Psychologia
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(352)
Forma i typ
Książki
(337)
Publikacje naukowe
(125)
Publikacje fachowe
(71)
Poradniki i przewodniki
(69)
Publikacje dydaktyczne
(56)
Publikacje popularnonaukowe
(49)
Artykuły
(12)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(9)
Publikacje informacyjne
(2)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(214)
dostępne
(164)
wypożyczone
(39)
nieokreślona
(12)
Placówka
Wypożyczalnia
(198)
Czytelnia Główna
(2)
Biblioteka WB
(9)
Biblioteka Międzywydziałowa
(66)
Biblioteka WEiZ
(49)
Biblioteka WWFiF
(98)
Magazyn
(3)
Biblioteka WEAiI
(4)
Autor
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(8)
Doliński Dariusz (1959- )
(6)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(6)
Johnson Robert L
(5)
Materska Maria (1942- )
(5)
McCann Vivian
(5)
Radzicki Józef
(5)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(5)
Cieślak Piotr
(4)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(4)
Witkowska Magda
(4)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(4)
Cichy Elżbieta
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Goleman Daniel (1946- )
(3)
Jankowski Andrzej (anglista)
(3)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(3)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(3)
Popiel Agnieszka
(3)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(3)
Strelau Jan (1931- )
(3)
Bac Aneta
(2)
Binder Anna
(2)
Binder Marek
(2)
Bojkowski Łukasz
(2)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(2)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(2)
Doroba Anita
(2)
Dumińska Katarzyna
(2)
Fortuna Paweł
(2)
Gerrig Richard J. (1959- )
(2)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(2)
Grzesiak Mateusz (1980- )
(2)
Habrat Paweł
(2)
Habrat-Pragłowska Ewa
(2)
Hadnagy Christopher
(2)
Harciarek Michał
(2)
Hawkins David R. (1927-2012)
(2)
Heath Chip
(2)
Heath Dan
(2)
Heszen-Niejodek Irena (1942- )
(2)
Janus Edyta
(2)
Jarmuż Sławomir
(2)
Kelley David (1951- )
(2)
Knapp Julie
(2)
Konarowska Katarzyna
(2)
Konieczny Jacek
(2)
Kowalczewska Joanna
(2)
Kozielecki Józef (1936- )
(2)
Krzyżanowski Krzysztof (tłumacz)
(2)
Lencioni Patrick (1965- )
(2)
Lowen Alexander (1910-2008)
(2)
Luboński Paweł (tłumacz)
(2)
Machoń Henryk (1967- )
(2)
Malina Dorota
(2)
Nowak-Młynikowska Agnieszka
(2)
Pawłowska Anna (organizacja i zarządzanie)
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Porażka Dorota
(2)
Prelewicz Anna
(2)
Puchalska-Kamińska Malwina
(2)
Rathus Spencer A
(2)
Reimann Maria
(2)
Rojek Katarzyna
(2)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(2)
Schein Edgar H. (1928- )
(2)
Sikorski Wiesław (psycholog)
(2)
Strelau Jan (1931-2020)
(2)
Sugiero Joanna
(2)
Szmidt Krzysztof J
(2)
Trempała Janusz (1953- )
(2)
Turnbull Carolline
(2)
Wilson Carol
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Wąsikowska Barbara
(2)
Zagórska Paulina (tłumacz)
(2)
Zawadzki Bogdan
(2)
Łądka-Barańska Agnieszka
(2)
A. Baum
(1)
Adamczyk-Kowalczuk Magdalena
(1)
Adkins Lyssa
(1)
Amsterdamski Piotr (1955-2008)
(1)
Andryszak Bartosz
(1)
Arnheim Rudolf (1904-2007)
(1)
Aronson Elliot (1932- )
(1)
Aronson Joshua
(1)
Bailey Chris (1989- )
(1)
Balcerkiewicz Katarzyna
(1)
Baranowski Marian
(1)
Barden Phil (1959- )
(1)
Barker Eric
(1)
Baron-Cohen Simon (1958- )
(1)
Barron-Tieger Barbara
(1)
Barry Bruce (1958- )
(1)
Barszcz Marzena
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Batko Andrzej
(1)
Bazan-Bulanda Anna
(1)
Bednarek Stefan (1944- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(185)
2010 - 2019
(135)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(10)
1960 - 1969
(3)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(298)
1945-1989
(17)
1901-2000
(15)
1989-2000
(13)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(345)
Wielka Brytania
(3)
Stany Zjednoczone
(3)
Szwecja
(1)
Język
polski
(345)
angielski
(7)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(41)
Menedżerowie
(13)
Psycholodzy
(12)
Psychoterapeuci
(9)
Nauczyciele
(8)
Coachowie
(5)
Fizjoterapeuci
(3)
Rodzice
(3)
Doradcy personalni
(2)
Dyrektorzy HR
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Pedagodzy
(2)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Socjolodzy
(2)
Studenci
(2)
Architekci
(1)
Chorzy na depresję
(1)
Dietetycy
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dyrektorzy
(1)
Ekonomiści
(1)
Kryminolodzy
(1)
Lekarze
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Opiekunowie medyczni
(1)
Policjanci
(1)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(1)
Pracownicy HR
(1)
Prawnicy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psychoanalitycy
(1)
Psycholodzy biegli sądowi
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psycholodzy penitencjarni
(1)
Psychologowie
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Seniorzy
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Specjaliści resocjalizacji
(1)
Strażacy
(1)
Służba więzienna
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Psychologia
(50)
Psychoterapia
(18)
Psychologia społeczna
(16)
Relacje międzyludzkie
(15)
Coaching
(14)
Osobowość
(14)
Psychologia pracy
(14)
Zarządzanie
(14)
Kreatywność
(13)
Mózg
(13)
Stres
(13)
Dzieci
(11)
Radzenie sobie ze stresem
(11)
Komunikacja interpersonalna
(10)
Sukces
(10)
Uczucia
(10)
Przywództwo
(9)
Inteligencja emocjonalna
(8)
Myślenie twórcze
(8)
Uczenie się
(8)
Motywacja
(7)
Psychologia biznesu
(7)
Stres pourazowy
(7)
Techniki samopomocy
(7)
Trening sportowy
(7)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(7)
Higiena psychiczna
(6)
Myślenie
(6)
Negocjacje
(6)
Pamięć
(6)
Przedsiębiorstwo
(6)
Psychologia pozytywna
(6)
Sportowcy
(6)
Decyzje
(5)
Innowacje
(5)
Menedżerowie
(5)
Mentoring
(5)
Nawyki
(5)
Percepcja wzrokowa
(5)
Praca
(5)
Trauma
(5)
Trener
(5)
Zaangażowanie pracowników
(5)
Etyka zawodowa
(4)
Integracja sensoryczna
(4)
Internet
(4)
Komunikacja niewerbalna
(4)
Kształcenie
(4)
Marketing
(4)
Motywacja pracy
(4)
Neuropsychologia
(4)
Osoby starsze
(4)
Poczucie własnej wartości
(4)
Praca zespołowa
(4)
Psychoanaliza
(4)
Samokontrola
(4)
Samorealizacja
(4)
Socjotechnika
(4)
Spostrzeganie
(4)
Stres zawodowy
(4)
Szczęście
(4)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(4)
Terapia zajęciowa
(4)
Testy psychologiczne
(4)
Umysł
(4)
Wychowanie
(4)
Wypalenie zawodowe
(4)
Zachowanie
(4)
Zachowanie organizacyjne
(4)
Zdolności
(4)
Zdrowie psychiczne
(4)
Zmysły
(4)
Świadomość
(4)
Aktywność fizyczna
(3)
Architektura
(3)
Autyzm
(3)
Chorzy w rodzinie
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Design thinking
(3)
Diagnoza psychologiczna
(3)
Dobrostan psychiczny
(3)
Dorośli
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Empatia
(3)
Funkcje poznawcze
(3)
Inteligencja (psychologia)
(3)
Jakość życia
(3)
Kariera
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Manipulacja (psych.)
(3)
Manipulacja (psychologia)
(3)
Mentoring (forma wspomagania rozwoju)
(3)
Metodologia
(3)
Młodzież
(3)
Nauki kognitywne
(3)
Neuronauka poznawcza
(3)
Organizacja pracy
(3)
Piłka nożna
(3)
Pomoc psychologiczna
(3)
Temat: czas
2001-
(33)
1901-2000
(10)
1801-1900
(5)
1701-1800
(3)
1001-1100
(2)
1101-1200
(2)
1201-1300
(2)
1301-1400
(2)
1401-1500
(2)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
201-300
(2)
301-400
(2)
401-500
(2)
501-600
(2)
601-700
(2)
801-900
(2)
901-1000
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
101-200
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(26)
Austria
(1)
Bliski Wschód
(1)
Europa
(1)
Japonia
(1)
Szwajcaria
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(85)
Podręcznik
(65)
Poradnik
(59)
Monografia
(29)
Poradniki
(27)
Praca zbiorowa
(20)
Artykuł z czasopisma naukowego
(12)
Raport z badań
(8)
Case study (studium przypadku)
(5)
Podręczniki akademickie
(5)
Esej
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Antologia
(1)
Biografia
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czasopismo psychologiczne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Program szkolenia
(1)
Publicystyka
(1)
Publicystyka polska
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Skrypt (typ publikacji)
(1)
Synteza
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Inżynieria i technika
(3797)
Medycyna i zdrowie
(2538)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2439)
Informatyka i technologie informacyjne
(1725)
Zarządzanie i marketing
(1618)
Psychologia
(352)
Nauka i badania
(1536)
Transport i logistyka
(1345)
Kultura fizyczna i sport
(1341)
Architektura i budownictwo
(1060)
Historia
(718)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(511)
Socjologia i społeczeństwo
(363)
Matematyka
(335)
Podróże i turystyka
(318)
Edukacja i pedagogika
(312)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(308)
Ochrona środowiska
(288)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(270)
Fizyka i astronomia
(267)
Chemia
(201)
Kultura i sztuka
(182)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(165)
Geografia i nauki o Ziemi
(149)
Biologia
(136)
Rozwój osobisty
(124)
Rolnictwo i leśnictwo
(120)
Filozofia i etyka
(108)
Językoznawstwo
(100)
Media i komunikacja społeczna
(82)
Praca, kariera, pieniądze
(82)
Hobby i czas wolny
(49)
Kulinaria
(49)
Religia i duchowość
(48)
Styl życia, moda i uroda
(31)
Etnologia i antropologia kulturowa
(27)
Literaturoznawstwo
(19)
Dom i ogród
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(9)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(8)
Archeologia
(4)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Architektura i budownictwo4
(1)
Engineering vibrations
(1)
KF1123np
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliowści
(1)
Transport
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Kultura Fizyczna
(12)
352 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 103-105.
Psychoanaliza Psychologia środowiskowa/psychologia architektury Ukryty wymiar i język wzorców Postulaty zapis Ruch Scenariusze przestrzenne Ścieżki Przez mieszkania
Sygnatura czytelni BWB: VII D 133
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154401 N (1 egz.)
Biblioteka WB
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 5515 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia społeczna / Bogdan Wojciszke. - Wydanie 1, 6 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2017. - 635 stron : ilustracje ; 31 cm.
Bibliografia na stronach 549-604 i przy rozdziałach. Indeksy.
Czym i jak zajmuje się psychologa społeczna Czym się zajmuje psychologia społeczna? Podstawowe podejścia teoretyczne Perspektywa poznawcza Perspektywa motywacyjna Perspektywa teorii uczenia się Perspektywa społeczno-kulturowa Perspektywa ewolucjonistyczna Eksperyment i logika badań Eksperyment Logika programu badawczego Pozostałe metody badawcze Obserwacja Badania korelacyjne Modele komputerowe Neuroobrazowanie Wartość i dopełnianie się różnych metod badawczych Jak to się robi 1: Kto uprawia psychologię społeczną? Motywy społeczne Przynależność społeczna Siła motywu przynależności Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Sprawczość i kontrola Siła motywu Dobroczynne efekty kontroli Deprywacja kontroli Jak to się robi 2: Bezradność intelektualna w szkole Koło zachowań społecznych Poznanie i zrozumienie Potrzeba poznania Potrzeba domknięcia poznawczego Potrzeba sensu Status i samoocena Problem 2: Jak pieniądze zmieniają ludzi? Relacje między motywami społecznymi Który motyw jest najważniejszy? Teoria 2: Punktowość i przedziałowość jako strategie wyboru celów Zastępowalność motywów Poznanie społeczne Wiedza o świecie społecznym Struktury wiedzy: schematy, skrypty i teorie Kiedy struktury są używane? Procesy automatyczne i kontrolowane Jak to się robi 3: Prymowanie Spostrzeganie świata społecznego Selektywność lnterpretacja znaczenia Pamięć Regulacja zachowania Wpływ kontekstu na sądy Wyrazistość Kontrast i asymilacja Wpływ stanów emocjonalnych Ucieleśnienie Problem 3: Co jest piękne? Heurystyki formułowania sądów Heurystyki jako zastępniki Heurystyki jako adaptacje Teoria 3: System impulsywny i refleksyjny Przekonanie społeczne Przekonania a rzeczywistość Poglądy na naturę ludzką Zaufanie społeczne Cynizm Przekonania o stałości cech ludzkich Problem 4: Czy makiawelizm jest skuteczny? Przekonania o świecie społecznym Autorytaryzm Orientacja na dominację społeczną Wiara w sprawiedliwość świata Legitymizacja porządku społecznego Jak to się robi 4: Dlaczego Polacy narzekają? Poglądy polityczne Liberalizm - konserwatyzm Wymiar tożsamościowy i ekonomiczny Nacjonalizm i patriotyzm Teoria 4: Teoria opanowania trwogi Spostrzeganie osób Hierarchia znaczeń zachowania Pionowe znaczenia zachowań Poziome znaczenia zachowań Sprawczość i wspólnotowość Procesy automatyczne Wnioski z twarzy Wnioski z zachowania ekspresyjnego Wnioski z zachowania celowego Problem 5: Co wypisane jest na twarzy? Procesy kontrolowane Klasyczne modele atrybucji Deformacje procesu atrybucji Jak się to robi 5: oceny trafności spostrzegania osób Ocenianie ludzi Oceny automatyczne Oddolna integracja danych Tendencyjne sprawdzanie hipotez Teoria 5: Automatyczne połączenie spostrzegania z działaniem Spostrzeganie siebie Treści zawarte w ja Autoschematy Ja realne, idealne i powinnościowe Spostrzeganie siebie a innych Jak to się robi 6: Różnice w rozumieniu cech własnych i cudzych Geneza: skąd się bierze ja? Wnioski z własnego zachowania Porównania społeczne 6Kultura: ja niezależne i współzależne Funkcje: po co mamy ia? Negocjowanie tożsamości Symulacja psychiki innych Samokontrola Regulacja zachowania celowego Problem 6: Dlaczego ludzie oglądają telewizję? Taktyki autoprezentacji Taktyki obronne Taktyki asertywne Skutki autoprezentacji Teoria 6: Obserwacyjna samokontrola zachowania Samoocena Samoocena jako cecha Wyznaczniki samooceny Korelaty i konsekwencje samooceny Ciemne strony wysokiej samooceny Mechanizmy podbudowywania samooceny Pochlebne sądy o sobie Problem 7: Dążenie do pozytywności czy do zgodności? Porównania i relacje społeczne Dysonans poznawczy Autoafirmacja Samoocena jako motyw Włączanie i wyłączanie motywu Regulacja samooceny Funkcje samooceny Ochrona przed lękiem Zapobieganie wykluczeniu społecznemu Jak to się robi 7: Interakcje społeczne a samoocena Wspomaganie realizacji celów Teoria 7: Teoria dysonansu poznawczego Postawy Struktura i pomiar postaw Jeden czy trzy składniki? Postawy deklaratywne i utajone Jak to się robi 8: Mierzenie postaw utajonych za pomocą IAT Geneza postaw Przekonania Emocje Zachowania Konsekwencje postaw Przetwarzanie informacji Zachowanie Teorie zmian postaw Procesualny model perswazji Teorie dwutorowości perswazji Problem 8: Czy reklamy oddziałują na podświadomość? Wyznaczniki zmiany postaw Nadawca Treść przekazu Organizacja przekazu Środek przekazu 8.5.5. Odbiorca Teoria 8: Teoria autopercepcji Moralność Podstawy moralności Sprawiedliwość Troska i krzywda Wspólnota Autorytet i władza Jak to się robi 9: Zjawisko Lady Makbet Czystość Oceny moralne Model racjonalistyczny Model intuicjonistyczny Wyznaczniki postępowania moralnego Zyski koszty Normy społeczne Postępowanie innych Status ofiary Problem 9: Dlaczego dobrzy ludzie czynią zło? Wartości Struktura wartości Wpływ wartości na sądy i zachowanie Szczęście Reguły wartościowania zdarzeń Reguła kontekstu Reguła adaptacji Zło jest silniejsze od dobra Reguła dystansu Reguła asymetrii czasowej Jak to się robi 10: Szczęście Polaków Wyznaczniki szczęścia Osobowość Warunki zewnętrzne Własne działania Maksymalizacja szczęścia Relacje z ludźmi Zaradność i realizacja celów Optymizm i zamartwianie się Ciało i duchowość Problem 10: Czy ludzie potrafią przewidywać swoje szczęście? ' Konsekwencje szczęścia Relacje społeczne Stan zdrowia Sukcesy życiowe Natura szczęścia odgórna czy oddolna natura satysfakcji Cebulowa teoria szczęścia Afekt pozytywny i negatywny Afektywne i poznawcze składniki dobrostanu Teoria 10: Teoria perspektywy Wpływ społeczny Przejawy wpływu społecznego Naśladownictwo Konformizm Posłuszeństwo autorytetom Jak to się robi 11: Zaraźliwość samobójstw Mechanizmy wywierania Wpływu Zaangażowanie Słuszność Lubienie Wzajemność Niedostępność Problem 11: Dlaczego tak różne psychoterapie są skuteczne? Techniki manipulacji społecznych Stopa w drzwiach Drzwiami w twarz Niska piłka ,,A to nie wszystko” Huśtawka emocjonalna Kłamstwo i projekcja Obrona przed wpływem innych Przerwanie automatyzmów Teoria 11: Teoria wpływu społecznego Atrakcyjność Atrakcyjność fizyczna Czy kryteria urody są uniwersalne? Od czego zależy piękno twarzy Od czego zależy piękno ciała Problem 72: Czy oglądanie modelek szkodzi? Czasowe zmiany atrakcyjności Czy piękne jest dobre? Teorie atrakcyjności Teoria kar i nagród Teorie zgodności Bezwiedny egotyzm Wyznaczniki atrakcyjności Częstość kontaktów Zalety Podobieństwo Mimikra i koordynacja Jak to się robi 12: Koordynacja i lubienie Działania na rzecz interesu Następstwa atrakcyjności 12.4.1. Reakcje emocjonalne Teoria 12: Teoria równowagi Sądy i oceny Zachowania Miłość Strategie doboru partnera heteroseksualnego Czego mężczyźni chcą od kobiet Czego kobiety chcą od mężczyzn Przywiązanie Style przywiązania Wymiary przywiązania Jak to się robi 13: Eksperymentalne badanie miłości Składniki miłości Intymność Namiętność Zobowiązanie Dynamika bliskiego Zakochanie Romantyczne początki Miłość kompletna Miłość przyjacielska Teoria 13: Jak ludzie reagują na niezadowolenie Związek pusty 13.4.6. Rozpad Teoria transferu pobudzenia Prospołeczność Skąd się bierze dobro: teorie prospołeczności Decyzyjny model interwencji kryzysowej Teorie pobudzenia Teorie norm Prospołeczność jako adaptacja Jak kto się robi 14: Dwie motywacje do pomagania Wyznaczniki pomagania Obecność i postępowanie innych Biorca pomocy Dawca pomocy Relacje między biorcą i dawcą Problem 14: Czy człowiek jest z natury egoistą? Następstwa pomagania Biorca pomocy Dawca pomocy Teoria 14: Podstawowe typy relacji społecznych Agresja Skąd się bierze zło: teorie agresji Agresja jako adaptacja Agresja jako skutek frustracji Agresja jako skutek uczenia się Ogólny Model Agresji Indywidualne wyznaczniki agresji Agresywność jako cecha Cechy osobowości Płeć Sytuacyjne wyznaczniki agresji Prowokacja Pobudzenie emocjonalne Przemoc w mass mediach Problem 15: Czy media mówią prawdę o agresji w mediach? Normy i oczekiwania społeczne Alkohol Kontrola agresji Katharsis, czyli oczyszczenie Kary Jak to się robi 15: Zwalczanie przemocy w szkole Złożone interwencje psychologiczne Teoria 15: Teoria społecznego uczenia się Konflikt społeczny Struktura konfliktu Interesy własne i cudze Rodzaje zachowania w konflikcie Gry o sumie zerowej Gry o sumie niezerowej Orientacje społeczne Jak to się robi 16: Pomiar orientacji społecznych Procesy eskalacji konfliktu Procesy poznawcze Emocje i motywy Nieciągłość grupowa Bariery Bariery komunikacyjne Bariery kulturowe Problem 16: Co jest lepsze - współpraca czy rywalizacja? Negocjacje Przetarg pozycyjny Negocjacje integracyjne Mediacje Władza Wyłanianie się hierarchii władzy Podstawy władzy Jak się wyłania hierarchia władzy Kto zdobywa władzę? Jak władza zmienia ludzi Jak się to robi 17: Wpływ władzy na nastrój i samoocenę Afektywne konsekwencje władzy Poznawcze konsekwencje władzy Behawioralne konsekwencje władzy Społeczne konsekwencje władzy Od czego zależy siła efektów władzy? Natura władzy Komplementarność pozycji władzy Samowzmacnianie władzy Społeczne funkcje władzy Władza społeczna i osobista Problem 17: Czy władza deprawuje? Przywództwo Style kierowania Skuteczność różnych stylów kierowania Teoria 17: Teoria reaktancji Grupła społeczna Struktura grupy Tożsamość grupowa Normy grupowe Hierarchia statusu Problem 18: Po czym rozpoznajemy status? Spójność grupy Dynamika grupowa Społeczne podzielanie rzeczywistości Jak to się robi 18: Powiedzieć znaczy uwierzyć Komunikacja Wpływy większości i mniejszości Zadaniowe funkcjonowanie grupy Facylitacja i hamowanie społeczne Próżniactwo społeczne Decyzje grupowe Teoria 1 8: Teoria autokategoryzacji Stosunki międzygrupowe Hierarchia i antagonizm Hierarchie międzygrupowe Antagonizmy międzygrupowe Treść stereotypów i uprzedzeń Cztery rodzaje stereotypów grupowych Wyznaczniki treści stereotypów Konsekwencje treści stereotypów Problem 19: Czy można być Polakiem i Europejczykiem równocześnie? Źródła stereotypów i uprzedzeń Podzielanie społeczne Stosunki międzygrupowe Kategoryzacje społeczne Konsekwencje stereotypów i uprzedzeń Oceny Emocje Zachowania międzygrupowe Zagrożenie stereotypem Dehumanizacja Jak to się robi 19: Redukowanie uprzedzeń na Opolszczyźnie Modyfikacja i kontrola uprzedzeń Kontakt międzygrupowy Zmiany kategoryzacji Teoria 19: Teoria tożsamości społecznej Tłumienie stereotypów Kobiety i mężczyźni Jak to się robi 20: orientacje kobiet i mężczyzn Stereotypy płci Stereotyp kobiecości Stereotyp męskości Asymetria stereotypów płci Konsekwencje stereotypów płci Problem 20: Skąd się bierze szklany sufit? Przyczyny różnic płci Wyjaśnienia kulturowe Wyjaśnienia ewolucjonistyczne Wyjaśnienia społeczno-strukturalne Faktyczne różnice płci Różnice duże: motoryka, agresja, seks Różnice umiarkowane: komunikacja i zachowania społeczne Różnice małe: osobowość Kiedy różnic płci nie ma Różnice płci-konkluzja Konflikt płci Konflikt o seks Konflikt o uczucia Konflikt o władzę
Sygnatura czytelni BWF: IV C 67
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144750 (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8011 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia społeczna / Bogdan Wojciszke. - Wydanie trzecie, dodruk 2022(3) - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2022. - 635 stron : ilustracje, wykresy ; 30 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 549-604 i przy rozdziałach. Indeksy.
Rozdział 1. Czym i jak zajmuje się psychologia społeczna 17 1.1. Czym się zajmuje psychologia społeczna? 20 1.2. Podstawowe podejścia teoretyczne 20 1.2.1. Perspektywa poznawcza 20 1.2.2. Perspektywa motywacyjna 21 1.2.3. Perspektywa teorii uczenia się 22 1.2.4. Perspektywa społeczno-kulturowa 23 1.2.5. Perspektywa ewolucjonistyczna 24 1.3. Eksperyment i logika badań 26 1.3.1. Eksperyment 26 1.3.2. Logika programu badawczego 28 1.4. Pozostałe metody badawcze 32 1.4.1. Obserwacja 33 1.4.2. Badania korelacyjne 36 1.4.3. Modele komputerowe 38 1.4.4. Neuroobrazowanie 40 1.5. Wartość i dopełnianie się różnych metod badawczych 41 Jak to się robi 1: Kto uprawia psychologię społeczną? 42 Rozdział 2. motywy społeCzne 45 2.1. Przynależność społeczna 47 2.1.1. Siła motywu przynależności 47 2.1.2. Wsparcie społeczne 48 2.1.3. Wykluczenie społeczne 50 2.2. Sprawczość i kontrola 52 2.2.1. Siła motywu 53 2.2.2. Dobroczynne efekty kontroli 54 2.2.3. Deprywacja kontroli 55 Jak to się robi 2: Bezradność intelektualna w szkole 58 2.3. Koło zachowań społecznych 59 2.4. Poznanie i zrozumienie 61 2.4.1. Potrzeba poznania 61 2.4.2. Potrzeba domknięcia poznawczego 62 2.4.3. Potrzeba sensu 64 2.5. Status i samoocena 66 Problem 2: Jak pieniądze zmieniają ludzi? 66 2.6. Relacje między motywami społecznymi 67 2.6.1. Który motyw jest najważniejszy? 67 Teoria 2: Punktowość i przedziałowość jako strategie wyboru celów 68 2.6.2. Zastępowalność motywów 68 Rozdział 3. poznanie społeczne 72 3.1. Wiedza o świecie społecznym 73 3.1.1. Struktury wiedzy: schematy, skrypty i teorie 73 3.1.2. Kiedy struktury są używane? 74 3.1.3. Procesy automatyczne i kontrolowane 77 Jak to się robi 3: Prymowanie 78 3.2. Spostrzeganie świata społecznego 80 3.2.1. Selektywność 80 3.2.2. Interpretacja znaczenia 80 3.2.3. Pamięć 81 3.2.4. Regulacja zachowania 83 3.3. Wpływ kontekstu na sądy 84 3.3.1. Wyrazistość 84 3.3.2. Kontrast i asymilacja 84 3.3.3. Wpływ stanów emocjonalnych 86 3.3.4. Ucieleśnienie 87 Problem 3: Co jest piękne? 89 3.4. Heurystyki formułowania sądów 89 3.4.1. Heurystyki jako zastępniki 92 3.4.2. Heurystyki jako adaptacje 93 Teoria 3: System impulsywny i refleksyjny 95 Rozdział 4. przekonania społeczne 97 4.1. Przekonania a rzeczywistość 97 4.2. Poglądy na naturę ludzką 98 4.2.1. Zaufanie społeczne 99 4.2.2. Cynizm 102 4.2.3. Przekonania o stałości cech ludzkich 104 Problem 4: Czy makiawelizm jest skuteczny? 106 4.3. Przekonania o świecie społecznym 107 4.3.1. Autorytaryzm 107 4.3.2. Orientacja na dominację społeczną 109 4.3.3. Wiara w sprawiedliwość świata 110 4.3.4. Legitymizacja porządku społecznego 111 Jak to się robi 4: Dlaczego Polacy narzekają? 114 4.4. Poglądy polityczne 116 4.4.1. Liberalizm – konserwatyzm 116 4.4.2. Wymiar tożsamościowy i ekonomiczny 119 4.4.3. Nacjonalizm i patriotyzm 120 Teoria 4: Teoria opanowywania trwogi 120 Rozdział 5. spostrzeganie osób 124 5.1. Hierarchia znaczeń zachowania 124 5.1.1. Pionowe znaczenia zachowań 125 5.1.2. Poziome znaczenia zachowań 127 5.1.3. Sprawczość i wspólnotowość 127 5.2. Procesy automatyczne 130 5.2.1. Wnioski z twarzy 131 5.2.2. Wnioski z zachowania ekspresyjnego 132 5.2.3. Wnioski z zachowania celowego 132 Problem 5: Co wypisane jest na twarzy? 133 5.3. Procesy kontrolowane 134 5.3.1. Klasyczne modele atrybucji 134 5.3.2. Deformacje procesu atrybucji 136 Jak się to robi 5: Oceny trafności spostrzegania osób 140 5.4. Ocenianie ludzi 141 5.4.1. Oceny automatyczne 141 5.4.2. Oddolna integracja danych 142 5.4.3. Tendencyjne sprawdzanie hipotez 145 Teoria 5: Automatyczne połączenie spostrzegania z działaniem 147 Rozdział 6. spostrzeganie siebie 150 6.1. Treści zawarte w ja 150 6.1.1. Autoschematy 151 6.1.2. Ja realne, idealne i powinnościowe 152 6.1.3. Spostrzeganie siebie a innych 153 Jak to się robi 6: Różnice w rozumieniu cech własnych i cudzych 154 6.2. Geneza: skąd się bierze ja? 155 6.2.1. Wnioski z własnego zachowania 155 6.2.2. Porównania społeczne 155 6.2.3. Kultura: ja niezależne i współzależne 156 6.3. Funkcje: po co mamy ja? 158 6.3.1. Negocjowanie tożsamości 158 6.3.2. Symulacja psychiki innych 159 6.3.3. Samokontrola 159 6.3.4. Regulacja zachowania celowego 162 Problem 6: Dlaczego ludzie oglądają telewizję? 164 6.4. Taktyki autoprezentacji 165 6.4.1. Taktyki obronne 166 6.4.2. Taktyki asertywne 169 6.5. Skutki autoprezentacji 171 Teoria 6: Obserwacyjna samokontrola zachowania 172 Rozdział 7. Samoocena 175 7.1. Samoocena jako cecha 176 7.1.1. Wyznaczniki samooceny 177 7.1.2. Korelaty i konsekwencje samooceny 178 7.1.3. Ciemne strony wysokiej samooceny 179 7.2. Mechanizmy podbudowywania samooceny 180 7.2.1. Pochlebne sądy o sobie 180 Problem 7: Dążenie do pozytywności czy do zgodności? 183 7.2.2. Porównania i relacje społeczne 184 7.2.3. Dysonans poznawczy 186 7.2.4. Autoafirmacja 186 7.3. Samoocena jako motyw 187 7.3.1. Włączanie i wyłączanie motywu 187 7.3.2. Regulacja samooceny 189 7.4. Funkcje samooceny 191 7.4.1. Ochrona przed lękiem 191 7.4.2. Zapobieganie wykluczeniu społecznemu 192 Jak to się robi 7: Interakcje społeczne a samoocena 193 7.4.3. Wspomaganie realizacji celów 194 Teoria 7: Teoria dysonansu poznawczego 196 Rozdział 8. postawy 200 8.1. Struktura i pomiar postaw 200 8.1.1. Jeden czy trzy składniki? 200 8.1.2. Postawy deklaratywne i utajone 201 Jak to się robi 8: Mierzenie postaw utajonych za pomocą IAT 203 8.2. Geneza postaw 204 8.2.1. Przekonania 204 8.2.2. Emocje 205 8.2.3. Zachowania 207 8.3. Konsekwencje postaw 208 8.3.1. Przetwarzanie informacji 208 8.3.2. Zachowanie 209 8.4. Teorie zmian postaw 213 8.4.1. Procesualny model perswazji 213 8.4.2. Teorie dwutorowości perswazji 214 Problem 8: Czy reklamy oddziałują na podświadomość? 216 8.5. Wyznaczniki zmiany postaw 217 8.5.1. Nadawca 217 8.5.2. Treść przekazu 218 8.5.3. Organizacja przekazu 220 8.5.4. Środek przekazu 221 8.5.5. Odbiorca 222 Teoria 8: Teoria autopercepcji 223 Rozdział 9. moralność 225 9.1. Podstawy moralności 225 9.1.1. Sprawiedliwość 228 9.1.2. Troska i krzywda 230 9.1.3. Wspólnota 231 9.1.4. Autorytet i władza 232 Jak to się robi 9: Zjawisko Lady Makbet 233 9.1.5. Czystość 234 9.2. Oceny moralne 234 9.2.1. Model racjonalistyczny 234 9.2.2. Model intuicjonistyczny 236 9.3. Wyznaczniki postępowania moralnego 238 9.3.1. Zyski i koszty 239 9.3.2. Normy społeczne 241 9.3.3. Postępowanie innych 242 9.3.4. Status ofiary 243 Problem 9: Dlaczego dobrzy ludzie czynią zło? 244 9.4. Wartości 245 9.4.1. Struktura wartości 245 9.4.2. Wpływ wartości na sądy i zachowanie 246 Teoria 9: Teoria sprawiedliwości proporcjonalnej 248 Rozdział 10. szczęście 250 10.1. Reguły wartościowania zdarzeń 251 10.1.1. Reguła kontekstu 251 10.1.2. Reguła adaptacji 253 10.1.3. Zło jest silniejsze od dobra 255 10.1.4. Reguła dystansu 256 10.1.5. Reguła asymetrii czasowej 257 Jak to się robi 10: Szczęście Polaków 258 10.2. Wyznaczniki szczęścia 259 10.2.1. Osobowość 259 10.2.2. Warunki zewnętrzne 260 10.2.3. Własne działania 262 10.3. Maksymalizacja szczęścia 263 10.3.1. Relacje z ludźmi 263 10.3.2. Zaradność i realizacja celów 264 10.3.3. Optymizm i zamartwianie się 265 10.3.4. Ciało i duchowość 266 Problem 10: Czy ludzie potrafią przewidywać swoje szczęście? 267 10.4. Konsekwencje szczęścia 268 10.4.1. Relacje społeczne 268 10.4.2. Stan zdrowia 269 10.4.3. Sukcesy życiowe 270 10.5. Natura szczęścia 271 10.5.1. Odgórna czy oddolna natura satysfakcji 271 10.5.2. Cebulowa teoria szczęścia 272 10.5.3. Afekt pozytywny i negatywny 272 10.5.4. Afektywne i poznawcze składniki dobrostanu 273 Teoria 10: Teoria perspektywy 273 10.6. Podsumowanie 274 Kluczowe pojęcia 274 Literatura uzupełniająca 275 Rozdział 11. wpływ społeczny 276 11.1. Przejawy wpływu społecznego 276 11.1.1. Naśladownictwo 276 11.1.2. Konformizm 277 11.1.3. Posłuszeństwo autorytetom 279 Jak to się robi 11: Zaraźliwość samobójstw 281 11.2. Mechanizmy wywierania wpływu 282 11.2.1. Zaangażowanie 282 11.2.2. Słuszność 283 11.2.3. Lubienie 284 11.2.4. Wzajemność 286 11.2.5. Niedostępność 288 Problem 11: Dlaczego tak różne psychoterapie są skuteczne? 289 11.3. Techniki manipulacji społecznych 290 11.3.1. Stopa w drzwiach 290 11.3.2. Drzwiami w twarz 291 11.3.3. Niska piłka 292 11.3.4. „A to nie wszystko” 293 11.3.5. Huśtawka emocjonalna 294 11.3.6. Uwikłanie w dialog 294 11.3.7. Kłamstwo i projekcja 295 11.4. Obrona przed wpływem innych 296 11.4.1. Asertywność 296 11.4.2. Przerwanie automatyzmów 296 Teoria 11: Teoria wpływu społecznego 298 Rozdział 12. atrakcyjność 301 12.1. Atrakcyjność fizyczna 301 12.1.1. Czy kryteria urody są uniwersalne? 301 12.1.2. Od czego zależy piękno twarzy 303 12.1.3. Od czego zależy piękno ciała 304 Problem 12: Czy oglądanie modelek szkodzi? 306 12.1.4. Czasowe zmiany atrakcyjności 307 12.1.5. Czy piękne jest dobre? 307 12.2. Teorie atrakcyjności 310 12.2.1. Teoria kar i nagród 310 12.2.2. Teorie zgodności 311 12.2.3. Bezwiedny egotyzm 311 12.3. Wyznaczniki atrakcyjności 312 12.3.1. Częstość kontaktów 313 12.3.2. Zalety 314 12.3.3. Podobieństwo 315 12.3.4. Mimikra i koordynacja 317 Jak to się robi 12: Koordynacja i lubienie 318 12.3.5. Działania na rzecz interesu 319 12.4. Następstwa atrakcyjności 321 12.4.1. Reakcje emocjonalne 321 Teoria 12: Teoria równowagi 322 12.4.2. Sądy i oceny 322 12.4.3. Zachowania 324 12.5. Podsumowanie 324 Rozdział 13. miłość 325 13.1. Strategie doboru partnera heteroseksualnego 325 13.1.1. Czego mężczyźni chcą od kobiet 326 13.1.2. Czego kobiety chcą od mężczyzn 330 13.2. Przywiązanie 332 13.2.1. Style przywiązania 332 13.2.2. Wymiary przywiązania 334 Jak to się robi 13: Eksperymentalne badanie miłości 335 13.3. Składniki miłości 336 13.3.1. Intymność 337 13.3.2. Namiętność 338 13.3.3. Zobowiązanie 339 13.4. Dynamika bliskiego związku 341 13.4.1. Zakochanie 342 13.4.2. Romantyczne początki 343 13.4.3. Miłość kompletna 344 13.4.4. Miłość przyjacielska 345 Problem 13: Jak ludzie reagują na niezadowolenie 346 13.4.5. Związek pusty 347 13.4.6. Rozpad 348 Teoria 13: Teoria transferu pobudzenia 348 Rozdział 14. prospołeczność 350 14.1. Skąd się bierze dobro: teorie prospołeczności 350 14.1.1. Decyzyjny model interwencji kryzysowej 350 14.1.2. Teorie pobudzenia 353 14.1.3. Teorie norm 356 14.1.4. Prospołeczność jako adaptacja 357 Jak to się robi 14: Dwie motywacje do pomagania 361 14.2. Wyznaczniki pomagania 362 14.2.1. Obecność i postępowanie innych 362 14.2.2. Biorca pomocy 363 14.2.3. Dawca pomocy 364 14.2.4. Relacje między biorcą i dawcą 366 Problem 14: Czy człowiek jest z natury egoistą? 368 14.3. Następstwa pomagania 370 14.3.1. Biorca pomocy 370 14.3.2. Dawca pomocy 371 Teoria 14: Podstawowe typy relacji społecznych 372 Rozdział 15. agresja 375 15.1. Skąd się bierze zło: teorie agresji 376 15.1.1. Agresja jako adaptacja 376 15.1.2. Agresja jako skutek frustracji 377 15.1.3. Agresja jako skutek uczenia się 380 15.1.4. Ogólny Model Agresji 382 15.2. Indywidualne wyznaczniki agresji 383 15.2.1. Agresywność jako cecha 383 15.2.2. Cechy osobowości 383 15.2.3. Płeć 384 15.3. Sytuacyjne wyznaczniki agresji 385 15.3.1. Prowokacja 385 15.3.2. Pobudzenie emocjonalne 386 15.3.3. Przemoc w mass mediach 388 Problem 15: Czy media mówią prawdę o agresji w mediach? 389 15.3.4. Normy i oczekiwania społeczne 389 15.3.5. Alkohol 390 15.4. Kontrola agresji 393 15 4 1 Katharsis, czyli oczyszczenie 393 15.4.2. Kary 395 Jak to się robi 15: Zwalczanie przemocy w szkole 396 15.4.3. Złożone interwencje psychologiczne 397 Teoria 15: Teoria społecznego uczenia się 397 Rozdział 16. konflikt społeCzny 400 16.1. Struktura konfliktu 400 16.1.1. Interesy własne i cudze 400 16.1.2. Rodzaje zachowania w konflikcie 401 16.1.3. Gry o sumie zerowej 402 16.1.4. Gry o sumie niezerowej 403 16.1.5. Orientacje społeczne 405 Jak to się robi 16: Pomiar orientacji społecznych 407 16.2. Procesy eskalacji konfliktu 407 16.2.1. Procesy poznawcze 408 16.2.2. Emocje i motywy 410 16.2.3. Nieciągłość grupowa 412 16.3. Bariery 413 16.3.1. Bariery komunikacyjne 413 16.3.2. Bariery kulturowe 414 Problem 16: Co jest lepsze – współpraca czy rywalizacja? 415 16.4. Negocjacje 416 16.4.1. Przetarg pozycyjny 416 16.4.2. Negocjacje integracyjne 419 16.4.3. Mediacje w konflikcie 421 Rozdział 17. władza 425 17.1. Wyłanianie się hierarchii władzy 426 17.1.1. Podstawy władzy 427 17.1.2. Jak się wyłania hierarchia władzy 428 17.1.3. Kto zdobywa władzę? 429 17.2. Jak władza zmienia ludzi 431 Jak się to robi 17: Wpływ władzy na nastrój i samoocenę 433 17.2.1. Afektywne konsekwencje władzy 433 17.2.2. Poznawcze konsekwencje władzy 434 17.2.3. Behawioralne konsekwencje władzy 436 17.2.4. Społeczne konsekwencje władzy 438 17.2.5. Od czego zależy siła efektów władzy? 439 17.3. Natura władzy 441 17.3.1. Komplementarność pozycji władzy 441 17.3.2. Samowzmacnianie władzy 442 17.3.3. Społeczne funkcje władzy 443 17.3.4. Władza społeczna i osobista 444 Problem 17: Czy władza deprawuje? 445 17.4. Przywództwo 445 17.4.1. Style kierowania 445 17.4.2. Skuteczność różnych stylów kierowania 447 Teoria 17: Teoria reaktancji 448 Rozdział 18. grupa społeczna 450 18.1. Struktura grupy 450 18.1.1. Tożsamość grupowa 451 18.1.2. Normy grupowe 454 18.1.3. Hierarchia statusu 455 Problem 18: Po czym rozpoznajemy status? 457 18.1.4. Spójność grupy 457 18.2. Dynamika grupowa 459 18.2.1. Społeczne podzielanie rzeczywistości 459 Jak to się robi 18: Powiedzieć znaczy uwierzyć 460 18.2.2. Komunikacja 461 18.2.3. Wpływy większości i mniejszości 462 18.3. Zadaniowe funkcjonowanie grupy 464 18.3.1. Facylitacja i hamowanie społeczne 464 18.3.2. Próżniactwo społeczne 467 18.3.3. Decyzje grupowe 470 Teoria 18: Teoria autokategoryzacji 472 Rozdział 19. stosunki międzygrupowe 475 19.1. Hierarchia i antagonizm 476 19.1.1. Hierarchie międzygrupowe 476 19.1.2. Antagonizmy międzygrupowe 478 19.2. Treść stereotypów i uprzedzeń 479 19.2.1. Cztery rodzaje stereotypów grupowych 480 19.2.2. Wyznaczniki treści stereotypów 481 19.2.3. Konsekwencje treści stereotypów 483 Problem 19: Czy można być Polakiem i Europejczykiem równocześnie? 484 19.3. Źródła stereotypów i uprzedzeń 485 19.3.1. Podzielanie społeczne 485 19.3.2. Stosunki międzygrupowe 487 19.3.3. Kategoryzacje społeczne 487 19.4. Konsekwencje stereotypów i uprzedzeń 488 19.4.1. Oceny 488 19.4.2. Emocje 491 19.4.3. Zachowania międzygrupowe 492 19.4.4. Zagrożenie stereotypem 493 19.4.5. Dehumanizacja 494 Jak to się robi 19: Redukowanie uprzedzeń na Opolszczyźnie 495 19.5. Modyfikacja i kontrola uprzedzeń 496 19.5.1. Kontakt międzygrupowy 496 19.5.2. Zmiany kategoryzacji 497 Teoria 19: Teoria tożsamości społecznej 498 19.5.3. Tłumienie stereotypów 498 Rozdział 20. kobiety i mężczyźni 502 Jak to się robi 20: Orientacje kobiet i mężczyzn 503 20.1. Stereotypy płci 505 20.1.1. Stereotyp kobiecości 505 20.1.2. Stereotyp męskości 506 20.1.3. Asymetria stereotypów płci 507 20.1.4. Konsekwencje stereotypów płci 507 Problem 20: Skąd się bierze szklany sufit? 509 20.2. Przyczyny różnic płci 509 20.2.1. Wyjaśnienia kulturowe 509 20.2.2. Wyjaśnienia ewolucjonistyczne 512 20.2.3. Wyjaśnienia społeczno-strukturalne 512 20.3. Faktyczne różnice płci 513 20.3.1. Różnice duże: motoryka, agresja, seks 516 20.3.2. Różnice umiarkowane: komunikacja i zachowania społeczne 519 20.3.3. Różnice małe: osobowość 522 20.3.4. Kiedy różnic płci nie ma 523 20.3.5. Różnice płci – konkluzja 524 20.4. Konflikt płci 525 20.4.1. Konflikt o seks 525 20.4.2. Konflikt o uczucia 526 20.4.3. Konflikt o władzę 526
Sygnatura czytelni BWF: IV C 1
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153079 N, 153080 N, 153081 N (3 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8956 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia. netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [143]-149.
1.Wprowadzenie do tematyki wizualizacji i perspektywy 1.1.Wizualizacja jako graficzne narzędzie prezentacji 1.2.Wizualizacja jako element zdolności interpretacji obiektów przestrzennych 1.3.Perspektywa na przestrzeni wieków - rys historyczny 1.4.Perspektywa w rysunku architektonicznym jako metoda wizualizacji projektowanego obiektu 1.5.Perspektywa w fotografii 2.Spostrzeganie wzrokowe 2.1.Percepcja wzrokowa 2.2.Wyobrażenia 3.Podstawy teoretyczne - teoria geometryczna perspektywy 3.1.Rzut środkowy: definicja i niezmienniki 3.2.Odwzorowanie elementów przestrzeni 3.2.1.Odwzorowanie punktu 3.2.2.Odwzorowanie prostej 3.2.3.Odwzorowanie płaszczyzny 3.3.Konstrukcje podstawowe w rzucie środkowym 3.3.1.Przynależność elementów 3.3.2.Elementy wspólne 3.3.3.Elementy równoległe 3.3.4.Elementy prostopadłe 3.3.5.Obrót i kład płaszczyzny 3.3.6.Punkty mierzenia 3.4.Perspektywa pionowa 3.4.1.Czym jest perspektywa pionowa? 3.4.2.Parametry perspektywy pionowej i ich ustalanie 3.4.3.Konstrukcja perspektywy pionowej na bazie rzutów prostokątnych 3.4.4.Perspektywa pośrednia 3.4.5.Podziałka perspektywiczna 3.5.Perspektywa okręgu 3.5.1.Perspektywa okręgu zawartego w płaszczyźnie poziomej 3.5.2.Perspektywa okręgu zawartego w płaszczyźnie prostopadłej do linii podstawy p 3.6.Cienie w perspektywie pionowej 3.6.1.Cień punktu przy oświetleniu punktowym 3.6.2.Cień punktu przy oświetleniu równoległym (światło słoneczne) 3.6.3.Cień odcinka pionowego 3.6.4.Cień odcinka o dowolnym położeniu względem tła 3.6.5.Cień bryły na przykładzie prostopadłościanu 3.6.6.Cień pionowego odcinka na bryle wraz z cieniem bryły 3.7.Analiza nasłonecznienia projektowanych obiektów 3.7.1.Analiza nasłonecznienia w świetle przepisów prawa 3.7.2.Zasada konstrukcji diagramu „linijka słońca" 3.7.3.Analiza zacieniania obiektu wysokim budynkiem 3.7.4.Zmiany wyrazu plastycznego kompozycji architektonicznej w ciągu dnia 3.8.Restytucja geometryczna fotografii 3.8.1.Restytucja geometryczna obrazu Perspektywicznego z fotografii 4.Rysunek konstrukcyjny i modelowanie komputerowe a zdolności przestrzenne - badania własne 4.1.Cel badania i hipotezy badawcze 4.2.Osoby badane 4.3.Narzędzia badawcze 4.4.Procedura 4.5.Analizy statystyczne 4.6.Wyniki 4.6.1.Wartości statystyk opisowych 4.6.2.Analiza różnic międzypłciowych w poziomie zdolności do rotacji mentalnych 4.6.3.Analiza związków poziomu zdolności do rotacji mentalnych z wykonaniem rysunkowego zadania geometrycznego - analizy modeli 4.6.4.Analiza różnic międzypłciowych w stylu odpowiedzi w teście rotacji mentalnych MRT 4.6.5.Analiza różnic międzypłciowych w poziomie poprawności wykonania zadania geometrycznego 4.7.Dyskusja wyników
Sygnatura czytelni BWB: VII D 111
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WB
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148379 LE (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Na stronie redakcyjnej błędne oznaczenie: Wydanie V, poprawne oznaczenie: Wydanie 1 zgodnie z informacją od wydawcy.
Bibliografia, netografia na stronach 151-162 i przy rozdziałach.
POJĘCIE DIAGNOZY – ZAGADNIENIA TERMINOLOGICZNE Diagnoza jako proces i jako rezultat tego procesu Rodzaje diagnoz z uwagi na cel badania Diagnoza profilaktyczna (przesiewowa) Diagnoza pogłębiona (funkcjonalna) Diagnoza różnicowa (klasyfikacyjna, kliniczna) Etapy procesu diagnozowania Model teoretyczny procesu diagnostycznego Implikacje praktyczne Etap prediagnostyczny Etap badania diagnostycznego (identyfikacji) – rozpozna-nie problemu, planowanie diagnozy oraz badanie Etap wyjaśniania i opiniowania (orzekania) Etap interwencji Ocena efektów interwencji (rediagnoza) WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA Pytania ułatwiające zrozumienie rozwoju małego dziecka Założenia dotyczące rozwoju psychicznego małych dzieci jako podstawa diagnoza WARUNKI SKUTECZNYCH DZIAŁAŃ DIAGNOSTYCZNYCH I PROGNOSTYCZNYCH Podstawowe zasady diagnozowania Warunki fizyczne – pomieszczenie i wyposażenie Warunki psychiczne leżące po stronie dziecka – czynniki pozwalające na zaprezentowanie przez dziecko jego rzeczywistych możliwości Warunki związane z relacjami społecznymi Kompetencje osoby prowadzącej diagnozę WYBRANE METODY DIAGNOZOWANIA ROZWOJU W PIERWSZYCH LATACH ŻYCIA Ilościowe czy jakościowe techniki zbierania i analizy danych? Wywiad rozwojowy Wskazówki praktyczne związane z prowadzeniem wywiadu Najczęstsze błędy i ograniczenia w trakcie prowadzenia wywiadu Obserwacja Wskazówki praktyczne do przeprowadzenia obserwacji małego dziecka Najczęstsze błędy podczas prowadzonej obserwacji INTERDYSCYPLINARNY CHARAKTER DIAGNOZY Kontakt z rodzicami/opiekunami małego dziecka – diagnoza środowiska rodzinnego. Współpraca z innymi specjalistami oraz poradniami i placówkami diagnozującymi małe dziecko Znaczenie diagnozy rozwoju dziecka i jego rodziny dla celów programu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Co w praktyce oznacza WWR? Przykładowa ścieżka dostępu do diagnozy małego dziecka
Sygnatura czytelni BWF: IV B 17,1
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8652 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 2 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 244, [1] strona : wykres ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 59-60, [229]-235.
JAKOŚCIOWE CZY ILOŚCIOWE METODY BADANIA ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA? Eklektyczny model diagnozy małego dziecka Jakie wymagania powinien spełniać test psychometryczny?. Rzetelność testu Trafność testu Standaryzacja testu Normalizacja testu Czy diagnoza psychometryczna jest niezbędna w badaniu małego dziecka? OPIS WYBRANYCH NARZĘDZI I METOD DO BADANIA MAŁEGO DZIECKA Standaryzowane narzędzia do badania małych dzieci Aktualne testy do badania ogólnego poziomu rozwoju lub inteligencji dziecka Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera – wydanie 3 (Leiter-3) Skale Inteligencji Stanford-Binet. Edycja Piąta (SB5) Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym (IDS-P) Neutralny Kulturowo Test Inteligencji Cattella – Wersja 1 (CFT 1-R) Dziecięca Skala Rozwojowa (DSR) Test Matryc Progresywnych Ravena w Wersji Kolorowej (TMK) Testy rozwoju językowego Inwentarze Rozwoju Mowy i Komunikacji (IRMIK) Test Rozwoju Językowego (TRJ) Test Słownikowy dla Dzieci (TSD) Obrazkowy Test Słownikowy – Rozumienie (OTSR) Do badania rozwoju społeczno-emocjonalnego Skala Rozwoju Emocjonalnego dzieci w wieku 3–6 lat (SkaRE) Narzędzia do diagnozy funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku od 1,5 do 5,5 lat Inne standaryzowane narzędzia do badania małych dzieci System Oceny Zachowań Adaptacyjnych ABAS-3. Wydanie 3 Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego (KORP) Sortowanie Kart dla Dzieci (SKD) Protokół Obserwacji do Diagnozowania Zaburzeń ze Spektrum Autyzmu (ADOS-2) Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy Autyzmu (ASRS) Profil Sensoryczny Dziecka (PSD) Niestandaryzowane narzędzia do badania małego dziecka Krótka Skala Rozwoju Dziecka (KSRD) Rozwojowa Skala Obserwacyjna Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa (MFDR) Karty Diagnozy. 10 etapów rozwoju dziecka od 4. do 36. miesiąca życia Profil Psychoedukacyjny (PEP-R) Test Apercepcji Tematycznej dla Dzieci (CAT-A – Wersja z Postaciami Zwierząt, CAT-H – Wersja z Postaciami Ludzi) Skala Oceny Zachowania Noworodka (NBAS) Krótka prezentacja nieaktualnych metod diagnozy małego dziecka ZAPOWIEDZI NOWYCH TESTÓW I METOD DO BADANIA MAŁEGO DZIECKA Zapowiedzi z Pracowni Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego w WarszawieZapowiedzi z Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku Projekty badawcze dotyczące opracowania nowych narzędzi diagnostycznych do wykorzystania w poradniach psychologiczno-pedagogicznych
Sygnatura czytelni BWF: IV B 17,2
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8649 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Osobowość Odnowa)
Tytuł oryginału: The hidden habits of genius : beyond talent, iq and grit - unlocking the secrets of greatness.
Czym jest geniusz? Na pierwszy rzut oka trudno porównywać ze sobą tak odmienne osobowości jak Einstein, Mozart i Elon Musk. A jednak, jeśli poddać życie genialnych osób skrupulatnej analizie, można się przekonać, że istnieją cechy i wzorce zachowania wspólne dla wielkich umysłów, które zapisały się w historii ludzkości. Co więcej, okaże się wówczas, że geniusz to coś więcej niż talent, IQ czy determinacja w działaniu. Ale najważniejsze jest to, że zrozumienie ukrytych cech tych wspaniałych ludzi pozwala na rozwijanie własnych mocnych stron i kreatywności, a w konsekwencji - szczęśliwsze życie. Trzymasz w ręku świetnie napisaną analizę geniuszu. Przekonasz się dzięki niej, że genialność jest czymś o wiele bardziej złożonym niż często pokazywany w hollywoodzkich filmach moment olśnienia: wiekopomne odkrycia nigdy nie są nagłe, lecz stanowią rezultat unikalnego trybu myślenia i długich rozważań. Poza faktami dotyczącymi wielkich ludzi znajdziesz tu praktyczne informacje, dzięki którym możesz podejmować konkretne decyzje i zmieniać swój sposób myślenia i działania. Oczywiście, lektura, choć pozwoli Ci na poznanie niezwykle interesujących kwestii, nie uczyni z Ciebie geniusza. Jednak nawyki umysłu, które przynoszą przełomowe przemyślenia, można świadomie w sobie wyrabiać i rozwijać. I o tym również jest ta książka. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153505 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia zarządzania w organizacji / redakcja naukowa Anna Maria Zawadzka. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2014. - 303, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 261-286. Indeksy.
CZĘŚĆ I. KSZTAŁTOWANIE KULTURY ORGANIZACYJNEJ - TRENDY Rozdział 1. Kształtowanie marki organizacji przez kulturę organizacyjną firmy Agnieszka Lipińska-Grobelny Kultura czy klimat organizacyjny - synonim czy antonim? Kategorie klimatu i kultury organizacyjnej na podstawie wybranych koncepcji Wpływ kultury w organizacji na wybrane aspekty funkcjonowania pracowników w pracy - przegląd badań Kultura organizacyjna a system wartości pracowników Klimat organizacyjny a style sprawowania władzy Klimat organizacyjny a preferowane style komunikowania się w środowisku pracy Klimat organizacyjny a postawy pracowników wobec zmian Klimat organizacyjny a stres roli zawodowej Rozdział 2. Wielokulturowość w organizacji - wyzwania dla zarządzania Aneta Chybicka, Natasza Kosakowska-Berezecka, Paulina Petrus Trzy klucze porównań międzykulturowych Koncepcja wymiarów kulturowych Geerta Hofstede'a Koncepcja wzorców zachowań - projekt GLOBE Kultura jako system wspólnych przekonań Zarządzanie pracownikami w organizacji wielokulturowej - rozwijanie inteligencji kulturowej CZĘŚĆ II. ROZWIJANIE SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA POTENCJAŁEM SPOŁECZNYM - KIERUNKI Rozdział 3. Zarządzanie kompetencjami zawodowymi pracowników w nowoczesnych organizacjach Paweł Jurek Kompetencje zawodowe - przegląd podejść do zagadnienia Koncepcje kompetencji w ujęciu behawioralnym Koncepcje kompetencji w ujęciu psychologii różnic indywidualnych Dwupoziomowy Model Kompetencji Zawodowych - propozycja własnej koncepcji Pomiar kompetencji zawodowych w Dwupoziomowym Modelu Kompetencji Zawodowych Zalety i ograniczenia Dwupoziomowego Modelu Kompetencji Zawodowych Zastosowanie kompetencji zawodowych w praktyce zarządzania potencjałem społecznym Opisy stanowisk Rekrutacja i selekcja Analiza potrzeb rozwojowych i ewaluacja działań rozwojowych Ocena okresowa pracowników System motywacyjny Rozdział 4. Nowe tendencje w podejściu do szkoleń w organizacji Mariola Łaguna Cele szkoleń z perspektywy budowania konkurencyjności firmy Przebieg i organizacja procesu szkoleniowego Metody uczenia się w organizacji Planowanie sesji szkoleniowych CZĘŚĆ III. JEDNOSTKA W ORGANIZACJI - NOWE ZAGADNIENIA Rozdział 5. Zaangażowanie w pracy i organizacji - przegląd problematyki i narzędzi pomiaru Anna Szabowska- -Walaszczyk Źródła teorii zaangażowania Charakterystyka zaangażowania Zaangażowanie zawodowe a organizacyjne Czynniki osobnicze i sytuacyjne (organizacyjne) Zaangażowanie jako stan lub zespół zachowań Model zaangażowania jako stanu według Wilmara Schaufeliego Podstawowe założenia Zaangażowanie według Schaufeliego a inne podejścia Pomiar zaangażowania - zalety i wady dostępnych narzędzi Zaangażowanie a funkcjonowanie organizacji i jednostki Rozdział 6. Strategie pracy emocjonalnej - konstrukcja i trafność Skali Pracy Emocjami Róża Bazińska, Roma Kadzikowska-Wrzosek, Sylwiusz Retowski, Dorota Szczygieł Praca emocjonalna jako proces regulacji emocji - podstawy teoretyczne SPE Konstrukcja Skali Pracy Emocjonalnej (SPE). Przygotowanie wstępnej puli pozycji Trafność czynnikowa SPE Podstawowe własności psychometryczne SPE Trafność Skali Pracy Emocjonalnej (SPE) Czynniki indywidualne a praca emocjonalna: wpływ obserwacyjnej samokontroli, inteligencji emocjonalnej oraz płci Czynniki organizacyjne a praca emocjonalna: wpływ stażu pracy i czasu poświęcanego na kontakt z klientami Konsekwencje pracy emocjonalnej: wypalenie zawodowe i stan zdrowia Załącznik. Skala Pracy Emocjami (SPE) CZĘŚĆ IV. KSZTAŁTOWANIE WIZERUNKU ORGANIZACJI I MARKI - NOWE MOŻLIWOŚĆ I METODY Rozdział 7. Wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa - przegląd pojęć i metod pomiaru Oleg Gorbaniuk Tożsamość, wizerunek i reputacja organizacji - przybliżenie pojęć Rola metafory w eksploracji wizerunku przedsiębiorstw Dynamika wizerunku i reputacji Pomiar reputacji przedsiębiorstwa - przegląd metod Propozycja narzędzia do pomiaru symbolicznego wizerunku przedsiębiorstwa Załacznik. Skrócona wersja skali do badania „osobowości" organizacji Załącznik. Pełna wersja skali do badania „osobowości" organizacji Rozdział 8. O roli i znaczeniach marki produktu w kontekście nowoczesnych organizacji Anna Maria Zawadzka Pojęcie marki i wymiary wartości marki Perspektywa procesu podejmowania decyzji, czyli marka jako strategia wyboru Perspektywa procesu poszerzania Ja-Marka jako koncepcja Ja i styl życia Między marką produktu a organizacją jako marką - marka ewoluująca Skuteczne zarządzanie marką - marka jako polityka społeczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154721 N, 154723 N, 154722 N (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [169]-189.
Rozdział 1. Organizacje efektywne i przedsiębiorcze 1.1. Źródła wysokiej efektywności 1.2. Orientacja przedsiębiorcza Rozdział 2. Pozytywna psychologia i pozytywna nauka o organizacji 2.1. Psychologia pozytywna 2.2. Pozytywna nauka o organizacji Rozdział 3. Elementy zarządzania pozytywnego 3.1. (Pozytywny) kapitał psychologiczny 3.2. Organizacyjne zachowania obywatelskie 3.3. Empowerment psychologiczny 3.4. Motywacja prospołeczna 3.5. Pasja harmonijna, obsesyjna i przedsiębiorcza 3.6. Pozytywna odmienność 3.7. Postrzegane wsparcie organizacyjne 3.8. Model badawczy Rozdział 4. Wyniki badań 4.1. Metodyka badań 4.1.1. Zmienne i ich pomiar 4.1.2. Próba badawcza 4.1.3. Metody analizy statystycznej materiału empirycznego 4.2. Wyniki analizy ścieżek 4.3. Wyniki analizy moderacji relacji przez otoczenie
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 358 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146679 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Bibliografia, netografia na stronach 267-301. Indeks.
1. Umysł, zachowanie oraz psychologia naukowa Czym jest psychologia – a czym nie jest? 1.1. Psychologia: to więcej, niż myślisz 1.2. Myśląc krytycznie o psychologii i pseudopschologii Zagadnienie psychologiczne Psychologia jako główny kierunek studiów Na czym polega sześć podstawowych perspektyw badawczych w psychologii? 1.3. Rozdzielenie umysłu i ciała oraz współczesna perspektywa biologiczna 1.4. Powstanie psychologii naukowej 1.5. Perspektywy psychologiczne, które rozwinęły się w XX wieku 1.6. Perspektywy psychologiczne: sześć narzędzi w twoim „przyborniku” Zagadnienie psychologiczne Zmieniając oblicze psychologii W jaki sposób psycholodzy tworzą nową wiedzę? 1.7. Cztery kroki metody naukowej 1.8. Pięć rodzajów badań psychologicznych 1.9. Tendencyjność i zagadnienia etyczne w badaniach psychologicznych Zagadnienie psychologiczne Zagrożenia płynące z pseudopsychologii Włącz myślenie krytyczne Czy szczepienie dzieci zwiększa ryzyko autyzmu? 63 Podsumowanie rozdziału 2. Biopsychologia, nauka o układzie nerwowym i natura ludzka W jaki sposób są powiązane ze sobą geny i zachowanie? 2.1. Ewolucja i selekcja naturalna 2.2. Genetyka i dziedziczenie 2.3. Epigenetyka – nowy wspaniały (odważny) świat Zagadnienie psychologiczne Wybierając geny swojego dziecka Jak przebiega komunikacja wewnątrz organizmu? 2.4. Neuron: podstawowa jednostka (składowa) układu nerwowego 2.5. Układ nerwowy 2.6. Układ dokrewny Zagadnienie psychologiczne Jak substancje psychoaktywne wpływają na system nerwowy? Jak mózg generuje zachowanie i procesy umysłowe? 2.7. Okna na mózg 2.8. Trzy warstwy mózgu 2.9. Płaty kory mózgowej 2.10. Dominacja półkulowa Zagadnienie psychologiczne Sporty kontaktowe a uszkodzenia mózgu Włącz myślenie krytyczne Lewa półkula versus prawa półkula mózgu Podsumowanie rozdziału 3. Rozwój przez całe życie Jakie wrodzone zdolności ma noworodek? 3.1. Rozwój prenatalny 3.2. Okres noworodkowy: zdolności nowo narodzonego dziecka 3.3. Niemowlęctwo: realizacja inwestycji według projektu z okresu noworodkowego Zagadnienie psychologiczne Nie tylko psoty i harce: rola dziecięcej zabawy na drodze do życiowych sukcesów Jakie zadania rozwojowe napotykamy w okresie dzieciństwa? 3.4. Jak dzieci przyswajają język 3.5. Rozwój poznawczy: teoria Piageta 3.6. Rozwój społeczny i emocjonalny Zagadnienie psychologiczne Zagadka ADHD Jakie zmiany charakteryzują okres dorastania? 3.7. Dorastanie a kultura 3.8. Dojrzewanie fizyczne w okresie dorastania 3.9. Rozwój neurologiczny i poznawczy w okresie dorastania 3.10. Rozwój moralny 3.11. Problemy społeczne i emocjonalne w okresie dorastania Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Przed jakimi wyzwaniami rozwojowymi stają dorośli? 3.12. Wczesna dorosłość: poszukiwanie, autonomia i intymność 3.13. Wyzwania średniej dorosłości: złożoność i produktywność 3.14. Późna dorosłość: wiek integralności Zagadnienie psychologiczne Ponowne spojrzenie na badania bliźniąt Włącz myślenie krytyczne Efekt Mozarta Podsumowanie rozdziału
Sygnatura czytelni BMW: VI U 235,1 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 107 (1)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 150066 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150065 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8627 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Bibliografia, netografia na stronach 231-260. Indeks.
1. Motywacja i emocje Co nas motywuje? 1.1. Dlaczego ludzie pracują: teoria McClellanda 1.2. Motywacja – niespodziewane skutki nagrody Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Jak określamy nasze motywacyjne priorytety? 1.3. Teoria instynktów, teoria popędów i psychodynamiczna teoria Freuda 14 1.4. Humanistyczna teoria Maslowa Zagadnienie psychologiczne Ustalenie, co motywuje innych ludzi Gdzie w hierarchię potrzeb wpasować głód i seks? 1.5. Głód: popęd homeostatyczny i motyw psychologiczny 1.6. Siła woli, rzepa i ciastka czekoladowe 1.7. Motywacja seksualna: pragnienie, bez którego da się żyć 1.8. Seks, głód i hierarchia potrzeb Zagadnienie psychologiczne Zagadnienie orientacji seksualnej Jak motywują nas emocje? 1.9. Jak emocje wiążą się z motywacją? Zagadnienie psychologiczne Różnice emocjonalne między mężczyznami a kobietami zależą od biologii i kultury Jakie procesy sterują naszymi emocjami? 1.10. Mózgowe podłoże emocji 1.11. Pobudzenie, poziom wykonania i odwrócone U 1.12. Psychologiczne teorie emocji: wyjaśnienie kilku dotychczas nierozstrzygniętych zagadnień 1.13. W jakim stopniu kontrolujemy własne emocje? Zagadnienie psychologiczne Wykrywanie kłamstw Włącz myślenie krytyczne Czy „wykrywacze kłamstw” rzeczywiście wykrywają kłamstwa? 71 Podsumowanie rozdziału 2. Uczenie się i wychowanie Jakiego rodzaju uczenie się wyjaśnia warunkowanie klasyczne? 2.1. Podstawy warunkowania klasycznego 2.2. Zastosowania warunkowania klasycznego Zagadnienie psychologiczne Awersja do smaków a chemioterapia Jak uczymy się nowych zachowań za pomocą warunkowania sprawczego? 2.3. Radykalny behawioryzm Skinnera 2.4. Siła wzmocnienia 2.5. Problem kary 2.6. Lista sposobów modyfikowania zachowania sprawczego 2.7. Porównanie warunkowania sprawczego i klasycznego Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? 2.8. Uczenie się przez wgląd: Köhler z szympansami na Wyspach Kanaryjskich 2.9. Mapy poznawcze: Tolman odkrywa, co jest w umyśle szczura 2.10. Uczenie się przez obserwację: wyzwanie rzucone behawioryzmowi przez Bandurę 2.11. Mechanizmy mózgowe, uczenie się i uczenie się poznawcze „wyższego rzędu” Zagadnienie psychologiczne Lęk przed lataniem – ponowne spotkanie Włącz myślenie krytyczne Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Podsumowanie rozdziału 3. Pamięć Jaka jest natura pamięci? 3.1. Pamięć jest konstruowana i rekonstruowana Zagadnienie psychologiczne Czy chciałbyś mieć pamięć „fotograficzną”? W jaki sposób powstają wspomnienia? 3.2. Pierwszy magazyn: pamięć sensoryczna 3.3. Drugi magazyn: pamięć operacyjna 3.4. Trzeci magazyn: pamięć długotrwała Zagadnienie psychologiczne Wspomnienia fleszowe: gdzie byłeś, kiedy… W jaki sposób wydobywamy wspomnienia? 3.5. Pamięć utajona i pamięć jawna Zagadnienie psychologiczne Na końcu języka Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? 3.6. Grzechy pominięcia 3.7. Grzechy włączania 3.8. Usprawnienie pamięci za pomocą mnemotechnik Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie pschologii do uczenia się psychologii 211 Włącz myślenie krytyczne Kontrowersja dotycząca odzyskanych wspomnień Podsumowanie rozdziału
Sygnatura czytelni BMW: VI U 235,2 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 107(2)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 150068 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150067 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8628 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Bibliografia, netografia na stronach 257-289. Indeks.
1. Wrażenia zmysłowe i spostrzeżenia Jak stymulacja staje się wrażeniem? 1.1. Transdukcja: przekształcanie stymulacji we wrażenia 1.2. Progi: granice wrażeń 1.3. Teoria detekcji sygnałów Zagadnienie psychologiczne Adaptacja sensoryczna Co łączy zmysły? Co je różni? 1.4. Wzrok 1.5. Słuch 1.6. Porównanie wzroku, słuchu i innych zmysłów 1.7. Synestezja: wrażenia między zmysłami Zagadnienie psychologiczne Doznawanie i doświadczanie bólu Na czym polega związek między doznawaniem wrażeń a spostrzeganiem? 1.8. Przetwarzanie percepcyjne: odnajdywanie znaczenia we wrażeniu 1.9. Niejednoznaczność i zniekształcenia percepcyjne 1.10. Teoretyczne wyjaśnienia percepcji 1.11. Zobaczyć i uwierzyć Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Włącz myślenie krytyczne Percepcja podprogowa i podprogowa perswazja Podsumowanie rozdziału 2. Myślenie i inteligencja Jakie są komponenty myślenia? 2.1. Pojęcia 2.2. Wyobrażenia i mapy poznawcze 2.3. Myślenie i mózg 2.4. Intuicja Zagadnienie psychologiczne Schematy i skrypty pomagają ci określić, czego możesz się spodziewać Jakie umiejętności mają osoby, które potrafią skutecznie myśleć? 2.5. Rozwiązywanie problemów 2.6. Ocenianie i podejmowanie decyzji 2.7. Stawanie się twórczym geniuszem Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Jak dokonujemy pomiaru inteligencji? 2.8. Binet i Simon tworzą Test Zdolności Szkolnych 2.9. Amerykańscy psycholodzy zapożyczają ideę Bineta i Simona Zagadnienie psychologiczne Co można uczynić dla nieprzeciętnego dziecka? Czy inteligencja jest jedną zdolnością, czy składa się z wielu zdolności? 2.10. Psychometryczne teorie inteligencji 2.11. Poznawcze teorie inteligencji 2.12. Kulturowe definicje inteligencji 2.13. Inteligencja zwierząt Zagadnienie psychologiczne Wyniki testowe i samospełniające się proroctwo W jaki sposób psycholodzy wyjaśniają różnice w IQ występujące między grupami? 2.14. Jakie są dowody na to, że inteligencja jest dziedziczna? 2.15. Jakie są dowody na to, że inteligencja pozostaje pod wpływem środowiska? 2.16. Odziedziczalność (nie dziedziczenie) i różnice międzygrupowe Zagadnienie psychologiczne Programy treningu mózgu: czy są skuteczne? Włącz myślenie krytyczne Kwestia różnic międzypłciowych w zakresie zdolności Podsumowanie rozdziału 3. Stany świadomości Jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi? 3.1. Narzędzia do badania świadomości 3.2. Modele umysłów świadomego i nieświadomego 3.3. Śpiączka i stany do niej podobne Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Jakie cykle występują w świadomości na co dzień? 3.4. Marzenia na jawie 3.5. Sen: tajemnicza trzecia część naszego życia 3.6. Marzenia senne: nocne widowisko Zagadnienie psychologiczne Zaburzenia snu Jakie inne formy może przyjmować świadomość? 3.7. Hipnoza 3.8. Medytacja 3.9. Stany spowodowane działaniem środków psychoaktywnych Zagadnienie psychologiczne Uzależnienie i nałóg Włącz myślenie krytyczne Zrewidowany pogląd na nieświadomość Podsumowanie rozdziału
Sygnatura czytelni BMW: VI U 235,3 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 107(3)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150070 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150069 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8629 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Bibliografia, netografia na stronach 251-285. Indeks.
1. Osobowość Jakie czynniki kształtują osobowość? 1.1. Biologia, natura ludzka i osobowość 1.2. Wpływ wychowania: osobowość a środowisko 1.3. Dwa spojrzenia na osobowość: dyspozycje i procesy psychiczne 1.4. Społeczne i kulturowe uwarunkowania osobowości Zagadnienie psychologiczne Rozumienie niezwykłych ludzi i wyjaśnianie ich niezwykłych zachowań Jakie stałe wzorce lub dyspozycje składają się na osobowość? 1.5. Osobowość a temperament 1.6. Osobowość jako zespół cech 1.7. Osobowość a postrzeganie czasu Zagadnienie psychologiczne Nastawienie pozytywne jako główny aspekt osobowości i dobrostanu psychicznego Jakie procesy psychiczne zachodzą w osobowości? 1.8. Teorie psychodynamiczne: nacisk na motywację i zaburzenia psychiczne 1.9. Teorie humanistyczne: nacisk na ludzkie możliwości i zdrowie psychiczne 1.10. Podejście egzystencjalne: poszukiwanie sensu życia 1.11. Teorie społeczno-poznawcze: nacisk na uczenie się społeczne 1.12. Trendy współczesne: osoba w systemie społecznym Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia psychologii Jakimi „teoriami” posługują się ludzie, aby zrozumieć siebie i innych? 1.13. Ukryte teorie osobowości 1.14. Autonarracje. Opowieści o naszym życiu 1.15. Wpływ kultury na nasze poglądy dotyczące osobowości Zagadnienie psychologiczne Zaburzenia osobowości Włącz myślenie krytyczne Kontrowersja osoba–sytuacja Podsumowanie rozdziału 2. Zaburzenia psychiczne Jaka jest natura zaburzeń psychicznych? 2.1. Ewolucja poglądów na zaburzenia psychiczne 2.2. Wskaźniki nienormalności Zagadnienie psychologiczne Stwierdzenie niepoczytalności: czy to ważny problem? Jak są klasyfikowane zaburzenia psychiczne w DSM-V? 2.3. Ogólna charakterystyka systemu klasyfikacyjnego DSM-5 2.4. Zaburzenia depresyjne 2.5. Zaburzenie dwubiegunowe 2.6. Zaburzenia lękowe 2.7. Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne 2.8. Zaburzenia pod postacią somatyczną 2.9. Zaburzenia dysocjacyjne 2.10. Schizofrenia 2.11. Zaburzenia neurorozwojowe 2.12. Co poza DSM? Co jeszcze może się zdarzyć? Zagadnienie psychologiczne Nieśmiałość Jakie są konsekwencje etykietowania ludzi? 2.13. Etykiety diagnostyczne, etykietowanie i depersonalizacja 2.14. Kontekst kulturowy zaburzeń psychicznych Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Włącz myślenie krytyczne Ponowne odwiedziny w szpitalach psychiatrycznych – inne spojrzenie na badanie Rosenhana Podsumowanie rozdziału 3. Terapie zaburzeń psychicznych Czym jest terapia? 3.1. Rozpoczynanie terapii 3.2. Terapia w kontekście historycznym i kulturowym Zagadnienie psychologiczne Paraprofesjonaliści również prowadzą terapię W jaki sposób psycholodzy leczą zaburzenia psychiczne? 3.3. Terapie wglądowe 3.4. Terapie behawioralne 3.5. Terapia poznawczo-behawioralna: (częściowa) synteza 3.6. Ocena terapii psychologicznych Zagadnienie psychologiczne Gdzie większość ludzi otrzymuje pomoc? W jaki sposób stosuje się podejście biomedyczne w leczeniu zaburzeń psychicznych? 3.7. Farmakoterapia 3.8. Inne medyczne terapie zaburzeń psychicznych 3.9. Hospitalizacja i jej alternatywy Zagadnienie psychologiczne Jaki rodzaj terapii mógłbyś polecić? Jak wypada porównanie terapii psychologicznych i biomedycznych? 3.10. Schizofrenia: leczenie psychologiczne a leczenie medyczne 3.11. Depresja i zaburzenia lękowe: leczenie psychologiczne a leczenie medyczne 3.12. „Studnia zmartwień” i inne problemy: nie wszyscy potrzebują leków Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Włącz myślenie krytyczne Praktyka oparta na dowodach Podsumowanie rozdziału
Sygnatura czytelni BMW: VI U 235,4 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 107(4)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 150081 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150080 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8632 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Bibliografia, netografia na stronach 215-244. Indeks.
1 Psychologia społeczna W jaki sposób sytuacja społeczna wpływa na nasze zachowanie? 1.1. Normy społeczne zachowania 1.2. Konformizm 1.3. Posłuszeństwo wobec autorytetu 1.4. Międzykulturowe replikacje badań Milgrama 1.5. Problem przypadkowych świadków: zło bezczynności Zagadnienie psychologiczne Jak zostać „trzewikiem” na Uniwersytecie Yale Konstruowanie rzeczywistości społecznej: co wpływa na nasze oceny innych? 1.6. Atrakcyjność interpersonalna 1.7. Związki miłosne 1.8. Dokonywanie atrybucji poznawczych 1.9. Uprzedzenia a dyskryminacja Zagadnienie psychologiczne Czy ból społeczny to taki sam ból jak ból fizyczny? Jak systemy stwarzają sytuacje, które wpływają na zachowanie? 1.10. Stanfordzki eksperyment więzienny 1.11. Hierarchie służbowe systemów 1.12. Wprowadzanie zmian systemowych w celu zapobiegania znęcaniu się nad słabszymi Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Włącz myślenie krytyczne Czy terroryzm jest „bezsensownym aktem przemocy, którego dopuszczają się obłąkani fanatycy”? Podsumowanie rozdziału 2. Stres, zdrowie i dobre samopoczucie Skąd się bierze dystres? 2.1. Stresory traumatyczne 2.2. Stresory chroniczne Zagadnienie psychologiczne Stres studencki Jak stres wpływa na nas fizycznie? 2.3. Fizjologiczne reakcje na stres 2.4. Stres a układ odpornościowy Zagadnienie psychologiczne Ocena poznawcza w przypadku zagrożeń niejednoznacznych Kto jest najbardziej wrażliwy na stres? 2.5. Osobowość typu A i wrogość 2.6. Umiejscowienie kontroli 2.7. Twardość psychiczna, optymizm i odporność Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Jak możemy zredukować wpływ stresu na nasze zdrowie? 2.8. Psychologiczne strategie radzenia sobie 2.9. Pozytywne wybory stylu życia: podwójna korzyść dla twojego zdrowia 2.10. Suma tego wszystkiego: osiąganie szczęścia i subiektywnego dobrostanu Zagadnienie psychologiczne Medycyna behawioralna i psychologia zdrowia Włącz myślenie krytyczne Czy zmiana jest naprawdę niebezpieczna dla twojego zdrowia? Podsumowanie rozdziału
Sygnatura czytelni BMW: VI U 235,5 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 107(5)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150072 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150071 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8630 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału : Psychology and Life.
Bibliografia na stronach 794-842. Indeksy.
Rozdział 1. Psychologia i życie 2 Rozdział 2. Metody badawcze w psychologii 30 Dodatek statystyczny 62 Rozdział 3. Biologiczne i ewolucyjne podstawy zachowania 76 Rozdział 4. Wrażenia zmysłowe i percepcja 128 Rozdział 5. Psychika, świadomość i odmienne stany świadomości 186 Rozdziało. Uczenie się i analiza zachowania 224 Rozdział 7. Pamięć 270 Rozdział 8. Procesy poznawcze 320 Rozdział 9. Inteligencja i pomiar inteligencji 370 Rozdział 10. Rozwój człowieka w ciągu życia 410 Rozdział 11. Motywacja 466 Rozdział 12. Emocje, stres i zdrowie 508 Rozdział 13. Zrozumieć osobowość człowieka 564 Rozdział 14. Zaburzenia psychiczne 614 Rozdział 15. Terapie zaburzeń psychicznych 666 Rozdział 16. Psychologia społeczna 714
Sygnatura czytelni BMW: VI U 225 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 149782 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja interpersonalna / Adam Zimnol. - Brzezia Łąka : Wydawnictwo Poligraf, copyright 2012. - 60 stron : ilustracje ; 21 cm.
Na okładce: Podręcznik dla wszystkich, którzy pracują z trudnymi ludźmi oraz dla ochroniarzy, policji i osób chcących pogłębić swoją wiedzę o tym, jak obchodzić się z innymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 134015 N, 134016 (2 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tytuł wydania 1.: Skrócone ujęcie teorii Juliusza Żórawskiego o budowie formy architektonicznej.
Oprawne w kierunku przeciwstawnym.
Tekst także na 2. i 3. stronie okładki.
Bibliografia na stronach 40-41, 42-43.
Dla studentów przedmiotu psychologia architektury.
TEORIA BUDOWY FORMY ARCHITEKTONICZNEJ Cel opracowania Ogólne założenia teorii Forma Podział na formy spoiste i swobodne Podział na formy słabe i silne CZTERY TENDENCJE Tendencja do formy spoistej Tendencja do geometryzacji Tendencja do liczby ograniczonej Tendencja do formy silnej 0 BUDOWIE FORMY ARCHITEKTONICZNEJ Forma jest organizacją utworzoną z części Zależność formy od jakości części Zależność formy od roli części Zależność formy od wielkości części Forma jest czymś więcej niż sumą części 0 niektórych cechach charakterystycznych; formy spoiste i swobodne oraz silne i słabe Wytyczne formalne Punkty i miejsca formalnie ważne 0 niektórych zagadnieniach rytmu 0 kończeniu się rytmów w przestrzeni 0 kierunkowości i przebiegach formalnych 0 kulminacji formalnej 0 niektórych zależnościach między formą a tłem
THEORY OF BUILD OF ARCHITECTURAL FORM The Aim of the Present Work General Premises of the Theory Form Division Into Cohesive and Free Forms Division of Forms Into Weak and Strong Ones FOUR TENDENCIES Tendency Towards a Cohesive Form Tendency Towards Géométrisation Tendency Towards a Limited Number Tendency Towards a Strong Form ON BULID OF ARCHITECTURAL FORM Form Is An Organisation Created of It's Parts Dependence of Form on the Quality of Parts Dependence of the Role of It's Parts Dependence of Form on the Dimensions of the Parts Form Is Something More Than a Sum of It's Parts On Certain Characteristic Features of Cohesive and Free Forms as Well as of Strong and Weak Formal Guidelines Formally Important Points and Places On Certain Questions of Rhythm On Closing of Rhythms In Space On Directionality and Formal Passages On Formal Culmination Certain Relations Between Form and Its Backgrounds
Sygnatura czytelni BWB: VII D 89
Sygnatura czytelni BMW: XI Ą 111 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144874 (1 egz.)
Biblioteka WB
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 4972 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 144872 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Emocje i nastrój : jak je zrozumieć i kształtować / Daniel Jerzy Żyżniewski. - Wydanie I. - Warszawa : Zwierciadło, 2019. - 317, [3] strony : fotografie, ilustracje ; 21 cm.
(Umysł Zależny od Mózgu)
Bibliografia, netografia na stronach 298-302.
Reakcje i emocje - czym są i jak je odróżnić Wstrętni ludzie, wstrętne życie, czyli wrogość rośnie w siłę Smutek, czyli jak przeżyć, unikając życia Znieruchomiały strach i zbroja lęku Znieruchomiała złość i agresja pomylona z siłą Zaskoczenie, czyli nadzieja otwartego umysłu Uśmiech, radość, szczęście, czyli między nadzieją a pułapką niemożliwego Przodomózgowie oraz inne emocje podstawowe, czyli między umysłową otwartością a zamkniętością Emocjonalność cyrkularna, czyli jaka kultura, takie emocje oraz emocje zabełtane, czyli o nastroju i percepcji Sprawczość metaemocji
Sygnatura czytelni BWF: IV H 44
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 153562 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
w opracowaniu: sygn. F 9023 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności