Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(78)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(72)
Publikacje naukowe
(8)
Artykuły
(4)
Czasopisma
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(57)
tylko na miejscu
(22)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(60)
Biblioteka Międzywydziałowa
(10)
Biblioteka WEiZ
(11)
Biblioteka WWFiF
(2)
Autor
Kołodziejek Bogdan
(3)
Beskid Lidia
(2)
Hanusik Krystyna
(2)
Piasny Janusz
(2)
Podolec Barbara
(2)
Strużycki Marian (1930- )
(2)
Szczepański Jan (1913-2004)
(2)
Szwacka-Mokrzycka Joanna
(2)
Wiszniewski Edward
(2)
Zielińska Zofia
(2)
Łangowska Urszula
(2)
Adamik Anna (1970- )
(1)
Adamowicz Ewa
(1)
Antonides Gerrit
(1)
Bazarnik Jacek
(1)
Bałdyga Jerzy
(1)
Bergier Tomasz
(1)
Bernal Arkadiusz
(1)
Bielski Piotr
(1)
Borys Tadeusz
(1)
Bosch Gisela
(1)
Burgiel Aleksandra
(1)
Bużałek Tomasz
(1)
Bylok Felicjan (1957- )
(1)
Bywalec Czesław
(1)
Carley Michael
(1)
Chłopecki Jerzy (1936-2014)
(1)
Czajkowski Mikołaj
(1)
Czerny Mirosława (1951- )
(1)
Duda Aneta (reklama)
(1)
Dudek Aleksandra
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gardocka-Jałowiec Anna
(1)
Goryńska-Goldmann Elżbieta
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Grabowska Sandra
(1)
Grzelońska Urszula (1939- )
(1)
Grzywińska-Rąpca Małgorzata
(1)
Guzik Bogusław
(1)
Herman Andrzej
(1)
Jastrzębska-Smolaga Halina
(1)
Jawłowska Aldona
(1)
Jeleński Tomasz
(1)
Kall Jacek
(1)
Kasprzak Tadeusz
(1)
Kieżel Ewa
(1)
Koneczny Karol
(1)
Kopańska Agnieszka
(1)
Kotarbiński Jacek
(1)
Kozak Krzysztof
(1)
Kozłowska Agata
(1)
Kramer Józefa (1930- )
(1)
Krasiński Zdzisław
(1)
Kronenberg Jakub
(1)
Kroszel Janusz
(1)
Kulczycka Joanna
(1)
Kurczewski Przemysław
(1)
Kuśmierczyk Krystyna
(1)
Lewandowska Anna
(1)
Lewandowska Zofia
(1)
Magnuszewski Piotr
(1)
Makuch Łukasz
(1)
Maliszewska Karolina
(1)
Masztalerz Jerzy
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(1)
Michaliszyn Beata
(1)
Morecka Zofia (1919- )
(1)
Mróz Bogdan
(1)
Murawska Anna (ekonomia)
(1)
Mynarski Stefan
(1)
Mytko Weronika
(1)
Nikołajczuk Sergiusz
(1)
Olejniczuk-Merta Anna
(1)
Pajestka Józef (1924-1994)
(1)
Panek Tomasz (1953- )
(1)
Paszkowska Aleksandra (tłumacz)
(1)
Pawelec Michał
(1)
Piasny Janusz (1930-1997)
(1)
Pohorille Maksymilian
(1)
Pohorille Maksymilian (1915-2003)
(1)
Raaij W. Fred van
(1)
Raworth Kate (1970- )
(1)
Romaniuk Kazimierz
(1)
Ryć Kazimierz (1935-2020)
(1)
Saniuk Sebastian
(1)
Seminarium Naukowe "Decyzje w handlu : cele warunki metody" (1975 ; Konstancin-Jeziorna)
(1)
Sendzimir Jan
(1)
Sikorska Joanna
(1)
Spapens Philippe
(1)
Stangel Michał
(1)
Strumińska-Kutra Marta
(1)
Sufin Zbigniew
(1)
Szadziński Stanisław Stefan
(1)
Sztucki Tadeusz
(1)
Szulce Halina
(1)
Szymański Władysław (1941- )
(1)
Słaby Teresa
(1)
Wesołowski Włodzimierz (1929- )
(1)
Winiewski Michał (1916-1991)
(1)
Wiszniewski Edward (1921-2004)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(19)
1970 - 1979
(17)
1960 - 1969
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(79)
Język
polski
(78)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Menedżerowie produkcji
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Temat
Konsumpcja (ekonomia)
(71)
Ekonomia
(15)
Konsumenci (ekonomia)
(8)
Konsumenci (ekon.)
(5)
Rynek
(5)
Stopa życiowa
(5)
Żywność
(5)
Budżety rodzinne
(4)
Ekonomia współdzielenia
(4)
Gospodarstwa domowe
(4)
Model konsumpcji
(4)
Rozwój zrównoważony
(4)
Wzrost gospodarczy
(4)
Dochód narodowy
(3)
Gospodarka
(3)
Innowacje
(3)
Koncepcja współdzielonej konsumpcji
(3)
Kontakty międzyludzkie
(3)
Model biznesowy
(3)
Ceny
(2)
Globalizacja
(2)
Gospodarstwo domowe
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Konsumpcja zrównoważona
(2)
Planowanie gospodarcze
(2)
Polityka społeczna
(2)
Produkcja
(2)
Przedsiębiorstwa
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Transport
(2)
Usługi
(2)
AKUMULACJA
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Bogactwo
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Czynniki społeczno-ekonomiczne
(1)
DEMOGRAFIA
(1)
Decyzje
(1)
Demografia
(1)
Dług
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Ekonomika
(1)
Geografia
(1)
Geografia gospodarcza
(1)
Gospodarka narodowa
(1)
Handel
(1)
Handel detaliczny
(1)
Handel zagraniczny
(1)
Informatyka
(1)
Infrastruktura społeczna
(1)
Jakość życia
(1)
Komitet Centralny PZPR
(1)
Konferencja
(1)
Konkurencyjność
(1)
Kraje kapitalistyczne
(1)
Kryzys gospodarczy
(1)
MAJĄTEK NARODOWY
(1)
MARŻE
(1)
Marketing
(1)
Migracje
(1)
Modele biznesowe
(1)
Nawyki konsumenckie
(1)
Nowy produkt
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Oszczędności
(1)
Polityka
(1)
Popyt
(1)
Prawo
(1)
Przedsiębiorstwa handlowe
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
REJONY KONSUMPCJI
(1)
ROZWÓJ EKONOMICZNY
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
Rewolucja naukowo-techniczna
(1)
Rodzina
(1)
Rodziny osób pracujących
(1)
Rolnictwo
(1)
Rozwój gospodarczy
(1)
Rynek (ekonomia)
(1)
Ryzyko
(1)
SOCJALIZM
(1)
Samorząd lokalny
(1)
Segmentacja rynku
(1)
Serwisy internetowe
(1)
Sieć handlowa
(1)
Społeczeństwo
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Statystyka gospodarcza
(1)
Strategia marketingowa
(1)
Styl życia
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Targi
(1)
Turystyka
(1)
Urbanizacja
(1)
Usługi przewozowe
(1)
Usługi turystyczne
(1)
WARUNKI SPOŁECZNO-GOSPODARCZE
(1)
Współpraca
(1)
Współpraca gospodarcza
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(6)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Wielkopolska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Podręczniki akademickie
(3)
Raport z badań
(3)
Podręcznik
(2)
Dane statystyczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Ochrona środowiska
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(4)
79 wyników Filtruj
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 10876 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Praca wykonana w ramach projektu badawczego nr 2h02C 06926.
Bibliogr.s. [131] - 133
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113584 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 40360
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61490, 60953 L (2 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Ekonomia dzielenia się W: Eurologistics. 2013, nr 1, s.50-51. - Suchy Las k/Poznania : Eurologistics s.c., 2013
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 376-393. Indeks.
Chapter 1. The economy, society and the environment 1.1.The dependence of the economy and society on the environment Tool 1.T1. Non-market valuation methods 1.3.External effects Tool 1.T2. Internalisation of external costs 1.4.Ignorance 1.5.Institutions and social capital Tool 1.T3. Social participation Case study 1.C1. What is the Białowieża Forest worth? Case study 1.C2. Cod fishing in the Baltic Case study 1.C3. A chipboard factory, a local community and the environmen Chapter 2. Systems thinking 2.1.Systems practice 2.2.Causal loop diagrams 2.3.Simulation and role-playing games Case study 2.C1. Sustainable development in the Barycz Valley Case study 2.C2. Envisioning management alternatives for the Tisza river valley Chapter 3. Basic theory of sustainable development 3.1.Attempts at operationalisation 3.2.Formalised approaches to intergenerational equity 3.3.Indicators of sustainable development 3.4.The concept of welfare in economics 3.5.Greening the conventional GDP 3.6.Sustainability and the scale of actions Part II. Business Chapter 4. Sustainability management system 4.1.The preparation phase 4.2.Vision 4.3.The sustainability programme 4.4.Implementation 4.5.Evaluation 4.6.The process of innovation 4.7.Stakeholder dialogue 4.8.The sustainability report 4.10. Summary and conclusions Case study 4.C1. The use of GRI Sustainability Reporting Guidelines at the BRE Bank Case study 4.C2. Setting up the 'Sustainable development and corporate social responsibility strategy of the PGNiG Group' Chapter 5. Sustainable production 5.1.Introduction: 'let's make the most of every piece of raw material' 5.2.Eco-efficiency Tool 5.T1. Life Cycle Assessment (LCA) Tool 5.T2. Eco-design 5.3.Industrial ecology Case study 5.C1. LCA as a tool supporting eco-design Chapter 6. Construction and architecture 6.1.Energy Tool 6.T1. Thermo-modernisation and improvement of heating efficiency 6.3.Raw materials and water 6.4.Indoor air and environmental quality 6.5.Building construction methods 6.6.Architectural design Tool 6.T2. Building certification Case study 6.C1. Sustainable renovation of the Turzyn Neighbourhood in Szczecin Case study 6.C2. The straw bale house in Przelomka Chapter 7. Supply chain management 7.1.From environmental management systems to sustainable supply chain management Tool 7.T1. The supplier audit 7.3.The buyer who dictates delivery conditions Tool 7.T2. Green public procurement Tool 7.T3. Eco labelling Case study 7.C1. IKEA: 'low prices, but not at any price' Chapter 8. Replacing products with services 8.1.An economy based on functionality 8.2.Product-service systems (PSS) Case study 8.C1. Public libraries in Poland Part III. Local authorities Chapter 9. Sustainable development strategies and indicators 9.1.Introduction: sustainable development as a strategic objective 9.2.Strategic documents 9.3.Integration of the measurement of sustainable development and quality of life Tool 9.T1. Local Agenda 21 audit Case study 9.C1. Local Agenda 21 in Poland Case study 9.C2. The standard of the UNDP Umbrella Project Chapter 10. Urbanism 10.1.Introduction: urbanisation challenges 10.2.Evolving concepts of the city 10.3.Conditions for spatial planning in Poland Tool 10.T1. Development planning and programming 10.4.The principles of sustainable spatial development Tool 10.T2. Spatial management Tool 10.T3. Social participation in spatial planning Tool 10.T4. Certification 10.5.Summary and conclusions Case study 10.C1. 'Old' Nowa Huta Case study 10.C2. Siewierz eco-town Chapter 11. Urban transport 11.1.Sustainable mobility — the birth of an idea Tool 11.T1. A public bicycle Tool 11.T2. Restricting car traffic 11.3.Transport as an integrated system Tool 11.T3. Integrated transfer junctions 11.4.Sustainable mobility as a process Case study 11.C1. The transport system of Krakow Case study 11.CS. The Śląsko-Dąbrowski Bridge in Warsaw Chapter 12. Municipal management 12.1.Municipal waste management 12.2.Water and wastewater management Tool 12.T1. Separating toilets Tool 12.T2. Constructed wetlands 12.4.Energy management 12.5.Social participation 12.6.Summary and conclusions Case study 12.C1. Wastewater treatment plant for Dziewin Chapter 13. Public-private partnership 13.1.PPP as a way to better public service performance 13.2.Preparation of a good partnership Case study 13.C1. Termy Warmińskie: an example of a partnership creation Part IV. Consumers and citizens Chapter 14. Sustainable consumption 14.1.The tyranny of small decisions 14.2.Responsibility Tool 14.T1. Evaluation of corporate messages 14.4.Reason Tool 14.T2. Eco-teams Case study 14.C1. Consumer education by NGOs in Poland Case study 14.C2. The fair trade sector in Poland Chapter 15. Citizen activity networks 15.1.Just believe: the world is changeable! 15.2.The importance of social capital and mutual trust 15.3.The character of the citizen sector in Poland Tool 15.T1. The internet and social actions 15.5.Social entrepreneurship, postmaterial values and creativity Case study 15.C1. A Group of Certain People (GPO) Case study 15.CS. Thematic villages List of figures 1.1.The economy and the environment 1.2.External costs of passenger transport and freight transport 1.3.Limiting resource extraction as a waste and pollution prevention strategy 1.4.Sustainable development pyramid 1.5.Cod catches in the Baltic, 1921—2008 2.1.Causal loop diagram illustrating vicious circle of global warming 2.2.Basic systems concepts 2.3.System structure as a determinant of its behaviour 2.4.Decisions, strategies and policies in complex systems 2.5.Participatory model building 2.6.Steps in the systems practice learning cycle 2.7.The principles for creating causal loop diagrams 2.8.Baltic cod, an example of a causal loop diagram 2.9.Simulation and role-playing games 2.10.Sustainability operationalised through systems thinking 2.11.Variables and causal links in the Barycz regional sustainability model 2.12.An artist's interpretation of the different landscape mosaic patterns in the Tisza river floodplain 2.13.Processes represented by causal loops supporting either the conventional or the alternative paradigms to river management in the Tisza river basin Challenges and opportunities for companies undertaking activities in the area of sustainable development 4.1.Continuous improvement with the PDCA cycle 4.2.Sustainability management system (SMS) structure 4.3.Johnson & Johnson Credo 4.4.Classification of stakeholders according to their proximity to the company 4.5.Exemplary classification system 4.6.Stakeholder dialogue at Vattenfall 4.7.CSR and business value curve 4.8.GRI indicators included in the BRE Bank's reports for 2007 and 2008 4.9.PGNiG Group's sustainable development goals 4.10.PGNiG Group's sustainable development management structure 5.1.Product life cycle from the perspective of environmental management 5.2.Rebound effect 5.3.General framework for the analysis of material flows 5.4.Fridge freezer under study 5.5.Life cycle impact assessment results for the fridge freezer analysed 6.1.Passive systems of heating, ventilation and heat recuperation 6.2.Commerzbank Tower, Frankfurt 6.3.Bioclimatic skyscraper New National Library Building, Singapore 6.4.Conceptual project of the Sanctuary of God's Providence in Warsaw 6.5.Map of Szczecin city centre 6.6.Three levels of renovation in the Turzyn Neighbourhood 6.7.The Turzyn Neighbourhood, a bird's eye view 6.8.Straw bale house in Przelomka 7.1.Tools used to promote sustainable development in a supply chain 7.2.Examples of eco-labels 7.3.The 'staircase model' applied by IKEA while purchasing wood 8.1.Types of innovation and the related eco-efficiency level 8.2.'More than one life' of products in Xerox 8.3.Library users by employment status 2008 8.4.Opinions about libraries expressed by residents of small towns in Poland (2008) 9.1.The structure of objectives in sustainable development planning 9.2.Most important documents for local development 9.3.The levels of indicator-based analysis of sustainable development in a community 9.4.LA-21 audit procedure 9.5.Strategies in local planning for sustainable development 10.1.Areas of the highest density located around transportation nodes marked by clear boundaries of urbanisation 10.2.From neighbourhood to city: the basic social-life ingredients 10.3.Three types of development, the same density 10.4.Gravel on footpaths improves water management and microclimate 10.5.One of the main streets in Poundbury 10.6.The local landscape in Poundbury 10.7.BedZED, Beddington, Surrey, United Kingdom 10.8.BedZED architecture 10.9.Siewierz eco-town: visualisation of the project 10.10.The central square of Siewierz 10.11.A street of the newly-designed town 11.1.Downward spiral of mass transportation 11.2.Means of urban transport — external costs versus the intended priority in traffic 11.3.Bicycle parking area by the buildings of the University of Joensuu (Finland) in the wintertime 11.4.Modal split of journeys made in selected cities 11.5.Components of a hypothetical travel by public transport and exemplary possibilities for reducing travel times 11.6.Mainz (Germany) — a transfer from a feeder bus into the tramway which takes place within a single roofed platform 11.7.Zurich, Bellevue — one of the few integrated transfer junctions in the city centre area 11.8.A roofed transfer point in an elegant pedestrian precinct in the Strasburg city centre 11.9.Helsinki where the platform for the tram stop can be reached easily by flat crossing points leading to both ends of the platform 11.10.Transport services in the housing district of Retkinia (Lodz, Poland) 11.11.Model of traffic organisation in the centre of Krakow 12.1.Selective collection and composting within the stream of municipal waste in the United Kingdom 12.2.Municipal water consumption per capita in chosen European countries 12.3.Water Park in Enkôping (Sweden) fed with stormwater from the housing area 12.4.The example of a separating toilet 12.5.The scheme of the separating system 12.6.Percentage of nutrients in different fractions of domestic sewage and their volume 12.7.Constructed wetland bed with subsurface, horizontal flow 12.8.The hybrid wastewater treatment plant EkoPAN in Łąka near Pszczyna 12.9.Constructed wetlands at the Research Station of Wrocław University in Karpacz 12.10.Constructed wetlands in Oxelôsund 12.11.Enkôping, willow plantation for energy production 12.12.Public debate in Dziewin 12.13.A map representing the conclusions to the second workshop 13.1.Forms of PPP and their relation to ownership and public infrastructure management 13.2.PPP step by step 13.3.Public-private cooperation forms in Polish legislation 14.1.Purchasing motives of Polish consumers regarding food products and household appliances 14.2.The increase of the number of ways 'green' consumers can act more responsibly presented at the turn of the 1980s and 1990s 14.3.Sales of fair trade products in Poland 15.1. Areas of activity of NGOs in Poland (2008) Photograph credits Par Aronsson, SLU (12.3); Bo Bjórkdahl (12.11); Marek Budzyński (6.4); Tomasz Bużałek (11.3, 11.6, 11.8, 11.9); Tom Chance (10.7); Jakub Damurski (12.12); Andrzej Dunajski (12.9); Gizmo23 (6.2); Sabina Jaromin (12.10); Tomasz Jeleński (6.3, 10.4, 10.5, 10.6); Tymoteusz Lekler (photographs opening the parts of the book); Bobby Bogdan Mrozowski, Dubbletten (12.4); Maciej Mycielski (10.9, 10.10, 10.11); Andrea Rota (10.8); Paulina Wojciechowska, www.ehah.org (6.8). List of tables 1.1.Ecosystem services 1.2.Institutional classification of failures and their environmental implications 2.1.Systems practice methodology 2.2.Guidelines for reading causal loop diagrams 2.3.Key variables and the indicators that describe them Reasons for which activities aiming at sustainable development can also fail 4.1.Example of a sustainability programme structure 4.2.Areas subject to evaluation within Danone Way Fundamentals 5.1.Concepts of more efficient use of the environment in production 5.2.Dematerialisation strategies that can be introduced at different stages of the product life cycle 5.3.'Design for X' and design for environment 5.4.LCI data regarding elements used in manufacture 5.5.LCI data regarding the exploitation stage 5.6.LCI data regarding the final disposal stage 5.7.The structure of the environmental impacts 5.8.The results of the LCA and LCC analyses 5.9.Eco-design tasks as potential directions for the improvement for the fridge freezer analysed 5.10.The LCA and LCC results for the selected eco-design variants 6.1.Differences between the assumptions and the reality of waste treatment in the Turzyn Neighbourhood renovation project 6.2.Comparison of profiles of 'ecological' straw bale houses against a regular single-family house 7.1. IWAY's basic requirements 9.1.The structure of Urban Audit programme 9.2.The structure of sustainable development SAS indicators' model 9.3.Structure of sustainable development audit report 12.1.Comparison of water consumption by the different types of toilets 12.2.The share of renewable and primary energy sources' utilisation 12.3.Financial analysis of the construction and exploitation costs for constructed wetlands and connection to a collective wastewater treatment plant in Scinawa 12.4.The pros and cons of the possible solutions to the sewage problem in Dziewin 13.1. Examples of risk sharing in PPP projects in Europe 13.2. Types of public-private cooperation and private partner selection procedures according to Polish legislation 14.1.Electricity use caused by appliances in stand-by mode and the related costs for the average Polish household and for the country as a whole 14.2.Basic criteria to determine the validity of green marketing
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148253 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19387 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48329, 48330, 48328 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. [359]-381. Netogr. s. 381-382. Indeks.
Sygnatura czytelni BWZ: IV C 12
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5591 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52392 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
w opracowaniu: sygn. 27171 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przemysł 4.0 : Ryszard Knosala Poleca)
Bibliografia, netografia na stronach 267-290. Indeks.
SPECYFIKA ŚRODOWISKA SMART WORLD Koncepcja Smart World Wymagania techniczne i środowiskowe Wyzwania społeczne i organizacyjne ORGANIZACJE W SMART WORLD Organizacja w erze przełomów, zmian i zrównoważonego rozwoju. Inteligencja organizacji – obszary, kierunki i dynamika rozwoju Organizacje przyszłości w teorii i praktyce ery Smart World BUDOWA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTW W SMART WORLD Proces budowy konkurencyjności w środowisku Smart World i jego elementy Problemy i bariery procesu kształtowania konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw – przegląd doświadczeń międzynarodowych Źródła i strategie budowy przewagi konkurencyjnej w dobie Przemysłu 4.0 i środowiska Smart World PERSONALIZACJA W ZRÓWNOWAŻONEJ PRODUKCJI I KONSUMPCJI W ŚRODOWISKU SMART WORLD Koncepcja zrównoważonej produkcji i konsumpcji Personalizacja jako efekt oczekiwań współczesnego klienta Serwicyzacja produkcji przemysłowej jako nowa strategia funkcjonowania przedsiębiorstw WYZWANIA DLA MODELI BIZNESU W DOBIE PRZEMYSŁU 4.0 Wiedza i kompetencje inżynierów i menedżerów – diagnoza wymagań Współpraca sieciowa małych i średnich przedsiębiorstw – korzyści i obawy Rozwój nowych modeli biznesu – analiza trendów PROJEKT MODELU BIZNESU Megatrendy Filary technologiczne Architektura modelu biznesu Architektura techniczna Architektura społeczna Procesy PLANOWANIE CYBER-FIZYCZNYCH SIECI PRODUKCYJNYCH DLA MODELI BIZNESU. Implementacja idei Przemysłu 4.0 dla networkingu przedsiębiorstw. Model platformy integracji klienta i producenta Koncepcja metodyki prototypowania sieci przedsiębiorstw INNOWACYJNOŚĆ MODELU BIZNESU Orientacja na proces kreowania innowacji Transformacja biznesu – nowa era innowacji Innowacyjne elementy modelu biznesu na bazie Canvas Zarządzanie talentami jako element architektury społecznej. WARTOŚĆ I KONKURENCYJNOŚĆ MODELU BIZNESU Kreowanie wartości poprzez model biznesu Źródła przewagi konkurencyjnej modelu biznesu Strategiczna karta wyników Kluczowe wskaźniki efektywności . Weryfikacja modelu PRAKTYCZNE ASPEKTY MODELI BIZNESU W ŚRODOWISKU SMART WORLD . Środowisko Smart World Fabryki przyszłości Cyber-fizyczne sieci przedsiębiorstw
Sygnatura czytelni BWZ: XIII C 59
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153935 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153936 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 131-148.
Zrównoważona konsumpcja żywności Definicja i koncepcja zrównoważonej konsumpcji żywności w kontekście zrównoważonego rozwoju Uwarunkowania zrównoważonej konsumpcji żywności Mierniki wykorzystywane do pomiaru zrównoważonej konsumpcji żywności Trendy wpisujące się w realizację postulatów idei Bariery utrudniające wdrożenie zrównoważonej konsumpcji żywności Komunikowanie idei zrównoważonej konsumpcji żywności Istota i rola komunikacji marketingowej. Nowe media źródłem zmian w komunikacji – wybrane aspekty Przegląd wybranych działań wspierających rozwój zrównoważonej konsumpcji żywności. Inicjatywy o charakterze międzynarodowym Działania rządowe Działania pozarządowe Świadomość konsumentów w zakresie zrównoważonej konsumpcji żywności Trendy wpisujące się w ideę zrównoważonej konsumpcji żywności w świadomości konsumentów Pojęcie zrównoważonej konsumpcji żywności w świadomości konsumentów Znajomość akcji promujących zrównoważoną konsumpcję żywności wśród konsumentów
Sygnatura czytelni BMW: IX M 56 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 15300 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 151842 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 406-424.
ROZDZIAŁ t. Tendencje rozwoju konsumpcji jako przesłanka działań marketingowych 1.1.Megatrendy wyznacznikami przyszłych zachowań konsumentów 1.1.1.Podstawowe uwarunkowania i rodzaje megatrendów w rozwoju konsumpcji 1.1.2.Procesy demograficzne nowym wyzwaniem dla marketingu 1.1.3.Czynniki technologiczne w kształtowaniu zachowań konsumenckich 1.1.4.Uwarunkowania ekonomiczne zmian w zachowaniach konsumenckich 1.1.5.Uwarunkowania społeczno-kulturowe - tendencje zmian wartości konsumpcyjnych 1.2.Pokolenia konsumentów - wartości, postawy, zachowania we współczesnym świecie 1.3.Cechy nowego konsumenta 1.4.Etnocentryzm i globalizacja konsumpcji 1.4.1.Globalizacja w aspekcie wpływu na zachowania konsumentów 1.4.2.Podstawy etnocentryzmu konsumenckiego a rozwój marketingu globalnego 1.5.Postmodernizm w konsumpcji i jego implikacje marketingowe 1.5.1.Cechy postmodernizmu jako etapu w rozwoju społeczno-ekonomicznym 1.5.2.Prawidłowości konsumpcji postmodernistycznej 1.5.3.Wpływ zmian technologicznych i społecznych na konsumpcję i marketing ROZDZIAŁ 2. Produkt i jego atrybuty jako uwarunkowania zachowań konsumentów 2.1.Produkt jako uwarunkowanie procesu decyzyjnego konsumenta 2.1.1.Preferowane cechy i asortyment produktów 2.1.2.Reakcje konsumentów wobec nowych produktów 2.1.3.Dyfuzja innowacji na polskim rynku 2.2.Oczekiwania konsumentów dotyczące opakowań 2.3.Rola marki w procesie decyzyjnym konsumenta 2.3.1.Wybór marki przez konsumenta 2.3.2.Lojalność wobec marki 2.3.3.Wyniki badania wrażliwości i lojalności konsumentów wobec marki 2.4. Cena jako uwarunkowanie decyzji rynkowych konsumentów 2.4.1.Prawidłowości zachowań konsumentów pod wpływem cen 2.4.2.Strategie postępowania polskich konsumentów wobec cen ROZDZIAŁ 3. Zachowania konsumentów pod wpływem marketingowych form dystrybucji i promocji 3.1.Postępowanie konsumenta w procesie wyboru formy dystrybucji 3.1.1.Wybór przez konsumenta formy dystrybucji 3.1.2.Czynniki wpływające na postępowanie konsumenta przy dokonywaniu zakupów 3.1.3.Przesłanki realizowania zakupów w różnych rodzajach sieci handlowych 3.1.4.Korzystanie przez konsumentów z form sprzedaży bezpośredniej 3.2.Reakcje konsumentów na działania promocyjne 3.2.1.Mechanizm reagowania odbiorców na przekazy reklamowe 3.2.2.Zewnętrzne czynniki określające percepcję przekazu komunikacyjnego 3.2.3.Wrażliwość konsumenta na promocję sprzedaży 3.2.4.Zachowania rynkowe konsumentów pod wpływem środków promocji ROZDZIAŁ 4. Segmenty rynku konsumpcyjnego i ich znaczenie w polityce produktu i ceny 4.1.Podział rynku na segmenty 4.1.1.Charakterystyki konsumentów w zespole kryteriów segmentacji 4.1.2.Style życia konsumentów i ich rola w wyznaczaniu segmentów rynku 4.1.3.Behawioralne kryteria segmentacji rynku 4.2.Strategie pozycjonowania dostosowane do reguł postępowania konsumentów 4.3.Konsument w polityce rozwoju nowego produktu 4.4.Przesłanki polityki cenowej przedsiębiorstwa ROZDZIAŁ 5. Konsument w centrum marketingowej strategii dystrybucji i komunikacji 5.1. Kształtowanie strategii dystrybucji i poziomu obsługi klienta 5.1.1.Wpływ wymagań konsumentów na decyzje dotyczące intensywności dystrybucji 5.1.2.Trend omnichannel w zachowaniach konsumentów 5.1.3.Relacje między sprzedawcą a nabywcą 5.1.4.Przykłady działań służących podwyższaniu poziomu obsługi klienta 5.2. Komunikowanie się przedsiębiorstwa z rynkiem 5.2.1. Rola społeczno-kulturowych uwarunkowań zachowań konsumenckich w tworzeniu przekazu reklamowego 5.2.2. Wpływ wewnętrznych uwarunkowań postępowania konsumenta na przekaz komunikacyjny 5.3. Stosowanie form komunikacji online 5.3.1.Znaczenie technologii internetowej w kształtowaniu form komunikacji z konsumentami 5.3.2.Reklama kontekstowa i behawioralna - w kierunku większej skuteczności odziaływania na konsumentów ROZDZIAŁ 6. Konsument w kreowaniu wartości 6.1.Model współtworzenia wartości z aktywną rolą konsumentów 6.2.Formy aktywności konsumentów w tworzeniu innowacji 6.3.Udział konsumentów w realizowaniu zadań o charakterze społecznym we współpracy z instytucjami publicznymi 6.4.Konsumpcja kolaboratywna jako bodziec rozwoju nowych modeli biznesowych przedsiębiorstw 6.4.1.Cele i mechanizmy konsumpcji kolaboratywnej 6.4.2.Konsumpcja kolaboratywna jako forma sharing economy 6.4.3.Konsumpcja kolaboratywna a modele biznesowe przedsiębiorstw ROZDZIAŁ 7. Nowe koncepcje zarządzania i marketingu związane z klientem 7.1.Customer Knowledge Management jako wyzwanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem 7.1.1.Customer Knowledge Management - założenia i obszary zarządzania wiedzą konsumenta 7.1.2.Zasady, etapy kształtowania i style Customer Knowledge Management 7.2.Customer Engagement Marketing - strategie pobudzania zaangażowania potencjalnych klientów 7.2.1.Mechanizmy i instrumenty kształtowania zaangażowania konsumentów 7.2.2.Efekty Customer Engagement Management 7.3.Podstawowe orientacje strategiczne w kształtowaniu zaangażowania i więzi przedsiębiorstwa z klientem 7.4.Satysfakcja klientów jako kluczowa zmienna w zarządzaniu przedsiębiorstwem 7.4.1.Zasady i mechanizmy kształtowania satysfakcji 7.4.2.Metody pomiaru satysfakcji klientów 7.4.3.Kierunki wykorzystania wskaźników satysfakcji klientów w zarządzaniu przedsiębiorstwem 7.5.Programy kształtowania lojalności klientów 7.6.Uwarunkowania i kierunki działań służących umieszczeniu klienta w centrum strategii przedsiębiorstwa
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 294 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VI B 39
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 151080 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6361 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 141274, 141562 (2 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 13377 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 289-306. Indeks.
Kto chce być ekonomistą? 1Zmień cel od PKB do Obwarzanka 2Dostrzeż pełny obraz od zamkniętego obiegu rynku do gospodarki zintegrowanej 3Pielęgnuj ludzką naturę od racjonalnego człowieka ekonomicznego do ludzi przystosowujących się społecznie 4Skojarz działanie systemów od mechanicznej równowagi do dynamicznej złożoności 5Dąż do dystrybucji od „wzrost wszystko wyrówna" do dystrybucji z założenia 6Orientuj się na odnawialność od „wzrost wszystko wyczyści" do regeneracji z założenia 7Traktuj wzrost agnostycznie od uzależnienia od wzrostu do obojętności na wzrost Dziś wszyscy jesteśmy ekonomistami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152122, 152121 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58747 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. na s. [229]-234.
Dla studentów i wykładowców kierunków ekonomicznych oraz praktyków menedżerów, specjalistów zajmujących się konsumpcją, rynkiem i marketingiem.
1. Pojęcie i istota innowacyjnej gospodarki 1.1. Pojęcie i istota innowacyjnej gospodarki 1.1.1. Pojęcie innowacyjnej gospodarki 1.1.2. Cel(e) innowacyjnej gospodarki 1.2. Rola innowacyjnej gospodarki w zróżnicowanym rozwoju społeczno-gospodarczym 1.2.1. Znaczenie innowacji w rozwoju społeczno-gospodarczym według modelu z Davos 1.2.2. Wyzwania rozwojowe 1.2.3. Kluczowa rola innowacji w równoważeniu rozwoju społeczno-gospodarczego 1.3. Innowacyjność polskiej gospodarki. Ujęcie praktyczne 1.3.1. Zakres i uwarunkowania współczesnego rozwoju przez innowacje 1.3.2. Wskaźniki innowacyjnej gospodarki 1.3.3. Innowacyjność gospodarki w Polsce. Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw 1.3.4. Nowe aspekty badania innowacyjności gospodarki w Polsce 1.3.5. Innowacyjność polskiej gospodarki na tle innowacyjności gospodarek krajów Unii Europejskiej 2. Konsumpcja w Polsce 2.1. Konsumpcja jako siła sprawcza rozwoju społeczno-gospodarczego 2.2. Wybrane uwarunkowania konsumpcji 2.3. Zmiany w konsumpcji w skali makroekonomicznej 2.4. Zmiany w konsumpcji gospodarstw domowych 2.4.1. Poziom i struktura wydatków konsumpcyjnych 2.4.2. Konsumpcja finansowana z pozadochodowych źródeł 2.4.3. Spożycie żywności w gospodarstwach domowych 2.4.4. Wyposażenie gospodarstw domowych w przedmioty trwałego użytkowania 2.4.5. Zmiany w poziomie zaspokojenia potrzeb konsumpcyjnych 3. Zachowania rynkowe konsumentów i ich uwarunkowania 3.1. Wartości, cele i wymagania konsumentów wobec życia 3.2. Zwyczaje konsumentów i ich zachowania konsumpcyjne 3.3. Postawy konsumentów wobec nowych produktów 3.4. Czynniki wpływające na decyzje zakupu wybranych grup produktów 3.5. Czynniki wpływające na korzystanie z wybranych kategorii usług 4. Konsumpcja produktów innowacyjnych 4.1. Zainteresowanie konsumentów produktami i usługami innowacyjnymi 4.2. Wiedza konsumentów na temat produktów innowacyjnych na rynku 4.3. Korzystanie z innowacyjnych dóbr i usług 4.3.1. Stopień nowoczesności wyposażenia gospodarstw domowych 4.3.2. Korzystanie z Internetu 4.3.3. Korzystanie z innowacyjnych usług sprzedażowych 4.3.4. Stopień znajomości i akceptacji innowacyjnych technologii i urządzeń związanych z budownictwem mieszkaniowym 5. Konsument we współczesnej gospodarce 5.1. Zwyczaje zakupowe związane z produktami i usługami innowacyjnymi 5.2. Zachowania innowacyjne polskich konsumentów w opinii ekspertów 5.3. Segmentacja konsumentów ze względu na postawy wobec innowacyjności.
Sygnatura czytelni BWZ: IV C 48
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5685 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem rozprawy jest ocena przydatności podatku od wartości dodanej, jako formy opodatkowania konsumpcji, do realizacji funkcji fiskalnych i pozafiskalnych oraz ustalenie, jak przerzucalność tego podatku wpływa na te funkcje. Celem części empirycznej jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, na kogo, w jakim zakresie i w którym momencie przerzucany jest ciężar podatku od towarów i usług. W rozprawie analizowane są trzy kierunki przerzucalności – na konsumentów, pracowników i dawców kapitału. Problem przerzucalności jest niezwykle aktualny i złożony, wymaga uwzględnienia międzydyscyplinarnych obszarów wiedzy. Autor porusza się po nich z łatwością, przystępnie przedstawiając je czytelnikowi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności