Programowanie
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(56)
Forma i typ
Książki
(52)
Publikacje fachowe
(25)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Artykuły
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(31)
tylko na miejscu
(27)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(34)
Biblioteka WB
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(6)
Magazyn
(3)
Biblioteka WEAiI
(18)
Autor
Meryk Radosław
(2)
Rychlicki-Kicior Krzysztof
(2)
Ambroszkiewicz Stanisław
(1)
Aumasson Jean-Philippe
(1)
Bartoszuk Marian
(1)
Bożek Bogusław
(1)
Böttger Gerhard
(1)
Brzezinski Jan ( -2004)
(1)
Buttfield-Addison Paris
(1)
Chrobot Arkadiusz
(1)
Coldwind Gynvael
(1)
Czerwiński Sławomir
(1)
Dutkiewicz Piotr (robotyka)
(1)
Dąbkowska-Kowalik Małgorzata
(1)
Esposito Dino (1965- )
(1)
Farbaniec Dawid
(1)
Farley David (1959- )
(1)
Filasiewicz Aleksander (1935- )
(1)
Filo Grzegorz
(1)
Freeman Adam (1972- )
(1)
Freeman Eric (1965- )
(1)
Gaddis Tony
(1)
Gadre Dhananjay V
(1)
Gołda Grzegorz
(1)
Grabowski Wiesław
(1)
Grzesik Wit (1948- )
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Górecki Henryk (1927- )
(1)
Götzke Horst
(1)
Heeg Rolf
(1)
Herrington Jack D
(1)
Horodecki Andrzej (1925-2011)
(1)
Hughes Cameron (1960- )
(1)
Hughes Tracey (1960- )
(1)
Humble Jez
(1)
Iglesias Mariano
(1)
Jakovlev V. A
(1)
Jurczyk Mateusz
(1)
Kadow Hans
(1)
Kanat-Alexander Max
(1)
Kapliński Oleg
(1)
Kerner Immo O. (1928- )
(1)
Kiszka Piotr
(1)
Kitowa A.I
(1)
Konarzewska-Gubała Ewa
(1)
Konowrocka-Sawa Dorota
(1)
Kost Gabriel G
(1)
Kozłowski Krzysztof (1951-2021)
(1)
Krechowicz Adam
(1)
Kycia Radosław Antoni
(1)
Lysaught Jerome P
(1)
Majid Kamal Izeldeen
(1)
Malhotra Nehul
(1)
Manning Jon
(1)
Matuk Konrad
(1)
Małachowski Radosław
(1)
Mikułowski Dariusz
(1)
Mirjalili Vahid
(1)
Morris David
(1)
Mosorov Volodymyr
(1)
Moszczyński Wojciech
(1)
Niedźwiedź Jakub (tłumacz)
(1)
Niesłony Piotr
(1)
Partyka Marian Antoni
(1)
Pietraszek Przemysław
(1)
Pogorelko I. A
(1)
Prochorov V. I
(1)
Pyka Tadeusz (1930-2009)
(1)
Pyrz Ryszard
(1)
Rajca Piotr (1970- )
(1)
Raschka Sebastian
(1)
Reuter Hans
(1)
Rodak Andrzej
(1)
Samodulski Marcin
(1)
Sankowski Dominik (elektrotechnika)
(1)
Sawka Krzysztof
(1)
Shankar Aditya Ravi
(1)
Sieniutycz Stanisław (1940- )
(1)
Sikorski Witold
(1)
Sikorski Witold (informatyk)
(1)
Sitek Paweł (informatyka)
(1)
Sonmez John Z
(1)
Stefański Andrzej
(1)
Strzecha Krzysztof
(1)
Szumski Maciej
(1)
Szwast Zbigniew
(1)
Terehov Lev Leonodovič
(1)
Tomana Andrzej (1948- )
(1)
Trifonov Nikolaj P
(1)
Turowicz Andrzej (1904-1989)
(1)
Ullman Larry E. (1972- )
(1)
Usarzewicz Wojciech
(1)
Walczak Tomasz (tłumacz)
(1)
Walsh Toby
(1)
Wierzbicki Mariusz
(1)
Williams Clarence M
(1)
Wróblewski Piotr (informatyk)
(1)
Wróblewski Waldemar (robotyka)
(1)
Zatorska Joanna
(1)
Świder Jerzy (1949- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
1945-1989
(3)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(52)
Niemcy
(2)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(52)
niemiecki
(2)
angielski
(1)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Programiści
(4)
Szkoły wyższe
(3)
Menedżerowie
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2038)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Programowanie
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1013)
Turystyka
(953)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(874)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(761)
Technika
(743)
Konstrukcje budowlane
(727)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Piłka nożna
(699)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(667)
Marketing
(638)
Architektura
(637)
Innowacje
(620)
Naprężenia i odkształcenia
(614)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(516)
Inwestycje
(508)
Praca
(503)
Zarządzanie jakością
(497)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(496)
Analiza matematyczna
(495)
Dzieci
(491)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Przedsiębiorstwo
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Modele matematyczne
(465)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(429)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(383)
Banki
(379)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Gatunek
Podręcznik
(24)
Poradnik
(4)
Podręczniki akademickie
(3)
Opracowanie
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(28)
Inżynieria i technika
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Historia
(1)
Matematyka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Transport i logistyka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(1)
Transport, Spedycja, Logistyka
(1)
Unia Europejska
(1)
56 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Postępy Napędu Elektrycznego / Polska Akademia Nauk. Komitet Elektrotechniki)
Bibliogr. s. 95-[96].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68897, 69012 L (2 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Początek przygody z robotami (11) Rozpoczynamy pracę z robotami (11) Gotowi, do biegu, start! Ostra jazda bez trzymanki (12) Podstawy pracy z robotem (13) Najważniejsze techniki programowania robotów zaprezentowane w tej książce (13) Podstawowy uniwersalny mechanizm tłumaczący - PUMT (14) Inteligentna sieć robotów (ISR) (15) Założenia dotyczące robotów posiadanych przez czytelnika (16) Jak Midamba nauczył się programować robota (17) Czym właściwie jest robot? (19) Siedem kryteriów definiujących robota (20) Wykrywanie zmiennych środowiskowych (20) Programowalne działania i zachowania (20) Reagowanie na zmienne środowiskowe i interakcja z otoczeniem (21) Źródło prądu (21) Język, w którym zapisywane są instrukcje i dane (21) Autonomia bez pomocy z zewnątrz (21) Robot nie jest organizmem żywym (22) Kategorie robotów ze względu na środowisko działania (22) Co to jest czujnik? (25) Co to jest siłownik? (26) Co to jest efektor końcowy? (27) Co to jest mikrokontroler? (28) Jaki jest scenariusz pracy robota? (32) Wydawanie instrukcji robotowi (34) Każdy robot posługuje się jakimś językiem (34) Rozwiązanie problemu niekompatybilności języka ludzkiego i języka zrozumiałego dla robotów Reprezentacja scenariusza pracy robota w środowisku programowania wizualnego (38) Kłopoty Midamby (39) Słownictwo robotów (43) Dlaczego korzystanie z tych języków wymaga wysiłku? (43) Zidentyfikuj czynności (49) Model ontologii języka programowania autonomicznych robotów (49) Potencjał robota (51) Role odgrywane przez roboty w różnych sytuacjach i scenariuszach pracy (52) Wizualne planowanie scenariusza pracy robota (57) Mapowanie scenariusza pracy robota (58) Tworzenie planu miejsca pracy robota (59) Otoczenie robota (61) Opis atrybutów środowiska pracy robota (63) Wizualne planowanie scenariusza pracy robota za pomocą pseudokodu i schematu blokowego Przepływ sterowania i struktury sterujące (70) Podprocedury (74) Diagramy stanów robotów i obiektów (76) Tworzenie diagramu stanów (78) Sprawdzanie rzeczywistych możliwości robota (83) Testowanie rzeczywistych możliwości mikrokontrolera (85) Testowanie rzeczywistej wydajności czujników (89) Określanie ograniczeń czujników robota (91) Określanie ograniczeń efektorów końcowych (93) Ocena efektywności pracy robota (96) Czujniki pod lupą (99) Co wykrywają czujniki? (99) Czujniki analogowe i cyfrowe (103) Odczyt sygnałów analogowych i cyfrowych (104) Sygnał wyjściowy czujnika (106) Gdzie przechowywane są odczyty? (107) Czujniki aktywne i pasywne (108) Komunikacja między czujnikami a mikrokontrolerami (110) Atrybuty czujników (114) Zakres i rozdzielczość (114) Precyzja i dokładność (116) Liniowość (117) Kalibracja czujników (118) Problemy związane z czujnikami (119) Proces kalibracji przez użytkownika (119) Metody kalibracji (120) Programowanie czujników (123) Korzystanie z czujnika koloru (124) Tryby pracy czujników koloru (126) Zakres wykrywania (126) Światło w środowisku pracy robota (127) Kalibracja czujnika koloru (128) Programowanie czujnika koloru (129) Wykrywanie i śledzenie obiektów za pomocą cyfrowych kamer (132) Śledzenie kolorowych obiektów za pomocą sprzętu firmy RS Media (132) Śledzenie kolorowych obiektów za pomocą czujnika obrazu Pixy (136) Uczenie Pixy wykrywania obiektów (137) Programowanie kamery Pixy (138) Analiza atrybutów (141) Czujnik ultradźwiękowy (142) Ograniczenia i dokładność czujnika ultradźwiękowego (142) Tryby pracy czujnika ultradźwiękowego (147) Odczytywanie próbek (147) Typy danych używane do przechowywania wartości odczytanych za pomocą czujników (148) Kalibracja czujnika ultradźwiękowego (148) Programowanie czujnika ultradźwiękowego (150) Kompas - czujnik określający zwrot robota (159) Programowanie kompasu (161) Programowanie silników i serwomotorów (165) Siłowniki są przetwornikami wyjściowymi (165) Parametry silników (166) Napięcie (166) Natężenie prądu (166) Prędkość (166) Moment obrotowy (167) Opór elektryczny (167) Różne rodzaje silników prądu stałego (167) Silniki prądu stałego (167) Moment obrotowy i prędkość obrotowa (171) Silniki z przekładniami (172) Konfiguracja silnika: bezpośrednie i pośrednie układy przeniesienia napędu (182) Wyzwania związane z terenem (184) Radzenie sobie z wyzwaniami związanymi z terenem (184) Moment obrotowy a mechaniczne ramiona i efektory końcowe (187) Obliczanie wymagań dotyczących momentu obrotowego i prędkości obrotowej (188) Silniki a efektywność pracy robota (189) Programowanie ruchu robota (190) Ile silników? (191) Wykonywanie ruchów (192) Programowanie ruchów (192) Programowanie silników w celu przemieszczenia się w określone miejsce (197) Programowanie silników sterowanych za pomocą Arduino (203) Mechaniczne ramiona i efektory końcowe (205) Rodzaje mechanicznych ramion (205) Moment obrotowy mechanicznego ramienia (208) Rodzaje efektorów końcowych (210) Programowanie mechanicznego ramienia (212) Obliczenia związane z kinematyką (216) Początek pracy nad autonomią: tworzenie oprogramowania robota (221) Pierwsze spojrzenie na oprogramowanie autonomicznych robotów (223) Sekcja Części (225) Sekcja Akcje (225) Sekcja Zadania (226) Sekcja Scenariusze i sytuacje (226) Model ontologii języka robota i rama projektowa oprogramowania robota (226) Mechanizm tłumaczący PUMT przekształca ramy projektowe oprogramowania na klasy (228) Nasze pierwsze podejście do programowania autonomicznego robota Środowisko pracy robota (241) Robot musi sprawdzać uwarunkowania środowiskowe (242) Rozszerzony scenariusz pracy robota (242) Elementy, od których zależy efektywność robota (244) Co dzieje się w przypadku niespełnienia warunków wstępnych lub końcowych? (249) Jakie akcje mogę wybrać w przypadku niespełnienia warunków wstępnych lub końcowych? Analiza warunków końcowych inicjalizacji robota (250) Warunki wstępne i końcowe procesu rozruchu (251) Tworzenie kodu sprawdzającego warunki wstępne i końcowe (252) Skąd biorą się warunki wstępne i końcowe? (257) Sprawdzanie uwarunkowań środowiskowych za pomocą czujników i wizualne plany scenariusza pracy robota (261) Programowanie autonomicznych robotów i technika STORIES (263) To nie tylko czynności! (264) Impreza urodzinowa - podejście 2. (264) STORIES (265) Rozszerzony scenariusz pracy robota (267) Konwersja scenariusza pracy robota Unit1 na komponenty techniki STORIES (267) Ontologia scenariusza pod lupą (267) Zwracanie uwagi na intencje robota (278) Programowanie obiektowe a wydajność (297) Jak Midamba zaprogramował swojego pierwszego autonomicznego robota? (299) Midamba i jego początkowy scenariusz (299) Midamba w ciągu jednego wieczoru zostaje programistą! (299) Krok 1.: Scenariusz pracy robotów w magazynie (302) Krok 2.: Słownictwo i model ontologii języka robota w pierwszym scenariuszu pracy w fabryce Krok 3.: Wizualne planowanie pierwszego scenariusza pracy wykonywanej przez robota w fabryce Wizualny rozkład diagramu pracy z perspektywy robota (305) Ulepszony pierwszy scenariusz pracy robotów w fabryce (307) Schemat blokowy będący elementem wizualnego planowania scenariusza pracy robota (308) Diagram stanów wchodzący w skład wizualnego planu scenariusza pracy robota (316) Sprawdzanie uwarunkowań środowiskowych robotów Unit1 i Unit2 (317) Autonomiczne roboty pomagają Midambie wyjść z tarapatów (329) Otwarte roboty SARAA (333) Tanie, otwarte i proste roboty (333) Programowanie oparte na scenariuszu a bezpieczeństwo i odpowiedzialność programisty (335) Roboty SARAA dla każdego (335) Zalecenia dla osób programujących robota po raz pierwszy (338) Pełne plany scenariusza pracy robota, komponenty techniki STORIES i kod źródłowy scenariusza pracy robotów Midamby (338)
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII A 10
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144835 (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 143796 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu okładki: Dostarczaj oprogramowanie na zawołanie!
Bibliografia na stronach 427-428. Indeks.
PODSTAWY Problem dostarczania oprogramowania Niektóre powszechnie występujące błędne wzorce wydawania oprogramowania Antywzorzec: ręczne wdrażanie oprogramowania Antywzorzec: wdrożenie w środowisku zbliżonym do środowiska produkcyjnego dopiero po zakończeniu programowania Antywzorzec: ręczne zarządzanie konfiguracją środowiska produkcyjnego Czy możemy to poprawić? Jak mamy osiągnąć nasz cel? Każda zmiana powinna uruchamiać proces pozyskiwania informacji zwrotnej Informacja zwrotna musi być uzyskiwana możliwie szybko Zespół odpowiedzialny za wdrożenie musi wyciągnąć praktyczne wnioski z otrzymanej informacji zwrotnej Czy ten proces się skaluje? Jakie płyną z tego korzyści? Przyznanie zespołom większej władzy Ograniczenie liczby błędów Obniżenie poziomu stresu Elastyczność wdrożenia Ćwiczenie czyni mistrza Kandydat do wydania Każde zaewidencjonowanie prowadzi do potencjalnego wydania Zasady dostarczania oprogramowania Stwórz powtarzalny, niezawodny proces dostarczania oprogramowania Automatyzuj, co tylko się da Przechowuj wszystko w systemie kontroli wersji Jeśli to boli, rób to częściej i szybciej zmierz się z bólem Wbuduj jakość w proces wytwarzania Gotowe oznacza wydane Wszyscy są odpowiedzialni za udostępnianie oprogramowania Ciągłe doskonalenie Zarządzanie konfiguracją Stosowanie systemów kontroli wersji W systemie kontroli wersji przechowuj absolutnie wszystko Wprowadzaj zmiany regularnie do głównej gałęzi projektu Posługuj się czytelnymi opisami zakresu zmian Zarządzanie zależnościami Zarządzanie bibliotekami zewnętrznymi Zarządzanie modułami Zarządzanie konfiguracją oprogramowania Konfiguracja i elastyczność Typy konfiguracji Zarządzanie konfiguracją aplikacji Zarządzanie konfiguracją szeregu aplikacji Zasady zarządzania konfiguracją aplikacji Zarządzanie środowiskami Narzędzia do zarządzania środowiskami Zarządzanie procesem zmiany Ciągła integracja Wdrażanie ciągłej integracji Czego potrzebujesz na początek? Podstawowy system ciągłej integracji Warunki wstępne ciągłej integracji Ewidencjonuj regularnie Stwórz obszerny i kompleksowy zestaw zautomatyzowanych testów Niech proces kompilacji i testowania będzie możliwie krótki Zarządzanie środowiskiem programistycznym Stosowanie systemów ciągłej integracji Podstawowa funkcjonalność Wodotryski Kluczowe praktyki Nie ewidencjonuj niczego w popsutej kompilacji Zawsze testuj lokalnie wszystkie zmiany przed ich zatwierdzeniem albo zleć to serwerowi CI Zanim podejmiesz pracę, poczekaj na powodzenie testów towarzyszących przekazywaniu zmian Nigdy nie idź do domu, dopóki kompilacja nie działa poprawnie Zawsze bądź przygotowany na powrót do poprzednich wersji Ustaw sobie limit czasu na poprawki przed cofnięciem zmian Nie wyłączaj testów, które zakończyły się niepowodzeniem Weź odpowiedzialność za wszystkie szkody powstałe w wyniku zmian Programowanie sterowane testami Zalecane praktyki Praktyki programowania ekstremalnego (XP) Odrzucanie kompilacji ze względu na naruszenie architektury Odrzucanie kompilacji ze względu na powolność testów Odrzucanie kompilacji ze względu na ostrzeżenia i niewłaściwe formatowania kodu Zespoły rozproszone Wpływ na proces Scentralizowana ciągła integracja Problemy techniczne Podejścia alternatywne Rozproszone systemy kontroli wersji Wdrożenie strategii testów Typy testów Testy biznesowe wspierające proces wytwarzania oprogramowania Testy technologiczne wspierające programowanie Testy biznesowe umożliwiające krytyczną analizę projektu Testy technologiczne umożliwiające krytyczną analizę projektu Obiekty zastępcze Sytuacje i strategie z prawdziwego życia Na początku projektu W środku projektu Kod zastany Testy integracyjne Proces Zarządzanie zaległymi błędami POTOK WDROŻEŃ Anatomia potoku wdrożeń Czym jest potok wdrożeń? Podstawowy potok wdrożeń Praktyki związane z potokiem wdrożeń Kompiluj binaria tylko raz W każdym środowisku wdrażaj w taki sam sposób Testuj wdrożenia testami dymnymi Wdrażaj na kopii środowiska produkcyjnego Każda zmiana powinna być natychmiast przekazywana do kolejnej fazy potoku Jeśli jakakolwiek część potoku nie działa, zatrzymaj potok Faza przekazywania zmian Najlepsze praktyki fazy przekazywania zmian Bramka automatycznych testów akceptacyjnych Najlepsze praktyki fazy zautomatyzowanych testów akceptacyjnych Kolejne fazy testowania Testy ręczne Testy niefunkcjonalne Przygotowanie do wydania Automatyzacja wdrożenia i wydania Wycofywanie się ze zmian Budowanie na sukcesie Implementacja potoku wdrożeń Tworzenie modelu strumienia wartości i szkieletu systemu Automatyzacja procesu kompilacji i wdrażania Automatyzacja testów jednostkowych i analiza kodu Automatyzacja testów akceptacyjnych Rozwijanie potoku Miary Skrypty kompilacji i wdrożenia Przegląd narzędzi kompilacji Make Ant NAnt i MSBuild Maven Rake Buildr Psake Reguły i praktyki pisania skryptów kompilacji i wdrożenia Stwórz skrypt dla każdej fazy potoku wdrożeń Zastosuj właściwą technologię do wdrożenia aplikacji W każdym środowisku wdrażaj za pomocą tych samych skryptów Skorzystaj z systemu zarządzania pakietami systemu operacyjnego Zapewnij idempotentność procesu wdrożenia Rozwijaj system wdrożeniowy przyrostowo Struktura projektu dla aplikacji, których celem jest wirtualna maszyna Javy Układ projektu Tworzenie skryptów wdrożenia Wdrażanie i testowanie warstw Testowanie konfiguracji środowiska Rady i wskazówki Zawsze stosuj ścieżki względne Wyeliminuj etapy ręczne Wbuduj możliwość prześledzenia drogi od binariów do systemu kontroli wersji Nie ewidencjonuj binariów w systemie kontroli wersji jako części kompilacji Cele testowe nie powinny eliminować kompilacji Ogranicz aplikację za pomocą zintegrowanych testów dymnych Porady i wskazówki dotyczące .NET Faza przekazywania zmian Zasady i praktyki fazy przekazywania zmian Dostarczaj szybkiej i użytecznej informacji zwrotnej Co powinno przerywać fazę przekazywania zmian? Nadzoruj uważnie fazę przekazywania zmian Przekaż odpowiedzialność programistom W bardzo dużych zespołach przypisz komuś funkcję mistrza kompilacji Wyniki fazy przekazywania zmian Repozytorium artefaktów Zasady i praktyki dotyczące zestawu testów fazy przekazywania zmian Unikaj interfejsu użytkownika Stosuj wstrzykiwanie zależności Unikaj bazy danych Przy testach jednostkowych unikaj asynchroniczności Wykorzystywanie obiektów zastępczych Minimalizacja stanu w testach Pozorowanie czasu Nic na siłę Zautomatyzowane testy akceptacyjne Dlaczego zautomatyzowane testy akceptacyjne są tak ważne?) Jak tworzyć zestawy poddających się utrzymaniu testów akceptacyjnych? Testowanie graficznego interfejsu użytkownika Tworzenie testów akceptacyjnych Rola analityków i testerów Analiza w projektach iteracyjnych Kryteria akceptacyjne jako wykonywalne specyfikacje Warstwa sterownika aplikacji Jak wyrażać swoje kryteria akceptacyjne? Wzorzec sterownika okna: uniezależnianie testów od GUI Implementacja testów akceptacyjnych Stan w testach akceptacyjnych Ograniczenia procesu, hermetyzacja i testowanie Zarządzanie asynchronicznością i przekroczeniem czasu przyznanego na daną operację Stosowanie obiektów zastępczych Faza testów akceptacyjnych Utrzymywanie poprawności testów akceptacyjnych Testy wdrożenia Wydajność testów akceptacyjnych Refaktoryzacja często wykonywanych zadań Współdziel kosztowne zasoby Testowanie równoległe Stosowanie przetwarzania rozproszonego Testowanie wymagań niefunkcjonalnych Zarządzanie wymaganiami niefunkcjonalnymi Analiza wymagań niefunkcjonalnych Programowanie z myślą o wydajności Pomiar wydajności Jak definiować sukces i porażkę w testach wydajnościowych? Środowisko testów wydajnościowych Automatyzacja testów wydajnościowych Testowanie wydajności poprzez interfejs użytkownika Nagrywanie interakcji przez usługę lub publiczne API Stosowanie szablonów nagranych interakcji Stosowanie stubów testów wydajnościowych do produkcji testów Dodawanie testów wydajnościowych do potoku wdrożeń Dodatkowe korzyści płynące z systemu testów wydajnościowych Wdrażanie i wydawanie aplikacji Tworzenie strategii udostępniania oprogramowania Plan wydania Udostępnianie produktów użytkownikom Wdrażanie i promocja aplikacji Pierwsze wdrożenie Szkicowanie procesu udostępniania oprogramowania i promowania kompilacji Promocja konfiguracji Orkiestracja Wdrożenia w środowiskach tymczasowych Wycofywanie się z wdrożeń i wydania bez przestojów Wycofywanie się poprzez powtórne wdrożenie wcześniejszej dobrej wersji Wydanie bez przestoju Wdrożenia niebiesko-zielone Wydanie kanarkowe Poprawki awaryjne Ciągłe wdrażanie Ciągłe udostępnianie oprogramowania instalowanego przez użytkownika Rady i wskazówki Ludzie odpowiedzialni za wdrożenie powinni być zaangażowani w tworzenie procesu wdrożenia Loguj działania związane z wdrożeniem Nie kasuj starych plików, tylko je przenieś Za wdrożenie odpowiada cały zespół Aplikacje serwerowe nie powinny mieć interfejsu graficznego Przy nowym wdrożeniu pamiętaj o rozgrzewce Szybko odrzucaj błędne wersje Nie dokonuj zmian bezpośrednio w środowisku produkcyjnym EKOSYSTEM DOSTARCZANIA OPROGRAMOWANIA Zarządzanie środowiskami i infrastrukturą Rozumienie potrzeb zespołu eksploatacji systemów IT Dokumentacja i audyt Ostrzeżenia o nienormalnych zdarzeniach Planowanie ciągłości dostarczania usług IT Korzystaj z technologii znanej zespołowi eksploatacji systemów IT Opracowywanie modelu infrastruktury i zarządzanie nią Kontrola dostępu do infrastruktury Wprowadzanie zmian w infrastrukturze Zarządzanie dostarczaniem i konfiguracją serwerów Dostarczanie serwerów Bieżące zarządzanie serwerami Zarządzanie konfiguracją middleware'u Zarządzanie konfiguracją Zbadaj produkt Przeanalizuj, w jaki sposób middleware obsługuje stan Poszukaj API konfiguracji Zastosuj lepszą technologię Zarządzanie usługami infrastrukturalnymi Systemy wieloadresowe Wirtualizacja Zarządzanie środowiskami wirtualnymi Środowiska wirtualne i potok wdrożeń Wysoce równoległe testowanie ze środowiskami wirtualnymi Przetwarzanie w chmurze Infrastruktura w chmurze Platformy w chmurze Jedno rozwiązanie nie musi być odpowiednie dla wszystkich Krytyka przetwarzania w chmurze Monitorowanie infrastruktury i aplikacji Gromadzenie danych Rejestrowanie zdarzeń Tworzenie tablic wskaźników Monitoring sterowany zachowaniami Zarządzanie danymi Pisanie skryptów baz danych Inicjalizacja baz danych Zmiana przyrostowa Wersjonowanie bazy danych Zarządzanie zharmonizowanymi zmianami Wycofywanie się do poprzedniej wersji baz danych i wydania bez przestojów Wycofywanie się bez utraty danych Uniezależnianie wdrożenia aplikacji od migracji bazy danych Zarządzanie danymi testowymi Imitowanie bazy danych na potrzeby testów jednostkowych Zarządzanie zależnościami między testami a danymi Izolacja testu Przygotowanie i rozmontowanie Spójne scenariusze testowe Zarządzanie danymi i potok wdrożeń Dane w fazie przekazywania zmian Dane w testach akceptacyjnych Dane w testach wydajnościowych Dane w innych fazach testów Zarządzanie modułami i zależnościami Utrzymywanie aplikacji w stanie zdatności do wydania Ukryj nową funkcjonalność, dopóki nie zostanie ukończona Wprowadzaj wszystkie zmiany przyrostowo Rozgałęzianie przez abstrakcję Zależności Piekło zależności Zarządzanie bibliotekami Moduły Jak dzielić bazę kodu na moduły? Droga modułów przez potok wdrożeń Potok integracyjny Zarządzanie schematem zależności Tworzenie schematów zależności Potokowanie schematów zależności Kiedy powinniśmy wyzwalać kompilacje? Ostrożny optymizm Zależności cykliczne Zarządzanie binariami Jak powinno działać repozytorium artefaktów? W jaki sposób potok wdrożeń powinien współdziałać z repozytorium artefaktów? Zarządzanie zależnościami za pomocą Mavena Refaktoryzacja zależności Mavena Zaawansowana kontrola wersji Krótka historia kontroli wersji CVS Subversion Komercyjne systemy kontroli wersji Wyłącz pesymistyczne blokowanie Rozgałęzianie i scalanie Scalanie Gałęzie, strumienie i ciągła integracja Rozproszone systemy kontroli wersji Czym jest rozproszony system kontroli wersji? Krótka historia rozproszonego systemu kontroli wersji Rozproszone systemy kontroli wersji w środowiskach korporacyjnych Korzystanie z rozproszonych systemów kontroli wersji Strumieniowe systemy kontroli wersji Czym są strumieniowe systemy kontroli wersji? Modele wytwarzania oprogramowania z wykorzystaniem strumieni Widoki statyczne i dynamiczne Ciągła integracja z systemami kontroli wersji opartymi na strumieniach Programuj na gałęzi głównej projektu Dokonywanie złożonych zmian bez rozgałęziania Gałąź na potrzeby wydania Rozgałęzienia według kryterium funkcji Rozgałęzianie pod kątem zespołu Zarządzanie ciągłym dostarczaniem oprogramowania Model dojrzałości zarządzania konfiguracją i wydaniami Jak posługiwać się modelem dojrzałości Cykl życia projektu Identyfikacja Zapoczątkowywanie Inicjalizacja Wytwarzanie i wdrażanie Eksploatacja Proces zarządzania ryzykiem Podstawy zarządzania ryzykiem Harmonogram zarządzania ryzykiem Jak wykonać ćwiczenie z zakresu zarządzania ryzykiem? Częste problemy z dostarczaniem oprogramowania - objawy i przyczyny Rzadkie lub wadliwe wdrożenia Kiepska jakość aplikacji Kiepsko zarządzany proces ciągłej integracji Słabe zarządzanie konfiguracją Zgodność z regulacjami i audyt Przewaga automatyzacji nad dokumentacją Narzucanie możliwości śledzenia zmian Praca w silosach Zarządzanie zmianą
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII J 51
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145213, 145237 (2 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 139862 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Technologia i Rozwiązania)
Na stronie tytowej i okładce: Poznaj optymalne przepisy na CakePHP!
Na stronie tytułowej i okładce nazwa wydawcy oryginału: Packt Publishing.
Na okładce: Jak uwierzytelnić użytkownika? Jak stworzyć usługę sieciową? Jak skutecznie przetestować aplikację?
Indeks.
Dla programistów PHP używających CakePHP.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 132824 N, 132983 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Understanding software.
Na okładce nazwa wydawcy oryginału Packt.
Na książce także ISBN oryginału 9781788628815.
Indeks.
CZĘŚĆ PIERWSZA. ZASADY DLA PROGRAMISTÓW Rozdział 1. Zanim zaczniesz... 17 Będziesz to robić, więc rób to dobrze 18 Rozdział 2. Postawa inżyniera 21 Rozdział 3. Niezwykła tajemnica programisty gwiazdora 25 Rozdział 4. Projekt oprogramowania w dwóch sentencjach 29 CZĘŚĆ DRUGA. ZŁOŻONOŚĆ OPROGRAMOWANIA I JEJ PRZYCZYNY 31 Rozdział 5. Wskazówki dotyczące nadmiernej złożoności 33 Rozdział 6. Drogi do stworzenia złożoności. Zepsuj swoje API 35 Rozdział 7. Kiedy wsteczna kompatybilność nie jest warta swojej ceny? 39 Rozdział 8. Złożoność to więzienie 43 CZĘŚĆ TRZECIA. PROSTOTA I PROJEKTOWANIE OPROGRAMOWANIA 45 Rozdział 9. Projektuj od początku 47 Ruszając dobrą drogą 48 Rozdział 10. Dokładność przyszłych przewidywań 49 Rozdział 11. Prostota i precyzja 53 Rozdział 12. Dwa to za dużo 57 Refaktoryzacja 58 Rozdział 13. Rozsądny projekt oprogramowania 61 Zła droga 62 Analiza złej drogi 64 Odnosząc to do grupy 65 Dobra droga 66 Przestrzegaliśmy praw tworzenia oprogramowania 69 CZĘŚĆ CZWARTA. DEBUGOWANIE 71 Rozdział 14. Czym jest bug? 73 Sprzęt 74 Rozdział 15. Źródło błędów 75 Spotęgowana złożoność 76 Rozdział 16. Spraw, by to nie powróciło 79 Spraw, by to nigdy nie powróciło - przykład 80 W głąb króliczej nory 84 Rozdział 17. Fundamentalna filozofia debugowania 85 Wyjaśnij błąd 87 Patrz na system 88 Znajdź prawdziwą przyczynę 89 Cztery kroki 90 CZĘŚĆ PIĄTA. INŻYNIERIA W ZESPOŁACH 93 Rozdział 18. Efektywna produktywność inżynierii 95 Co powinieneś zrobić? 97 Rozwiązanie 98 Wiarygodność i rozwiązywanie problemów 100 Blocker 101 Zmierzając w stronę podstawowego problemu 103 Rozdział 19. Mierząc produktywność dewelopera 107 Definicja "produktywności" 108 Czemu nie "linie kodu"? 108 Określając prawidłowy wskaźnik 110 A co, jeśli Twoim produktem jest kod? 111 A co z ludźmi, którzy pracują nad produktywnością deweloperów? 111 Rozdział 20. Jak radzić sobie ze złożonością kodu w firmie programistycznej 115 Krok pierwszy - lista problemów 117 Krok drugi - spotkanie 117 Krok trzeci - raport błędów 118 Krok czwarty - priorytetyzacja 119 Krok piąty - zadanie 120 Krok szósty - planowanie 121 Rozdział 21. W refaktoryzacji chodzi o funkcjonalności 123 Być efektywnym 124 Ustalając granice refaktoryzacji 127 Refaktoryzacja nie marnuje czasu, ona go oszczędza 128 Refaktoryzacja aż do jasności 128 Rozdział 22. Życzliwość i kodowanie 131 Oprogramowanie to ludzie 131 Przykład uprzejmości 132 Bądź miły i twórz lepsze oprogramowanie 134 Rozdział 23. Społeczność open source, w uproszczeniu 135 Utrzymanie współtwórców 136 Usuwając bariery 142 Zainteresować ludzi 145 Miej superpopularny produkt 146 Miej produkt napisany w popularnym języku programowania 146 CZĘŚĆ SZÓSTA. ROZUMIEĆ OPROGRAMOWANIE 149 Rozdział 24. Czym jest komputer? 151 Rozdział 25. Komponenty oprogramowania: struktura, akcja i wynik 155 Rozdział 26. Oprogramowanie na nowo: (I)SAR wyjaśnione 157 Struktura 158 Akcja 159 Wyniki 159 ISAR w pojedynczej linii kodu 160 Podsumowując SAR 161 Rozdział 27. Oprogramowanie jako wiedza 163 Rozdział 28. Cel technologii 167 Czy są jakieś kontrprzykłady tej zasady? 168 Czy postęp technologiczny jest "dobry"? 168 Rozdział 29. Prywatność, w uproszczeniu 171 Prywatność przestrzeni 171 Prywatność informacji 173 Podsumowanie prywatności 177 Rozdział 30. Prostota i bezpieczeństwo 179 Rozdział 31. Test-Driven Development i cykl obserwacji 183 Przykłady ODA 184 Proces wytwarzania i produktywność 185 Pierwsza ODA 187 Rozdział 32. Filozofia testowania 189 Wartość testu 190 Asercje testu 190 Granice testu 191 Założenia testu 191 Projekt testu 192 Testowanie end to end 192 Testy integracyjne 194 Testy jednostkowe 195 Rzeczywistość 196 Podróbki 197 Determinizm 199 Prędkość 200 Pokrycie 202 Wniosek - ogólny cel testowania 202 CZĘŚĆ SIÓDMA. MNIEJ DAWAĆ CIAŁA 203 Rozdział 33. Tajemnica sukcesu: mniej dawać ciała 205 Dlaczego to zadziałało? 206 Rozdział 34. Jak odkryliśmy, co dawało ciała 209 Rozdział 35. Potęga "nie" 213 Rozpoznawanie złych pomysłów 215 Nie mając lepszego pomysłu 215 Wyjaśnienie, akceptacja i uprzejmość 217 Rozdział 36. Dlaczego programiści dają ciała 219 Czego się uczyć 222 Rozdział 37. Sekret szybkiego programowania: przestań myśleć 225 Zrozumienie 226 Rysowanie 227 Rozpoczynanie 228 Pomijanie kroku 229 Problemy fizyczne 229 To, co rozprasza 230 Zwątpienie w siebie 230 Fałszywe pomysły 231 Zastrzeżenie 231 Rozdział 38. Pycha dewelopera 233 Rozdział 39. Spójność nie oznacza jednolitości 235 Rozdział 40. Użytkownicy mają problemy, deweloperzy mają rozwiązania 237 Zaufanie i informacja 238 Problemy pochodzą od użytkowników 238 Rozdział 41. Natychmiastowa gratyfikacja = natychmiastowa porażka 241 Rozwiązania na dłuższą metę 242 Jak zniszczyć firmę tworzącą oprogramowanie 243 Rozdział 42. Sukces bierze się z wykonania, nie z innowacji 245 Rozdział 43. Oprogramowanie doskonałe 247 1. Robi dokładnie to, co użytkownik mu polecił do wykonania 248 2. Zachowuje się dokładnie tak, jak użytkownik oczekuje, że się zachowa 249 3. Nie blokuje użytkownika przed komunikowaniem jego intencji 250 Doskonałość jest istotniejsza (ale nie w konflikcie) od prostoty kodu 252
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII J 19
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148077 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Metody sieciowe w organizacji i planowaniu budowy / Oleg Kapliński, Andrzej Stefański. - Wyd.3. - Poznań : Politechnika Poznańska - Wydaw., 1978. - 147 s., [9] k. tabl. : il., rys., tab., wykr. ; 24 cm.
(Skrypty / Politechnika Poznańska ; Nr 783)
Bibliogr.s. 141 - 144
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. S 49701 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20171 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60930 L, 60931 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Dla studentów uczelni technicznych, w szczególności studiujących na kierunku automatyka i robotyka, a także dla inżynierów i programistów robotów przemysłowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 120900 LE N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 412-418. Indeks.
Dla studentów automatyki i robotyki, informatyki i zarządzania, mechatroniki, elektroniki i inżynierii produkcji oraz doktorantów, pracowników naukowych i inżynierów.
1.Opis struktury manipulatora 1.1.Położenie i orientacja bryły sztywnej w przestrzeni kartezjańskiej 1.1.1.Wektor położenia i macierz rotacji 1.1.2.Rotacje elementarne wokół osi xt y, z 1.1.3.Interpretacja macierzy rotacji 1.1.4.Składanie rotacji 1.2.Inne reprezentacje rotacji 1.2.1.Obrót wokół dowolnej osi 1.2.2.Kąty Eulera 1.2.3.Kwaterniony jednostkowe 1.3.Transformacje jednorodne 1.4.Opis kinematyki manipulatora 1.4.1.Łańcuch kinematyczny manipulatora 1.4.2.Opis ogniwa manipulatora 1.4.3.Notacja Denavita-Hartenberga 1.4.4.Zmodyfikowana notacja Denavita-Hartenberga 2.Zadanie proste kinematyki 2.1.Podstawowe operatory przestrzenne związane z bryła sztywną 2.2.Złącza holonomiczne i nieholonomiczne 2.3.Opis otwartego łańcucha kinematycznego 2.4.Rozwiązanie zadania prostego kinematyki 2.5.Kinematyczne przekształcenie prędkości 2.6.Jakobian analityczny i jego związki z jakobianem geometrycznym 2.7.Przestrzeń robocza, redundancja kinematyczna oraz jakobian transponowany 2.9. Kinematyczne przekształcenia przestrzennych przyspieszeń wzdłuż łańcucha kinematycznego 3. Zastosowanie algebry przestrzennej do opisu złożonych struktur kinema- tycznych 3.1.Przekształcenia kinematyczne dla manipulatorów z przekładniami 3.2.Przekształcenia kinematyczne dla kilku robotów wykonujących wspólnie zadanie 3.3.1.Wyznaczanie prędkości środka masy ładunku 3.3.2.Wyznaczanie prędkości uogólnionych złączy 3.3.3.Wyznaczanie prędkości uogólnionych złączy z ograniczeniami 3.3.4.Wyznaczanie przyspieszeń przestrzennych 3.4.Przekształcenia kinematyczne dla struktur topologicznych 4.Algorytmy zadania odwrotnego kinematyki 4.1.Klasyczne metody rozwiązywania zadania odwrotnego kinematyki 4.2.Rozwiązanie zadania odwrotnego kinematyki z wykorzystaniem jakobianu 4.3.Obliczenia błędu położenia i orientacji 4.4.Algorytmy iteracyjnego rozwiązywania zadania odwrotnego kinematyki 4.5.1.Skalarna funkcja kosztów 4.5.2.Metoda największego spadku 4.5.3.Metoda Newtona-Raphsona 4.5.4.Wykorzystanie kwaternionów w kinematyce różniczkowej 5.Zadanie odwrotne kinematyki złożonych łańcuchów kinematycznych 5.1.Uwagi o rozwiązywaniu zadania odwrotnego kinematyki manipulatorów z przekładniami i elastycznością w złączach 5.3.Rozwiązywanie zadania odwrotnego kinematyki kilku manipulatorów przenoszących wspólnie ładunek 5.4.Iteracyjne rozwiązywanie zadania odwrotnego kinematyki dwóch współpracujących manipulatorów 5.5.Zastosowanie algebry przestrzennej do analizy sił, przyspieszeń i prędkości kontaktowych 5.5.1.Uzupełnienie ortogonalne sił kontaktowych 5.5.2.Analiza przestrzennych przyspieszeń punktów kontaktu 5.5.3.Dekompozycja przestrzennych prędkości 6.Planowanie trajektorii 6.1.Planowanie trajektorii w przestrzeni wewnętrznej 6.2.1.Trajektoria wielomianowa trzeciego stopnia 6.2.2.Trajektoria wielomianowa piątego stopnia 6.2.3.Trajektoria liniowo-paraboliczna 6.2.4.Trajektoria liniowo-paraboliczna z punktami pośrednimi 6.2.5.Wykorzystanie funkcji sklejanych 6.3.Planowanie trajektorii w przestrzeni zewnętrznej 6.3.1.Przykładowe trajektorie w przestrzeni zewnętrznej 6.3.2.Parametryczna reprezentacja trajektorii 6.3.3.Planowanie trajektorii w kontekście planowania zadań 6.3.4. Trajektoria liniowo-paraboliczna w przestrzeni zewnętrznej 6.4.Przykłady planowania trajektorii w przestrzeni kartezjańskiej 6.5.Koordynacja ruchu manipulatorów w przestrzeni zadań 6.5.1.Wykorzystanie kwaternionów do opisu ruchu 6.5.2.Opis trajektorii w przestrzeni zadań 7.Zadanie odwrotne dynamiki 7.1.Rozwiązanie zadania odwrotnego dynamiki otwartych łańcuchów kinematycznych 7.2.Zadanie odwrotne dynamiki dla manipulatora z przekładniami 8.Proste algorytmy sterowania manipulatorów 8.1.Sterowanie w przestrzeni złączy 8.2.Niezależne sterowanie złączy 8.3.1.Równania silnika prądu stałego z przekładnią 8.3.2.Sterowanie proporcjonalne 8.3.3.Sterowanie proporcjonalno-różniczkowe 8.3.4.Astatyzm względem sygnału zadanego i zakłócenia 8.3.5.Sterowanie typu PID 8.4.Sterowanie ze sprzężeniem w przód metodą wyliczanych momentów 9.Dobór funkcji Lapunowa dla potrzeb sterowania manipulatorów 9.1.Sterowanie pozycyjne 9.2.Sterowanie nadążne 9.3.Algorytm sterowania robotów z elastycznością w złączach przy znajomości pełnego modelu 9.4.1.Manipulator o ogniwach sztywnych 9.4.2.Manipulator z elastycznymi złączami 9.5.Algorytmy sterowania adaptacyjnego dla manipulatorów z elastycznością w złączach 9.5.1.Podstawy matematyczne 9.5.2.Sterowanie adaptacyjne wykorzystujące moment jako sygnał sprzężenia zwrotnego 9.5.3.Nowy algorytm sterowania adaptacyjnego 9.6.Weryfikacja doświadczalna nowego algorytmu sterowania 9.6.1.Opis stanowiska laboratoryjnego 9.6.2.Badania eksperymentalne 10.Systemy programowania robotów 10.1.Ogólna koncepcja sprzętu i oprogramowania 10.2.Ramka, podstawowe typy danych i operacje 10.3.Opis stanowiska doświadczalnego z robotami StEubli 10.3.1.Pojedynczy manipulator StEubli RX60 10.3.2.Układ współpracujących manipulatorów StEubli RX60 10.4.System programowania robota IRp-6 10.5.Planowanie trajektorii w przestrzeni wewnętrznej robota IRp-6 10.5.1.Zastosowanie interfejsu bezpośredniego dostępu do zasobów sterownika robota IRp-6 w planowaniu trajektorii 10.5.2.Opis programu realizującego trajektorie wielomianowe 10.6.Planowanie trajektorii w przestrzeni zewnętrznej robota IRp-6 10.6.1.Procedura 10.6.2.Przykład: program paletyzacji 10.7.Stanowisko laboratoryjne z manipulatorami Comau SMART-3 S A.Preliminaria matematyczne A.l. Podstawowe operacje na wektorach A.2. Pseudoinwersja macierzy A.3. Iteracyjne metody optymalizacji B.Wybrane zagadnienia sterowania B.l. Układ drugiego rzędu B.2. Metoda linii pierwiastkowych C.Stabilność układów nieliniowych Cl. Definicje stabilności C.2. Zastosowanie funkcji Lapunowa do badania stabilności układów nieliniowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 155142 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Druk dwuszpaltowy.
Bibliografia na stronach 71-72.
STEM Przygotowanie zestawu Mechanika Przekładnie Mechanizm różnicowy Śruba Zamiana ruchu obrotowego na inne formy Mimośród Krzywki Programowanie Teoria Przygotowanie Opis języka programowania Zielony Pomarańczowy Żółty Czerwony Niebieski Czujniki i silniki Opis silników Opis czujników Ultradźwiękowy czujnik odległości Czujnik kolorów Czujnik dotykowy Żyroskop Robotyka Robot na kołach Platforma na kołach Platforma na kołach wykrywająca przeszkody Platforma na kołach - podążamy za grubą linią Robot kroczący Budowa platformy kroczącej Wykrywanie przeszkód Mechanika ręki Dodatek A. Przygotowanie zajęć - dla opiekunów Dodatek B. Mechanika Skalar i wektor Wielkość skalarna Wektor Zasady dynamiki Newtona Maszyny proste Dźwignia Przekładnia Śruba Ogólne spojrzenie na konstrukcję układów mechanicznych Dodatek C. Instalacja oprogramowania PC z systemem Windows, połączenie przez Bluetooth - zalecane PC z systemem Windows, połączenie przez kabel USB PC z systemem Linux Smartfon/tablet Dodatek D. Praca w grupie Inżynieria oprogramowania Scrum Symulacja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. S 74027 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
w opracowaniu: sygn. 26782 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63242 L, 63243, 103934 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Mobile game development with Unity.
Na okładce i stronie tytułowej nazwa wydawcy oryginału: O'Reilly.
Na książce także ISBN oryginału.
Indeks.
CZĘŚĆ I. PODSTAWY ŚRODOWISKA UNITY (13) 1. Wprowadzenie do środowiska Unity (15) 2. Prezentacja Unity (19) Edytor (19) Panel sceny (22) Hierarchia (25) Panel Project (25) Inspektor (27) Panel Game (28) 3. Stosowanie skryptów w Unity (29) Przyspieszony kurs C# (30) Mono i Unity (30) Obiekty gry, komponenty oraz skrypty (32) Ważne metody (34) Koprocedury (37) Tworzenie i usuwanie obiektów (38) Atrybuty (40) Czas w skryptach (43) Rejestrowanie komunikatów na konsoli (43) CZĘŚĆ II. TWORZENIE GRY 2D. GNOM NA LINIE (45) 4. Początki tworzenia gry (47) Projekt gry (47) Utworzenie projektu i zaimportowanie materiałów (51) Tworzenie krasnala (53) Lina (59) 5. Przygotowywanie rozgrywki (71) Wprowadzanie danych (71) Konfiguracja kodu krasnala (84) Konfiguracja obiektu GameManager (94) Przygotowanie sceny (105) 6. Tworzenie rozgrywki z użyciem pułapek i celów (109) Proste pułapki (109) Skarb i wyjście (111) Dodawanie tła (115) 7. Dopracowywanie gry (117) Aktualizacja elementów graficznych krasnala (118) Aktualizacja fizyki (121) Tło (125) Interfejs użytkownika (133) Tryb nieśmiertelności (138) 8. Ostateczne poprawki gry (141) Dodatkowe pułapki i obiekty gry (141) Efekty cząsteczkowe (146) Menu główne (151) Dźwięki (156) CZĘŚĆ III. TWORZENIE KOSMICZNEJ STRZELANKI 3D (159) 9. Tworzenie kosmicznej strzelanki (161) Projektowanie gry (162) Architektura (166) Tworzenie sceny (167) 10. Dane wejściowe i sterowanie lotem (181) Dane wejściowe (181) Sterowanie lotem (186) 11. Dodawanie broni i systemu celowania (195) Uzbrojenie (195) Celownik (208) 12. Asteroidy i uszkodzenia (211) Asteroidy (211) System uszkodzeń (216) 13. Dźwięki, menu, śmierć i więcej eksplozji! (227) Menu (227) Game Manager i śmierć (232) Granice (242) Ostatnie szlify (248) CZĘŚĆ IV. MOŻLIWOŚCI ZAAWANSOWANE (259) 14. Oświetlenie i procedury cieniowania (261) Materiały i procedury cieniowania (261) Oświetlenie globalne (273) Uwzględnianie wydajności (278) 15. Tworzenie interfejsów użytkownika w środowisku Unity (285) Jak działa system GUI w Unity? (285) Kontrolki (289) Zdarzenia i rzucanie promienia (290) Stosowanie systemu rozmieszczania (292) Skalowanie obiektu Canvas (294) Przechodzenie pomiędzy scenami (295) 16. Rozszerzanie edytora Unity (297) Tworzenie niestandardowych kreatorów (299) Tworzenie niestandardowych okien edytora (304) Tworzenie szuflad niestandardowych właściwości (314) Tworzenie niestandardowego inspektora (322) 17. Nie tylko edytor (329) Ekosystem usług Unity (329) Wdrażanie (338)
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII A 88
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146316 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113806 N, 112816 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Logika systemów projektowania na przykładzie CAD układów maszynowych / Marian A. Partyka. - (Wydanie II rozszerzone). - Opole : Politechnika Opolska, 1997. - [2], 208 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Studia i Monografie / Politechnika Opolska, ISSN 0239-5991 ; z. 94)
Bibliografia na stronach [181]-193.
1.Czy projektowanie jest sztuką, nauką ścisłą czy rodzajem matematyki? 2.Elementy prakseotechniki 3.Morfologia procesów projektowania i metody działań podstawowych 4.Wprowadzenie do metodologii konstruowania maszyn 5.Ogólna charakterystyka zastosowania struktur decyzyjnych i morfologicznych w procesie projektowo-konstrukcyjnym układów maszynowych ROZDZIAŁ 1 — TABLICE DECYZYJNE 1.Budowa i własności klasycznych tablic decyzyjnych 2.Klasyczne tablice decyzyjne w komputerowym wspomaganiu procesu projektowania 2.1.Obliczenia cieplne zbiornika ożebrowanego 2.2.Taksonomia numeryczna 2.3.Automatyzacja wyznaczania niezawodności metodą cząstkowego rezerwowania 2.4.Generowanie schematów funkcjonalnych układów 3.Formalizacja klasycznych tablic decyzyjnych 3.1.Metoda analityczna 3.2.Metoda numeryczna 3.3.Warunkowe tablice decyzyjne 4.Budowa i własności wielowartościowych tablic decyzyjnych 5.Wielowartościowe tablice decyzyjne w komputerowym wspomaganiu procesu projektowania 5.1.Obliczenia cieplne zbiornika ożebrowanego 5.2.Taksonomia numeryczna 5.3.Automatyzacja wyznaczania niezawodności metodą cząstkowego rezerwowania 5.4.Obliczanie użyteczności całkowitej projektowanego układu z uwzględnieniem różnych typów funkcji wartości 6.Formalizacja wielowartościowych tablic decyzyjnych 6.1.Metoda analityczna 6.2.Metoda numeryczna 6.3.Warunkowe wielowartościowe tablice decyzyjne 7.Losowe tablice decyzyjne 7.1.Metoda randomizacji 7.2.Metoda błądzenia losowego 7.3.Metoda podobieństwa 7.4.Metoda sekwencyjna ROZDZIAŁ 2 — TABLICE MORFOLOGICZNE 1.Budowa i własności tablic morfologicznych 2.Klasyczne tablice morfologiczne w komputerowym wspomaganiu procesu projektowania 3.Wielowymiarowe tablice morfologiczne ROZDZIAŁ 3 — WYBRANE UWAGI SYSTEMOWE 1.Wybrane zagadnienia modelowania układów maszynowych z wykorzystaniem tablic decyzyjnych 2.Przetwarzanie tablic decyzyjnych 3.Wybrane zagadnienia modelowania numerycznego z wykorzystaniem tablicy kombinacji zmiennych boolowskich 4.Wybrane zagadnienia algorytmizacji procesu projektowania na przykładzie obliczania bilansu cieplnego układów hydraulicznych 5.Uwagi na temat generowania schematów funkcjonalnych układów z wykorzystaniem tablic decyzyjnych i morfologicznych oraz zagadnień logiki
Sygnatura czytelni BMW: VII Ą 14(94) (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93925, 93922, 93921 L, 152482 N, 93923, 93924 (6 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 5732 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
w opracowaniu: sygn. 26962, 31634 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Programowanie optymalnych podziałów inwestycyjnych / Tadeusz Pyka. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Państ. Wydaw. Naukowe, 1975 (Pozn : UAM). - 170, [2] s. : tab., wykr. ; 20 cm.
Bibliogr. s. 167-169.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. S 36106, S 36107 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Python machine learning : machine learning and deep learning with Pyton, scikit-learn and TensorFlow.
Wydanie 2. odnosi się do oryginału.
Na książce także ISBN oryginału.
Indeks.
Rozdział 1. Umożliwianie komputerom uczenia się z danych 23 Tworzenie inteligentnych maszyn służących do przekształcania danych w wiedzę 24 Trzy różne rodzaje uczenia maszynowego 24 Prognozowanie przyszłości za pomocą uczenia nadzorowanego 25 Rozwiązywanie problemów interaktywnych za pomocą uczenia przez wzmacnianie 28 Odkrywanie ukrytych struktur za pomocą uczenia nienadzorowanego 29 Wprowadzenie do podstawowej terminologii i notacji 30 Strategia tworzenia systemów uczenia maszynowego 32 Wstępne przetwarzanie - nadawanie danym formy 32 Trenowanie i dobór modelu predykcyjnego 34 Ewaluacja modeli i przewidywanie wystąpienia nieznanych danych 34 Wykorzystywanie środowiska Python do uczenia maszynowego 35 Instalacja środowiska Python i pakietów z repozytorium Python Package Index 35 Korzystanie z platformy Anaconda i menedżera pakietów 36 Pakiety przeznaczone do obliczeń naukowych, analizy danych i uczenia maszynowego 36 Rozdział 2. Trenowanie prostych algorytmów uczenia maszynowego w celach klasyfikacji 39 Sztuczne neurony - rys historyczny początków uczenia maszynowego 40 Formalna definicja sztucznego neuronu 41 Reguła uczenia perceptronu 43 Implementacja algorytmu uczenia perceptronu w Pythonie 45 Obiektowy interfejs API perceptronu 45 Trenowanie modelu perceptronu na zestawie danych Iris 48 Adaptacyjne neurony liniowe i zbieżność uczenia 53 Minimalizacja funkcji kosztu za pomocą metody gradientu prostego 55 Implementacja algorytmu Adaline w Pythonie 56 Usprawnianie gradientu prostego poprzez skalowanie cech 60 Wielkoskalowe uczenie maszynowe i metoda stochastycznego spadku wzdłuż gradientu 62 Rozdział 3. Stosowanie klasyfikatorów uczenia maszynowego za pomocą biblioteki scikit-learn 67 Wybór algorytmu klasyfikującego 68 Pierwsze kroki z biblioteką scikit-learn - uczenie perceptronu 68 Modelowanie prawdopodobieństwa przynależności do klasy za pomocą regresji logistycznej 74 Teoretyczne podłoże regresji logistycznej i prawdopodobieństwa warunkowego 74 Wyznaczanie wag logistycznej funkcji kosztu 78 Przekształcanie implementacji Adaline do postaci algorytmu regresji logistycznej 80 Uczenie modelu regresji logistycznej za pomocą biblioteki scikit-learn 84 Zapobieganie przetrenowaniu za pomocą regularyzacji 86 Wyznaczanie maksymalnego marginesu za pomocą maszyn wektorów nośnych 88 Teoretyczne podłoże maksymalnego marginesu 89 Rozwiązywanie przypadków nieliniowo rozdzielnych za pomocą zmiennych uzupełniających 90 Alternatywne implementacje w interfejsie scikit-learn 92 Rozwiązywanie nieliniowych problemów za pomocą jądra SVM 93 Metody jądrowe dla danych nierozdzielnych liniowo 93 Stosowanie sztuczki z funkcją jądra do znajdowania przestrzeni rozdzielających w przestrzeni wielowymiarowej 95 Uczenie drzew decyzyjnych 99 Maksymalizowanie przyrostu informacji - osiąganie jak największych korzyści 100 Budowanie drzewa decyzyjnego 103 Łączenie wielu drzew decyzyjnych za pomocą modelu losowego lasu 107 Algorytm k-najbliższych sąsiadów - model leniwego uczenia 109 Rozdział 4. Tworzenie dobrych zbiorów uczących - wstępne przetwarzanie danych 115 Kwestia brakujących danych 115 Wykrywanie brakujących wartości w danych tabelarycznych 116 Usuwanie próbek lub cech niezawierających wartości 117 Wstawianie brakujących danych 118 Estymatory interfejsu scikit-learn 119 Przetwarzanie danych kategoryzujących 119 Cechy nominalne i porządkowe 120 Tworzenie przykładowego zestawu danych 120 Mapowanie cech porządkowych 121 Kodowanie etykiet klas 121 Kodowanie "gorącojedynkowe" cech nominalnych (z użyciem wektorów własnych) 122 Rozdzielanie zestawu danych na oddzielne podzbiory uczące i testowe 124 Skalowanie cech 127 Dobór odpowiednich cech 129 Regularyzacje L1 i L2 jako kary ograniczające złożoność modelu 129 Interpretacja geometryczna regularyzacji L2 130 Rozwiązania rzadkie za pomocą regularyzacji L1 131 Algorytmy sekwencyjnego wyboru cech 135 Ocenianie istotności cech za pomocą algorytmu losowego lasu 140 Rozdział 5. Kompresja danych poprzez redukcję wymiarowości 143 Nienadzorowana redukcja wymiarowości za pomocą analizy głównych składowych 144 Podstawowe etapy analizy głównych składowych 144 Wydobywanie głównych składowych krok po kroku 146 Wyjaśniona wariancja całkowita 148 Transformacja cech 149 Analiza głównych składowych w interfejsie scikit-learn 152 Nadzorowana kompresja danych za pomocą liniowej analizy dyskryminacyjnej 154 Porównanie analizy głównych składowych z liniową analizą dyskryminacyjną 155 Wewnętrzne mechanizmy działania liniowej analizy dyskryminacyjnej 156 Obliczanie macierzy rozproszenia 157 Dobór dyskryminant liniowych dla nowej podprzestrzeni cech 159 Rzutowanie próbek na nową przestrzeń cech 161 Implementacja analizy LDA w bibliotece scikit-learn 161 Jądrowa analiza głównych składowych jako metoda odwzorowywania nierozdzielnych liniowo klas 163 Funkcje jądra oraz sztuczka z funkcją jądra 164 Implementacja jądrowej analizy głównych składowych w Pythonie 168 Rzutowanie nowych punktów danych 175 Algorytm jądrowej analizy głównych składowych w bibliotece scikit-learn 178 Rozdział 6. Najlepsze metody oceny modelu i strojenie parametryczne 181 Usprawnianie cyklu pracy za pomocą kolejkowania 181 Wczytanie zestawu danych Breast Cancer Wisconsin 182 Łączenie funkcji transformujących i estymatorów w kolejce czynności 183 Stosowanie k-krotnego sprawdzianu krzyżowego w ocenie skuteczności modelu 184 Metoda wydzielania 185 K-krotny sprawdzian krzyżowy 186 Sprawdzanie algorytmów za pomocą krzywych uczenia i krzywych walidacji 190 Diagnozowanie problemów z obciążeniem i wariancją za pomocą krzywych uczenia 190 Rozwiązywanie problemów przetrenowania i niedotrenowania za pomocą krzywych walidacji 193 Dostrajanie modeli uczenia maszynowego za pomocą metody przeszukiwania siatki 195 Strojenie hiperparametrów przy użyciu metody przeszukiwania siatki 195 Dobór algorytmu poprzez zagnieżdżony sprawdzian krzyżowy 196 Przegląd metryk oceny skuteczności 198 Odczytywanie macierzy pomyłek 198 Optymalizacja precyzji i pełności modelu klasyfikującego 200 Wykres krzywej ROC 202 Metryki zliczające dla klasyfikacji wieloklasowej 204 Kwestia dysproporcji klas 205 Rozdział 7. Łączenie różnych modeli w celu uczenia zespołowego 209 Uczenie zespołów 209 Łączenie klasyfikatorów za pomocą algorytmu głosowania większościowego 213 Implementacja prostego klasyfikatora głosowania większościowego 214 Stosowanie reguły głosowania większościowego do uzyskiwania prognoz 219 Ewaluacja i strojenie klasyfikatora zespołowego 221 Agregacja - tworzenie zespołu klasyfikatorów za pomocą próbek początkowych 226 Agregacja w pigułce 227 Stosowanie agregacji do klasyfikowania przykładów z zestawu Wine 228 Usprawnianie słabych klasyfikatorów za pomocą wzmocnienia adaptacyjnego 231 Wzmacnianie - mechanizm działania 232 Stosowanie algorytmu AdaBoost za pomocą biblioteki scikit-learn 236 Rozdział 8. Wykorzystywanie uczenia maszynowego w analizie sentymentów 241 Przygotowywanie zestawu danych IMDb movie review do przetwarzania tekstu 242 Uzyskiwanie zestawu danych IMDb 242 Przetwarzanie wstępne zestawu danych IMDb do wygodniejszego formatu 243 Wprowadzenie do modelu worka słów 244 Przekształcanie słów w wektory cech 245 Ocena istotności wyrazów za pomocą ważenia częstości termów - odwrotnej częstości w tekście 246 Oczyszczanie danych tekstowych 248 Przetwarzanie tekstu na znaczniki 249 Uczenie modelu regresji logistycznej w celu klasyfikowania tekstu 251 Praca z większą ilością danych - algorytmy sieciowe i uczenie pozardzeniowe 253 Modelowanie tematyczne za pomocą alokacji ukrytej zmiennej Dirichleta 256 Rozkładanie dokumentów tekstowych za pomocą analizy LDA 257 Analiza LDA w bibliotece scikit-learn 258 Rozdział 9. Wdrażanie modelu uczenia maszynowego do aplikacji sieciowej 263 Serializacja wyuczonych estymatorów biblioteki scikit-learn 264 Konfigurowanie bazy danych SQLite 266 Tworzenie aplikacji sieciowej za pomocą środowiska Flask 269 Nasza pierwsza aplikacja sieciowa 269 Sprawdzanie i wyświetlanie formularza 271 Przekształcanie klasyfikatora recenzji w aplikację sieciową 275 Pliki i katalogi - wygląd drzewa katalogów 277 Implementacja głównej części programu w pliku app.py 277 Konfigurowanie formularza recenzji 280 Tworzenie szablonu strony wynikowej 281 Umieszczanie aplikacji sieciowej na publicznym serwerze 282 Tworzenie konta w serwisie PythonAnywhere 283 Przesyłanie aplikacji klasyfikatora filmowego 283 Aktualizowanie klasyfikatora recenzji filmowych 284 Rozdział 10. Przewidywanie ciągłych zmiennych docelowych za pomocą analizy regresywnej 287 Wprowadzenie do regresji liniowej 288 Prosta regresja liniowa 288 Wielowymiarowa regresja liniowa 288 Zestaw danych Housing 290 Wczytywanie zestawu danych Housing do obiektu DataFrame 290 Wizualizowanie ważnych elementów zestawu danych 292 Analiza związków za pomocą macierzy korelacji 293 Implementacja modelu regresji liniowej wykorzystującego zwykłą metodę najmniejszych kwadratów 296 Określanie parametrów regresywnych za pomocą metody gradientu prostego 296 Szacowanie współczynnika modelu regresji za pomocą biblioteki scikit-learn 300 Uczenie odpornego modelu regresywnego za pomocą algorytmu RANSAC 301 Ocenianie skuteczności modeli regresji liniowej 304 Stosowanie regularyzowanych metod regresji 307 Przekształcanie modelu regresji liniowej w krzywą - regresja wielomianowa 308 Dodawanie członów wielomianowych za pomocą biblioteki scikit-learn 309 Modelowanie nieliniowych zależności w zestawie danych Housing 310 Analiza nieliniowych relacji za pomocą algorytmu losowego lasu 314 Rozdział 11. Praca z nieoznakowanymi danymi - analiza skupień 319 Grupowanie obiektów na podstawie podobieństwa przy użyciu algorytmu centroidów 320 Algorytm centroidów w bibliotece scikit-learn 320 Inteligentniejszy sposób dobierania pierwotnych centroidów za pomocą algorytmu k-means++ 324 Klasteryzacja twarda i miękka 325 Stosowanie metody łokcia do wyszukiwania optymalnej liczby skupień 327 Ujęcie ilościowe jakości klasteryzacji za pomocą wykresu profilu 328 Organizowanie skupień do postaci drzewa klastrów 333 Oddolne grupowanie skupień 333 Przeprowadzanie hierarchicznej analizy skupień na macierzy odległości 335 Dołączanie dendrogramów do mapy cieplnej 338 Aglomeracyjna analiza skupień w bibliotece scikit-learn 339 Wyznaczanie rejonów o dużej gęstości za pomocą algorytmu DBSCAN 340 Rozdział 12. Implementowanie wielowarstwowej sieci neuronowej od podstaw 347 Modelowanie złożonych funkcji przy użyciu sztucznych sieci neuronowych 348 Jednowarstwowa sieć neuronowa - powtórzenie 349 Wstęp do wielowarstwowej architektury sieci neuronowych 351 Aktywacja sieci neuronowej za pomocą propagacji w przód 354 Klasyfikowanie pisma odręcznego 356 Zestaw danych MNIST 357 Implementacja perceptronu wielowarstwowego 362 Trenowanie sztucznej sieci neuronowej 371 Obliczanie logistycznej funkcji kosztu 371 Ujęcie intuicyjne algorytmu wstecznej propagacji 374 Uczenie sieci neuronowych za pomocą algorytmu propagacji wstecznej 375 Zbieżność w sieciach neuronowych 378 Jeszcze słowo o implementacji sieci neuronowej 380 Rozdział 13. Równoległe przetwarzanie sieci neuronowych za pomocą biblioteki TensorFlow 381 Biblioteka TensorFlow a skuteczność uczenia 382 Czym jest biblioteka TensorFlow? 383 W jaki sposób będziemy poznawać bibliotekę TensorFlow? 384 Pierwsze kroki z biblioteką TensorFlow 384 Praca ze strukturami tablicowymi 386 Tworzenie prostego modelu za pomocą podstawowego interfejsu TensorFlow 387 Skuteczne uczenie sieci neuronowych za pomocą wyspecjalizowanych interfejsów biblioteki TensorFlow 391 Tworzenie wielowarstwowych sieci neuronowych za pomocą interfejsu Layers 392 Projektowanie wielowarstwowej sieci neuronowej za pomocą interfejsu Keras 395 Dobór funkcji aktywacji dla wielowarstwowych sieci neuronowych 400 Funkcja logistyczna - powtórzenie 400 Szacowanie prawdopodobieństw przynależności do klas w klasyfikacji wieloklasowej za pomocą funkcji softmax 402 Rozszerzanie zakresu wartości wyjściowych za pomocą funkcji tangensa hiperbolicznego 403 Aktywacja za pomocą prostowanej jednostki liniowej (ReLU) 405 Rozdział 14. Czas na szczegóły - mechanizm działania biblioteki TensorFlow 409 Główne funkcje biblioteki TensorFlow 410 Rzędy i tensory 410 Sposób uzyskania rzędu i wymiarów tensora 411 Grafy obliczeniowe 412 Węzły zastępcze 414 Definiowanie węzłów zastępczych 414 Wypełnianie węzłów zastępczych danymi 415 Definiowanie węzłów zastępczych dla tablic danych o różnych rozmiarach pakietów danych 416 Zmienne 417 Definiowanie zmiennych 417 Inicjowanie zmiennych 419 Zakres zmiennych 420 Wielokrotne wykorzystywanie zmiennych 421 Tworzenie modelu regresyjnego 423 Realizowanie obiektów w grafie TensorFlow przy użyciu ich nazw 426 Zapisywanie i wczytywanie modelu 428 Przekształcanie tensorów jako wielowymiarowych tablic danych 430 Wykorzystywanie mechanizmów przebiegu sterowania do tworzenia grafów 433 Wizualizowanie grafów za pomocą modułu TensorBoard 436 Zdobywanie doświadczenia w używaniu modułu TensorBoard 439 Rozdział 15. Klasyfikowanie obrazów za pomocą splotowych sieci neuronowych 441 Podstawowe elementy splotowej sieci neuronowej 442 Splotowe sieci neuronowe i hierarchie cech 442 Splot dyskretny 444 Podpróbkowanie 452 Konstruowanie sieci CNN 454 Praca z wieloma kanałami wejściowymi/barw 454 Regularyzowanie sieci neuronowej metodą porzucania 457 Implementacja głębokiej sieci splotowej za pomocą biblioteki TensorFlow 459 Architektura wielowarstwowej sieci CNN 459 Wczytywanie i wstępne przetwarzanie danych 460 Implementowanie sieci CNN za pomocą podstawowego interfejsu TensorFlow 461 Implementowanie sieci CNN za pomocą interfejsu Layers 471 Rozdział 16. Modelowanie danych sekwencyjnych za pomocą rekurencyjnych sieci neuronowych 477 Wprowadzenie do danych sekwencyjnych 478 Modelowanie danych sekwencyjnych - kolejność ma znaczenie 478 Przedstawianie sekwencji 478 Różne kategorie modelowania sekwencji 479 Sieci rekurencyjne służące do modelowania sekwencji 480 Struktura sieci RNN i przepływ danych 480 Obliczanie aktywacji w sieciach rekurencyjnych 482 Problemy z uczeniem długofalowych oddziaływań 485 Jednostki LSTM 486 Implementowanie wielowarstwowej sieci rekurencyjnej przy użyciu biblioteki TensorFlow do modelowania sekwencji 488 Pierwszy projekt - analiza sentymentów na zestawie danych IMDb za pomocą wielowarstwowej sieci rekurencyjnej 489 Przygotowanie danych 489 Wektor właściwościowy 492 Budowanie modelu sieci rekurencyjnej 494 Konstruktor klasy SentimentRNN 495 Metoda build 495 Metoda train 499 Metoda predict 500 Tworzenie wystąpienia klasy SentimentRNN 500 Uczenie i optymalizowanie modelu sieci rekurencyjnej przeznaczonej do analizy sentymentów 501 Drugi projekt - implementowanie sieci rekurencyjnej modelującej język na poziomie znaków 502 Przygotowanie danych 503 Tworzenie sieci RNN przetwarzającej znaki 506 Konstruktor 506 Metoda build 507 Metoda train 509 Metoda sample 510 Tworzenie i uczenie modelu CharRNN 512 Model CharRNN w trybie próbkowania 512
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 153
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148069 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności