Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(362)
IBUK Libra
(9)
Forma i typ
Artykuły
(273)
Książki
(89)
Publikacje naukowe
(12)
E-booki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje fachowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(82)
dostępne
(42)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(45)
Biblioteka WB
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(30)
Biblioteka WEiZ
(51)
Biblioteka WWFiF
(3)
Autor
Izmałkowa Julia
(21)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(8)
Kaczmarczyk Stanisław (1945- )
(6)
Ryłko Ewa
(6)
Zawadzki Artur
(6)
Polak Krzysztof
(5)
Poznański Piotr
(5)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(4)
Wódkowski Arkadiusz
(4)
Żórawski Tadeusz
(4)
Dziekoński Michał
(3)
Grzesiuk Aleksandra
(3)
Huszczak Marlena
(3)
Janowicz Rafał
(3)
Kotarbiński Jacek
(3)
Kwiatkowski Piotr Tadeusz
(3)
Maison Dominika
(3)
Mruk Henryk
(3)
Mynarski Stefan
(3)
Pieniążek Krystyna
(3)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(3)
Presz Krzysztof
(3)
Siejak Michał
(3)
Sobocińska Magdalena
(3)
Baran Tomasz
(2)
Bartnik Tomasz
(2)
Baszun Roman
(2)
Borys Łukasz
(2)
Brzozowska Iwona
(2)
Bujko Janusz
(2)
Bąk Andrzej
(2)
Choliński Adrian
(2)
Chołoniewski Jacek
(2)
Ciesielska Magdalena (ekonomia)
(2)
Czarnecki Adam
(2)
Dmitruk Piotr
(2)
Duliniec Elżbieta
(2)
Dłużniewska Dagmara
(2)
Gajowniczek Marta
(2)
Galica Mateusz
(2)
Gawlik Katarzyna
(2)
Iwankiewicz-Rak Barbara
(2)
Kaniewska-Sęba Aleksandra
(2)
Karcz Kornelia (1956-2007)
(2)
Kilen Norbert
(2)
Kotler Philip (1931- )
(2)
Kozielski Robert
(2)
Kraus Maciej
(2)
Kruk Andrzej
(2)
Kubicz Iwona
(2)
Kędzior Zofia
(2)
Leszczyński Grzegorz
(2)
Malinowski Hubert
(2)
Marcinkiewicz Cezary
(2)
Najder Krzysztof
(2)
Noga-Bogomilski Artur
(2)
Nowicki Zbigniew
(2)
Plutecka Daria
(2)
Polasz Adam
(2)
Prymon Marek (1949- )
(2)
Rutkowski Patryk
(2)
Sałbut Bartosz
(2)
Siekierski Krzysztof
(2)
Soluch Tomasz
(2)
Szewczyk Mirosława
(2)
Tkaczyk Jolanta
(2)
Wasilewski Jacek
(2)
Zydel Robert
(2)
Adamczyk Grzegorz
(1)
Adamska Małgorzata
(1)
Ambroży Adam
(1)
Andruszkiewicz Krzysztof (1953- )
(1)
Ankiel-Homa Magdalena
(1)
Anuszewska Izabella
(1)
Arwaj Aneta
(1)
Bachnik Katarzyna
(1)
Barałkiewicz Tomasz
(1)
Bazarnik Jacek
(1)
Benicewicz-Miazga Anna
(1)
Białecki Klemens Paweł (1929- )
(1)
Biedrzycka Monika
(1)
Bierca Marta
(1)
Bieńkowska Grażyna
(1)
Bland David J. (1976- )
(1)
Bogdan Jadwiga
(1)
Boskar Tomasz
(1)
Broda Anna
(1)
Brodzka-Kostrzewska Agata
(1)
Brożek Kamil
(1)
Brzezicka Ilona
(1)
Brzoskowski Bartłomiej
(1)
Burlita Augustyna
(1)
Burska Agnieszka
(1)
Błaszczyk Katarzyna
(1)
Błońska Ewa
(1)
Charkiewicz Marcin
(1)
Chołuj Karolina
(1)
Chudziak Jarosław
(1)
Chudzik Daniel
(1)
Churchill Gilbert A
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(145)
2000 - 2009
(190)
1990 - 1999
(24)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(371)
Język
polski
(368)
angielski
(3)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(7)
Menedżerowie
(5)
Analitycy rynku
(2)
Specjaliści ds. marketingu
(2)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
Badania marketingowe
(273)
Komunikacja marketingowa
(63)
Metodologia badań
(54)
Zachowania konsumenckie
(33)
Badania etnograficzne
(26)
Badania konsumenckie
(22)
Badania jakościowe
(19)
Marketing
(18)
Insight
(16)
Badania odbioru reklamy
(15)
Reklama
(14)
Badania rynku
(13)
Badanie użytkowników internetu
(13)
Analizy marketingowe
(12)
Badania rynkowe
(12)
Strategia marketingowa
(12)
Wiedza o kliencie
(12)
Marka
(11)
Etnografia
(10)
Marketing internetowy
(10)
Trendy marketingowe
(10)
Konsumenci (ekonomia)
(9)
Satysfakcja klienta
(9)
Badania konsumenta
(8)
Badania semiotyczne
(8)
Badanie opinii konsumentów
(8)
Przedsiębiorstwa
(8)
Wizerunek marki
(8)
Badania Mystery Shopping
(7)
Badania ilościowe
(7)
Badania satysfakcji klientów
(7)
Badanie reklamy
(7)
Młodzi konsumenci
(7)
Pomiar skuteczności reklamy
(7)
Reklama internetowa
(7)
Strategia marki
(7)
Badanie eye tracking
(6)
Handel elektroniczny
(6)
Potrzeby klientów
(6)
Rynek
(6)
Segmentacja konsumentów
(6)
Strategia sprzedaży
(6)
Analiza danych
(5)
Badania funkcjonalności serwisów www
(5)
Badanie opinii
(5)
Decyzje zakupowe
(5)
Innowacje w marketingu
(5)
Marketing mobilny
(5)
Neuromarketing
(5)
Obsługa klienta
(5)
Proces zakupowy
(5)
Programy lojalnościowe
(5)
Rynek sprzedaży
(5)
Urządzenia mobilne
(5)
Zakupy przez internet
(5)
Akcje marketingowe
(4)
Ankiety internetowe
(4)
Badania internetowe
(4)
Badania online
(4)
Branding
(4)
Emocje w marketingu
(4)
Jakość obsługi klienta
(4)
Konsumenci seniorzy
(4)
Marketing bezpośredni
(4)
Marketing szeptany
(4)
Planowanie marketingowe
(4)
Polityka cenowa
(4)
Polska
(4)
Pomiar działań marketingowych
(4)
Postawy konsumenta
(4)
Pozycjonowanie marki
(4)
Promocja handlowa
(4)
Psychologia konsumenta
(4)
Segmentacja demograficzna
(4)
Segmentacja rynku
(4)
Techniki projekcyjne
(4)
Wywiad grupowy
(4)
Agencje badawcze
(3)
Analiza Conjoint
(3)
Ankieta internetowa
(3)
Audyt marketingowy
(3)
Badania firmy Gemius
(3)
Badania opinii
(3)
Badania wizerunkowe
(3)
Badanie efektu ROPO
(3)
Badanie emocji
(3)
Ceny
(3)
Decyzje konsumenckie
(3)
E-commerce
(3)
Efekt ROPO
(3)
Handel
(3)
Handel detaliczny
(3)
Informacja marketingowa
(3)
Kontrola marketingowa
(3)
Lider opinii
(3)
Lojalność klienta
(3)
Mailing
(3)
Marketing płci
(3)
Multiscreening
(3)
Mężczyzna w marketingu
(3)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Wielkopolska
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(14)
Podręcznik
(9)
Monografia
(5)
Podręczniki
(5)
Artykuł z czasopisma fachowego
(4)
Materiały konferencyjne
(4)
Poradniki
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Raport z badań
(3)
Case study (studium przypadku)
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(17)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(273)
371 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 233-251.
Modele komunikacji w reklamie Reklama w świetle teorii komunikacji Różnorodność i wieloaspektowość modeli komunikacji Modele komunikacji społecznej – implikacje dla reklamy Modele komunikacji marketingowej Model komunikacji jednostopniowej w reklamie Model komunikacji dwustopniowej w reklamie Postać w przekazie reklamowym Istota i funkcje postaci w przekazie reklamowym Typologia postaci w przekazie reklamowym Znana postać w przekazie reklamowym Postać w reklamie jako ambasador marki Modele oddziaływania postaci w reklamie na odbiorcę Typologia modeli Model źródła Model dopasowania Model transferu znaczeń Model ELM Model podwójnej ścieżki rozrywki Współczesna rola postaci w modelu komunikacji – wyniki badań empirycznych Ilościowa analiza i ocena postaci występujących w reklamach w ujęciu podmiotowym, przedmiotowym i czasowym Postacie w reklamach a wskaźniki zainteresowania i udział w rynku Metodyka i analiza badania jakościowego FGI
Sygnatura czytelni BWZ: VI C 99
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6478 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 406-424.
ROZDZIAŁ t. Tendencje rozwoju konsumpcji jako przesłanka działań marketingowych 1.1.Megatrendy wyznacznikami przyszłych zachowań konsumentów 1.1.1.Podstawowe uwarunkowania i rodzaje megatrendów w rozwoju konsumpcji 1.1.2.Procesy demograficzne nowym wyzwaniem dla marketingu 1.1.3.Czynniki technologiczne w kształtowaniu zachowań konsumenckich 1.1.4.Uwarunkowania ekonomiczne zmian w zachowaniach konsumenckich 1.1.5.Uwarunkowania społeczno-kulturowe - tendencje zmian wartości konsumpcyjnych 1.2.Pokolenia konsumentów - wartości, postawy, zachowania we współczesnym świecie 1.3.Cechy nowego konsumenta 1.4.Etnocentryzm i globalizacja konsumpcji 1.4.1.Globalizacja w aspekcie wpływu na zachowania konsumentów 1.4.2.Podstawy etnocentryzmu konsumenckiego a rozwój marketingu globalnego 1.5.Postmodernizm w konsumpcji i jego implikacje marketingowe 1.5.1.Cechy postmodernizmu jako etapu w rozwoju społeczno-ekonomicznym 1.5.2.Prawidłowości konsumpcji postmodernistycznej 1.5.3.Wpływ zmian technologicznych i społecznych na konsumpcję i marketing ROZDZIAŁ 2. Produkt i jego atrybuty jako uwarunkowania zachowań konsumentów 2.1.Produkt jako uwarunkowanie procesu decyzyjnego konsumenta 2.1.1.Preferowane cechy i asortyment produktów 2.1.2.Reakcje konsumentów wobec nowych produktów 2.1.3.Dyfuzja innowacji na polskim rynku 2.2.Oczekiwania konsumentów dotyczące opakowań 2.3.Rola marki w procesie decyzyjnym konsumenta 2.3.1.Wybór marki przez konsumenta 2.3.2.Lojalność wobec marki 2.3.3.Wyniki badania wrażliwości i lojalności konsumentów wobec marki 2.4. Cena jako uwarunkowanie decyzji rynkowych konsumentów 2.4.1.Prawidłowości zachowań konsumentów pod wpływem cen 2.4.2.Strategie postępowania polskich konsumentów wobec cen ROZDZIAŁ 3. Zachowania konsumentów pod wpływem marketingowych form dystrybucji i promocji 3.1.Postępowanie konsumenta w procesie wyboru formy dystrybucji 3.1.1.Wybór przez konsumenta formy dystrybucji 3.1.2.Czynniki wpływające na postępowanie konsumenta przy dokonywaniu zakupów 3.1.3.Przesłanki realizowania zakupów w różnych rodzajach sieci handlowych 3.1.4.Korzystanie przez konsumentów z form sprzedaży bezpośredniej 3.2.Reakcje konsumentów na działania promocyjne 3.2.1.Mechanizm reagowania odbiorców na przekazy reklamowe 3.2.2.Zewnętrzne czynniki określające percepcję przekazu komunikacyjnego 3.2.3.Wrażliwość konsumenta na promocję sprzedaży 3.2.4.Zachowania rynkowe konsumentów pod wpływem środków promocji ROZDZIAŁ 4. Segmenty rynku konsumpcyjnego i ich znaczenie w polityce produktu i ceny 4.1.Podział rynku na segmenty 4.1.1.Charakterystyki konsumentów w zespole kryteriów segmentacji 4.1.2.Style życia konsumentów i ich rola w wyznaczaniu segmentów rynku 4.1.3.Behawioralne kryteria segmentacji rynku 4.2.Strategie pozycjonowania dostosowane do reguł postępowania konsumentów 4.3.Konsument w polityce rozwoju nowego produktu 4.4.Przesłanki polityki cenowej przedsiębiorstwa ROZDZIAŁ 5. Konsument w centrum marketingowej strategii dystrybucji i komunikacji 5.1. Kształtowanie strategii dystrybucji i poziomu obsługi klienta 5.1.1.Wpływ wymagań konsumentów na decyzje dotyczące intensywności dystrybucji 5.1.2.Trend omnichannel w zachowaniach konsumentów 5.1.3.Relacje między sprzedawcą a nabywcą 5.1.4.Przykłady działań służących podwyższaniu poziomu obsługi klienta 5.2. Komunikowanie się przedsiębiorstwa z rynkiem 5.2.1. Rola społeczno-kulturowych uwarunkowań zachowań konsumenckich w tworzeniu przekazu reklamowego 5.2.2. Wpływ wewnętrznych uwarunkowań postępowania konsumenta na przekaz komunikacyjny 5.3. Stosowanie form komunikacji online 5.3.1.Znaczenie technologii internetowej w kształtowaniu form komunikacji z konsumentami 5.3.2.Reklama kontekstowa i behawioralna - w kierunku większej skuteczności odziaływania na konsumentów ROZDZIAŁ 6. Konsument w kreowaniu wartości 6.1.Model współtworzenia wartości z aktywną rolą konsumentów 6.2.Formy aktywności konsumentów w tworzeniu innowacji 6.3.Udział konsumentów w realizowaniu zadań o charakterze społecznym we współpracy z instytucjami publicznymi 6.4.Konsumpcja kolaboratywna jako bodziec rozwoju nowych modeli biznesowych przedsiębiorstw 6.4.1.Cele i mechanizmy konsumpcji kolaboratywnej 6.4.2.Konsumpcja kolaboratywna jako forma sharing economy 6.4.3.Konsumpcja kolaboratywna a modele biznesowe przedsiębiorstw ROZDZIAŁ 7. Nowe koncepcje zarządzania i marketingu związane z klientem 7.1.Customer Knowledge Management jako wyzwanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem 7.1.1.Customer Knowledge Management - założenia i obszary zarządzania wiedzą konsumenta 7.1.2.Zasady, etapy kształtowania i style Customer Knowledge Management 7.2.Customer Engagement Marketing - strategie pobudzania zaangażowania potencjalnych klientów 7.2.1.Mechanizmy i instrumenty kształtowania zaangażowania konsumentów 7.2.2.Efekty Customer Engagement Management 7.3.Podstawowe orientacje strategiczne w kształtowaniu zaangażowania i więzi przedsiębiorstwa z klientem 7.4.Satysfakcja klientów jako kluczowa zmienna w zarządzaniu przedsiębiorstwem 7.4.1.Zasady i mechanizmy kształtowania satysfakcji 7.4.2.Metody pomiaru satysfakcji klientów 7.4.3.Kierunki wykorzystania wskaźników satysfakcji klientów w zarządzaniu przedsiębiorstwem 7.5.Programy kształtowania lojalności klientów 7.6.Uwarunkowania i kierunki działań służących umieszczeniu klienta w centrum strategii przedsiębiorstwa
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 294 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VI B 39
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 151080 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6361 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 131-148.
Zrównoważona konsumpcja żywności Definicja i koncepcja zrównoważonej konsumpcji żywności w kontekście zrównoważonego rozwoju Uwarunkowania zrównoważonej konsumpcji żywności Mierniki wykorzystywane do pomiaru zrównoważonej konsumpcji żywności Trendy wpisujące się w realizację postulatów idei Bariery utrudniające wdrożenie zrównoważonej konsumpcji żywności Komunikowanie idei zrównoważonej konsumpcji żywności Istota i rola komunikacji marketingowej. Nowe media źródłem zmian w komunikacji – wybrane aspekty Przegląd wybranych działań wspierających rozwój zrównoważonej konsumpcji żywności. Inicjatywy o charakterze międzynarodowym Działania rządowe Działania pozarządowe Świadomość konsumentów w zakresie zrównoważonej konsumpcji żywności Trendy wpisujące się w ideę zrównoważonej konsumpcji żywności w świadomości konsumentów Pojęcie zrównoważonej konsumpcji żywności w świadomości konsumentów Znajomość akcji promujących zrównoważoną konsumpcję żywności wśród konsumentów
Sygnatura czytelni BMW: IX M 56 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 15300 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 151842 N (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autorzy prezentowanego numeru Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu przedstawiają główne obszary stosowania badań marketingowych. Przedmiotem analizy są badania marketingowe produktu oraz marki, a w tym badania produktu w jego cyklu rynkowym oraz możliwości stosowania metody refleksji strategicznej w procesie planowania nowego produktu. Przedstawione rozważania oparte są na przykładach różnych rynków, m.in. mleka spożywczego, a także regionalnych i ekologicznych produktów żywnościowych. Autorzy niniejszego zbioru artykułów zwracają uwagę na znaczenie i użyteczność badań marketingowych w rozpoznawaniu zachowań konsumentów, a także na możliwości zastosowania diagnostyki medycznej w badaniach zachowań konsumentów. Ukazane zostały również pytania i dylematy związane z badaniami kształtującej się w Polsce klasy wyższej i badaniami współczesnych konsumentów na rynku turystycznym, którzy poszukują doznań, doświadczeń i wrażeń. Autorzy w tej części przedstawiają także wyniki zrealizowanych badań empirycznych dotyczących opinii konsumentów na temat reklamy internetowej oraz motywacji racjonalności w korzystaniu z ICT w procesie podejmowania decyzji zakupowych. Przedmiotem analizy jest także dwuwymiarowa skala służąca do pomiaru orientacji na osiągnięcia oraz relacje między akceptacją ryzyka a komponentami postawy wobec oszczędzania. Autorzy podkreślają znaczenie i wskazują na konieczność prowadzenia badań dotyczących takich kategorii, jak satysfakcja, lojalność, relacje oraz wartość dla klienta. Przedstawione rozważania i analizy oparte są na przykładzie różnych rynków branżowych, jak również dotyczą jednostek samorządu terytorialnego oraz szkół wyższych.Jak wskazują autorzy kolejnych artykułów ważnym obszarem badań marketingowych są procesy komunikacji i dystrybucji. Artykuły poświęcone tej problematyce dotyczą takich problemów, jak: metody formalne służące optymalizacji wyboru grup docelowych przekazów marketingowych, ocena efektów komunikacji marketingowej, innowacja marketingowa w handlu detalicznym, wykorzystanie badań marketingowych w zarządzaniu siecią handlową, ocena oferty marketingowej centrów handlowych, ocena skuteczności i efektywności działań merchandisingowych. Wskazano również na potrzebę prowadzenia badań opinii pracowników oraz wykorzystywania audytów, a w tym audytu kreatywnego komunikacji marketingowej oraz audytu diagnozującego aktywność marketingową małych i średnich przedsiębiorstw.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W pierwszej części prezentowanego numeru zostały przedstawione etapy rozwoju badań marketingowych będące odpowiedzią na powstawanie nowych kontekstów badawczych związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa. Ukazany został również wpływ internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz kultury organizacyjnej na prowadzenie badań marketingowych.W drugiej części znajdują się artykuły dotyczące nowych podejść badawczych, wynikających z rozwoju technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Rozważania prowadzone przez autorów tej części publikacji dotyczą takich problemów, jak: wyzwania wobec badań użytkowników Internetu, badania przebiegu i efektów kampanii e-mailingowych z wykorzystaniem modelu tematycznej hurtowni danych, netnografia, fora internetowe w aspekcie zastosowań w badaniach marketingowych oraz wykorzystanie technologii łączności bezprzewodowej w badaniach marketingowych. Artykuły ujęte w trzeciej części prezentowanego numeru ukazują rozwój podejść i metod ilościowych oraz ich zastosowań. Opracowania te poświęcone zostały asymetrycznym metodom wielowymiarowym, łączeniu metod i narzędzi w budowie modeli predykcyjnych, zastosowaniu metody grupowania dwustopniowego w segmentacji klientów, zmiennym jakościowym w segmentacji rynku, skalom porządkowym i elementom teorii zbiorów rozmytych, a także zastosowaniu analizy czynnikowej oraz eksperymentu w badaniach marketingowych. Kolejne artykuły dotyczą badań jakościowych i ich wykorzystywania w rozwiązywaniu problemów badawczych i decyzyjnych. Autorzy artykułów z tego zakresu rozpatrują znaczenie i rozwój metod jakościowych w marketingu. Zwracają uwagę na problemy doboru próby w jakościowych badaniach marketingowych, a także na możliwości wykorzystania wyników badań jakościowych do identyfikacji populacji w badaniach ilościowych. Przedmiotem rozważań są również specyfika podejścia etnograficznego, metoda obserwacji, analiza narracji. Autorzy prezentują również rezultaty badań jakościowych dotyczących rozpoznawania okazji przedsiębiorczych, a także procesów komunikacji wewnątrz gospodarstw domowych oraz opinii o procesach reklamacji produktów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Artykuły opublikowane w niniejszym tomie przedstawiają kierunki i różne aspekty rozwoju metod i technik badań marketingowych, które odgrywają szczególną rolę w zwiększaniu poziomu wiedzy, będącej obecnie coraz ważniejszym zasobem przedsiębiorstwa. Rozwój badań marketingowych ma charakter wielokierunkowy, a wyrazem tego jest powstawanie nowych podejść badawczych, znajdujących zastosowanie w rozwiązywaniu różnych problemów decyzyjnych z zakresu marketingu w przedsiębiorstwach i innych podmiotach rynku. Rozwojowi metod ilościowych towarzyszy wzrost znaczenia badań jakościowych, wynikający zarówno z samej ich specyfiki, jak i ze zmian zachodzących na rynku oraz powstawania nowych paradygmatów nauk społecznych. Jednocześnie w literaturze coraz częściej wskazuje się na wymóg triangulacji, który dotyczy w szczególności badań etnograficznych i łączenia metody obserwacji z metodą wywiadu. Do rekomendowanych rozwiązań w zakresie triangulacji w obszarze badań jakościowych należy także postępowanie polegające na wykorzystywaniu w projekcie badawczym semiotyki i pogłębionych wywiadów indywidualnych lub zogniskowanych wywiadów grupowych. W procesach tworzenia wiedzy marketingowej niejednokrotnie użyteczna może być również triangulacja badań jakościowych i ilościowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Artykuły zawarte w niniejszym numerze Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu ukazują obszary zastosowań badań marketingowych i wskazują na dużą złożoność rynku, postęp technologiczny oraz zwiększającą się liczbę dostępnych informacji, co sprawia, że istnieje potrzeba rozwijania kompetencji umożliwiających odnajdywanie właściwych danych i wiarygodnych informacji, użytecznych w procesach decyzyjnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rozwój badań marketingowych wyraża się w powstawaniu nowych form pomiaru oraz zaawansowanych metod analizy danych bazujących na zastosowaniu podejść ilościowych i jakościowych oraz wykorzystaniu technologii informacyjnej. Ważną przesłanką rozwoju tych metod i technik jest konieczność zwiększenia efektywności działań z zakresu marketingu. Dzięki wykorzystywaniu rozwiniętych metod pomiaru działań marketingowych i ich efektów osiągana wiedza rynkowa umożliwia przedsiębiorstwom i innym organizacjom podejmowanie bardziej skutecznych i efektywnych decyzji. W artykule K. Mazurek-Łopacińskiej i M. Sobocińskiej przedstawiona została koncepcja kryteriów oceny organizacji oraz celów i zasad pomiaru wizerunku uczelni jako podmiotu rynku. Zaprezentowany sposób podejścia do pomiaru wizerunku organizacji może stanowić odniesienie także dla innych podmiotów działających na rynku. Z uwagi na istotny związek wizerunku organizacji z marką oraz jej rolę w postrzeganiu i tworzeniu rzeczywistości społecznej pokazano wykorzystanie zarówno technik jakościowych, takich jak pogłębiony wywiad indywidualny – Individual In- Depth Interview (IDI), analiza fotografii socjologicznej (interpretacja semiologiczna), jak i badań ilościowych w konstruowaniu tożsamości jednostki, która występując na rynku, przejawia różne postawy i zachowania wobec marki. W artykule M. Pałys pokazano także narzędzia mierzące poziom wiedzy i identyfikacji respondenta z marką. Funkcjonowanie jednostek w coraz szerszych i bardziej złożonych sieciach społecznych stawia problem mechanizmu przenoszenia postaw, grupowania się postaw oraz poziomu zaraźliwości społecznej postaw konsumenckich. Metoda przedstawiona w artykule A. Zbieg stanowi ciekawą propozycję bazującą na wykorzystaniu zmiennych psychologicznych i sieci relacji społecznych konsumenta w badaniu zaraźliwości postaw. Nowym obszarem w badaniach marketingowych jest przestrzeń międzykulturowa, a przykładem ich zastosowania są zogniskowane wywiady prowadzone w wielokulturowych grupach. Wyniki takich wywiadów wraz z ich interpretacją znajdujemy w artykule K. Pilarczyk-Bal. Wśród statystycznych metod eksploracyjnych autorzy proponują własne rozwiązania oparte na zastosowaniu znanych metod. Dotyczy to w szczególności technik analizy korespondencji wykorzystanej w artykule A. Stanimir do analizy danych personalnych. Kolejne artykuły umieszczone w niniejszym zbiorze dotyczą różnych obszarów aplikacji badań rynkowych związanych zarówno z kształtowaniem relacji miedzy podmiotami rynku, zwłaszcza relacji z klientami (artykuł A. Krzepickiej ), jak i funkcji zarządzania marketingowego (planowania kampanii i kontroli marketingowej: M. Daszkiewicz i W. Kowal) oraz instrumentów marketingowych (marki, cen, sprzedaży osobistej, dystrybucji: R. Żabiński, P. Waniowski, M. Rynkiewicz, A. Oczachowska, M. Śliczna).W artykułach tych prezentowane są różne podejścia metodyczne i wyniki przeprowadzonych badań. Istotny charakter wdrożeniowy mają prezentowane w niniejszym numerze Prac Naukowych wyniki australijskich badań dotyczące interfejsu marketingu, finansów i IT i ich przełożenie na sytuacje w polskich przedsiębiorstwach (G. Golik-Górecka). Inni autorzy, poszukując źródeł innowacyjności przedsiębiorstw, przedstawiają potencjał tkwiący w nauce i analizują wpływ przedsiębiorczości akademickiej na pobudzanie tej innowacyjności (M. Haberla). Na uwagę zasługują także artykuły poświęcone analizie zachowań konsumentów na wybranych rynkach, zwłaszcza na rynku kultury (G. Światowy, U. Żebrowska- Kasprzak) oraz sytuacji na rynku pracy w Polsce (A. Kubów). Artykuły te oparte na wykorzystaniu wyników własnych badań ankietowych oraz wnikliwej analizie bogatego zestawu źródeł wtórnych rozszerzają pole poznania i pozwalają na formułowanie ciekawych i ważnych wniosków.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem niniejszej pracy jest próba oceny stanu wiedzy i wskazania perspektyw rozwojowych dla marketingu rozumianego jako zbioru decyzji i działań podejmowanych w celu uzyskania pozytywnego wpływ na czynniki wzrostu wartości. W trzech rozdziałach autor przedstawił dwa modele skuteczności działań marketingowych wykorzystujące kategorię wartości, których autorzy wskazują brak badań wpływu działań marketingowych na wartość przedsiębiorstwa, a także własny model skuteczności działań marketingowych wykorzystujący koncepcję czynników wzrostu wartości i pojęcie kapitału marki K.L. Kellera. Zawarł analizy, opierając się na własnym modelu skuteczności działań marketingowych oraz na elementach metodologicznych badań empirycznych dotyczących skuteczności działań marketingowych: na rynku konsumpcyjnym (business-to-consumer); na rynku zatrudnienia (employer branding); na rynku dóbr zaopatrzeniowych (business-to-business); na rynku finansowym (w zakresie relacji inwestorskich). Autor zaproponował też wskazówki metodologiczne dotyczące dalszych badań tego problemu w poszczególnych obszarach badawczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Nowe wydanie cieszącego się od lat niesłabnącym zainteresowaniem podręcznika do nauczania podstaw i specjalizacyjnych zagadnień marketingu. Publikacja ukazuje związki marketingu z zarządzaniem, mikro- i makroekonomią, psychologią, socjologią, przemysłem i handlem. Jest bogato ilustrowana rysunkami i przykładami doświadczeń polskich przedsiębiorstw. Zawiera indeks rzeczowy i bibliografię, a po każdym rozdziale pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne i studium przypadku. Ogromną zaletą książki jest przystępny język i przejrzysta struktura wykładu. Szerzej niż w innych podręcznikach nawiązuje do podstawowych funkcji zarzadzania (planowania, organizowania, przewodzenia i kontrolowania) omawia politykę i kalkulacje cen, rolę logistyki w dystrybucji, zarządzanie produktami przemysłowymi i usługami oraz marketing międzynarodowy. Podręcznik został napisany z myślą o studentach kierunków: ekonomia, finanse i rachunkowość, międzynarodowe stosunki gospodarcze, turystyka, zarządzanie, zarządzanie i inżyniera produkcji, zarządzanie publiczne oraz studiów podyplomowych i doktoranckich. Istotną cechą podręcznika jest połączenie elementów klasycznego marketingu z nowymi trendami. Treść książki obejmuje (…) aspekty funkcjonalne, menedżerskie i strategiczne marketingu. W części aplikacyjnej uwzględniono główne specyficzne obszary zastosowań marketingu: sfera usług, rynki przemysłowe, organizacje non-profit oraz rynki międzynarodowe. Marketing jest rozpatrywany z jego szerokim kontekstem społecznym i środowiskowym. (…) Publikacja reprezentuje ogromne walory dydaktyczne jako podręcznik. Poza przejrzystością na uwagę zasługują wprowadzone na końcu rozdziałów: pytania, case study i zadania do wykonania przez Czytelnika. prof. zw. dr hab. Marek Prymon Prof. zw. dr hab. Eugeniusz Michalski jest kierownikiem Katedry Zarządzania na Wydziale Nauk Ekonomicznych Politechniki Koszalińskiej. Był również dyrektorem Instytutu Ekonomii i Zarządzania oraz kierownikiem Katedry Marketingu Międzynarodowego PK. Wykłady prowadził w Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Politechnice Gdańskiej i Uniwersytecie Gdańskim. Jest autorem lub współautorem 21 książek i 118 artykułów naukowych z zakresu ekonomiki i organizacji przedsiębiorstwa, marketingu i zarządzania – opublikowanych w kraju i za granicą. Za podręcznik „Marketing” wraz z towarzyszącym mu aneksem internetowym (pierwszym tego rodzaju w Polsce) został uhonorowany Nagrodą Indywidualną Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w 2004 roku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Prezentowana praca odwołuje się do założeń teorii organizacji i zarządzania, a pośrednio dotyczy teorii marketingu i metodologii badań marketingowych. Przedmiotem rozważań autora były uwarunkowania organizacyjno-metodologiczne oraz efekty badań, w tym także metodyczne aspekty pomiaru skuteczności badań marketingowych w firmach. Główny cel rozprawy to identyfikacja i klasyfikacja kategorii uwarunkowań postulowanego modelu skuteczności badań marketingowych w ujęciu teoretycznym, a następnie konstrukcja empiryczno-operacyjnego modelu pomiarowego i przeprowadzenie analitycznej diagnozy uwarunkowań (w tym wyjaśnienie związków pomiędzy czynnikami i efektami badań wraz ze wskazaniem kluczowych determinant) skuteczności badań marketingowych w firmach w sferze organizacyjnej i metodologicznej. Na strukturę rozprawy składają się dwie główne części, z których pierwsza (rozdział 1) to rozważania o charakterze teoretycznym, wyjaśniającym i koncepcyjnym. Wiele kwestii terminologicznych związanych z problematyką skuteczności badań omówiono właśnie w tym rozdziale; jego treść nawiązuje do zagadnień najważniejszych z punktu widzenia podjętego problemu badawczego. Drugą część rozprawy (rozdziały 2, 3 i 4) stanowią głównie empiryczno-analityczne podstawy umożliwiające weryfikację problemów badawczych i hipotez stawianych w świetle postulowanego modelu konceptualnego skuteczności badań marketingowych. W tej części przedstawiono jednocześnie model operacyjny i metodologię prowadzonych badań empirycznych, zawarto też analizę wyników badań empirycznych oraz uwzględniono uogólniające wnioski, których opis kontynuowany jest w zakończeniu. Podsumowując, pierwsza część pracy przedstawia kluczowe założenia teoretyczne dotyczące istoty, funkcji i procesów badań marketingowych oraz zagadnienia nawiązujące do znaczenia skuteczności badań marketingowych w firmach. Ponadto zawiera ona autorską refleksję nad określonymi uwarunkowaniami skuteczności badań marketingowych. Druga część książki przedstawia wyniki badań empirycznych, na podstawie których zdiagnozowano problem skuteczności badań marketingowych w firmach. Do najważniejszych rezultatów pracy należy zaliczyć: skupienie uwagi na słabo ustrukturalizowanej i opisanej w literaturze krajowej i zagranicznej problematyce skuteczności badań marketingowych; zidentyfikowanie, klasyfikację, systematyzację uwarunkowań organizacyjno-metodologicznych i efektów badawczych; wskazanie najważniejszych determinant owej skuteczności; zaproponowanie i opracowanie modelu i metody pomiaru skuteczności badań marketingowych oraz diagnozę związków występujących pomiędzy poszczególnymi uwarunkowaniami i efektami skuteczności badań marketingowych na gruncie statystycznych analiz i zastosowanych modeli równań strukturalnych (SEM).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia przedstawia zastosowania rozwiązań metodologicznych i metod badawczych, które to wskazują na dużą złożoność i zmienność otoczenia marketingowego. Przede wszystkim zaprezentowano w niej na rosnące umiędzynarodowienie badań marketingowych oraz konieczność dostosowywania metod do nowych wyzwań oraz zwiększania jakości wyników badań. Autorzy omawiają m.in.: uwarunkowane kulturowo jakościowe badania marketingowe, badania eksperymentalne, poszukiwanie consumer insight w kontekście doświadczeń klientów w procesie zakupowym, badania zachowań nieuświadomionych przez konsumentów, a także dostosowanie metod badań do specyfiki sektora.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności