Psychologia
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(352)
Forma i typ
Książki
(337)
Publikacje naukowe
(125)
Publikacje fachowe
(71)
Poradniki i przewodniki
(69)
Publikacje dydaktyczne
(56)
Publikacje popularnonaukowe
(49)
Artykuły
(12)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(9)
Publikacje informacyjne
(2)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(214)
dostępne
(164)
wypożyczone
(39)
nieokreślona
(12)
Placówka
Wypożyczalnia
(198)
Czytelnia Główna
(2)
Biblioteka WB
(9)
Biblioteka Międzywydziałowa
(66)
Biblioteka WEiZ
(49)
Biblioteka WWFiF
(98)
Magazyn
(3)
Biblioteka WEAiI
(4)
Autor
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(8)
Doliński Dariusz (1959- )
(6)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(6)
Johnson Robert L
(5)
Materska Maria (1942- )
(5)
McCann Vivian
(5)
Radzicki Józef
(5)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(5)
Cieślak Piotr
(4)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(4)
Witkowska Magda
(4)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(4)
Cichy Elżbieta
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Goleman Daniel (1946- )
(3)
Jankowski Andrzej (anglista)
(3)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(3)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(3)
Popiel Agnieszka
(3)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(3)
Strelau Jan (1931- )
(3)
Bac Aneta
(2)
Binder Anna
(2)
Binder Marek
(2)
Bojkowski Łukasz
(2)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(2)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(2)
Doroba Anita
(2)
Dumińska Katarzyna
(2)
Fortuna Paweł
(2)
Gerrig Richard J. (1959- )
(2)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(2)
Grzesiak Mateusz (1980- )
(2)
Habrat Paweł
(2)
Habrat-Pragłowska Ewa
(2)
Hadnagy Christopher
(2)
Harciarek Michał
(2)
Hawkins David R. (1927-2012)
(2)
Heath Chip
(2)
Heath Dan
(2)
Heszen-Niejodek Irena (1942- )
(2)
Janus Edyta
(2)
Jarmuż Sławomir
(2)
Kelley David (1951- )
(2)
Knapp Julie
(2)
Konarowska Katarzyna
(2)
Konieczny Jacek
(2)
Kowalczewska Joanna
(2)
Kozielecki Józef (1936- )
(2)
Krzyżanowski Krzysztof (tłumacz)
(2)
Lencioni Patrick (1965- )
(2)
Lowen Alexander (1910-2008)
(2)
Luboński Paweł (tłumacz)
(2)
Machoń Henryk (1967- )
(2)
Malina Dorota
(2)
Nowak-Młynikowska Agnieszka
(2)
Pawłowska Anna (organizacja i zarządzanie)
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Porażka Dorota
(2)
Prelewicz Anna
(2)
Puchalska-Kamińska Malwina
(2)
Rathus Spencer A
(2)
Reimann Maria
(2)
Rojek Katarzyna
(2)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(2)
Schein Edgar H. (1928- )
(2)
Sikorski Wiesław (psycholog)
(2)
Strelau Jan (1931-2020)
(2)
Sugiero Joanna
(2)
Szmidt Krzysztof J
(2)
Trempała Janusz (1953- )
(2)
Turnbull Carolline
(2)
Wilson Carol
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Wąsikowska Barbara
(2)
Zagórska Paulina (tłumacz)
(2)
Zawadzki Bogdan
(2)
Łądka-Barańska Agnieszka
(2)
A. Baum
(1)
Adamczyk-Kowalczuk Magdalena
(1)
Adkins Lyssa
(1)
Amsterdamski Piotr (1955-2008)
(1)
Andryszak Bartosz
(1)
Arnheim Rudolf (1904-2007)
(1)
Aronson Elliot (1932- )
(1)
Aronson Joshua
(1)
Bailey Chris (1989- )
(1)
Balcerkiewicz Katarzyna
(1)
Baranowski Marian
(1)
Barden Phil (1959- )
(1)
Barker Eric
(1)
Baron-Cohen Simon (1958- )
(1)
Barron-Tieger Barbara
(1)
Barry Bruce (1958- )
(1)
Barszcz Marzena
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Batko Andrzej
(1)
Bazan-Bulanda Anna
(1)
Bednarek Stefan (1944- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(185)
2010 - 2019
(135)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(10)
1960 - 1969
(3)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(298)
1945-1989
(17)
1901-2000
(15)
1989-2000
(13)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(345)
Wielka Brytania
(3)
Stany Zjednoczone
(3)
Szwecja
(1)
Język
polski
(345)
angielski
(7)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(41)
Menedżerowie
(13)
Psycholodzy
(12)
Psychoterapeuci
(9)
Nauczyciele
(8)
Coachowie
(5)
Fizjoterapeuci
(3)
Rodzice
(3)
Doradcy personalni
(2)
Dyrektorzy HR
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Pedagodzy
(2)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Socjolodzy
(2)
Studenci
(2)
Architekci
(1)
Chorzy na depresję
(1)
Dietetycy
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dyrektorzy
(1)
Ekonomiści
(1)
Kryminolodzy
(1)
Lekarze
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Opiekunowie medyczni
(1)
Policjanci
(1)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(1)
Pracownicy HR
(1)
Prawnicy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psychoanalitycy
(1)
Psycholodzy biegli sądowi
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psycholodzy penitencjarni
(1)
Psychologowie
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Seniorzy
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Specjaliści resocjalizacji
(1)
Strażacy
(1)
Służba więzienna
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Psychologia
(50)
Psychoterapia
(18)
Psychologia społeczna
(16)
Relacje międzyludzkie
(15)
Coaching
(14)
Osobowość
(14)
Psychologia pracy
(14)
Zarządzanie
(14)
Kreatywność
(13)
Mózg
(13)
Stres
(13)
Dzieci
(11)
Radzenie sobie ze stresem
(11)
Komunikacja interpersonalna
(10)
Sukces
(10)
Uczucia
(10)
Przywództwo
(9)
Inteligencja emocjonalna
(8)
Myślenie twórcze
(8)
Uczenie się
(8)
Motywacja
(7)
Psychologia biznesu
(7)
Stres pourazowy
(7)
Techniki samopomocy
(7)
Trening sportowy
(7)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(7)
Higiena psychiczna
(6)
Myślenie
(6)
Negocjacje
(6)
Pamięć
(6)
Przedsiębiorstwo
(6)
Psychologia pozytywna
(6)
Sportowcy
(6)
Decyzje
(5)
Innowacje
(5)
Menedżerowie
(5)
Mentoring
(5)
Nawyki
(5)
Percepcja wzrokowa
(5)
Praca
(5)
Trauma
(5)
Trener
(5)
Zaangażowanie pracowników
(5)
Etyka zawodowa
(4)
Integracja sensoryczna
(4)
Internet
(4)
Komunikacja niewerbalna
(4)
Kształcenie
(4)
Marketing
(4)
Motywacja pracy
(4)
Neuropsychologia
(4)
Osoby starsze
(4)
Poczucie własnej wartości
(4)
Praca zespołowa
(4)
Psychoanaliza
(4)
Samokontrola
(4)
Samorealizacja
(4)
Socjotechnika
(4)
Spostrzeganie
(4)
Stres zawodowy
(4)
Szczęście
(4)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(4)
Terapia zajęciowa
(4)
Testy psychologiczne
(4)
Umysł
(4)
Wychowanie
(4)
Wypalenie zawodowe
(4)
Zachowanie
(4)
Zachowanie organizacyjne
(4)
Zdolności
(4)
Zdrowie psychiczne
(4)
Zmysły
(4)
Świadomość
(4)
Aktywność fizyczna
(3)
Architektura
(3)
Autyzm
(3)
Chorzy w rodzinie
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Design thinking
(3)
Diagnoza psychologiczna
(3)
Dobrostan psychiczny
(3)
Dorośli
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Empatia
(3)
Funkcje poznawcze
(3)
Inteligencja (psychologia)
(3)
Jakość życia
(3)
Kariera
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Manipulacja (psych.)
(3)
Manipulacja (psychologia)
(3)
Mentoring (forma wspomagania rozwoju)
(3)
Metodologia
(3)
Młodzież
(3)
Nauki kognitywne
(3)
Neuronauka poznawcza
(3)
Organizacja pracy
(3)
Piłka nożna
(3)
Pomoc psychologiczna
(3)
Temat: czas
2001-
(33)
1901-2000
(10)
1801-1900
(5)
1701-1800
(3)
1001-1100
(2)
1101-1200
(2)
1201-1300
(2)
1301-1400
(2)
1401-1500
(2)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
201-300
(2)
301-400
(2)
401-500
(2)
501-600
(2)
601-700
(2)
801-900
(2)
901-1000
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
101-200
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(26)
Austria
(1)
Bliski Wschód
(1)
Europa
(1)
Japonia
(1)
Szwajcaria
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(85)
Podręcznik
(65)
Poradnik
(59)
Monografia
(29)
Poradniki
(27)
Praca zbiorowa
(20)
Artykuł z czasopisma naukowego
(12)
Raport z badań
(8)
Case study (studium przypadku)
(5)
Podręczniki akademickie
(5)
Esej
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Antologia
(1)
Biografia
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czasopismo psychologiczne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Program szkolenia
(1)
Publicystyka
(1)
Publicystyka polska
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Skrypt (typ publikacji)
(1)
Synteza
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Inżynieria i technika
(3797)
Medycyna i zdrowie
(2538)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2439)
Informatyka i technologie informacyjne
(1725)
Zarządzanie i marketing
(1618)
Psychologia
(352)
Nauka i badania
(1536)
Transport i logistyka
(1345)
Kultura fizyczna i sport
(1341)
Architektura i budownictwo
(1060)
Historia
(718)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(511)
Socjologia i społeczeństwo
(363)
Matematyka
(335)
Podróże i turystyka
(318)
Edukacja i pedagogika
(312)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(308)
Ochrona środowiska
(288)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(270)
Fizyka i astronomia
(267)
Chemia
(201)
Kultura i sztuka
(182)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(165)
Geografia i nauki o Ziemi
(149)
Biologia
(136)
Rozwój osobisty
(124)
Rolnictwo i leśnictwo
(120)
Filozofia i etyka
(108)
Językoznawstwo
(100)
Media i komunikacja społeczna
(82)
Praca, kariera, pieniądze
(82)
Hobby i czas wolny
(49)
Kulinaria
(49)
Religia i duchowość
(48)
Styl życia, moda i uroda
(31)
Etnologia i antropologia kulturowa
(27)
Literaturoznawstwo
(19)
Dom i ogród
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(9)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(8)
Archeologia
(4)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Architektura i budownictwo4
(1)
Engineering vibrations
(1)
KF1123np
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliowści
(1)
Transport
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Kultura Fizyczna
(12)
352 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
Netografia na 3 stronie okładki.
Bibliografia strony [113]-118, wykaz aktów prawnych strony 119-120.
Negocjacje kryzysowe i policyjne. Rys historyczny i badania współczesne Bazy danych o incydentach Psychologiczne aspekty komunikacji w sytuacjach kryzysowych Syndrom sztokholmski. Mit i rzeczywistość Kategorie sprawców sytuacji kryzysowych i sposoby negocjacji z nimi Zastosowanie reguł wpływu społecznego w negocjacjach kryzysowych Perswazja i manipulacja. Techniki manipulacji psycholingwistycznej Sztuka argumentacji. Wybrane zagadnienia Prawne aspekty komunikacji w sytuacjach kryzysowych System negocjacji policyjnych w Polsce Podstawy prawne działań negocjatorów policyjnych Doskonalenie zawodowe negocjatorów policyjnych Negocjowanie ze sprawcą Przełamywanie oporu w negocjacjach z trudnym przeciwnikiem Ogólne zasady negocjowania ze sprawcą Argumentowanie w negocjacjach Górniczej 2013 Akty prawne dotyczące negocjacji policyjnych i szkoleń negocjatorów w porządku chronologicznym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148473 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Carl Gustav Jung / Gary Bobroff ; przełożyła Małgorzata Guzowska. - Polskie wydanie. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021. - 217, [3] strony : ilustracje ; 22 cm.
(W Pigułce)
Indeks.
Psychologia Junga Cień Praca wewnętrzna Jaźń Typy osobowości Archetypy Anima i Animus Synchroniczność Carl Jung i II wojna światowa Aktualny przewodnik po Jungu Chronologia życia i twórczości Junga
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151632 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 2420
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Bibliografia na stronach 00-00
Kartoteka zagadnieniowa: Kultura Fizyczna
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Bibliografia na stronach 53-53
Kartoteka zagadnieniowa: Kultura Fizyczna
Brak okładki
Książka
W koszyku
Publikacja jest podsumowaniem V edycji Olimpiady wiedzy i wartości w sporcie, [Opole, 10 grudnia 2018 r.] - informacja ze wstępu.
Bibliografia, neografia przy pracach.
Zofia Kardasz Motywacja w teoriach psychologicznych Barbara Zmaczyńska-Witek Motywacja w sporcie i aktywności fizycznej Aleksandra Rogowska, Cezary Kuśnierz Analiza strukturalna Skali Motywacji Sportowej SMS Dariusz Krok Rola nadziei na sukces jako czynnika motywacyjnego w zdrowiu fizycznym i psychicznym SP0RT Marcin Krawczyński Motywacja osiągnięć w sporcie - między mistrzostwem a współzawodnictwem Joanna Basiaga-Pasternak, Henryk Duda, Krzysztof Wrześniewski, Marek Salamon, Tomasz Bernas Zależności pomiędzy zmiennymi osobowościowymi i poziomem lęku a motywacją sportową u juniorów młodszych - zawodników piłki nożnej Joanna Basiaga-Pasternak, Justyna Łopuszyńska Motywy i wartości wspinaczy niepełnosprawnych i pełnosprawnych . Zbigniew Dziubiński Osobowość jako podstawowy faktor uczestnictwa w kulturze fizycznej Magdalena Żmuda-Pałka System motywacyjny wspierający aktywność fizyczną na przykładzie Ewy Chodakowskiej WyoCHOWANIE Radosław Chałupniak Motywacja w wychowaniu Leszek Waga Motywacja jako zmienna w badaniach pedagogicznych z odniesieniami do aktywności sportowej Robert Sadlak Posługa kapelana w klubie piłkarskim Mieczysław Polak Motywacja pastoralnej posługi prezbitera we współczesnym nauczaniu Kościoła Rajmund Porada Źródła motywacji w ekumenizmie
Sygnatura czytelni BWF: IV D 48
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148278, 148276, 148277, 148275 (4 egz.)
Biblioteka WWFiF
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F 8379 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia, netografia na stronach [447]-520 i przy rozdziałach. Indeks.
TRAUMA, KONSEKWENCJE I OCENA KLINICZNA • Czym jest trauma? • Skutki traumy • Diagnoza traumy i objawów pourazowych INTERWENCJE KLINICZNE • Podstawowe zagadnienia w terapii traumy • Psychoedukacja • Zmniejszanie cierpienia i trening regulacji afektu • Interwencje poznawcze • Przetwarzanie emocjonalne • Poprawa poczucia tożsamości i funkcjonowania w związkach z innymi • Strategie uważnościowe w terapii traumy • Leczenie ostrych następstw traumy • Psychobiologia i psychofarmakologia traumy • Wstępny wywiad dotyczący traumy (Initial Trauma Review-3 - ITR-3) • Protokół treningu oddechu opartego na uważności (Mindfulness-Based Breath Training - MBBT)
Sygnatura czytelni BMW: VI U 217 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: IV J 71
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148895 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8455 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Competitive Edge.
Rozgrzewka przed meczem Reguła 1: Naucz się zasad gry Reguła 2: Rozpoznaj i podejmij właściwą decyzję Reguła 3: Wyznaczaj cele odzwierciedlające twoje wartości Reguła 4: Przemyśl zwyciężanie Reguła 5: Zapoznaj się z psychologicznymi zagrożeniami współzawodnictwa Reguła 6: Zaprzyjaźnij się z porażką Reguła 7: Uczyń czas swoim sprzymierzeńcem Strategie poprawy osobistych wyników
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151903 N, 119418 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
MOC ŚWIADOMEGO ODDYCHANIA Czym jest praktyka oddechowa? Świadomość Oddechu: jestem oddechem Świadome Oddychanie: oddycham Trzy konwergencje praktyki oddechowej 2. KSZTAŁTOWANIE CIAŁA POPRZEZ ODDECH Jak praktyka oddechowa wpływa na twoje ciało Praca serca a długowieczność Iceman: wzrost energii i odporności Superczłowiek: wstrzymywanie oddechu a PTSD Metoda Butejki: astma, alergie i inne schorzenia Oczyszczanie organizmu za pomocą oddychania Twój nos wie! Ziewaj i bądź zdrów Codzienne oddychanie 3. KSZTAŁTOWANIE UMYSŁU POPRZEZ ODDECH Porzucenie ograniczeń Wydychanie stresu Praktyka oddechowa w świecie wojownika Pobudzenie kreatywności Codzienne oddychanie 4. KSZTAŁTOWANIE DUCHA POPRZEZ ODDECH Pogłębienie praktyki Świadomości Oddechu Duchowe oddychanie Oddychanie z Ramem Dassem Przebudzenie intuicji Duchowa energia w praktyce oddechowej Wymiar miłości Codzienne oddychanie 5. OSIĄGANIE SUKCESÓW W ŻYCIU, MIŁOŚCI I BIZNESIE POPRZEZ ODDECH Oddech jako instrument w Symfonii Życia Klucz do ostatecznej transformacji Zasady dobrego życia 6. MISTRZOSTWO ODDECHOWE W 21 DNI
Sygnatura czytelni BWF: VII M 36
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8826 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metodologia badań psychologicznych / Jerzy Brzeziński. - Wydanie nowe, 8 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2023. - XIX, [1], 524, [2] strony : ilustracje ; 29 cm.
Bibliografia na stronach XIX-XX i 429-447. Indeks.
1. Dlaczego psychologowi niezbędna jest znajomość metodologii? XI 1. Różne rozumienia metodologii XI 2. Dwa cele nauczania metodologii XIII 3. Podstawowa literatura z zakresu metodologii badań psychologicznych i dyscyplin pokrewnych XVII Część I Natura procesu badawczego w psychologii 1 1. Psychologia jest nauką empiryczną - zagadnienia wprowadzające 5 2. Cele poznania naukowego - zewnętrzne i wewnętrzne 6 3. Schemat poznania naukowego 8 4. Intersubiektywny charakter poznania naukowego - Kazimierza Ajdukiewicza zasada racjonalności 14 5. Idealizacyjny charakter poznania naukowego 17 6. Redukcjonizm i reduktywizm a problem swoistości poznania naukowego w psychologii 18 2. Psychologia traktuje o związkach między zmiennymi - odmiany zmiennych i ich operacjonalizacja 25 2. Pojęcie zmiennej 26 3. Konstrukcja mnogościowa zmiennej ilościowej 29 4. Stanleya S. Stevensa klasyfikacja zmiennych: nominalne, porządkowe, interwałowe i ilorazowe 30 5. Zmienne zależne i niezależne. Klasyfikacja zmiennych 32 6. Zasady wprowadzania terminów teoretycznych do nauk empirycznych (według Jerzego Kmity) 34 7. Wskaźniki 36 8. Wyniki uzyskane na skalach narzędzi pomiarowych jako wskaźniki zmiennych ilościowych 41 9. Nowe ujęcie problemu operacjonalizacji zmiennych psychologicznych (według Elżbiety Hornowskiej) 43 3. Problemy badawcze i hipotezy badawcze 51 2. Problem badawczy jako pytanie - pytania rozstrzygnięcia i pytania dopełnienia; problemy rozstrzygalne i nierozstrzygalne 51 3. Nuela Belnapa klasyfikacja pytań 55 4. Hipoteza jako odpowiedź na pytanie badawcze 58 5. Klasyfikacja problemów badawczych i hipotez badawczych 59 4. Struktura procesu badawczego w psychologii 65 2. Struktura procesu badawczego w psychologii (ujęcie Jerzego Brzezińskiego) 65 3. Między „odkryciem" a „uzasadnieniem" 72 Część II Uwarunkowania procesu badawczego 79 5. Zewnętrzne uwarunkowania procesu badawczego - psychologia a praktyka społeczna 81 2. Między zewnętrznymi i wewnętrznymi uwarunkowaniami procesu badawczego w psychologii 82 3. Psychologia stosowana czy stosowanie psychologii - jedna albo wiele psychologii? 83 4. Psychologia a model tzw. nauk praktycznych 87 5. Obieg informacji między sferą praktyki społecznej i sferą nauki 89 6. Wewnętrzne determinanty procesu badawczego 95 1. Wprowadzenie 95 2. Trafność badania psychologicznego 96 3. Badanie psychologiczne jako interakcja badacz - osoba badana 110 4. Podsumowanie 135 7. Etyczne problemy naukowych badań psychologicznych 139 2. Szczególnie etycznie wątpliwe aspekty działalności badawczej psychologa 143 3. Informowanie społeczności uczonych o uzyskanych rezultatach Badawczych 153 4. Psycholog jako nauczyciel i mistrz - jedność badania i nauczania 159 5. Testy psychologiczne w rękach psychologa 165 6. Rezultat badawczy jako podstawa praktycznego działania 173 Część III W stronę metod statystycznych 177 8. Próba - wybrane zagadnienia 181 1. Wprowadzenie 181 2. Dlaczego próba złożona z ochotników nie jest reprezentatywna (jest stronnicza)? 182 3. Próba kwotowa 184 4. Próba losowa 186 5. Podsumowanie 194 9. Miary siły związku między zmiennymi - wybrane zagadnienia 195 2. Zależności rzeczywiste a zależności pozorne. Interpretacja przyczynowo-skutkowa związku korelacyjnego dwóch zmiennych 196 3. Regresja liniowa zmiennej Y względem zamiennej X; korelacja rYX 198 4. Wybór optymalnej miary siły związku między zmiennymi 203 10. Testy istotności różnic i wskaźniki wielkości efektu ES - wybrane zagadnienia 205 2. Etapy wnioskowania statystycznego 207 3. Warunki poprawnego stosowania testów istotności różnic w badaniach empirycznych 210 4. Wybór optymalnego testu istotności różnic i wskaźnika wielkości efektu 217 5. Wskaźniki wielkości efektu (ES) 222 6. Przedziały ufności 232 Część IV Modele sprawdzania hipotez 237 11. Model eksperymentalny (E) 241 2. Charakterystyka modelu eksperymentalnego (E) 243 3. Pojęcie planu eksperymentalnego i quasi-eksperymentalnego 260 4. Trafność planu eksperymentalnego i czynniki ją zakłócające 262 5. Podstawowe plany eksperymentalne 270 12. Gdy nie można przeprowadzić badania eksperymentalnego - nieeksperymentalny model ex post facto (EPF) 289 2. Model eksperymentalny a model nieeksperymentalny ex post facto (EPF) 290 3. Dwie odmiany nieeksperymentalnego modelu EPF 290 4. Zbieranie danych za pomocą wywiadów 298 5. Opracowywanie danych empirycznych pochodzących z wywiadów 301 6. Ocena istotności zmiennych w nieeksperymentalnym modelu EPF 311 7. Wady i zalety nieeksperymentalnego modelu EPF 311 13. Model korelacyjny - model wielokrotnej regresji liniowej (MLR) 315 1. Wprowadzenie - model analizy wariancji ANOVA a model wielokrotnej regresji liniowej MLR 316 2. Podstawowe odmiany modelu MLR 318 3. Zmienne ilościowe w jedno-wielozmiennowej odmianie modelu MLR 319 4. Zmienne jakościowe w modelu MLR - konstruowanie zmiennych instrumentalnych: kodowanie zero-jedynkowe (dummy coding) 324 5. Ustalenie porządku istotnościowego w obrębie zmiennych niezależnych wprowadzonych do modelu MLR 334 6. Kurczenie się korelacji wielokrotnej 335 Część V Podstawy konstrukcji testów psychologicznych i interpretacji ilościowej danych testowych wybrane zagadnienia 337 14. Rzetelność - błąd standardowy - moc dyskryminacyjna pozycji testowych 343 2. Założenia klasycznej teorii rzetelności testów psychologicznych 344 3. Odmiany błędu standardowego 345 4. Punktowa i przedziałowa estymacja wyniku prawdziwego 347 5. Sześć empirycznych metod estymacji rzetelności testu psychologicznego 349 6. Trzy wskaźniki mocy dyskryminacyjnej pozycji testowych 359 15. Ustalanie trafności testu 365 2. Cztery aspekty trafności 367 3. Aspekt zbieżny (konwergentny) i różnicowy (dyskryminatywny) trafności - analiza macierzy „wielu cech -wielu metod" Donalda T. Campbella i Donalda W. Fiskego 374 4. Badanie trafności z wykorzystaniem modelu analizy czynnikowej (tzw. trafność czynnikowa) 379 16. Standaryzacja - obiektywność - normalizacja 383 2. Standaryzacja i obiektywność testu 383 3. Skale standardowe oparte na modelu rozkładu normalnego 385 4. Porównanie skal standardowych 388 17. Analiza profilów psychometrycznych - porównania intraindywidualne i interindywidualne 391 2. Analiza intraprofilowa 393 3. Analiza interprofilowa 398 18. Problemy adaptacji kulturowej testów 409 2. Czy testy psychologiczne powstałe w warunkach innej kultury powinny być poddane adaptacji kulturowej? 410 3. Sprawdzanie równoważności testów (według Radosława Ł. Drwala) 415 4. Konteksty adaptacji kulturowej testów (według Jerzego Brzezińskiego) 416
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154874 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
O psychologii i psychologach : między uniwersytetem a praktyką społeczną / Jerzy M. Brzeziński, Piotr K. Oleś. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2021. - XIII, [3], 563, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 517-[544]. Indeks.
PSYCHOLOGIA JAKO NAUKA Jaką nauką jest psychologia? Psychologia jest nauką empiryczną, która ma swoje osobliwości Osobliwości przedmiotu i metody psychologii Koncepcja człowieka Potrzeba założeń metasystemowych Kim jest człowiek? Dlaczego – będąc psychologiem – warto to wiedzieć Psychologia a inne dyscypliny naukowe: problemy interdyscyplinarne PROBLEMY KSZTAŁCENIA PSYCHOLOGÓW Skąd się biorą psychologowie – co zrobić, aby zostać dobrym psychologiem? Idea kształcenia na poziomie uniwersyteckim – czyli czemu służy studiowanie Studia psychologiczne na polskich uniwersytetach i w innych szkołach wyższych Zideologizowane początki studiów psychologicznych (1950 r.) Rozwój studiów po przełomie październikowym 1956 r. Blaski i cienie prowadzenia studiów psychologicznych według deklaracji bolońskiej (1999 r. – I0 i II0 kształcenia) versus jednolite pięcioletnie studia magisterskie O potrzebie ogólnopolskich standardów kształcenia na studiach psychologicznych Trochę historii Jak mogłyby wyglądać studia psychologiczne? O jednolite standardy dla rozpraw doktorskich z psychologii Kontekst nowej ustawy z 20 lipca 2018 r.: Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce Kryteria dobrej rozprawy doktorskiej Co po dyplomie magisterskim – nieustające doskonalenie zawodowe i podejmowanie nowych wyzwań zawodowych Co dają, a czego nie dają studia magisterskie i co można dzięki nim osiągnąć? Co wynosimy z uczelni? A czego studia nie dają i jak zdobyć „to”, czego nie dają? Studia przygotowują do pracy badawczej i praktyki psychologicznej Zawód psycholog Psycholog – jako profesjonalista, badacz i nauczyciel akademicki Europejski Certyfikat Psychologa EuroPsy Czym jest EuroPsy? Model kompetencji zawodowych EuroPsy w Europie i w Polsce Specjalizacja, certyfikat, uprawnienia Konieczność ustawicznego kształcenia PSYCHOLOG JAKO PROFESJONALISTA Jedna jest psychologia, ale z wieloma zastosowaniami O integracji teorii i badań empirycznych z praktyką psychologiczną Od teorii do praktyki. Cztery fazy przejścia od wyników badania naukowego do ich praktycznych zastosowań – wytworzenia wiedzy naukowej – upowszechniania wyników opracowania Programu Praktycznego Działania (PPD) aplikacji PPD Praktyka oparta na dowodach empirycznych Diagnoza oparta na dowodach empirycznych Terapia oparta na dowodach empirycznych Terapia i inne rodzaje profesjonalnej aktywności oparte na dowodach empirycznych Gdy psycholog występuje jako ekspert Trzy role eksperckie podejmowane przez psychologa Psycholog-badacz jako kompetentny krytyk naukowy Dobre „wychowanie” badacza-krytyka Postawa krytycznej otwartości Odporność na pokusy Unikanie konfliktu interesów Niepożądane społeczne skutki złej krytyki naukowej Psycholog-profesjonalista jako biegły sądowy Psycholog-profesjonalista jako doradca i autor ekspertyz Gdy psycholog występuje jako popularyzator Kto, co i jak powinien popularyzować? Istota popularyzacji Cztery poziomy popularyzacji W kierunku ustalenia granic popularyzacji wiedzy Gdy psycholog angażuje się w działalność społeczną Ochrona zdrowia psychicznego jednym z priorytetów Unii Europejskiej Skutki rozwoju cywilizacji a społeczna rola psychologów Psycholog jako badacz zjawisk społecznych Psycholog zaangażowany w procesy społeczne Psycholog świadczący pomoc wobec wyzwań i problemów społecznych Przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom Promocja zdrowia i jakości życia Psycholog pomaga w zdrowiu i chorobie Psycholog a problemy i potrzeby osób starszych Interwencja Psycholog wobec problemów współczesności Niektóre problemy popandemicznego świata Lęk jako reakcja na pandemię i lęki społeczne Trudne relacje społeczne w okresie pandemii i po niej Lęk przed śmiercią Popandemiczny wzrost? Czterowymiarowy model zmian człowieka XXI wieku Przemiany kulturowe o charakterze globalnym Niepewność, iluzja wolności a tożsamość Wymiary zmian Człowiek wobec nowej fali cywilizacji Psychologiczne implikacje zmian Świat realny i wirtualny Kultura młodych a tradycja Brak tożsamościowego zakorzenienia i lęk przed przyszłością Problem autentyczności Uzależnienia, agresja społeczna, odmienność Sens życia i ekonomia działań Psychologia i psychologowie też będą inni Jeszcze o wyzwaniach popandemicznego świata E-interwencje Niepewność i kryzys autorytetów Psychologia: globalna czy lokalna? Jak pracować z ludźmi w świecie kulturowo zróżnicowanym Problemy a możliwości adaptacyjne człowieka NIE TYLKO WIEDZA… Nie tylko twarda wiedza naukowa, lecz także empatia Co jest potrzebne w zawodzie psychologa: wiedza i empatia Profesjonalizm jako synteza wiedzy i empatii Osiem cnót psychologicznych Uważność Otwartość Wrażliwość Asertywność Rzetelność Odpowiedzialność Dalekowzroczność Pokora W kierunku metacnoty? Jak to osiągnąć? Podatność i odporność na wpływy kulturowe Wrażliwość etyczna psychologa: badacza i profesjonalisty Znaczenie wrażliwości etycznej w kształceniu i funkcjonowaniu zawodowym psychologów Etyczny kontekst badania naukowego Naukowa ważność podejmowanej tematyki Podstawy kompetencyjne badacza Umiejętności w zakresie planowania danego badania empirycznego Przeprowadzanie badania empirycznego Wyciągnięcie wniosków z przeprowadzonego badania Traktowanie osób badanych Prawo do poszanowania godności Prawo do zapewnienia bezpiecznego udziału w badaniu Prawo do wyrażenia w pełni świadomej zgody na udział w badaniu oraz do informacji o badaniu i wykorzystaniu przez badacza wyników Prawo do poszanowania poufności, prywatności oraz anonimowości Kilka uwag o zakresie działania uniwersyteckich komisji etycznych Uczciwość badacza – naganne etycznie odstępstwa od naukowych standardów p-hacking, fishing expedition (p < 0,05); efekt szuflady ( file drawer effect, publication bias)
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 117
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8796 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykorzystaj swoje silne strony : użyj dźwigni swojego talentu / Marcus Buckingham ; przełożył Marcin Kowalczyk. - Wydanie w nowej szacie graficznej. - Warszawa : MT Biznes, 2023. - 219, [36] stron : ilustracje ; 24 cm.
STAŃ NA CZELE TEGO RUCHU Pierwszy etap: określ swoje silne strony Drugi etap: przystąp do działania Wyruszasz z tego miejsca A jesteś bliżej niż sądzisz Sześcioetapowa metoda „Trombone Player Wanted" ZBURZ MITY Co cię powstrzymuje? Poznaj Heidi Trzy mity Mit 1: Osobowość człowieka zmienia się w miarę, jak przybywa mu lat Mit 2: Najbardziej możesz rozwinąć się w tych aspektach, w których jesteś najsłabszy Mit 3: Dobry członek zespołu robi wszystko, czego się od niego oczekuje, aby pomóc zespołowi POZNAJ SWOJE SILNE STRONY Czy wiesz, w czym jesteś najlepszy? Cztery oznaki silnej strony Kto jest najlepszym sędzią twoich silnych stron? Uchwyć, przeanalizuj i potwierdź twoje silne strony Heidi nabiera pewności UWOLNIJ SWÓJ POTENCJAŁ W jaki sposób w pełni wykorzystać swoje silne strony? Heidi ma chwilę słabości Jak Heidi odkryła swoje silne strony Twój mocny plan tygodnia Cztery strategie pozwalające wykorzystać silne strony Twój wywiad FREE™ ZWALCZ SWOJE SŁABE STRONY Jak możesz pozbyć się tego, co obniża twoją skuteczność? Jakie są twoje dominujące słabe strony? Uchwyć, przeanalizuj i potwierdź twoje słabe strony Przestań mówić, że coś się „powinno" Cztery strategie pozwalające ograniczyć słabe strony Heidi przestaje dzwonić Wywiad STOP PRZEMÓW Jak utworzyć silny zespół? Twoja silna strona osłabia mnie Rozmowa 1. Pogawędka o silnych stronach Rozmowa 2. Jak mogę ci pomóc? Rozmowa 3. Pogawędka na temat słabych stron Rozmowa 4. Jak możesz mi pomóc? Wskazówki dla kierowników Zespół Georgii ZBUDUJ SILNE NAWYKI W jaki sposób sprawić, aby dobre nawyki były trwałe? Koniec początku Najsilniejsze przyzwyczajenia „A co będzie, gdy..." „... nie będę wiedział, czy powinienem przyjąć tę pracę?" 1.„... uważam, że nie powinienem był przyjmować tej pracy." 2.„... nie mam doświadczenia w wykonywaniu tej pracy." 4jestem stale przepracowany." 5..... mój szef mnie nie rozumie." 6.„... mój szef jest idiotą." 7.„... jestem wypalony." 8.„... w ogólnym rozrachunku moja praca nie ma aż tak wielkiego znaczenia." 9.„... gdzieś tam głęboko sądzę, że wcale nie jestem tak dobry, jak twierdzą inni."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 155213 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: dlaczego dzień może być krótszy niż godzina, a minuta dłuższa od dnia.
Bibliografia, netografia na stronach 353-389. Indeks.
Streszczenie: Twój mózg nieustannie mierzy czas. Kiedy rozmawiasz, precyzyjnie określa długość trwania każdej sylaby, a także dźwięków, gdy słuchasz muzyki, wie ile trwa doba, a nawet miesiąc. Mózg to wspaniały zegar! Jak ludzki mózg mierzy czas? Jak robią to mózgi zwierząt? I czym w ogóle jest czas: obiektywną wielkością fizyczną, czy może tylko wytworem mózgu? W swojej książce "Mózg, władca czasu", Dean Buonomano poszukuje odpowiedzi na te niezwykle ważne pytania - odpowiedzi, od których zależy więcej, niż myślisz. [str. wyd.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 147321 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 129-140.
Rozdział 1. Czas jednostkowy, czas społeczny: uwarunkowania i symetrie Rozdział 2. Czas w kontekście świata medialnego, wirtualności i emocji Rozdział 3. Konteksty czasu współczesnego: kryzys, zaufanie, informacja Rozdział 4. Czas w życiu współczesnych studentów: przed pandemią i w trakcie pandemii. Wnioski z badań empirycznych 4.1. Percepcja czasu przez studentów w okresie poprzedzającym pandemię i w trakcie pandemii - główne modele i tendencje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152222 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mapy twoich myśli / Tony Buzan ; przekład Monika Stefaniak ; [tekst polski opracował] Dariusz Rossowski. - Wydanie IV. - Łódź : Feeria - Wydawnictwo JK, 2023. - 359, [1] strona : ilustracje (w tym kolorowe) ; 21 cm.
Na okładce: Rewolucyjne metody usprawniające pracę umysłową. Najlepsze narzędzie do przyswajania wiedzy, planowania, twórczego rozwiązywania problemów i podejmowania optymalnych decyzji.
Bibliografia na stronach 348-356.
Sposób, w jaki robimy notatki, albo ogranicza, albo pobudza naszą kreatywność i pamięć. Mapy twoich myśli to książka dla tych, którzy pragną wykorzystać potencjał swojego umysłu. Ten wyjątkowy podręcznik wyjaśnia fundamentalne zasady przebiegu procesów myślowych w mózgu oraz pokazuje, jak uwolnić niewykorzystaną potęgę myślenia i nią pokierować. Pozwala na to mindmapping – szczególny rodzaj notowania polegający na tworzeniu map myśli, który pobudza procesy myślowe. Dzięki użyciu słów, symboli, kolorów, rytmu i efektu trójwymiarowości uaktywniają się wszystkie ośrodki mózgu, a nie tylko obszary związane z umiejętnościami językowymi i matematycznymi, jak to się dzieje w przypadku tradycyjnego notowania linearnego. Promienista struktura map myśli, odzwierciadlająca naturalną architekturę mózgu, pozwala na błyskawiczną analizę i syntezę idei, a także znacznie skraca czas notowania oraz wyszukiwania w notatkach istotnych informacji. Mapy twoich myśli to nadzwyczajna pomoc dla studentów i uczniów, biznesmenów i menedżerów, nauczycieli, wykładowców, projektantów i mówców, a także wszystkich zainteresowanych ćwiczeniem swojego mózgu. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 153891 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 547-587.
Konteksty zmian w opisie i wyjaśnianiu konsekwencji nabycia niepełnosprawności ruchowej 1. Główne zmiany w ujmowaniu niepełnosprawności 2. Implikacje psychologii pozytywnej w wyjaśnianiu niepełnosprawności ruchowej i jej skutków 3. Elementy pozytywne w wyjaśnianiu niepełnosprawności ruchowej i jej konsekwencji w poglądach pedagogów specjalnych oraz psychologów rehabilitacji 3.1. Kategorie „pozytywności” w poglądach B. Wright 3.2. Kategorie „pozytywności” w poglądach C. L. Vash 3.3. Kategorie „pozytywności” w poglądach M. Grzegorzewskiej 4. Podsumowanie związku psychologii pozytywnej i studiów nad niepełnosprawnością Teoretyczne ujęcia pozytywnych konsekwencji nabycia niepełnosprawności ruchowej 1. Nabycie niepełnosprawności ruchowej i jej konsekwencje – konceptualizacja zjawiska 1.1. Nabycie niepełnosprawności ruchowej jako zjawisko uniwersalne, dynamiczne i interakcyjne 1.2. Nabycie niepełnosprawności ruchowej jako ryzyko dysfunkcjonalności i kolizja samoorganizującego się systemu rozwojowego 1.3. Nabycie niepełnosprawności ruchowej jako krytyczne wydarzenie życiowe 1.4. Nabycie niepełnosprawności ruchowej jako zdarzenie traumatyczne 2. Pozytywne konsekwencje nabycia niepełnosprawności – ustalenia terminologiczne 3. Modele pozytywnych zmian po nabyciu niepełnosprawności ruchowej 3.1. Model wzrostu osobowego J. A. Schaefer i R. H. Moosa 3.2. Model rozumienia pozytywnego wzrostu rozwijającego się w wyniku niepełnosprawności T. R. Elliotta, M. Kurylo i P. Rivery 3.3. Model odnajdywania znaczenia posiadanej niepełnosprawności C. G. Davisa, S. Nolen-Hoeksema i J. Larson 3.4. Funkcjonalno-opisowy model wzrostu potraumatycznego R. G. Tedeschiego i L. G. Calhouna Rozdział III. Pozytywne konsekwencje nabycia trwałej niepełnosprawności ruchowej – uwarunkowania i znaczenie dla adaptacji 1. Uwarunkowania intrapersonalne 1.1. Radzenie sobie 1.2. Nadzieja 1.3. Optymizm życiowy 2. Uwarunkowania interpersonalne – wsparcie społeczne 3. Uwarunkowania związane z niepełnosprawnością 3.1. Ocena niepełnosprawności 3.2. Akceptacja niepełnosprawności 4. Pozytywne zmiany potraumatyczne a psychospołeczna adaptacja 4.1. Potraumatyczny wzrost a pozytywne wymiary adaptacji 4.2. Potraumatyczny wzrost a negatywne wymiary adaptacji 4. Hipotetyczny model związków między zmiennymi Rozdział V. Znaczenie zasobów intrapersonalnych i interpersonalnych oraz percepcji własnej niepełnosprawności dla pozytywnych zmian potraumatycznych u badanych 1. Wzrost potraumatyczny badanych 2. Radzenie sobie badanych 3. Intrapersonalne i interpersonalne zasoby radzenia sobie badanych 4. Percepcja własnej niepełnosprawności osób badanych 5. Rola percepcji niepełnosprawności w wyjaśnianiu relacji między radzeniem sobie i zasobami a pozytywnymi zmianami potraumatycznymi u badanych 5.1. Radzenie sobie i zasoby a pozytywne zmiany w percepcji siebie u badanych – mediacyjna rola oceny niepełnosprawności i akceptacji niepełnosprawności 5.2. Radzenie sobie i zasoby a pozytywne zmiany w relacjach z innymi u badanych – mediacyjna rola oceny niepełnosprawności i akceptacji niepełnosprawności 5.3. Radzenie sobie i zasoby a większe docenianie życia u badanych – mediacyjna rola oceny niepełnosprawności i akceptacji niepełnosprawności 5.4. Radzenie sobie i zasoby a pozytywne zmiany w sferze duchowej u badanych – mediacyjna rola oceny niepełnosprawności i akceptacji niepełnosprawności 5.5. Radzenie sobie i zasoby a ogólny wzrost potraumatyczny u badanych – mediacyjna rola oceny niepełnosprawności i akceptacji niepełnosprawności Znaczenie wzrostu potraumatycznego dla pozytywnych i negatywnych wymiarów adaptacji u badanych 1. Wzrost potraumatyczny a satysfakcja z życia u badanych – moderująca rola typów radzenia sobie 2. Wzrost potraumatyczny a reakcje przystosowawcze u badanych 2.1. Pozytywne zmiany w percepcji siebie a reakcje przystosowawcze u badanych – moderująca rola typów radzenia sobie 2.2. Pozytywne zmiany w relacjach z innymi a reakcje przystosowawcze u badanych – moderująca rola typów radzenia sobie 2.3. Większe docenianie życia a reakcje przystosowawcze u badanych – moderująca rola typów radzenia sobie 2.4. Pozytywne zmiany w sferze duchowej a reakcje przystosowawcze u badanych – moderująca rola typów radzenia sobie 2.5. Wzrost potraumatyczny a reakcje przystosowawcze u badanych – moderująca rola typów radzenia sobie 3. Potraumatyczny wzrost a poczucie stresu u badanych – moderująca rola typów radzenia sobie 1. Wzrost potraumatyczny u badanych z nabytą niepełnosprawnością ruchową 2. Zależność między radzeniem sobie i zasobami a wzrostem potraumatycznym u badanych z nabytą niepełnosprawnością ruchową – mediacyjna rola oceny niepełnosprawności i akceptacji niepełnosprawności 3. Zależność między wzrostem potraumatycznym a pozytywną oraz negatywną adaptacją u badanych z nabytą niepełnosprawnością ruchową, przy uwzględnieniu moderującej roli typów radzenia sobie 3.1. Wzrost potraumatyczny a satysfakcja z życia u badanych 3.2. Wzrost potraumatyczny a reakcje przystosowawcze u badanych 3.3. Wzrost potraumatyczny a poczucie stresu u badanych 3.4. Rodzaj niepełnosprawności ruchowej a wzrost potraumatyczny oraz jego powiązania z uwzględnionymi zmiennymi u osób badanych 6. Założenia paradygmatu pozytywnie ukierunkowanego – propozycja ...
Sygnatura czytelni BWF: X H 261
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8503 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 245-298. Indeks.
Wprowadzenie do neuronauki społecznej Ewolucja zachowań społecznych Mózg społeczny szarańczy pustynnej Neuronauka i neuronauka społeczna Co czyni nas ludźmi? Doktryna analizy wielopoziomowej i złoty trójkąt Kontakty społeczne są ważne Zdrowe więzi społeczne Pomiar obiektywnej i postrzeganej izolacji społecznej Ewolucyjna teoria samotności Ścieżki i konsekwencje izolacji społecznej Teoretyczne ścieżki łączące samotność ze śmiertelnością we współczesnym świecie Postrzegana izolacja społeczna a funkcjonowanie mózgowiaMózg społeczny Metody badania mózgu społecznego Metody neuroobrazowe Procesy epigenetyczne i ekspresja genów w mózgu społecznym Ewolucja mózgu społecznego Narodziny Homo sapiens Hipoteza mózgu społecznego Rozwój mózgu społecznego w okresie niemowlęcym Rozwój mózgu społecznego dzięki zdrowym związkom społecznym Siły łączące Zarażanie emocjonalne, przyjmowanie perspektywy afektywnej i empatia Imitacja i identyfikacja Mentalizacja Perspektywa egocentryzmu Perspektywa symulacji Perspektywa teorii umysłu Wiele ścieżek Uczenie społeczne Percepcja społeczna: czytanie twarzy Postrzeganie twarzy Sygnały statyczne Sygnały powolne Sygnały sztuczne Sygnały szybkie Ekspresja emocji Badania pacjentów i zwierząt Negatywne emocje moralne Oszustwa społeczne: czytanie oczu Zwodnicze ekspresje Czytanie oczu Kierunek spojrzenia Umiejętność oszukiwania i wykrywanie oszustw Organizacja funkcjonalna ośrodkowego układu nerwowego Zwodnicze sygnały i ekspresje – nowe spojrzenie Integracja wpływów fizycznych, kontekstowych i behawioralnych Procesy grupowe Konkurencja międzygatunkowa i wewnątrzgatunkowa Wzajemność Grupy własne i grupy obce Neuronalne podłoże uprzedzeń i stereotypów Stereotypizacja Uprzedzenia i dyskryminacja Łagodzenie stereotypów i uprzedzeń Altruistyczne karanie i współpraca Wpływ społeczny Konformizm Posłuszeństwo wobec autorytetów Perswazja Ewolucyjny i kulturowy wkład w perswazję Komunikacja i perswazja Zdrowe więzi społeczne Od „ja” do „my” Namiętna miłość romantyczna Inne rodzaje miłości i popędy biologiczne Szybkość miłości w ludzkim mózgu Romantyczne odrzucenie Poznawcze korzyści miłości Korzyści miłości dla poznania ucieleśnionego Korzyści miłości dla poznania społecznego Ewolucyjna teoria samotności Cacioppo (ETL)
Sygnatura czytelni BWZ: XII A 110
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6507 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Świadomość i nastawienie Pokonywanie narzuconych przez siebie ograniczneń Docenianie róznic Ramy, filtry i to, jak nam przeszkadzają Kompetencje i nawiazywanie kontaktu Inicjowanie i pielęgnowanie relacji Budowanie i przywracanie zaufania Konflikt empatyczne słuchanie Wirtualny kontakt
Sygnatura czytelni BWZ: XII A 112
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154852 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Tytuł oryginału: The shallows : what the Internet is doing to our brains.
Bibliografia na stronach 275-279.
Po co myśleć? Przecież masz internet! Doświadczamy właśnie odwrócenia intelektualnej ewolucji naszego gatunku. Z czcicieli wiedzy i mądrości jako przymiotu ściśle związanego z osobowością znów stajemy się myśliwymi i zbieraczami, tym razem w elektronicznym lesie pełnym informacji. Internet wkroczył w nasze życie i bezpowrotnie je przewartościował. Przekształcił sposób, w jaki myślimy i działamy. Nasze problemy z koncentracją, coraz krótsze i uboższe wypowiedzi oraz problemy z przyswajaniem długich tekstów nie są dziełem przypadku. Czyżbyśmy stawali się coraz bardziej płytcy? Czyżby narzędzie, które powstało po to, by nam służyć, przejęło nad nami władzę? Nicholas Carr pokazuje, jak nowe media zmieniają nas samych i otaczającą nas rzeczywistość. Wyrasta przy tym na współczesnego Marshalla McLuhana. Jego książka wywołała w USA zażartą dyskusję, w którą zaangażowało się wielu publicystów i prestiżowych wydawców. Carr serwuje nam coś więcej niż tylko dogłębną i zaskakującą analizę socjologiczną: jego wywód to przede wszystkim wspaniała intelektualna uczta, pełna nieszablonowych przemyśleń i frapujących anegdot. Bez względu na to, czy jesteś zafascynowany możliwościami globalnej sieci, czy też raczej podejrzewasz, że konsekwencją jej rozwoju będzie zagłada rodzaju ludzkiego, warto dowiedzieć się, jak internet oddziałuje na Twój mózg i jak zmieni to Twoją przyszłość. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153500 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Jakość Życia)
Nazwy autorów na okładce.
Źródła energii rozmawiają Wojciech Eichelberger i Piotr Żak Jerzy Vetulani Para do życia Anna Kowalczyk-Kroenke Czas wypalenia Katarzyna Schier Wampiry emocjonalne Dorota Szczygieł Jak z emocji czerpać moc Jagoda Bzowy Energia w związku Anna Polcyn-Radomska W rodzinnym kręgu Katarzyna Klimek-Michno We władzy motyla Humory i hormony rozmawiają Julie Holland i Daria Grabda Maria Gaj Jak się zmęczysz, to biegnij Magdalena Jarzębowska Zasady zachowania energii Ewa Liegman Nie bój się być Przydatność daje siłę rozmawiają Magda Umer i Jolanta Białek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145877 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności