Przedsiębiorstwo
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(468)
Forma i typ
Książki
(303)
Publikacje naukowe
(179)
Artykuły
(144)
Publikacje fachowe
(74)
Publikacje dydaktyczne
(65)
Czasopisma
(19)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
E-booki
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(204)
dostępne
(143)
nieokreślona
(34)
wypożyczone
(27)
Placówka
Wypożyczalnia
(191)
Czytelnia Główna
(2)
Biblioteka Międzywydziałowa
(84)
Biblioteka WEiZ
(116)
Biblioteka WWFiF
(1)
Magazyn
(12)
Biblioteka WEAiI
(2)
Autor
Więckowski Jerzy (1921- )
(5)
Antonowicz Paweł
(4)
Cybulski Mateusz
(4)
Nogalski Bogdan
(4)
Dolińska Małgorzata
(3)
Grudzewski Wiesław
(3)
Jabłoński Adam Stefan (1972- )
(3)
Jones Daniel T
(3)
Krzakiewicz Kazimierz
(3)
Maślanka Tomasz
(3)
Olejnik Teobald (1906-1990)
(3)
Osyczka Andrzej (1943-2010)
(3)
Sadowska Beata (ekonomia)
(3)
Szadkowski Jan (1937- )
(3)
Womack James P
(3)
Barowicz Marek
(2)
Bitkowska Agnieszka
(2)
Boroń Józef
(2)
Brigham Eugene F. (1930- )
(2)
Bukowski Lech (1942- )
(2)
Chudziński Paweł
(2)
Czyż Paweł
(2)
Dratwińska-Kania Beata
(2)
Dziuba Szymon
(2)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(2)
Felis Paweł (1969- )
(2)
Ferens Aleksandra
(2)
Gos Waldemar (1964- )
(2)
Gąsowska Magdalena K
(2)
Głowacki Kazimierz
(2)
Hirszowicz Maria (1925-2007)
(2)
Houston Joel F
(2)
Jabłoński Marek (ekonomia)
(2)
Jurczak Jolanta
(2)
Kamiński Ryszard (1958- )
(2)
Klimecka-Tatar Dorota (1979- )
(2)
Knop Krzysztof
(2)
Koch Tomasz
(2)
Koczar Jakub
(2)
Kokoszczyński Ryszard
(2)
Koliński Adam
(2)
Kowal Sylwia
(2)
Kurtys Edmund
(2)
Kułakowski Łukasz
(2)
Malara Zbigniew (1951- )
(2)
Malewicz Anna
(2)
Maruchin Wojciech
(2)
Michalski Dariusz (ekonomia)
(2)
Misztal Anna (ekonomia)
(2)
Moch Wojciech
(2)
Morawski Mieczysław
(2)
Nowak Marta (ekonomia)
(2)
Obłój Krzysztof (1954- )
(2)
Pietrzak Tomasz
(2)
Pomykalska Bożena
(2)
Pomykalski Andrzej
(2)
Rosak-Szyrocka Joanna
(2)
Rutkowska-Ziarko Anna
(2)
Sadowska Beata
(2)
Sadowski Adam (ekonomia)
(2)
Safjański Tomasz
(2)
Santarek Krzysztof
(2)
Sałbut Bartosz
(2)
Selejdak Jacek
(2)
Shook John
(2)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(2)
Sitarz Patrycja
(2)
Sobczak Paweł
(2)
Sobczyk Tomasz
(2)
Stabryła-Chudzio Katarzyna
(2)
Stolarek Antoni
(2)
Strojna Gabriela
(2)
Sygut Piotr
(2)
Szewieczek Aleksandra
(2)
Szpakowski Mirosław K
(2)
Szromek Adam R
(2)
Szydełko Magdalena (ekonomia)
(2)
Tokarski Andrzej (ekonomia)
(2)
Tokarski Maciej
(2)
Trzpioła Katarzyna
(2)
Woźniak Jacek (organizacja i zarządzanie)
(2)
Włodarczyk Bogdan (ekonomia)
(2)
Zdończyk Julita
(2)
Zimniewicz Kazimierz
(2)
Łabuz Paweł
(2)
Żywiołek Justyna
(2)
Adams Emily
(1)
Alto Valentina
(1)
Andryjenko Janusz
(1)
Andrzejewski Mariusz (1971- )
(1)
Aniszewska Grażyna
(1)
Arendarski Andrzej
(1)
Arsić Dusan
(1)
Aulet Bill (1958- )
(1)
Bajak Piotr
(1)
Balcerowicz Leszek
(1)
Balcerowska Aleksandra
(1)
Banachowicz Ewa
(1)
Banaszyk Piotr
(1)
Barczak Mikołaj
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(149)
2010 - 2019
(118)
2000 - 2009
(65)
1990 - 1999
(64)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(37)
1960 - 1969
(26)
1950 - 1959
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(252)
1945-1989
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(468)
Język
polski
(463)
angielski
(4)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(63)
Menedżerowie
(39)
Przedsiębiorcy
(23)
Ekonomiści
(4)
Pracownicy naukowi
(4)
Informatycy
(3)
Logistycy
(3)
Pracownicy banków
(3)
Specjaliści ds. controllingu
(3)
Analitycy ekonomiczni
(2)
Dyrektorzy HR
(2)
Główni księgowi
(2)
Inwestorzy indywidualni
(2)
Pracodawcy
(2)
Dyrektorzy finansowi
(1)
Konsumenci
(1)
Księgowi
(1)
Prezesi
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Urzędnicy
(1)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2038)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Przedsiębiorstwo
(468)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(953)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(873)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(761)
Technika
(743)
Konstrukcje budowlane
(727)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Piłka nożna
(690)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(667)
Marketing
(638)
Architektura
(637)
Innowacje
(620)
Naprężenia i odkształcenia
(613)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(508)
Praca
(503)
Zarządzanie jakością
(497)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(496)
Analiza matematyczna
(495)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Modele matematyczne
(465)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(429)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(379)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(147)
1901-2000
(27)
1989-2000
(21)
1945-1989
(12)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(90)
Azja
(1)
Bałtyk (morze)
(1)
Białoruś
(1)
Dania
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Grecja
(1)
Kołobrzeg (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraje socjalistyczne
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Puławy (woj. lubelskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Ukraina
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Gatunek
Monografia
(92)
Podręcznik
(45)
Opracowanie
(44)
Praca zbiorowa
(38)
Artykuł z czasopisma fachowego
(25)
Materiały pomocnicze
(20)
Raport z badań
(19)
Poradnik
(17)
Podręczniki akademickie
(13)
Case study (studium przypadku)
(7)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(3)
Czasopismo polskie
(2)
Dane statystyczne
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Poradniki
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo fachowe
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Normy
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(159)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(148)
Transport i logistyka
(16)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(10)
Informatyka i technologie informacyjne
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Inżynieria i technika
(6)
Psychologia
(6)
Ochrona środowiska
(3)
Historia
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(129)
Unia Europejska
(11)
Transport, Spedycja, Logistyka
(2)
Niekonwencjonalne Źródła Energii
(1)
468 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [239] - 245
Kierunki rozwoju zarządzania w przedsiębiorstwie przyszłości 1.1.Globalizacja i rewolucja naukowo-techniczna 1.1.1.Technologie high-tech i jej wpływ na globalizację 1.1.2.Ogólna charakterystyka globalizacji 1.2.Cele i paradygmaty przedsiębiorstwa przyszłości 1.2.1.Cele przedsiębiorstwa przyszłości 1.2.2.Paradygmaty zarządzania przedsiębiorstwem przyszłości 1.2.3.Problemy wymagające rozwiązania 1.3.Rodzaje i formy przedsiębiorstwa przyszłości 1.3.1.Modele działania 1.3.2.Organizacja wirtualna 1.3.3.Organizacja szczupła, zwinna i elastyczna 1.3.4.Formy przedsiębiorstwa przyszłości 1.4.Trendy zmian w systemach zarządzania w organizacjach gospodarczych 1.4.1.Organizacja inteligentna - zarządzanie oparte na myśleniu systemowym 1.4.2.Zarządzanie oparte na wiedzy 1.5.Funkcjonowanie przedsiębiorstwa przyszłości w otoczeniu konkurencyjnym 1.5.1. Struktura przedsiębiorstwa przyszłości Współczesne metody restrukturyzacji przedsiębiorstw 2.1.Konieczność restrukturyzacji przedsiębiorstw 2.2.Współczesne metody restrukturyzacyjne przedsiębiorstw 2.3.Model współczesnej restrukturyzacji i metody jego wdrażania 2.3.1.Zasady i normy tworzenia systemów jakości - ISO 9000 2.3.2.Technologia grup - TG 2.3.3.Teoria ograniczeń - TOC 2.3.4.Metoda szybkich przezbrojeń - SMED 2.3.5.System obsługi bezawaryjnej - TPM 2.3.6.Zintegrowany System Zarządzania Zasobami Przedsiębiorstwa - MRPII 2.3.7.Wysoko Zintegrowany System Zarządzania Zasobami Przedsiębiorstwa - ERP 2.3.8.Wytwarzanie zintegrowane komputerowo - CIM 2.3.9.Filozofia ciągłego udoskonalenia - Kaizen 2.3.10. Zarządzanie dynamiczne - High Speed Management Metody wdrażania procesów restrukturyzacyjnych 3.1.Typowe programy restrukturyzacyjne 3.2.Tworzenie programu restrukturyzacyjnego 3.3.Continuous lmprovement Management (CMI) jako alternatywa restruktury¬zacji typowej 3.4.Metoda analizy i oceny wyników restrukturyzacji 3.5.Procedury stosowania metody analizy i oceny wyników restrukturyzacji 3.6.Wdrażanie Continuous lmprovement Management (CMI) Wyniki wdrożenia pilotowego Continuous Improvement Management (CMI) 4.1.Przedsiębiorstwa i ich charakterystyka 4.2.Identyfikacja stanu zakładów przed restrukturyzacją 4.3.Restrukturyzacja typowa i jej wyniki 4.4.Badanie przypadku ciągłego doskonalenia zarządzania 4.4.1.Założenia i zakres prac wdrożeniowych 4.4.2.Wyniki wdrożeniowe Przykłady wdrażania metod Continuous Improvement Management (CMI) 5.1.Kompleksowe zarządzanie jakością-TQM 5.1.1.Wdrażanie TQM - doświadczenia meksykańskie 5.1.2.Wdrażanie TQM - doświadczenia amerykańskie 5.2.Metoda restrukturyzacji procesowej - reengineering - BPR 5.2.1.Wdrażanie reengineeringu BPR - doświadczenia meksykańskie 5.2.2.Wdrażanie reengineeringu BPR - doświadczenia światowe 5.3.System dostaw na czas (JiT - Just in Time) 5.3.1.Wdrażanie JiT - doświadczenia meksykańskie 5.3.2.Wdrażanie JiT - doświadczenia amerykańskie Inne przypadki wdrażania wybranych metod Continuous Improvement Management 6.1.Przypadki wdrożeń metody szybkich przezbrojeń - SMED 6.2.Przypadek wdrażania Wysoko Zintegrowanego Systemu Zarządzania Zasobami - ERP 6.3.Przypadek wdrożenia modelu Continuous lmprovement Management (CMI) 6.4.Przypadek wdrażania Lean Manufacturing
Sygnatura czytelni BMW: VI J 89 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX K 22
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 151201 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 151200 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 2756 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 731
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Tworzenie efektywnej strategii marketingowej przedsiębiorstwa / Ireneusz Bielski. W: Przegląd Organizacji. 2000, nr 2, s.32-35. - Warszawa, 2000
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
W książce wyłącznie błędny ISBN.
Bibliografia, netografia na stronach 127-136.
Rozdział 1 Podstawy analizy trwania 9 1.1. Podstawowe funkcje w analizie trwania 9 1.2. Zastosowanie analizy trwania 13 1.3. Obserwacje 23 1.3.1. Definiowanie zmiennych w analizie czasu trwania 23 1.3.2. Dane cenzurowane 28 1.3.3. Dane wykorzystane w przykładach 33 Rozdział 2 Modele nieparametryczne 37 2.1. Wprowadzenie do modelowania nieparametrycznego 37 2.2. Tablice kohortowe 41 2.2.1. Budowa tablicy dla danych P1-FIRMY 43 2.2.2. Budowa tablicy dla danych P2-BEZROBOTNI 51 2.3. Tablice przekrojowe 58 2.4. Estymator Kaplana-Meiera 62 2.4.1. Porównanie krzywych przetrwania Kaplana-Meiera - testy istotności 64 2.4.2. Oszacowana funkcja Kaplana-Meiera dla danych P1-FIRMY 67 2.4.3. Oszacowana funkcja Kaplana-Meiera dla danych P2-BEZROBOTNI 71 Rozdział 3 Modele semiparametryczne 75 3.1. Model proporcjonalnych hazardów Coxa 75 3.1.1. Interpretacja parametrów modelu 78 3.1.2. Modelowanie intensywności wyrejestrowania firm z REGON-u 85 3.1.3. Modelowanie intensywności wyrejestrowania bezrobotnych z urzędu pracy 87 3.2. Graficzne metody badania proporcjonalności hazardów 97 3.3. Modele nieproporcjonalnych hazardów Coxa 106 3.3.1. Interpretacja parametrów modelu 111 3.3.2. Modelowanie intensywności wyrejestrowania bezrobotnych z urzędu pracy 113 3.3.3. Modelowanie intensywności wyrejestrowania firm z REGON-u 115
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148929 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 285-[299].
Dla studentów zarządzania i praktyków.
Zarządzanie przez komunikowanie się Zarządzanie przez kulturę organizacyjną Zarządzanie przez wartości Zarządzanie przez motywowanie Zarządzanie przez delegowanie Zarządzanie przez wyjątki Zarządzanie przez cele Zarządzanie przez partycypację Zarządzanie przez marketing wewnętrzny Zarządzanie przez kompetencje Zarządzanie przez grupy autonomiczne Zarządzanie przez koła jakości Zarządzanie przez innowacje Wpływ stosowania metody na zaangażowanie pracownikówZarządzanie przez kontrolę Zarządzanie przez konflikty
Sygnatura czytelni BWZ: VII B 87
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6435 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ JAKO PARADYGMAT ZARZĄDZANIA N.O Zarządzanie wiedzą jako nowy paradygmat w gospodarce 4.0 (Mieczysław Morawski) 1.Gospodarka 4.0 2.Zarządzanie wiedzą 4.0 Algorytmizacja procesów biznesowych a wiedza ukryta. Zarządzanie procesa- mi N.O (Grzegorz Kluj, Sylwia Sysko-Romańczuk) 1.Technologia, wiedza ukryta i procesy w zarządzaniu 2.Opis procesów jako narzędzie absorpcji wiedzy ukrytej 3.Machinę reengineering jako metoda algorytmizacji wiedzy ukrytej Zarządzanie procesami N.O już wystartowało - zamiast podsumowania Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie N.O (Danuta Rojek) 1.Pojęcie i klasyfikacja innowacji - od J.A. Schumpetera do współczesności 2.Proces innowacyjny 3.Koncepcja otwartej innowacji 4.Otwarta innowacja jako przedmiot opracowań i badań naukowych 5.Czynniki wspierające realizację otwartej innowacji - w kierunku przedsiębior¬stwa N.O 6.Jak otwiera się innowacje w przedsiębiorstwie 4.0? Dobre praktyki japońskiej spółki Fujifilm (Fujifilm Corporation) Czynniki sukcesu startupów jako wehikułów innowacji (Agnieszka Skala) 1.Co to są startupy? 2.Które startupy są dobre? ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM Kierowanie ludźmi w gospodarce N.O (Małgorzata Sidor-Rządkowska) 1.Zarządzanie 4.0, zarządzanie 5.0 czy zarządzanie N.O? 2.Przywództwo a zarządzanie. Jak rozstrzygnąć stary spór w świecie VUCA? 3.Sytuacyjny styl przywództwa - remedium na problemy związane z kierowaniem ludźmi (?) 4.Paradoksy przywództwa 5.Coachingowy styl zarządzania - moda czy konieczność? Zarządzanie kapitałem intelektualnym w przedsiębiorstwie N.O (Grażyna Gierszewska) 1.Dominująca rola postępu technologicznego w zmianach 2.Znaczenie kapitału intelektualnego w społeczeństwie informacyjnym 3.Czy ten fragment artykułu jest na temat? 4.Kapitał intelektualny a sztuczna inteligencja 5.Sceptycyzm pomoże nam zrozumieć sztuczną inteligencję czy nie? 6.Źródła wiedzy i techniki jej pozyskiwania a przedsiębiorstwo N.O Rola konfliktów w przedsiębiorstwie N.O (MichalJaksa) 1.Ewolucja podejścia wobec konfliktów 2.Przyczyny konfliktu jako źródło informacji o konflikcie 3.Wykorzystanie konfliktów jako potencjału organizacji Funkcjonowanie i budowanie zespołów w przedsiębiorstwie N.O (Agnieszka Bitkowska) 1.Zarządzanie projektowe i procesowe w przedsębiorstwie N.O 2.Istota zespołów w przedsiębiorstwie N.O 3.Zespoły projektowe w przedsiębiorstwie N.O 4.Zespoły procesowe w przedsiębiorstwie N.O Osiąganie doskonałości organizacyjnej (Jolanta Jurczak) 1.Istota doskonalenia i osiągania doskonałości organizacyjnej 2.Modele doskonałości w zarządzaniu przedsiębiorstwem 3.Zastosowanie modeli i programów doskonałości w praktyce 4.Osiąganie doskonałości organizacyjnej OTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA N.O Koncepcja zdolności dynamicznych jako odpowiedź na zmiany zachodzące na rynku (Liliana Hawrysz) 1.Zdolności dynamiczne i operacyjne 2.Znaczenie zdolności dynamicznych dla organizacji Synergia interesariuszy edukacji i rynku pracy. System edukacji N.O (Marta Ponikowska, Sylwia Sysko-Romańczuk) 1.Kompetencje przyszłości generowane przez system edukacji N.O 2.Kształt systemu edukacji N.O 3.Kim są interesariusze systemu edukacji N.O i rynku pracy? 4.Jak osiągnąć synergię interesariuszy edukacji i rynku pracy? 5.Kompetencje przyszłości generowane przez system edukacji N.O Nowe oblicza zarządzania ryzykiem jako konsekwencja rosnącej zmienności otoczenia (Witold Skomra) 1.Zagrożenia nieprzewidywalne 2.Zagrożenia związane z podatnością 3.Ryzyko związane z nieskutecznością systemów monitorowania 4.Zagrożenia wynikające ze współzależności 5.Zagrożenia wynikające ze współzależności globalnych (systemy złożone - Systems ofSystems) 6.Zarządzanie kryzysowe w przedsiębiorstwie N.O Interdyscyplinarna ocena społecznego oddziaływania przedsiębiorstw N.O (Tadeusz A. Grzeszczyk) 1.Teorie oceny 2.Wyzwania ewaluacji społecznego oddziaływania przedsiębiorstw N.O 3.Integracja systemów oceny 4.Interdyscyplinarne systemy oceny społecznego wpływu przedsiębiorstw na otoczenie
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 392 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX A 115
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 149183, 148995 (2 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148994 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6137 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Logistyka : koncepcja zintegrowanego zarządzania / Piotr Blaik. - Wydydanie IV zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2017. - 400 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [385]-394. Indeks.
Dla studentów kierunków ekonomicznych, menedżerów, przedsiębiorców i logistyków.
1. Istota oraz przewartościowania pojęcia i koncepcji logistyki 1.1. Przegląd i interpretacja znaczących definicji logistyki 1.2. Ewolucja i przewartościowania przedmiotu, celów i instrumentów logistyki jako podstawowych wyznaczników pojęcia logistyki 1.3. Logistyka jako kategoria zintegrowanego zarządzania 1.4. Teoretyczne koncepcje logistyki 2. Trendy i determinanty rozwoju i zmian w logistyce 2.1. Wyznaczniki rozwoju logistyki – ujęcie ogólne 2.2. Geneza oraz modelowanie faz rozwoju logistyki – próba systematyki 2.3. Czynniki determinujące rozwój logistyki – próba klasyfikacji i hierarchizacji 2.4. Czynniki kształtujące zmiany w logistyce w świetle badań w krajach zachodnich 2.5. Stan rozwoju i zakres stosowania koncepcji logistyki w praktyce przedsiębiorstw 3. Podstawowe wymiary nowoczesnej koncepcji logistyki 3.1. Relacje i właściwości nowoczesnej koncepcji logistyki 3.2. Zasady kształtowania nowoczesnej koncepcji logistyki 3.3. Podstawowe aspekty i orientacje nowoczesnej koncepcji logistyki 3.3.1. Logistyka jako system i koncepcja zarządzania przepływami towarów i informacji oraz podsystem przepływowo zorientowanego zarządzania przedsiębiorstwem 3.3.2. Logistyka jako sieć (struktura) kluczowych procesów zarządzania i transformacji w systemie przepływów w skali przedsiębiorstwa 3.3.3. Logistyka jako koncepcja i determinanta zorientowanej na przepływy organizacji i transformacji modelowej przedsiębiorstwa 3.3.4. Logistyka jako koncepcja zorientowana na wymogi rynku, wspomagająca i wzbogacająca marketingowy proces tworzenia wartości 3.3.5. Logistyka jako systemowa orientacja i determinanta efektywności i sukcesu w skali przedsiębiorstwa i rynku 4. Systemowy wymiar logistyki oraz problemy identyfikacji i kształtowania systemów logistycznych 4.1. Podejście systemowe jako podstawa interpretacji i kształtowania orientacji i struktur współczesnej logistyki 4.2. Podstawowe kryteria i przekroje klasyfikacji systemów logistycznych 4.3. Powiązania między systemami logistycznymi – wstępna identyfikacja 4.4. Kształtowanie i wdrażanie systemów logistycznych 4.5. System logistyczny przedsiębiorstwa jako przejaw rozwoju i pełnej integracji w skali mikroekonomicznej 5. Orientacja przepływowa oraz przejawy jej integracji i wdrażania w strukturę zarządzania w przedsiębiorstwie w aspekcie oddziaływania na efekty/sukces przedsiębiorstwa 5.1. Właściwości i znaczenie orientacji przepływowej w zarządzaniu przedsiębiorstwem 5.2. Czynniki i parametry określające zakres orientacji przepływowej oraz stopień jej wdrożenia w podstawowych podsystemach zarządzania w przedsiębiorstwie 5.3. Przejawy wpływu wdrożenia orientacji przepływowej na efekty/koszty logistyki i efekty/sukces przedsiębiorstwa w świetle badań empirycznych w krajach zachodnich 5.4. Identyfikacja związków między wdrożeniem koncepcji logistyki a zmianami w zarządzaniu w przedsiębiorstwach w Polsce w świetle badań empirycznych 6. Struktura procesów logistycznych i problemy jej kształtowania 6.1. Istota i znaczenie orientacji na procesy w zintegrowanym zarządzaniu 6.2. Pojęcie i podstawowe właściwości procesu 6.3. Kryteria i przekroje klasyfikacji procesów 6.4. Klasyfikacja i strukturyzacja procesów logistycznych w aspekcie zarządzania i tworzenia wartości 6.5. Modelowanie kluczowych procesów logistycznych w przedsiębiorstwie 6.6. System i procesy transformacji logistycznej w aspekcie tworzenia wartości 6.7. Proces cyrkulacji logistycznej 7. Identyfikacja struktury i przejawów wdrażania procesu zarządzania logistycznego 7.1. Istota i funkcje procesu zarządzania logistycznego 7.2. Podstawowe orientacje procesu zarządzania logistycznego – próba systematyki 7.3. Założenia koncepcji zintegrowanego zarządzania logistycznego 7.4. Logistyka w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstw 7.5. Koncepcja „nawigatora” zarządzania logistycznego jako przykład całościowej orientacji logistycznej w badaniach i w praktyce zarządzania w przedsiębiorstwach 8. Koncepcja logistycznie zorientowanego zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem 8.1. Tendencje integracyjne w logistyce i przewartościowania jej strategicznych funkcji zarządczych 8.2. Założenia i struktura koncepcji logistycznie zorientowanego zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem 8.3. Opcje strategiczne logistyki 8.4. Proces logistycznie zorientowanego zarządzania strategicznego i operacyjnego 9. Koncepcja zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) jako wymiar i przejaw integracji zarządzania logistycznego między przedsiębiorstwami 9.1. Integracja jako istotny wymiar rozwoju logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw 9.2. Istota i rozwój koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw i siecią logistyczną 9.2.1. Relacje między logistyką a zarządzaniem łańcuchem dostaw 9.2.2. Łańcuch dostaw w aspekcie rozwoju struktur sieciowych 9.2.3. Rozwój koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw (Supply Chain Management) w kierunku koncepcji zarządzania cyrkulacją dostaw (Supply „Circle” Management) 9.3. Modele integracji i dojrzałości łańcucha dostaw i sieci logistycznej 9.4. Potencjały efektów i korzyści wdrażania koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw 9.4.1. Potencjały efektów związane z rozwojem koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw 9.4.2. Korzyści wdrażania koncepcji SCM w świetle badań w przedsiębiorstwach w krajach zachodnich 9.5. Przesłanki i przejawy integracji zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) i zarządzania relacjami z klientami (CRM) 10. Logistyka a inne przekrojowe koncepcje zarządzania 10.1. Ogólne założenia integracji logistyki z innymi współczesnymi koncepcjami zarządzania w zintegrowanym zarządzaniu przedsiębiorstwem 10.2. Koncepcja zarządzania logistyczno-marketingowego jako przejaw rozwoju i integracji logistyki i marketingu 10.3. Logistyka a zarządzanie wyszczuplające (LM) 10.4. Logistyka a kompleksowe zarządzanie jakością (TQM) 10.5. Logistyka a zarządzanie kategorią czasu (TBM) 10.6. Logistyka a efektywna obsługa klienta (ECR) 10.7. Logistyka a zarządzanie innowacjami (IM) 10.8. Przejawy wpływu wdrażania przekrojowo zorientowanych koncepcji zarządzania na efekty/sukces przedsiębiorstwa 11. Podstawy i koncepcje identyfikacji oraz tendencje kształtowania się poziomu kosztów logistyki jako przejawu jej efektywności 11.1. Istota i ogólna struktura kosztów logistyki 11.2. Koncepcje i metody identyfikacji i kwantyfikacji kosztów w sferze logistyki 11.2.1. Istota i formy rachunku kosztów logistyki 11.2.2. Stan i rozwój badań (koncepcji identyfikacji) kosztów w sferze logistyki oraz ich usytuowania w skali światowej 11.2.3. Problemy identyfikacji i kwantyfikacji kosztów logistyki w przedsiębiorstwach w Polsce 11.3. Kształtowanie się poziomu i struktury kosztów logistyki jako przejawu jej efektywności w świetle badań w skali światowej 11.3.1. Szacunek nakładów/kosztów w sferze logistyki w skali ogólnogospodarczej – koncepcja Top Down 11.3.2. Poziom i struktura kosztów logistyki w przedsiębiorstwach – koncepcja Bottom Up 11.4. Poziom kosztów logistyki w skali światowej a miejsce krajów w rankingu Logistics Performance Index (LPI) 11.5. Zakres i kierunki racjonalizacji i wzrostu efektywności kosztów logistyki 11.6. Zakres wdrożenia logistyki w przedsiębiorstwach a zmiany w poziomie kosztów logistyki i efektywności przedsiębiorstw w świetle badań w krajach zachodnich 12. Wyzwania współczesnej logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) oraz wizja rozwoju logistyki w przyszłości 12.1. Wyzwania współczesnej logistyki jako przejawy jej rozwoju i integracji w interakcji z modelowaniem zarządzania przedsiębiorstwem i struktur sieciowych 12.2. Katalog kluczowych wyzwań logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) 12.3. Wyzwania logistyki/SCM w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem w świetle badań w krajach zachodnich 12.3.1. Realizacja kluczowych wyzwań logistyki/SCM w świetle wybranych koncepcj ich strukturyzacji i oceny w badanych przedsiębiorstwach 12.3.2. Globalne trendy i wyzwania logistyki/SCM oraz związane z nimi strategie logistyczne 12.4. Wizja rozwoju logistyki w przyszłości 12.4.1. Podstawy oraz przejawy diagnozowania i projektowania wizji rozwoju logistyki 12.4.2. Scenariusze wizji logistyki w przyszłości
Sygnatura czytelni BMW: VI I 201 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153603 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 143405 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Finanse)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 307-[330]. Indeks.
Dla zainteresowanych problemami zastosowania innowacji w obszarach decyzycjnych finansów przedsiębiorstwa z uwzględnieniem ich wpływu na zdolność przedsiębiorstwa do kreacji wartości.
1.Teoretyczne podstawy innowacji finansowych 1.1.Innowacje jako źródło i przejaw zmian w gospodarce 1.2.Innowacje finansowe i ich znaczenie 1.3.Propozycja klasyfikacji innowacji finansowych 1.4.Uwarunkowania rozwoju innowacji finansowych 1.5.Identyfikacja płaszczyzn analizy konsekwencji innowacji finansowych (ujęcie ogólne) 2.Finanse przedsiębiorstwa w warunkach implementacji innowacji finansowych 2.1.Identyfikacja przesłanek i obszarów implementacji innowacji w finansach przedsiębiorstwa 2.2.Model implementacji innowacji finansowych w przedsiębiorstwie 2.3.Kierunki oceny konsekwencji zastosowania innowacji finansowych w przedsiębiorstwie 2.4.Propozycja oceny efektywności zastosowania innowacji finansowych w przedsiębiorstwie 3.Innowacje w finansowaniu działalności przedsiębiorstwa 3.1.Motywy i formy zastosowania innowacji w obszarze finansowania 3.2.Innowacje w instrumentach finansowych emitowanych przez przedsiębiorstwo 3.3.Finansowanie private equity 3.4.Crowdfunding 3.5.Konsekwencje zastosowania innowacji w finansowaniu działalności przedsiębiorstwa 4.Innowacje finansowe w decyzjach inwestycyjnych przedsiębiorstwa 4.1.Motywy i formy zastosowania innowacji finansowych w decyzjach inwestycyjnych 4.2.Nowe tendencje na rynku inwestycji finansowych 4.3.Innowacje w instrumentach finansowych wykorzystywanych w decyzjach inwestycyjnych przedsiębiorstwa 4.4.Innowacje w działalności funduszy inwestycyjnych 4.5. Konsekwencje zastosowania innowacji finansowych w działalności inwestycyjnej 5.Innowacje finansowe w zarządzaniu kapitałem obrotowym 5.1.Motywy i formy zastosowania innowacji finansowych w obszarze zarządzania kapitałem obrotowym 5.2.Factoring odwrotny 5.3.Cash pooling 5.4.Innowacje w płatnościach 5.5.Innowacyjne formy pieniądza i waluty wirtualne 5.6.Konsekwencje zastosowania innowacji finansowych w obszarze zarządzania kapitałem obrotowym 6.Innowacje finansowe w zarządzaniu ryzykiem 6.1.Miejsce innowacji finansowych w procesie zarządzania ryzykiem 6.2.Instrumenty pochodne w zarządzaniu ryzykiem 6.3.Instrumenty finansowe typu ILS 6.4.Konsekwencje zastosowania innowacji finansowych w obszarze zarządzania ryzykiem 7.Innowacje finansowe w działalności polskich przedsiębiorstw - doświadczenia praktyczne 7.1.Założenia i koncepcja badań empirycznych 7.2.Zastosowanie innowacji finansowych w praktyce polskich przedsiębiorstw - analiza wyników badań ankietowych 7.2.1.Charakterystyka próby badawczej 7.2.2.Analiza wyników badań w ujęciu ogólnym 7.2.3.Analiza wyników badań w ujęciu szczegółowym z uwzględnieniem cech przedsiębiorstw 7.3.Zastosowanie innowacji finansowych w działalności polskich przedsiębiorstw w opinii ekspertów
Sygnatura czytelni BMW: VI F 149 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145954 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podstawy analizy ekonomicznej : teorie, przykłady, zadania / Franciszek Bławat. - Wydanie III. - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 280 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 279-280.
Dla studentów studiów licencjackich i inżynierskich.
Wprowadzenie do analizy ekonomicznej 9 1.1. Pojęcie i funkcje analizy ekonomicznej 9 1.2. Materiały źródłowe do analizy ekonomicznej 12 1.2.1. Materiały wewnętrzne - uwagi ogólne 12 1.2.2. Sprawozdawczośd finansowa i zasady jej sporządzania 14 1.2.3. Harmonizacja sprawozdao finansowych w skali międzynarodowej 17 1.2.4. Materiały zewnętrzne 18 1.3. Rodzaje analiz ekonomicznych 19 Pytania sprawdzające 28 Charakterystyka i klasyfikacja metod i technik stosowanych w analizie ekonomicznej 31 2.1. Istota metod badawczych i ich wstępna klasyfikacja 31 2.1.1. Metody i techniki badawcze 31 2.1.2. Metody ogólne: indukcja, dedukcja i redukcja 32 2.1.3. Metody analizy jakościowej i ilościowej 34 2.2. Metody analizy porównawczej 36 2.3. Metody badania zależności zjawisk - analiza przyczynowa 41 2.3.1. Istota metody analizy przyczynowej 41 2.3.2. Metoda proporcjonalnego podziału odchylenia globalnego 43 2.3.2.1. Model dwuczynnikowy 43 2.3.2.2. Przykład liczbowy modelu dwuczynnikowego 49 2.3.2.3. Przypadki nietypowe 52 2.3.2.4. Modele trójczynnikowe i wieloczynnikowe 56 2.4. Typowa procedura badao analitycznych i uniwersalne zasady pracy analityka 63 2.5. Formy prezentacji wyników analizy ekonomicznej 67 Analiza produkcji i przychodów 79 3.1. Statyczne i dynamiczne mierniki produktów, produkcji i przychodów ze sprzedaży 79 3.1.1. Mierniki naturalne i umowne produktów 79 3.1.2. Mierniki wartościowe produktów 82 3.1.3. Metody badao porównawczych produkcji wytworzonej i produkcji sprzedanej 85 3.1.4. Metody analizy zmian wielkości przychodów ze sprzedaży produktów w krótkich i długich okresach 86 3.2. Metody analizy struktury przychodów 91 3.3. Metody analizy czynników wzrostu przychodów 95 3.3.1. Model dwuczynnikowy - przypadek produktów jednorodnych i przypadek produktów różnorodnych 95 3.3.2. Model trójczynnikowy obejmujący: cenę, liczbę produktów i ich strukturę asortymentową 98 3.4. Metody analizy prospektywnej przychodów ze sprzedaży 110 3.5. Analiza produkcji globalnej i wartości dodanej 112 3.5.1. Pojęcia produkcja globalna i wartośd dodana 112 3.5.2. Metody analizy wartości dodanej 113 Podstawy analizy kosztów w przedsiębiorstwie 123 4.1. Pojęcie kosztów i pojęcia bliskoznaczne - nakłady i wydatki 123 4.2. Cele, zakres przedmiotowy i zadania analizy kosztów 125 4.3. Podstawowe klasyfikacje i rodzaje kosztów - uwagi wprowadzające do metod badania struktury kosztów 127 4.4. Metody analizy kosztów w układzie rodzajowym 129 4.5. Kalkulacyjny układ kosztów własnych i metody obliczania kosztu jednostkowego produktu 131 4.6. Metody analizy porównawczej kosztu jednostkowego produktu między różnymi przedsiębiorstwami (zakładami) 142 4.7. Metody kwantyfikacji czynników determinujących odchylenia kosztów rzeczywistych od kosztów bazowych 144 4.8. Metody badania zależności między kosztami: całkowitymi, stałymi i zmiennymi oraz kraocowymi a skalą produkcji 148 Metody analizy zysku/straty w przedsiębiorstwie 157 5.1. Zysk jako cel działalności przedsiębiorstwa w teorii mikroekonomii i teorii zarządzania 157 5.2. Rachunek zysków i strat 158 5.2.1. Struktura oraz warianty rachunku zysków i strat 158 5.2.2. Wstępna analiza zysku (straty) na podstawie rachunku zysków i strat 167 5.2.3. Czynniki kształtujące wynik finansowy (zysk netto/strata netto) 173 5.3. Problem pomiaru zysku ekonomicznego 182 Pytania sprawdzające 189 Analiza środków trwałych 195 6.1. Pojęcie i klasyfikacja środków trwałych 195 6.2. Cele i zadania analizy środków trwałych 197 6.3. Metody analizy wielkości i struktury aktywów trwałych 198 6.4. Metody obliczania i analizy deprecjacji, umorzenia i amortyzacji środków trwałych 201 6.4.1. Pojęcia: deprecjacji, umorzenia i okresu użytkowania środków oraz stawki amortyzacji 201 6.4.2. Funkcje amortyzacji 202 6.4.3. Problem wyboru sposobu restytucji środka trwałego 204 6.4.4. Metody obliczania odpisów amortyzacyjnych 208 6.4.5. Metody analizy wskaźnikowej umorzenia i odnowienia środków trwałych 212 6.5. Metody oceny wyposażenia przedsiębiorstwa w środki trwałe 218 6.6. Metody oceny efektywności środków trwałych 220 Pytania sprawdzające 225 Analiza gospodarowania kapitałem ludzkim 231 7.1. Wprowadzenie 231 7.2. Podstawy teorii kapitału ludzkiego 232 7.3. Mierniki wielkości i struktury zasobów ludzkich 234 7.3.1. Analiza statyczna 234 7.3.2. Analiza dynamiczna i ruch pracowników 239 7.4. Analiza czasu pracy i stopnia jego wykorzystania 241 7.5. Mierniki wydajności pracy i czynniki jej wzrostu 244 7.6. Analiza kosztów pracy 253 Ogólna ocena działalności przedsiębiorstwa 261 8.1. Cele działalności przedsiębiorstwa 261 8.2. Analiza podstawowych wielkości i relacji ekonomicznych 266 8.2.1. Analiza porównawcza na podstawie wzorcowych układów nierówności wskaźników ekonomicznych 266 8.2.2. Analiza wzorcowego układu nierówności wskaźników dynamiki: rentowności sprzedaży, rentowności majątku i rentowności pracy 270
Sygnatura czytelni BMW: VI J 84 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150300 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150299 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 183-198.
Relacje z klientami w budowaniu wartości klienta Istota wartości klienta Analiza portfelowa klientów Wartość dla klienta w tworzeniu wartości klienta Klient jako podmiot rachunkowości zarządczej Miejsce rachunku kosztów w kształtowaniu wartości klienta Ewolucja rachunkowości zarządczej i rachunku kosztów Klasyfikacja i wycena kosztów klienta Zakres i zadania rachunku kosztów w kontekście pomiaru wartości klienta Metody rachunkowości zarządczej zorientowane na klienta Integracja rachunku kosztów działań ze zrównoważoną kartą wyników Znaczenie integracji systemów rachunku kosztów z innymi metodami rachunkowości zarządczej Rachunek kosztów działań zorientowany na klienta Orientacja na klienta w zrównoważonej karcie wyników Model integracji rachunku kosztów działań ze zrównoważoną kartą wyników Możliwości zastosowania i ograniczenia modelu zrównoważonego rachunku kosztów działań klienta
Sygnatura czytelni BWZ: X D 25
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153565 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153566 N (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 227-[252].
Mechanizmy i rezultaty innowacji Mechanizmy innowacji gospodarczych Systematyzacja skutków i efektów innowacji gospodarczych Ewaluacja przedsięwzięć innowacyjnych Konsumencka ocena innowacji Makroekonomiczne i społeczne rezultaty innowacji Najważniejsze trendy innowacyjne XX i XXI wieku Informatyzacja Zastosowanie rozwiązań informatycznych Systemy satelitarne Koncepcja techniki satelitarnej Zastosowanie systemów satelitarnych Rezultaty stosowania technik satelitarnych Technologie energii odnawialnej Koncepcje korzystania z energii odnawialnej Zastosowanie technologii wykorzystania energii odnawialnej Rezultaty innowacyjnego wykorzystania energii odnawialnej Nanotechnologie Koncepcja nanocząstek i nanotechnologii Zastosowanie nanoproduktów Rezultaty rozwoju nanotechnologii Ryzyko i niepowodzenia innowacyjne Istota ryzyka w działalności innowacyjnej Rodzaje ryzyka w przedsięwzięciach innowacyjnych Przyczyny niepowodzeń innowacyjnych Ukryte wady innowacji Nieefektywność i nieopłacalność innowacji Niewłaściwy model biznesowy Rezygnacja z działalności innowacyjnej Systemy wspierania innowacyjności Polityka innowacyjna Narodowe i regionalne systemy innowacji Funkcjonowanie instytucji otoczenia biznesu
Sygnatura czytelni BWZ: IX B 133,2
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154979 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154777 N (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. Seria 1, ISSN 0208-4902 ; z. 139 Sygn. P 1029/C 24355.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. Seria 1, ISSN 0208-4902 ; z. 160 Sygn. P 1029/C 30972.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zasady organizacji przedsiębiorstwa przemysłowego : praca zbiorowa / aut. Józef Boroń (i inni). - Wyd. 2 przerobione i uzup. - Warszawa : Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 1974 : (Szczec. Zakł. Graf.). - 595, [1] s. : il., tab., tabl. 1, wykr. ; 25 cm.
Bibliogr.
Dla pracowników inżynieryjno--technicznych różnych branż przemysłu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
w opracowaniu: sygn. 44461 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Fundamentals of financial management.
Zawiera zadania.
Podstawy zarządzania finansami Możliwości zrobienia kariery w sektorze finansów Rynki pieniężne i kapitałowe Inwestowanie Zarządzanie finansami Zarządzanie finansami w nowym milenium Globalizacja biznesu Technika informatyczna Alternatywne formy organizacji przedsiębiorstwa Własność jednoosobowa Spółka jawna Finanse w strukturze organizacyjnej firmy Obowiązki personelu finansowego Cele korporacji Bodźce dla menedżerów mające na celu maksymalizację majątku akcjonariuszy Odpowiedzialność społeczna Maksymalizacja cen akcji i dobrobyt społeczny Etyka w biznesie Stosunki agencji Akcjonariusze a menedżerowie Akcjonariusze (działający za pośrednictwem menedżerów) a kredytodawcy Działania zarządu zmierzające do maksymalizacji majątku akcjonariusza Czy próby maksymalizacji wskaźnika zysk na akcję (EPS) mają sens? Rozdział 2. Sprawozdania finansowe, przepływy pieniężne i podatki Krótka historia rachunkowości i sprawozdań finansowych Sprawozdania i raporty finansowe Bilans Rachunek zysków i strat Sprawozdanie z zysków niepodzielonych Przepływy pieniężne netto Rachunek przepływów pieniężnych Modyfikacja danych księgowych wspomagająca podejmowanie decyzji zarządczych Aktywa operacyjne i kapitał operacyjny Zysk operacyjny netto po opodatkowaniu (NOPAT) Wolne środki pieniężne Obliczanie wartości wolnych środków pieniężnych MV A I EVA Rynkowa wartość dodana (MVA) Ekonomiczna wartość dodana (EVA) System federalnego podatku dochodowego Podatki korporacji Podatki osobiste Odsetki spłacane Odsetki uzyskiwane Dywidendy wypłacane Dywidendy uzyskiwane Strata przenoszona w przód i wstecz Zyski kapitałowe Amortyzacja Małe przedsiębiorstwa Fałszowanie ksiąg rachunkowych Rozdział 3. Analiza sprawozdań finansowych Analiza wskaźnikowa Wskaźniki płynności Zdolność do spełnienia zobowiązań krótkoterminowych: wskaźnik bieżący Wskaźniki sprawności zarządzania aktywami Ocena zapasów: wskaźnik obrotu zapasami Ocena należności: wskaźnik obrotu należnościami w dniach Ocena środków trwałych: wskaźnik rotacji środków trwałych Ocena całości aktywów: wskaźnik rotacji majątku Wskaźniki zarządzania zadłużeniem Jak firma jest finansowana: zadłużenie ogółem do aktywów ogółem Zdolność do spłaty odsetek: wskaźnik pokrycia odsetek zyskiem Zdolność do obsługi zadłużenia: wskaźnik pokrycia EBITDA Wskaźniki rentowności Rentowność sprzedaży Wskaźnik rentowności majątku (BEP) Stopa zwrotu z aktywów ogółem Stopa zwrotu ze zwykłego kapitału akcyjnego Wskaźniki wartości rynkowej Wskaźnik cena/zysk Wskaźnik cena/przepływy pieniężne Wskaźnik wartość rynkowa/wartość księgowa Analiza trendów Podsumowanie analizy wskaźnikowej: równanie Du Ponta Wskaźniki porównawcze i analiza wzorcowa Zastosowania i ograniczenia analizy wskaźnikowej Problemy z ROE Patrząc nie tylko na liczby Rozdział 4. Otoczenie finansowe: rynki, instytucje i stopy procentowe Rynki finansowe Rodzaje rynków Obecne tendencje Instytucje finansowe Rynek papierów wartościowych Zorganizowane giełdy papierów wartościowych Rynek pozagiełdowy i rynki akcji NASDAQ Koszt pieniądza Poziomy stóp procentowych Czynniki określające poziom rynkowych stóp procentowych Realna stopa procentowa bez ryzyka, k Nominalna lub deklarowana stopa procentowa bez ryzyka, k Premia inflacyjna (IP) Premia za ryzyko niewypłacalności (DRP) Premia z tytułu zbywalności (płynności) (LP) Premia za ryzyko terminu zapadalności (MRP) Struktura czasowa stóp procentowych Co decyduje o kształcie krzywej dochodowości? Jak za pomocą krzywej dochodowości oszacować przyszłe stopy procentowe? Inwestowanie za granicą Inne czynniki mające wpływ na poziomy stóp procentowych Polityka banku centralnego Deficyt lub nadwyżka budżetu państwa Czynniki międzynarodowe Stopień aktywności gospodarczej Stopy procentowe i decyzje biznesowe Podstawowe pojęcia zarządzania finansami Rozdział 5. Ryzyko i stopa zwrotu Zwroty z inwestycji Ryzyko wyłączne Rozkłady prawdopodobieństwa Oczekiwana stopa zwrotu (dochodu) Pomiar ryzyka wyłącznego: odchylenie standardowe Pomiar ryzyka wyłącznego: współczynnik zmienności Niechęć do ryzyka i wymagana stopa zwrotu Ryzyko a portfel papierów wartościowych Zwroty z portfela Ryzyko portfela Ryzyko dywersyfikowalne a ryzyko rynkowe Pojęcie współczynnika beta Związek między ryzykiem a stopą zwrotu Wpływ inflacji Zmiany w stopniu niechęci do ryzyka Zmiana współczynnika beta dla akcji Aktywa rzeczowe a papiery wartościowe Niektóre obawy dotyczące beta i CAPM Zmienność a ryzyko Rozdział 6. Wartość pieniądza w czasie Linie czasu Wartość przyszła Procedura rozwiązywania problemów Interpretacja graficzna procesu kapitalizacji: wzrost Wartość obecna Interpretacja graficzna procesu dyskontowania Rozwiązywanie względem czasu i stóp procentowych Wyznaczanie i Wyznaczanie n Wartość przyszła renty Renty zwykłe Renty należne Wartość obecna renty Renty zwykłe Renty należne Renty wieczyste Strumienie nieregularnych przepływów pieniężnych Wartość obecna strumieni nieregularnych przepływów pieniężnych Wartość przyszła strumieni nieregularnych przepływów pieniężnych Wyznaczanie stopy procentowej / w problemach zawierających strumienie nieregularnych przepływów pieniężnych Półroczne i inne okresy kapitalizacji Porównanie różnych typów stóp procentowych Okresy cząstkowe Pożyczki ratalne Spłata częściowa: pożyczki z ratami balonowymi Aktywa finansowe Rozdział 7. Obligacje i ich wycena Kto emituje obligacje? Kluczowe charakterystyki obligacji Wartość nominalna Oprocentowanie kuponowe Termin zapadalności Klauzula przedterminowego wykupu Fundusze amortyzacyjne Inne charakterystyki obligacji Wycena obligacji Zmiany wartości obligacji w czasie Stopy dochodu z obligacji Stopa dochodu do terminu zapadalności Stopa dochodu do momentu wezwania do przedterminowego wykupu Bieżąca stopa dochodu Obligacje z półrocznymi kuponami Ocena ryzyka obligacji Ryzyko stopy procentowej Ryzyko stopy reinwestycji Porównanie ryzyka stopy procentowej i ryzyka stopy reinwestycji Ryzyko kredytowe (zaniechania spłat) Różne rodzaje obligacji przedsiębiorstw Ocena jakości (rating) obligacji Upadłość i reorganizacja firmy Rynki obligacji Rozdział 8. Akcje i ich wycena Prawa i przywileje zwykłych akcjonariuszy określone w prawie Kontrola nad firmą Prawo poboru Rodzaje akcji zwykłych Rynek akcji zwykłych Rodzaje transakcji na rynku akcji Wycena akcji zwykłych Definicje pojęć stosowanych w modelach wyceny akcji Oczekiwane dywidendy jako podstawa wyceny akcji Akcje o stałym wzroście Przykład akcji o stałym wzroście Dywidendy i wzrost zysków Kiedy można stosować model stałego wzrostu? Oczekiwana stopa zwrotu dla akcji o stałym wzroście Wycena akcji o zmiennej stopie wzrostu Wycena całej korporacji Model całkowitej wartości spółki Porównanie modelu wzrostu dywidendy i modelu wartości całkowitej Równowaga na rynku akcji Zmiany cen równowagi akcji Hipoteza efektywności rynku Rodzaje efektywności rynkowej Implikacje wynikające z efektywności rynku Czy rynek akcji jest efektywny? Faktyczne ceny akcji i stopy zwrotu Inwestowanie na międzynarodowych rynkach akcji Akcje uprzywilejowane
Sygnatura czytelni BWZ: IX G 32,1
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118227, 111104 N, 118226, 118228, 149488 (5 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 2006 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności