowania diagnostycznego w różnicowaniu afazji pierwotnej postępującej Neuroanatomiczne podłoże objawów w lvPPA Różnorodność kliniczna i progresja zaburzeń w lvPPA USPRAWNIANIE KOMUNIKACJI JĘZYKOWEJ W CHOROBIE ALZHEIMERA Aneta Domagała, Emilia Sitek Niefarmakologiczne metody terapii w chorobie Alzheimera Typy oddziaływań niefarmakologicznych Rekomendacje ekspertów Oddziaływania ukierunkowane na funkcjonowanie poznawcze Oddziaływania ukierunkowane na funkcjonowanie pozapoznawcze Usprawnianie w zakresie komunikacji Podstawowe działania pomocowe logopedy w opiece pozainstytucjonalnej nad chorym. Egzemplifikacja Aneta Domagała Terapia pośrednia w otępieniu. Programy terapii Program FOCUSED Program KONTAKT Wskazania w formule WSPIERAM . Rozwijanie sprawności językowych opiekuna Aneta Domagała Bariery w terapii pośredniej. Problemy w komunikowaniu się z chorym Bariery komunikacyjne w kontakcie z chorym - z relacji opiekunów Przezwyciężanie problemów w zakresie komunikacji zgodnie z zasadą ABC Memory books w opiece logopedycznej nad pacjentem z chorobą Alzheimera. Zastosowanie w terapii pośredniej Księga życia rekomendacje specjalistów-praktyków Album wspomnień - rekomendacja Jennie Powell Memory books i inne rodzaje „zewnętrznej pamięci” Aneta Domagała Memory books w terapii bezpośredniej. Wskazania do pracy logopedycznej Zeszyty Teraz i Dawniej -propozycja Anety Domagały i Edyty Długosz-Mazur Wskazania do pracy logopedycznej z pacjentem Memory books w terapii bezpośredniej. Na przykładzie prac pacjentów Aneta Domagała Terapia bezpośrednia. Wykorzystanie metody zanikających podpowiedzi i bezbłędnego uczenia się Metoda zanikających podpowiedzi Metoda bezbłędnego uczenia się Aneta Domagała Stymulowanie aktywności językowej chorego. Rodzaje ćwiczeń językowych w ramach terapii bezpośredniej Materiały pomocnicze Rodzaje ćwiczeń językowych Emilia Sitek Terapia pacjentów z wariantem logopenicznym afazji pierwotnej postępującej Zastosowanie leczenia farmakologicznego w terapii zaburzeń językowych w chorobie Alzhe ime ra Zastosowanie metod niefarmakologicznych w lvPPA
Sygnatura czytelni BWF: VII P 58
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
Tytuł oryginału: A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 1-4 years. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności podstawowe.
U góry strony tytułowej i okładki: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności podstawowe.
DVD zawiera materiały dydaktyczne.
Bibliografia na stronie 608.
Dla terapeutów.
Wprowadzenie do programu SAZ Przewodnik po programie terapii Program terapii SAZ - jak rozumieć AZ jak stosować AZ Strategie nauczania Gromadzenie i zapisywanie danych Sporządzanie wykresów Tworzenie środowiska SAZ Umiejętności związane ze zdolnością do skupienia uwagi związane z naśladownictwem Umiejętności wzrokowo-przestrzenne Umiejętności językowe związane z mową bierną czynną Umiejętności szkolne społeczne/związane z zabawą z samoobsługą.
Sygnatura czytelni BWF: X H 225,1
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7997 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
Tytuł oryginału: A complete ABA curriculum for individuals on the autism spectrum with a developmental age of 3-5 years. Na stronie tytułowej i okładce: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności początkowe.
U góry strony tytułowej i okładki: Droga rozwoju z wykorzystaniem SAZ: umiejętności początkowe.
DVD zawiera materiały dydaktyczne.
Bibliografia na stronie 584.
Dla terapeutów.
Wprowadzenie do programu SAZ Przewodnik po programie terapii Program terapii SAZ - jak rozumieć AZ jak stosować AZ Strategie nauczania Gromadzenie i zapisywanie danych Sporządzanie wykresów Tworzenie środowiska SAZ Umiejętności związane ze zdolnością do skupienia uwagi związane z naśladownictwem Umiejętności wzrokowo-przestrzenne Umiejętności językowe związane z mową bierną czynną Umiejętności szkolne społeczne/związane z zabawą z samoobsługą i inne zachowania przystosowawcze.
Sygnatura czytelni BWF: X H 225,2
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7998 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Nazwy autorów na stronach 24-35.
Bibliografia na stronach 585-686. Indeks.
Hipotezy powstania języka a problem prozodii Language origin hypotheses and prosody Protojęzyk, hipotezy powstania jeżyka i problem prozodii Język naturalny - wokalizacje i gesty Współczesne koncepcje pantomimiczne i multimodalne Prozodia - pozostałość muzycznego protojęzyka Koncepcja „nagiej prozodii” (ang. barephonology) Perspektywy rozwoju badań nad prozodią w nauce o ewolucji języka Nauczanie prozodii w starożytności Teaching prosody in antiguity Wprowadzenie - terminologia prozodyczna starożytnych Greków i Rzymian Prozodia w pismach teoretycznych Cycerona i Kwintyliana Antyczne szkolnictwo a nauczanie prozodii Prozodia a gestykulacja Prosody and gesticulation Komunikacja multimodalna Gestykulacja w ewolucji jeżyka i w rozwoju indywidualnym 1.2.Funkcje gestów w wypowiedzi mówionej 1.3. Prozodia i gestykulacja w komunikacie i w komunikacji 1.4. Gestykulacja a diagnostyka i terapia zaburzeń mowy i języka Prozodia mowy a muzyka Speech prosody and musie 5.Prozodia mowy i melodia śpiewu 6. Kompetencje muzyczne a kompetencje językowo-prozodyczne 7. Neurobiologiczne mechanizmy przetwarzania prozodii i muzyki 8. Zastosowanie muzyki w terapii zaburzeń mowy 9. Pauza i milczenie - ich miejsce i funkcje w zachowaniach komunikacyjnych Position and functions of pause and silence in communicational behaviours 9.1. Formalna i funkcjonalna charakterystyka pauzy 9.2. Milczenie, przemilczenie i pauza w kontekście zachowań językowych i komunikacyjnych Problemy związane z badaniem sylaby Problems with syllable analysis Sylaba fonetyczna Sylaba fonologiczna Podział na sylaby Teoria sonorności Kwestia rytmicznej typologii języków w świetle badań nad wzorcami czasowymi i rytmem wypowiedzi w języku polskim Rhythmic classification of languages in view of temporal patterns and rhythm in Polish Zasoby językowe i narzędzia wykorzystywane w akustycznej i audytywnej analizie zjawisk prozodycznych Linguistic resources and tools used for acoustic and auditory analysis of prosodic phenomena 1.5.Charakter materiału badawczego 1.6. Anotacja nagrań mowy 1.7. Analiza akustyczna i eksploracja anotacji nagrań mowy zaburzonej . 1.8. Zarządzanie danymi i współdzielenie zasobów 1.9. Zakończenie Melodia wypowiedzi nacechowanych emocjonalnie - analiza akustyczna Melody of emotional utterances and its acoustic analysis 10. Użyteczne w opisie melodii mowy parametry akustyczne 11. Melodia mowy - ustalenia terminologiczne i rola w ekspresji emocji 12. Kontury melodyczne wypowiedzi nacechowanych i nienacechowanych emocjonalnie 13. Melodia mowy w wypowiedziach nienacechowanych emocjonalnie 14. Melodia wypowiedzi nacechowanych radością 15. Melodia wypowiedzi nacechowanych smutkiem 16. Melodia wypowiedzi nacechowanych złością 17. Modele konturów melodycznych radości, smutku i złości Neurobiologiczne uwarunkowania zjawisk prozodycznych Neurobiological determinants of prosodic phenomena 9.3.Prozodyczne sprawności człowieka w perspektywie teorii ewolucji 9.4. Mózgowe korelaty sprawności prozodycznych 9.5. Hierarchiczna organizacja prozodii 9.6. Prozodia a płeć mózgu 9.7. Sprawności prozodyczne w badaniach klinicznych Potrzeby badawcze a praktyka logopedyczna Fizjologiczne podstawy prozodii Physiological foundations of prosody 1.10.Mechanizm powstawania głosu 1.11.RolaOUN 297 Rozwój kompetencji prozodycznych u dzieci Prosody development in children 18.Percepcja prozodii w pierwszych dwóch latach życia 19.Ekspresja prozodii we wczesnym dzieciństwie 20.Rozwój prozodii emocjonalnej 21.Struktura informacyjna i akcent zdaniowy 22.Prozodia pragmatyczna - intonacja 23.Prozodia gramatyczna - zaznaczanie granic frazy Wpływ uszkodzenia narządu słuchu na odbiór prozodii mowy Impact of hearing impairment on prosody perception 9.8.Uszkodzenie narządu słuchu a sprawności prozodyczne 9.9.Prozodia w percepcji dzieci z niedosłuchem prelingwalnym - badania własne Rozwój prozodii mowy u implantowanych dzieci z głuchotą prelingwalną Development of speech prosody in prelingually deaf children with cochlear implant Prozodia a komunikacja Głuchota prelingwalna a deficyt prozodyczny 1.12.Uwarunkowania rozwoju prozodii u dzieci z głuchotą prelingwalną - aspekty technologiczne i rehabilitacyjne 1.13. Rozwój prozodii u dzieci z głuchotą prelingwalną - badania własne 1.14. Podsumowanie - refleksje surdologopedyczne Zaburzenia prozodii u osób z prawopółkulowymi uszkodzeniami mózgu 367 Prosody disorders in people with right hemisphere brain damage 24.Uszkodzenie prawej półkuli mózgu - deficyty funkcji językowych i komunikacyjnych 25. Zaburzenia prozodii mowy w uszkodzeniach prawej półkuli mózgu - prozodia emocjonalna i lingwistyczna 26. Propozycja zadań pomocnych w ocenie i diagnozie zaburzeń prozodii mowy osób z pragnozją - opracowanie własne Zaburzenia prozodii w dyzartrii Disordered prosody in dysarthria 9.10.Zaburzenia organizacji prozodycznej wypowiedzi w typach klinicznych dyzartrii 9.11. Ocena aspektów suprasegmentalnych w diagnozie pacjentów z dyzartrią 9.12. Zaburzenia w płaszczyźnie suprascgmentalnej ciągu fonicznego w przypadkach dyzartrii w mózgowym porażeniu dziecięcym Tempo mówienia i tempo artykulacji w dyskursie zaburzonym Speaking and articulation rates in speech disorders Tempo artykulacji i tempo mówienia jako kategorie badawcze dyskursu zaburzonego Tempo artykulacji i tempo mówienia wypowiedzi dziecięcych Tempo artykulacji i tempo mówienia w oligofazji Tempo artykulacji i tempo mówienia w zaburzeniach ze spektrum autyzmu Tempo artykulacji i tempo mówienia osób w okresie późnej starości Prozodia w zaburzeniach głosu Prosody in voice disorders 1.15.Fonacja a zjawiska prozodyczne 1.16.Zjawiska prozodyczne podlegające zaburzeniom w dysfunkcjach głosu 1.17.Objawy dysfonii a zaburzenia warstwy prozodycznej wypowiedzi 1.18. Zaburzenia prozodii w dysfunkcjach głosu o podłożu organicznym pierwotnym i wtórnym 1.19.Nieprawidłowości prozodii w zaburzeniach głosu typu dysplastycznego 1.20. Zaburzenia prozodii w nieprawidłowościach głosu o charakterze czynnościowym 1.21.Zaburzenia prozodii w dysfunkcjach głosu o podłożu neurologicznym 1.22.Zaburzenia prozodii w dysfunkcjach głosu o podłożu psychicznym METODY I TECHNIKI USPRAWNIANIA PROZODII ZABURZONEJ. DOSKONALENIE SPRAWNOŚCI PROZODYCZNYCH Usprawnianie odbioru i ekspresji prozodii - programy terapeutyczne Therapeutic programs for improving prosody perception and expression 27.Programy powstałe i stosowane w praktyce za granicą 28.Programy polskie 29. Program Usprawniający Percepcję Prozodii Mowy i Program Usprawniający Ekspresję Prozodii Mowy - propozycje programów autorskich Rytmiczno-Ruchowa Rehabilitacja Głosu - program nauki emisji i terapii zaburzeń głosu z elementami Metody Akcentów Rhythm and Movement Voice Rehabilitation: vocal pedagogy and therapy of voice disorders programme with elements of Accent Method 9.13.Metoda Akcentów 9.14.Rytmiczno-Ruchowa Rehabilitacja Głosu 9.15.Ćwiczenia głosowe prozodii O potrzebie kształtowania świadomości prozodycznejwśródstudentów logopedii (na przykładzie wyodrębniania miejsca padania akcentuw usłyszanym wyrazie) Need for shaping prosodic awareness among speech and language students. A case study of lexical stress determination Rola prozodii w logopedii Poziom świadomości prozodycznej studentów logopediina przykładzie wskazywania miejsca akcentu - wyniki badań własnych Cechy prozodyczne a style wokalne kazań Prosodic features and sermon vocal styles Pojęcie kazania Cechy prozodyczne i ich rola w komunikacji międzyludzkiej 30.Wpływ cech prozodycznych na style wokalne kazań 31.Optymalny wzorzec zachowania wokalnego kaznodziei Praca nad prozodią w logopedii artystycznej Prosody in speech training Prozodia w wybranych publikacjachz zakresu kultury żywego Praca nad prozodią w logopedii artystycznej „Słowo brzmi ciągle i ciągle jest w mchu”. Owymowie w nowym teatrze Theworddoes not stop sounding nor does it stop moving' - on pronunciation in new theatr Prozodia w teatrze nowej fali Prozodia w praktyce dydaktycznej - wystąpienia publiczne i medialne Teaching prosody for public and media appearances 1.23.Fraza Pauza 32.Akcent 33.Tempo 34.Rytm 35.Intonacja
Sygnatura czytelni BWF: VII K 101
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8574 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności