Kreatywność
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(73)
Forma i typ
Artykuły
(39)
Książki
(32)
Poradniki i przewodniki
(11)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Czasopisma
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(19)
dostępne
(18)
Placówka
Wypożyczalnia
(18)
Biblioteka Międzywydziałowa
(10)
Biblioteka WEiZ
(7)
Biblioteka WWFiF
(1)
Biblioteka WEAiI
(1)
Autor
Duda Henryk
(5)
Andryszak Bartosz
(2)
Doroba Anita
(2)
Kelley David (1951- )
(2)
Lipka Anna
(2)
Lowen Alexander (1910-2008)
(2)
Luboński Paweł (tłumacz)
(2)
Sokół Aneta (ekonomia)
(2)
Szmidt Krzysztof J
(2)
Śpiegowski Jakub
(2)
Bakalarz Dariusz
(1)
Berłowski Paweł
(1)
Binder Anna
(1)
Binder Marek
(1)
Boratyńska-Sala Anna
(1)
Bucki Piotr
(1)
Bukowski M. Krzysztof
(1)
Busch Volker
(1)
Christensen Clayton M. (1952- )
(1)
Chybicka Anna
(1)
Costi Melina
(1)
Cukier Kenneth
(1)
Cymanow-Sosin Klaudia
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Drela Karolina
(1)
Dyraga Beata
(1)
Dąbrowski Łukasz
(1)
Epstein David J. (1983- )
(1)
Filipowski Robert
(1)
Fuller Jack (1985- )
(1)
Gach Daniel
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Garlińska Grażyna
(1)
Gasper Dorota
(1)
Goldberg Elkhonon (1946- )
(1)
Gons Esther
(1)
Grabus Małgorzata
(1)
Griffiths Chris
(1)
Grocholiński Piotr
(1)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(1)
Grysińska Anna
(1)
Guryn Halina
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Głatki Michał
(1)
Hagan Margaret
(1)
Heidtman Joanna
(1)
Janik Mateusz
(1)
Just Monika
(1)
Kelley Tom (1955- )
(1)
Klasik Andrzej (1943- )
(1)
Klebahn Perry
(1)
Klimas Patrycja
(1)
Klimaszewska Elżbieta
(1)
Klingor Ugo
(1)
Knosala Ryszard (1949- )
(1)
Kogut-Jaworska Magdalena
(1)
Kopijer Paweł
(1)
Kos Ewa
(1)
Kołodziejczak Małgorzata (organizacja i zarządzanie)
(1)
Krzemiński Tomasz
(1)
Krzyśka Agnieszka
(1)
Lipińska Aneta
(1)
Majchrzak-Lepczyk Justyna
(1)
Mayer-Schönberger Viktor
(1)
Medlicott Caragh
(1)
Michalska-Dominiak Beata
(1)
Michalska-Żyła Agnieszka
(1)
Miciuła Ireneusz
(1)
Myszkorowski Jakub
(1)
Niemczewski Borys
(1)
Nowakowska-Grunt Joanna
(1)
Olsen Dan (1970- )
(1)
Ozenc Kursat
(1)
Pacuła Bartosz
(1)
Patek Mikołaj
(1)
Pruska Lucyna
(1)
Raynor Michael E. (1967- )
(1)
Reducha Marta
(1)
Reeves Martin
(1)
Romanowicz Katarzyna
(1)
Rosak-Szyrocka Joanna
(1)
Rybiński Tomasz
(1)
Sałbut Bartosz
(1)
Sielicki Leszek
(1)
Skarżyński Krzysztof
(1)
Skoczko-Nakielska Milena
(1)
Springer Agnieszka
(1)
Stasiak Makary Krzysztof
(1)
Sylburski Marek
(1)
Szara Katarzyna
(1)
Szarf Dominika
(1)
Szmytkowska Magdalena
(1)
Słupińska Kamila
(1)
Tchórz Tomasz
(1)
Toma Dan
(1)
Tomczak-Horyń Kamila
(1)
Trębicki Paweł
(1)
Utley Jeremy
(1)
Viki Tendayi (1974- )
(1)
Véricourt Francis de
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(29)
2010 - 2019
(33)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(41)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(73)
Język
polski
(73)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Dyrektorzy
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2038)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Kreatywność
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1158)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1013)
Turystyka
(953)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(874)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(761)
Technika
(743)
Konstrukcje budowlane
(727)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Piłka nożna
(706)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(667)
Marketing
(638)
Architektura
(637)
Innowacje
(621)
Naprężenia i odkształcenia
(615)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(585)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(516)
Inwestycje
(508)
Praca
(504)
Zarządzanie jakością
(497)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(496)
Analiza matematyczna
(495)
Dzieci
(492)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Przedsiębiorstwo
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Modele matematyczne
(465)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(429)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(383)
Banki
(379)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Górny Śląsk
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma naukowego
(13)
Poradnik
(11)
Opracowanie
(10)
Monografia
(3)
Podręcznik
(2)
Raport z badań
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Esej
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(18)
Psychologia
(13)
Kultura fizyczna i sport
(12)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Edukacja i pedagogika
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(25)
Kultura Fizyczna
(14)
73 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Kreatywność : mózg w dobie innowacji / Elkhonon Goldberg ; przekład Anna i Marek Binderowie. - Wydanie 1. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - 330, [2] strony : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Indeksy.
Epoka nowości 15 Przerywana równowaga w historii 17 Wiele rodzajów rewolucji 1 8 Kultura a style poznawcze 20 Jak dokonuje się fuzja rzeczywistości 23 Ludzki mózg w nowej epoce 25 2Neuromitologia kreatywności 28 Od neurosierot do neuromód 28 „Złe i bezużyteczne" 30 Dekonstrukcja innowacyjności i kreatywności 32 Kreatywność i wielorakie 38 3.Konserwatywny mózg 40 Skąd wiemy to, co wiemy 40 Mapowanie świata w mózgu 43 Jak język znalazł swoje siedlisko 50 Gradienty izomorficzne 57 Otępienie ma swoje plusy? 59 4.Syrena i Lego® Master (oraz jaskiniowy człowiek-lew) 82 Jak rodzisię nowa idea"? 82 Mechanizm metafor - poziom makro 70 Zagadka pamięci roboczej 77 Fantomy w mózgu - poziom mikro 84 5.Najistotniejsza jest istotność! 95 Obwód istotności 95 Istotny stan podstawowy 1OO Istotność, dopamina i pobudzenie czołowe -bądź jego brak 1 02 Więcej na temat dopaminy 107 Istotność rozwodniona 1O8 Istotność przechwycona 113 6.Innowacyjny mózg 120 Wyzwanie nowości 120 Źle rozumiane pól kule 123 Nowość i rutyna 125 Urodzony do nowości 134 Przeznaczeni do nowości 139 Przesadna pogoń za nowością 142 7.Skierowane błądzenie i niewysłowiona iskra twórcza 152 Żadne małpie sztuczki 152 Skrajne płaty czołowe 154 Grzbietowo-boczna bistabilność: natchnienie i ciężka praca 160 Mistrz Lego® podczas pracy: kreatywna ciężka praca 162 Mistrz Lego® podczas odpoczynku: twórcza inspiracja? Jeszcze nie 163 Mały świat mózgu 1 65 Skierowane błądzenie myślami: iskra twórcza 168 Iteracja i selekcja 176 8.Czy pawian jest kreatywny? 178 Nowość w ewolucji 1 78 Rozwój człowieka a kreatywność zwierząt 185 3. Hreatywny umysi 194 Garść pomysłów wartych uwagi 194 Uległość czy bunt"? 195 Kreatywność a inteligencja 204 Garść testów wartych uwagi 209 Czy to bardzo źle być szalonym? 211 Jak stworzyć umysł 217 10. Kreatywny mózg 222 Garść mózgów wartych uwagi 222 O łączności w kreatywności 227 Życie w małym świecie 230 Zalety posiadania osłonki 231 Zalety nieposiadania osłonki 235 Czy geny kreatywności istnieją naprawdę? 24D 1 1. Epilog - Co dalej? 249 Podsumowanie i spojrzenie w przyszłość 248 Konsumowanie innowacji 249 Tworzenie innowacji 280
Sygnatura czytelni BMW: VI U 281 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146662 N (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The creative thinking handbook : your step-by-step guide to problem solving in business. Nazwa pierwszego autora wyróżniona typograficznie.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 213-214.
1. Geneza design thinking 15 2. Zarządzanie zmianą 23 2.1. Skąd się biorą zmiany? 23 2.2. Co napędza, a co powstrzymuje zmiany? 27 2.3. Rodzaje zmian 29 2.4. Stadia i modele zmian 32 2.5. Opór wobec zmian 37 3. Kompetencje przyszłości jako wyzwanie dla współczesnej edukacji 43 3.1. Kompetencje przyszłości 48 3.2. Nowe generacje – pokolenie Z i pokolenie Alfa 52 3.3. Aktywizowanie procesu uczenia się 55 4. Przedsiębiorczość, kreatywność, twórczość, innowacyjność 65 4.1. Klimat sprzyjający twórczemu myśleniu 67 4.2. Myślenie dywergencyjne, motywacja i procedury TRP – wyznaczniki działań edukatora 72 5. Rola wizualizacji w edukacji i design thinking 77 5.1. Dlaczego warto tworzyć rysunkowe notatki z perspektywy wiedzy o mózgu? 79 5.2. Cele myślenia wizualnego w procesie design thinking 81 5.3. Podstawowe narzędzia służące wizualizacji .83 5.4. Stosowanie wizualizacji w design thinking 85 6. Podejście design thinking w praktyce 91 7. Przed projektem 95 7.1. Zdefiniowanie wyzwania w procesie projektowym 95 7.2. Określenie celów projektu 97 7.3. Kluczowe role w projekcie 99 7.4. Zbudowanie zespołu projektowego 99 7.4.1. Jak liczny powinien być zespół? 101 7.4.2. Jak podzielić zespół projektowy? 102 7.4.3. Na jakie elementy współpracy z zespołem warto zwrócić uwagę? 103 7.5. Narzędzia design thinking 104 7.5.1. Jak dostosować przestrzeń do potrzeb projektowych? 104 7.5.2. Jakie materiały będą potrzebne? 105 7.5.3. Jak skorzystać z aplikacji wspierających pracę projektową? 106 7.6. Planowanie projektu 106 8. W trakcie projektu 109 8.1. Odkrywanie: dlaczego i dla kogo projektujemy? 110 8.2. Badania z użytkownikami 112 8.2.1. Potrzeba badania. Od czego zacząć? 112 8.2.2. Koncepcja badawcza 114 8.2.2.1. Cel i problematyka badania 115 8.2.2.2. Dobór pojęć i wskaźników .116 8.2.2.3. Wybór osób do badania 117 8.2.2.4. Metody i techniki badawcze 118 8.2.3. Realizacja badania i analiza wyników 132 8.2.4. Kilka uwag do realizacji badań dzieci 133 8.3. Odkrywanie: synteza informacji i narzędzia 135 8.4. Definiowanie wyzwania 138 8.5. Tworzenie rozwiązania 140 8.5.1. Zespołowe generowanie pomysłów 142 8.5.2. Selekcja i wybór pomysłów 149 8.6. Prototypowanie 152 8.7. Testowanie 157 9. Po projekcie 161 9.1. Iteracja 161 9.2. Planowanie wdrożenia 162 9.3. Ewaluacja projektów design thinking 165 9.3.1. Ewaluacja jako proces badawczy 167
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151435 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Każdy może być geniuszem / Grażyna Gruszczyńska-Malec. W: Personel. 1999, nr 12, s.44-47. - Warszawa : INFOR S. z o.o., 1999
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rozbudzić innowacyjność / Halina Guryn. W: Personel i Zarządzanie. 2011, nr 1, s.57-60. - Warszawa : INFOR, 2011
BS
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Kreatywni zabójcy problemów / Joanna Heidtman. W: Manager. 2004, nr 8, s.18-19. - Warszawa : INFOR, 2004
MK
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Doskonałość w każdym calu / Mateusz Janik. W: Personel i Zarządzanie. 2010, nr 4, s.48-50. - Warszawa : INFOR, 2010
BS
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Książka
W koszyku
Twórcza odwaga : otwórz się na Design Thinking / Tom Kelley, David Kelley ; przekład Anita Doroba. - Wydanie w nowej szacie graficznej. - Warszawa : MT Biznes, 2019. - 284, VIII stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Istota innowacji Prztyczek. Od myślenia projektanckiego do twórczej odwagi Śmiałość. Od lęku do odwagi Iskra. Od czystej kartki do zrozumienia Skok. Od planowania do działania Poszukiwanie. Od obowiązku do pasji Zespół. Grupy pełne twórczej odwagi W drogę! Twórcza odwaga na starcie Co dalej. Żyj z twórczą odwagą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151451 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Biuletyn - Polska Akademia Nauk. Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, ISSN 0079-3493 ; z. 246. Sygnatura P 545/C 44585)
Na stronie redakcyjnej rok wydania 2010.
Bibliografia przy pracach.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Podejmowanie decyzji i kreatywność / Ugo Klingor. W: Asystent Trenera. 2016, nr 6, s. 30-37. - 2016
Kartoteka zagadnieniowa: Kultura Fizyczna
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań / Ryszard Knosala, Barbara Wasilewska, Anna Boratyńska-Sala. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2018. - 203 strony : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
(Nauka i Praktyka Innowacji)
Dysk optyczny zawiera: Program doboru metod stymulowania innowacyjnych rozwiązań.
Bibliografia, netografia na stronach 189-195. Indeks.
1. Przedsiębiorstwo wspierające poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań 1.1. Jednostka twórcza 1.2. Stymulatory i bariery kreatywności 1.3. Projektowanie twórcze 1.4. Stymulowanie innowacyjnych rozwiązań technicznych 2. Zarządzanie kreatywnością 2.1. Sesja twórcza 2.2. Zespoły twórcze 2.2.1. Model grupy innowacyjnej 2.2.2. Zasady utworzenia zespołu twórczego 2.3. Kompetencja twórcza 2.4. Kształtowanie wyobraźni 3. Metodyczne podejście do innowacyjnych zadań 3.1. Niepożądany efekt lub potrzeba jako potencjalna inspiracja innowacji 3.2. Podejście systemowe 3.2.1. Właściwości systemów 3.2.2. Efekt systemowy 3.3. Resursy systemu, nadsystemu i podsystemu 3.3.1. Rodzaje resursów 3.3.2. Procedura wyszukiwania resursów 3.4. Idealny Wynik Końcowy 3.5. Sprzeczność techniczna i fizyczna 3.5.1. Sprzeczność techniczna 3.5.2. Budowa i działanie matrycy skojarzeń 3.5.3. Sprzeczność fizyczna 4. Przegląd metod wspierających proces twórczy 4.1. Właściwe zastosowanie metod stymulowania innowacyjnych rozwiązań 4.2. Klasyfikacja metod 4.3. Podział zastosowanych metod 5. Model procesu twórczego 5.1. Założenia modelu 5.2. Charakterystyka faz rozwiązywania problemów 5.2.1. Faza zdefiniowania problemu — celu 5.2.2. Faza tworzenia pomysłów 5.2.3. Faza zebrania pomysłów i selekcjonowania 5.2.4. Faza wzmacniania i rozwijania pomysłów 5.2.5. Faza oceny 5.2.6. Faza wdrażania 5.2.7. Faza obserwacji 5.2.8. Faza „życia z rozwiązaniem” 5.2.9. Faza analizy 6. Programy komputerowe wspomagające poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań 6.1. Przegląd narzędzi informatycznych w zakresie metodyki TRIZ 6.1.1. Aplikacje na smartfony 6.1.2. Programy komputerowe 6.2. Przegląd narzędzi informatycznych wspomagających myślenie twórcze 6.3. Program wspomagający dobór metod twórczego rozwiązywania problemów 6.3.1. Założenia programu komputerowego 6.3.2. Kryteria doboru metod 6.3.3. Badanie poprawności działania programu 6.3.4. Weryfikacja programu w zakresie poszukiwania innowacyjnego rozwiązania procesowego 7. Przykłady z praktyki przemysłowej 7.1. Zastosowania Teorii Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań 7.1.1. Restyling na kilku przykładach 7.1.2. Benchmarking 7.1.3. Analiza funkcjonalna i trimming — na przykładzie australijskiego motocykla 7.1.4. Kompleksowa analiza trizowska — na przykładzie ulepszenia pojemnika na żywność dostarczanego do samolotów pasażerskich 7.1.5. Analiza wepolowa 7.2. Analiza przypadków poszukiwania innowacyjnych rozwiązań procesowych i produktowych 7.2.1. Opracowanie strategii badań i rozwoju w przedsiębiorstwie 7.2.2. Opracowanie systemu zarządzania pracą 7.2.3. Doskonalenie systemu produkcyjnego 7.2.4. Zmniejszenie awaryjności maszyn wytwórczych 7.2.5. Ulepszenie linii produkcyjnej 7.2.6. Reorganizacja komplementacji porcji 7.2.7. Wymiana rolek pod rotorem 7.2.8. Projekt cyklicznego ulepszania produktu na rynku żywności dla niemowląt i dzieci 7.2.9. Projektowanie zmodyfikowanego preparatu chemicznego
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 356 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 146673, 146674, 146675, 146677 (4 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146573 N (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Szkolenia na mapie przyszłości / Paweł Kopijer. W: Personel i Zarządzanie. 2004, nr 3, s.87. - Warszawa : INFOR, 2004
MK
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dziwne pytania / Ewa Kos. W: Eurologistics. 2015, nr 5, s. 60-61. - 2015
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Książka
W koszyku
(Onepress)
Bibliografia na stronach 246-247.
agile (13) VUCA (14) Pod presją VUCA (14) Siły VUCA (15) Źródła VUCA (16) Jak działać w VUCA (16) Nowa ścieżka strategiczna (18) Integracja metod i kompetencji (19) Zwinna strategia (22) Technologia OKR (23) Co to jest OKR (23) Cechy metody OKR (25) Jak działa metoda OKR (31) Zasady projektowania OKR-ów (33) Strategic Workflow (37) Strategiczny strumień pracy (37) Model Strategic Workflow (38) Jak projektować Strategic Workflow (39) Praktyka projektowania Strategic Workflow (42) Wartości Strategic Workflow (43) Stragiler & Flying Squad (46) Transformacja liderów i zespołów (46) Stragiler (47) Profile kompetencji Stragilera (48) Flying Squad (49) Profile kompetencji Flying Squadu (50) design (53) Flow Session (54) Role i kompetencje (57) Strategic Workflow Design Projektowanie w strefie 1., Runway (58) Etap 1. Gdzie jesteśmy (59) Szablon 1. | Navigator (61) Instrukcja projektowania. Etap 1. Gdzie jesteśmy (62) Krok 1. Określ cel ogólny (62) Krok 2. Określ czynniki sukcesu (62) Krok 3. Określ członków zespołu (63) Krok 4. Określ lidera (63) Rezultaty projektowania. Etap 1. Gdzie jesteśmy (64) Etap 2. Ukierunkowanie (66) Szablon 2. | Analyser (68) Instrukcja projektowania. Etap 2. Ukierunkowanie (69) Krok 1. Określ priorytety - kluczowe czynniki sukcesu (69) Krok 2. Dokonaj analizy sytuacji (70) Krok 3. Określ siły wpływu (71) Krok 4. Poszukaj rozwiązań (72) Rezultaty projektowania. Etap 2. Ukierunkowanie (73) Etap 3. Strategia (75) Szablon 3. | GO Model Canvas (76) Instrukcja projektowania. Etap 3. Strategia (77) Krok 1. Określ cel ogólny (77) Krok 2. Określ kluczowe czynniki sukcesu (78) Krok 3. Określ cele (Objectives) (79) Krok 4. Dopasuj do celów mierniki KPI (81) Krok 5. Zaproponuj projekty i inicjatywy (83) Rezultaty projektowania. Etap 3. Strategia (84) Etap 4. OKR-y (86) Szablon 4. | OKR Canvas (87) Instrukcja projektowania. Etap 4. OKR-y (88) Krok 1. Określ cel (Objective) (88) Krok 2. Określ kluczowe rezultaty (Key Results) (89) Krok 3. Przypisz odpowiedzialność (90) Rezultaty projektowania. Etap 4. OKR-y (91) Podsumowanie projektowania Strefa 1. | Runway (93) Strategic Workflow Design Projektowanie w strefie 2. | Feedback Loop (95) Etap 5. Monitoring OKR-ów (96) Szablon 5. | Check-In Canvas (98) Instrukcja projektowania. Etap 5. Monitoring OKR-ów (99) Krok 1. Wprowadź do szablonu OKR-y (99) Krok 2. Określ kadencję Check-In dla OKR-ów (99) Krok 3. Zaprezentuj zasady realizacji Check-In (100) Rezultaty projektowania. Etap 5. Monitoring OKR-ów (101) Etap 6. Ocena postępów (103) Szablon 6. | Drop Zone Canvas (105) Instrukcja projektowania. Etap 6. Ocena postępów (106) Krok 1. Określ kadencję cyklu realizacji (106) Krok 2. Określ Drop Zone (106) Krok 3. Oceń rezultaty (106) Krok 4. Zewidencjonuj rezultaty (107) Rezultaty projektowania. Etap 6. Ocena postępów (108) Podsumowanie projektowania Strefa 2. | Feedback Loop (110) Strategic Workflow Design Projektowanie w strefie 3. | Service (111) Etap 7. Przegląd biznesu (112) Szablon 7. | Business Review Canvas (114) Instrukcja projektowania. Etap 7. Przegląd biznesu (115) Krok 1. Stwórz scenariusz Business Review (115) Krok 2. Określ zasady oceny realizowanej strategii (115) Krok 3. Określ zasady modyfikowania strategii (116) Krok 4. Oceń taktyczną cenę wpływu (117) Rezultaty projektowania. Etap 7. Przegląd biznesu (118) Podsumowanie projektowania Strefa 3. | Service (120) thinking (123) Creo Camp (124) Role i kompetencje (127) Scenariusz TOP-DOWN & BOTTOM-UP (128) Top-down - draft OKR (129) Bottom-up - final OKR (135) Prezentacja OKR-ów do realizacji (136) Scenariusz Creo Camp (137) Strategic Workflow Strefa 1. Runway (137) Wprowadzenie do przykładu (137) Model biznesu (140) Strumień wartości (142) Charakterystyka strumieni wartości w przykładzie (145) Perspektywa planowania (147) Design Thinking (147) Creo Camp Scenariusz Runway (153) Etap 1. Projektowanie draftu OKR lidera dla głównego strumienia wartości (154) Krok 1. Określenie celu ogólnego (Goal) (157) Krok 2. Analiza luk (158) Krok 3. Sformułowanie celu (160) Krok 4. Określenie wskaźników KPI (161) Krok 5. Opracowanie draftu OKR (164) Etap 2. Ukierunkowanie menedżerów (167) Krok 1. Realizacja spotkania kierunkującego (169) Etap 3. Projektowanie draftu OKR menedżera operacyjnego strumienia wartości (170) Krok 1. Projektowanie szablonu Navigator - operacyjny strumień wartości (173) Krok 2. Wybór priorytetów i wgląd w sytuację (174) Krok 3. Określenie celów i intencji rozwoju (175) Krok 4. Określenie wskaźników KPI (176) Krok 5. Opracowanie draftu OKR dla operacyjnego strumienia wartości (178) Etap 4. Poszukiwanie rozwiązań (Design Thinking) (180) Krok 1. Poszukiwanie pomysłów rozwiązań (182) Etap 5. Pre-alignment draftów OKR (184) Krok 1. Prezentacja portfolio rozwiązań (186) Krok 2. Włączenie inicjatyw/projektów do draftów OKR (187) Krok 3. Opracowanie "dziedziczonego" draftu OKR (189) Etap 6. Projektowanie draftu OKR menedżera rozwojowego strumienia wartości (192) Krok 1. Projektowanie szablonu Navigator - rozwojowy strumień wartości (195) Krok 2. Określenie priorytetów i wgląd w sytuację (195) Krok 3. Określenie celów (197) Krok 4. Określenie wskaźników KPI (199) Krok 5. Przygotowanie draftów OKR dla rozwojowego strumienia wartości (200) Etap 7. Poszukiwanie rozwiązań (Design Thinking) (202) Krok 1. Poszukiwanie pomysłów rozwiązań (204) Etap 8. Pre-alignment draftów OKR (206) Krok 1. Wzbogacenie draftów OKR (208) Krok 2. Zintegrowanie draftów OKR (209) Etap 9. Przygotowanie finalnych OKR-ów (211) Krok 1. Przegląd i zatwierdzenie draftów OKR (213) Podsumowanie przykładu (215) Strategic Sprint (216) Role i kompetencje (221) Scenariusz Strategic Sprint (222) 1. Przygotuj i przeprowadź Kick Off (223) 2. Przygotuj się do Check-In (224) 3. Zrealizuj Check-In (225) 4. Przygotuj się do Drop Zone (227) 5. Zrealizuj Business Review (228) Refuelling (regeneracja) (231) Czasowniki operacyjne do formułowania celów (Objectives) (235) Szablony do projektowania Strategic Workflow (236)
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII E 118
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 151455 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kierunki badań innowacyjności / redakcja Aneta Lipińska, Patrycja Klimas. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2018. - 223, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Biznes i Zarządzanie)
Bibliografia przy rozdziałach.
Część I. Zarządzanie wiedzą i innowacjami Rozdział 1. Kierunki rozwoju koncepcji zarządzania wiedzą - Joanna Paliszkiewicz Rozdział 2. Model graf owy komunikacji jako narzędzie tworzenia wartości w organizacji - Katarzyna Rostek, Radosław Zając Rozdział 3. Współpraca międzyorganizacyjna i jej wpływ na innowacyjność na podstawie badań empirycznych - Agnieszka Rzepka Rozdział 4. Innowacyjnośćproduktowa w aspekcie społecznej odpowiedzialności w przemyśle farmaceutycznym - Ryszard Królik Część II.Technologie informacyjno-komunikacyjne a innowacyjność Rozdział 5. Rola komunikacji w funkcjonowaniu sieci międzyorganizacyjnych a narzędzia technologii ICT - Krzysztof Ćwik, Jakub Kania Rozdział 6. Poziomy proinnowacyjności Zintegrowanego Systemu Informatycznego - Michał Baran Rozdział 7. Współdzielenie informacji w zespole projektowym z wykorzystaniem przetwarzania w chmurze - Seweryn Spałek, Dariusz Zdonek Rozdział 8. Dylematy wyceny platformy internetowej - Przemysław Pomykalski Część III. Kreatywność organizacji i jej interesariuszy Rozdział 9. Źródła kreatywności organizacyjnej - wyniki badań empirycznych - Katarzyna Bachnik Rozdział 10. Kreatywność i osobowość menedżerów a sukces i przedsiębiorczość organizacji - Anna Kieszkowska-Grudny Rozdział 11. Kreowanie doświadczeń nabywców jako marketingowych partnerów oferentów - Agnieszka Izabela Baruk Rozdział 12. Propozycje nowych produktów spożywczych w opiniach nabywców finalnych - Sebastian Białoskurski, Grzegorz Wesołowski Część IV. Rozwój przedsiębiorczości w zmiennym otoczeniu Rozdział 13. Uwarunkowania przedsiębiorczości w Polsce w porównaniu z krajami europejskimi - Katarzyna Łukasik Rozdział 14. Przemysł 4.0 - potencjalne korzyści i wyzwania na poziomie mikro, mezo oraz makro - Michał Młody Rozdział 15. Uwarunkowania rozwoju ekosystemu biznesowego RFID w Polsce -Bożydar Ziółkowski, Marzena Jankowska-Mihułowicz, Katarzyna Chudy-Laskowska, Teresa Piecuch Rozdział 16. Charakterystyka ekosystemu start-upowego w Krakowie - Michał Adamczyk
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 371 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX B 105
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 146213 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147484 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146214 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 177-209. Indeks.
Moduł sensoryczny w zarządzaniu kapitałem ludzkim Pojęcie i „warunki brzegowe” stosowania modułu sensorycznego w zarządzaniu kapitałem ludzkim Praktyki personalne wykorzystujące moduł sensoryczny Marketing personalny jako pole oddziaływań sensorycznych Adaptacja pracowników oparta na wykorzystywaniu bodźców sensorycznych Procesy wykonywania pracy – pierwiastki sensoryczne Ocenianie i zwalnianie pracowników – perspektywa oddziaływań sensorycznych Motywowanie do kreatywności wykorzystujące techniki wizualizacji Bodźce sensoryczne a dysfunkcje i patologie oraz dyskomfort w środowisku pracy Słowa „uczulające” jako kategoria modułu sensorycznego – przykłady z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim Przywództwo estetyczne jako wyraz koncentracji na sferze sensualnej Oddziaływanie na kandydatów do pracy i zatrudnionych poprzez moduł emocjonalny Cel zarządzania kapitałem ludzkim z perspektywy modułu emocjonalnego Pojęcie emocji i ich taksonomie w literaturze przedmiotu – odniesienia do sytuacji personalnych Dyfuzja emocji w warunkach bliskości przestrzennej i „zdalności” Uczucie nadziei jako komponent kapitału psychologicznego pracowników Emotywacje Emocje przy pozyskiwaniu, ocenianiu, rozwoju, wynagradzaniu i zwalnianiu pracowników. Wpływ stylu kierowania na emocje Emocje generowane w warunkach diversity management Emocjonalny komponent postaw – przykład lojalności pracowniczej Emocje związane z charakterem pracy – egzemplifikacje Praca twórcza, czyli doświadczanie przepływu (flow) Komercjalizacja emocji personelu, czyli praca emocjonalna Zarażanie afektywne jako praktyka personalna w ramach modułu emocjonalnego Językowo-wizualne narzędzia oddziaływania na emocje w środowisku pracy jako wyraz powiązań modułu emocjonalnego z sensorycznym Organizacje ekspresywne jako organizacje przyszłości Projektowanie emocji dla cyklu życia pracownika w organizacji jako zadanie podmiotów zarządzania kapitałem ludzkim Zastosowanie modułu intelektualnego w przyciąganiu do organizacji pracowników oraz kształtowaniu ich twórczych postaw Procesy poznawcze przy zorientowanym na zadania pracy indywidualnym i organizacyjnym uczeniu się. Dysonans poznawczy Znaczenie modułu intelektualnego dla kreatywnej organizacji Poznawczy komponent postaw – przykład stosunku do czasu pracy Organizacja inteligentnaElastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim jako aktywność wpisana w funkcjonowanie inteligentnej organizacji Decyzje personalne i ich typologia – perspektywa modułu intelektualnego Rola modułu behawioralnego w zarządzaniu kapitałem ludzkim Cele oddziaływań poprzez moduł behawioralny w środowisku pracy Wykorzystywanie czasowników performatywnych w procesach personalnych Behawioralny wymiar procesów wykonywania pracy Adekwatność zachowań do typu kultury organizacyjnej jako wyraz dopasowania w zarządzaniu kapitałem ludzkim Zachowania służące przeprowadzaniu zmian Pracoholizm jako uzależnienie behawioralne Możliwości i bariery projektowania zachowań przez podmioty zarządzania kapitałem ludzkim w kokreacji z pracownikami – przykłady Zachowania służące nabywaniu wiedzy Zachowania modyfikujące treść pracy Zachowania mobilnościowe w ramach organizacji Twórcze zachowania językowe Wyznaczniki zachowań w wielokulturowych organizacjach i zespołach Moduł relacyjny jako narzędzie zorientowane na wartość kierowania ludźmi Teorie stanowiące objaśnienia dla implementacji sensorycznego modułu doświadczeń i przeżyć Społeczny charakter procesu wykonywania pracy i jego implikacje dla procesów personalnych Zaufanie w organizacji jako pożądany stan relacji społecznych Narcyzm a perspektywa wspólnotowa oraz wpływ na wartość doświadczeń Współwystępowanie modułu relacyjnego z innymi modułami doświadczeń i przeżyć – egzemplifikacje. Formułowanie ogłoszeń pracy Kształtowanie przestrzeni pracy Tworzenie multigeneracyjnego środowiska pracy Stosowanie Assessment Centre przy wyborze podmiotów zarządzania kapitałem ludzkim spełniających wymogi odpowiadające rynkowi doznań
Sygnatura czytelni BWZ: IX C 183
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6495 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 219-233.
Specyfika zespołów kreatywnych (na przykładzie zespołów badawczych) - Anna Lipka 1.1. Cechy kreatywnych zespołów 1.2. Kryteria typologiczne zespołu badawczego jako rodzaju kreatywnego zespołu 1.3. Ocena pracy zespołu badawczego 1.4. Przystawalność ról w zespołach badawczych do ról w ramach zespołów zarządzających 1.4.1. Pojęcie roli zespołowej. Rola główna i drugorzędna 1.4.2. Specyfikacja ról wg M. Belbina oraz ich odpowiedniki w zespole badawczym 1.5. Wartość zespołu (badawczego) i jej dynamika Role w zespole badawczym a cechy osobowościowe - Stanisław Waszczak 2.1. Różnice osobowościowe jako rodzaj różnic indywidualnych 2.2. Pięcioczynnikowy model osobowości P.T. Costy, Jr. i R.R. McCrae'a 2.3. Homogeniczność zespołów a ich wyniki 2.4. Role w zespole badawczym a pożądane nasilenie cech osobowości 2.4.1. „Pracownik firmy" (company worker) 2.4.2. „Prezes" (chairman) 2.4.3. „Lokomotywa" (shaper) 2.4.4. „Kreator" (plant) 2.4.5. „Poszukiwacz źródeł" (resource investigator) 2.4.6. „Ewaluator" (monitor-evaluator) 2.4.7. „Dusza zespołu" (team worker) 2.4.8. „Perfekcjonista" (completer-finisher) 2.4.9. „Specjalista" (specialist) 2.4.10. „Zespołowiec" Role w zespole badawczym a cechy temperamentalne - Stanisław Waszczak 3.1. Temperament jako biologiczne podłoże różnic indywidualnych 3.1.1. Pojęcie temperamentu 3.1.2. Temperament a osobowość 3.2. Charakterystyka wybranych teorii temperamentu 3.3. Role zespołowe w kontekście Regulacyjnej teorii temperamentu 3.4. Role w zespole (badawczym) a cechy przypisywane generacjom pracowników - Anna Lipka 4.1. Pojęcie pokoleń i ich klasyfikacja 4.2. Charakterystyka poszczególnych kohort generacyjnych 4.2.1. Weterani 4.2.2. Pokolenie wyżu demograficznego 4.2.3. Generacja X 4.2.4. Pokolenie Y 4.2.5. Generacja C 4.2.6. „Juniorat" i „seniorat" 4.3. Wyzwania dla zarządzania kapitałem ludzkim w związku z wielopokoleniowością załóg 4.4. Przesłanki i strategie budowania międzygeneracyjnych zespołów 4.5. Zdolność do pracy w kreatywnych zespołach dojrzałych pracowników w kontekście wymagań pracy 4.6. Generacje badaczy w Polsce z perspektywy ryzyka funkcjonowania kreatywnych zespołów 4.7. Wymagania ról zespołowych a prezentowane w literaturze przedmiotu różnice pokoleniowe 4.8. Metodyka badań empirycznych nad postrzeganiem cech generacyjnych - Anna Lipka i Stanisław Waszczak 5.1. Projekt badań 5.1.1. Przedmiot i cel badań 5.1.2. Definicje kluczowych pojęć 5.2. Narzędzie badawcze 5.3. Klucz interpretacyjny wyników badań Wyniki badań własnych i ich interpretacja - Anna Lipka 6.1. Charakterystyka respondentów 6.2. Rezultaty badań 6.2.1. Postrzeganie wpływu homogeniczności zespołu na jego kreatywność 6.2.2. Percepcja cech osobowościowych w kontekście generacyjnym 6.2.2.1. Neurotyczność 6.2.2.2. Ekstrawersja 6.2.2.3. Otwartość 6.2.2.4. Ugodowość 6.2.2.5. Sumienność 6.2.2.6. Konkluzje 6.2.3. Percepcja cech temperamentalnych - perspektywa pokoleniowa 6.2.3.1. Rozkład odpowiedzi 6.2.3.2. Konkluzje 6.2.4. Percepcja cech kreatora u trzech generacji 6.2.4.1. Prezentacja wyników 6.2.4.2. Konkluzje
Sygnatura czytelni BMW: VI E 245 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145937 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145946 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przyjemność : kreatywne podejście do życia / Alexander Lowen ; przełożył Paweł Luboński. - Wydanie II. - Warszawa : Wydawnictwo Czarna Owca, copyright 2019. - 280 stron : fotografie, ilustracje ; 21 cm.
1.PSYCHOLOGIA PRZYJEMNOŚCI Moralność zabawy Marzenie o szczęściu Natura przyjemności Proces twórczy 2.PRZYJEMNOŚĆ PEŁNI ŻYCIA Oddychanie, poruszanie się i odczuwanie Jak oddychać głębiej Rozluźnianie się napięć mięśniowych Odczuwanie i samodoświadczanie 3.BIOLOGIA PRZYJEMNOŚCI Pobudzenie i oświecenie Spektrum przyjemności i bólu Sterowanie reakcjami organizmu Lęk przed przyjemnością 4.WŁADZA A PRZYJEMNOŚĆ Indywidualność masowa Prawdziwa indywidualność Iluzja siły 5.EGO: AUTOEKSPRESJA A EGOTYZM Autoekspresja Rola ego w doznawaniu przyjemności Rola ego w cierpieniu Egotyzm 6.PRAWDA, PIĘKNO I WDZIĘK Prawda i oszustwo Myślenie i odczuwanie Subiektywność i obiektywność Piękno i wdzięk 7.SAMOŚWIADOMOŚĆ IASERTYWNOŚĆ Znać siebie i mówić „nie" Panowanie nad sobą i mówienie „nie" Krytycyzm 8.REAKCJE EMOCJONALNE Miłość Sympatia i niechęć Gniew i lęk 9.POCZUCIE WINY, WSTYD I DEPRESJA Poczucie winy Wstyd i poniżenie Depresja i iluzja 10.KORZENIE PRZYJEMNOŚCI Spontaniczne rytmy Rytmy naturalnych funkcji Rytmy ruchów ciała Rytm miłości 11.TWÓRCZE PODEJŚCIE DO ŻYCIA Czym jest kreatywność? Kreatywność i samoświadomość Utrata integralności Samorealizacja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153553 N, 153552 N (2 egz.)
Książka
W koszyku
Przyjemność : kreatywne podejście do życia / Alexander Lowen ; przełożył Paweł Luboński. - Wydanie II. - Warszawa : Wydawnictwo Czarna Owca, copyright 2019. - 280 stron : fotografie, ilustracje ; 21 cm.
1.PSYCHOLOGIA PRZYJEMNOŚCI Moralność zabawy Marzenie o szczęściu Natura przyjemności Proces twórczy 2.PRZYJEMNOŚĆ PEŁNI ŻYCIA Oddychanie, poruszanie się i odczuwanie Jak oddychać głębiej Rozluźnianie się napięć mięśniowych Odczuwanie i samodoświadczanie 3.BIOLOGIA PRZYJEMNOŚCI Pobudzenie i oświecenie Spektrum przyjemności i bólu Sterowanie reakcjami organizmu Lęk przed przyjemnością 4.WŁADZA A PRZYJEMNOŚĆ Indywidualność masowa Prawdziwa indywidualność Iluzja siły 5.EGO: AUTOEKSPRESJA A EGOTYZM Autoekspresja Rola ego w doznawaniu przyjemności Rola ego w cierpieniu Egotyzm 6.PRAWDA, PIĘKNO I WDZIĘK Prawda i oszustwo Myślenie i odczuwanie Subiektywność i obiektywność Piękno i wdzięk 7.SAMOŚWIADOMOŚĆ IASERTYWNOŚĆ Znać siebie i mówić „nie" Panowanie nad sobą i mówienie „nie" Krytycyzm 8.REAKCJE EMOCJONALNE Miłość Sympatia i niechęć Gniew i lęk 9.POCZUCIE WINY, WSTYD I DEPRESJA Poczucie winy Wstyd i poniżenie Depresja i iluzja 10.KORZENIE PRZYJEMNOŚCI Spontaniczne rytmy Rytmy naturalnych funkcji Rytmy ruchów ciała Rytm miłości 11.TWÓRCZE PODEJŚCIE DO ŻYCIA Czym jest kreatywność? Kreatywność i samoświadomość Utrata integralności Samorealizacja
Sygnatura czytelni BWF: IV H 43
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 9015 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności