Marketing strategiczny
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(100)
Forma i typ
Książki
(64)
Artykuły
(36)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(51)
dostępne
(39)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(42)
Biblioteka WB
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(15)
Biblioteka WEiZ
(29)
Biblioteka WWFiF
(6)
Autor
Dziekoński Michał
(7)
Czyż-Gwiazda Ewa
(4)
Baran Radosław
(3)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(3)
Mruk Henryk
(3)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(3)
Pomykalski Andrzej (1941- )
(3)
Rutkowski Ireneusz
(3)
Wojtaszczyk Justyna
(3)
Wrzosek Wojciech
(3)
Wrzosek Wojciech (1937- )
(3)
Gieracz Marcin
(2)
Howaniec Honorata
(2)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(2)
Podstawka Krzysztof
(2)
Adamczuk Franciszek
(1)
Adamczyk Jan (nauki ekonomiczne)
(1)
Adamczyk Józef
(1)
Adamkiewicz Katarzyna
(1)
Al-Sefou Sayf
(1)
Albigowski Marek
(1)
Ananicz Karina
(1)
Andruszkiewicz Krzysztof (1953- )
(1)
Arhipova Marina Ûr'evna
(1)
Bangs David H. jr
(1)
Barcik Agnieszka
(1)
Barcik Ryszard (1948- )
(1)
Bielski Ireneusz
(1)
Bryła-Gozdyra Marta
(1)
Chlipała Paweł
(1)
Chodzicki Rafał
(1)
Cybulski Krzysztof
(1)
Czajkowska-Więcaszek Katarzyna
(1)
Dolińska Małgorzata
(1)
Domański Tomasz (1953- )
(1)
Downar Wojciech
(1)
Dziadkiewicz Anna
(1)
Dąbrowski Jarosław Filip (1950- )
(1)
Filipek Jarosław
(1)
Franków-Czerwonko Bożena
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Golik-Górecka Grażyna
(1)
Grudzewski Wiesław Maria (1933- )
(1)
Grzegorzewska-Ramocka Ewa
(1)
Guzek Michał
(1)
Haberka Paweł
(1)
Hejduk Irena (1949- )
(1)
Ignaczak Marcin
(1)
International Conference on Mass Customization and Personalization (2004 ; Rzeszów)
(1)
Janiszek Bartłomiej
(1)
Jantsch John (1960- )
(1)
Johann Maria
(1)
Kaczmarek Radek
(1)
Karasiewicz Grzegorz (1964- )
(1)
Karolewski Igor
(1)
Kornak Aleksander Stefan
(1)
Kornak Aleksander Stefan (1920-2005)
(1)
Kosson Grzegorz
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Kramer Teodor (1926- )
(1)
Królewski Jarosław
(1)
Kuchno Marcin
(1)
Kłeczek Ryszard
(1)
Lambin Jean-Jacques (1933- )
(1)
Limański Andrzej
(1)
Lipa Michał
(1)
Ludwiński Mariusz
(1)
Malara Zbigniew (1951- )
(1)
Malik Krzysztof (1964- )
(1)
Matwiejczuk Rafał
(1)
Mazur Jolanta
(1)
Michalczyk Joanna
(1)
Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Współczesne procesy integracyjne w wymiarze społeczno-ekonomicznym" (2003 ; Rzeszów - Solina)
(1)
Nakulska Klaudia
(1)
Obrębalski Marek
(1)
Penc-Pietrzak Ilona
(1)
Piercy Nigel
(1)
Pietrasieński Paweł
(1)
Piotrowski Maciej
(1)
Podobiński Andrzej
(1)
Pomykalski Andrzej
(1)
Rogala Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Rosa Grażyna (1968- )
(1)
Rymarczyk Jan (1944- )
(1)
Sala Paweł
(1)
Seelmann-Eggebert Ralph
(1)
Seminarium StatSoft Polska (2005 ; Warszawa)
(1)
Smektalski Albert
(1)
Sperska Anna
(1)
Stappenbeck Gregory J
(1)
Stawarz-García Barbara
(1)
Strzyżewska-Kamińska Marianna
(1)
Szaroleta Maciej
(1)
Szczepański Jarek
(1)
Szczepański Jarosław (marketing)
(1)
Szeremeta Ryszard
(1)
Szulce Halina
(1)
Szydzińska Kinga
(1)
Sławińska Maria
(1)
Tarnowski Robert
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(30)
2000 - 2009
(52)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(25)
Kraj wydania
Polska
(98)
Kiribati
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(96)
angielski
(3)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Farmaceuci
(1)
Menedżerowie
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2038)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Marketing strategiczny
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(873)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(743)
Konstrukcje budowlane
(727)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Piłka nożna
(690)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(613)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(508)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Przedsiębiorstwo
(466)
Modele matematyczne
(465)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(429)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(17)
Podręczniki akademickie
(8)
Podręcznik
(3)
Poradniki
(3)
Opracowanie
(2)
Podręczniki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(24)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(36)
100 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Złota strategia marki : droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków / Jarosław Szczepański. - Wydanie II poszerzone. - Gliwice : Onepress, copyright 2023. - 351 stron : fotografia, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Indeks.
STRATEGIA DLA KAŻDEGO Pierwszy etap strategii - przewodnia zasada Tworzenie przewodniej zasady Od własnej optyki do własnej "teorii biznesu" Przewodnia zasada a mission statement Przewodnia zasada - czy w ogóle ją pisać i w jakiej formie? Drugi etap strategii - trzy kroki, czyli jądro strategii Jądro strategii a jego ekspansywna siła Trzeci etap strategii - zabezpieczenie zasobów Czwarty etap strategii - sposób wykonania Konieczna cecha - dyscyplina Od strategii dla każdego do strategii biznesu ROZDZIAŁ 2. STRATEGIA BIZNESU Biznes w pigułce Dochód, marża, klient Walka o dwubiegunową przewagę Jak patrzeć na wolumen? Jak patrzeć na marżę? Wybór strategii marżowej - decydujący krok w strategii biznesu Generyczna strategia lidera kosztu (ang. cost leadership) Generyczna strategia dyferencjacji (ang. differentiation) Czy komunikowanie dyferencjacji jest niezbędne? Unikalność - jedyny cel wszystkich strategii biznesu Strategiczna droga do unikalności Strategia a sprawność operacyjna Strategiczna unikalność pod lupą Obmyślanie unikalnej pozycji strategicznej albo: kto?, co?, jak? Pytanie "kto?", czyli wybór klienta i potrzeby Pytanie "kto?" a odważna segmentacja Pytanie "kto?": klient globalny czy lokalny? Odnajdywanie niezaspokojonych potrzeb Pytanie "co?", czyli zakres oferty Pytanie "jak?", czyli unikalna formuła wartości Triada "kto-co-jak" i praktyka rynku System unikalności Strategia biznesu w praktyce Proces strategiczny Strategiczny wybór Zmiana pozycji strategicznej dzięki zmianie reguł gry Obrona strategicznej pozycji i elastyczność strategii Ochrona strategicznej pozycji dzięki innowacjom Strategiczna dyscyplina innowacji Strategia biznesu krok po kroku Formułowanie strategii biznesu Zapisywanie strategii pięciu wyborów Formaty strategiczne Trzy zasady obowiązujące w zapisywaniu strategii Kaskadowanie strategii na niższe poziomy Dochodzenie do odległego celu etapami Strategie ratunkowe Zasady pracy ze strategią ratunkową Obmyślanie strategii ratunkowej Upadek strategii STRATEGIA MARKI Od strategii biznesu do strategii marketingu Strategia portfela marek Konsekwencje portfelowe ultrasegmentacji Strategia marki krok po kroku Krok A w strategii marki. Ambicja marki Krok B w strategii marki. Klient - konkurent - kategoria Krok C w strategii marki. Wzorzec marki i positioning statement Wzorce marki Positioning statement - fundament pozycjonowania Krok D w strategii marki. Mix marki Strategia mix - produkt Strategia mix - punkt cenowy Strategia mix - komunikacja Krok E w strategii marki. Wskazówki marki Adekwatność markowej propozycji Co powinieneś wiedzieć, zanim zaczniesz pozycjonować markę? Psychologia klienta: postrzeganie wartości Psychologia klienta: skłonność umysłu do kategoryzacji Psychologia klienta: działanie struktur pamięci STRATEGIA RYNKU Rynkowe sekrety, czyli wiedza przydatna w opracowywaniu strategii Sekret penetracji konsumentów Sekrety skutecznej promocji Środowisko konsumentów - sekret postępującej ewolucji Środowisko konkurentów - sekrety "czerwonego oceanu" Zaczynamy formułować strategię rynku Strategia rozwiązuje problemy, a plan nie Określanie istoty problemu i działania zaradcze Zapisywanie strategii rynku Plany marketingu Analizy strategiczne (sytuacja rynku i marki) Strategia rynku wraz z planem aktywności OSTATNIE AKCENTY MISTRZOWSKIEJ STRATEGII Komunikowanie strategii Jak prezentować argumenty? Jak sprzedawać strategię za pomocą emocji? Recepta na mistrzowską strategię PRZEWAGA KONKURENCYJNA Strategiczny poziom alfa Przewaga konkurencyjna Siła tymczasowej przewagi Przewaga konkurencyjna a ego kierownictwa Walka z czasem o utrzymanie przewagi Źródła przewagi konkurencyjnej VRIO a praktyka na rynku Polskie VRIO Przewaga a myślenie strategiczne Manewr strategiczny a jego wykonanie - Austerlitz Sukces strategii a korpus oficerski Strategia biznesu a korpus menedżerski Słabe zespoły Dowodzić rynkiem Strategia - przywódca - zespół Trudna droga przywódcy - Hubert Wagner
Sygnatura czytelni BWZ: VI D 70
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 154856 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Indeks.
Strategia biznesu Wybór strategii marżowej Generyczna strategia lidera kosztu (ang. cost leadership) dyferencjacji (ang. differentiation) Strategiczna droga do unikalności Strategia a sprawność operacyjna Strategia marki rynku.
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 238 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VI D 50
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145472 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5820 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 122616 N (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Marketing wszystkiego od nowa / Maciej Świątek. W: Marketing w Praktyce. 2005, nr 4, s.19-21. - Warszawa : INFOR, 2005
MK
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dla marketerów i studentów kierunków związanych z marketingiem.
Pojęcie marki Czy potrzebna ci marka? Kiedy marka staje się silna? Czym jest, a czym nie jest strategia marketingowa? O strategii Filozoficzne podstawy racjonalności stratega/marketera Przed rozpoczęciem projektowania Intuicja strategiczna Wymagane cechy stratega Siedem grzechów strategicznych Modele strategiczne Architektura marki Kolejność projektowania marki Analiza SWOT Analiza rynku/konkurencji Rodzaje segmentacji rynku Strategu, czy wiesz, czego nie wiesz? Badania marketingowe Osobowość marki Personifikacja marki (przykład) Charakter(ek) marki Grupa docelowa Lifestyle konsumenta Prosumenci Prosument raz jeszcze Storytelling Wykorzystanie archetypów Insighty konsumenckie Osobowość grupy docelowej Zaspokajanie czy kreowanie potrzeb? Adaptacja osobowości marki USP lub ESP Wyróżniaj się lub zgiń Korelator wartości Pozycjonowanie strategiczne marki Strategie cenowe Rebranding – czy, kiedy i jak robić? Markting miejsc, czyli budowanie marki miejsca Wytyczne strategii Marki z przesłaniem – nowy etap po CSR? Zrozumieć nowe media i digital marketing Praktyczne aspekty strategii w cyfrowym świecie Sygnalizacja prawna
Sygnatura czytelni BWZ: VI D 51
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5829 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Z 8110 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Trafny insight. Chybiony insight / Marta Ulman. W: Marketing w Praktyce. 2017, nr 8, s.6-8. - 2017.
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Handbook of Marketing / ed. Barton Weitz, Robin Wensley. - London : SAGE, 2002. - XIX, [1], 582 s. : il. ; 26 cm.
Na s. tyt. nalepka z nadr. : Dar Profesora Doktora Mariana Stohrera Rektora Hochschule für Technik Stuttgart ufundowany z okazji 40-lecia Politechniki Opolskiej, Stuttgart - Opole, 10 listopada 2006.
Druk dwuszpaltowy.
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. EZ 41 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr., wykaz aktów prawnych s. [223]-228.
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 585 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VI D 36
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 133015 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 133014 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 4555 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102101, 101121 L, 101123 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 305-344.
Marka a konkurencyjność przedsiębiorstwa Istota konkurencyjności przedsiębiorstw Koncepcje teoretyczne wyjaśniające kształtowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa Marka, orientacja na markę i zdolności przedsiębiorstwa w zakresie zarządzania marką a konkurencyjność przedsiębiorstwa Istota marki a konkurencyjność przedsiębiorstwa Zdolności przedsiębiorstwa w zakresie zarządzania marką i orientacja na markę a wyniki przedsiębiorstwa Podejścia do systemu zarządzania marką w organizacji Zagraniczna ekspansja marek w świetle teoretycznych koncepcji internacjonalizacji przedsiębiorstw Teoretyczne koncepcje umiędzynarodowienia przedsiębiorstwa a zagraniczna ekspansja marek Modele wyjaśniające proces międzynarodowego rozwoju marki Międzynarodowe strategie marek: istota, treść i kontekst Międzynarodowe strategie marek Międzynarodowa strategia marek a strategia umiędzynarodowienia przedsiębiorstwa Treść międzynarodowej strategii marek i międzynarodowej strategii marki Zakres decyzji dotyczących międzynarodowej strategii marek Stosowanie marek na rynkach zagranicznych Strategie portfela marek przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych Treść międzynarodowej strategii marki Międzynarodowe strategie marek ze względu na efekt kraju pochodzenia Podsumowanie - model międzynarodowej strategii marek Międzynarodowe strategie marek przedsiębiorstw z rynków wschodzących Istota i typologia rynków wschodzących Proces umiędzynarodowienia i międzynarodowa konkurencyjność przedsiębiorstw z rynków wschodzących Proces umiędzynarodowienia i międzynarodowa konkurencyjność polskich przedsiębiorstw Międzynarodowe strategie marek stosowane przez przedsiębiorstwa z rynków wschodzących - wnioski z literatury Międzynarodowe strategie marek polskich przedsiębiorstw - koncepcja i wyniki badań empirycznych Analiza głównych składowych konstruktów "zróżnicowanie uwarunkowań na rynkach zagranicznych" oraz "adaptacja strategii kluczowej marki na rynku zagranicznym Wyniki badania z zastosowaniem modelowania równań strukturalnych metodą PLS-SEM
Sygnatura czytelni BWZ: VI D 64
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6281 (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Migotanie marki zamiast strategii / Justyna Wojtaszczyk. W: Marketing w Praktyce. 2017, nr 8, s. 48-49. - 2017.
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [171]-172.
Dla studentów oraz uczestników studiów podyplomowych i praktyków gospodarczych..
Sygnatura czytelni BWZ: VI D 12
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107348 (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 1292 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [277]-280.
Dla studentów uczelni ekonomicznych i uczestników studiów podyplomowych, a także dla praktyków gospodarczych.
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 588 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VI D 37
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 133084 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 133083 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 4571 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 233-[234].
Dla studentów uczelni ekonomicznch, uczestników studiów podyplomowych i praktyków gospodarczych.
Sygnatura czytelni BWZ: VI D 14
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108712, 108713 (2 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 1669 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności