Przywództwo
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(152)
Forma i typ
Książki
(92)
Artykuły
(60)
Publikacje fachowe
(23)
Publikacje naukowe
(18)
Poradniki i przewodniki
(17)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(72)
dostępne
(49)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(52)
Biblioteka WB
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(31)
Biblioteka WEiZ
(38)
Biblioteka WWFiF
(1)
Biblioteka WEAiI
(1)
Autor
Bokacki Robert St
(8)
Berłowski Paweł
(6)
Witkowska Magda
(5)
Bańka Waldemar
(3)
Jóźwiak Bożena
(3)
Maxwell John C. (1947- )
(3)
Małota Wioletta
(3)
Bal-Woźniak Teresa
(2)
Biesok Grzegorz (1976- )
(2)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(2)
Chorąży Arleta
(2)
Czainska Katarzyna
(2)
Drzewiecki Aleksander
(2)
Grzybek Robert
(2)
Jamka Beata (1961- )
(2)
Janiszewski Adam
(2)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(2)
Lipa Michał
(2)
Lose Maja
(2)
Pawłowski Konrad (tłumacz)
(2)
Tokar Joanna
(2)
Świątek Włodzimierz
(2)
Acker Mike
(1)
Adair John
(1)
Adair John Eric (1934- )
(1)
Adamska-Chudzińska Małgorzata
(1)
Albigowski Marek
(1)
Andraszak Norbert
(1)
Aniszewska Grażyna
(1)
Appelo Jurgen (1969- )
(1)
Ashkenas Ronald N. (1950- )
(1)
Avery Gayle C. (1947- )
(1)
Bacon Terry R. (1947- )
(1)
Baghai Mehrdad
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Banfield Richard
(1)
Baran Katarzyna
(1)
Bańkowski
(1)
Bańkowski Maciej
(1)
Beckhard Richard
(1)
Bernat Maria (ekonomia)
(1)
Besta Tomasz
(1)
Bokacka Kama
(1)
Brach Bartłomiej (1988- )
(1)
Budkiewicz Piotr
(1)
Błaż Agata
(1)
Carnegie Dale (1888-1955)
(1)
Chmielewski Dariusz
(1)
Chojnacka Małgorzata
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Collins Jim C. (1958- )
(1)
Covert Jack
(1)
Covey Stephen R. (1932-2012)
(1)
Czarnecka-Wójcik Ewa
(1)
Czerwińska Ewa
(1)
Daniecki Wojciech
(1)
De Pree Max
(1)
Demb Ada
(1)
Dereziński Paweł
(1)
Dewar Carolyn
(1)
Drucker Peter Ferdinand (1909-2005)
(1)
Dyba Tomasz
(1)
Dzikowski Piotr
(1)
Dziwniel Waldemar
(1)
Dąbrowski Grzegorz
(1)
Eriksson Martin
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Gabiś Tomasz (1955- )
(1)
Gitling Maciej
(1)
Goldsmith Marshall
(1)
Gordon Jon (1971- )
(1)
Grzymała-Moszczyńska Joanna
(1)
Grzębowski Romeo
(1)
Gul Aleksandra
(1)
Gutzler Steve
(1)
Górska Monika
(1)
Górska Paulina
(1)
Głogowska Małgorzata
(1)
Głód Grzegorz
(1)
Harari Oren (1949- )
(1)
Hermaniuk Tomasz
(1)
Hesselbein Frances
(1)
Huang Haifeng
(1)
Jakubiec Marcin
(1)
Jakóbik Ireneusz
(1)
Jamrozik Iwona
(1)
Jarosz Agnieszka
(1)
Jaśko Katarzyna
(1)
Jończak Magdalena
(1)
Kamieński Janusz
(1)
Kamińska Anna Dorota
(1)
Keller Scott (1972- )
(1)
Kiyosaki Robert T. (1947- )
(1)
Klimek-Michno Katarzyna
(1)
Kmiotek Krystyna
(1)
Kofman Fred
(1)
Konferencja "Marketing usług profesjonalnych : kultura organizacji - osobowość profesjonalisty" (3 ; 2001 ; Poznań)
(1)
Korzyński Paweł
(1)
Kotter John P. (1947- )
(1)
Kozłowski Rafał (nauki ekonomiczne)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(31)
2010 - 2019
(85)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(52)
Kraj wydania
Polska
(152)
Język
polski
(151)
angielski
(1)
Odbiorca
Menedżerowie
(16)
Szkoły wyższe
(6)
Przedsiębiorcy
(4)
Dyrektorzy HR
(1)
Freelancer
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Prezesi
(1)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2038)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Przywództwo
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(953)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(873)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(761)
Technika
(743)
Konstrukcje budowlane
(727)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Piłka nożna
(690)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(667)
Marketing
(638)
Architektura
(637)
Innowacje
(620)
Naprężenia i odkształcenia
(613)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(508)
Praca
(503)
Zarządzanie jakością
(497)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(496)
Analiza matematyczna
(495)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Przedsiębiorstwo
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Modele matematyczne
(465)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(429)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(379)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(19)
1901-2000
(3)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Chiny
(1)
Japonia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(20)
Poradniki
(12)
Opracowanie
(10)
Praca zbiorowa
(6)
Monografia
(5)
Podręcznik
(5)
Raport z badań
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Bibliografie
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(42)
Psychologia
(9)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Rozwój osobisty
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Religia i duchowość
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(55)
Kultura Fizyczna
(4)
Niekonwencjonalne Źródła Energii
(1)
152 wyniki Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Liderzy za szklaną szybką / Paweł Berłowski. W: Personel i Zarządzanie. 2009, nr 2, s.77-80. - Warszawa : INFOR, 2009
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Mentoring na rzecz przywództwa w PwC / Paweł Berłowski. W: Personel i Zarządzanie. 2015, nr 12, s. 56-59. - 2015
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rozwój przywództwa w Grupie PZU / Paweł Berłowski. W: Personel i Zarządzanie. 2014, nr 3, s.51-53. - Warszawa : INFOR, 2014
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Politechnika Opolska, ISSN 1429-6063 ; z. 554)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Katarzyna Mazur-Włodarczyk. Management Culture or Economic Culture? Maria Bernat. Cultural Conditions of Economic Behavior Maria Bernat. Cultural Circumstances ofthe Chinese Economic Transition Katarzyna Mazur-Włodarczyk. Chinese Economic Culture Haifeng HUANG, Hualiang LU, Zhe ZHANG, Xiaoqing Al and Yingnan SUN. The Influence of Chinese Culture on Business and Leadership Behavior Katarzyna Mazur-Włodarczyk. Does Hormony Matter?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150973 (1 egz.)
Dokument znajduje się w elektronicznych zbiorach biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [371]-407. Indeks.
Co motywuje do działania na rzecz zmiany społecznej? Czym jest aktywizm? Niesprawiedliwy podział zasobów i relatywna deprywacja Identyfikacja z grupą własną Solidarność z inną grupą Zagrożone wartości moralne Pozytywne emocje czerpane z zaangażowania na rzecz ważnej sprawy Od teorii do praktyki Oczekiwanie sukcesu a działanie na rzecz sprawy Sukces, czyli co dokładnie? W jaki sposób porażki i sukcesy wpływają na zaangażowanie? Co zrobić, jeśli działamy w sprawie, która ma niskie poparcie społeczne? Podkreśl wagę sprawy Zarysuj długofalowe cele ale daj również poczucie krótkoterminowych, mniejszych sukcesów Strategicznie operuj lękiem i poczuciem zagrożenia Daj powody do nadziei Podkreśl znaczenie indywidualnego wkładu w sukces Zarysuj tendencję wzrostową Na koniec Od teorii do praktyki Dlaczego ludzie się nie angażują? „Ale o co i po co wy chcecie walczyć?” „Jest super, a przynajmniej nie jest aż tak źle „Ale przecież nie będę walczył przeciwko znajomym „Mamy szanse i możliwości, więc o co ci chodzi?” „Nie działam, bo inni zrobią to za mnie” „Nie lubię aktywistów” „Ten cel jest za trudny i w ogóle to mam inne rzeczy na głowie” Od teorii do praktyki Przywództwo Przywódcy, czyli kto? Przywództwo i budowanie wspólnoty Kierować, ale jak? Przywództwo kolektywne Kontekst ma znaczenie! Poczucie zagrożenia Kultura Złożoność poznawcza Kobiety dobrymi liderami? Kto by pomyślał Konsekwencje władzy Procesy grupowe a aktywizm Dla mojej grupy poświęcę wszystko Pułapki braku krytycyzmu wobec swoich Komunikacja w zespole Trudna miłość? Dla dobra grupy, choć wbrew niej Gdy ludzie odchodzą (z grupy Spory, rozłamy Od teorii do praktyki Przemoc w działaniach zbiorowych Jak postrzegane są działania przemocowe Sprawa jest ważna i postrzegana w kategoriach moralnych Niezaspokojona jest potrzeba sensu i znaczenia Przemoc jest postrzegana jako efektywne narzędzie zmiany Inni ludzie w bezpośrednim otoczeniu popierają przemoc Z potrzeby przygody i poczucia ekscytacji Radykalne organizacje w ruchu - pomagają czy przeszkadzają Zbiorowe działanie w solidarności z grupami obcymi i przeciwko nim Dlaczego potrzebni są uprzywilejowani sojusznicy Źródła solidarności z grupami niskiego statusu Postrzeganie niesprawiedliwości i złość Przyjmowanie perspektywy i empatia Pozytywne postawy Identyfikacja grupowa Kontakt międzygrupowy Co przeszkadza w zaangażowaniu na rzecz grup niskiego statusu Nowoczesne uprzedzenia Narcystyczna identyfikacja z grupą własną Przekonania wspierające hierarchię społeczną Czy to jeszcze solidarność? Zbiorowe działanie przeciwko grupom obcym Czym jest populizm Poczucie zagrożenia i uprzedzenia Kolektywny narcyzm Uzasadnianie systemu Sieci społeczne, działania online i różne twarze aktywizmu Nie tylko psychologia. Zewnętrzne źródła zbiorowego działania Czy efekty działania na rzecz jednej sprawy przekładają się na inne działania Zjednoczeni przynależnością, zjednoczeni wspólną sprawą. Aktywność obywatelska a zmiana społeczna Aktywizm internetowy - różny od aktywizmu offline czy podobny? Media społecznościowe a przepływ informacji Aktywność online a mobilizowanie ludzi do zmiany społecznej Wypalenie aktywistyczne Wypalenie aktywistyczne - co to takiego? Źródła wypalenia Poziom indywidualny Poziom organizacji Poziom społeczno-polityczny Jak przeciwdziałać wypaleniu Działania indywidualne Na poziomie organizacji Jak się organizować? Rady dla aktywistek i aktywistów Konflikt celów Jak włączyć innych ludzi w realizację naszego celu Cele umiarkowane czy rewolucyjne Dopasowanie środków do zaangażowania Jak zdobyć wpływ na rzeczywistość Zdobądź sojuszniczki i współpracowników Kto jeszcze może nam pomóc i co z tego będzie mieć Poszerz wachlarz stosowanych środków! Jak organizować pracę na rzecz zmiany świata? Zatrudniać czy nie zatrudniać - oto jest pytanie Jak dobrze koordynować prace zespołu Jak radzić sobie z trudnymi współpracowniczkami i problematycznymi towarzyszami walki Komunikacja Jak organizować efektywne spotkania Jak rozmawiać w dużej grupie Komunikacja online - jak ją organizować i zapobiegać konfliktom Komunikacja ze środowiskiem zewnętrznym - prasa, koalicje z innymi organizacjami Skąd wziąć na to wszystko pieniądze? Wielki cel = małe wkłady x duża liczba osób
Sygnatura czytelni BWZ: XII A 82
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148587 (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6072 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach.
Dla menedżerów średniego i wyższego szczebla, a także pracowników naukowych i studentów zarządzania oraz socjologii.
Rozdział 1. Zaufanie - Grzegorz Biesok, Jolanta Wyród-Wróbel 11 1.1. Pojęcie zaufania 11 1.2. Typologia zaufania 16 1.3. Kształtowanie się zaufania 20 1.4. Znaczenie zaufania w organizacjach 26 1.5. Zarządzanie zaufaniem i kultura zaufania 28 Rozdział 2. Przywództwo - Aleksandra Kołodziej 37 2.1. Pojęcie przywództwa 37 2.2. Typologia i paradygmaty przywództwa 40 2.3. Modele przywództwa i czynniki determinujące jego styl 44 2.4. Znaczenie przywództwa w rozwoju i doskonaleniu organizacji 53 2.5. Znaczenie przywództwa w rozwoju człowieka 55 Rozdział 3. Innowacyjność i kreatywność - Monika Skrzyp 63 3.1. Pojęcie innowacyjności, kreatywności i postaw z nimi związanych 63 3.2. Typologia innowacji i kreatywności 67 3.3. Czynniki wpływające na innowacyjność, kreatywność 69 3.4. Bariery kreatywności i innowacyjności 73 3.5. Znaczenie innowacji w rozwoju człowieka i organizacji 76 Rozdział 4. Praca zespołowa - Michał Jezusek 83 4.1. Pojęcie zespołu oraz pracy zespołowej 83 4.2. Podstawowe typologie zespołów 85 4.3. Role w zespole 86 4.4. Organizacja pracy zespołowej 88 4.5. Praca zespołowa a efektywność 91 4.6. Pozytywne oraz negatywne aspekty związane z koncepcją pracy zespołowej 95 4.7. Znaczenie komunikacji w kontekście pracy zespołowej 96 4.8. Powołanie zespołu w sytuacji reklamacji klienta - studium przypadku 98 Rozdział 5. Zaangażowanie w pracę - Aleksandra Świętek-Bysko 103 5.1. Pojęcie zaangażowania w pracę 103 5.2. Typologia form zaangażowania 105 5.3. Czynniki determinujące zaangażowanie w pracę i cechy zaangażowanego pracownika 107 5.4. Badanie zaangażowania pracowników 120 5.5. Zarządzanie przez zaangażowanie 122 5.6. Znaczenie zaangażowania pracowników w rozwoju organizacji 125 5.7. Znaczenie zaangażowania w pracę w rozwoju człowieka i jego samorealizacji 126 Rozdział 6. Satysfakcja z pracy - Kinga Jureczka 135 6.1. Satysfakcja pracownika 135 6.2. Modele satysfakcji pracownika 137 6.3. Czynniki wpływające na satysfakcję pracownika 140 6.4. Satysfakcja jako ważny element budujący lojalność pracownika 142 6.5. Satysfakcja z pracy jako czynnik wpływający na proces i jakość pracy 145 6.6. Satysfakcja z pracy a jakość życia 147 Rozdział 7. Kultura organizacyjna jako element wspierający człowieka w organizacji - Paulina Gajewska 153 7.1. Kultura w organizacji 153 7.2. Klasyfikacja kultur organizacyjnych 159 7.3. Elementy składowe kultury organizacyjnej 163 7.3.1. Komunikacja wewnątrz firmy 163 7.3.2. Przywództwo 166 7.3.3. Proces motywowania 168 7.3.4. Budowanie zespołów 170 7.3.5. Symbole, rytuały, mity, tabu i wartości jako przejawy kultury 173 7.4. Funkcje kultury organizacyjnej 174 7.5. Krytyczne podejście do kultury organizacyjnej 176
Sygnatura czytelni BMW: VI E 294 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150745 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150744 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Koncepcja szczupłego zarządzania Zarządzanie procesami Współczesne teorie przywództwa Zarządzanie relacjami z klientem Zarządzanie marketingowe Etyka biznesu w działalności społecznie odpowiedzialnego przedsiębiorstwa Zarządzanie światowym pieniądzem i handlem
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 402 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149452 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Symbol Wizyta pani prezes Osiąganie sukcesów Inne myślenie o przywództwie Jednych z włosem, a innych pod włos Styl przywództwa: postrzeganie przez innych Elastyczność stylu przywództwa Cztery podstawowe style przywództwa Nie ma najlepszego stylu przywództwa ! Zastanów się, co robisz Elastyczność: podsumowanie Cztery podstawowe style przywództwa: podsumowanie Diagnozowanie poziomu rozwoju Dopasowywanie stylu przywództwa do poziomu rozwoju Przywództwo sytuacyjne a jednominutowe zarządzanie Raz z włosem, a raz pod włos Rozwijanie kompetencji i zaangażowania Radzenie sobie ze słabymi wynikami Jednominutowe zarządzanie i przywództwo sytuacyjne: podsumowanie Mów, co robisz! Umowa w sprawie stylu przywództwa Pozytywne założenia dotyczące ludzi Stawanie się przywódcą sytuacyjnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153602 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce i stronie tytułowej: Trzecia edycja.
Indeks.
Efektywne organizacje (Don Carew, Fay Kandarian, Eunice Parisi-Carew, Jesse Stoner, Ken Blanchard) Właściwy cel: cztery kluczowe sprawy Najlepszy obywatel korporacyjny Efektywna organizacja trafia w dziesiątkę za każdym razem Model HPO SCORES® Kwestionariusz modelu efektywnej organizacji HPO SCORES® Interpretacja wyników Zastosowanie uzyskanych wyników Siła wizji (Jesse Stoner, Ken Blanchard, Drea Zigarmi) Znaczenie wizji Skuteczne a nieskuteczne zwerbalizowanie wizji Tworzenie skutecznej wizji Porywająca wizja jako źródło kultury organizacyjnej Wizja jako punkt wyjścia Wizja na wszystkich poziomach organizacji Urzeczywistnienie wizji Życie zgodne z wizją Wizja a przywództwo ODPOWIEDNIE TRAKTOWANIE PRACOWNIKÓW . Kluczem jest empowerment (Alan Randolph, Ken Blanchard) Definicja empowermentu Siła empowermentu Negatywny wpływ tradycji firmy na empowerment Władza i potencjał pracowników: przykład z życia wzięty Uczenie się języka empowermentu Trzy klucze do empowermentu Przywództwo Sytuacyjne SLII® – koncepcja integrująca (Współzałożyciele The Ken Blanchard Companies®: Ken Blanchard, Margie Blanchard, Don Carew, Eunice Parisi-Carew, Fred Finch, Laurence Hawkins, Drea Zigarmi, Pat Zigarmi) Trzy umiejętności lidera SLII® Umiejętność trzecia: dostosowywanie stylu przywództwa do etapu rozwoju Zmiany etapów rozwoju jednostki zależnie od zadania lub celu Wychodzenie naprzeciw realnym możliwościom jednostki Efektywne przywództwo to proces transformacji Samoprzywództwo: siła kryjąca się za empowermentem (Susan Fowler, Ken Blanchard, Laurence Hawkins) Wyzwalanie empowermentu u pracowników Tworzenie samoprzywódców poprzez indywidualne uczenie się Trzy główne umiejętności samoprzywódcy Przywództwo indywidualne (Fred Finch, Ken Blanchard) Skuteczny system ocen pracowniczych Przywództwo indywidualne a zarządzanie wynikami Współpraca jako nieformalny system ocen Kluczowe umiejętności w zakresie przywództwa indywidualnego (Ken Blanchard, Fred Finch) Jednominutowe wyznaczanie celów Jednominutowe pochwały Reprymendy a uwagi Czwarty tajnik jednominutowego menedżera Budowanie zaufania (Ken Blanchard, Cynthia Olmstead, Randy Conley) Wysokie koszty braku zaufania Korzyści płynące z zaufania Cztery składowe zaufania Wyzwanie przejrzystości Odzyskiwanie nadszarpniętego zaufania Efekt domina 1Coaching – kluczowa umiejętność z punktu widzenia kształtowania przywódców (Madeleine Homan Blanchard, Linda Miller) Definicja coachingu Pięć zastosowań coachingu Mentoring. Narzędzie planowania życia (Ken Blanchard, Claire Díaz-Ortiz) Przeszkody w procesie rozpoczynania relacji mentorskiej Wybór partnera w relacji mentorskiej Istota kontra forma Model MENTOR. Składowe udanej relacji mentorskiej Tworzenie programu mentoringu w organizacji Mentoring dostosowany do etapu kariery Przywództwo zespołowe (Don Carew, Eunice Parisi-Carew, Lael Good, Ken Blanchard) Po co w ogóle tworzyć zespoły? Przyczyny niepowodzenia zespołów Model skutecznego przewodzenia zespołowi Strategie sprzyjające osiąganiu większej efektywności pracy zespołowej Potęga zespołów Współdziałanie. Paliwo znakomitych wyników (Jane Ripley, Eunice Parisi-Carew, Ken Blanchard) Współdziałanie to nie koordynowanie, współpraca ani praca zespołowa Tworzenie ram dla współdziałania Współdziałanie a rywalizacja Co jest niezbędne, żeby współdziałać? Współdziałanie. Motor znakomitych wyników Przywództwo organizacyjne (Ken Blanchard, Jesse Stoner, Don Carew, Eunice Parisi-Carew, Fay Kandarian) Autentyczne przykłady zastosowania modelu HPO SCORES® Wyznaczanie odpowiedniego stylu przewodzenia w danej organizacji Diagnozowanie etapu rozwoju, na którym znajduje się organizacja Wyniki i relacje – wyznaczniki efektywnych organizacji Pierwszy etap rozwoju organizacji: startup Drugi etap rozwoju organizacji: poprawa Trzeci etap rozwoju organizacji: wzrost Czwarty etap rozwoju organizacji: wysoka efektywność Dopasowywanie stylu przewodzenia do etapu rozwoju organizacji Stosowanie właściwego stylu przewodzenia na poszczególnych etapach rozwoju organizacji Istotność diagnozy i dopasowywania Historyczna operacja ratowania firmy Zmiana organizacyjna. Dlaczego ludzie się jej opierają? (Pat Zigarmi, Judd Hoekstra, Ken Blanchard) Znaczenie przewodzenia zmianie Dlaczego zmiana organizacyjna jest tak skomplikowana? Kiedy zmiana jest niezbędna? Dlaczego zmiany się nie udają i kończą niepowodzeniem? Skupienie na przewodzeniu tej podróży Wydobywanie z ludzi obaw związanych ze zmianą i reagowanie na nie Angażowanie tych, od których oczekuje się zmian Przewodzenie ludziom w okresie zmian (Pat Zigarmi, Judd Hoekstra) Pięć strategii zarządzania zmianą Strategia druga: wyjaśnienie przyczyn wprowadzania zmiany Strategia trzecia: współdziałanie przy wdrożeniu Strategia czwarta: utrwalanie zmiany Strategia piąta: analiza możliwości Znaczenie umacniania wprowadzonej zmiany Kierowanie udaną transformacją kulturową (Garry Demarest, Chris Edmonds, Bob Glaser) Gung Ho! – punkt wyjścia Kultura ukształtowana samoistnie, a nie zaprojektowana Skuteczne zarządzanie transformacją kulturową Transformacja kulturowa – krytyczne czynniki sukcesu ODPOWIEDNIE TRAKTOWANIE KLIENTÓW Obsługa klientów na wyższym poziomie (Ken Blanchard, Kathy Cuff, Vicki Halsey, Jesse Stoner) Korzyści zdobywane dzięki klientom Kreowanie doskonałej obsługi Obsługa klientów na wyższym poziomie WŁAŚCIWY RODZAJ PRZYWÓDZTWA Przywództwo służebne (Ken Blanchard, Scott Blanchard, Drea Zigarmi) Przywództwo służebne – definicja Stosowanie przywództwa służebnego Zachęcanie pracowników do niezależnego myślenia Czynniki wpływające na wydajność pracy Przywództwo służebne to kwestia serca Przywódcy z motywacją a przywódcy z powołaniem Zagrożenie ze strony ego Zadania przywódców służebnych Przywództwo służebne: obowiązek czy wybór Kształtowanie własnej wizji przywództwa (Ken Blanchard, Margie Blanchard, Pat Zigarmi) Elementy składowe wizji przywództwa Kształtowanie własnej wizji przywództwa
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 116 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX D 157
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151504 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 151503 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6400 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Charyzmatyczne przywództwo / Robert St. Bokacki. W: Personel i Zarządzanie. 2014, nr 9, s.30-33. - Warszawa : INFOR, 2014
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Leadership Tool Box / Robert St. Bokacki. W: Personel i Zarządzanie. 2008, nr 9, s.61-63. - Warszawa : INFOR, 2008
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Leadership Tool Box / Robert St. Bokacki. W: Personel i Zarządzanie. 2008, nr 10, s.52-54. - Warszawa : INFOR, 2008
MK
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Leadership Tool Box / Robert St. Bokacki. W: Personel i Zarządzanie. 2008, nr 11, s.46-48. - Warszawa : INFOR, 2008
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Leadership Tool Box / Robert St. Bokacki. W: Personel i Zarządzanie. 2008, nr 12, s.50-53. - Warszawa : INFOR, 2008
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Kontekst HR)
Książka nie posiada nr ISBN.
U dołu okł. : Patronat medialny Personel Zarządzanie.
Bibliogr. s. 127.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 124098, 121702 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Leadership toolbox : narzędzia nowoczesnego menedżera / Robert St. Bokacki. - Warszawa : MT Biznes, 2018. - 229, [2] strony : ilustracje ; 22 cm.
U dołu strony tytułowej i okładki: Kontekst HR.
Na okładce: Gratis case studies w formacie mp3.
Bibliografia na stronach 229-230.
Leadership toolbox Nikt nie rodzi się przywódcą Nowe wyzwania dla menedżerom Kłopoty z przywództmem Fundament nonoczesnego przymództwa Cykl kierowania ludźmi. Style przewodzenia Stopień samodzielności pracomnika Linia przewodzenia Charakter zadań czynnik „Z” Menedżerska skrzynka z narzędziami Narzędzia kierowania ludźmi Instruowanie Delegowanie zadań Uprawnianie Rozwiązywanie problemów Konsultowanie decyzji Coaching epizodyczny Rozmowa kontrolna Przekazywanie informacji zwrotnej Korygowanie Komunikowanie decyzji Praktyki motywacyjne
Sygnatura czytelni BMW: VI E 258 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX D 126
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147302 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5952 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 235-273.
Sens pracy Znaczenie pracy dla sensu życia Definicja pojęcia pracy Ocena sensu pracy Model trzech poziomów sensu pracy Stegera, Dika i Duffy’ego Model czterech ścieżek do sensu pracy Rosso Model Marteli i Riekkiego Determinanty sensu pracy Determinanty indywidualne Determinanty stanowiskowe Determinanty relacyjne Determinanty organizacyjne Determinanty kulturowe Konsekwencje przekonania o sensie pracy Bezsens pracy a alienacja pracy Predyktory alienacji według Blaunera Czynniki wpływające na bezsens pracy Konsekwencje bezsensu pracy Zachowania przywódcze a przekonanie o sensie pracy Rola przywódcy a rola menedżera Zachowania przywódcze a style przywództwa Wpływ zachowań przywódczych Zachowania przywódcze a sens pracy Zachowania przywódcze wzmacniające sens pracy Zaspokajanie potrzeby pozytywnego wpływu Komunikowanie wizji Ramowanie działań Działanie zgodnie z wartościami Zaspokajanie potrzeby kompetencji Zaspokajanie potrzeby autonomii Zaspokajanie potrzeby przynależności Zachowania przywódcze osłabiające sens pracy Wpływ zachowań charakterystycznych dla destrukcyjnego przywództwa na frustrację podstawowych potrzeb Typy zachowań charakterystyczne dla destrukcyjnego przywództwa Konsekwencje zachowań charakterystycznych dla destrukcyjnego przywództwa Wpływ jednowymiarowych celów na frustrację potrzeby pozytywnego wpływu Zachowania przywódcy o „orientacji na wynik finansowy” Zachowania przywódcy o „orientacji na własne cele” Zachowania przywódcy o „orientacji na zadania” Czynniki różnicujące wpływ zachowań przywódczych Dopasowanie człowiek–przełożony Obszary i mechanizm dopasowania człowiek–przełożony Ocena dopasowania człowiek–przełożony Konsekwencje dopasowania człowiek–przełożony Dopasowanie człowiek–przełożony a potrzeba pozytywnego wpływu Postrzegane wsparcie organizacyjne Determinanty postrzeganego wsparcia organizacyjnego Konsekwencje postrzeganego wsparcia organizacyjnego Destrukcyjne przywództwo a postrzegane wsparcie organizacyjne Przekonanie o sensie pracy w kontekście zachowań przywódczych Zmiana przekonania o sensie pracy jako skutek zachowań przywódczych – opis procesu Przekonanie o sensie pracy Zachowania przywódcze przełożonego Poszukiwanie interpretacji Frustracja podstawowych potrzeb psychologicznych pracownika Przekonanie o bezsensie pracy Konsekwencje przekonania o bezsensie pracy Pogłębiony opis zachowań przywódczych przełożonego Destrukcyjne przywództwo Orientacja na wynik finansowy Orientacja na zadania Orientacja na własne cele Zachowania przywódcze przełożonego jako naruszenie kontraktu psychologicznego Zachowania przywódcze przełożonego jako zagrożenie tożsamości podwładnego Czynniki kontekstualne w relacji zachowań przywódczych przełożonego i podstawowych potrzeb psychologicznych podwładnego Postrzegane wsparcie organizacyjne – konsekwencje niskiej wartości zmiennej Dopasowanie człowiek–przełożony – konstrukt wielowymiarowy? Bezpośredni związek zachowań przywódczych i przekonania o sensie pracy Pośredni związek zachowań przywódczych i przekonania o sensie pracy Moderacyjny wpływ postrzeganego wsparcia organizacyjnego Moderacyjny wpływ dopasowania człowiek–przełożony
Sygnatura czytelni BWZ: II C 20
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153926 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Samoświadomość Odpowiedzialność Ciagła koncentracja na innych ludziach Strategiczne działanie Stosowanie zasad relacji międzyludzkich Zastosowanie odpowiednich narzędzi i procesów Zaufanie i rozwoj osobisty Pozytywna zmiana i rozwój organizacji Zaangażowanie i zwinność Wspólny kierunek i innowacyjność
Sygnatura czytelni BWZ: IX D 165
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154853 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności