Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(342)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(260)
Publikacje naukowe
(110)
Artykuły
(81)
Publikacje dydaktyczne
(45)
Publikacje fachowe
(41)
E-booki
(5)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(193)
dostępne
(155)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(166)
Biblioteka WB
(2)
Biblioteka Międzywydziałowa
(44)
Biblioteka WEiZ
(139)
Biblioteka WWFiF
(4)
Magazyn
(6)
Biblioteka WEAiI
(2)
Autor
Bień Witold (1927- )
(7)
Kotapski Roman
(6)
Barowicz Marek
(5)
Brigham Eugene F. (1930- )
(4)
Dresler Zbigniew
(4)
Michalski Grzegorz (1972- )
(4)
Stach Radosław
(4)
Zarzecki Dariusz
(4)
Czekaj Jan (1950- )
(3)
Dudycz Tadeusz (1961- )
(3)
Folga Jacek
(3)
Jaworski Jacek (ekonomia)
(3)
Kokoszczyński Ryszard
(3)
Pietrzak Tomasz
(3)
Rutkowski Andrzej
(3)
Sadowska Beata (ekonomia)
(3)
Sierpińska Maria (1950- )
(3)
Sitko Jacek
(3)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(3)
Śliwa Jan (1928- )
(3)
Bąk Patrycja
(2)
Celej Marta
(2)
Cicirko Tomasz
(2)
Cwynar Andrzej
(2)
Danik Lidia
(2)
Dittmann Paweł (1950- )
(2)
Duczmal Marian (1949- )
(2)
Dziuba Szymon
(2)
Dąbrowska Barbara (finanse)
(2)
Dębski Wiesław (1948- )
(2)
Gajl Natalia (1921-1998)
(2)
Głodek Zenon
(2)
Holik Urszula
(2)
Houston Joel F
(2)
Jachna Tomasz
(2)
Jaki Andrzej (1964- )
(2)
Janasz Krzysztof
(2)
Janik Wiesław (1947- )
(2)
Johann Maria
(2)
Klimecka-Tatar Dorota (1979- )
(2)
Kotowska Beata
(2)
Kułakowski Łukasz
(2)
Lisowska Renata
(2)
Maślankowski Krzysztof
(2)
Michalski Dariusz
(2)
Michna Anna
(2)
Mućko Przemysław
(2)
Najlepszy Eugeniusz (1940- )
(2)
Nowak Mariusz (ekonomia)
(2)
Ostapowicz Ewa
(2)
Ostaszewski Janusz (1956- )
(2)
Pluta Wiesław
(2)
Ropęga Jarosław
(2)
Sadkowska Joanna
(2)
Skudlik Maciej
(2)
Sokół Aneta
(2)
Stolarek Antoni
(2)
Stronka Dariusz
(2)
Suszyński Cezary
(2)
Szczepankowski Piotr
(2)
Trzpioła Katarzyna
(2)
Tuczko Jarosław
(2)
Urbańczyk Edward
(2)
Uziębło Aldona (ekonomia)
(2)
Vijay Jog
(2)
Wieczorek-Kosmala Monika
(2)
Wielgórka Dariusz
(2)
Wieprow Joanna
(2)
Wilimowska Zofia (1949- )
(2)
Wilimowski Marek
(2)
Woźniak Jacek (organizacja i zarządzanie)
(2)
Wójcik Daniel
(2)
Zachorowska Alfreda
(2)
Zarzecki Dariusz (1959- )
(2)
Zdyb Marek
(2)
Adamska Agata (nauki ekonomiczne)
(1)
Ahmad Nor Hayati
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Arsić Dusan
(1)
Bajak Piotr
(1)
Baran Barbara
(1)
Bartkiewicz Przemysław
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bednarski Lech (1929-2006)
(1)
Bednarz Joanna
(1)
Bekas Monika
(1)
Belan Juraj
(1)
Bem Dorota
(1)
Bennett Dominic
(1)
Bera Anna
(1)
Biały Witold (1949- )
(1)
Bielak Bartosz
(1)
Bielawska Aurelia (1951- )
(1)
Bieliński Jerzy (1944- )
(1)
Bitkowska Agnieszka
(1)
Blanke-Ławniczak Katarzyna
(1)
Bochenek Magdalena
(1)
Bogusz Klaudia
(1)
Borkowski Przemysław
(1)
Brojak-Trzaskowska Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(108)
2010 - 2019
(124)
2000 - 2009
(88)
1990 - 1999
(24)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(177)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(344)
nieznany (us)
(2)
Kiribati
(1)
Język
polski
(339)
angielski
(7)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(43)
Menedżerowie
(16)
Przedsiębiorcy
(15)
Ekonomiści
(4)
Księgowi
(4)
Analitycy ekonomiczni
(3)
Pracownicy banków
(3)
Doradcy finansowi
(2)
Inwestorzy indywidualni
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Specjaliści ds. controllingu
(2)
Specjaliści ds. finansów
(2)
Urzędnicy
(2)
Biegli rewidenci
(1)
Dyrektorzy finansowi
(1)
Główni księgowi
(1)
Informatycy
(1)
Inwestorzy
(1)
Maklerzy giełdowi
(1)
Menedżerowie produkcji
(1)
Politycy
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Temat
Przedsiębiorstwa
(111)
Przedsiębiorstwo
(75)
Zarządzanie finansami
(67)
Finanse przedsiębiorstwa
(59)
Zarządzanie
(52)
Płynność finansowa
(22)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(21)
Finanse
(20)
Zarządzanie ryzykiem
(19)
Inwestycje
(15)
Zarządzanie strategiczne
(15)
Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
(15)
Innowacje
(14)
Zarządzanie przedsiębiorstwem
(13)
Rachunkowość zarządcza
(12)
Koszty
(11)
Wycena przedsiębiorstwa
(11)
Analiza finansowa
(10)
Sprawozdawczość finansowa
(10)
Controlling
(9)
Logistyka gospodarcza
(9)
Rachunkowość
(9)
Efektywność ekonomiczna
(8)
Rozwój zrównoważony
(8)
Zarządzanie zapasami
(8)
Budżetowanie
(7)
Konkurencyjność
(7)
Model biznesowy
(7)
Ekonomia
(6)
Gospodarka
(6)
Kondycja finansowa przedsiębiorstwa
(6)
Produkcja
(6)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(6)
Rynek finansowy
(6)
Ryzyko finansowe
(6)
Spółki akcyjne
(6)
Zarządzanie projektami
(6)
Banki
(5)
Finanse międzynarodowe
(5)
Finanse publiczne
(5)
Finansowanie
(5)
Kapitał obrotowy
(5)
Leasing
(5)
Marketing
(5)
Organizacja
(5)
Planowanie finansowe
(5)
Rachunek kosztów działań
(5)
Rentowność
(5)
Rentowność przedsiębiorstwa
(5)
Struktura kapitałowa przedsiębiorstwa
(5)
Wartość ekonomiczna
(5)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(5)
Branża budowlana
(4)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(4)
Decyzje
(4)
Globalizacja
(4)
Gospodarka oparta na wiedzy
(4)
Kapitał
(4)
Ochrona środowiska
(4)
Przedsiębiorstwo budowlane
(4)
Przedsiębiorstwo górnicze
(4)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(4)
Płynność finansowa przedsiębiorstwa
(4)
Rynek kapitałowy
(4)
Ryzyko gospodarcze
(4)
Ryzyko inwestycyjne
(4)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(4)
Systemy informatyczne
(4)
Szczupłe zarządzanie
(4)
Wynik finansowy
(4)
Zarządzanie jakością
(4)
Zarządzanie należnościami
(4)
Zarządzanie wiedzą
(4)
Analiza wskaźnikowa
(3)
Controlling produkcji
(3)
Decyzje finansowe
(3)
Dźwignia finansowa
(3)
Faktoring
(3)
Finanse przedsiębiorstw
(3)
Fuzja przedsiębiorstw
(3)
Giełda Papierów Wartościowych (GPW)
(3)
Górnictwo
(3)
Inwestycje rzeczowe
(3)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(3)
Konsumenci (ekonomia)
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Plan finansowy
(3)
Przedsiębiorczość (postawa)
(3)
Przedsiębiorstwa spedycyjne
(3)
Przedsiębiorstwo usługowe
(3)
Przejęcie przedsiębiorstwa
(3)
Rachunek ekonomiczny
(3)
Realizacja strategii
(3)
Rentowność sprzedaży
(3)
Rozwój gospodarczy
(3)
Ryzyko kredytowe
(3)
Wartość przedsiębiorstwa
(3)
Wskaźniki płynności finansowej
(3)
Zarządzanie kryzysowe
(3)
Zarządzanie procesowe
(3)
Temat: czas
2001-
(88)
1901-2000
(14)
1989-2000
(13)
1945-1989
(4)
2001-0
(2)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(55)
Dania
(1)
Niemcy
(1)
Polska Wschodnia (region)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Gatunek
Monografia
(55)
Artykuł z czasopisma fachowego
(53)
Podręcznik
(33)
Opracowanie
(29)
Podręczniki akademickie
(20)
Praca zbiorowa
(19)
Materiały pomocnicze
(13)
Raport z badań
(7)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(4)
Case study (studium przypadku)
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręczniki
(2)
Poradniki
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Poradnik
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(174)
Zarządzanie i marketing
(115)
Ochrona środowiska
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Inżynieria i technika
(3)
Transport i logistyka
(3)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(80)
Transport, Spedycja, Logistyka
(1)
347 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 355-375.
KLUCZOWE KONCEPCJE ROBOTYZACJI PROCESÓW BIZNESOWYCH Zarządzanie procesowe jako podstawa robotyzacji procesów biznesowych Definicyjne ujęcie robotyzacji procesów biznesowych Klasy narzędzi informatycznych do robotyzacji procesów biznesowych Cechy i klasyfikacja robotów programowych Wykorzystanie koncepcji platformy w kontekście robotyzacji procesów biznesowych Kooperacja i koordynacja współpracy robotów i ludzi Robotyzacja procesów biznesowych w kontekście modeli działania IT Robotyzacja na tle innych sposobów automatyzacji procesów biznesowych Eksploracja procesów biznesowych jako działanie uzupełniające robotyzację Podejście krytyczne do robotyzacji procesów biznesowych STRATEGICZNE ASPEKTY ROBOTYZACJI PROCESÓW BIZNESOWYCH Pojęcia modelu biznesowego i systemu zarządzania przedsiębiorstwem Cyfryzacja jako determinanta zmiany modelu biznesowego i systemu zarządzania przedsiębiorstwem Wpływ robotyzacji procesów biznesowych na zmiany modelu biznesowego i system zarządzania przedsiębiorstwa - wyniki badań literaturowych Ocena dojrzałości robotycznej przedsiębiorstwa w kontekście strategicznego planowania rozwoju robotyzacji procesów Kluczowe koncepcje modeli dojrzałości Cel zastosowania modeli oceny dojrzałości Elementy składowe modeli oceny dojrzałości i ich hierarchia Podejście do przeprowadzania oceny dojrzałości i reprezentacji jej wyników Analiza podejść do oceny dojrzałości robotycznej przedsiębiorstwa WDRAŻANIE ROBOTYZACJI PROCESÓW BIZNESOWYCH W PRZEDSIĘBIORSTWACH Uwarunkowania wdrażania robotyzacji procesów biznesowych Determinanty wdrażania robotyzacji procesów biznesowych Korzyści z wdrażania robotyzacji procesów biznesowych Bariery związane z wdrażaniem robotyzacji procesów biznesowych Czynniki ryzyka występujące we wdrażaniu robotyzacji procesów biznesowych Kosztowe aspekty robotyzacji procesów biznesowych Pozycjonowanie robotyzacji procesów biznesowych w przedsiębiorstwach z perspektywy zmian organizacyjnych Formułowanie wiązki celów robotyzacji procesów biznesowych Model realizacyjny robotyzacji procesów biznesowych Sposoby pozyskania robotów do organizacji Sposoby utrzymania i rozwoju robotów w organizacji Model operacyjny robotyzacji procesów biznesowych Struktura organizacyjna jednostki odpowiedzialnej za robotyzację procesów biznesowych Formuła realizacyjna wdrożenia robotyzacji procesów biznesowych Wdrożenie potwierdzające wykonalność robotyzacji procesów biznesowych Uruchomienie i realizacja dedykowanego projektu budowy robotów programowych Operacyjne zarządzanie robotami programowymi ROBOTYZACJA PROCESÓW BIZNESOWYCH W POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTWACH - WYNIKI BADAŃ EMPIRYCZNYCH ZMIANY W MODELACH BIZNESOWYCH I SYSTEMACH ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTW W ŚWIETLE UWARUNKOWAŃ ROBOTYZACJI PROCESÓW BIZNESOWYCH Założenia konstrukcji modeli konceptualno-teoretycznych Operacjonalizacja zmiennych ukrytych w kontekście postulowanych modeli konceptualno-teoretycznych Parceling zmiennych obserwowalnych Analiza wymiarowości modeli konceptualno-teoretycznych dla zagregowanych pozycji czynnikowych Konfirmacyjne modele czynnikowe a weryfikacja wymiarowości struktur czynnikowych Analiza spójności pozycji czynnikowych Modelowanie strukturalne związków przyczynowo-skutkowych Zastosowanie wielowymiarowej analizy korespondencji w diagnozie robotyzacji procesów biznesowych METODA STRATEGICZNEGO POZYCJONOWANIA ROBOTYZACJI PROCESÓW BIZNESOWYCH W PRZEDSIĘBIORSTWIE Cele i założenia metody strategicznego pozycjonowania robotyzacji procesów biznesowych Podejście zastosowane do opracowania i weryfikacji metody SPRINT Struktura metody strategicznego pozycjonowania robotyzacji procesów biznesowych Wspólna warstwa pojęciowa dotycząca robotyzacji procesów biznesowych Określenie założeń budowanej ontologii bazowej Analiza możliwości wykorzystania istniejących ontologii lub ich fragmentów Konceptualizacja ontologii bazowej Formalizacja ontologii bazowej Weryfikacja ontologii bazowej Adaptacja ontologii bazowej na potrzeby danego przedsiębiorstwa Ocena determinant strategicznego pozycjonowania robotyzacji procesów biznesowych Autorski model oceny dojrzałości robotycznej przedsiębiorstwa. Dyrektywy postępowania w ramach metody strategicznego pozycjonowania robotyzacji procesów biznesowych Identyfikacja interesariuszy kluczowych z perspektywy strategicznego pozycjonowania robotyzacji procesów biznesowych Wprowadzenie wspólnej warstwy pojęciowej robotyzacji procesów biznesowych Identyfikacja i ocena determinant strategicznego pozycjonowania robotyzacji procesów biznesowych Ocena bazowej dojrzałości robotycznej przedsiębiorstwa Identyfikacja i ocena luk w dojrzałości robotycznej przedsiębiorstwa Sformułowanie wytycznych dotyczących strategicznego pozycjonowania robotyzacji procesów biznesowych Wstępna weryfikacja metody strategicznego pozycjonowania robotyzacji procesów biznesowych
Sygnatura czytelni BWZ: XIII B 60
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6533 (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kapitał kreatywny w przedsiębiorstwie / Katarzyna Szara. - Wydanie II. - Warszawa : CeDeWu, 2022. - 163 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 137-149.
Kapitał kreatywny w ujęciu teoretycznym Wybrane teoretyczne podejścia do twórczości i kreatywności Komponenty kreatywności. Idea klasy kreatywnej jako podstawa kapitału kreatywnego Cechy klasy kreatywnej jako kapitału kreatywnego definiowanego w ujęciu wąskim Modelowe ujęcie kapitału kreatywnego i czynniki go determinujące Sektor kreatywny - stan i znaczenie Definiowanie sektora kreatywnego Specyfika sektora kreatywnego Kultura w rozwoju sektora kreatywnego Czynniki wpływające na rozwój sektora kreatywnego Znaczenie sektora kreatywnego dla gospodarki Gospodarka kreatywna - podstawowe założenia Wpływy z działalności sektora kreatywnego na świecie Sektor kreatywny w Polsce Teoretyczne aspekty modelu „4P" Autorska modyfikacja modelu „4P" Materiał i metody badawcze Potencjał przedsiębiorstw do budowania kapitału kreatywnego Cechy osobowości Wymiary kapitału kreatywnego Ludzie jako podstawa kapitału kreatywnego Proces Środowisko przedsiębiorstwa jako inhibitor rozwoju kapitału kreatywnego Produkt jako efekt działań kreatywnych ludzi Współpraca Aktywizacja kreatywności ludzkiej w rozwiązywaniu problemów Rola kapitału kreatywnego w sektorze kreatywnym
Sygnatura czytelni BWZ: IX B 125
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6446 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 228-240.
Dla liderów uniwersytetów, partnerów uczelni: przedsiębiorstw technologicznych, technostarterów i instytucji finansowych, pracowników akademickich oraz osób odpowiedzialnych za know-how i pomoc dla technostarterów.
Sygnatura czytelni BMW: VI Y 58 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 123649 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 124214 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Marta Brzozowska, Danuta Janczewska, Katarzyna Kolasińska-Morawska 1. The topic of logistics customer service in the light of the Industry 4.0 concept 1.1. The Economy 4.0 1.2. Logistics customer services 1.3. Digital technologies applied in the process of logistics customer services 1.4. Improving the logistics process of customer service in the digital economy – the results of own research Agnieszka Dejnaka 2. Zmiany w sposobie obsługi Klientów 4.0 w aspekcie rozwoju Przemysłu 4.0 oraz IoT, IIoT oraz IoRT 2.1. Przemysł 4.0 i jego charakterystyka 2.2. Zachowania klientów na rynku. Klient 4.0 2.3. Klient 4.0 – Przemysł 4.0 oraz IoT, IIoT oraz IoRT 2.4. Klient 4.0 – Przemysł 4.0 2.5. Klient 4.0 a IoT 2.6. Klient 4.0 a IIoT Marcin Gębarowski 3. Era Przemysłu 4.0 – czas zagłady, stagnacji czy rozwoju targów? 3.1. Przemysł 4.0 – kolejny etap rozwoju gospodarczego 3.2. Możliwości adaptacyjne targów 3.3. Kluczowe przejawy czwartej rewolucji przemysłowej oddziałujące na targi Magdalena Grębosz-Krawczyk 4. Zarządzanie marką smart city w kontekście Rewolucji 4.0 – ujęcie modelowe 4.1. Wybrane modele zarządzania marką terytorialną (place branding) w literaturze przedmiotu 4.2. Metodyka badań 4.3. Zarządzanie marką miasta zgodnie z koncepcją smart w ujęciu modelowym Marzena Lemanowicz 5. Rola nowych mediów w procesie komunikacji touroperatorów z klientami 5.1. Pojęcie nowych mediów 5.2. Komunikacja marketingowa touroperatorów z klientami 5.3. Wyniki badań Anna Łaszkiewicz 6. Influencer marketing z perspektywy aktywności reklamowej wybranych twórców treści na platformie Instagram Wprowadzenie 6.1. Influencer marketing – przesłanki zainteresowania wśród przedsiębiorstw 6.2. Aktywność reklamowa influencerów Bartosz Mazurkiewicz 7. Wirtualne organizacje w wieloosobowych grach sieciowych 7.1. Współczesne organizacje wirtualne 7.2. Światy wirtualne w sieciowych grach komputerowych wieloosobowych 7.3. Organizacje w wieloosobowych grach sieciowych Jolanta Mazur, Piotr Zaborek 8. Pomiar aktywności przedsiębiorstw w mediach społecznościowych. Przegląd koncepcji i propozycji miar 8.1. Publikacje koncepcyjne o charakterze normatywnym 8.2. Przeglądy literatury jako źródła informacji o miarach MS w badaniach empirycznych 8.3. Miary MS wykorzystujące dane wtórne i dane pierwotne w publikacjach naukowych Mirosław Pacut 9. Marketing wirtualnych społeczności jako instrument kształtowania zasobów relacyjnych przedsiębiorstwa 9.1. Wirtualne społeczności konsumentów 9.2. Marketing wirtualnych społeczności Katarzyna Sanak-Kosmowska 10. Ocena i pamięć komunikatów marketingowych w social media – badania w paradygmacie wstecznego kształtowania pamięci 10.1. Komunikacja marketingowa w serwisach społecznościowych 10.2. Pamięć reklam i zniekształcenia pamięciowe 10.3. Paradygmat wstecznego kształtowania pamięci 10.4. Metodyka 10.5. Wyniki badań Anna Szwajlik 11. Korzyści oraz bariery wykorzystania mediów społecznościowych w procesie rozwoju nowego produktu na przykładzie przedsiębiorstw sektora ICT 11.1. Rola klienta w procesie rozwoju nowego produktu 11.2. Funkcje mediów społecznościowych w procesie rozwoju nowego produktu. Identyfikacja istotnych korzyści 11.3. Metodologia badawcza 11.4. Wnioski z przeprowadzonych badań Joanna Wyrwisz 12. Influencer marketing a komunikacja wizerunku marki 12.1. Influencer marketing jako instrument kreowania wizerunku marki 12.2. Mechanizm wywierania wpływu 12.3. Uwarunkowania wykorzystania influencer marketingu dla marki 12.4. Dobór influencera do marki
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 283 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: XIII D 55
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149750 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149749 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6212 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Dla studentów kierunków ekonomii, zarządzania i prawa oraz dla bankowców, finansistów, doradców finansowych i osób przygotowujących się do pracy w sektorze finansowym.
Społeczna odpowiedzialność biznesu jako instrument mitygacji ryzyka reputacyjnego instytucji finansowych 1.1. Identyfikacja ryzyka reputacyjnego instytucji finansowych 1.2. Źródła ryzyka reputacyjnego instytucji finansowych 1.3. Przykłady materializacji ryzyka reputacyjnego w Polsce 1.4. CSR instytucji finansowych jako narzędzie mitygacji ryzyka reputacyjnego Finanse i społeczeństwo - Barbara Pogonowska 2.1. Wartościowania w ekonomii i finansach 2.2. Promowanie etycznych praktyk w sektorze finansów 2.3. Etyczne finanse i odpowiedzialne finansowanie Reputacja technologii finansowych (FinTech) - Jan Krzysztof Solarz 3.1. Opisowa definicja FinTech 3.1.1. Innowacja technologiczna 3.1.2. Innowacja finansowa 3.1.3. Innowacja społeczna 3.1.4. Innowacja systemowa 3.2. Reputacja jako korzyść dla interesariuszy 3.3. Reputacja jako koszt dla interesariuszy Reputacja sektora FinTech w przededniu open banking i PSD2 - Marcin Daniecki Wstęp - przesłanki podjęcia tematu - open banking i PSD2 jako ewolucja stanu obecnego 4.1. Sektor FinTech - nowy gracz na scenie rynku finansowego 4.2. Ryzyko reputacyjne - wymiar czasu i przestrzeni 4.3. Innovation huby / regulatory sandbox - jako inkubatory reputacji FinTech Społeczny wymiar bankowości - Sebastian Łukaszewski 5.1. Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu 5.2. Wyróżniające się działania społeczne banków 5.3. Wybrane działania społeczne banków zgłoszone do konkursu „Instytucja Roku 2018" 5.3.1. Wybrane działania społeczne Alior Banku 5.3.2. Wybrane działania społeczne Banku BNP Paribas i Fundacji BNP Paribas 5.3.3. Wybrane działania społeczne Citi Handlowy 5.3.4. Wybrane działania społeczne Banku Credit Agricole 5.3.5. Wybrane działania społeczne Euro Banku S.A. 5.3.6. Wybrane działania społeczne ING Banku Śląskiego 5.3.7. Wybrane działania społeczne Fundacji mBanku 5.3.8. Wybrane działania społeczne Banku Millennium 5.3.9. Wybrane działania społeczne Banku Ochrony Środowiska i Fundacji Banku Ochrony Środowiska 5.3.10. Wybrane działania społeczne PKO Banku Polskiego 5.3.11. Wybrane działania społeczne Banku Pocztowego 5.3.12. Wybrane działania społeczne Fundacji Santander Bank Polska 5.3.13. Wybrane działania społeczne Santander Bank Polska Znaczenie świadomości finansowej klientów instytucji finansowych w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu - Marta Musiał 6.1. Świadomość finansowa - aspekty teoretyczne 6.2. Społeczna odpowiedzialność instytucji finansowych 6.3. Świadomość finansowa klientów jako element społecznej odpowiedzialności instytucji finansowych Konflikt strukturalny pomiędzy doradztwem finansowym a działaniami instytucji finansowych - Andrzej Fesnak 7.1. Ograniczenia instytucji finansowych 7.1.1. Kategorie produktów finansowych 7.1.2. Oferta z wielu instytucji finansowych 7.1.3. Doradztwo nieinstytucjonalne 7.2. Marketing doradztwa 7.2.1. Negatywne pola semantyczne 7.2.2. Pozytywne pola semantyczne 7.3. Zawód doradcy finansowego 7.3.1. Zawód w opinii publicznej 7.3.2. Doradca finansowy podstawy wiedzy 7.3.3. Doradca finansowy w literaturze europejskiej i amerykańskiej 7.3.4. Gwarancja jakości w wykonaniu doradcy finansowego 7.4. Działania doradcy 7.4.1. Plan finansowy - struktura celów 7.4.2. Proces planowania 7.5. Współczynniki finansowe planu 7.5.1. Wskaźniki finansowe ogólne 7.5.2. Wskaźniki zadłużenia 7.5.3. Wskaźniki realizacji celu 7.6. Strategie rekomendowania 7.7. Potrzeba planowania finansowego Standardy ochrony konsumenta jako punkt odniesienia w działaniach z zakresu CSR instytucji finansowych - Jarosław Wierzbicki 8.1. Koncepcja CSR a nadużycia rynkowe 8.2. Koszty działalności z zakresu CSR 8.3. Specyfika sektora usług finansowych 8.4. Uwarunkowania CSR instytucji finansowych w Polsce Audyt reputacyjny - nowy wymiar odpowiedzialności społecznej instytucji finansowych w Unii Europejskiej - Dawid Sobczyński 9.1. Społeczna odpowiedzialność biznesu 9.2. Ryzyko reputacyjne w instytucjach finansowych 9.3. Reputacja jako kapitał instytucji finansowej 9.4. Istota audytu reputacyjnego 9.5. Metodologia audytu reputacyjnego - zarys problematyki Ryzyko reputacji - fakty i mity - Elżbieta Klamut 10.1. Ujęcie definicyjne ryzyka reputacji 10.2. Ryzyko reputacji w przedsiębiorstwach niefinansowych 10.3. Ryzyko reputacyjne a instytucje finansowe 10.4. Ryzyko reputacji w badaniach 10.5. Ubezpieczenie ryzyka jako możliwość jego minimalizacji 10.6. Fakty a mity ryzyka reputacji Ocena aktywności banków w obszarze zaangażowania społecznego CSR - wyzwania i dylematy - Anna Warchlewska 11.1. Podstawy społecznej odpowiedzialności w bankach 11.3. Zaangażowanie społeczne wybranych banków 11.3.1. Ocena aktywności banków 11.3.2. Postrzeganie banków przez rynek - perspektywa rankingów i konkursów Społeczna odpowiedzialność biznesu - zaufanie w służbie sprzedaży - Marta Zięba-Szklarska 12.1. Rozważania wstępne (definicje) 12.2. Zaufanie 12.3. Konflikt interesów 12.4. Misselling
Sygnatura czytelni BWZ: IX J 66
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6110 (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
Opakowanie zgodne z kryteriami środowiskowymi w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw / Joanna Karwowska. - Wydanie I. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH, 2021. - 139, [6] stron : faksymilia, fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [131]-139.
Opakowanie a marketing i komunikacja marketingowa Istota, funkcje i typy opakowania Ewolucja opakowania i jego roli wobec rozwoju modelu handlu i promocji Opakowanie a budowanie marki Istota współczesnej komunikacji marketingowej Rola opakowania w komunikacji marketingowej Ochrona środowiska a kształtowanie opakowania w aspekcie marketingowym Komunikowanie zgodności opakowania z kryteriami środowiskowymi Ochrona środowiska jako trend w marketingu Ekomarketing Etyczne aspekty wykorzystania cech opakowania związanych z ochroną środowiska w komunikacji marketingowej Oksydegradowalność. Modele opakowań zgodnych z kryteriami środowiskowymi w świetle komunikacji marketingowej. Elementy wizualne opakowania komunikujące zgodność z kryteriami środowiskowymi Modele kształtowania opakowania produktu zgodnego z kryteriami środowiskowymi Recykling Kompostowalność Biotworzywa Upcycling Poziom świadomości konsumentów w odniesieniu do różnych typów opakowań zgodnych z kryteriami środowiskowymi i postawy wobec tych opakowań
Sygnatura czytelni BMW: VI I 29 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152988 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 152989 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kompetencje organizacyjne w otwartej gospodarce cyfrowej / Alina Kozarkiewicz, Agnieszka Kabalska. - Wydanie II. - Warszawa : CeDeWu, 2023. - 289 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 255-284.
Dla praktyków i teoretyków, a także studentów kierunków ekonomicznych oraz pracowników naukowych.
Zasoby i kompetencje organizacyjne we współczesnych naukach o zarządzaniu Podejście zasobowe i jego ewolucja Nurt kompetencyjny - konkurowanie oparte na kompetencjach Nurt wiedzy - przedsiębiorstwo bazujące na wiedzy Nurt zasobów naturalnych Zdolności przedsiębiorstwa a rutyny w podejściu ewolucyjnym Zdolności dynamiczne Kompetencje organizacyjne w nowej gospodarce Czwarta rewolucja przemysłowa i gospodarka 4.0 Uwarunkowania transformacji cyfrowej. Pojęcie transformacji cyfrowej Zakres transformacji cyfrowej Adaptacja przedsiębiorstw do transformacji cyfrowej Możliwości i zagrożenia wynikające z transformacji cyfrowej Wyzwania gospodarki współdzielenia Idea gospodarki współdzielenia Rozwój gospodarki współdzielenia Gospodarka doznań i jej wyzwania organizacyjne Znaczenie doświadczeń i doznań Idea gospodarki doznań Personalizacja oferty a utowarowienie doznań Nowe wartości organizacyjne Modele ekonomiczno-społeczne bazujące na otwartości Kreatywność i zarządzanie kreatywnością Znaczenie współpracy i współtworzenia wartości Autentyczność Kompetencje organizacyjne w warunkach transformacji cyfrowej Kompetencje organizacyjne a procesy transformacji Kompetencje informatyczne Kompetencje analityczne Zakres i znaczenie kompetencji analitycznych Specyficzne kompetencje analityczne Rozwój kompetencji analitycznych organizacji Kompetencje projektowe Znaczenie kompetencji projektowych Kompetencje projektowe organizacji Dojrzałość i doskonalenie kompetencji projektowych organizacji Ewolucja koncepcji kompetencji projektowych Kompetencje innowacyjne organizacji Kompetencje innowacyjne w czasach transformacji cyfrowej Konceptualizacja kompetencji innowacyjnych Rozwój kompetencji innowacyjnych Kompetencje otwartej gospodarki 1 Kompetencje współpracy międzyorganizacyjnej Kompetencje organizacji a współtworzenie wartości Kompetencje relacyjne organizacji i ich komponenty Kompetencje sieciowe Kompetencje angażowania i otwartości Otwarte innowacje i ich znaczenie Otwarte strategie Społeczne zaangażowanie i odpowiedzialność Społeczne zaangażowanie przedsiębiorstw Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) CSR a zasoby i kompetencje organizacji Kompetencje relacyjne jako podstawa funkcjonowania klastrów uzdrowisk Charakterystyka wybranej metody badawczej Sektor uzdrowiskowy w Polsce - kontekst badań Współpraca w sektorze usług uzdrowiskowych Sposoby wykorzystania kompetencji relacyjnych Percepcja znaczenia kompetencji analitycznych Wyzwania w analityce - aktualne trendy Kompetencje projektowe organizacji w warunkach transformacji cyfrowej Wyzwania wobec współczesnego zarządzania projektami Nowe kompetencje projektowe organizacji
Sygnatura czytelni BWZ: XIII C 61
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154016 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154017 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ekonomia społeczna i przedsiębiorczość : innowacje - środowisko / redakcja naukowa: Marta Czyżewska, Janina Pach, Krzysztof Sala ; autorzy dr Renata Śliwa (Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie), dr Maciej Sabal (Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie), dr Jolanta Stanienda (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie), dr Katarzyna Kowalska (Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie), dr Magdalena Szczepańska (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy), dr hab. prof. UP Janina Pach (Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie), dr Małgorzata Błażejowska (Politechnika Koszalińska), dr Marta Czyżewska (Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie), dr Ewa Radomska (Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie), dr Jan Czechowski (Małopolska Uczelnia Państwowa), dr Anna Wichowska (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie), dr Paweł Nowak (Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie), dr Anna Orchel-Szeląg (Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie), mgr Anna Mucha (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie), dr Dorota Murzyn (Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie), dr Wojciech Maciejewski (Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie), prof. dr hab. Stanisław Ślusarczyk (Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie), dr Krzysztof Sala (Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie), dr Kamila Daniek (Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie), dr hab. prof. UP Andrzej Żebrowski (Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie), dr Paulina Szyja (Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie), mgr Magdalena Ebisch-Stenzel (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), dr Paweł Ostachowski (Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie), mgr Klaudia Bogusz (KGHM Polska Miedź S.A.), prof. dr hab. Kazimierz Górka (Krajowa Izba Gospodarcza), dr hab. inż. prof. PO Marcin Łuszczyk (Politechnika Opolska), dr Agnieszka Thier (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie). - Wydanie I. - Warszawa : CeDeWu, 2020. - 421 stron : ilustracje, mapy, wykresy ; 24 cm.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Dla pracowników naukowych oraz studentów nauk społecznych.
Ekonomia społeczna i przedsiębiorczość Rozwój ekonomii społecznej wobec współczesnych problemów gospodarczych (Renata Śliwa) 21 1.1. Wyzwania wyrastające ze współczesnych przemian gospodarki globalnej 23 1.2. Ewolucja ekonomii społecznej we współczesnych inicjatywach europejskich 28 1.3. Stan dobrobytu i znaczenie gospodarki społecznej w wybranych krajach 32 Wpływ Europejskiego Funduszu Społecznego na polski model ekonomii społecznej (Maciej Sabal) 37 2.1. Ekonomia społeczna w Polsce u progu XXI wieku 38 2.2. Kamienie milowe 39 2.3. Dotacje na działalność 41 2.4. Pożyczki 43 2.5. POKL - podsumowanie 44 2.6. Nowa perspektywa - nowa koncepcja wsparcia ES 45 2.7. Ewolucja OWES 46 2.8. Ekonomia społeczna w Polsce - próba zdefiniowania 48 Kapitał społeczny jako determinanta rozwoju przedsiębiorczości społecznej w warunkach czwartej rewolucji przemysłowej (Jolanta Stanienda) 53 3.1. Specyfika przedsiębiorczości społecznej i uwarunkowania jej rozwoju 54 3.2. Kapitał społeczny jako istotny zasób przedsiębiorstw społecznych 62 3.3. Czwarta rewolucja przemysłowa - kapitał społeczny - przedsiębiorczość społeczna 65 Wybory konsumenta a odpowiedzialne praktyki w biznesie (Katarzyna Kowalska) 69 4.1. CSR w łańcuchu dostaw 70 4.2. Wybory konsumenta jako determinanta zachowań przedsiębiorstw 73 Społeczna odpowiedzialność biznesu w kulturze organizacyjnej polskich klubów Rotary (Magdalena Szczepańska) 79 5.1. Społeczna odpowiedzialność biznesu 80 5.2. Kultura organizacyjna 81 5.3. Kultura organizacyjna polskich klubów Rotary 82 5.4. Społeczna odpowiedzialność biznesu w kulturze organizacyjnej klubów Rotary 85 Główne stymulatory i bariery rozwoju przedsiębiorczości społecznej w Polsce (Janina Pach) 91 6.1. Przedsiębiorczość a przedsiębiorczość społeczna 92 6.2. Przedsiębiorstwo społeczne - aspekty teoretyczne 96 6.3. Przedsiębiorstwa społeczne w Polsce na wybranych przykładach 99 6.4. Główne stymulatory i bariery polskiej przedsiębiorczości społecznej 102 Przedsiębiorczość społeczna na obszarach wiejskich na przykładzie spółdzielni socjalnych województwa podkarpackiego (Małgorzata Błażejowska) 109 7.1. Cel, materiał i metodyka badań 111 7.2. Spółdzielnie socjalne osób fizycznych 113 7.3. Spółdzielnie założone przez osoby prawne 117 Diagnoza postaw przedsiębiorczych i potrzeb wsparcia w realizacji planów biznesowych studentów Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie (Marta Czyżewska) 123 8.1. Przedsiębiorczość jako postawa i działanie a kształcenie kadr dla innowacyjnej gospodarki 125 8.2. Elementy warunkujące proces tworzenia przedsięwzięć biznesowych 128 8.3. Metodologia i wyniki badań 130 8.3.1. Charakterystyka badanych 130 8.3.2. Zamiary przedsiębiorcze badanych a zachęty i bariery 130 Zewnętrzne uwarunkowania ekonomii i przedsiębiorczości społecznej Trendy, uwarunkowania i perspektywy rozwoju crowdfundingu jako alternatywnej formy finansowania przedsięwzięć społecznych i biznesowych - doświadczenia Stanów Z jednoczonych, Chin i Unii Europejskiej (Ewa Radomska) 141 9.1. Crowdfunding - konceptualizacja pojęcia 144 9.2. Modele crowdfundingu 146 9.3. Trendy rozwojowe crowdfundingu 149 9.3.1. Crowdfunding w Stanach Zjednoczonych 149 9.3.2. Crowdfunding w Chinach 151 9.3.3. Crowdfunding w Unii Europejskiej 152 9.4. Uwarunkowania i perspektywy rozwoju crowdfundingu 154 Wychowanie do przedsiębiorczości (Jan Czechowski) 163 10.1. Rola edukacji w kształtowaniu postawy przedsiębiorczości 164 10.2. Unia Europejska a nauczanie przedsiębiorczości 167 10.3. Nauczyciele wychowujący do przedsiębiorczości 170 Zamożność gmin a działalność organizacji non-profit (Anna Wichowska) 173 11.1. Zamożność społeczeństwa jako determinanta działalności organizacji non-profit 176 11.2. Działalność organizacji non-profit w gminach województwa warmińsko-mazurskiego oraz ich związek z dochodami budżetowymi 179 Zadłużenie kredytowe konsumentów w Polsce (Paweł Nowak) 187 12.1. Poziom zadłużenia kredytowego społeczeństwa 188 12.2. Przyczyny rosnącego zadłużenia 191 12.3. Konsekwencje rosnącego zadłużenia 195 12.4. Rzetelna ocena zdolności kredytowej jako narzędzie ochrony przed nadmiernym zadłużeniem 199 Rozwój ekonomii współdzielenia w województwie małopolskim (Anna Orchel-Szeląg) 205 13.1. Materiał i metodyka badań 211 13.2. Wyniki badań 212 Innowacje Innowacyjność determinantą działania Unii Europejskiej (Anna Mucha) 217 14.1. Znaczenie innowacyjności dla Unii Europejskiej 219 14.2. Działania na rzecz innowacyjności 221 14.2.1. Unia innowacji 222 14.2.2. Europejska Rada ds. Innowacji 224 14.2.3. Horyzont 2020 225 14.2.4. Instrumenty finansowe 226 Innowacje inkluzywne jako szansa na włączenie grup marginalizowanych w procesy rozwoju i zmniejszenie nierówności społecznych (Dorota Murzyn) 229 15.1. Koncepcja innowacji inkluzywnych 230 15.2. Innowacje inkluzywne a innowacje społeczne 234 15.3. Innowacje inkluzywne a spójność społeczna 237 Innowacje społeczne i ich znaczenie dla rozwoju społecznegoekonomicznego w opinii studentów kierunku ekonomia społeczna (Wojciech Maciejewski) 243 16.1. Znacznie innowacji w rozwoju społeczno-ekonomicznym 245 16.2. Opinie studentów kierunku ekonomia społeczna na temat innowacji społecznych 248 Główne kierunki aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw w Polsce (Stanisław Ślusarczyk) 259 17.1. Istota innowacji 261 17.2. Źródła i rodzaje innowacji 262 17.3. Analiza aktywności innowacyjnej w latach 2011-2013 oraz 2014-2016 264 17.4. Główne kierunki aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw 269 Linia kolejowa Y jako innowacyjna inwestycja o znaczeniu ekonomicznym w Polsce (Krzysztof Sala) 279 18.1. Rozwój nowoczesnych kolei dużych prędkości w Europie i w Polsce 280 18.2. Linia Y jako innowacyjny projekt w transporcie kolejowym 284 18.3. Rola linii Y w aspektach gospodarczych 287 Środowisko Ekoinnowacje jako stymulator rozwoju zielonej gospodarki (Kamila Daniek) 295 19.1. Istota zielonej gospodarki 296 19.2. Polityka ekologiczna Unii Europejskiej i Polski 298 19.3. Pojęcie, zakres i rodzaje innowacji 300 19.4. Ekoinnowacje - pojęcie, rodzaje, bariery 302 19.5. Pozycja Polski na tle Unii Europejskiej pod względem wybranych wskaźników ekoinnowacji 305 Zasoby słodkiej wody a bezpieczeństwo państwa (Andrzej Żebrowski) 313 20.1. Zasoby wody na świecie - charakterystyka 313 20.2. Państwa zagrożone deficytem wody 318 20.3. Konflikty o dostęp do wody na świecie 321 20.4. Broń masowego rażenia zagrożeniem dla zasobów wodnych 329 20.4.1. Skażenie promieniotwórcze 329 20.4.2. Zakażenie biologiczne 332 20.4.3. Skażenie chemiczne 333 Ubóstwo energetyczne - ujęcie terminologiczne zjawiska oraz działania na rzecz jego ograniczenia (Paulina Szyja) 337 21.1. Pojęcie ubóstwa energetycznego 338 21.3. Ubóstwo energetyczne w warunkach kształtowania gospodarki niskoemisyjnej 346 21.4. Działania na rzecz ograniczenia zjawiska ubóstwa energetycznego w Krakowie 348 Systemy ochrony przeciwsłonecznej jako źródło korzyści ekonomicznych gospodarstw domowych (Magdalena Ebisch-Stenzel) 357 Wstęp 358 22.1. Zagadnienie efektywności energetycznej budownictwa 358 22.2. Sposoby ograniczenia zapotrzebowania na energię w budownictwie indywidualnym 360 22.3. Wydatki gospodarstw domowych 362 22.4. Korzyści stosowania systemów ochrony przeciwsłonecznej 365 Ochrona powietrza atmosferycznego i klimatu jako przedmiot wydatków samorządowych w gminach powiatów gorlickiego i nowosądeckiego (2010-2017) (Paweł Ostachowski) 371 23.1. Powietrze i klimat jako lokalne elementy bezpieczeństwa 373 23.2. Ochrona powietrza i klimatu a lokalne plany inwestycyjne gmin 374 23.3. Ochrona powietrza i klimatu w powiecie gorlickim i nowosądeckim 375 Rola biznesu w realizacji celów zrównoważonego rozwoju - etyka i odpowiedzialność w branży wydobywczej (Klaudia Bogusz) 385 24.1. Praktyczny wymiar realizacji celów zrównoważonego rozwoju przez branżę wydobywczą 387 24.2. Zbiór doświadczeń KGHM Polska Miedź S.A. 389 24.3. Zbiór doświadczeń Codelco 396 Stan i perspektywy zmian unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji (Kazimierz Górka, Marcin Łuszczyk, Agnieszka Thier) 403 25.1. Rozwój systemu uprawnień do emisji gazów cieplarnianych 404 25.2. System handlu uprawnieniami do emisji w Unii Europejskiej 406 25.3. Kierunki zmian polityki klimatyczno-energetycznej i handlu emisjami 410 25.4. Konsekwencje przewidywanych zmian dla gospodarki w Polsce 412
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150082 N, 150083 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia na stronach 341-369.
1.Metody opracowania strategii technologicznej w przedsiębiorstwie 1.1.Istota i uwarunkowania strategii technologicznej w przedsiębiorstwie 1.2.Metody monitorowania otoczenia i rozpoznawania sygnałów do zmian 1.3.Techniki i narzędzia analizy strategicznej 1.4.Projektowanie strategii technologicznej przedsiębiorstwa i wybory strategiczne 1.5.Wdrażanie i doskonalenie strategii technologicznej przedsiębiorstwa 2.Metody i techniki w rozwoju strategii innowacji 2.1.Kanwa strategii a narzędzia i schematy analityczne Strategii Błękitnego Oceanu 2.1.1.Znaczenie świadomości konieczności poszukiwania sygnałów zmian 2.1.2.Ewolucja w przemyśle według Strategii Błękitnego Oceanu 2.1.3.Kanwa strategii 2.1.4.Innowacja wartości 2.1.5.Schemat czterech działań 2.1.6.Trzy cechy dobrej strategii 2.2.Formowanie innowacji według Strategii Błękitnego Oceanu 2.2.1.Sześć podstawowych zasad skutecznego formowania strategii 2.2.2.Rekonstrukcja granic rynku według schematu sześciu dróg 2.2.3.Koncentracja na szerokiej wizji 2.2.4.Zasada sięgania poza istniejący popyt - trzy warstwy klientów 2.2.5.Wybór właściwej sekwencji strategicznej 2.3.Wdrażanie - realizacja Strategii Błękitnego Oceanu 2.3.1.Główne przeszkody organizacyjne 2.3.2.Planowanie wdrażania w strategii 2.4.Projektowanie innowacji w kooperencji 2.4.1.Od kooperacji do kooperencji 2.4.2.Narzędzia analityczne projektowania produktu opartego na ko¬operencji 2.5.Projektowanie innowacji oparte na tworzeniu modeli biznesowych 2.5.1.Kanwa modelu biznesowego 2.5.2.Kanwa propozycji wartości 2.5.3.Projektowanie propozycji wartości i jej testowanie 3.Zasady i techniki wyboru źródła innowacji 3.1.Pochodzenie i zasady wyboru źródła innowacji 3.2.Charakterystyka opcji źródeł nowych technologii 4.Koncepcje innowacji otwartej 4.1.Istota otwartych innowacji 4.2.Determinanty otwartych innowacji 4.3.Metody projektowania innowacji oparte na koncepcji Open Access 4.4.Ocena dojrzałości zarządzania otwartymi innowacjami w przedsię¬biorstwie 5.Popytowe podejście do innowacji 5.1.Koncepcje User-Driven Innovation 5.2.Rola klientów - prosumentów w procesie tworzenia otwartych inno¬wacji i współtworzeniu wartości 5.3.Crowdsourcing, personalizacja i masowa kastomizacja 5.4.Społeczności internetowe w projektowaniu otwartych innowacji 5.5.Rola platform internetowych w projektowaniu innowacji 6.Narzędzia wyboru strategicznego 6.1.Dopasowanie strategii technologicznej do priorytetów firmy 6.2.Macierz produktu/procesu 6.3.Audyt kompetencji 6.4.Analiza rozwoju technologii 6.5.Etap wyboru strategicznego 7.Techniki planowania strategicznego 7.1.Schemat siedmiu etapów produkcji według modelu Stage-Gate 7.2.Innowacja a projektowanie równoległe 7.3.Projektowanie przebiegu innowacyjnego projektu - uwarunkowania harmonogramu, wykres Gantta, zastosowanie techniki sieciowej 7.3.1.Zarządzanie przebiegiem projektu innowacyjnego 7.3.2.Uwarunkowania harmonogramu, wykres Gantta i technika sie¬ciowa 8.Porównywanie technologii 8.1. Analiza technologii otwartych i technologii zamkniętych 8.1.1.Problemy oceny technicznej i ekonomicznej w procesie rozwoju innowacji 8.1.2.Ocena technologii otwartych 8.1.3.Ocena technologii zamkniętych 8.2.Metody zestawieniowe 8.3.Metoda komparatywnej kalkulacji kosztów 8.4.Analiza opłacalności przedsięwzięcia innowacyjnego 8.4.1.Statyczne metody oceny opłacalności 8.4.2.Dynamiczne metody oceny projektów innowacyjnych 9.Metody i techniki projektowania zmian w produkcji 9.1.Projektowanie zmian na podstawie zarządzania wartością (VM) 9.2.Rozwinięcie funkcji jakości (QFD) 9.3.Wybrane metody i techniki projektowania zmian w produkcji 10.Metody uczenia się rozwijania innowacji w produkcji 10.1.Uczenie się zarządzania rozwojem technologii 10.2.Narzędzia etapów uczenia się zarządzania rozwojem technologii 11.Przykłady z praktyki przemysłowej 11.1.Przykłady formułowania Strategii Błękitnego Oceanu 11.2.Przykład projektowania innowacji w kooperencji 11.3.Przykład projektowania otwartych innowacji 11.4.Przykłady prosumentów, crowdsourcingu, personalizacji i masowej kastomizacji 11.5.Przykłady platform internetowych w projektowaniu innowacji 11.6.Przykłady wyboru źródła innowacji i porównywania technologii 11.7.Przykłady zastosowania narzędzi wyboru i planowania strategicz¬nego 11.8.Przykład projektowania zmian w produkcji
Sygnatura czytelni BWEAiI: IX W 193
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150296 (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150295 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przemysł 4.0 : Ryszard Knosala poleca)
Bibliografia, netografia, wykaz norm na stronach 275-282. Indeks.
Dla studentów kierunków studiów zarządzanie i inżynieria produkcji, mechanika i budowa maszyn, logistyka, dla średniej i wyższej kadry zarządzającej przedsiębiorstwami produkcyjnymi oraz ludzi świata nauki zajmujących się zagadnieniami planowania, harmonogramowania i sterowania przepływem produkcji.
1. Projektowanie i organizacja procesów produkcyjnych 1.1. Charakterystyka współczesnych systemów produkcyjnych 1.2. Projektowanie procesów produkcyjnych 1.3. Równoważenie linii produkcyjnej 1.4. Projektowanie elastycznych systemów produkcyjnych zgodnie z wymaganiami Przemysłu 4.0 1.5. Eliminowanie strat i zapobieganie marnotrawstwu w procesie produkcyjnym 1.6. Nowoczesne modele realizacji procesów produkcyjnych 2. Planowanie i harmonogramowanie 4.0 2.1. Systemy klasy APS 2.2. Technologie Przemysłu 4.0 w kontekście planowania i harmonogramowania 2.2.1. Systemy cyber-fizyczne (CPS) 2.2.2. Przemysłowy Internet Rzeczy i Usług 2.2.3. Integracja pozioma i pionowa 2.2.4. Wytwarzanie adaptacyjne – przetwarzanie w chmurze 2.2.5. Cloud manufacturing 2.3. Możliwości i wyzwania Przemysłu 4.0 w kontekście procesów harmonogramowania 2.4. Implementacja technologii blockchain w harmonogramowaniu 3. Modelowanie złożonych systemów wytwórczych 3.1. Zasoby 3.2. Technologia 3.2.1. Procesy wielowariantowe 3.2.2. Struktury złożone 3.3. Zlecenia produkcyjne 3.4. Wstępny wybór wariantu procesu według czasu i kosztu wykonania 4. Etapy decyzyjne przy harmonogramowaniu 4.1. Decyzja o harmonogramowaniu 4.2. Faza przygotowawcza 4.3. Faza tworzenia harmonogramu 4.3.1. Strategie harmonogramowania 4.3.2. Schematy tworzenia harmonogramu 4.3.3. Ocena rozwiązania 4.4. Ilościowy i jakościowy dobór zasobów 5. Prognozowanie procesów produkcyjnych 5.1. Wybrane metody prognozowania 5.2. Prognozowanie z zastosowaniem modeli ekonometrycznych 5.3. Modele prognostyczne oparte na szeregach czasowych 5.4. Metody prognostyczne uwzględniające wahania sezonowe 5.5. Zastosowanie szeregów Fouriera do prognozowania procesów produkcyjnych 5.6. Zastosowanie metod sztucznej inteligencji do prognozowania parametrów procesów produkcyjnych 5.7. Ocena dokładności modeli prognostycznych 6. Znaczenie systemów ERP dla rozwoju Przemysłu 4.0 6.1. Trendy rozwoju i wyzwania dla systemów ERP 6.2. Integracja nowych koncepcji i technologii w systemach ERP 6.3. Planowanie produkcji wyrobów w systemie ERP w zależności od rodzaju produkcji 6.4. Planowanie i nadzorowanie przebiegu procesów produkcyjnych 7. Planowanie i nadzorowanie produkcji powtarzalnej w systemach ERP w Przemyśle 4.0 7.1. Model procesu planowania indywidualnej produkcji powtarzalnej 7.2. Planowanie indywidualnej produkcji powtarzalnej – studium przypadku 7.3. Monitorowanie i weryfikacja przebiegu procesu produkcji powtarzalnej – studium przypadku 8. Organizacja i wspomaganie procesów produkcyjnych typu projekt 8.1. Model planowania produkcji typu projekt 8.2. Planowanie produkcji typu projekt w ERP – studium przypadku 8.3. Zarządzanie zmianą w realizacji produkcji typu projekt – studium przypadku Kierunki rozwoju metod organizacji i planowania procesów produkcyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153421 N, 153422 N (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności