Zarządzanie innowacjami
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(81)
Forma i typ
Książki
(76)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Artykuły
(5)
Dostępność
tylko na miejscu
(71)
dostępne
(30)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(32)
Czytelnia Główna
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(31)
Biblioteka WEiZ
(33)
Biblioteka WWFiF
(2)
Magazyn
(7)
Biblioteka WEAiI
(1)
Autor
Łunarski Jerzy
(4)
Łuczkiewicz Grzegorz
(3)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(2)
Karlik Marcin
(2)
Knosala Ryszard (1949- )
(2)
Luecke Richard
(2)
Moczała Aleksander
(2)
Pawlak Marek (1955- )
(2)
Sosnowska Alicja
(2)
Aftyka Waldemar
(1)
Anastasi Alessandro
(1)
Aniszewska Grażyna
(1)
Anthony Scott D
(1)
Augustyniak Ewa
(1)
Badurek Jarosław
(1)
Bal-Woźniak Teresa
(1)
Baruk Jerzy
(1)
Bednarek Mariusz
(1)
Berliński Lechosław (1944- )
(1)
Bessant J. R
(1)
Białoń Lidia
(1)
Bielski Marcin
(1)
Bieńkiewicz Maciej
(1)
Boguski Jan
(1)
Bridges William
(1)
Brunswicker Sabine
(1)
Budzik Ryszard
(1)
Bębenek Piotr
(1)
Cadle James
(1)
Charan Ram
(1)
Chmielewski Jakub
(1)
Chomiak Iwona
(1)
Chudzik Daniel
(1)
Ciborowski Robert (1967- )
(1)
Czarnota Jerzy Lech
(1)
Czechowska-Świtaj Teresa
(1)
Czerwińska Ewa
(1)
Denning Stephen (1944- )
(1)
Deptuła Anna Małgorzata
(1)
Deschamps Jean-Philippe
(1)
Diedrichs Eva
(1)
Dolińska Małgorzata
(1)
Duda Jan Tadeusz
(1)
Dudzik-Lewicka Irena
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Engel Kai
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Gajdzik Bożena
(1)
Galicki Jan
(1)
Griffin Ricky W. (1950- )
(1)
Grudzewski Wiesław Maria (1933- )
(1)
Gładysz Bartłomiej
(1)
Hejduk Irena (1949- )
(1)
Holstein-Beck Maria
(1)
Horoch Andrzej
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Janasz Władysław (1940- )
(1)
Janczewska Danuta
(1)
Jasiński Andrzej Henryk (1950- )
(1)
Jelonek Dorota
(1)
Juraszek Janusz
(1)
Kalinowski Bartosz T
(1)
Komorowski Jan
(1)
Konferencja Naukowo-Techniczna "Produkcja i zarządzanie w hutnictwie" (11 ; 2003 ; Ustroń-Jaroszowiec)
(1)
Kotlicki Rafał
(1)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(1)
Kraśnicka Teresa
(1)
Krishnan M. S
(1)
Kucińska-Landwójtowicz Aneta
(1)
Kwieciński Mirosław
(1)
Lachiewicz Stefan (1950- )
(1)
Lafley Alan George
(1)
Leszek Wiesław (1937- )
(1)
Lis Anna (nauki ekonomiczne)
(1)
Lis Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Lisiński Marek (organizacja i zarządzanie)
(1)
Marciniak Stanisław
(1)
Masłyk-Musiał Ewa (1945- )
(1)
Matejun Marek
(1)
Mikoláš Zdeněk (1952- )
(1)
Mikuła Bogusz
(1)
Moch Wojciech
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Morgan Nick
(1)
Moszkowicz Mieczysław
(1)
Mrówka Rafał
(1)
Obal Anna
(1)
Pabian Aleksander
(1)
Pichlak Magdalena
(1)
Pindelski Mikołaj
(1)
Plinta Dariusz
(1)
Potocki Arkadiusz
(1)
Potwora Witold
(1)
Prahalad C. K
(1)
Pyka Jan (1946- )
(1)
Różański Jerzy (1949- )
(1)
Sala Aleksander
(1)
Skrzeczkowski Jakub
(1)
Sobczak Lidia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(81)
Język
polski
(80)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(7)
Menedżerowie
(5)
Przedsiębiorcy
(2)
Urzędnicy
(1)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2038)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Zarządzanie innowacjami
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(872)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(741)
Konstrukcje budowlane
(726)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Piłka nożna
(676)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(613)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(507)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Przedsiębiorstwo
(466)
Modele matematyczne
(465)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(429)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(10)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Monografia
(7)
Podręcznik
(7)
Podręczniki akademickie
(5)
Materiały pomocnicze
(3)
Opracowanie
(3)
Podręczniki
(3)
Poradniki
(3)
Raport z badań
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(18)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(5)
81 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
U góry okł. logo projektu: Klub Innowacyjnych Przedsiębiorstw.
U dołu okł. logo: Kapitał Ludzki - Narodowa Strategia Spójności, PARP [Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości], Unia Europejska - Europejski Fundusz Społeczny.
Bibliogr. s. 206-208.
1. Trend na usługi 1.1. Innowacyjne usługi - istota i cechy - cechy usługi odróżniające ją od produktu materialnego 1.1.1. Innowacje w twojej firmie? 1.1.2. Sektor usług - szanse na dobry biznes 1.1.3. Cechy usług jako produktów rynkowych: 1.1.4. Czym są innowacje w usługach? 1.1.5. Ochrona patentowa innowacji w usługach 1.1.6. Gdzie poszukiwać innowacji w mojej firmie usługowej? 1.1.7. Jak mierzyć innowacyjność w usługach? 1.2. Kompetencje i umiejętności pracowników w innowacyjnych firmach 1.2.1. Czym są kompetencje zawodowe? 1.2.2. Dopasowanie kompetencji i umiejętności do innowacji 1.2.3. Kreatywność pracowników 1.2.4. Zarządzanie kreatywnymi pracownikami 1.2.5. Zdolność do zmiany własnych schematów myślowych 1.2.6. Szkolenia pracowników w innowacyjnych firmach usługowych 1.2.7. Osobowość pracownika czy szkolenia? 1.3. Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie usługowym 1.3.1. Wiedza - zasób strategiczny innowacyjnej firmy usługowej 1.3.2. Wiedza o kliencie w przedsiębiorstwie usługowym 1.3.3. Pomiar kapitału intelektualnego w małej firmie 1.3.4. Przeładowanie informacyjne 2. Jak budować innowacyjną ofertę rynkową? 2.1. Źródła współczesnych innowacji w MSP 2.2. Zarządzanie doświadczeniem 2.2.1. Gospodarka doznań (experience economy) 2.3. Innowacyjne społeczeństwo 2.3.1. Pokolenie Y 2.3.2. Sektory kreatywne i klasa kreatywna 2.3.3. Systemy Wysoce Efektywnej Pracy (High Performance Work Systems) 2.3.4. Rola kultury i sztuki w kreowaniu innowacji 2.4. Stymulowanie kreatywności poprzez design - design w zarządzaniu usługami, przykłady firm usługowych odnoszących sukcesy dzięki designowi 2.5. Klienci jako współtwórcy innowacji 3. Studia przypadków 3.1. Stymulowanie powstawania innowacji z pomocą konkursów i nagród. Skąd współczesne zainteresowanie konkursami w tworzeniu innowacji? 3.2. Program „Bon na innowacje” 3.3. Przykłady wykorzystania innowacyjności w sektorze usług 3.3.1. Program Innowacje w usługach (Innovation in services) w Niemczech 3.3.2. Innowacje w branży usług rekreacyjnych 3.3.3. Zamówienia publiczne przyjazne dla środowiska naturalnego, Wielka Brytania (przykład innowacji społecznych) 3.3.4. Innowacyjność w call centre obsługującym klientów zainteresowanych zarządzaniem finansami osobistymi, Wielka Brytania 3.3.5. „Zwinny jak gazela” - studium przypadku firmy konsultingowej z Finlandii 3.3.6. Platformy informatyczne wspierające rozwój biznesu 3.3.7. Wykorzystanie przedstawicieli handlowych do tworzenia innowacji w firmie branży usługowej 3.3.8. „SMS ratujący życie” 3.3.9. Pomiar kapitału intelektualnego w instytucie badawczym (Austria) 3.3.10. Zarządzanie wiedzą za pomocą metody After Action Review (ARR) - innowacje społeczne 3.3.11. Rozwój źródeł energii odnawialnej - szansa dla innowacyjnych firm usługowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 133525 LE (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografia / Politechnika Śląska ; 945 )
Bibliografia na stronach 337-368.
SPOŁECZNO-GOSPODARCZE I TECHNOLOGICZNE WARUNKI TRANSFORMACJI PRZEMYSŁU STALOWEGO W PRZEMYŚLE 4.0 Rewolucje przemysłowe i ich wpływ na rozwój przemysłu stalowego G„ -1 0021I 2_ Trendy i megatrendy społeczno-gospodarczych uwarunkowań przeobrażeń przemysłowych Geneza i założenia koncepcji Przemysłu 4.0 jako wytworu czwartej rewolucji przemysłowej Technologiczne wymogi czwartej rewolucji przemysłowej - filary i subfilary Przemysłu 4.0 Szanse i bariery dostosowania przedsiębiorstw do wymogów Przemysłu 4.0 DETERMINANTY ZEWNĘTRZNE I WEWNĘTRZNE PROCESU DOSTOSOWANIA PRZEDSIĘBIORSTW DO WYMOGÓW PRZEMYSŁU 4.0 Europejska polityka wsparcia Przemysłu 4.0 i rozwoju przemysłu stalowego Kierunki i wyznaczniki cyfryzacji przemysłu stalowego w Przemyśle 4.0 Poziomy integracji przedsiębiorstw stalowych w łańcuchach dostaw i sieciach biznesu w warunkach przeobrażeń przemysłowych Determinanty inwestycji przemysłowych i etapy dostosowania przedsiębiorstw do wymogów Przemysłu 4.0 Miejsce i rola czynnika ludzkiego w przeobrażeniach przemysłu stalowego opartych na technologiach Przemysłu 4.0 ANALIZA BIBLIOMETRYCZNA PIŚMIENNICTWA W TEMACIE ADAPTACJI PRZEŁOMOWYCH TECHNOLOGII PRZEMYSŁU 4.0 W PRZEMYŚLE STALOWYM Analiza bibliometryczna - ujęcie metodyczne Omówienie rezultatów analizy bibliometrycznej w temacie adaptacji przełomowych technologii Przemysłu 4.0 do przemysłu stalowego Rezultaty analizy piśmiennictwa w segmencie badawczym: Industry 4.0 . Rezultaty analizy piśmiennictwa w segmencie badawczym: Steel AND Industry 4.0 Porównanie dynamiki piśmiennictwa w wyznaczonych segmentach badań w ramach tematu przeobrażeń przemysłu stalowego doPrzemysłu 4.0 Prezentacja struktury klastra technologii przemysłu stalowego w Przemyśle 4.0 przy użyciu map i sieci kluczowych technologii wyłonionych z publikacji naukowych DIAGNOZA STANU POLSKIEGO PRZEMYSŁU STALOWEGO W WARUNKACH TRANSFORMACJI PRZEMYSŁOWEJ - SPRAWOZDAWCZOŚĆ STATYSTYCZNAZA LATA 2011-2020 Sytuacja w przemyśle stalowym w Polsce - produkcja, zużycie, zasoby, wymiana handlowa i inwestycje w liczbach Użytkowanie technologii informatyczno-komunikacyjnych w krajowym przemyśle stalowym - sprawozdawczość według sekcji PKD: Producenci metali i wyrobów z metali Sytuacja w zakresie automatyki i robotyki w przemyśle stalowym w Polsce - ujęcie ogólne i sprawozdawcze według sekcji PKD: Producenci metali i wyrobów z metali Badania rozwojowe (B+R) i innowacje w krajowym przemyśle stalowym - sprawozdawczość według sekcji PKD: Producenci metali i wyrobów z metali Pracownicy działów informatycznych i badawczo-rozwojowych w krajowym przemyśle stalowym - sprawozdawczość według sekcji PKD: Producenci metali i wyrobów z metali WIELOKROTNE STUDIUM PRZYPADKÓW W ZAKRESIE PRZYSTOSOWANIA PRZEDSIĘBIORSTW HUTNICZYCH DO WYMOGÓW INTELIGENTNEGO WYTWARZANIA STALI I ZAAWANSOWANYCH TECHNOLOGII OBSŁUGI PROCESÓW HUTNICZYCH Porównanie wyników studium przypadków - zakresy i obszary implementacji technologii Przemysłu 4.0 w przedsiębiorstwach przemysłu stalowego Harmonogram etapowości prac w procesie dostosowania przedsiębiorstw do wymogów Przemysłu 4.0 IMPLEMENTACJA FILARÓW PRZEMYSŁU 4.0 W PRZEDSIĘBIORSTWACH PRZEMYSŁU STALOWEGO W POLSCE - BADANIA BEZPOŚREDNIE Rezultaty sondażu diagnostycznego w przedsiębiorstwach stalowych i przedsiębiorstwach powiązanych z hutnictwem Analiza rezultatów w układzie segmentów podmiotów badań według struktury łańcucha dostaw Analiza rezultatów według wielkości przedsiębiorstw i rynków działalności Koncepcja technologicznej transformacji przedsiębiorstw do Przemysłu 4.0 na podstawie badań bezpośrednich KOGNITYWNA ARCHITEKTURA PROCESU TRANSFORMACJI PRZEMYSŁU STALOWEGO W PRZEMYŚLE 4.0 Komponenty procesu transformacji przemysłu stalowego do wymogów Przemysłu 4.0 Wyznaczniki procesu transformacji przemysłu stalowego w Przemyśle 4.0 Układ klastra technologii przemysłu stalowego w Przemyśle 4.0 Kierunki rozwoju przemysłu stalowego warunkujące funkcjonowanie przedsiębiorstw w Przemyśle 4.0
Sygnatura czytelni BMW: VI Ą 12(945) (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153238 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 6388 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. FZ 10 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [460]-468.
Rozwój technologii i jej wpływ na gospodarkę Współczesne kierunki rozwoju nauki i techniki na świecie i w Polsce ? Rozwój innowacji produktowych, technologicznych i organizacyjnych jako podstawa rozwoju przedsiębiorstw high-technology ? Źródło innowacji podstawą przedsiębiorczości technologicznej 1.1. Kluczowa rola postępu technologicznego i organizacyjnego 1.2. Narzędzia doskonalenia procesów produkcyjnych 1.3. Wiedza siłą napędową 1.4. System innowacyjny oparciem dla kapitału intelektualnego Przemiany w technice i technologii na początku XXI wieku Przemysły wysokiej techniki ? B+R jako klucz do rozwoju przemysłu ? Innowacje podstawą rozwoju przedsiębiorstw high-tech ? Proces innowacyjny 2.1. Metody i techniki informacyjne 2.2. Przemysły wysokiej techniki 2.3. Badania naukowe jako priorytet 2.4. Proces innowacyjny Polityka proinnowacyjna państwa Luka techniczna i technologiczna ? Państwo wspiera i uczestniczy ? Kierunki rozwoju innowacji, techniki i technologii ? Luka technologiczna w Polsce 3.1. Liderzy i maruderzy 3.2. We wszystkich sektorach 3.3. Innowacje w zakresie techniki i technologii 3.4. Luka technologiczna w Polsce 3.5. Polskie specjalizacje Przewaga konkurencyjna i technologiczna Na pierwszym miejscu rodzaj i jakość produktu ? Cztery poziomy ? Mobilność sektora ? Inaczej w Europie, inaczej w USA, inaczej w Japonii ? Liniowy kształt innowacji ? Powody zewnętrzne i wewnętrzne 4.1. Cztery poziomy konkurencji 4.2. Bariery „wejścia” i „wyjścia” 4.3. Różne podejścia do konkurencji 4.4. Innowacje procesowe i produktowe 4.5. Nie liczyć na przypadek 4.6. Czynniki dyktujące zmiany Przedsiębiorstwa konkurujące na wolnym rynku Działania dostosowawcze lub planowe ? Siły napędowe ? W dążeniu do większej precyzji ? Bodźce marketingowe 5.1. Określanie celów 5.2. Docenić konkurentów 5.3. „Pięć sił” Portera 5.4. Fazy cyklu życia produktu 5.5. Analiza PEST 5.6. Metody wyboru strategii 5.7. Rozpoznawanie popytu 5.8. Cztery warianty System innowacyjności w budowie gospodarki opartej na wiedzy Przedsiębiorczość technologiczna ? Przy poparciu instytucji rządowych i władz samorządowych ? Zapewnienie pracy najpilniejszą potrzebą ? Polskie inicjatywy 6.1. Przyspieszone tempo postępu 6.2. Inkubatory przedsiębiorczości 6.3. Korzyści wymierne i niewymierne 6.4. Ośrodki innowacji w Polsce 6.5. Podobieństwa i różnice 6.6. Wsparcie ze strony gmin Pobudzanie innowacyjności przedsiębiorstw Nadal wiele ograniczeń ? Rządowe strategie rozwoju small businenssu ? System wiążący ? Międzynarodowe doświadczenia ? Wiedza podstawowym oparciem 7.1. Inicjatywy lokalne w cenie 7.2. Potrzeba rozwiązań systemowych 7.3. Wspieranie innowacyjności 7.4. W Unii Europejskiej 7.5. Za przykładem Stanów Zjednoczonych 7.6. Zdobywanie i wykorzystywanie wiedzy Bariery high-technology w Polsce Intensywność wydatków na B+R ? Geografia firm innowacyjnych ? Standardy ocen ? Programy ramowe Unii Europejskiej ? Polska w międzynarodowych rankingach wynalazczości 8.1. Podstawą odkrycia naukowe 8.2. Mierniki analizy 8.3. Unijny superpriorytet 8.4. Z dala od europejskich standardów Projektowanie procesu usprawnień z wykorzystaniem systemu KAIZEN Na przykładzie Zakładu Lamp Kompaktowych ? Kluczowe aspekty rozwiązania problemu ? Korporacyjna strategia BEST ? Etapy programowania i wdrożeń ? Metodologia MEDIC ? W zderzeniu z praktyk 9.1. Światowy lider przemysłu oświetleniowego 9.2. Pojęcia podstawowe 9.3. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa 9.4. System usprawnień 9.5. Etapy realizacji usprawnienia 9.6. Realizacja projektu z wykorzystaniem metodologii MEDIC 9.7. Zbieranie danych, mapowanie procesu (Faza M) 9.8. Szukanie przyczyn (Faza E) 9.9. Weryfikacja rozwiązań (Faza D) 9.10. Wdrożenie (Faza I) 9.11. Kontrola procesu (Faza C) Koncepcje nowych lub zmodernizowanych produktów Nieustająca innowacyjność ? Wsparcie dla małych i średnich przedsiębiorstw ? Instrumenty oddziaływania państwa ? Zanim wyrób trafi do odbiorców ? „Podpowiedzi” służące osiągnięciu sukcesu ? Etapy i sposoby wchodzenia na rynek 10.1. Odpowiednio do nowych potrzeb 10.2. Programy sprzyjające rozwojowi 10.3. Ryzyko jest zawsze 10.4. Wprowadzenie na rynek 10.5. Miejsce marketingu i „dobrej marki” Sposoby i techniki kreowania strategii technologicznej w przedsiębiorstwie Strategia technologiczna ? Wpływ transferu technologii na rozwój konkurencyjności przedsiębiorstw ? Praktyczne sposoby pozyskiwania nowych technologii ? Prace rozwojowe (projektowe), koncepcje nowych lub modernizowanych produktów lub usług i sposoby ich wytwarzania ? Rozwój innowacji produktowych, technologicznych i organizacyjnych jako podstawa rozwoju przedsiębiorstw high-technology 11.1. Ogólna charakterystyka strategii technologicznej 11.2. Identyfikacja zagrożeń i szans 11.3. Zakup technologii Warianty pozyskiwania technologii Przewaga konkurencyjna a radykalne innowacje technologiczne ? Planowanie nowych produktów i wdrażanie technologii ich wykonania ? Praktyczne sposoby pozyskiwania nowych technologii ? Tworzenie własnych produktów i rozwiązań technologicznych 12.1. Główne czynniki sukcesu 12.2. We właściwym czasie, z właściwych źródeł 12.3. Sposoby i techniki implementacji technologii w przedsiębiorstwach Modele sieciowe Czas krytyczny i podkrytyczny sieci S ? Najwcześniejszy i najpóźniejszy czas realizacji ? Dopuszczalny czas opóźnienia ? W warunkach niepewności ? Czas krytyczny ? Realizacja optymalna 13.1. Algorytm wyznaczania podsieci krytycznej 13.2. Zapasy czasu 13.3. Wyznaczanie drogi o danej długości 13.4. Diagramy Gantta Modelowanie sieci przedsięwzięć organizacyjno-technicznych W układach jedno- i wielopunktowych ? Pojęcia elementarne w teorii grafów i planowaniu sieciowym ? Kryteria przedmiotowe, podmiotowe i przedmiotowo-podmiotowe ? Czas trwania zdarzenia 14.2. Podstawowe elementy sieci 14.3. Zasady budowy układów sieciowych 14.4. Podstawowe obliczenia w sieciach Optymalizacja terminu realizacji przedsięwzięcia według kryterium kosztów „Minimum-Cost-Expediting” ? Wyznaczanie pracochłonności ? Kompleksowe badanie przedsięwzięć wielozadaniowych ? Duże korzyści, znaczące efekty ? Funkcje wielokierunkowych zastosowań 15.1. Harmonogram czasu trwania 15.2. Optymalizacja planu sieciowego 15.3. Sposoby i technika ustalenia rozmiarów pracy 15.4. Wybrane przykłady optymalizacji planu sieciowego 15.5. Funkcje, równania, właściwości Rozwój innowacji produktowych, technologicznych i organizacyjnych Innowacyjność i pojęcie innowacji ? Historia innowacji – od starożytności po czasy współczesne ? Współczesne innowacje ? Przemiany w technice i technologii w XX i na początku XXI wieku 16.1. Innowacyjność gospodarki 16.2. Pojęcie innowacji 16.3. Historia innowacji 16.4. Innowacje współcześnie Kierunki zmian w systemach zarządzania Poza zasięgiem możliwości tradycyjnego systemu ? W świecie hiperkonkurencji ? Zaangażowanie i kreatywność ? Organizacyjna samoodnowa ? W dążeniu do długotrwałych korzyści 17.1. Megatrendy Nasbitta 17.2. Paradygmaty nowego zarządzania 17.3. „Nowe nauki” oraz „Zarządzanie zasobami ludzkimi” 17.4. Współczesne podejścia do przywództwa i roli menedżera 17.5. Przemiany form organizacji 17.6. Organizacja bez granic 17.7. Organizacje i zespoły wirtualne 17.8. Downsizing – strategia długotrwałych korzyści High-technology w Polsce (HT) Siły sprawcze postępów globalizacji ? Przedsiębiorcze przedsiębiorstwo ? Powstanie i rozwój nowych branż ? Za mało wiedzy i kreatywności ? Infrastruktura informatyczno-telekomunikacyjna ? B+R w sektorze publicznym i prywatnym ? Nie od razu Nobel 18.1. Główne wyznaczniki globalizacji 18.2. Kierunki rozwoju przedsiębiorstwa przyszłości 18.3. Czas ciągłej restrukturyzacji 18.4. Nakłady na badania i rozwój 18.5. W oparciu o prognozy Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw w okresie transformacji gospodarczej Na tle innych ? Planowanie strategiczne i wzorce zachowań ? Nieopłacalność samoizolacji ? Nowa struktura przedsiębiorstw, przemiany firm narodowych 19.1. Hamulce rozwoju przedsiębiorczości 19.2. Wpływ konkurencji na przedsiębiorstwo 19.3. Bariery „wejścia” i „wyjścia” 19.4. Wzorce zachowań konkurencyjnych 19.5. Warunki konkurencji i źródła przewagi konkurencyjnej 19.6. Małe i średnie przedsiębiorstwa w ofensywie 19.7. W jednoczącej się Europie Wybieganie w przyszłość Okazja źródłem innowacji ? Cykl życia produktu i technologii ? Czynniki inspiracji 20.1. Produkt źródłem przewagi 20.2. Cykl życia produktu i technologii 20.3. Projektowanie i doskonalenie produktów 20.4. Etapy prac badawczo-rozwojowych i dokumentacja 20.5. Niezbędność prognoz 20.6. Nie zapominać o jakości Produkty i usługi na poziomie high-technology Nowa rola nauki i techniki ? Różne formy innowacji ? Strategie produktowe ? Od społeczeństwa industrialnego do społeczeństwa informatycznego ? Przedsiębiorczość technologiczna ? Ośrodki wspierania przedsiębiorczości 21.1. Klucz do efektywności 21.2. Rezultat, ale i proces 21.3. Przedsiębiorczość technologiczna 21.4. Wiele dróg, wspólny cel 21.5. Wypełnianie luk 21.6. Początkowe ogniwo nowych struktur Strumienie przepływu technologii Przewaga konkurencyjna a radykalne innowacje technologiczne ? Wpływ transferu technologii na rozwój konkurencyjności przedsiębiorstw ? Sygnały zmian w zarządzaniu technologią ? Tworzenie własnych produktów i rozwiązań technologicznych ? Planowanie nowych produktów i wdrażanie technologii ich wykonania 22.1. Różnorodność mechanizmu transferu 22.2. Na otwartym rynku 22.3. Łatwość przekazu, charakter międzynarodowy, zdolność kumulacyjna 22.4. Podstawowe zasady zarządzania technologią 22.5. Identyfikacja zmian umożliwiających doskonalenie zarządzania technologią 22.6. Konkurencja globalna, nowe oczekiwania odbiorców i partnerów Przedsiębiorstwa high-technology Koordynacja wspólnych działań ? Lista priorytetów ? Małe i średnie przedsiębiorstwa w sferze wysokiej techniki ? Innowacyjny small business w analizie SWOT 23.1. W pełnym cyklu 23.2. Obszary największych szans 23.3. Otwarci na „nowinki” 23.4. Diagnozy, wnioski i rekomendacje Przedsiębiorstwo wobec zmiennych oczekiwań rynku Szanse przetrwania ? Pięć faz „cyklu życia” ? Zabieganie o akceptację nabywców ? Coraz trudniej o absolutne nowości ? Wyszukiwanie i przystosowanie 24.1. Wyszukiwanie i przystosowanie produktu 24.2. Teoria cyklu życia 24.3. Zanim wyrób się zestarzeje 24.4. Powody podejmowanych decyzji 24.5. Podstawy planowania produktu Zarządzanie relacjami klientów (CRM) Uzyskiwanie optymalnej równowagi ? Interakcje „jeden na jeden” ? Indywidualny monitoring ? Szczegółowa strategia warunkiem sukcesu ? Internet spowodował przełom ? Lojalność na pierwszym miejscu 25.1. Zanikające więzi 25.2. Poszukiwania dwukierunkowego kontaktu 25.3. Od marketingu do CRM 25.4. Dopiero pierwsze kroki 25.5. Wybór jest bogaty 25.6. Budowanie lojalności 25.7. Warunki i skala korzyści Projektowanie produktu Stosowanie do oczekiwań klientów ? Działania podzielone na etapy ? Najpierw pomysł ? Podpatrywanie konkurentów ? Pierwsza przymiarka ? Założenia techniczno-ekonomiczne i opinie konsumentów ? Weryfikacja ekonomiczna ? Rynkowy sprawdzian 26.1. Proces interaktywny 26.2. Generowanie pomysłów 26.3. Wstępna selekcja 26.4. Koncepcja produktu 26.5. Analiza ekonomiczna 26.6. Testowanie produktu 26.7. Wprowadzenie na rynek Analiza marketingowa nowych produktów i usług Podstawą poznanie potrzeb rynku ? Trzy etapy strategii ? Najważniejsze techniki analityczne ? Praktyczne wskazówki dla przedsiębiorstwa 27.1. Klient w centrum zainteresowania 27.2. Budowanie programu 27.3. Analiza SWOT 27.4. Macierz BCG (Boston Consulting Group) 27.5. Zalecenia Docenianie doświadczeń własnych i cudzych Cele badań ? Odpowiedź na potrzeby gospodarki ? Rozpoznawanie sytuacji ? Ujednolicone opisy ? Powszechne normy ułatwieniem ? Kody i klasyfikacje ? Pierwsi byli Brytyjczycy 28.1. Wiedza o stanie techniki 28.2. W poszerzonym zakresie 28.3. Źródła informacji patentowej 28.4. Ujednolicona dokumentacja, ułatwiony odbiór 28.5. Dziesiątki milionów opisów 28.6. Międzynarodowa Klasyfikacja Patentowa Badania patentowe Korzystanie z dorobku innych ? Etapy badań i ich uczestnicy ? Zanim nowość zostanie wdrożona ? Dlaczego ryzykować? ? Innowacje absolutne i wtórne ? Źródła pomysłów Selekcja ? Droga na rynek otwarta 29.1. Po pierwsze – co badać? 29.2. Po drugie – jak? 29.3. Wykonawcy 29.4. Ryzyko 29.5. Etapy wdrażania 29.6. Finał Biznesplan Plan kompleksowy i długofalowy ? Narzędzie bieżącego monitorowania ? Jedenaście zasad podstawowych ? Źródła inspiracji ? Opieranie się na konkretach ? Korzystanie z doświadczenia innych firm 30.1. Warunek sukcesu 30.2. Zasady przygotowania i budowy 30.3. Zastosowanie i treść 30.4. Plan marketingowy 30.5. Treść biznesplanu firmy 30.6. DROMEX (przykład biznesplanu) 30.7. Nowa usługa, przykład biznesplanu Metody oceny opłacalności przedsięwzięć (projektów) Wymagania wobec zamierzeń inwestycyjnych ? Net Present Value ? Uniwersalne zastosowanie ? Dwa okresy korzyści ? Wahania wartości bieżącej 31.1. Zakres, charakter, horyzont 31.2. Metoda wartości zaktualizowanej netto – NPV 31.3. Dla każdego rodzaju przedsięwzięcia 31.4. Korzyści bieżące i przyszłe 31.5. Różne stopy dyskonta 31.6. Budowanie kryterium obiektywnego
Sygnatura czytelni BMW: VI J 125 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 122737 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 11290 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 2436 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na 4. stronie okładki: Nowe technologie, biznes.
Co to znaczy być innowacyjnym? Pomiędzy zmysłami a technologią Od emotikonów do awatarów Od gier komputerowych do wirtualnej ekonomii Co to jest metaverse? Którędy do metaverse? Co potrafi wirtualna rzeczywistość? Co potrafi rozszerzona rzeczywistość? Jak dotknąć tego, co wirtualne? Technologie haptyczne i hybrydowe symulatory VR Przyszłość technologii immersyjnych VR/AR Jak powstaje metaverse? Potęga wizualizacji, czyli o roli Al w tworzeniu cyfrowego świata Połączone rzeczywistości Nowe możliwości dla biznesu. Przykłady Jak zacząć? Jak przygotować własny projekt VR/AR/metaverse? Specjalizacja przyszłości.
Sygnatura czytelni BWZ: XIII C 65
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154385 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154386 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 163-[173].
Dla studentów ekonomii i zarządzania, menedżerów, przedsiębiorców oraz pracowników administracji.
Sygnatura czytelni BWZ: IX B 53
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 4128 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Dla studentów studiów I i II stopnia na uczelniach (wydziałach) ekonomicznych i technicznych, a także dla pracowników naukowych zajmujących się omawianą problematyką oraz dla menedżerów w przedsiębiorstwach i instytucjach badawczych.
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 840 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX B 80
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 136524 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 4946 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 231-237. Indeks.
1. Metody opracowania strategii technologicznej w przedsiębiorstwie 1.1. Istota i uwarunkowania strategii technologicznej w przedsiębiorstwie 1.2. Metody monitorowania otoczenia i rozpoznawania sygnałów do zmian 1.3. Techniki i narzędzia analizy strategicznej 1.4. Projektowanie strategii technologicznej przedsiębiorstwa i wybory strategiczne 1.5. Wdrażanie i doskonalenie strategii technologicznej przedsiębiorstwa 2. Metody i techniki w rozwoju strategii innowacji 2.1. Kanwa strategii a narzędzia i schematy analityczne Strategii Błękitnego Oceanu 2.1.1. Znaczenie świadomości konieczności poszukiwania sygnałów zmian 2.1.2. Ewolucja w przemyśle według Strategii Błękitnego Oceanu 2.1.3. Kanwa strategii 2.1.4. Innowacja wartości 2.1.5. Schemat czterech działań 2.1.6. Trzy cechy dobrej strategii 2.2. Formowanie innowacji według Strategii Błękitnego Oceanu 2.2.1. Sześć podstawowych zasad skutecznego formowania strategii 2.2.2. Rekonstrukcja granic rynku według schematu sześciu dróg 2.2.3. Koncentracja na szerokiej wizji 2.2.4. Zasada sięgania poza istniejący popyt – trzy warstwy klientów 2.2.5. Wybór właściwej sekwencji strategicznej 2.3. Wdrażanie – realizacja Strategii Błękitnego Oceanu 2.3.1. Główne przeszkody organizacyjne 2.3.2. Planowanie wdrażania w strategii 2.4. Projektowanie innowacji w kooperencji 2.4.1. Od kooperacji do kooperencji 2.4.2. Narzędzia analityczne projektowania produktu opartego na kooperencji 2.5. Projektowanie innowacji oparte na tworzeniu modeli biznesowych 2.5.1. Kanwa modelu biznesowego 2.5.2. Kanwa propozycji wartości 2.5.3. Projektowanie propozycji wartości i jej testowanie 3. Zasady i techniki wyboru źródła innowacji 3.1. Pochodzenie i zasady wyboru źródła innowacji 3.2. Charakterystyka opcji źródeł nowych technologii 4. Koncepcje innowacji otwartej 4.1. Istota otwartych innowacji 4.2. Determinanty otwartych innowacji 4.3. Metody projektowania innowacji oparte na koncepcji Open Access 4.4. Ocena dojrzałości zarządzania otwartymi innowacjami w przedsiębiorstwie 5. Popytowe podejście do innowacji 5.1. Koncepcje User-Driven Innovation 5.2. Rola klientów – prosumentów w procesie tworzenia otwartych innowacji i współtworzeniu wartości 5.3. Crowdsourcing, personalizacja i masowa kastomizacja 5.4. Społeczności internetowe w projektowaniu otwartych innowacji 5.5. Rola platform internetowych w projektowaniu innowacji 6. Narzędzia wyboru strategicznego 6.1. Dopasowanie strategii technologicznej do priorytetów firmy 6.2. Macierz produktu/procesu 6.3. Audyt kompetencji 6.4. Analiza rozwoju technologii 6.5. Etap wyboru strategicznego 7. Techniki planowania strategicznego 7.1. Schemat siedmiu etapów produkcji według modelu Stage-Gate 7.2. Innowacja a projektowanie równoległe 7.3. Projektowanie przebiegu innowacyjnego projektu – uwarunkowania harmonogramu, wykres Gantta, zastosowanie techniki sieciowej 7.3.1. Zarządzanie przebiegiem projektu innowacyjnego 7.3.2. Uwarunkowania harmonogramu, wykres Gantta i technika sieciowa 8. Porównywanie technologii 8.1. Analiza technologii otwartych i technologii zamkniętych 8.1.1. Problemy oceny technicznej i ekonomicznej w procesie rozwoju innowacji 8.1.2. Ocena technologii otwartych 8.1.3. Ocena technologii zamkniętych 8.2. Metody zestawieniowe 8.3. Metoda komparatywnej kalkulacji kosztów 8.4. Analiza opłacalności przedsięwzięcia innowacyjnego 8.4.1. Statyczne metody oceny opłacalności 8.4.2. Dynamiczne metody oceny projektów innowacyjnych 9. Metody i techniki projektowania zmian w produkcji 9.1. Projektowanie zmian na podstawie zarządzania wartością (VM) 9.2. Rozwinięcie funkcji jakości (QFD) 9.3. Wybrane metody i techniki projektowania zmian w produkcji 10. Metody uczenia się rozwijania innowacji w produkcji 10.1. Uczenie się zarządzania rozwojem technologii 10.2. Narzędzia etapów uczenia się zarządzania rozwojem technologii 11. Przykłady z praktyki przemysłowej 11.1. Przykłady formułowania Strategii Błękitnego Oceanu 11.2. Przykład projektowania innowacji w kooperencji 11.3. Przykład projektowania otwartych innowacji 11.4. Przykłady prosumentów, crowdsourcingu, personalizacji i masowej kastomizacji 11.5. Przykłady platform internetowych w projektowaniu innowacji 11.6. Przykłady wyboru źródła innowacji i porównywania technologii 11.7. Przykłady zastosowania narzędzi wyboru i planowania strategicznego 11.8. Przykład projektowania zmian w produkcji
Sygnatura czytelni BMW: VI F 163 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150294 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 133440 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nowoczesnego Menedżera)
Bibliogr. s. [185]-198.
Dla menedżerów, pracowników przedsiębiorstw, pracowników naukowych uczelni wyższych i ośrodków badawczo-rozwojowych oraz dla studentów.
Sygnatura czytelni BWZ: IX B 71
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 134828, 134827 (2 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 4740 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nowoczesnego Menedżera)
Bibliogr., netogr. s. [185]-198.
Dla menedżerów, pracowników przedsiębiorstw, pracowników naukowych uczelni wyższych i ośrodków badawczo-rozwojowych oraz dla studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 139328, 139326, 139327 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ocena ryzyka wdrażania innowacji / Ryszard Knosala, Anna M. Deptuła. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2018. - 223 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Nauka i Praktyka Innowacji)
Bibliografia, netografia na stronach [207]-216. Indeks.
Dla innowatorów zajmujących się innowacjami produktowymi i procesowymi, osób wdrażających innowacje, a także studentów uczelni, na których są wykładane przedmioty z zakresu ryzyka wdrażania innowacji procesowych i produktowych.
Ryzyko w innowacjach 1.1. Ryzyko i jego wpływ na działalność inwestycyjną 1.1.1. Pojęcie ryzyka 1.1.2. Podstawowe klasyfikacje ryzyka 1.2. Charakterystyka projektów innowacyjnych 1.2.1. Pojęcie innowacji 1.2.2. Pojęcie projektu innowacyjnego . 1.2.3. Źródła innowacji 1.3. Uwarunkowania ryzyka innowacyjnego 1.3.1. Analiza ryzyka projektu innowacyjnego 1.3.2. Potencjał intelektualny a ryzyko innowacji 1.3.3. Modele innowacji i strategie zarządzania innowacjami 1.3.4. Warunki podejmowania decyzji inwestycyjnych 1.3.5. Innowacje w procesach i systemach produkcyjnych przedsiębiorstw 2. Wybrane metody i techniki analizy ryzyka 2.1. Podstawowe klasyfikacje metod 2.2. Wybrane standardy w procesie oceny ryzyka 2.3. Metody oceny projektów inwestycyjnych 2.4. Wybrane metody stosowane w ocenie ryzyka innowacji 2.4.1. Drzewa decyzyjne . 2.4.2. Metoda FMEA 2.4.3. Sieć Bayesa 2.4.4. Mapa ryzyka 3. Podstawy teoretyczne metody oceny 3.1. Podstawy metodologiczne 3.2. Ocena orientacyjna 3.3. Selekcja wstępna wariantów rozwiązań 3.4. Metoda klasyczna oceny 4. Eksperci w procesie oceny ryzyka innowacji 4.1. Rola eksperta w procesie decyzyjnym 4.2. Uwarunkowania psychologiczne a decyzje eksperta 4.3. Preferencje eksperta wobec ryzyka 5. Kryteria oceny innowacji 5.1. Rodzaje kryteriów oceny 5.1.1. Racje jako podstawa tworzenia kryteriów 5.1.2. Ogólny podział kryteriów ze względu na rodzaj oceny 5.1.3. Podział kryteriów ze względu na rodzaj informacji 5.1.4. Dobór kryteriów na podstawie listy wymagań 5.1.5. Sposób generowania kryteriów dla procesów wytwarzania i eksploatacji 5.1.6. Analiza wartości użytkowej jako baza identyfikacji kryteriów 5.2. Wybrane metody ustalania wag 5.3. Kryteria oceny ryzyka innowacji technicznych 6. Identyfikacja zagrożeń innowacji 6.1. Rodzaje zagrożeń innowacji 6.2. Bariery innowacji 6.3. Metody identyfikacji zagrożeń 7. Model ogólny oceny ryzyka wdrożenia innowacji 7.1. Etapy oceny 7.2. Zespół oceniający 7.3. Dobór kryteriów 7.4. Analiza ryzyka 7.4.1. Kalkulator wag 7.4.2. Określenie zagrożeń 7.4.3. Przykład identyfikacji 7.4.4. Przykład analizy z wykorzystaniem mapy ryzyka 7.5. Przypadki oceny ryzyka innowacji technicznych 7.5.1. Projekty innowacyjne nietypowe dla branży elektromaszynowej 7.5.2. Projekty innowacyjne typowe dla przemysłu metalowego i maszynowego 7.5.3. Projekty innowacyjne realizowane równolegle z innymi innowacjami 7.6. Zalety metody i jej porównanie z istniejącymi metodami 8. Przykłady obliczeniowe zastosowania metody 8.1. Krótka prezentacja przykładów 8.2. Przykład pierwszy — Zakup innowacyjnej linii technologicznej do obróbki blach 8.3. Przykład drugi — Budowa innowacyjnej linii technologicznej prefabrykacji elementów konstrukcji spawanych 8.4. Przykład trzeci — Zawór hydrauliczny o zwiększonym współczynniku odzyskiwania ciśnienia 8.5. Przykład czwarty – Innowacyjny zawór hydrauliczny
Sygnatura czytelni BWZ: IX B 106
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5876 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie i Inżynieria Produkcji)
Zawiera Słownik ważniejszych pojęć.
Bibliogr., netogr. s. [357]-366. Indeks.
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 835 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX B 79
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 137036, 137587, 137442, 137585, 137445, 137446, 137588, 137444, 137586, 137033, 137034, 137443 (12 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 136418 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 4934 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 124282 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 3451 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109017 L (1 egz.)
Książka
W koszyku
(NPI Nauka i Praktyka Innowacji)
Bibliografia na stronach 236-251. Indeks.
Dla menedżerów, pracowników uczelni, doktorantów i studentów.
1. Cele, metody i kierunki doskonalenia współczesnych organizacji 1.1. Istota doskonalenia organizacji i jego obszary 1.1.1. Pojęcie i cele doskonalenia organizacji 1.1.2. Czynniki wymuszające zmiany 1.1.3. Obszary doskonalenia organizacji 1.2. Procesy doskonalenia organizacji w różnych ujęciach 1.2.1. Klasyczne podejście 1.2.2. Doskonalenie organizacji jako proces zmian 1.2.3. Kreowanie i wdrażanie innowacji 1.2.4. Strategiczna odnowa przedsiębiorstwa 2. Zarządzanie procesowe w doskonaleniu organizacji 2.1. Procesowe zarządzanie organizacją 2.1.1. Geneza i rola podejścia procesowego w rozwoju organizacji 2.1.2. Podstawowe zasady zarządzania procesowego 2.1.3. Kultura organizacyjna i zasoby ludzkie w zarządzaniu procesowym 2.2. Zarządzanie procesami w organizacji 2.2.1. Istota zarządzania procesami 2.2.2. Definiowanie i klasyfikacja procesów 2.2.3. Mapowanie procesów 2.2.4. Standaryzowanie procesów 2.3. System pomiaru, monitorowania i oceny procesów 2.3.1. Pomiar wyników procesu 2.3.2. Wskaźniki monitorujące procesy 2.3.3. Ocena i analiza działania procesów 2.4. Doskonalenie procesów w organizacji 2.4.1. Rola ciągłego doskonalenia procesów 2.4.2. Metodyki doskonalenia procesów 2.4.3. Dojrzałość procesowa organizacji 3. Symulacje w doskonaleniu procesów i organizacji 3.1. Rola modelowania symulacyjnego 3.2. Wybrane metody modelowania symulacyjnego 3.2.1. Metoda Monte Carlo 3.2.2. Dynamika systemów 3.2.3. Modelowanie i symulacje zdarzeń dyskretnych 3.2.4. Modelowanie i symulacje agentowe 3.2.5. Modelowanie i symulacje hybrydowe 3.2.6. Wybrane techniki modelowania i symulacji procesów biznesowych 3.3. Oprogramowanie do symulacji procesów 4. Zarządzanie technologiami 4.1. Rola technologii i zarządzania technologiami w organizacji 4.2. Wybrane metody stosowane w zarządzaniu technologiami 4.2.1. Identyfikacja technologii – audyt technologiczny 4.2.2. Prognozowanie rozwoju technologii – mapa technologii, ekstrapolacja trendu, krzywe S 4.2.3. Selekcja technologii – metody portfelowe 5. Doskonalenie zarządzania jako proces innowacyjny 5.1. Pojęcie i cechy innowacji menedżerskich 5.2. Generowanie i wdrażanie innowacji menedżerskich jako doskonalenie zarzą¬dzania 5.3. Współczesne koncepcje i metody zarządzania jako narzędzia doskonalenia organizacji i zarządzania 5.4. Źródła i procesy dyfuzji koncepcji i metod zarządzania 6. Koncepcje i metody stałego doskonalenia organizacji 6.1. Koncepcja kaizen / continuous improvement (CI) 6.1.1. Geneza i istota ciągłego doskonalenia organizacji 6.1.2. Zasady koncepcji ciągłego doskonalenia organizacji 6.2. Doskonalenie przedsiębiorstwa poprzez lean management 6.2.1. Zasady lean management 6.2.2. Metody i techniki lean management 6.3. Doskonalenie organizacji poprzez zarządzanie jakością 6.3.1. Koncepcja Total Quality Management 6.3.2. Six sigma i lean six sigma 6.3.3. Modele samooceny przedsiębiorstw w zakresie doskonałości 6.4. Zastosowanie benchmarkingu w doskonaleniu funkcjonowania przedsię¬biorstw 6.4.1. Benchmarking jako metoda uczenia się od innych 6.4.2. Typy i formy benchmarkingu 6.4.3. Metodyka benchmarkingu – zalety i ograniczenia 7. Wykorzystanie zarządzania projektami w doskonaleniu organizacji 7.1. Pojęcie zarządzania projektami i rodzaje projektów 7.1.1. Rola zarządzania projektami w działaniach doskonalących 7.1.2. Klasyfikacja i rodzaje projektów 7.2. Zarządzanie projektami doskonalącymi 7.2.1. Charakterystyka projektów doskonalących 7.2.2. Planowanie i organizowanie projektów doskonalących 7.2.3. Narzędzia i metody wykorzystywane w projektach doskonalących 8. Niektóre współczesne kierunki doskonalenia zarządzania i struktur organizacyjnych 8.1. Koncepcja innowacji strategicznych 8.1.1. Pojęcie i modele tworzenia innowacji strategicznych 8.1.2. Zmiany modelu biznesu jako przykład innowacji strategicznych 8.2. Zmiany w strukturach organizacyjnych - w kierunku organizacji sieciowych i wirtualnych 8.2.1. Cechy struktur sieciowych 8.2.2. Wirtualizacja działalności gospodarczej – korzyści i zagrożenia 9. Praktyka doskonalenia organizacji i wdrażania innowacji 9.1. Organizacja działalności doskonalącej na przykładzie przedsiębiorstwa produkcyjnego 9.1.1. Wprowadzenie 9.1.2. Charakterystyka procesu doskonalenia 9.1.3. Opis projektu „Doskonalimy firmę” 9.1.4. Realizacja projektów doskonalących 9.1.5. Podsumowanie 9.2. Symulacja prac działu B+R metodą Monte Carlo 9.2.1. Dane wejściowe 9.2.2. Obliczenia kosztów nadgodzin i niedociążenia konstruktorów działu B+R 9.3. Symulacja procesu wdrażania i upowszechniania innowacyjnej technologii RFID w polskich bibliotekach – dynamika systemów i modelowanie agento¬we 9.3.1. Dyfuzja innowacji według teorii Rogersa i modelu Bass’a 9.3.2. Model Bass’a dla dyfuzji technologii RFID w polskich bibliotekach 9.3.3. Wyniki symulacji dyfuzji technologii RFID w polskich bibliotekach 9.4. Symulacje procesów biznesowych w oparciu o notację BPMN 9.4.1. Wybór notacji i oprogramowania oraz podstawowe pojęcia 9.4.2. Modele procesów biznesowych – stan obecny 9.4.3. Modele procesów biznesowych – stan docelowy 9.4.4. Określenie oczekiwanych korzyści 9.5. Źródła, proces i efekty innowacji organizacyjnych w wybranym przedsię¬biorstwie 9.5.1. Krótka charakterystyka przedsiębiorstwa 9.5.2. Źródła innowacji 9.5.3. Proces usprawnienia funkcjonowania działu transportu 9.5.4. Przebieg procesu opracowania i wdrożenia innowacji 9.5.5. Przykłady wdrożonych innowacji i ich efekty
Sygnatura czytelni BMW: VI F 162 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 149033 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 307-330.
Znaczenie i uwarunkowania zarządzania innowacjami w firmach sektora MŚP 19 1.1. Rola i cechy działalności firm z sektora MŚP - Stefan Lachiewicz 19 1.2. Innowacje i innowacyjność przedsiębiorstw w naukach o zarządzaniu - Zdeněk Mikoláš 29 1.3. Specyfika zarządzania innowacjami w firmach sektora MŚP - Stefan Lachiewicz 39 1.4. Innowacyjność a potencjał konkurencyjny i konkurencyjność firm sektora MŚP - Zdeněk Mikoláš 49 Okazje w zarządzaniu firmami sektora MŚP 59 2.1. Pojęcie, cechy charakterystyczne i zakres okazji w naukach o zarządzaniu - Marek Matejun 59 2.2. Konceptualizacja i rodzaje okazji w naukach o zarządzaniu - Marek Matejun 67 2.3. Znaczenie okazji w zarządzaniu firmami sektora MŚP - Marek Matejun 78 2.4. Proces i ogólne determinanty eksploracji i eksploatacji okazji w firmach sektora MŚP - Marek Matejun 91 Modelowe ujęcie podejścia opartego na okazjach do zarządzania innowacjami w firmach sektora MŚP 105 3.1. Komponenty podejścia opartego na okazjach do zarządzania innowacjami w mikro, małych i średnich firmach - Marek Matejun 105 3.2. Metazasady podejścia opartego na okazjach do zarządzania innowacjami w firmach sektora MŚP - Marek Matejun 114 3.2.1. Metazasady w ramach komponentu potencjału 114 3.2.2. Metazasady w ramach komponentu działania 122 3.3. Orientacja przedsiębiorcza firmy jako środowisko sprzyjające eksploracji i eksploatacji okazji w firmach sektora MŚP - Marek Matejun 131 3.4. Determinanty i efekty koncentracji na okazjach w ramach prowadzonej aktywności innowacyjnej - Marek Matejun 140 Model badawczy i jego operacjonalizacja z uwzględnieniem wyników badań eksperckich 153 4.1. Prezentacja i operacjonalizacja modelu badawczego - Marek Matejun 153 4.2. Metodyka i przebieg badań eksperckich - Marek Matejun 163 4.3. Wyniki 1. rundy badania delfickiego - Marek Matejun 170 4.4. Wyniki 2. rundy badania delfickiego i ostateczna operacjonalizacja podejścia opartego na okazjach do zarządzania innowacjami w firmach sektora MŚP - Marek Matejun 182 Weryfikacja modelu badawczego na podstawie wyników badania ankietowego 193 5.1. Metodyka i zakres badania ankietowego - Marek Matejun 193 5.2. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw i respondentów - Marek Matejun 204 5.3. Podejście oparte na okazjach do zarządzania innowacjami w praktyce funkcjonowania badanych firm sektora MŚP - Marek Matejun 215 5.4. Determinanty oraz efekty podejścia opartego na okazjach do zarządzania innowacjami w badanych firmach - Marek Matejun 229 Podejście oparte na okazjach do zarządzania innowacjami w praktyce liderów innowacyjności z Polski i z Czech 245 6.1. Metodyka badań prowadzonych w formie studium przypadku - Marek Matejun, Zdeněk Mikoláš 245 6.2. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw - Marek Matejun, Zdeněk Mikoláš 252 6.3. Studia przypadku liderów innowacyjności z Polski - Marek Matejun 263 6.4. Studia przypadku liderów innowacyjności z Czech - Zdeněk Mikoláš 282
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 447 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 151789 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności