Polityka oświatowa
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(25)
Forma i typ
Książki
(24)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Artykuły
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
tylko na miejscu
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(20)
Biblioteka WB
(2)
Biblioteka WWFiF
(2)
Autor
Józefowicz Adam
(9)
Kluczyński Jan (1936-1999)
(2)
Martyka Anna
(2)
Obrębski Tadeusz
(2)
Wantuch-Matla Dorota
(2)
Ai Zhiquiang
(1)
Banasiewicz Maria
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Bratkowski Andrzej (1936- )
(1)
Bratkowski Stefan (1934- )
(1)
Cieślak Maria
(1)
Dzienio Kazimierz
(1)
Federowicz Elżbieta
(1)
Gołębiowski Dariusz (1978- )
(1)
Grabski Władysław Maria
(1)
Jabłońska-Skinder Hanna
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Lepioszka Marcin (1979- )
(1)
Li Ming
(1)
Liu Juantao
(1)
Liu Songtao
(1)
Marczuk Mieczysław (1924-2016)
(1)
Małolepszy Eligiusz (1963- )
(1)
Ogonowska Inga
(1)
Osajda Wiktor
(1)
Osmolski Władysław (1883-1935)
(1)
Osmolski Władysław (1883-1935). Rola sportu w wychowaniu etycznym
(1)
Osmolski Władysław (1883-1935). Wychowanie fizyczne w Polsce
(1)
Osmolski Władysław (1883-1935). Zabawy i gry ruchowe dla wojska
(1)
Padowicz Wojciech
(1)
Pasìčnik Volodimir Romanovič
(1)
Pawlak Jan
(1)
Pałłasz Alojzy (politolog)
(1)
Pisz Zdzisław
(1)
Piwowarski Rafał
(1)
Ruchlewicz-Dzianach Agata (1984- )
(1)
Smołalski Antoni
(1)
Sobotka Aneta
(1)
Song Jie
(1)
Szczepański Jan (1913-2004)
(1)
Szymborski Filip
(1)
Tu Mingjun
(1)
Wang Bolu
(1)
Wang Lei
(1)
Wilczkowska Anastazja
(1)
Wilczkowski Edward (1935- )
(1)
józefowicz Adam
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Odbiorca
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Dowódcy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2038)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Polityka oświatowa
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(953)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(873)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(761)
Technika
(743)
Konstrukcje budowlane
(727)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Piłka nożna
(690)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(667)
Marketing
(638)
Architektura
(637)
Innowacje
(620)
Naprężenia i odkształcenia
(613)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(508)
Praca
(503)
Zarządzanie jakością
(497)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(496)
Analiza matematyczna
(495)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Przedsiębiorstwo
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Modele matematyczne
(465)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(429)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(379)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
1901-2000
(9)
2001-
(4)
1945-1989
(3)
1918-1939
(2)
1989-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1939-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Austria
(1)
Belgia
(1)
Bułgaria
(1)
Chiny
(1)
Dania
(1)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Holandia
(1)
Irlandia
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Rumunia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwecja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Antologia
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(6)
Historia
(3)
Architektura i budownictwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Kultura Fizyczna
(1)
25 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Formowanie idei Xi Jinpinga odnośnie sprawowania władzy w Chinach II. Xi Jinping: Sprawowanie władzy w Chinach Realizacja chińskiego marzenia wielkiej odnowy narodowej jako ostateczny cel rozwoju Wierność drodze chińskiego modelu socjalizmu i rozwoju Wartości skoncentrowane na człowieku Nowa koncepcja rozwoju w oparciu o Pięć Podstawowych Zasad Koordynacja i promocja czterotorowej strategii ogólnej Rozwój gospodarczy poprzez reformy strukturalne podaży Teoria zarządzania państwem skoncentrowana na modernizacji systemu władzy i możliwości jej sprawowania Rządy prawa w Chinach Wzmocnienie dyscypliny partyjnej a myśli Xi Jinpinga odnośnie budowy partii Konceptualizacja bezpieczeństwa narodowego poprzez całościową koncepcję bezpieczeństwa narodowego Teoria globalnego zarządzania dla wspólnej przyszłości ludzkości III. Historyczne kryteria koncepcji sprawowania władzy autorstwa Xi Jinpinga Myśli Xi Jinpinga na temat sprawowania władzy w Chinach jako przewodnia ideologia partii Epokowe znaczenie myśli Xi Jinpinga odnośnie metod sprawowania władzy w Chinach Dalekosiężne historyczne znaczenie myśli Xi Jinpinga odnośnie sprawowania władzy w Chinach Nowy szlak naukowych i technologicznych innowacji oraz reforma edukacji Od „Nadania priorytetu rozwojowi nauki i edukacji” do implementacji strategii „Rozwoju opartego na innowacyjności” Sercem „napędu poprzez innowacje” są talenty Innowacje naukowe i technologiczne potrzebują innowacyjnej edukacji Pobudzenie innowacji naukowych i technologicznych poprzez reformy Innowacje naukowe i technologiczne powinny wspomagać wzrost gospodarczy i społeczny Wdrożenie „trzech podziałów pracy i jednej siły” w kontekście reformy systemu zarządzania nauką i technologią Dokładanie wysiłków dla bliższego zintegrowania innowacji naukowych i technologicznych z rozwojem społecznym i gospodarczym Otwarcie kanału dla bliskiej współpracy nauki i technologii z gospodarką Stworzenie systemu dynamicznego zarządzania oraz mechanizmów operacyjnych dla nauki i technologii Łączność innowacji naukowych i technologicznych oraz innowacji systemowych Ustanowienie systemu innowacji technologicznych, sercem którego będą przedsiębiorstwa, a przewodnikiem rynek; Integracja produkcji, nauczania i działalności badawczej Optymalizacja systemu innowacji technologicznych w instytucjach badawczych i uniwersytetach Działania na rzecz stworzenia zaawansowanych zespołów innowacyjnych Inspirowanie kreatywności wśród naukowców i inżynierów poprzez patriotyzm Oddanie pełnej kontroli utalentowanym profesjonalistom nauki i technologii w sprzyjającym środowisku Nadanie priorytetu budowie zasobów ludzkich w procesie rozwoju innowacji naukowych i technologicznych Rekrutacja światowej klasy naukowców i inżynierów Aktywna rekrutacja naukowców i inżynierów zza granicy Chiński model innowacyjności naukowej i technologicznej Nowa strategiczna definicja innowacji naukowych i technicznych Innowacje technologiczne i naukowe jako siła przewodnia rozwoju Innowacje naukowe i technologiczne stanowią mocny filar dla realizacji chińskiego marzenia Innowacje naukowe i technologiczne muszą stanowić oś ogólnej strategii rozwoju kraju Niezachwiane podążanie drogą chińskiego modelu niezależnej innowacyjności Podążanie niezależną drogą innowacyjności Promowanie szybkiego wzrostu z nowej pozycji startowej Nowa wizja niezależnej innowacyjności Dążenie do podniesienia poziomu nauki i technologii Podniesienie poziomu nauki i technologii pozwoli przejąć inicjatywę Niezachwiane trzymanie się ogólnego kierunku postępu nauki ¡technologii Szybki marsz oraz asymetryczna strategia wyprzedzenia konkurencji Innowacje naukowe i technologiczne stymulują rozwój gospodarczy i społeczny Tworzenie środowiska społecznego i kulturalnego sprzyjającego innowacyjności Zmiany systemowe dla przyspieszenia wdrażania osiągnięć naukowych i technologicznych Budowanie nowoczesnego systemu technologicznego w przemyśle Zwiększenie zadowolenia obywateli z poziomu edukacji Pogłębienie reformy edukacji Utrzymanie podejścia zadaniowego w trakcie pogłębiania reformy edukacji Świadomość zadań i celów w trakcie pogłębiania reformy edukacji Koncentracja na kluczowych zagadnieniach w procesie pogłębiania reformy edukacji Zwiększenie zaufania społeczeństwa do chińskiej kultury w procesie pogłębiania reformy edukacji Wspieranie równości społecznej poprzez równy dostęp do edukacji Równość w dostępie do edukacji jako element równości społecznej Zasypywanie nierówności między miastami i wsiami dla wspierania równości w dostępie do edukacji Zmniejszanie różnic między regionami w procesie wyrównywania szans edukacyjnych Zmniejszanie różnic pomiędzy szkołami w procesie wyrównywania szans edukacyjnych Rozwój edukacji zawodowej w procesie wyrównywania szans edukacyjnych . Zapewnienie równego dostępu do edukacji poprzez informatyzację Przyspieszenie budowy „podwójnego standardu światowego” „Podwójny standard światowy” wymaga podkreślania chińskiej specyfiki Dla przyspieszenia budowy „podwójnego standardu światowego” należy skonsolidować bazę Dla przyspieszenia budowy „podwójnego standardu światowego” musimy zwiększyć możliwości wychowywania talentów Dla przyspieszenia budowy „podwójnego standardu światowego” musimy wspierać władzę partii Wychowanie wielkiej liczby doskonałych nauczycieli w oparciu o „cztery cnoty” Doskonali nauczyciele powinni mieć wspólną wiarę Doskonali nauczyciele powinni być wzorem standardów moralnych Doskonali nauczyciele powinni mieć solidną wiedzę Doskonali nauczyciele powinni mieć dobre serca Otwarcie chińskiej oświaty z uwzględnieniem sytuacji wewnętrznej i zewnętrznej Ciągłe pogłębianie otwarcia naszego systemu edukacji na świat zewnętrzny Oświata powinna aktywnie uczestniczyć w budowaniu wspólnej przyszłości ludzkości Podwyższanie jakości i poziomu oświaty do poziomu światowego Przywiązywanie wielkiej wagi do rozwoju edukacji zagranicznej Praktykowanie nowej perspektywy „wymiany cywilizacyjnej i wzajemnej nauki” Rozwijanie i praktykowanie podstawowych w a r to ś c i s o c ja lis ty c z n y c h pop rz ez rozwijan ie c n ó t i m o r a ln o ś c i Wychowywanie następców sprawy chińskiego modelu socjalizmu Wychowanie w moralności jest podstawowym zadaniem edukacji Wychowanie moralne poprzez podstawowe wartości socjalizmu Osiągnięcie równomiernego rozwoju wszystkich uczniów jest niezbędnym wymogiem wychowania moralnego Solidny fundament wiedzy dla dzieci „chińskiego marzenia” „Chińskie marzenie” jako duchowy sztandar rozwoju i postępu współczesnych Chin Inspirowanie marzeń młodych ludzi poprzez „chińskie marzenie” . Spełnianie dziecięcych marzeń w ramach realizacji „chińskiego marzenia” Kierowanie rozwojem młodych ludzi poprzez podstawowe wartości socjalizmu Rozwijanie i krzewienie podstawowych zasad socjalizmu jest podstawowym projektem dla wzmocnienia fundamentów naszego społeczeństwa Rozwijanie podstawowych wartości socjalizmu w sposób szczegółowy i praktyczny Przekształcanie podstawowych wartości socjalizmu w podstawowy drogowskaz dla młodzieży . Tradycyjna kultura chińska jako baza dla rozwoju krzewienia podstawowych wartości socjalistycznych Wieloaspektowe wychowywanie obywateli Utrzymanie głębokiego zrozumienia podstawowej kwestii w pracy ideologicznej i politycznej na uniwersytetach Uświadamianie studentom powyższych czterech aspektów Nadążanie za zmianami czasów w pracy ideologicznej i politycznej na uniwersytetach Zachęcanie nauczycieli do przejawiania profesjonalnej i etycznej postawy w życiu, badaniach naukowych i wypełnianiu obowiązków nauczycielskich Wspieranie rozwoju filozofii i nauk społecznych . Niezastąpiona rola filozofii i nauk społecznych Przewodnia rola marksizmu w budowaniu platformy intelektualnej i teoretycznej Przyspieszenie budowy systemów filozoficznych i nauk społecznych o chińskiej specyfice Innowacje jako nieprzemijający wątek w rozwoju filozofii i nauk społecznych Rozwijanie wykwalifikowanych kadr oraz dyscyplin naukowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148452 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; 1012)
Bibliografia, netografia na stronach 142-154.
EWOLUCJA IDEI POWSZECHNEJ EDUKACJI ARCHITEKTONICZNEJ (PEA) W POLSCE Rozwój PEA na przestrzeni lat Prekursorska działalność Anny Palej i Grażyny Schneider-Skalskiej Program Centrum Animacji Kultury „Ład przestrzenny, architektura, tradycje kulturowe” Międzynarodowy projekt „Animus” „Dialog z otoczeniem” — inicjatywa lokalnych projektów edukacyjnych „Dialog z otoczeniem” - program edukacyjny dla szkół gimnazjalnych Międzynarodowe stowarzyszenie na rzecz edukacji architektonicznej PLAYCE Stowarzyszenie Akademia Łucznica Młoda Szkoła Architektury' „eMSA” Międzynarodowy projekt „R.A.VE Space” Program „Architektura Plus” Program Izby Architektów RP „Kształtowanie przestrzeni” Program Narodowego Centrum Kultury „Archi-przygody” Stowarzyszenie Zoliborzan Najciekawsze inicjatywy i działania edukacyjne ostatniej dekady (od 2009 do 2019 roku) Wybór najciekawszych organizacji pozarządowych, nieformalnych grup, instytucji i placówek włączających w zakres swoich działań edukację przestrzenną Nauczanie o architekturze i środowisku zbudowanym jako element edukacji obowiązkowej Chronologia ważniejszych wydarzeń i działań na rzecz rozwijania powszechnej edukacji architektonicznej (PEA) w Polsce Analiza eksploracyjnych badań ankietowych EDUKACJA ARCHITEKTONICZNA INACZEJ Partycypacja jako narzędzie edukacji architektonicznej Partycypacja dzieci Plan na plan i inne doświadczenia polskie Wybór najciekawszych polskich publikacji na temat partycypacji Partycypacja w świecie wirtualnym Edukacyjna wartość przestrzeni publicznych Czas wolny - edukacja podczas odpoczynku i zabawy Literatura Wybór najciekawszych, opatrzonych wartościową ilustracją pozycji literatury dziecięcej dostępnych w języku polskim, w kontekście edukacji architektonicznej Media audiowizualne Wybrane internetowe źródła wiedzy o tematyce architektonicznej Gry i zabawy Wybór najciekawszych zabawek w kontekście edukacji architektonicznej Spacer architektoniczny i gra miejska Świat wirtualny Wyzwania polskiej edukacji architektonicznej Podziękowania Pytania z ankiety ogólnej omówionej w rozdziale Pytania z ankiety dla nauczycieli omówionej w rozdziale
Sygnatura czytelni BWB: VII D 121
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WB
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 5350 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; 991)
Bibliografia, netografia na stronach [165]-179.
Edukacja architektoniczna - pojęcie Cele, zakres, metody i konstrukcja pracy Edukacja architektoniczna w literaturze przedmiotu ROZDZIAŁ I. POWSZECHNA EDUKACJA DZIECI ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM EDUKACJI ARCHITEKTONICZNEJ I ARTYSTYCZNEJ - HISTORIA IDEI Od starożytności do końca XIX wieku - znaczenie edukacji artystycznej dzieci w ich rozwoju Początek XX wieku - postępowe teorie edukacyjne Wzrost zainteresowania projektowaniem dla dzieci Polskie szkoły zawodowo-artystyczne Dziecko inspiracją dla projektantów i pedagogów Kobiety - nauczycielki i architektki Projektowanie zabawek rozwijających wyobraźnię Ambicje modernizmu w kształtowaniu idealnego społeczeństwa Regeneracja społeczna po II wojnie światowej - projektowanie obiektów publicznych przeznaczonych dla dzieci Lata 70. XX wieku - początek świadomości ekologicznej i działań edukacyjnych na rzecz środowiska WSPÓŁCZESNA EDUKACJA ARCHITEKTONICZNA ZA GRANICĄ Edukacja o architekturze i środowisku zbudowanym jako element edukacji kulturalnej Edukacja architektoniczna w dokumentach dotyczących polityki architektonicznej oraz zapisach międzynarodowych Międzynarodowe platformy wymiany doświadczeń w zakresie edukacji architektonicznej Austria Belgia Bułgaria Dania Finlandia Francja Hiszpania Holandia Irlandia Niemcy Norwegia Rumunia Szwecja Węgry Wielka Brytania Włochy
Sygnatura czytelni BWB: VII D 122
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WB
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 5351 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 277-290.
Aktualność modernizacji systemów wychowania fizycznego w szkołach ogólnokształcących w różnych krajach świata Osobliwości wychowana fizycznego uczniów w różnych krajach świata Chiny Czechy Finlandia Francja Japonia Norwegia Szwecja Grecja Polska Rosja/ZSRR , Stany Zjednoczone Ameryki Północnej Niemcy Ukraina Wielka Brytania Rozdział III Nowatorskie systemy muzyczno-ruchowego wychowania dzieci i młodzieży szkolnej Gimnastyka rytmiczna Emila Jaques-Dalcroze'a Koncepcja wychowania muzyczno-ruchowegoCarla Orffa Metoda ekspresji ruchowej Rudolfa Labana Rytmiczna gimnastyka Alfreda i Marii Knessów Choreoterapia jako metoda psychofizycznego uzdrowienia dzieci i młodzieży szkolnej Zastosowanie muzyki na lekcjach wychowaniafizycznego w szkołach ogólnokształcących
Sygnatura czytelni BWF: X D 4
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8859 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72577, 72578 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności