Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(17)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(17)
Publikacje naukowe
(11)
E-booki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(14)
dostępne
(7)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Biblioteka Międzywydziałowa
(4)
Biblioteka WEiZ
(9)
Biblioteka WWFiF
(1)
Autor
Tundys Blanka
(3)
Zawiła-Niedźwiecki Janusz
(3)
Gracz Leszek
(2)
Koczar Jakub
(2)
Ostrowska Izabela (ekonomia)
(2)
Peszko Kamila
(2)
Rosa Grażyna (1968- )
(2)
Sawińska Agnieszka
(2)
Sidorkiewicz Marta
(2)
Sitarz Patrycja
(2)
Stabryła-Chudzio Katarzyna
(2)
Strojna Gabriela
(2)
Tokarz-Kocik Anna
(2)
Agnieszka Skala
(1)
Bachanek Konrad
(1)
Bojakowski Jacek
(1)
Brańka Sebastian
(1)
Chrąchol-Barczyk Urszula
(1)
Cydejko Ewdokia
(1)
Dembińska-Cyran Izabela
(1)
Drobiazgiewicz Joanna
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Frankowska Marzena
(1)
Głażewska Iwona (ekonomia)
(1)
Hajdys Dagmara
(1)
Kordela Dominika
(1)
Kosieradzka Anna
(1)
Krupa Anna
(1)
Kąkol Urszula
(1)
Maj-Serwatka Katarzyna
(1)
Maj-Waśniowska Katarzyna
(1)
Malinowska Magdalena (informatyk)
(1)
Mycke-Dominko Małgorzata
(1)
Pastuszak Magdalena (ekonomia)
(1)
Pawłowski Maciej (ekonomia)
(1)
Piksa Jakub
(1)
Podobińska Julia
(1)
Puzio Ewa (organizacja i zarządzanie)
(1)
Rzeczycki Andrzej (ekonomia)
(1)
Siwek Bartłomiej
(1)
Smagowicz Justyna
(1)
Stanisławiak Ewa
(1)
Suder Monika (ekonomia)
(1)
Suder Monika (ekonomistka)
(1)
Szaruga Elżbieta
(1)
Szopiński Józef
(1)
Szopiński Tomasz
(1)
Szostecka Paulina
(1)
Szromnik Andrzej (1948- )
(1)
Tyrańska Małgorzata
(1)
Ślebocka Magdalena
(1)
Śliwa Joanna (prawnik)
(1)
Żak Dominika (ekonomia)
(1)
Żak Dominika (ekonomistka)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Pracownicy samorządowi
(2)
Logistycy
(1)
Temat
Finanse przedsiębiorstwa
(3)
Finansowanie
(2)
Komunikacja międzykulturowa
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Rozwój zrównoważony
(2)
Zarządzanie
(2)
Łańcuch dostaw
(2)
Badania naukowe
(1)
Decyzje
(1)
Decyzje finansowe
(1)
Dysertacje naukowe
(1)
E-logistyka
(1)
Energochłonność
(1)
Finanse publiczne
(1)
Gospodarka magazynowa
(1)
Hotelarstwo
(1)
Infrastruktura kolejowa
(1)
Innowacje
(1)
Inteligentne miasta
(1)
Inteligentne miasta i wsie
(1)
Kapitał obcy przedsiębiorstwa
(1)
Kapitał własny przedsiębiorstwa
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Marketing terytorialny
(1)
Miasta
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Modele ekonometryczne
(1)
Negocjacje
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Osoby starsze
(1)
Partnerstwo publiczno-prywatne
(1)
Podatek
(1)
Polityka gospodarcza
(1)
Polityka transportowa
(1)
Prawo gospodarcze
(1)
Prawo podatkowe
(1)
Przemysł
(1)
Rewitalizacja
(1)
Ryzyko operacyjne
(1)
Savoir-vivre
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
Sprawozdawczość
(1)
System podatkowy
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Transport
(1)
Transport kolejowy
(1)
Transport samochodowy
(1)
Twórczość
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Usługi turystyczne
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zarządzanie ryzykiem
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Ameryka Północna
(1)
Ameryka Łacińska
(1)
Azja
(1)
Europa
(1)
Gatunek
Monografia
(7)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(9)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Transport i logistyka
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rozwój osobisty
(1)
22 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okładce: Kreatywność może być pobudzona przez całą karierę zawodową. Bądź twórczy przez całe życie!
Bibliografia na stronach 259-270.
Podręcznik dla menedżerów, inżynierów, projektantów i studentów.
1. Psychologiczne podstawy kreatywności Józef Szopiński 1.1. Dzieje pojęcia "twórczość" 1.2. Definicja twórczości 1.3. Twórczość i odtwórczość 1.4. Czynniki blokujące twórczość 1.5. Osobowościowe determinanty kreatywności 1.6. Badania autora nad kreatywnością 2. Możliwości i ograniczenia w kształtowaniu postaw twórczych Ewa Stanisławiak 2.1. Bycie twórcą: osobowość czy postawa? 2.2. Osobowościowe predyktory postaw twórczych 2.3. Poznawcze predyktory postaw twórczych 2.4. Edukacja w kierunku postaw twórczych 2.4.1. Wyzwania i rzeczywistość 2.4.2. Perspektywa psychologiczna 2.4.3. Metodyka kształcenia ku twórczości 2.4.5. Osoby dorosłe w szkole twórczości 2.5. Pięć ścieżek wspierania postaw twórczych 2.5.1. Ścieżka emocjonalna 2.5.2. Ścieżka motywacyjna 2.5.3. Ścieżka zdolności i Ścieżka umiejętności 2.5.4. Ścieżka wolności 2.6. Krótka refleksja na zakończenie 3. Przykład psychologicznego modelu pracy zespołowej Józef Szopiński 3.1. Model TZI 3.2. Stosowanie „Żywego uczenia” 4. Kreatywność i jej znaczenie w biznesie Tomasz Szopiński 4.2. Wpływ kultury organizacyjnej na kreatywność w biznesie 4.3. Wpływ otoczenia pracy na postawy kreatywne 4.4. Trzymanie się procedur a myślenie kreatywne 4.5. Zmiany współczesności a potrzeba kreatywności 4.6. Przejawy kreatywności w zakresie modyfikacji i tworzenia nowych struktur 5. Ogólna charakterystyka metod i technik pobudzania kreatywności Anna Kosieradzka 5.1. Problemy występujące w organizacji i zarządzaniu 5.2. Podstawowe podejścia stosowane przy rozwiązywaniu problemów organizacji i zarządzaniu 5.3. Koncepcje, metody i techniki stosowane w usprawnianiu organizacji 5.4. Ogólna charakterystyka metod i technik pobudzania kreatywności 5.4.1. Historyczne korzenie metod i technik pobudzania kreatywności w organizacji i zarządzaniu 5.4.2. Proces twórczego myślenia i rozwiązywania problemów 6. Proste metody pobudzania kreatywności Urszula Kąkol, Anna Krupa, Anna Kosieradzka, Justyna Smagowicz 6.1. Analiza morfologiczna 6.2. Burza mózgów i jej odmiany 6.3. Myślenie lateralne - metoda 6 kapeluszy 6.4. Mapy myśli (mindmaping) 6.5. Diagram konfliktu i narzędzia logicznego wnioskowania 6.6. Wykres Ishikawy 6.7. 5 × dlaczego 6.8. 5W1H 6.9. Drzewo decyzyjne 6.10. Diagram pokrewieństwa 6.11. Analiza pola sił 7. Złożone metody pobudzania kreatywności Urszula Kąkol, Justyna Smagowicz 7.1. Analiza wartości 7.2. Synektyka 7.3. Algorytm wynalazku - TRIZ 8. Metody pobudzania kreatywności w konsultingu i pracy menedżera Iwona Głażewska 8.1. Kreatywność a innowacje 8.2. Rola menedżera w budowaniu systemów wsparcia dla kreatywności i innowacji 8.3. Rola podejścia innowacyjnego w budowaniu wartości dla interesariuszy 8.3.1. Różne koncepcje rozwoju biznesu 8.3.2. Percepcja wartości przedsiębiorstwa przez poszczególne grupy interesariuszy 8.3.3. Wpływ zmian w podejściu do tworzenia wartości przedsiębiorstwa na rolę menedżerów 8.4. Narzędzia wykorzystywane do poszukiwania źródeł wartości 8.4.1. Mapa strategii według Kaplana i Nortona 8.4.2. Mapa wartości 9. Wykorzystanie metod pobudzania kreatywności w zespołowym rozwiązywaniu problemów Anna Kosieradzka 9.1. Znaczenie zespołowego rozwiązywania problemów we współczesnych organizacjach 9.2. Charakterystyka zespołów rozwiązujących problemy 9.3. Zespołowe rozwiązywanie problemów na gruncie filozofii kaizen 9.3.1. System sugestii indywidualnych 9.3.2. System sugestii zespołowych 9.4. Proces rozwiązywania problemu przez zespół 9.5. Dokumentowanie i prezentowanie rozwiązanych problemów 9.6. Szkolenie
Sygnatura czytelni BMW: VI U 198 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX D 114
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145986, 145987, 145988 (3 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 136159 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 4911 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okładce: Procesy zmiany uwarunkowań ekonomiczno-społecznych i przestrzennych - korzyści i zagrożenia wynikające z realizacji partnerskich projeków rewitalizacyjnych.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 125-133. Indeks.
Dla studentów i doktorantów oraz pracowników administracji samorządowej.
1. Rewitalizacja jako kluczowy czynnik odnowy zdegradowanej tkanki miejskiej 1.1. Rewitalizacja obszarów miejskich – definicja, istota i znaczenie 1.2. Uwarunkowania prawne procesów rewitalizacji 1.2.1. Ramy prawne rewitalizacji 1.2.2. Krajowe ramy strategiczne rewitalizacji w Polsce 1.2.3. Lokalne ramy rewitalizacji 1.3. Przesłanki rewitalizacji obszarów miejskich 1.4. Obszary i fazy rewitalizacji 1.5. Instrumenty rewitalizacji miast 1.5.1. Instrumenty planistyczne 1.5.2. Instrumenty prawno-organizacyjne 1.5.3. Instrumenty ekonomiczne 2. Finansowanie projektów rewitalizacyjnych 2.1. Modele procesów rewitalizacji 2.2. Zarządzanie procesem rewitalizacji 2.3. Źródła finansowania procesów rewitalizacji 2.3.1. Finansowanie niekomercyjne rewitalizacji 2.3.2. Finansowanie komercyjne 2.3.3. Inicjatywa JESSICA w finansowaniu projektów rewitalizacyjnych 2.4. Pomiar efektów rewitalizacji obszarów miejskich. Ewaluacja i monitoring procesów rewitalizacji obszarów miejskich 3. Partnerstwo publiczno-prywatne w procesach rewitalizacji 3.1. Partnerstwo publiczno-prywatne. Istota i znaczenie 3.2. Uwarunkowania prawne i instytucjonalne partnerstwa publiczno-prywatnego w kontekście rewitalizacji 3.2.1. Regulacje ustawowe i dokumenty strategiczne partnerstwa publiczno-prywatnego 3.2.2. Instytucje wspierające partnerstwo publiczno-prywatne w Polsce 3.3. Działania identyfikujące zastosowanie formuły partnerstwa publiczno-prywatnego w procesach rewitalizacji 3.4. Ryzyko w procesie rewitalizacji realizowanej w formule partnerstwa publiczno-prywatnego 3.5. Korzyści i bariery wykorzystania partnerstwa publiczno-prywatnego w procesach rewitalizacji 3.6. Montaż finansowy projektów rewitalizacji realizowanych w formule partnerstwa publiczno-prywatnego 4. Diagnoza rynku partnerstwa publiczno-prywatnego w sektorze rewitalizacji 4.1. Projekty rewitalizacyjne na tle rynku partnerstwa publiczno-prywatnego w Europie 4.2. Projekty rewitalizacyjne na tle rynku partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce 4.3. Przykłady rewitalizacji w formule partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce 4.4. Aktualne tendencje w rewitalizacji realizowanej w formule partnerstwa publiczno-prywatnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150529 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 169-[185].
Realizacja polityki państwa w turbulentnym otoczeniu - wybrane problemy Kompetencje cyfrowe społeczeństwa w Polsce na tle pozostałych państw Unii Europejskiej - wyzwania dla polityki edukacyjnej Polityka edukacyjna w odpowiedzi na zmieniające się uwarunkowania społeczno-gospodarcze Polityka unijna w kontekście wyzwań w obszarze cyfryzacji Źródła danych i metoda badawcza Poziom umiejętności cyfrowych w krajach Unii Europejskiej . Rola podatków ekologicznych w realizacji polityki ochrony środowiska w wybranych państwach Unii Europejskiej w latach 2011-2020 Rola podatków ekologicznych w ochronie środowiska Podatki środowiskowe w regulacjach polskich i unijnych Analiza znaczenia podatków środowiskowych w wybranych krajach UE w latach 2011-2020 Konsekwencje Brexitu dla polsko-brytyjskiej wymiany handlowej Geneza i etapy wystąpienia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej Konsekwencje Brexitu dla importu towarów do Polski Wielka Brytania jako państwo trzecie a wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów Prawne i ekonomiczne determinanty zmian wynagrodzeń w Polsce w latach 2021-2022 Polityka monetarna i fiskalna Polski Ład Wynagrodzenia w kwotach nominalnych i realnych Zakres samodzielności dochodowej wybranych miast na prawach powiatu w Polsce na przykładzie podatku od środków transportowych Samodzielność dochodowa jednostek samorząduterytorialnego w Polsce Istota miast na prawach powiatu Zasada samodzielności dochodowej jednostek samorządu terytorialnego Budżet miasta na prawach powiatu jakobudżet gminy Podatek od środków transportowych jako przykład realizowania samodzielności dochodowej gminy Dochody podatkowe w budżecie miastanaprawach powiatu Władztwo podatkowe miast na prawach powiatu w zakresie podatku od środków transportowych Porównanie wybranych miast na prawach powiatu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii pod względem wpływów z podatku od środków transportowych Ekonomiczne i prawne uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstw Struktury rynkowe w świetle wybranych szkół ekonomicznych Istota i klasyfikacja struktur rynkowych Analiza porównawcza poglądów przedstawicieli wybranych szkół ekonomicznych na struktury rynkowe . Odpowiedzialność przebijająca - analiza porównawcza w wybranych systemach prawnych na świecie i w PolscePrzegląd teorii koncepcji odpowiedzialności przebijającej wspólników w spółce kapitałowej Odpowiedzialność przebijająca w polskim systemie prawnym Zasada „piercing corporate veil” w orzecznictwie i ustawodawstwie wybranych państw Zróżnicowanie zakresu występowania i rodzajów oszustw finansowych w zależności od branży Mechanizmy oszustw finansowych Źródła danych i metoda badawcza Analiza oszustw finansowych w łatach 2010-2022 . Analiza wpływu wybranych czynników na wynagrodzenia kadry zarządzającej na przykładzie spółek notowanych na GPW (Gabriela Strojna) Zakres odpowiedzialności zarządu spółki Determinanty wynagradzania kadry zarządzającej Zasady wynagradzania członków organów zarządzających Analiza wynagrodzeń kadry zarządzającej
Sygnatura czytelni BWZ: IV A 32
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154343 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 156-168.
Część I. Kierunki zmian w polityce podatkowej państwa Rozdział 1. Ewolucja podatku dochodowego od osób fizycznych w Polsce -30 lat doświadczeń {Bartłomiej Siwek) 1.1.Istota podatku dochodowego od osób fizycznych 1.2.Ewolucja podatku dochodowego od osób fizycznych w Polsce w latach 1991-2021 1.3.Ocena wpływu wybranych elementów konstrukcji podatku dochodowego od osób fizycznych na jego wydajność fiskalną 1.5.Polski Ład - ewolucja czy rewolucja podatkowa? Rozdział 2. Ocena systemu opodatkowania nieruchomości w Polsce na de wybranych krajów Unii Europejskiej (Gabriela Strojna) 2.1.Systemy opodatkowania nieruchomości 2.2.Zasady opodatkowania nieruchomości w Polsce 2.3.Charakterystyka podatków od nieruchomości na przykładzie wybranych krajów Unii Europejskiej 2.4.Analiza wysokości obciążeń i znaczenia fiskalnego podatków od nieruchomości w Polsce na tle wybranych państw Unii Europejskiej Rozdział 3. Kontrowersje wokół podatku od czynności cywilnoprawnych -przesłanki i kierunki jego zmian (Jakub Koczar) 3.1.Podatek od czynności cywilnoprawnych w polskim systemie podatkowym 3.2.Analiza wydajności fiskalnej podatku od czynności cywilnoprawnych 3.3.Możliwe kierunki zmian prawnych w podatku od czynności cywilnoprawnych Rozdział 4. Podatkowa konkurencja a podatkowa współpraca w Unii Europejskiej na przykładzie podatku dochodowego od osób prawnych (Monika Suder) 4.2.Istota konkurencji podatkowej i jej zakres w Unii Europejskiej 4.3.Raje podatkowe jako przejaw konkurencji podatkowej 4.4.Idea współpracy podatkowej wUE-w kierunku pogłębionej harmonizacji Część II. Rola współczesnego przedsiębiorstwa w gospodarce i społeczeństwie Rozdział 5. Realizacja zasad ładu korporacyjnego przez spółki publiczne notowane na GPW (.Paulina Szostecka) 5.1.Istota nadzoru korporacyjnego 5.2.Rozwój nadzoru korporacyjnego w Polsce 5.3.Ramy ładu korporacyjnego w Unii Europejskiej a zasady ładu korporacyjnego w Polsce 5.4.Ocena stosowania zasad nadzoru korporacyjnego przez spółki publiczne notowane na GPW 5.5.Wyzwania ładu korporacyjnego w świetle Europejskiego Zielonego Ładu Rozdział 6. Społeczna odpowiedzialność biznesu jako obszar raportowania informacji pozafinansowych (Joanna Śliwa) 6.1.Istota i podstawy prawne raportowania pozafinansowego 6.2.Społeczna odpowiedzialność biznesu a raportowanie niefinansowe 6.3.Standardy i koncepcje teoretyczne raportowania informacji o CSR 6.4.Praktyka raportowania społecznej odpowiedzialności w wybranych spółkach ZWIG20 Rozdział 7. Raportowanie społecznej odpowiedzialności biznesu przez polskie spółki energetyczne notowane na GPW (Patrycja Sitarz) 7.1.CSR jako obszar raportowania niefinansowego 7.2.Standardy raportowania CSR 7.3.Powszechność raportowania danych pozafinansowych przez polskie spółki z sektora energetycznego notowane na GPW Rozdział 8. Kierunki działań i ocena stopnia realizacji zielonej polityki Unii Europejskiej (Dominika Żak) 8.1.Istota zielonej gospodarki i rola regulacji środowiskowych 8.2.Rozwój i wyzwania polityki środowiskowej w Unii Europejskiej 8.3.Cele i działania Unii Europejskiej w zakresie ochrony środowiska 8.4.Wykorzystanie instrumentów do osiągania celów ochrony środowiska w Unii Europejskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152711 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okł.: Wizerunek, reputacja, marka i promocja jednostki osadniczej oraz rola mediów społecznościowych w działalności marketingowej miast i regionów.
Bibliogr. s. 183-192. Netogr. s. 192-[193].
Teoretyczne aspekty zarządzania reputacją jednostki osadniczej Pojęcie wizerunku organizacji Definicja reputacji organizacji i jej konsekwencje dla pomiaru zjawiska Zależności między kulturą, tożsamością i organizacyjną reputacją organizacji Synteza elementów składowych reputacji jednostki osadniczej Marka jako instrument marketingu terytorialnego Istota marki jednostki terytorialnej Interesariusze marki jednostki terytorialnej Wizerunek jednostki terytorialnej Tożsamość jednostki terytorialnej Marka jednostki terytorialnej jako determinanta rozwoju lokalnego Proces budowania marki jednostki terytorialnej Bariery i ograniczenia procesu budowania marki terytorialnej Optymalizacja wydatków na promocję miast i regionów Wydatki na promocję w historii marketingu terytorialnego - wybrane przykłady efektywności i jej braku Skala oraz sposoby ewidencji wydatków na promocję polskich samorządów Istota optymalizacji Pomiar skuteczności i efektywności działań promocyjnych jako podstawa optymalizacji wydatków na promocję jednostek samorządu terytorialnego Źródła finansowania promocji miast i regionów Potencjalne obszary optymalizacji wydatków na promocję jednostek samorządu terytorialnego Media społecznościowe w działalności marketingowej miast i regionów Wyznaczniki współczesnej kultury dzielenia się informacjami Media społecznościowe - systematyka pojęć Cechy serwisów społecznościowych Działalność marketingowa miast i regionów w serwisach społecznościowych Analiza badania Fanpages Trends Polskie miasta na Facebooku Polskie regiony na Facebooku City placement - nowy element w strategii zintegrowanej komunikacji marketingowej miast Nowa komunikacja marketingowa miast i regionów Nowy cykl realizacyjny strategii promocji miast City placement - promocja bez promocji Miasto jako obiekt promocji w koncepcji "city placement" Film i nie tylko film w promocji miast City placement - ogólna charakterystyka i etapy działań Determinanty różnicowania strategii city placement miasta City placement - stopnie i determinanty identyfikacji miasta w produkcji audiowizualnej Miasto a zespół realizatorów filmowych City placement - strategia wyboru miasta filmowego City placement - główni adresaci - odbiorcy przekazu promocyjnego City placement a inne rodzaje promocji City placement a reklam Eventowa strategia city placement Skuteczność strategii city placement i jej determinanty. Uwagi końcowe - o zaletach i wadach strategii city placement Małe miasto jako podmiot marketingu terytorialnego Istota małego miasta Przemiany strukturalne i funkcjonalne małych miast Orientacja marketingowa małych miast Ewolucja i etapy reorientacji zarządzania małymi miastami Identyfikacja podmiotów inicjujących działania marketingowe Strategia marketingowa małego miasta Cele marketingowe małych miast Strategia niszy rynkowej jako główny kierunek marketingu małych miast Koncepcja Cittaslow szansą na rozwój małego miasta.
Sygnatura czytelni BWZ: VI A 126
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5707 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: inteligentne miasta - etapy rozwoju, kategorie i interesariusze, generacje i obszary zainteresowania oraz studia przypadków.
Bibliografia, netografia na stronach 192-206. Indeks.
Część I. Ewolucja, tendencje rozwojowe i wyzwania współczesnych miast 1. Miasto i jego struktura jako płaszczyzna rozwoju smart city 1.1. Rozwój jednostek osadniczych w ujęciu teoretycznym. Urbanizacja i zjawiska pokrewne 1.2. Urban sprawl i smart growth – wyzwania współczesnych miast 1.3. Nowe kierunki i perspektywy rozwoju miast – metropolizacja, global, world, green, slow i resilience cities 2. Zrównoważony rozwój i mobilność miejska 2.1. Zrównoważony rozwój – odniesienie zakresu definicyjnego do struktur miejskich 2.2. Zrównoważony rozwój miast 2.3. Zrównoważona mobilność miejska – ujęcie definicyjne 2.4. Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej – SUMP 3. Inteligentne miasto – obszary, generacje, modele 3.1. Smart city w ujęciu definicyjnym 3.2. Etapy rozwoju, architektura i interesariusze smart city 3.3. Generacje i poziomy dojrzałości smart city 3.4. Analiza wskaźnikowa i pomiar inteligentnego miasta 3.5. Kognitywistyka w rozwoju smart city. Schematy implementacji 3.6. Korzyści i bariery wdrażania koncepcji smart city. Kierunki rozwoju inteligentnych miast 3.7. Smart city – ujęcie modelowe Część II. Praktyczne ujęcie koncepcji smart city 4. Systemy wsparcia rozwoju miast – logistyczne, energetyczne, informatyczne 4.1. Logistyczne wsparcie inteligentnych miast 4.2. Miasta inteligentne energetycznie – efektywność energetyczna w smart city 4.3. Elektromobilność w inteligentnych miastach 4.4. ICT jako element wsparcia inteligentnych miasta – wybrane przykłady 5. Studia przypadków – dobre praktyki smart city – analiza, diagnoza i ocena wybranych koncepcji 5.1. Europa 5.1.1. Wiedeń – najinteligentniejsze miasto na świecie 5.1.2. Londyn – transport i jakość powietrza jako filary inteligentnego miasta 5.1.3. Kopenhaga – najprzyjaźniejsze miasto na świecie 5.2. Azja 5.2.1. Songdo – nowoczesne miasto zbudowane od podstaw 5.2.2. Masdar – zielone miasto przyszłości na pustyni 5.2.3. Singapur jako Smart Nation 5.2.4. Shenzhen liderem utylizacji odpadów – wizja przyszłości 5.3. Ameryka Północna 5.3.1. St. Albert – aspekty społeczne jako element strategii Master Plan Smart City 5.3.2. Toronto – innowacyjny lider wdrożenia koncepcji smart city 5.4. Australia 5.5. Afryka 5.5.1. Nairobi – technologie komunikacyjne jako priorytet smart city 5.5.2. Kapsztad – zarządzanie ryzykiem jako element inteligentnego miasta 5.6. Praktyczne rozwiązania koncepcji smart city – przegląd wybranych koncepcji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152609 N, 152610 N (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 131 - [155].
Rozdział 1. Strategie zrównoważonego zarządzania przedsiębiorstwem (Mariusz Sołtysik) 1.1.Istota zrównoważonego zarządzania przedsiębiorstwem 1.2.Strategie zarządzania przedsiębiorstwem 1.2.1.Rozwinięta interpretacja pojęcia strategii 1.2.2.Projektowanie strategii zarządzania 1.3.Transformacja zarządzania przedsiębiorstwem na model zrównoważony 1.3.1.Zrównoważona przedsiębiorczość 1.3.2.Zrównoważona produkcja 1.3.3.Zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi Rozdział 2. Zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi jako element zrównoważonego zarządzania przedsiębiorstwem (Małgorzata Tyrańska) 2.1.Istota zrównoważonego zarządzania zasobami ludzkimi 2.2.Wymiary koncepcji zrównoważonego zarządzania zasobami ludzkimi 2.3.Znaczenie koncepcji zrównoważonego zarządzania zasobami ludzkimi dla przedsiębiorstwa i pracowników Rozdział 3. Funkcje kadrowe i mierniki controllingu personalnego w ramach zrównoważonego zarządzania zasobami ludzkimi (Robert Szydło, Piotr Zając) 3.1.Istota funkcji zrównoważonego zarządzaniu zasobami ludzkimi 3.2.Mierniki ilościowe controllingu personalnego w ramach zrównoważonego zarządzania zasobami ludzkimi 3.3.Mierniki jakościowe controllingu personalnego w ramach zrównoważonego zarządzania zasobami ludzkimi Rozdział 4. Zrównoważone przywództwo (Ireneusz Rynduch) 4.1.Istota i ewolucja przywództwa 4.2.Cechy zrównoważonego przywództwa 4.3.Metody oceny zrównoważonego przywództwa Rozdział 5. Zrównoważone środowisko pracy (Urszula Bukowska) 5.1.Istota środowiska pracy w kontekście tworzenia wartości 5.2.Zdrowie i dobrostan pracowników a medycyna pracy i medycyna stylu życia 5.3.Innowacje społeczne a zrównoważone środowisko prac Rozdział 6. Zrównoważona zatrudnialność (.Sylwia Wiśniewska) 6.1.Istota zatrudnialności 6.2.Wybrane modele zatrudnialności 6.3.Koncepcja zrównoważonej zatrudnialności Rozdział 7. Zrównoważony rozwój kompetencji pracowników (Małgorzata Tyrańska, Robert Szydło) 7.1.Istota zrównoważonego rozwoju kompetencji pracowników 7.2.Kompetencje zorientowane na zrównoważoną działalność przedsiębiorstwa 7.3.Metody i narzędzia rozwoju kompetencji pracowników zorientowanych na zrównoważoną działalność przedsiębiorstwa Rozdział 8. Życie zawodowe i pozazawodowe jako wyzwanie organizacyjne (Robert Szydło) 8.1.Istota zrównoważonego podejścia do życia zawodowego i pozazawodowego 8.1.1.Historia podejścia do pracy 8.1.2.Założenia koncepcji work-life balance 8.1.3.Pozostałe koncepcje podejścia zrównoważonego 8.2.Potrzeby pracownika w kontekście pracy i poza pracą 8.2.1.Stadia życia rodzinnego 8.2.2.Koncepcje rozwoju człowieka 8.2.3.Stadia kariery zawodowej 8.3.Korzyści organizacyjne ze zrównoważonego podejścia do życia zawodowego i pozazawodowego 8.3.1.Korzyści wynikające z podejścia zrównoważonego 8.3.2.Przykłady działań wspierających podejście zrównoważone Rozdział 9. Innowacyjne produkty technologiczne i start-upy wspierające zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi (Konrad Szczukiewicz) 9.1.Istota rozwoju technologii w zrównoważonym zarządzaniu zasobami ludzkimi - HR Tech oraz start-upy 9.2.Przegląd innowacyjnych produktów wspierających zdrowie psychiczne i dobrostan pracowników 9.3.Start-upy i ich innowacyjne produkty wspierające zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi
Sygnatura czytelni BWZ: IX C 193
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 155035 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 155036 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: kierunki badawcze kształtującej się szkoły naukowej zajmującej się zarządzaniem ryzykiem operacyjnym, logistyką społeczną i publicznym zarządzaniem kryzysowym.
Bibliografia na stronach 172-182.
1. Ryzyko 1.1. Generalnie o ryzyku Wątek badawczy 0TR1 - zbadanie i opisanie istoty ryzyka Wątek badawczy 0TR2 - wykazanie, że zarządzanie ryzykiem jest subdyscypliną nauk o zarządzaniu 1.2. Niepewność Wątek badawczy OTR3 - sformułowanie istoty niepewności w kontekście współczesnej wiedzy o działaniu i ryzyku Wątek badawczy OTR4 - interpretacja pojęcia niepewności w naukach o zarządzaniu Wątek badawczy OTR5 - ustalenie i analiza relacji niepewności wobec ryzyka i ryzyka wobec niepewności 1.3. Ryzyko i jego systematyka Wątek badawczy OTR6 - problem niedostatku prac naukowych nad ogólną teorią ryzyka Wątek badawczy OTR7 - opracowanie ogólnej systematyki ryzyka 1.4. Panowanie nad ryzykiem Wątek badawczy OTR8 - poszerzenie badań nad mechanizmami ryzyka Wątek badawczy OTR9 - proceduralne doprecyzowanie cyklu zarządzania ryzykiem Wątek badawczy OTR10 - zweryfikowanie istniejących oraz opracowanie brakujących modeli dojrzałości (lub doskonałości) zarządzania ryzykiem Wątek badawczy OTR11 - zidentyfikowanie i analiza metafor stosowanych w teorii ryzyka Inne wątki badawcze OTR11+ - ustalenie i analiza związków teorii zarządzania ryzykiem z innymi koncepcjami zarządzania 2. Triada: ryzyko operacyjne - bezpieczeństwo zasobowe - ciągłość działania 2.1. Ryzyko operacyjne Wątek badawczy ZRO1 - opracowanie gruntownej charakterystyki przyczynowej i skutkowej ryzyka operacyjnego Wątek badawczy ZRO2 - ustalenie wielowątkowej systematyki ryzyka operacyjnego 2.2. Bezpieczeństwo zasobowe i ciągłość działania Wątek badawczy ZRO3 - opracowanie systematyki zasobów i ich podatności na zagrożenia w kontekście ryzyka operacyjnego Wątek badawczy ZRO4 - opracowanie systematyki zagrożeń w kontekście ryzyka operacyjnego Wątek badawczy ZRO5 - zweryfikowanie systematyki reagowania na zakłócenia 2.3. Zarządzanie ryzykiem operacyjnym Wątek badawczy ZRO6 - uogólnienie i upowszechnienie doświadczeń sektora finansowego w zakresie zarządzania ryzykiem operacyjnym Wątek badawczy ZRO7 - rozbudowanie i uszczegółowienie cyklu zarządzania ryzykiem operacyjnym Inne wątki badawcze ZRO7+ - ustalenie i analiza związków teorii zarządzania ryzykiem operacyjnym z innymi koncepcjami naukowymi 3. Determinanty i koncepcje logistyki społecznej Wątki badawcze LS1-5-LS4 - zweryfikowanie (przebudowanie) podstaw teorii logistyki społecznej Wątek badawczy LS4+ - ustalenie i analiza związków teorii logistyki społecznej z innymi koncepcjami naukowymi 4. publiczne zarządzanie kryzysowe 4.1. Infrastruktura krytyczna państwa Wątek badawczy PZKla - zmodyfikowanie zakresu nrzedmiotowo-funkcjonalnego oraz ustalenie zakresu multidyscyplinarności infrastruktury krytycznej państwa Wątek badawczy PZKlb - opracowanie zakresu dydaktyki modelowego programu kierunków kształcenia "bezpieczeństwo narodowe H- bezpieczeństwo publiczne" w kontekście multidyscyplinarności infrastruktury krytycznej państwa 4.2. Publiczne zarządzanie kryzysowe w analogii do zarządzania ryzykiem operacyjnym Wątek badawczy PZK2a - weryfikacja zdefiniowania bezpieczeństwa publicznego i bezpieczeństwa narodowego Wątek badawczy PZK2b - uporządkowanie spektrum zagadnień bezpieczeństwa publicznego i narodowego Wątek badawczy PZK3 - ustalenie i zbadanie analogii publicznego zarządzania kryzysowego z zarządzaniem ryzykiem operacyjnym Wątek badawczy PZK4 - proceduralne doprecyzowanie cyklu publicznego zarządzania kryzysowego Wątek badawczy PZK4+ - ustalenie i analiza związków teorii publicznego zarządzania kryzysowego z innymi koncepcjami naukowymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 146024 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ramowa struktura rozprawy doktorskiej Dyscyplina naukowa Nauki o zarządzaniu i jakości Doktorat (przewód doktorski) i rozprawa doktorska Promotor lub promotorzy Tytuł rozprawy Streszczenie rozprawy Wprowadzenie do rozprawy jako miejsce sformułowania problemu badawczego i pomysłu na proces badawczy Prezentacja badań oraz ich wyników jako główna treść rozprawy Zakończenie rozprawy z wnioskowaniem z badań Bibliografia Załączniki Zasady redagowania Pułapki metodologiczne oraz pokusy nadużycia Jak pozyskać uznanie recenzentów? WPROWADZENIE DO ROZPRAWY Kontekst tematyki rozprawy Luka naukowa Problem badawczy (naukowy + aplikacyjny) Główne pytanie badawcze jako wyraz ciekawości badacza Cele rozprawy Zakres rozprawy Hipotezy Wyjaśniające pytania badawcze Koncepcja procesu badawczego Zakresy planowania związane z doktoratem Struktura procesu badawczego Pole badawcze i kategorie badań Opracowanie metody lub metodyki rekomendowanego postępowania jako typowy cel badań doktorskich w naukach o zarządzaniu Metafora jako ideowe modelowanie w naukach o zarządzaniu Opracowanie modelu rekomendowanego rozwiązania jako typowy cel badań doktorskich w naukach o zarządzaniu Otwarta nauka i otwarte dane Badania jakościowe a badania ilościowe Omówienie zawartości rozprawy PROWADZENIE BADAŃ Planowanie procesu badawczego Przykłady koncepcji procesów badawczych Studia przypadków i badania uczestniczące Wyniki badań ZAKOŃCZENIE ROZPRAWY Z WNIOSKOWANIEM Z BADAŃ
Sygnatura czytelni BWZ: XII I 31
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154446 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Smart logistics / Izabela Dembińska, Marzena Frankowska, Magdalena Malinowska, Blanka Tundys. - Wydanie I. - Kraków ; Legionowo : Wydawnictwo Edu-Libri, 2018. - 159 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Na okładce: inteligentne rozwiązania logistyczne w łańcuchach dostaw, przemyśle, obszarach miejskich oraz zarządzaniu transportem i gospodarką magazynową.
Bibliografia na stronach 147-159.
Dla studentów, praktyków zarządzających przedsiębiorstwami i łańcuchami dostaw, samorządowców.
1.Koncepcja smart wyzwaniem dla współczesnej logistyki 1.1.Smart logistics - definicja i pojęcia pokrewne 1.2.Miejsce inteligentnej logistyki w ewolucji logistyki 1.3.Internet rzeczy jako determinanta rozwoju inteligentnej logistyki 1.4.Transformacja cyfrowa i cyberbezpieczeństwo jako warunek sprawności inteligentnej logistyki 2.Implikacje organizacyjne rozwoju smart logistics 2.1.Wirtualizacja działalności podmiotów gospodarczych 2.3.Wirtualne łańcuchy dostaw i ich konsekwencje dla współczesnych organizacji Możliwości systemów komunikacji i ich znaczenie dla logistyki 2.4.Zmiany w postrzeganiu funkcji czynnika ludzkiego w logistyce 2.5.Inteligentna logistyka jako determinanta funkcjonowania inteligentnych łańcuchów dostaw 3.Smart logistics z perspektywy rozwoju inteligentnego przemysłu 3.1.Istota i wyznaczniki smart industry 3.2.Koncepcje inteligentnego przemysłu na świecie 3.3.Smart factory - istota funkcjonowania inteligentnej fabryki 3.4.Smart logistics w obsłudze procesów produkcyjnych 3.5.Przykład zastosowania smart logistics w inteligentnej fabryce 4.Wykorzystanie inteligentnych rozwiązań w zarządzaniu transportem i gospodarką magazynową 4.1.Nowoczesne rozwiązania IT stosowane przez inteligentną logistykę 4.2.Inteligentny tabor drogowy w obsłudze systemów logistycznych 4.3.Inteligentne systemy transportowe 4.4.Nowoczesne systemy zarządzania transportem 4.5.Perspektywy rozwoju magazynów w kierunku smart logistics 5.Inteligentne miasta i ich wymagania względem logistyki 5.1.Ewolucja koncepcji smart city 5.2.Aspekt definicyjny smart city 5.3.Zakres oddziaływania koncepcji smart city 5.4.Logistyka w koncepcji smart city 5.5.Przykłady zastosowania koncepcji smart logistics w logistyce miejskiej
Sygnatura czytelni BMW: VI I 230 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146300 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sektor kolejowy w polityce transportowej Unii Europejskiej / Juliusz Engelhardt. - Legionowo ; Kraków : Wydawnictwo edu-Libri, 2018. - 265 stron : mapy, wykresy ; 24 cm.
Na stronie redakcyjnej błędny ISBN.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 258-265.
Rozdział 1. Wprowadzenie - podstawy programowe wspólnej polityki transportowej Unii Europejskiej w sektorze kolejowym 1.1. Rys historyczny podstaw i budowy wspólnej polityki transportowej 1.2. Biała Księga 2001 "Europejska polityka transportowa do 2010 r.: czas na decyzje" 1.3. Biała Księga 2011 "Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu" 1.4. Główne przesłanki polityki transportowej w sektorze kolejowym od 1990 r. Rozdział 2. Ewolucja modelu funkcjonowania sektora kolejowego w latach 1991-2016 w świetle regulacji Unii Europejskiej 2.1. Nowy ład rynkowy w sektorze kolejowym po 1991 r. 2.2. Ogólne reguły konkurencji w przewozach kolejowych 2.3. Konkurencja regulowana w przewozach pasażerskich 2.4. Dozwolona pomoc publiczna w sektorze kolejowym 2.5. Rejestr infrastruktury i pojazdów kolejowych 2.6. Utrzymanie pojazdów kolejowych 2.7. Nadzór sektorowy - krajowe władze regulacyjne i Europejska Agencja Kolejowa Rozdział 3. Polityka bezpieczeństwa i interoperacyjności systemu kolejowego 3.1. Bezpieczeństwo systemu kolejowego 3.2. Interoperacyjność systemu kolejowego Rozdział 4. Polityka rozwoju konwencjonalnej infrastruktury kolejowej w Unii Europejskiej 4.1. Sieć i korytarze TEN-T 4.2. Europejskie Korytarze Towarowe 4.3. Korytarze ERTMS 4.4. Konsolidacja koncepcji korytarzowego rozwoju infrastruktury kolejowej w Unii Europejskiej Rozdział 5. Rozwój Kolei Dużych Prędkości w Unii Europejskiej 5.1. Pierwsza faza rozwoju kolei dużych prędkości w ramach EWG 5.2. Koleje dużych prędkości jako element sieci TEN-T 5.3. Rozwój kolei dużych prędkości w latach 2014-2030, z perspektywą do 2050 r. 5.4. Wybrane aspekty oceny efektywności kolei dużych prędkości Rozdział 6. Problemy wdrażania europejskiej polityki transportowej w sektorze kolejowym w latach 1991-2016 6.1. Okresowe raporty Komisji Europejskiej 6.2. Spory Komisji Europejskiej z krajami członkowskimi 6.2.1. Problem niezależności organów regulacyjnych 6.2.2. Model funkcjonowania zarządcy infrastruktury kolejowej 6.2.3. Kontrowersje na tle zasad kalkulacji stawek za dostęp do infrastruktury kolejowej Rozdział 7. Skuteczność europejskiej polityki transportowej w sektorze kolejowym 7.1. Demonopolizacja i liberalizacja sektora kolejowego - hasła polityczne i praktyka gospodarcza 7.2. Zmiany w strukturze podmiotowej sektora kolejowego 7.3. Zmiany w strukturze przewozów kolejowych Rozdział 8. Kierunki dalszej polityki transportowej Unii Europejskiej w sektorze kolejowym 8.1. Cele Białej Księgi 2011 w sektorze kolejowym 2020-2050 8.2. Czwarty pakiet kolejowy 8.2.1. Czwarty pakiet - część techniczna 8.2.2. Czwarty pakiet - zarządzanie infrastrukturą kolejową 8.2.3. Czwarty pakiet - przewozy pasażerskie 8.3. Wyrównanie warunków konkurencji międzygałęziowej w transporcie lądowym - idee fixe europejskiej polityki transportowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145963 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okładce: Różnice kulturowe i komunikacja międzykulturowa w różnych regionach świata jako podstawa sukcesu w biznesie międzynarodowym. Na książce nazwa autora Kamila Słupińska, przyjęta nazwa: Kamila Peszko.
Bibliografia, netografia na 127-[131].
Komunikacja - definicją istota, cechy Proces, kanał i rodzaje komunikacji Komunikacja marketingowa Zakłócenia i bariery skutecznej komunikacji Różnice kulturowe - definicja, istota, cechy Definicja i istota kultury Uwarunkowania i potrzeby kulturowe Uwarunkowania i potrzeby społeczne Różnice kulturowe i społeczne Komunikacja międzykulturowa - definicja, istotą cechy Definicja i istota komunikacji międzykulturowej w negocjacjach Problemy komunikacji międzykulturowej Znaczenie i podział kultur w negocjacjach Komunikacja międzykulturowa - kraje amerykańskie kraje Ameryki Północnej Stany Zjednoczone Ameryki Północnej (USA) Kanada kraje Ameryki Łacińskiej Meksyk Brazylia Komunikacja międzykulturowa - kraje azjatyckie Rosyjska Republika Federalna Dalekowschodnia kultura biznesowa Chińska Republika Ludowa Japonia Republika Korei Republika Indii kraje arabskie komunikacja międzykulturowa - kraje europejskie Belgia Czechy Dania Finlandia Francja Grecja Hiszpania Holandia Litwa, Łotwa i Estonia - kraje bałtyckie Niemcy Polska Rumunia Węgry Wielka Brytania Włochy
Sygnatura czytelni BWZ: IX F 91
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5951 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okładce: Wprowadzenie do negocjacji, komunikacja, fazy procesu negocjacji, techniki negocjacyjne, komunikacja werbalna i niewerbalna, aspekty kulturowe i savoir-vivre w komunikacji.
Bibliografia, netografia na stronach 177-[183].
Wprowadzenie do negocjacji Istota negocjacji - definicje, rodzaje, zasady Cechy i umiejętności negocjatora oraz Wy negocjatorów Style negocjacyjne Konflikt w negocjacjach Postawa asertywna w procesie negocjacji Fazy procesu negocjacji Proces negocjacji i jego fazy Faza przygotowania do negocjacji Faza otwarcia negocjacji Faza negocjacji właściwych Faza zamknięcia i sytuacja ponegocjacyjna Techniki negocjacyjne Istota technik negocjacyjnych Techniki otwarcia negocjacji Techniki właściwej części negocjacji Techniki zamknięcia negocjacji Podsumowanie technik negocjacji Komunikacja w negocjacjach Istota komunikacji Kanały komunikacji Modele i elementy procesu komunikacji Czynniki oddziaływania na proces komunikacji w negocjacjach Efektywność procesu komunikacji Komunikacja werbalna Istota komunikacji werbalnej Zadawanie pytań Argumentacja i perswazja Rozmowa telefoniczna Umiejętność słuchania w komunikacji i negocjacjach Negocjacje jako rodzaj komunikacji międzyludzkiej Typy procesu słuchania Etapy procesu słuchania Korzyści z aktywnego słuchania w negocjacjach Bariery utrudniające proces słuchania Techniki usprawniające proces słuchania Komunikacja niewerbalna Definicja, funkcje, znaczenie komunikacji niewerbalnej Kanały i elementy ekspresji niewerbalnej Mimika oraz kontakt wzrokowy Gestyka Postawa ciała Prosemika (dystans względem innych) Komunikacja międzykulturowa w negocjacjach międzynarodowych Znaczenie odmienności kulturowych w negocjacjach Podział kultur biznesowych na świecie Kultury propartnerskie i protransakcyjne - podejście do prowadzenia rozmów biznesowych Podejście do ceremoniału i hierarchii Kultury monochroniczne i polichroniczne - podejście do czasu i jego planowania Kultury ekspresyjne lub powściągliwe - podejście do procesu komunikacji Europejska kultura biznesowa Niemieccy Brytyjscy negocjatorzy Francuscy Włoscy Hiszpańscy Szwedzcy Szwajcarscy Polska kultura biznesowa Wschodnia kultura biznesowa Amerykańska kultura biznesowa Dalekowschodnia kultura biznesowa Arabska kultura biznesowa Elementy savoir-vivre'u w negocjacjach Savoir-vivre na co dzień Wizytówki Ubiór Komunikacja elektroniczna Istota komunikacji elektronicznej Komunikacja przez e-mail Komunikacja przez Web 2.0 i kanały mediów społecznościowych Komunikacja przez urządzenia mobilne Komunikacja przez własną stronę internetową
Sygnatura czytelni BWZ: IX F 89
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5893 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okładce: Kompendium wiedzy z zakresu źródeł, metod i instrumentów kształtowania struktury kapitału współczesnego przedsiębiorstwa.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 120-124.
Wprowadzenie do długoterminowych decyzji finansowych Decyzje finansowe w przedsiębiorstwie Podział i hierarchia źródeł finansowania przedsiębiorstwa Struktura kapitału w przedsiębiorstwie a struktura finansowania Znaczenie struktury kapitału przedsiębiorstwa w świetle teorii finansów Wykorzystanie struktury kapitału w ocenie finansowej przedsiębiorstwa Decyzje finansowe przedsiębiorstw w obszarze kapitału własnego Kapitał własny w przedsiębiorstwie Źródła i cechy kapitału własnego Ujęcia kapitału własnego Finansowanie udziałowe na poszczególnych etapach rozwoju przedsiębiorstwa Cechy, rodzaje i charakterystyka akcji Emisja akcji w finansowaniu przedsiębiorstw _ procedury i koszty Terminowe finansowanie udziałowe Private equity/Venture capital Aniołowie biznesu Crowdfunding udziałowy _ istota finansowania społecznościowego Długoterminowe decyzje finansowe na rynku kapitału obcego Istota kapitału obcego w finansowaniu działalności przedsiębiorstwa Przesłanki i motywy gromadzenia kapitału na rynku długu Cechy i funkcje kapitału obcego Instrumenty finansowania kapitałem obcym Finansowanie na rynku kredytu bankowego Finansowanie na rynku transakcji leasingowych Finansowanie na rynku obligacji Dylematy wyboru przedsiębiorstwa - finansowanie na rynku kredytu bankowego a emisja obligacji Instrumenty finansowania przedsiębiorstwa kapitałem hybrydowym Koszt kapitału w decyzjach finansowych przedsiębiorstw Istota kosztu kapitału Koszt kapitału własnego Koszt kapitału obcego Koszt kapitału wieloskładnikowego średni ważony koszt kapitału Instrumenty finansowe przedsiębiorstw jako przedmiot alokacji kapitału Wartość pieniądza w czasie Dochód z inwestycji finansowych Polityka wypłat dywidendy i zwrot kapitału własnego inwestorom Ryzyko na rynku kapitałowym Czynniki i rodzaje ryzyka Ryzyko inwestycyjne i jego pomiar Miary efektywności inwestycji finansowych Wskaźniki rynku kapitałowego
Sygnatura czytelni BWZ: IX G 48
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5851 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okładce: publikacja prezentuje główne zagadnienia dotyczące relacji między turystą seniorem a stroną podażową rynku usług hotelarskich.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 101-107.
Senior na rynku usług turystycznych Starzenie się społeczeństwa jako ważna determinanta zmian na rynku turystycznym Klasyfikacja seniorów na rynku turystycznym Aktywność turystyczna seniorów Preferencje seniorów jako wyznacznik działań przedsiębiorstw turystycznych Rola potrzeb i oczekiwań turystów seniorów w kreowaniu produktu hotelarskiego Teoretyczne aspekty rynku usług hotelarskich Elementy produktu hotelarskiego dedykowanego turystom seniorom. Ujęcie teoretyczno-empiryczne Znaczenie lokalizacji obiektu hotelarskiego dla turystów seniorów Przystosowanie infrastruktury obiektu hotelarskiego do potrzeb i oczekiwań turystów seniorów Dostosowanie usług obiektów hotelarskich do potrzeb i oczekiwań turystów seniorów Wybrane typy obiektów hotelarskich spełniające potrzeby i oczekiwania turystów seniorów obiekty hotelarskie ,,przyjazne dorosłym'' Obiekty hotelarskie typu ,,medical SPA' Gospodarowanie kapitałem ludzkim w hotelarstwie w aspekcie zmian demograficznych. Wpływ zmian demograficznych na rynek pracy w hotelarstwie Działania retencyjne jako instrument kształtowania kadr hotelarskich na potrzeby obsługi turystów seniorów Znaczenie personelu hotelu w obsłudze turystów seniorów Miejsce personelu w komunikacji marketingowej hotelu adresowanej do segmentu turystów seniorów
Sygnatura czytelni BWF: XII H 68
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 146200 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8170 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okładce: O kierunkach i następstwach decyzji ekonomicznych w świetle zagrożenia sekularną stagnacją i wyzwań zrównoważonego rozwoju.
Bibliografia, netografia na stronach 111-[117].
Wyzwania gospodarek XXI wieku Powrót do idei gospodarki w stanie zrównoważonym W kierunku programowania zrównoważonego rozwoju Błąd w programowaniu zrównoważonego rozwoju: podłoże sekularnej stagnacji Znaczenie racjonalizacji energochłonności transportu we współczesnych gospodarkach Racjonalizacja w kontekście dryfowania gospodarek Efekt odbicia - paradoks racjonalizacji energochłonności? Energochłonność transportu oraz koncepcje jej racjonalizacji Makroekonomiczne uwarunkowania energochłonności transportu samochodowego we współczesnych gospodarkach Grupy Wyszehradzkiej Trendy w gospodarkach Grupy Wyszehradzkiej Analiza trendów makroekonomicznych w Polsce Analiza trendów makroekonomicznych na Węgrzech Analiza trendów makroekonomicznych w Czechach Analiza trendów makroekonomicznych na Słowacji Cykle koniunkturalne w gospodarkach Grupy Wyszehradzkiej Analiza cykli koniunkturalnych w Polsce na Węgrzech w Czechach na Słowacji Modele racjonalizacji energochłonności transportu samochodowego Przestrzenny model racjonalizacji energochłonności transportu samochodowego - gospodarki Grupy Wyszehradzkiej Model racjonalizacji energochłonności transportu samochodowego - gospodarka Polska.
Sygnatura czytelni BMW: VIII H 197 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 14570 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Decyzje strategiczne w łańcuchach dostaw / Blanka Tundys, Andrzej Rzeczycki, Joanna Drobiazgiewicz. - Wydanie 1. - Legionowo ; Kraków : Wydawnictwo Edu-Libri, 2018. - 168, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Na okładce: Opracowanie porządkujące wiedzę i terminologię związaną z podejmowaniem decyzji strategicznych w łańcuchu dostaw - szerokie spektrum teoretyczne i praktyczne przykłady.
Bibliografia, netografia na stronach 160-[169].
istota oraz miejsce strategii logistycznej w procesie zarządzania strategicznego Istota decyzji strategicznych w logistyce Strategia logistyczna. Typologia strategii logistycznych Łańcuch dostaw w ujęciu modelowym Istota i zakres łańcucha dostaw Modele integracyjne Modele dojrzałości/doskonałości Modele zarządzania informacją w łańcuchach dostaw Modele analityczne Łańcuch dostaw w ujęciu strategicznym - tendencje i kierunki rozwoju odchudzony oraz elastyczny łańcuch dostaw lnteligentny łańcuch dostaw Zrównoważony łańcuch dostaw kruche i wrażliwe łańcuchy dostaw Zachowania strategiczne w łańcuchach dostaw Decyzje strategiczne w kontekście teorii interesariuszy Relacje w łańcuchach dostaw Decyzje strategiczne w łańcuchach dostaw według teorii gier obszary decyzji strategicznych w łańcuchu dostaw Problemy lokalizacji w łańcuchu dostaw Problematyka organizacji logistyki w łańcuchu dostaw Strategiczne aspekty gospodarki materiałowej Podstawy funkcjonowania gospodarki materiałowej w przedsiębiorstwie Klasyfikacja strategii zakupowych Tendencje zmian w zakresie zarządzania zakupami Znaczenie zakupów elektronicznych w systemie zaopatrzenia Znaczenie obsługi klienta w procesie strategicznego zarządzania łańcuchem dostaw Pojęcie oraz elementy obsługi klienta Strategie obsługi klienta Metody i narzędzia wspierające procesy obsługi klienta Przepływy informacyjne w procesach logistycznych System informacji logistycznej - istota oraz podstawowe elementy Klasy systemów informatycznych stosowanych w łańcuchach dostaw Rozwiązania IT wspierające przepływ informacji w łańcuchach dostaw
Sygnatura czytelni BMW: VI I 239 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VIII E 6
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147288 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5930 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Startupy / Skala Agnieszka. - Kraków-Legionowo : edu-Libri ; IBUK Libra, 2018. - 204 s.
Forma i typ
Autorka, podejmując pioniersko na gruncie naukowym problematykę triady: startupy – zarządzanie – edukacja z pozycji poznawczych, badawczych i aplikacyjnych, odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na naukowe podejście do zjawiska startupów, które są emanacją rewolucji cyfrowej i gospodarki opartej na innowacjach. Zwraca uwagę na ważne zjawisko ekonomiczne, jakim jest pojawienie się tej nowej formy organizacji, analizuje i systematyzuje zjawiska temu towarzyszące oraz wskazuje podstawy do dalszych prac w tym zakresie. „Monografia stanowi ciekawą analizę zjawiska o fundamentalnym znaczeniu we współczesnej gospodarce i społeczeństwie, jakim są młode innowacyjne firmy, które autorka definiuje jako startupy. Na temat tego typu firm i ich przełomowej roli w gospodarce istnieje bogata literatura, głównie o charakterze popularnym. Mniej zaawansowany jest natomiast dorobek naukowy, zwłaszcza jeśli chodzi o wyzwania, jakie niosą tego typu organizacje dla nauk o zarządzaniu. W pewnym sensie spektakularne sukcesy czołówki innowacyjnych startupów podważają przydatność podstawowych zasad i reguł efektywnego działania gospodarczego, sformułowanych na gruncie współczesnych nauk o zarządzaniu. Podobnie w przypadku szeroko pojętej edukacji początkujących adeptów nowego biznesu, doświadczenia w zakresie funkcjonowania startupów wymagają wprowadzenia jakościowych zmian w procesie dydaktycznym. W swojej monografii dr Agnieszka Skala analizuje te właśnie kluczowe wyzwania”. Z recenzji prof. dra hab. Jerzego Cieślika
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Miniatury portretowe z całą pewnością można uznać za sztukę elitarną, wymagającą od ich autorów ogromnych umiejętności. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, iż w przeszłości częstokroć wykonywane były na zlecenia królewskich dworów. Mają więc bardzo ciekawą genezę artystyczną, która zawsze związana jest z wysokim kunsztem warsztatowym i artystycznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Jedna z nielicznych tajnych drukarni, działających na warszawskiej Pradze podczas II wojny światowej i przez jakiś czas po jej zakończeniu, była drukarnia „Wolność” znajdująca się przy ulicy Targowej 47. Informacji o niej jest mało i jej historia jest prawie nieznana, gdyż przez wiele lat oficjalnie o niej nie pisano. Przyczyną tego zapewne było to, że drukarnia działała dla OPW (Obóz Polski Walczącej) i KON (Konwent Organizacji Niepodległościowych) oraz drukowano w niej pisma i ulotki przeciwko obydwóm okupantom – Niemcom i Związkowi Radzieckiemu. Autorka jest córka Jerzego Mycke, współzałożyciela drukarni „Wolność”. Otoczenie kamienicy na Targowej, gdzie mieściła się drukarnia, jest autorce bardzo bliskie, ponieważ wzrastała tam wśród wspomnień i pamiątek czasu okupacji. W książce utrwaliła historie powstania i działalności drukarni wykorzystując liczne dokumenty z bogatego archiwum, które odziedziczyła po rodzicach. Oprócz głównych bohaterów – Juliusza i Jerzego, braci Mycke – wspomina swoich sąsiadów, mieszkańców kamienicy, co sprawia, że opowieść świetnie oddaje atmosferę tego miejsca i grozę życia w czasie okupacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności