Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(37)
Forma i typ
Książki
(36)
Publikacje fachowe
(12)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(25)
dostępne
(18)
nieokreślona
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(20)
Biblioteka WB
(2)
Biblioteka Międzywydziałowa
(9)
Biblioteka WEiZ
(13)
Biblioteka WWFiF
(3)
Autor
Adamik Anna Iwona
(2)
Grabiwoda Barbara
(2)
Raatz Bogusław
(2)
Amen Daniel G
(1)
Armstrong Gary
(1)
Barycz Rafał
(1)
Bielska Aleksandra (ekonomia)
(1)
Biernacki Michał
(1)
Błażkiewicz Sebastian
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Dittmann Paweł (1950- )
(1)
Dobroszek Justyna
(1)
Doroszewska Kaja
(1)
Dudley Geoffrey A
(1)
Dudycz Tadeusz (1961- )
(1)
Dudzik Teresa (1952- )
(1)
Dyrda Mirosław Jan (1945- )
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gawlik Radosław
(1)
Gałczyński Marcin
(1)
Gilga Krystyna
(1)
Grajkowska Wanda
(1)
Hejmej Przemysław
(1)
Hędrzak Anna
(1)
Jakubiak Krzysztof (marketing)
(1)
Jankielewicz Maciej
(1)
Jurek Łukasz
(1)
Kaiser Krzysztof
(1)
Kardaś Aleksandra
(1)
Kaszkur Zuzanna
(1)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(1)
Kominiak-Michalska Anna
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Kowalczyk Olga (1960- )
(1)
Kropaczewski Krzysztof
(1)
Kurowski Marcin
(1)
Macuda Małgorzata
(1)
Malinowski Szymon Piotr
(1)
Materna Grzegorz
(1)
Mintzberg Henry (1939- )
(1)
Mitoraj Robert
(1)
Patenaude Frédéric
(1)
Pawłowicz Bohdan
(1)
Piątkowski Wiktor
(1)
Pogorzelski Jacek
(1)
Popkiewicz Marcin
(1)
Rae Leslie
(1)
Salamak Marek (1965- )
(1)
Sikora Tomasz (ekonomia)
(1)
Siwiec Daniel
(1)
Smółka Paweł
(1)
Socha Agnieszka (ekonomia)
(1)
Sowietow Michaił (1976- )
(1)
Surowicz Agnieszka
(1)
Szczęsna Ewa
(1)
Sznajder Andrzej
(1)
Szymańska Katarzyna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Tolle Eckhart (1948- )
(1)
Turaliński Kazimierz
(1)
Witek-Hajduk Marzanna K
(1)
Wnuk-Pel Tomasz
(1)
Woronowicz Bohdan Tadeusz
(1)
Wąsik Dorota
(1)
Ygnasik Adam P
(1)
Zakrzewska-Bielawska Agnieszka
(1)
Zapolska-Szcześniak Sylwia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(37)
Język
polski
(36)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(8)
Menedżerowie
(7)
2001
(1)
Inżynierowie środowiska
(1)
Księgowi
(1)
Mechanicy urządzeń klimatyzacyjnych
(1)
Monterzy instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
(1)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Specjaliści ds. kontrolingu
(1)
Specjaliści ds. rachunkowości zarządczej
(1)
Specjaliści ds. szkoleń
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Technikum
(1)
Urzędnicy
(1)
Temat
Zarządzanie
(6)
Konsumenci (ekonomia)
(3)
Marketing
(3)
Organizacja
(3)
Dieta witariańska
(2)
Nastolatki
(2)
Nawyki konsumenckie
(2)
Pokolenie Z
(2)
Rachunkowość zarządcza
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Technologia informacyjna (IT)
(2)
Technologie mobilne
(2)
Zakupy
(2)
Akwizycja
(1)
Alergie
(1)
Alkoholizm
(1)
Architektura polska
(1)
Barycz, Rafał
(1)
Bilans cieplny (geofizyka)
(1)
Blacharstwo karoseryjne
(1)
Branding (marketing)
(1)
Chłodnictwo
(1)
Controlling
(1)
Elektrotechnika
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Gazy cieplarniane
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Inwestycje
(1)
Joga
(1)
Klimat
(1)
Klimatyzacja
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Lakiernictwo samochodowe
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Medycyna niekonwencjonalna
(1)
Medytacja
(1)
Mnemotechnika
(1)
Mosty
(1)
Nałóg
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Nieruchomości
(1)
Odżywianie
(1)
Opieka długoterminowa
(1)
Organizacja i zarządzanie
(1)
Paleoklimatologia
(1)
Pamięć
(1)
Planowanie
(1)
Planowanie gospodarcze
(1)
Podatek
(1)
Prognozowanie
(1)
Projektowanie badań naukowych
(1)
Przedsiębiorstwa
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Ryzyko inwestycyjne
(1)
Saramowicz, Paweł
(1)
Sport
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Techniki sprzedaży
(1)
Uczenie się
(1)
Usługi
(1)
Wegetarianizm
(1)
Wille
(1)
Wpływ na środowisko
(1)
Wywiad gospodarczy
(1)
Zarządzanie projektami
(1)
Zdrowe odżywianie
(1)
Zdrowie fizyczne
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Zdrowy styl życia
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zmiany klimatyczne
(1)
Znaki towarowe
(1)
Życie duchowe
(1)
Żywność
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Śląsk, Dolny (Polska ; region)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(9)
Poradniki
(5)
Monografia
(4)
Poradnik
(4)
Opracowanie
(3)
Podręczniki akademickie
(2)
Raport z badań
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dane statystyczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(13)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Medycyna i zdrowie
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kulinaria
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rozwój osobisty
(1)
37 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 475-506. Indeks.
Organizacja w teoriach - ewolucja w sposobach postrzegania organizacji Od specyfiki do tożsamości nauki o organizacji Istota, cechy i współczesne definiowanie organizacji Perspektywy postrzegania współczesnych organizacji Metafory w teorii organizacji Organizacja jako obiekt zarządzania - spektrum form i możliwości Stefan Lachiewicz, Anna Wałecka Typologia organizacji Cechy i formy organizacji gospodarczych Organizacje publiczne i pozarządowe Nowe typy organizacji Organizacja jako obiekt badań - od zbierania danych do analizy wyników Filip Chybalski, Marek Matejun Istota, etapy i zasady procesu badania organizacji Metody ilościowe w procesach badania organizacji Metody jakościowe w procesach badania organizacji Organizacja w otoczeniu - od analizy otoczenia do dynamicznej lokalizacji Marek Matejun, Michał Nowicki Istota, cechy i płaszczyzny otoczenia współczesnych organizacji Charakter relacji organizacji z różnymi płaszczyznami otoczenia Lokalizacja organizacji w otoczeniu Analiza lokalizacji organizacji Znaczenie dynamicznej analizy lokalizacyjnej w rozwoju organizacji Organizacja z perspektywy zasobów - ewolucja w podejściu zasobowym Sylwia Flaszewska, Agnieszka Zakrzewska-Bielawska Od RBV do R B T Struktura zasobów organizacji Materialne zasoby organizacji Niematerialne zasoby organizacji Metody analizy zasobów organizacji Organizacja w rozwoju - od narodzin do dojrzałości organizacji Katarzyna Szymańska Istota rozwoju organizacji Czynniki rozwoju organizacji Cykl życia organizacji i jego parametry Modele cyklu życia organizacji i ich rola w procesach poznawania organizacji analiza cyklu życia organizacji - procedura, zasady i wnioskowanie Organizacja w procesach zmian - w drodze do elastyczności i innowacyjności Anna Wałecka, Agnieszka Zakrzewska-Bielawska Istota, rodzaje i źródła zmian organizacyjnych Zmiany wspierające elastyczność organizacji Zmiany wspierające innowacyjność organizacji Przyczyny i metody przełamywania oporów wobec zmian organizacyjnych Organizacja w ujęciu procesowym - od koordynacji funkcjonalnej do procesowej Michał Nowicki, Katarzyna Szymańska Istota i rodzaje procesów organizacyjnych Zarządzanie procesami organizacyjnymi - istota, rola i korzyści Proces ewoluowania organizacji w kierunku zarządzanej procesowo .. Metody i systemy wspierania rozwoju organizacji zarządzanych procesowo Organizacja w środowisku społecznym i przyrodniczym - droga ku odpowiedzialnej organizacji Anna Adamik, Katarzyna Szymańska Zrównoważony rozwój organizacji Zarządzanie środowiskowe w organizacjach - odpowiedź na presję interesariuszy Społeczna odpowiedzialność biznesu - od tworzenia do raportowania Ewolucja kultur organizacyjnych jako przejaw zmian środowiska społecznego organizacji Różnorodność kulturowa - wada czy zaleta współczesnych organizacji , Organizacja w sieciach współpracy - od prostych do złożonych form współpracy międzyorganizacyjnej Anna Adamik, Agnieszka Zakrzewska-Bielawska . Istota i rola architektury strategicznej organizacji Specyfika, motywy i korzyści współpracy międzyorganizacyjnej . Formy i płaszczyzny współpracy Współpraca z partnerami niekonkurującymi Współpraca z partnerami konkurującymi - koopetycja
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 88 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VII C 78
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 147704 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147703 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5991 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nauka o organizacji : ujęcie dynamiczne / Anna Adamik. - Wydanie II. - Warszawa : Wydawnictwo Nieoczywiste - imprint GAB Media, 2021. - 525 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 475-506. Indeks.
Organizacja w teoriach - ewolucja w sposobach postrzegania organizacji Od specyfiki do tożsamości nauki o organizacji Istota, cechy i współczesne definiowanie organizacji Perspektywy postrzegania współczesnych organizacji Metafory w teorii organizacji Organizacja jako obiekt zarządzania - spektrum form i możliwości Stefan Lachiewicz, Anna Wałecka Typologia organizacji Cechy i formy organizacji gospodarczych Organizacje publiczne i pozarządowe Nowe typy organizacji Organizacja jako obiekt badań - od zbierania danych do analizy wyników Filip Chybalski, Marek Matejun Istota, etapy i zasady procesu badania organizacji Metody ilościowe w procesach badania organizacji Metody jakościowe w procesach badania organizacji Organizacja w otoczeniu - od analizy otoczenia do dynamicznej lokalizacji Marek Matejun, Michał Nowicki Istota, cechy i płaszczyzny otoczenia współczesnych organizacji Charakter relacji organizacji z różnymi płaszczyznami otoczenia Lokalizacja organizacji w otoczeniu Analiza lokalizacji organizacji Znaczenie dynamicznej analizy lokalizacyjnej w rozwoju organizacji Organizacja z perspektywy zasobów - ewolucja w podejściu zasobowym Sylwia Flaszewska, Agnieszka Zakrzewska-Bielawska Od RBV do R B T Struktura zasobów organizacji Materialne zasoby organizacji Niematerialne zasoby organizacji Metody analizy zasobów organizacji Organizacja w rozwoju - od narodzin do dojrzałości organizacji Katarzyna Szymańska Istota rozwoju organizacji Czynniki rozwoju organizacji Cykl życia organizacji i jego parametry Modele cyklu życia organizacji i ich rola w procesach poznawania organizacji analiza cyklu życia organizacji - procedura, zasady i wnioskowanie Organizacja w procesach zmian - w drodze do elastyczności i innowacyjności Anna Wałecka, Agnieszka Zakrzewska-Bielawska Istota, rodzaje i źródła zmian organizacyjnych Zmiany wspierające elastyczność organizacji Zmiany wspierające innowacyjność organizacji Przyczyny i metody przełamywania oporów wobec zmian organizacyjnych Organizacja w ujęciu procesowym - od koordynacji funkcjonalnej do procesowej Michał Nowicki, Katarzyna Szymańska Istota i rodzaje procesów organizacyjnych Zarządzanie procesami organizacyjnymi - istota, rola i korzyści Proces ewoluowania organizacji w kierunku zarządzanej procesowo .. Metody i systemy wspierania rozwoju organizacji zarządzanych procesowo Organizacja w środowisku społecznym i przyrodniczym - droga ku odpowiedzialnej organizacji Anna Adamik, Katarzyna Szymańska Zrównoważony rozwój organizacji Zarządzanie środowiskowe w organizacjach - odpowiedź na presję interesariuszy Społeczna odpowiedzialność biznesu - od tworzenia do raportowania Ewolucja kultur organizacyjnych jako przejaw zmian środowiska społecznego organizacji Różnorodność kulturowa - wada czy zaleta współczesnych organizacji , Organizacja w sieciach współpracy - od prostych do złożonych form współpracy międzyorganizacyjnej Anna Adamik, Agnieszka Zakrzewska-Bielawska . Istota i rola architektury strategicznej organizacji Specyfika, motywy i korzyści współpracy międzyorganizacyjnej . Formy i płaszczyzny współpracy Współpraca z partnerami niekonkurującymi Współpraca z partnerami konkurującymi - koopetycja
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 113 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VII C 99
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 151299 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 151338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(70-lecie Katedry Rachunkowości Uniwersytetu Łódzkiego)
Miejsce wydania według strony internetowej wydawcy.
Bibliografia na stronach [139]-156. Indeks.
Kierunki rozwoju i wdrożenia rachunkowości zarządczej 1.1. Wielowątkowe ujęcie powstania i ewolucji rachunkowości zarządczej 1.2. Wybrane koncepcje i funkcje rachunkowości zarządczej 1.2.1. Koncepcja rachunkowości zarządczej zorientowana na wynik finansowy i wartość 1.2.2. Koncepcja rachunkowości zarządczej ukierunkowana na proces zarządzania 1.2.3. Koordynacja jako główna funkcja rachunkowości zarządczej 1.3. Podejście dyskursywne do rachunkowości zarządczej 1.4. Obszary wdrażania rachunkowość zarządczej 1.5. Rachunkowość zarządcza w działalności usługowej Rachunkowość zarządcza w działalności marketingowej 2.1. Charakterystyka działalności marketingowej 2.2. Specyfika rachunkowości zarządczej w działalności marketingowej 2.3. Przegląd instrumentarium w rachunkowości zarządczej dla marketingu 2.3.1. Analiza satysfakcji klientów 2.3.2. Analiza słabych i mocnych stron oraz szans i zagrożeń 2.3.3. Analiza siły marki i wartości marki 2.3.4. Rachunki kosztów i wyników dla działalności marketingowej oraz raportowanie 2.3.5. Systemy wskaźników w działalności marketingowej 2.4. Zbilansowana karta wyników dla marketingu Rachunkowość zarządcza w działalności turystycznej 3.1. Charakterystyka działalności turystycznej 3.2. Specyfika rachunkowości zarządczej usług turystycznych 3.3. Target costing w usługach turystycznych 3.4. Life cycle costing w usługach turystycznych Rachunkowość zarządcza w działalności leczniczej 4.1. Specyfika działalności podmiotów leczniczych 4.2. Istota i rola rachunkowości zarządczej w działalności leczniczej 4.3. Instrumentarium rachunkowości zarządczej w działalności leczniczej 4.3.1. Rachunek kosztów zmiennych i analiza progu rentowności 4.3.2. Budżetowanie 4.3.3. Benchmarking
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 146450 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie projektami badawczo-rozwojowymi / Jerzy Kisielnicki. - Wydanie 2 zmienione. - Piaseczno : Wydawnictwo Nieoczywiste - imprint GAB Media, 2017. - 392 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia strony [373]-386. Indeks.
Dla osób realizujących projekty badawczo-rozwojowe, studentów, pracowników nauk.
Projekty badawczo-rozwojowe oraz ich charakterystyka i znaczenie Projekty badawczo-rozwojowe. Podstawowe pojęcia i relacje niezwiązane z zarządzaniem projektami B + R. Miejsce projektów badawczo-rozwojowych w typologii projektów Polityka innowacyjna państwa i przedsiębiorstwa, rola projektów badawczo-rozwojowych (podejście makro i mikro). Innowacyjne państwo, przedsiębiorstwo, sektor. Implikacje Koncepcja, decyzje, ryzyko i procedury Koncepcja - sformułowanie zadania projektu Decyzje tworzenia i realizacji projektów badawczo-rozwojowych (istota, typy) Ryzyko w podejmowaniu decyzji w zarządzaniu projektami Społeczna odpowiedzialność biznesu w realizacji projektów badawczo-rozwojowych Procesy i decyzje Decyzje strategiczne w realizacji projektu, czyli o wybranych rozwiązaniach metodycznych stosowanych w procesie Zarządzania projektami badawczo-rozwojowymi Modele w prezentacji projektów badawczo-rozwojowych Podstawy metodyczne modelowania projektów badawczo-rozwojowych Modele podstawowe-notacje, systemy prezentacji Modele złożone - język opisu i analiza wybranych pakietów do budowy modelu Modele hybrydowe i ich zastosowanie Modele w wybranych etapach zarządzania projektami naukowo-badawczymi Modele definiowania projektu Modele realizacji (harmonogramy realizacji, ścieżka krytyczna, zarządzanie zasobami, optymalizacja terminu realizacji) Modele biznesowe Realizatorzy projektu Uczestnicy projektu Kierownik projektu i jego rola w zespole Budowa zespołu realizującego projekt organizacja i konsolidacja zespołu realizującego projekt Komunikacja, czyli proces przekazywania informacji i wiedzy w procesie zarządzania projektem Narzędzia wspomagania Narzędzia wspomagania projektów badawczo-rozwojowych wprowadzenie. Komputerowe wspomaganie realizacji projektów badawczo-rozwojowych - zastosowanie technologii ICT Zastosowanie Business Activity Monitoring (BAM) i kokpitu menedżerskiego (management dashboard) w zarządzaniu projektami badawczo-rozwojowymi Podejścia metodyczne stosowane w projektach badawczo-rozwojowych Podejście metodyczne PMBOK (przykład 35) Podejście metodyczne w PRINCE2 (przykład 36) Podejście metodyczne zwinne- Agile ocena i komercjalizacja wyników w zarządzaniu projektami Kontrola zarządcza i audyt w realizacji projektów Ewaluacja Efektywność Wdrożenie i komercjalizacja wyników projektów badawczo--rozwojowych.
Sygnatura czytelni BWZ: IX L 42
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152948 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5769 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Miejsce wydania według siedziby wydawcy.
Bibliografia na stronach 313-327. Indeks.
Rozdział 1. Wysunąć zarządzanie na pierwszy plan Co się stało z zarządzaniem? Kilka słów prawdy Dwadzieścia dziewięć dni zarządzania Przywództwo - między zarządzaniem a poczuciem wspólnoty Zarządzanie jako praktyka Zarządzanie w czasach mniej burzliwych, niżby się nam wydawało Stare, sprawdzone rozwiązania Rozdział 2. Dynamika zarządzania Charakterystyka dawniej i dziś Wpływ Internetu Zwyczajny, wkalkulowany chaos Rozdział 3. Model zarządzania W czym tkwi problem? Omówienie modelu Określanie ram koncepcyjnych pracy Ustalanie harmonogramu pracy Komunikacja we wszystkich kierunkach Kontrolowanie w obrębie jednostki Kierowanie pracownikami Utrzymywanie kontaktów z ludźmi spoza jednostki Działanie w obrębie jednostki Negocjowanie Zarządzanie rolami Upodobania co do ról Dynamiczna równowaga Rozdział 4. Niezliczone odmiany zarządzania Zarządzanie - czynnik po czynniku Zarządzanie - dzień po dniu Zarządzanie - menedżer w konkretnej sytuacji Środowisko kulturowe Sektor Branża Formy organizacji Wielkość, wiek i etap rozwoju organizacji Szczeble w hierarchii Funkcja i charakter nadzorowanej pracy Skala i zakres Przejściowe napięcia Mody menedżerskie Geny i wychowanie Przygotowanie zawodowe i inne doświadczenia Wiele kryteriów stylów zarządzania Wielorakie style zarządzania Przywrócić styl na właściwe miejsce Postawa 1. Utrzymywanie przepływu pracy Postawa 2. Utrzymywanie kontaktów z otoczeniem Postawa 3. Umiejętne połączenie Postawa 4. Zdalne sterowanie Postawa 5. Umacnianie kultury Postawa 6. Interweniowanie strategiczne Postawa 7. Zarządzanie w środku Postawa 8. Zarządzanie spoza środka Postawa 9. Doradzanie z boku Początkujący menedżer Menedżer mimo woli Postawy i cele dla wszystkich Zarządzanie maksymalne Zarządzanie uczestniczące Zarządzanie wspólne Zarządzanie rozproszone Zarządzanie wspomagające Zarządzanie minimalne Rozdział 5. Nieuniknione dylematy zarządzania Syndrom powierzchowności Problem planowania Labirynt rozpadu Dylemat oddalenia Dylemat delegowania Zagadki mierzenia Zagadka porządku Paradoks kontroli Pułapka pewności siebie Dwuznaczność działania Zagadka zmiany Nadrzędny dylemat Mój własny dylemat Rozdział 6. Skuteczne zarządzanie Wiele cech rzekomo skutecznego menedżera Menedżer zawsze niedoskonały Opowieść o dwóch menedżerach Wady i błędy o charakterze osobistym Wady związane z charakterem wykonywanej pracy Błędy wynikające ze złego dopasowania osoby do stanowiska Negatywne skutki sukcesu Model rozważań o skuteczności w zarządzaniu Wątek osobistej energii Wątek refleksji Wątek analizy Wątek życiowości Wątek zespołowości Wątek proaktywności Wątek integrujący Rekrutacja skutecznych menedżerów Ocena skuteczności menedżera Skuteczne rozwijanie umiejętności menedżerów Które gatunki wymknęły się spod kontroli? Zarządzanie jako czynność naturalna Dodatek. Osiem dni zarządzania Wybór menedżerów Wybór dnia obserwacji Jak wyglądała moja praca w czasie obserwacji Jak wykorzystałem dane
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152933 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The raw secrets : the raw food diet in the real world. Wydanie 3. odnosi się do oryginału. Na książce także ISBN oryginału.
Bibliografia na stronach 288-[289].
Na surowo Dwie strony ruchu witariańskiego — po której z nich stoisz? Model medyczny Skupmy się na witarianizmie Po której jesteś stronie? Pora zdecydować Rozdział 1. Jak ustalić naturalną dietę Ujęcie biologiczne Ujęcie logiczne Jakie jest nasze miejsce w naturze? Dieta naczelnych Jak uczyć się od zwierząt Instynkt dzieci Rozdział 2. Tłuszcz Zapotrzebowanie na tłuszcz Uzależnienie od tłuszczu? Ile tłuszczu wystarczy? Ile tłuszczu spożywasz? Rozdział 3. Białko Niektórzy ludzie żyją na bardzo niewielkich ilościach białka Skąd bierzesz białko? Rozdział 4. Orzechy i pestki Dieta naczelnych, czyli skąd wiedzieć, co mamy jeść Problemy z nadmiernego spożycia orzechów W przyrodzie Zapotrzebowanie dzieci i kobiet w ciąży Rozdział 5. Zdrowie zębów a witarianizm Rozdział 6. Zboża i pieczywo Nie jesteśmy ziarnojadami Mielec Rozdział 7. Detoksykacja Nigdy niekończąca się detoksykacja Prawdziwa profilaktyka Nie jest normalne, by tak się czuć Rozdział 8. Prawo życiowego przystosowania Czystsze ciało Rozdział 9. Jak zrezygnować ze złych nawyków Popularne tendencje Dobre czy złe nawyki? Dwa podejścia Co jest gorsze? Skuteczność Rozdział 10. Suplementy i superpokarm Suplementy wśród wegetarian i witarian Co powoduje niedobory Enzymy w surowym pokarmie Witamina B12 Rozdział 11. Głód Przyjemność płynąca z głodu Głód prawdziwy i głód pozorny Ściśnięte lub rozprężone gardło Przyjemne odczucie Pozorny głód niczym narkotyk Apetyt i głód Naturalna potrzeba Czym głód nie jest? Kiedy mdlejemy Kiedy czujemy się słabi Zapach potraw i przypraw Różnorodność wznieca apetyt Ile posiłków dziennie? Proste pożywienie Uwagi Frederica Rozdział 12. Sen Sen i dieta Jak ważny jest sen Porady na lepszy sen Rozdział 13. Woda Zapotrzebowanie na wodę Nienaturalne pragnienie Kiedy pić Rozdział 14. Przepisy surowej diety Combo-abombo Rozdział 15. Sól, zioła i przyprawy Sól Przyprawy korzenne Zioła aromatyczne Surowy czosnek, cebula, por Pikantne papryczki Rozdział 16. Łączenie pokarmów Prostota w jedzeniu Skąd się biorą zasady łączenia pokarmów? Łączenie pokarmów uproszczone do trzech prostych zasad Wyjaśnienia Jeszcze kilka zasad Rozdział 17. Jedzenie sekwencyjne Odrobina teorii Najpierw wodniste Najpierw owoce Najpierw kwaśne owoce Trawienie niektórych pokarmów Powtarzamy podstawowe zasady Rozdział 18. Trawienie Oceń swoje trawienie Przyswajanie Rozdział 19. Wyciskanie soków i blendowanie Czy to naturalne? Jak pić soki Koktajle i pokarmy zblendowane Sok z marchwi Rozdział 20. Stuprocentowo surowa dieta Surowa a niepodgrzewana: to nie to samo Surowość to nie jedyne kryterium Podejście racjonalne Czy dieta stuprocentowo surowa jest łatwiejsza? Rozdział 21. Psychologia zmian w odżywianiu Trzeba się tego nauczyć Podejście na luzie Wszystko w równowadze Rozdział 22. Objadanie się i zachcianki Obżarstwo jest częste wśród witarian - tajemnica poliszynela Właściwe podejście Zachcianki Niewystarczające ilości jedzenia Rozdział 23. Kiedy jeść Stałe godziny posiłków Czy możemy jeść w nocy? Rozdział 24. Pokarm, do jakiego jesteśmy stworzeni Owoce Zielenina Warzywa owocowe Warzywa korzeniowe Orzechy i pestki Dzikie rośliny Suszone owoce Mrożone owoce Mleko Jogurt Miód Jajka Mięso Ryby Owady Rozdział 25. Kompromisy Czego unikać Lepszy wybór Nauka to proces Rozdział 26. Czy można porównywać się do innych? Porównywanie się z innymi jest bez sensu Porównujmy siebie do siebie Rozdział 27. Żywność organiczna Czy organiczna żywność jest niezbędna? Jakość czy organiczność? Żywność sezonowa Rozdział 28. Surowa dieta w klimatach zimnych Ideał Jedzenie lokalnych produktów Jakość jedzenia Radzenie sobie z zimnem Owoce tropikalne kontra owoce klimatu umiarkowanego Rozdział 29. Zapasy jedzenia Kupuj jedzenie skrzynkami Zakupy Uprawiaj własne Rozdział 30. Pość, gdy to konieczne Pomijanie kilku posiłków, gdy jesteśmy w stresie Dyskomfort fizyczny, bóle i gorączka Post dobowy Okazjonalny post dwu- lub trzydniowy Dłuższy post Rozdział 31. Dokąd iść dalej? Aneks 1. Komentarze na temat różnych produktów Aneks 2. Plany jadłospisu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152016 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Numer wydania z okładki. Na stronie tytułowej: Wydanie III poszerzone, strona redakcyjna: Wydanie III zmienione i rozszerzone
Miejsce wydania według siedziby wydawcy.
Bibliografia na stronach [311]-315.
TROCHĘ O SAMYCH ZAŁOŻENIACH MARKETINGU Istnieją konkretne działania gwarantujące sukces, a sztuka polega na ich znalezieniu Marketing polega na zaspokajaniu potrzeb Najważniejsze badania to badania wizerunku, bo wizerunek jest podstawowym dobrem marketingu Inicjatywa w marketingu należy do firm działających na rynku Marketing jest branżowy Produkty marketingu są ludziom potrzebne do szczęścia Istnieje rzeczywistość obiektywna i rzeczywistość marketingowa Forma jest ważniejsza od treści Wszystkie działania marketingowe prowadzą do sprzedaży Nie ma nic za darmo Wszystko jest tym, na co wygląda GENERALNIE O KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ Rzeczywistość daje się zaklinać 6 Mity marketingowe Wiarygodność buduje się za pomocą komunikacji Komunikacja powinna pokazywać rzeczywistość lepszą, niż jest Wystarczy okazać zrozumienie odbiorcy w komunikacji Racjonalna ocena emocjonalnych komunikatów ma sens Emocje angażuje się przez ich pokazywanie Nowe media to uzupełnienie tradycyjnych narzędzi komunikacji RACZEJ O ZARZĄDZANIU MARKĄ Jesteśmy właścicielami naszej marki Pozycjonowanie to kwestia słowa lub zdania Głównie reklama buduje marki Ludzie uczestniczą w świecie marki Marka to twór statyczny Opowieści to bajki dla dzieci Komentarze i opinie ludzi zagrażają marce Budowanie marki to proces „coś za coś” Celebryci są lekiem na wizerunek marki Marka zawsze powinna być celem marketingu GŁÓWNIE O STRATEGII Innowacja rozwiązuje wszystkie problemy Istnieje jedna interesująca grupa docelowa Segmentacja demograficzna lub psychograficzna jest najlepszym punktem wyjścia w projektowaniu strategii CSR jest źródłem przewagi konkurencyjnej Wyróżnianie się jest zero-jedynkowe: albo się wyróżniasz, albo nie MNIEJ WIĘCEJ O NABYWCACH Ludzie chcą być edukowani Powinniśmy się koncentrować na korzyściach indywidualnych Doświadczenie to uśmiech na twarzy Sklep musi być elegancki Ludzie chcą jak najmniej wydawać Klient jest głupi PRZEWAŻNIE O KARIERZE W MARKETINGU Linia podziału między ciekawym i nieciekawym marketingiem przebiega między produkcją własnych reklam a ich adaptacją Sterylna inspiracja prowadzi do zdobycia każdej potrzebnej wiedzy Karierę robi się przez doskonalenie jednego typu zachowań Zdystansowana postawa daleko mnie zaprowadzi Jest skuteczne, bo zawsze tak to robiliśmy SPORO O SPOSOBIE MYŚLENIA I DZIAŁANIA Strategia to strategia, a reklama to reklama i w zasadzie najlepsza jest najtańsza W poważnej i uporządkowanej kulturze rodzą się najlepsze pomysły Można dobrze funkcjonować bez odpowiedzi na zasadnicze pytania Wystarczy specjalista od marketingu do dobrego zarządzania marketingiem Sukces w marketingu jest zero-jedynkowy Perswazja jest najskuteczniejszym mechanizmem marketingu Analizy zza biurka i sesje burzy mózgów zastępują prawdziwy kontakt z klientem Eksperci zewnętrzni wiedzą lepiej Pomiar efektywności jest główną funkcją marketingu Wszystko będzie OK, gdy będziesz głaskał klienta po głowie z jednej strony, a kopał go w tyłek z drugiej Mity marketingowe Odpowiedzialność za strategię marki można zrzucić na firmę zewnętrzną Biznesem rządzą twarde kryteria Przede wszystkim muszę bronić mojej własności Działania krótkookresowe wystarczą do utrzymania wzrostu Stary sposób zarządzania marketingiem nadal się sprawdza Im bardziej wszystko się zmienia, tym bardziej pozostaje takie samo Po wszystkim
Sygnatura czytelni BWZ: VI A 28
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6133 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Škola Zdorov'â Mihaila Sovetova.
Rozdział 1. Czym jest zdrowie? Rozumienie zdrowia i choroby Przyczyny i rodzaje zanieczyszczeń organizmu Rozdział 2. Podstawy zdrowego odżywiania Dieta owocowa Rozdział 3. Kiedy jedzenie szkodzi? Rozdział 4. O produktach uzależniających „Legalne narkotyki" i ich wpływ na organizm Sposoby na wyjście z uzależnienia Rozdział 5. Produkty pochodzenia zwierzęcego Mięso Produkty mleczne Jajka Witaminy Jedzenie mięsa a stany zapalne Rozdział 6. Żywność pochodzenia roślinnego Przetwarzanie produktów roślinnych w przemyśle spożywczym Zanieczyszczenie solami i śluzem Nasiona, zboża, orzechy Rośliny strączkowe Owoce i warzywa Rozdział 7. Soki i miód w diecie człowieka. Oleje roślinne i grzyby Soki Miód Oleje roślinne Grzyby Rozdział 8. Rodzaje diet Dieta tradycyjna Dieta wegetariańska Dieta wegańska Witarianizm Szkoła Zdrowia w pytaniach i odpowiedziach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 151794 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Miejsce wydania na podstawie strony www.nieoczywiste.pl.
Bibliografia na stronach 421-433. Indeks.
Dla kadry zarządzającej, pracowników działów marketingu, a także studentów kierunków związanych z marketingiem i zarządzaniem.
Pojęcie marki i znaku towarowego Atrybuty silnej marki Pojęcie kapitału, siły i wartości marki Wizerunek jako atrybut silnej marki Postrzegana jakość jako atrybut silnej marki Znajomość marki jako atrybut silnej marki Lojalność nabywców wobec marki jako atrybut silnej marki Prawne aspekty zarządzania marką Ochrona dóbr osobistych Ochrona znaków towarowych Płaszczyzny ochrony znaków towarowych Znak towarowy - podstawowe pojęcia Zakres uprawnień z tytułu prawa ochronnego na znak towarowy Zasady uczciwego konkurowania Uregulowania prawne chroniące uczciwość konkurowania Nieuczciwa konkurencja Nieuczciwe praktyki rynkowe Prawo autorskie Autorskie prawa osobiste Autorskie prawa majątkowe Charakterystyka podstawowych decyzji z zakresu zarządzania marką Strategie sprzedaży i gestorzy marek oraz rola marki w ich strategii konkurowania Decyzje dotyczące sposobu pozyskania marki Decyzje dotyczące struktury portfela marek instytucji i relacji między markami Określenie grupy docelowej marki Pozycjonowanie i repozycjonowanie marki Podstawowe decyzje dotyczące marki w kolejnych etapach cyklu jej życia Produkt jako narzędzie kształtowania marki Kształtowanie asortymentu produktów oznaczonych daną marką Kształtowanie cech funkcjonalnych produktów jako sposób wzmacniania marki Opakowanie jako narzędzie kreowania silnej marki Usługi wspierające produkt jako narzędzie kreowania wizerunku marki Dystrybucja jako narzędzie kreowania silnej marki Znaczenie ceny i dystrybucji jako narzędzi kreowania marki Pojęcie dystrybucji. Tworzenie i dostarczanie wartości Projektowanie kanałów dystrybucji a siła marki Rozszerzona koncepcja kanału dystrybucji a siła marki Gęstość dystrybucji a siła marki Współpraca w zakresie dystrybucji a siła marki Cena jako narzędzie kreowania silnej marki Decyzje dotyczące ceny produktów silnej marki Koszty pozyskania produktów silnej marki Dostosowywanie podstawowego poziomu cen do zmian w otoczeniu a siła marki Współpraca w kanale dystrybucji w zakresie cen a siła marki Nowe technologie wykorzystywane w płatnościach a siła marki Osłabianie marki przez praktyki cenowe Promocja jako narzędzie kreowania siły marki Planowanie kampanii promocyjnej marki Reklama jako narzędzie kreowania silnej marki Promocja sprzedaży jako narzędzie kreowania marki Lokowanie produktu lub marki (product/brand placement) jako narzędzie kreowania silnej marki Sponsoring jako narzędzie kreowania marki Decyzje dotyczące sponsoringu kształtującego markę Cel sponsoringu w powiązaniu z celem promocji oraz adresaci działań sponsoringowych Wybór dziedziny sponsorowanej oraz podmiotu sponsorowanego Wielkość i struktura wydatków na sponsoring Marketing podstępny (ambush marketing) jako działanie zagrażające skuteczności sponsoringu Niestandardowe formy promocji stosowane w kreowaniu silnej marki Marketing wydarzeniowy (event marketing) jako forma promocji marki Reklama w miejscach niezwiązanych z mediami (tzw. ambient media) jako narzędzie kreowania marki Reklama w miejscu sprzedaży jako narzędzie kreowania marki Reklama audiowizualna w przestrzeni publicznej jako narzędzie kreowania marki Public relations jako narzędzie kreowania silnej marki Interesariusze marki jako adresaci działań z zakresu public relations Działania z zakresu public relations a etyka Interaktywność komunikacji w działaniach public relations Podstawowe komunikaty w działaniach z zakresu public relations Kreatywność narzędzi public relations Kreowanie wizerunku marek korporacyjnych Zastosowanie Internetu w kreowaniu silnej marki Wpływ Internetu i nowych technologii informacyjnych na uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstw i zachowania nabywców Charakterystyka polskich internautów Tradycyjne narzędzia i nowe trendy w rozwoju Internetu jako szansa dla nowych możliwości w marketingu Działania marketingowe w Internecie w zarządzaniu marką Programy lojalnościowe jako narzędzie kreowania marki Proces tworzenia i funkcjonowania programów lojalnościowych marki Ewolucja programów lojalnościowych w Polsce Skuteczność programów lojalnościowych Marka w świecie znaków. Semiotyczne i antropologiczne aspekty kreowania marki Kreowanie silnej marki a semiotyka Obraz w służbie marki: linia, barwa, światłocień Ruch-jego formy i funkcje w kreowaniu marki Efekty dźwiękowe, głos i muzyka Kompozycja (layout) Intertekstualność, humor i erotyka w służbie perswazji Zarys marketingu marek luksusowych Rynek dóbr luksusowych na świecie i w Polsce Wpływ otoczenia na marketing marek luksusowych Orientacja w marketingu marek luksusowych Pozycjonowanie marki luksusowej Marketing-mix marek luksusowych Kształtowanie produktów marek luksusowych Promocja marek luksusowych Kształtowanie cen marek luksusowych Dystrybucja marek luksusowych Polityka zarządzania kapitałem ludzkim jako narzędzie kreowania marek luksusowych Polityka kształtowania otoczenia fizycznego marek luksusowych Kształtowanie procesów produkcji i sprzedaży marek luksusowych Zarządzanie marką na rynku instytucjonalnym oraz marką pośrednika Zarządzanie silną marką na rynku instytucjonalnym Determinanty zarządzania marką na rynku instytucjonalnym Specyfika strategii marki na rynku instytucjonalnym Specyfika zarządzania marką pośrednika Pojęcie marki pośrednika handlowego Wielkość rynku produktów oznaczonych markami pośredników Czynniki sprzyjające rozwojowi marek pośredników handlowych Fazy rozwoju marek pośredników handlowych Rodzaje marek pośredników handlowych Sposoby pozyskiwania marki przez pośredników handlowych Zarządzanie marką na rynku międzynarodowym Podstawowe problemy zarządzania marką na rynku międzynarodowym Kształtowanie portfela marek na rynku międzynarodowym Strategia danej marki na rynku międzynarodowym Standaryzacja strategii marki w skali międzynarodowej a jej adaptacja do warunków rynków zagranicznych Zarządzanie marką w sytuacji kryzysowej Czynniki utrudniające skuteczne zarządzanie kryzysem Zarządzanie sytuacją kryzysową Stworzenie profilu kryzysowego organizacji Komunikacja podczas kryzysu Monitorowanie wyników działań komunikacyjnych w sytuacji kryzysowej marki
Sygnatura czytelni BWZ: VI D 66
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152953 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6527 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach i na stronach 545-560. Indeks.
Istota procesu zarządzania Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 1.1. Tożsamość nauk o zarządzaniu 1.2. Pojęcie i cechy procesu zarządzania 1.3. Funkcje i płaszczyzny zarządzania 1.5. Ćwiczenie w formie dyskusji: Kodeks dobrych zasad zarządzania 2. Organizacja i jej miejsce w otoczeniu Anna Adamik, Marek Matejun 2.1. Istota i cechy organizacji 2.2. Typy organizacji w teorii i praktyce gospodarczej 2.3. Otoczenie organizacji 2.5. Ćwiczenie w formie studium przypadku: Analiza form organizacji 3. Ewolucja nauk o zarządzaniu Stefan Lachiewicz, Marek Matejun 3.1. Klasyczne teorie zarządzania 3.2. Podejścia integrujące dorobek klasyczny - kierunek systemowy i sytuacyjny 3.3. Wybrane współczesne koncepcje zarządzania 4. Role i kompetencje menedżerskie Stefan Lachiewicz, Anna Walecka 4.1. Cechy i formy pracy kierowników we współczesnych organizacjach 4.2. Role i zadania kierownicze 4.3. Kompetencje kadry kierowniczej 4.5. Ćwiczenie w formie gry i testu samooceny: Odgrywanie ról i ocena predyspozycji kierowniczych 5. Planowanie w organizacji Katarzyna Szymańska 5.1. Istota i funkcje planowania w organizacji 5.2. Etapy i zasady planowania 5.3. Rodzaje planów w organizacji 5.4. Pytania i polecenia 5.5. Ćwiczenie w formie studium przypadku: Błędy w procesie planowania 6. Strategia przedsiębiorstwa Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 6.1. Pojęcie, poziomy i rodzaje strategii 6.2. Podstawy analizy strategicznej 6.3. Opracowywanie i realizacja strategii 6.5. Ćwiczenie w formie studium przypadku: Analiza SWOT 7. Podejmowanie decyzji Anna Adamik, Michał Nowicki 7.1. Istota procesu decyzyjnego 7.2. Rodzaje decyzji 7.3. Techniki podejmowania decyzji 7.4. Pytania i polecenia 7.5. Ćwiczenie w formie mapy myśli: Podejmij właściwą decyzję 8. Organizowanie działalności przedsiębiorstwa Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 8.1. Pojęcie, elementy i funkcje struktury organizacyjnej 8.2. Zasady budowy i cechy struktur organizacyjnych 8.3. Czynniki strukturotwórcze 8.5. Ćwiczenie w formie projektu: Budowanie struktury organizacyjnej 9. Typy struktur organizacyjnych Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 9.1. Kryteria różnicowania struktur organizacyjnych 9.2. Klasyczne struktury organizacyjne 9.3. Podstawowe i nowoczesne struktury organizacyjne 9.5. Ćwiczenie w formie studium przypadku: Ocena struktury organizacyjnej firmy Morning Star Company 10. Podstawy motywowania pracowników Anna Walecka 10.1. Istota motywacji i motywowania pracowników 10.2. Teorie motywacji i motywowania 10.3. Proces motywowania pracowników i jego elementy 10.5. Ćwiczenie w formie testu samooceny: Ocena motywacji do osiągnięć 11. Metody i narzędzia motywowania personelu Anna Adamik, Michał Nowicki 11.1. Metody motywowania pracowników 11.2. Materialne narzędzia motywowania 11.3. Niematerialne narzędzia motywowania 11.5. Ćwiczenie w formie projektu: Projektowanie systemu kafeteryjnego 12. Przywództwo i style kierowania Stefan Lachiewicz, Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 12.1. Źródła władzy i zasady jej sprawowania 12.2. Przywództwo i cechy przywódców 12.3. Style kierowania i sytuacyjne modele przywództwa 12.4. Pytania i polecenia 12.5. Ćwiczenie w formie gry: Przywództwo i praca w zespole 13. Kontrola w organizacji Sylwia Flaszewska, Katarzyna Szymańska 13.1. Istota i funkcje kontroli w organizacji 13.2. Rodzaje i fazy kontroli 13.3. Efektywność i skuteczność kontroli 13.5. Ćwiczenie w formie posteru: Zasady i metody kontroli 14. Komunikacja w zarządzaniu Anna Walecka 14.1. Istota i modele procesu komunikowania się 14.2. Komunikacja werbalna i niewerbalna 14.3. Komunikacja wewnętrzna organizacji 14.5. Ćwiczenie w formie scenki: Percepcja i bariery w procesie komunikacji 15. Kulturowy kontekst zarządzania Katarzyna Szymańska 15.1. Pojęcie, składniki i funkcje kultury organizacyjnej 15.2. Rodzaje kultury organizacyjnej 15.3. Czynniki kształtujące kulturę organizacyjną 15.5. Ćwiczenie w formie dyskusji: Analiza kultury organizacyjnej różnych typów organizacji 16. Etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu Anna Adamik, Michał Nowicki 16.1. Etyka w procesach zarządzania 16.2. Podstawy koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu 16.3. Narzędzia realizacji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw 16.5. Ćwiczenie w formie dyskusji: Świadomość i rozpoznawalność kampanii z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu E 6145 (PWN)
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 394 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149397 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149254 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Prognozowanie w przedsiębiorstwie : metody i ich zastosowanie / Paweł Dittmann. - Wydanie 5. zmienione i uzupełnione. - [Siedliska] : Wydawnictwo Nieoczywiste - GAB Media ; [Warszawa] : Wolters Kluwer, copyright 2016. - 319 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [304]-314. Indeks.
Dla studentów kierunków ekonomicznych i menedżerów.
Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem Informacje w zarządzaniu przedsiębiorstwem Znaczenie prognoz w zarządzaniu przedsiębiorstwem Prognozowanie Proces prognostyczny Klasyfikacja metod prognozowaniaDane prognostyczne Wymagania, jakie powinny spełniać dane Postać danych Statystyczna obróbka danych Transformacja danych Agregacja danych Uzupełnianie brakujących danych Eksploracyjna analiza danych Metody oparte na modelach szeregu czasowego Składowe szeregu czasowego Identyfikacja postaci składowej systematycznej szeregu Identyfikacja obserwacji odstających Modele szeregów czasowych Modele szeregów czasowych z trendem Modele analityczne Modele wygładzania wykładniczego dla szeregów czasowych z trendem Modele szeregów czasowych z wahaniami sezonowymi Metoda wskaźników Iteracyjna metoda dekompozycji szeregu czasowego Analiza harmoniczna Modele wygładzania wykładniczego dla szeregów czasowych z wahaniami sezonowymi Modele szeregów czasowych z wahaniami cyklicznymi Modele autoregresji i średniej ruchomej (ARMA i ARIMA) Metody oparte na modelach ekonometrycznych Wybór zmiennych objaśniających modelu Wybór postaci analitycznej modelu Estymacja i weryfikacja modelu Jednorównaniowe liniowe modele ekonometryczne Estymacja i weryfikacja modelu Zastosowanie modelu Ekonometryczne modele wahań sezonowych Nieliniowe modele ekonometryczne Modele liniowe względem parametrów Modele linearyzowalne Modele nieliniowe w ścisłym sensie Regresja ważona Regresja logitowa i probitowa Regresja krokowa Identyfikacja obserwacji odstających Modele analogowe Modele ze zmiennymi wiodącymi Modele analizy kohortowej Testy rynkowe Metoda delficka, burza mózgów Prognozowanie na podstawie opinii osób bezpośrednio zajmujących się sprzedażą Prognozowanie na podstawie opinii kierownictwa przedsiębiorstwa Prognozowanie na podstawie opinii ekspertów spoza przedsiębiorstwa Prognozowanie na podstawie badań intencji nabywców Prawdopodobieństwo subiektywne w metodach jakościowych System prognostyczny przedsiębiorstwa Baza danych prognostycznych Metody statystycznej obróbki i analizy danych prognostycznych Metody prognozowania. Integracja metod ilościowych z ocenami ekspertów Oceny ekspertów w procesie strukturalizacji problemu prognostycznego Korygowanie prognoz budowanych metodami jakościowymi Kombinacja prognoz Korygowanie prognoz budowanych metodami ilościowymi na podstawie modeli formalnych I rodzaju Konstruowanie prognoz wyznaczanych metodami ilościowymi na podstawie modeli formalnych II rodzaju Wybór sposobu integracji Programy komputerowe Monitorowanie prognoz Heurystyki i błędy poznawcze 8. Prognozowanie wielkości sprzedaży Pojęcie prognozy sprzedaży Metody prognozowania sprzedaży, analizy przypadków Prognozowanie sprzedaży produktów obecnych na rynku od dłuższego czasu Prognozowanie sprzedaży produktów niedawno wprowadzonych na rynek Prognozowanie sprzedaży produktów wprowadzanych na rynek 9. Prognozowanie finansowe Planowanie finansowe Prognozowanie sprawozdań finansowych przedsiębiorstwa Prognozowanie zagrożenia finansowego przedsiębiorstwa
Sygnatura czytelni BWZ: IX E 3
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154445 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nowoczesny inwestor : jak skutecznie zarabiać na nieruchomościach / Daniel Siwiec. - Wydanie drugie, rozszerzone. - Warszawa : Imprint Media : współpraca Wydawnictwo OSM Consult, 2019. - 219, [5] stron : ilustracje ; 23 cm.
Sukces zaczyna się w głowie Czy pieniądze są w życiu potrzebne Sposoby osiągnięcia bogactwa Wyznacz cele Osiągnij zamierzone cele Majątek netto Skorzystaj z dźwigni Dźwignia kredytowa Dźwignia podatkowa Dźwignia majętności Dźwignia kontaktów Dźwignia pracownicza Dźwignia zasobów Dźwignia finansowa Dźwignia informacji Dźwignia sprawdzonych modeli Nieruchomości drogą do bogactwa Dlaczego nieruchomości Jest to najbezpieczniejsza forma inwestowania Nieruchomość jest inwestycją elastyczną Nieruchomości oferują szeroki wachlarz możliwości Przy zakupie łatwo możesz wykorzystać efekt dźwigni Dźwignia daje bardzo wysokie stopy zwrotu Możesz przeprowadzić jedną transakcję na rok Inwestycja w nieruchomość ma najlepszy stosunek zysku do ryzyka Możesz w łatwy sposób podnosić wartość nieruchomości Inwestując w nieruchomości, możesz uzyskać korzyści podatkowe Budujesz źródło osiągania przychodu pasywnego Nieruchomość broni się przed inflacją Okazyjna nieruchomość Nieruchomości z problemami Nieruchomości otrzymane w spadku Inwestycja w toku Nieruchomości należące do rozwodników Nieruchomość sprzedawana bez wcześniejszej wyceny Złe przygotowanie nieruchomości do sprzedaży Gdzie szukać informacji o nieruchomościach na sprzedaż Internet Znajomi Pośrednicy Licytacje komornicze Przetargi gminne, spółdzielni mieszkaniowych, uczelni, innych instytucji, np. AMW (Agencja Mienia Wojskowego), PKP Ogłoszenia Mieszkańcy Co sprawdzać przed zakupem Stan prawny i księga wieczysta Co zrobić, gdy nie ma księgi wieczystej Inne formalności Stan techniczny Jak odkryć potencjał kryjący się w nieruchomości Co to jest potencjał W jaki sposób poszukiwać potencjału Czy każdy nieszablonowy pomysł jest wart realizacji Jak zostać nowoczesnym inwestorem Zespół Pośrednik nieruchomości Notariusz Doradca finansowy Specjalista ds. technicznych Doradca podatkowy Rzeczoznawca majątkowy Radca prawny Ryzyko Od czego zależy ryzyko i jak je minimalizować Cztery złote rady pomagające minimalizować ryzyko Błędy początkujących inwestorów Brak wiedzy na temat rynku nieruchomości Patrzenie przez pryzmat własnych potrzeb i oczekiwań Trzymanie się kurczowo jednej opcji Pośpiech Ufanie innym Inwestuj mądrze - korzystaj z gotowych modeli Modele inwestycyjne minimalizujące zaangażowanie kapitału Rozłożenie płatności w czasie / zakup finansowany przez sprzedającego Strategia barterowa Spółka celowa (SPV) z właścicielem Strategia zamiany zaangażowania kapitałowego w osobiste Zarabianie na flipach Zakup na wynajem Proces inwestycyjny Wstępne założenia inwestycyjne Analiza SWOT Biznesplan Finansowanie inwestycji Stopa zwrotu Negocjacje Zakup mieszkania Zakup nieruchomości od firmy Działaj zgodnie z prawem Forma prawna i spółki celowe Podatki w obrocie nieruchomościami Najem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153599 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dokument towarzyszący stanowi plakat pt. "Rozwój uzależnienia od alkoholu i powrót do zdrowia" oprac. przez Bohdana T. Woronowicza.
Zaw. słownik terminów z zakresu problematyki uzależnień.
Bibliogr. s. [557]-568.
Dla osób zainteresowanych problemami uzależnień.
Sygnatura czytelni BWF: IV I 17
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 5716 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okładce: Mechanizmy działania systemu klimatycznego, zmiany klimatu w przeszłości i obecnie.
Bibliografia na stronach 514-[527].
1.1.KLIMATYCZNE KONTROWERSJE I METODA NAUKOWA Stanowisko nauki na temat obecnej zmiany klimatu i jej przyczyn. Metoda naukowa, literatura recenzowana i wiarygodność informacji. 1.2.KLIMAT WCZORAJ I DZIŚ Wprowadzenie: zmiany klimatu w przeszłości i obecna zmiana na ich tle - zmiany temperatury, stężeń gazów cieplarnianych. 2.MASZYNA KLIMATYCZNA 2.1.BILANS ENERGETYCZNY Pojęcie bilansu energetycznego i konsekwencji zaburzenia równowagi energetycznej. 2.2.PROMIENIOWANIE Przekaz energii przez promieniowanie. Ciało doskonale czarne, prawa Plan¬cka, Stefana-Boltzmanna i Wiena. Własności absorpcyjno-emisyjne róż¬nych rodzajów powierzchni, ciało doskonale szare. Cechy charakterystyczne promieniowania słonecznego i promieniowania termicznego Ziemi. 2.3.ALBEDO Zdolność odbijania promieniowania przez ciało oraz jej znaczenie dla bilansu energetycznego planety. 2.4.TEMPERATURA EMISYJNA PLANETY Równowaga energetyczna planety i określanie temperatury planety na pod¬stawie obserwacji jej promieniowania. 2.5.EFEKT CIEPLARNIANY - MODEL SZYBY Rozróżnienie temperatury emisyjnej i temperatury powierzchni Ziemi, efekt cieplarniany. Proste oszacowanie efektu cieplarnianego na podsta¬wie tzw. modelu szyby. 2.6.TERMICZNA STRUKTURA ATMOSFERY Struktura atmosfery ziemskiej i sposoby transportu energii w atmosferze. Zmiany temperatury wraz z wysokością. Rola pary wodnej. 2.7.ZMIANY STRUMIENIA PROMIENIOWANIA SŁONECZNEGO Zmiany strumienia docierającego do Ziemi promieniowania słonecznego: ich przyczyny, wielkość i skale czasowe. Pojęcie wymuszenia radiacyjnego. 2.8.GAZY CIEPLARNIANE I ICH CECHY Gazy cieplarniane - przegląd, mechanizm działania, występowanie w atmosferze. 2.9.WPŁYW GAZÓW CIEPLARNIANYCH NA WIDMO PROMIENIOWANIA ZIEMSKIEGO Wpływ gazów cieplarnianych na widmo promieniowania termicznego planety, jej bilans radiacyjny i temperaturę powierzchni. 2.10. ZMIANY KONCENTRACJI GAZÓW CIEPLARNIANYCH A TRANSPORT ENERGII Wpływ zmian koncentracji gazów cieplarnianych w atmosferze na widmo promieniowania długofalowego opuszczającego planetę i jej bilans radia¬cyjny. Ocieplanie troposfery i ochładzanie wyższych warstw atmosfery przy wzroście stężeń gazów cieplarnianych. 2.11. CHMURY Rola chmur w kształtowaniu albedo planety i efekcie cieplarnianym. Wpływ promieniowania kosmicznego na zachmurzenie. 2.12. AEROZOL Znaczenie aerozolu atmosferycznego w bilansie energii. Bezpośredni i pośredni efekt aerozolowy. Aerozole wulkaniczne. 2.13. BILANS ENERGETYCZNY ZIEMI Regionalny bilans energii, transport energii z rejonów międzyzwrotnikowych do polarnych. 2.14. GLOBALNA CYRKULACJA ATMOSFERYCZNA I STREFY KLIMATYCZNE Komórki cyrkulacji atmosferycznej: równikowa (Hadleya), polarna i strefy szerokości umiarkowanych (Ferrela). Prądy strumieniowe na gra¬nicach komórek. Lokalne efekty klimatyczne związane z rozmieszcze¬niem oceanów i lądów oraz rzeźbą terenu. 2.15. OCEANY Rola oceanów w kształtowaniu klimatu. Cyrkulacja termohalinowa: podstawy działania, wpływ na klimat, konsekwencje zmian cyrkulacji dla klimatu. Krótkoterminowe oscylacje oceaniczne El Niño-La Niña, PDO, AMO. 2.16. SZYBKI CYKL WĘGLOWY Rezerwuary i przepływy węgla w środowisku: atmosfera, oceany, biosfera, gleba, wieczna zmarzlina i hydraty metanu. Dwutlenek węgla i metan w szybkim cyklu węglowym. 2.17. SPRZĘŻENIA W SYSTEMIE KLIMATYCZNYM ZIEMI Sprzężenia dodatnie i ujemne w ziemskim systemie klimatycznym: zmiany rozmiaru czap polarnych, zmiany zachmurzenia i działanie pary wodnej. Sprzężenia w szybkim cyklu węglowym w oceanach i na lądach. 2.18. WOLNY CYKL WĘGLOWY I TERMOSTAT WĘGLOWY Wolny cykl węglowy: wulkany, wietrzenie skał, formowanie osadów węglanów. Działanie termostatu węglowego i jego rola w stabilizowaniu klimatu Ziemi. 2.19. IMPULS WĘGLOWY Los szybko wyemitowanej do atmosfery dużej porcji dwutlenku węgla. Wpływ na klimat, rozprzestrzenianie się po innych rezerwuarach węgla, procesy stopniowo usuwające nadwyżkę dwutlenek węgla z szybkiego cyklu węglowego. 2.20.CZUŁOŚĆ KLIMATU Pojęcie czułości klimatu w różnych skalach czasowych. Rola sprzężeń zwrotnych. Metody określania czułości klimatu: modele komputerowe, badania paleoklimatyczne, pomiary instrumentalne. 2.21.CZUŁE PUNKTY SYSTEMU KLIMATYCZNEGO Lodowce, lądolody, rafy koralowe, cyklony - podstawy funkcjonowania i wpływ zmiany klimatu. 3. ZMIANY KLIMATU W HISTORII ZIEMI 3.1.EPOKI LODOWE Cykle epok lodowych i ich mechanizm. Rola wymuszeń orbitalnych i sprzężeń w ziemskim systemie klimatycznym. Holocen. Zmiany poziomu morza podczas maksimum epok lodowych i interglacjałów. 3.2.DALEJ WSTECZ W CZASIE Zmiany klimatu w kenozoiku. Rola termostatu węglowego i innych czyn¬ników. 3.3.PALEO-EOCEŃSKIE MAKSIMUM TERMICZNE (PETM) Epizod hipertermiczny sprzed 56 milionów lat. Przebieg, przyczyny, następstwa i niepewności. 3.4.WIELKIE WYMIERANIA Okresy wielkich wymierań w historii Ziemi - obserwacje, przyczyny, przebieg, konsekwencje. Rola wulkanów i ich emisji. 3.5.ZIEMIA-ŚNIEŻKA Wejście Ziemi w stan (prawie?) całkowitego pokrycia lodem. Procesy prowadzące do wejścia i wyjścia z tego stanu. 4. OBECNA ZMIANA KLIMATU 4.1. ŚWIAT PALIW KOPALNYCH Emisje dwutlenku węgla w epoce przemysłowej: spalanie paliw kopal¬nych, wylesianie, produkcja cementu. Światowe źródła energii, rola ropy, węgla i gazu. Emisje dwutlenku węgla a zużycie energii i PKB. Globalne i regionalnie zmiany emisji. 4.2.ZABURZONY CYKL WĘGLOWY Znaczenie antropogenicznych emisji dwutlenku węgla dla cyklu węglo¬wego. Zmiany w cyklu węglowym: atmosfera, oceany, ekosystemy lądowe. 4.3.INNE GAZY CIEPLARNIANE Obserwowane zmiany koncentracji metanu, tlenków azotu i gazów prze-mysłowych. Równoważnik emisji dwutlenku węgla. Zestawienie wpływu antropogenicznych źródeł emisji i gazów cieplarnianych na zmianę klimatu. 4.4.ZMIANA BILANSU RADIACYJNEGO ZIEMI Wpływ antropogenicznych emisji gazów cieplarnianych, aerozoli (efekt bezpośredni i pośredni), zmian użytkowania terenu i innych czynników na bilans radiacyjny planety w zestawieniu z czynnikami naturalnymi. Obserwacje zmian widma i strumienia promieniowania długofalowego. 4.5.BILANS ENERGETYCZNY ZIEMI: GDZIE PRZYBYWA ENERGII? Zmiany energii skumulowanej w ziemskim systemie klimatycznym: atmosfera, oceany, lądy, lodowce, pomiary in-situ i satelitarne. Bilans i nierównowaga radiacyjna. 4.6.FLUKTUACJE WZROSTU TEMPERATURY Wpływ czynników szybkozmiennych na zmiany średniej temperatury globalnej: aktywność słoneczna, oscylacje oceaniczne, wulkany. Zesta¬wienie czynników naturalnych i antropogenicznych. 4.7.OBSERWACJE I NIEKTÓRE KONSEKWENCJE ZMIANY KLIMATU „Globalne ocieplenie" a „Zmiana klimatu". Wzrost temperatury i prze¬suwanie się stref klimatycznych, zmiany w Arktyce, lód morski wokół Antarktydy, topnienie lodowców i lądolodów, wzrost poziomu morza, zakwaszanie się oceanów, zmiany w występowaniu huraganów, spadek temperatury górnych warstw atmosfery, koszty gospodarcze. 4.8.KLIMATYCZNE KONTROWERSJE W jakim stopniu antropogeniczne emisje gazów cieplarnianych, a w szczególności dwutlenku węgla ze spalania paliw kopalnych, są przy¬czyną obecnej zmiany klimatu. Przegląd dowodów i weryfikacja wcześ¬niejszych prognoz klimatologów. 5. PROGNOZA NA PRZYSZŁOŚĆ 5.1. ODPOWIEDŹ KLIMATU NA EMISJE GAZÓW CIEPLARNIANYCH Oszacowanie ocieplenia wynikającego z wprowadzenia do szybkiego cyklu węglowego określonej ilości dwutlenku węgla. Kluczowe znaczenie emisji skumulowanej. 5.2.POTENCJALNA PULA EMISJI Ilość możliwych do wydobycia i spalenia paliw kopalnych: rezerwy i zasoby. 5.3.SCENARIUSZE EMISJI I ZMIANY KLIMATU Scenariusze emisji i zmiany klimatu - dwutlenek węgla i inne gazy cie¬plarniane. Budżet węglowy i jego rozmiar dla różnych scenariuszy. 5.4.ZMIANY W CYKLU WĘGLOWYM Sprzężenia cyklu węglowego w obliczu ocieplenia klimatu: tajanie wielo¬letniej zmarzliny, efekt nawożenia roślin dwutlenkiem węgla, lasy tropi¬kalne, hydraty metanu. 5.5.SKUTKI OCIEPLANIA SIĘ KLIMATU Prognozowane skutki ocieplania klimatu: przesuwanie się stref klima¬tycznych, zmiany temperatury i opadów, wzrost poziomu morza, wpływ na bezpieczeństwo żywnościowe, wymieranie gatunków i inne. Punkty krytyczne systemu klimatycznego. Konsekwencje dla Polski. Perspek¬tywy na nową epokę lodową. 5.6.CZARNY SCENARIUSZ Czego możemy się spodziewać, kontynuując rozwój oparty na paliwach kopalnych: wpływ wysokich stężeń dwutlenku węgla na inteligencję, groźne dla życia temperatury, migracje i inne. Scenariusz wysokich emi¬sji w kontekście dawnych zmian klimatu i wielkich wymierań. Scenariusz Wenus? 5.7.GEOINŻYNIERIA Inżynieria klimatu w skali planetarnej. Technologie usuwania węgla z szybkiego cyklu węglowego: wychwyt i magazynowanie dwutlenku węgla, zalesianie, bioenergia z wychwytem dwutlenku węgla, biowęgiel, przyspieszenie oceanicznej pompy biologicznej, sztuczne drzewa, sztuczny termostat węglowy. Technologie zmniejszania strumienia ener¬gii słonecznej: przesłony w kosmosie, rozpylanie aerozoli w stratosferze, wybielanie chmur, zwiększenie albedo powierzchni Ziemi. 5.8.PRÓG 2°C Pochodzenie progu „niebezpiecznej zmiany klimatu". Przełożenie progu 2°C na dostępny budżet węglowy. Ujemne emisje. Niezbędne zmiany w emisjach z energetyki i przemysłu oraz rolnictwa. Kwestia podziału budżetu węglowego. 5.9.Z POLSKIEJ PERSPEKTYWY Polskie trendy emisji gazów cieplarnianych. Dotychczasowe redukcje. Kwestia polskich złóż węgla. 5.10. DROGA DO PRZYSZŁOŚCI Efektywność energetyczna i czyste źródła energii. Stosowanie zasady „zanieczyszczający płaci". 6.1.HISTORIA BADAŃ KLIMATU Badania klimatu od XVIII wieku do współczesności - ciągłość badań naukowych. 6.2.BADANIE KLIMATU - TERAŹNIEJSZOŚĆ I NIEDAWNA PRZESZŁOŚĆ Metody badania klimatu: pomiary temperatury na lądach i homogeniza¬cja danych, pomiary temperatury na oceanach i w ich głębinach, pomiary satelitarne, inne współczesne narzędzia i metody pomiarowe. 6.3.BADANIE KLIMATU - PALEOKLIMAT Metody badania dawnego klimatu: zapisy historyczne, zasięg lodowców, słoje drzew, izotopy, rdzenie lodowe, niebieski lód, resztki nieorganiczne w osadach oceanicznych, odwierty głębinowe, nacieki jaskiniowe, apa¬raty szparkowe, pyłki oraz pozostałości roślinne i zwierzęce na lądach, resztki organiczne w osadach oceanicznych, koralowce, paleozole i inne. 6.4.ŹRÓDŁA KONTROWERSJI W KWESTII ZMIANY KLIMATU Zmiana klimatu jako wyzwanie społeczne, psychologiczne i gospodarcze. Przemysł sfabrykowanych wątpliwości. Tragedia wspólnego pastwiska. Psychologia zmiany klimatu. Dyskontowanie przyszłości. 6.5.MITY KLIMATYCZNE - INSTRUKCJA OBSŁUGI Mechanizmy powstawania mitów klimatycznych. Przykłady mitów i spo¬soby ich wyjaśniania. 6.6.POCHŁANIANIE I EMISJA PROMIENIOWANIA PRZEZ GAZY Podstawy fizyczne pochłaniania i emisji promieniowania przez gazy. 6.7.MODELE NUMERYCZNE Podstawowe informacje o modelach klimatu: elementy składowe, zasady działania, ewolucja. Modelowanie pogody a modelowanie klimatu. Ogra¬niczenia modeli i ich wiarygodność z punktu widzenia symulowania dawnego klimatu i jego przyszłych zmian. 6.8.ŹRÓDŁA DANYCH KLIMATYCZNYCH
Sygnatura czytelni BMW: II B 48 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146671 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WB
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 140457 LE (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności