Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(163)
IBUK Libra
(9)
Forma i typ
Książki
(91)
Artykuły
(72)
Publikacje fachowe
(21)
Poradniki i przewodniki
(17)
Publikacje naukowe
(17)
E-booki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(72)
dostępne
(50)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(53)
Biblioteka WB
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(31)
Biblioteka WEiZ
(38)
Biblioteka WWFiF
(1)
Biblioteka WEAiI
(1)
Autor
Bokacki Robert St
(8)
Berłowski Paweł
(6)
Witkowska Magda
(5)
Bańka Waldemar
(3)
Jóźwiak Bożena
(3)
Maxwell John C. (1947- )
(3)
Małota Wioletta
(3)
Bal-Woźniak Teresa
(2)
Biesok Grzegorz (1976- )
(2)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(2)
Chorąży Arleta
(2)
Czainska Katarzyna
(2)
Drzewiecki Aleksander
(2)
Grzybek Robert
(2)
Jamka Beata (1961- )
(2)
Janiszewski Adam
(2)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(2)
Lipa Michał
(2)
Lose Maja
(2)
Pawłowski Konrad (tłumacz)
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Tokar Joanna
(2)
Świątek Włodzimierz
(2)
Acker Mike
(1)
Adair John
(1)
Adair John Eric (1934- )
(1)
Adamska-Chudzińska Małgorzata
(1)
Albigowski Marek
(1)
Andraszak Norbert
(1)
Aniszewska Grażyna
(1)
Appelo Jurgen (1969- )
(1)
Ashkenas Ronald N. (1950- )
(1)
Avery Gayle C. (1947- )
(1)
Bacon Terry R. (1947- )
(1)
Baghai Mehrdad
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Banfield Richard
(1)
Baran Katarzyna
(1)
Bańkowski
(1)
Bańkowski Maciej
(1)
Beckhard Richard
(1)
Bernat Maria (ekonomia)
(1)
Besta Tomasz
(1)
Bokacka Kama
(1)
Brach Bartłomiej (1988- )
(1)
Budkiewicz Piotr
(1)
Błaż Agata
(1)
Carnegie Dale (1888-1955)
(1)
Chmielewski Dariusz
(1)
Chojnacka Małgorzata
(1)
Chymkowski Roman
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Collins Jim C. (1958- )
(1)
Covert Jack
(1)
Covey Stephen R. (1932-2012)
(1)
Czarnecka-Wójcik Ewa
(1)
Czerwińska Ewa
(1)
Daniecki Wojciech
(1)
De Pree Max
(1)
Demb Ada
(1)
Dereziński Paweł
(1)
Dewar Carolyn
(1)
Doraczyńska Natalia
(1)
Drucker Peter Ferdinand (1909-2005)
(1)
Duda-Nowak Romana
(1)
Dyba Tomasz
(1)
Dzikowski Piotr
(1)
Dziwniel Waldemar
(1)
Dąbrowski Grzegorz
(1)
Eriksson Martin
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Gabiś Tomasz (1955- )
(1)
Gitling Maciej
(1)
Goldsmith Marshall
(1)
Gordon Jon (1971- )
(1)
Grzymała-Moszczyńska Joanna
(1)
Gul Aleksandra
(1)
Gutzler Steve
(1)
Gwiazda Adam
(1)
Górska Monika
(1)
Górska Paulina
(1)
Głogowska Małgorzata
(1)
Głód Grzegorz
(1)
Harari Oren (1949- )
(1)
Hermaniuk Tomasz
(1)
Hesselbein Frances
(1)
Huang Haifeng
(1)
Jabłoński Adam
(1)
Jabłoński Marek
(1)
Jakubiec Marcin
(1)
Jakóbik Ireneusz
(1)
Jamrozik Iwona
(1)
Jarosz Agnieszka
(1)
Jaśko Katarzyna
(1)
Jones Steve
(1)
Jończak Magdalena
(1)
Kamieński Janusz
(1)
Kamińska Anna Dorota
(1)
Keller Scott (1972- )
(1)
Kiyosaki Robert T. (1947- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(30)
2010 - 2019
(99)
2000 - 2009
(34)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(50)
Kraj wydania
Polska
(172)
Język
polski
(171)
angielski
(1)
Odbiorca
Menedżerowie
(14)
Szkoły wyższe
(5)
Przedsiębiorcy
(2)
Freelancer
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Prezesi
(1)
Temat
Przywództwo
(150)
Zarządzanie
(44)
Menedżerowie
(21)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(20)
Kultura organizacyjna
(13)
Menedżer
(8)
Motywacja pracy
(8)
Sukces
(8)
Zaangażowanie pracowników
(8)
Lider
(7)
Liderzy
(6)
Etyka biznesu
(5)
Innowacje
(5)
Kompetencje
(5)
Przedsiębiorstwa
(5)
Przedsiębiorstwo
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Style przywództwa
(5)
Definicja
(4)
Kierowanie
(4)
Organizacja
(4)
Praca zespołowa
(4)
Rozwój pracowników
(4)
Zarządzanie kryzysowe
(4)
Zarządzanie talentami
(4)
Zasoby ludzkie
(4)
Coaching
(3)
Dział HR
(3)
Globalizacja
(3)
Inteligencja emocjonalna
(3)
Kompetencje menedżerskie
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Mentoring
(3)
Motywacja pracowników
(3)
Podejmowanie decyzji
(3)
Praca
(3)
Pracownicy
(3)
Przywództwo w biznesie
(3)
Rozwój zawodowy
(3)
Style zarządzania
(3)
Trener
(3)
Wdrażanie zmian
(3)
Wyzwania
(3)
Zachowanie organizacyjne
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Zarządzanie zmianą
(3)
2016
(2)
Autoprezentacja
(2)
Badanie opinii pracowników
(2)
Cechy osobowe
(2)
Cechy przywódcy
(2)
Demokracja
(2)
Efektywność
(2)
Ekonomia
(2)
Etnografia organizacji
(2)
Feedback
(2)
Informatyzacja
(2)
Język mówiony
(2)
Kariera
(2)
Kariera i rozwój
(2)
Kompetencje przywódcze
(2)
Komunikacja
(2)
Komunikacja wewnętrzna
(2)
Konflikty
(2)
Konkurencja
(2)
Korzyści
(2)
Nadzór korporacyjny
(2)
Oceny pracowników
(2)
Organizacje
(2)
Organizacje uczące się
(2)
Planowanie kariery
(2)
Polska
(2)
Postawy przywódcze
(2)
Postępowanie
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przywódca
(2)
Przywództwo transformacyjne
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia biznesu
(2)
Psychologia pracy
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Public relations
(2)
Samorealizacja
(2)
Satysfakcja zawodowa
(2)
Styl kierowania
(2)
Style przewodzenia
(2)
Szkolenia
(2)
Służba zdrowia
(2)
Techniki przywództwa
(2)
Uczucia
(2)
VUCA
(2)
Zarządzanie innowacjami
(2)
Zarządzanie kadrami
(2)
Zarządzanie ludźmi
(2)
Zarządzanie międzykulturowe
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Zarządzanie sytuacyjne
(2)
Zespoły pracownicze
(2)
Zmiany w firmie
(2)
Temat: czas
2001-
(20)
1901-2000
(3)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Chiny
(1)
Japonia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(19)
Poradniki
(12)
Opracowanie
(9)
Praca zbiorowa
(8)
Monografia
(5)
Podręcznik
(5)
Raport z badań
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Bibliografie
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(40)
Psychologia
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Rozwój osobisty
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Religia i duchowość
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(66)
Kultura Fizyczna
(5)
Niekonwencjonalne Źródła Energii
(1)
172 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Data wydania na podstawie strony internetowej wydawnictwa: https://www.galaktyka.com.pl/product,,983.html.
Świadomy biznes Bezwarunkowa odpowiedzialność Zasadnicza integralność Ontologiczna pkora Autentyczna komunikacja Konstruktywne negocjacje Staranne uzgodnienia Mistrzostwo emocjonalne Wejście na rynek z pomocnymi rękoma
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 147495 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla kadry menedżerskiej jednostek organizacyjnych policji oraz dla studentów kierunków zarządzanie lub psychologia w zarządzaniu.
Podejście sytuacyjne we współczesnym zarządzaniu Istota i założenia podejścia sytuacyjnego w zarządzaniu Koncepcje sytuacyjnych stylów zarządzania pracownikami Model ewolucyjnego przywództwa sytuacyjnego Podejście sytuacyjne w zarządzaniu w świetle zmienności otoczenia organizacji Zaangażowanie pracowników jako przedmiot zarządzania Istota i zróżnicowanie pojęcia zaangażowania pracowników . Zaangażowanie pracowników a wybrane pojęcia pokrewne Główne koncepcje zaangażowania pracowników Znaczenie zaangażowanych pracowników dla organizacji Zarządzanie zaangażowaniem pracowników Czynniki determinujące zaangażowanie w organizację Model zaangażowania w organizację – formy zachowań pracowniczych Strategiczne czynniki zaangażowania w organizację Funkcjonalne czynniki zaangażowania w organizację Miejsce pracy jako źródło czynników zaangażowania w organizację Podejście sytuacyjne w zarządzaniu a zaangażowanie w organizację w świetle dotychczasowych badań empirycznych Metodyka badania związku pomiędzy podejściem sytuacyjnym w zarządzaniu a zaangażowaniem w organizację Związek pomiędzy podejściem sytuacyjnym w zarządzaniu a zaangażowaniem w organizację pracowników policji w świetle badań empirycznych Ocena skuteczności przywództwa sytuacyjnego i zdolności adaptacyjnych menedżerów policji Ocena nasilenia zaangażowania w organizację pracowników policji Diagnoza związku pomiędzy podejściem sytuacyjnym w zarządzaniu a zaangażowaniem w organizację pracowników policji Implikacje dla teorii i praktyki zarządzania
Sygnatura czytelni BWZ: IX D 7
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153847 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153848 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okł. : Jak skutecznie zarządzać personelem, [...].
Bibliogr. przy rozdz. i na s. [277]-280.
Publ. przeznaczona głównie dla studentów wydziałów zarządzania.
Sygnatura czytelni BMW: VI E 130 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109012 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 109011 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach.
Dla menedżerów średniego i wyższego szczebla, a także pracowników naukowych i studentów zarządzania oraz socjologii.
Rozdział 1. Zaufanie - Grzegorz Biesok, Jolanta Wyród-Wróbel 11 1.1. Pojęcie zaufania 11 1.2. Typologia zaufania 16 1.3. Kształtowanie się zaufania 20 1.4. Znaczenie zaufania w organizacjach 26 1.5. Zarządzanie zaufaniem i kultura zaufania 28 Rozdział 2. Przywództwo - Aleksandra Kołodziej 37 2.1. Pojęcie przywództwa 37 2.2. Typologia i paradygmaty przywództwa 40 2.3. Modele przywództwa i czynniki determinujące jego styl 44 2.4. Znaczenie przywództwa w rozwoju i doskonaleniu organizacji 53 2.5. Znaczenie przywództwa w rozwoju człowieka 55 Rozdział 3. Innowacyjność i kreatywność - Monika Skrzyp 63 3.1. Pojęcie innowacyjności, kreatywności i postaw z nimi związanych 63 3.2. Typologia innowacji i kreatywności 67 3.3. Czynniki wpływające na innowacyjność, kreatywność 69 3.4. Bariery kreatywności i innowacyjności 73 3.5. Znaczenie innowacji w rozwoju człowieka i organizacji 76 Rozdział 4. Praca zespołowa - Michał Jezusek 83 4.1. Pojęcie zespołu oraz pracy zespołowej 83 4.2. Podstawowe typologie zespołów 85 4.3. Role w zespole 86 4.4. Organizacja pracy zespołowej 88 4.5. Praca zespołowa a efektywność 91 4.6. Pozytywne oraz negatywne aspekty związane z koncepcją pracy zespołowej 95 4.7. Znaczenie komunikacji w kontekście pracy zespołowej 96 4.8. Powołanie zespołu w sytuacji reklamacji klienta - studium przypadku 98 Rozdział 5. Zaangażowanie w pracę - Aleksandra Świętek-Bysko 103 5.1. Pojęcie zaangażowania w pracę 103 5.2. Typologia form zaangażowania 105 5.3. Czynniki determinujące zaangażowanie w pracę i cechy zaangażowanego pracownika 107 5.4. Badanie zaangażowania pracowników 120 5.5. Zarządzanie przez zaangażowanie 122 5.6. Znaczenie zaangażowania pracowników w rozwoju organizacji 125 5.7. Znaczenie zaangażowania w pracę w rozwoju człowieka i jego samorealizacji 126 Rozdział 6. Satysfakcja z pracy - Kinga Jureczka 135 6.1. Satysfakcja pracownika 135 6.2. Modele satysfakcji pracownika 137 6.3. Czynniki wpływające na satysfakcję pracownika 140 6.4. Satysfakcja jako ważny element budujący lojalność pracownika 142 6.5. Satysfakcja z pracy jako czynnik wpływający na proces i jakość pracy 145 6.6. Satysfakcja z pracy a jakość życia 147 Rozdział 7. Kultura organizacyjna jako element wspierający człowieka w organizacji - Paulina Gajewska 153 7.1. Kultura w organizacji 153 7.2. Klasyfikacja kultur organizacyjnych 159 7.3. Elementy składowe kultury organizacyjnej 163 7.3.1. Komunikacja wewnątrz firmy 163 7.3.2. Przywództwo 166 7.3.3. Proces motywowania 168 7.3.4. Budowanie zespołów 170 7.3.5. Symbole, rytuały, mity, tabu i wartości jako przejawy kultury 173 7.4. Funkcje kultury organizacyjnej 174 7.5. Krytyczne podejście do kultury organizacyjnej 176
Sygnatura czytelni BMW: VI E 294 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150745 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150744 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Heroiczne przywództwo : tajemnice sukcesu firmy istniejącej ponad 450 lat / Chris Lowney ; przełożył Łukasz Malczak. - Wydanie 3. - Kraków : Wydawnictwo WAM, 2019. - 349, [1] strona : ilustracje, fotografia, portret ; 23 cm.
(AMDG)
ROZDZIAŁ I O jezuitach i J.R Morganie ROZDZIAŁ II O działaniach przywódców ROZDZIAŁ III Towarzystwo Jezusowe: Przypadkowa korporacja z sensowną wizją ROZDZIAŁ IV Wzory przywództwa: Studium trzech nieprawdopodobnych przypadków ROZDZIAŁ V „Uporządkować własne życie": Samoświadomość jako fundament przywództwa ROZDZIAŁ VI Ćwiczenia duchowe: Narzędzie rozwoju na całe życie ROZDZIAŁ VII „Cały świat staje się naszym domem": W jaki sposób pomysłowość rodzi innowacyjność, kreatywność oraz globalne myślenie ROZDZIAŁ VIII „Nie odrzucajcie żadnego utalentowanego ani wartościowego człowieka": Jak miłość odkrywa talent i jednoczy zespoły ROZDZIAŁ IX „Życie jako nieprzerwane pasmo heroicznych czynów": W jaki sposób heroiczni przywódcy wizualizują i realizują to, co niemożliwe ROZDZIAŁ X „Wyjątkowa śmiałość była niezbędna": O tym, w jaki sposób koniec ryzykowania przyniósł niemal koniec jezuitów ROZDZIAŁ XI „Nasz sposób postępowania": Cztery kluczowe wartości - jedno zintegrowane życie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 147555 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113061 (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 2221 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Koncepcja szczupłego zarządzania Zarządzanie procesami Współczesne teorie przywództwa Zarządzanie relacjami z klientem Zarządzanie marketingowe Etyka biznesu w działalności społecznie odpowiedzialnego przedsiębiorstwa Zarządzanie światowym pieniądzem i handlem
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 402 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149452 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Politechnika Opolska, ISSN 1429-6063 ; z. 554)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Katarzyna Mazur-Włodarczyk. Management Culture or Economic Culture? Maria Bernat. Cultural Conditions of Economic Behavior Maria Bernat. Cultural Circumstances ofthe Chinese Economic Transition Katarzyna Mazur-Włodarczyk. Chinese Economic Culture Haifeng HUANG, Hualiang LU, Zhe ZHANG, Xiaoqing Al and Yingnan SUN. The Influence of Chinese Culture on Business and Leadership Behavior Katarzyna Mazur-Włodarczyk. Does Hormony Matter?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150973 (1 egz.)
Dokument znajduje się w elektronicznych zbiorach biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109874 L (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie organizacją w sytuacjach kryzysowych / redakcja naukowa Monika Murawska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 321 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach.
CZĘŚĆ I. Odpowiedzialne zarządzanie w warunkach pandemii COVID-19 Podejście do rozwoju pracowników w obliczu zmian wywołanych pandemią Anna Bugalska Zarządzanie kapitałem ludzkim w outsourcingu podczas pandemii Norbert Kawęcki CSR w czasie kryzysu wywołanego wirusem SARS-CoV-2 Marta Miszczak Zarządzanie produkcją paliw alternatywnych na przykładzie EkoPaliwa Chełm w dobie COVID-19 Rafał Parczewski Zachowania zakupowe polskich e-konsumentów w okresie pandemii Jolanta Tarapata CZĘŚĆ II. Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych – wyzwania na poziomie funkcjonalnym i strategicznym Wybrane problemy tworzenia organizacji wirtualnych Albert Szałda, Piotr Zaskórski, Joanna Adameczek Innowacyjność a modele biznesowe współczesnych organizacji Jacek Dziwulski, Joanna Wyrwisz Cele strategiczne zarządzania przestrzenią w świetle koncepcji zarządzania turkusowego Jerzy Ładysz Wybrane modele rozwoju organizacji Cezariusz Iwo Orłowski, Janusz Rybiński Przywództwo w sytuacjach kryzysowych – aspekty teoretyczne i praktyczne Tomasz Rubaj Rola menedżera przedsiębiorczego w poprawie funkcjonowania jednostek ochrony zdrowia Aleksandra Swałek Rola komunikacji kryzysowej na przykładzie katastrof lotniczych Boeinga B737 MAX Sonia Szczepanik Skuteczność modeli dyskryminacyjnych w ocenie kondycji finansowej przedsiębiorstwa Monika Szczerbak CZĘŚĆ III. Uwarunkowania technologiczne zarządzania w sytuacjach kryzysowych Modele symulacyjne jako metoda prognozowania i oceny sytuacji epidemicznej RP Mieczysław Ogórek, Piotr Zaskórski Zastosowanie Metody AHP do wartościowania sprzętu inżynieryjnego w świetle zdolności operacyjnych Wiesław Kuchta, Marian J. Łopatka Znaczenie technologii cyfrowych w modelach biznesu gospodarki obiegu zamkniętego Kamil Kwiecień Sztuczna inteligencja w systemach cyberbezpieczeństwa Grzegorz Mąkosa Zarządzanie systemami informatycznymi domeny publicznej Grzegorz Mąkosa Metodyki, normy i standardy w zarządzaniu ciągłością działania Grzegorz Mąkosa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153694 N, 153695 N (2 egz.)
E-book
W koszyku
Pomysł na tę książkę powstał podczas obchodów 20-lecia Klubu Partnerów SGH. Nasi partnerzy to firmy, które od wielu lat niezwykle blisko z nami współpracują, a także przedsiębiorstwa, które zatrudniają naszych absolwentów, a następnie dalej ich kształtują, rozwijając ich kariery. (...) Postanowiliśmy zapytać przedstawicieli firm Klubu Partnerów SGH, prezesów i członków zarządu oraz kluczowych dyrektorów o fundamentalne kwestie dotyczące przywództwa biznesowego w Polsce. Chcieliśmy dowiedzieć się, co oznacza dla nich odpowiedzialne przywództwo, jak podchodzą do niego w swoich firmach. Jakie są czynniki sukcesu przywództwa, co jest specyficznego w polskim przywództwie i jaki wpływ mają na nie kultury organizacyjne, w tym specyficzne kultury przedsiębiorstw działających w Polsce? Z drugiej strony, dostrzegając rzeczywiste tempo zmian współczesnego świata, w tym pojawiania się nowych technologii, chcieliśmy dowiedzieć się, w jaki sposób liderzy wychodzą naprzeciw tym wyzwaniom. Stąd jednym z istotnych obszarów naszych wywiadów stała się transformacja cyfrowa i rola, jaką odgrywają w niej liderzy. (...) Dzięki wspólnemu projektowi zebraliśmy 12 fascynujących wywiadów z przywódcami firm najbliżej związanych z naszą uczelnią i te wywiady oddajemy w ręce Czytelników, życząc inspirującej lektury. Rafał Mrówka Piotr Wachowiak (fragment wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jednym z twierdzeń najczęściej powtarzanych przez teoretyków i praktyków zarządzania jest to mówiące, że ludzie są najważniejszym zasobem organizacji, warunkującym jej przetrwanie i rozwój. Jednocześnie jest to też bezsprzecznie jeden z najtrudniejszych dla menedżerów obszar zarządzania - z uwagi na nieprzewidywalność i ograniczoną sterowalność całego społecznego podsystemu organizacji. W obliczu tego wyzwania poszukiwane są skuteczne praktyki zarządzania zasobami ludzkimi. Menedżerowie pełnią w tym procesie bardzo ważną funkcję. Dążą do przywództwa, podejmują próby tworzenia skutecznych systemów motywowania oraz wykorzystują zróżnicowane narzędzia zarządzania kadrami, a wszystko to w imię budowania kapitału ludzkiego. Co ciekawe - te starania nie zawsze jednak przynoszą oczekiwane skutki. Ukształtowany z czasem charakter relacji przełożony – podwładny może okazać się bardziej lub mniej proefektywnościowy. Tworzenie skutecznych systemów motywowania i wspieranie zaangażowania pracowników w warunkach różnorodności postaw i nietrwałości struktur organizacyjnych wynikającej ze zmienności otoczenia są wciąż uznawane za największe wyzwania współczesnego zarządzania zasobami ludzkimi. Ludzie różnie interpretują te same bodźce, a zatem celowe działania skutkują wielością indeterministycznych, trudnych do przewidzenia zmian w całej organizacji. Ostatecznie pojawiające się paradygmaty nierzadko nie znajdują potwierdzenia w praktyce organizacyjnej, przepełnionej wieloma sprzecznościami. Należy pogodzić się chyba z faktem, że paradoksy są wpisane w rzeczywistość organizacyjną, której uczestnicy wciąż balansują pomiędzy dychotomicznymi wyborami, często wykluczającymi się, ale też w rezultacie uzupełniającymi istotę trwania i rozwoju. Niniejsza publikacja to zestawienie różnorodnych artykułów przygotowanych na potrzeby Szkoły Letniej Zarządzania 2016, zatytułowanej „W świecie paradoksów i paradygmatów zarządzania”. Opracowania są utrzymane w optyce postaw, zachowań i relacji pomiędzy ludźmi w organizacji, a główne perspektywy rozważań obejmują: 1) przywództwo i role menedżerskie, 2) kompetencje pracownicze, 3) kapitał ludzki oraz 4) wybrane praktyki zarządzania kadrami, głównie nakierowane na motywację i zaangażowanie pracowników. Żywimy nadzieję, że lektura po-może czytelnikom nieco lepiej odnaleźć się w świecie paradoksów i paradygmatów ludzkiej strony zarządzania. Ewa Głuszek, Sylwia Stańczyk
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer czasopisma „Man-agement Forum”. Jak zawsze proponowana problematyka jest zróżnicowana – podejmuje zagadnienia dotyczące zarządzania w ujęciu teoretycznym, a także przedstawia wyniki badań empirycznych. Innowacyjność przedsiębiorstw w dzisiejszym świecie ma kluczowe znaczenie dla rozwoju ich samych, ale także gospodarki. W pierwszym artykule zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych w przedsiębiorstwach high-tech, które po¬kazały, że im bardziej zróżnicowany podmiotowo jest ich potencjał relacyjny oraz im bardziej korzystne są poszczególne relacje, tym silniej firmy współpracują z podmiotami zewnętrznymi w zakresie tworzenia nowych technologii oraz tym większa jest ich zdolność do tworzenia, wdrażania i komercjalizacji innowacji. Tematem kolejnego opracowania jest zmienność modelu biznesowego. Przedstawiono w nim propozycję – będącą efektem badań empirycznych – czynników ilościowych i jakościowych umożliwiających określenie zmienności modelu. Zaprezentowana w artykule koncepcja powinna ułatwić planowanie i wdrażanie zmian w modelu biznesowym innowacyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka zawiera materiały do ćwiczeń do przedmiotu – Zarządzanie zasobami ludzkimi – wykładanego na kierunkach: zarządzanie i marketing, socjologia i psychologia społeczna oraz na studiach menedżerskich. Jej treść jest dokładnie dostosowana do podręcznika o tym samym tytule i stanowi doskonałe jego uzupełnienie w procesie dydaktycznym. Zawiera zestawy studiów przypadków oraz ćwiczeń grupowych i indywidualnych. Jej zaletą jest również ukazanie problematyki zarządzania ludźmi z dwóch perspektyw – od strony pracodawcy i służb personalnych oraz od strony kandydatów do pracy i pracowników.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Pismo recenzowane o profilu interdyscyplinarnym, istniejące od 1957 roku. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną. Publikuje artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii oraz językoznawstwa. Zamieszcza również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
NUMER SPECJALNY PSYCHOLOGIA ORGANIZACJI SPECIAL ISSUE: PSYCHOLOGY OF ORGANIZATION Redaktorzy numeru [Editors]: Agnieszka Czerw, Joanna Czarnota-Bojarska W numerze [Contents]: Agnieszka Czerw, Joanna Czarnota-Bojarska: Dopasowanie człowiek–środowisko i postawa wobec pracy jako motywatory zachowań organizacyjnych [Person-environment fit and attitude towards work as motivators of organizational behaviors], doi: 10.7366/1896180020163601, s. 8–19; Anna Szabowska-Walaszczyk, Anna Maria Zawadzka: Dopasowanie na wymiarach potrzeb wzrostu i bezpieczeństwa a zaangażowanie w pracę [Person-work fit with respect to growth and security and work engagement], doi: 10.7366/1896180020163602, s. 20–33; Teresa Chirkowska-Smolak: Dopasowanie do pracy a zaangażowanie. Mediacyjna rola przekonania na temat sensowności pracy [Person-job fit and work engagement: The mediating effect of meaning in work], doi: 10.7366/1896180020163603, s. 34–44; Bohdan Rożnowski, Katarzyna Olczykowska: Znaczenie pracy i jej dopasowanie jako predyktory zaangażowania w pracę w wolontariacie studenckim [Meaning of work and person-work fit as predictors of work engagement in students volunteering], doi: 10.7366/1896180020163604, s. 45–55; Sylwiusz Retowski, Maria Jolanta Podsiadły: Gdy nasza praca pasuje do naszych wartości. Ocena zgodności wartości własnych i organizacji a wypalenie zawodowe [When our job matches our values. Employee-organization values congruence estimation and burnout], doi: 10.7366/1896180020163605, s. 56–68; Małgorzata Chrupała-Pniak, Damian Grabowski: Etyka pracy, przywiązanie organizacyjne a gotowość do podejmowania nieetycznych zachowań proorganizacyjnych – raport z badań [Work ethic, organizational commitment and willingness to undertake unethical pro-organizational behavior – Research report], doi: 10.7366/1896180020163606, s. 69–83; Ewa Bajer: Działania przedsiębiorcze, postawy wobec pracy i ocena nasilenia stresu u mikroprzedsiębiorców i pracowników etatowych [Entrepreneurial activities, attitudes towards work, and estimation of stress among micro-entrepreneurs and full-time employees], doi: 10.7366/1896180020163607, s. 84–97; Alicja Keplinger, Emilia Frątczak, Karolina Ławecka, Paulina Stokłosa: Uwarunkowania organizacyjnych zachowań obywatelskich w relacji przełożeni a ich podwładni [Relations between superiors and their subordinates as determinants of organizational citizenship behavior], doi: 10.7366/1896180020163608, s. 98–107. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji (fragment) Tematem organizującym treść artykułów tego zeszytu Przeglądu Socjologicznego jest szeroko pojmowana problematyka wsparcia społecznego. Świadczenie i otrzymywanie wsparcia w ramach kontaktów społecznych przebiega w określonej przestrzeni społecznej, a jeśli dotyczy podstaw bytowych w przestrzeni socjalnej. W ostatnich latach wskutek obserwowanego kryzysu zabezpieczających funkcji dwóch podstawowych struktur społecznych: rodziny i państwa oraz postępującej indywidualizacji życia i pauperyzacji znaczących grup społecznych, zachowania pomocowe, poprzez które członkowie społeczeństwa zaspokajają bardziej lub mniej podstawowe potrzeby, zyskują na znaczeniu. Studia podejmowane w ramach socjologii, gerontologii, polityki, pedagogiki społecznej, a także ekonomii ujawniają różne kierunki ich refleksji, dylematy badawcze i sposoby analizy problemu: wzorów i determinant zachowań pomocowych. Składające się na niniejszy tom artykuły dotyczą teoretycznych i empirycznych aspektów współczesnych studiów nad sieciami społecznymi, których treścią jest oferowanie lub świadczenie pomocy jednostkom w ramach ich różnych bezpośrednich kontaktów oraz w ramach struktur o zróżnicowanym poziomie ich zorganizowania, o różnym zasięgu przestrzennym. Rozważania podjęte w tym tomie cechuje pluralizm problemów badawczych, sposobów ich konceptualizacji, prezentacji, zastosowanych przez autorów podejść metodologicznych oraz zbiorowości społecznych, których potrzeby i dostęp do wsparcia uczyniono przedmiotem analizy. Wśród zbiorowości badanych są nie tylko grupy i kategorie społeczne powszechnie uznane jako doświadczające wielorakich deficytów i wymagające pomocy (żyjący w biedzie, osoby w podeszłym wieku), ale także środowiska, które wykazują tendencje do samoorganizowania się (np. środowiska lokalneosiedli, stowarzyszenia migrantów).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W zbiorze artykułów składających się na ten kwartalnik zawarto wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. Stanowią one rezultat badań podstawowych oraz wdrożeniowych prowadzonych w różnych ośrodkach akademickich takich przykładowo, jak: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Uniwersytet Zielonogórski, Akademia Zamojska, Akademia Leona Koźmińskiego Warszawie oraz Małopolska Wyższ Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Kwartalnik jest ukierunkowany na współczesną tematykę i wciąż pojawiające się nowe problemy, ze zwróceniem szczególnej uwagi na: wpływ pandemii koronawirusa na sytuację makroekonomiczną Polski, na kondycję finansową jednostek samorządu terytorialnego, czy na rentowność firm i stopę wypłaty dywidendy dla akcjonariuszy; na zagadnienie jakości i kosztów jakości w strategii przedsiębiorstwa, koszty jakości w systemie zarządzania przedsiębiorstwem w kontekście zróżnicowanego rozwoju, jak również na prezentację arkusza oceny zarządzania jakością w firmie, jako narzędzia koncepcyjnego badania jakości; na wyeksponowanie specyfiki zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach rodzinnych i społecznych; na skutki ekonomiczne i finansowe wprowadzenia nowych produktów na rynku finansowym, takich przykładowo jak kryptowaluty i inne. Autorzy w swych dziełach nie udzielają rad i nie przekazują stanowczych opinii, odpowiedzi, lecz prezentują własne rezultaty badań, spostrzeżenia, wyniki badań poprzedników oraz skromnie zadają fundamentalne pytania: Czym jest zarządzanie różnymi zasobami w nowych warunkach? Co stanowi jego treść? Jakie jest jego instrumentarium badawcze? Nie zawsze znajdujemy odpowiedzi na te pytania, za to pojawiają się inspiracje do głębszych rozważań na temat problemów zglobalizowanego świata i roli, jaką odgrywa w nim człowiek oraz jego praca.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności